Radiator Electric pentru incalzire pe Logan, Caldura instant in prag de iarna
![]() ![]() ![]() |
Radiator Electric pentru incalzire pe Logan, Caldura instant in prag de iarna
Bujor Stefan |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|||
OldMan |
![]()
Post
#62
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
OK...daca-ti functioneaza...poate pui ceva foto ar fi mai elocvent.
A, inca ceva..la cablu de 4,5mmp este sectiunea efectiva? Cablul e litat sau plin? Mie nu-mi prea iese densitatea de curent, stii de ce? Eu folosesc pentru aplicatiile mele niste accu care debiteaza continuu 66A. Eu trag din ele cam 25A pe o sectiune efectiva de 4mmp si dupa 1 min. functionare cablurile se simt caldute cand pui mana pe ele, plecand de la faptul ca temperatura corpului uman e de 37 grade. Uite si accumulatorii Attached thumbnail(s) PIC_0013.JPG ( Size: 119.79k ) Number of downloads: 2359 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Pardon, cred ca este de 3X4 mm2, am vazut ca de 4,5 mm2 nici nu exista pe piata. Cablul este MYYM, litat.
Conform http://www.powerstream.com/Wire_Size.htm, http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge si faptului ca avem si niste caderi de tensiune cu atatea locuri de conectare, tine fara probleme curentul, fara sa se incalzeasca. Iarna, cand vine un curent de aer sub 0 grade, nu cred ca apuca ele sa se incalzeasca. Vara scot oricum siguranta si mai am si un comutator in masina prin care intrerup alimentarea releelor. O sa pun si niste poze, dar mai spre week-end. OldMan, dar tu ai diesel si ai rezistenta instalata, dupa ce dai jos insonorizantul de la pedale poti vedea rezistenta, releele si firele trase. This post has been edited by Bujor Stefan: 19 Jan 2009, 21:28 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Oare daca am un cablu cu 80 de grade temperatura o fi vreo problema?
This post has been edited by liviu2004: 19 Jan 2009, 21:33 |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Si cablurile de la motor la ce temperatura functioneaza vara?
Vara oricum nu folosesti rezistenta. This post has been edited by Bujor Stefan: 19 Jan 2009, 21:51 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
vadim_braia |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 10 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Are cineva idee daca se poate modifica in parametrii computerului sa functioneze mai mult de 3 secunde ca sa nu tacane releele ?
|
--------------------
DACIA
LOGAN
2007 1.5 DCI VAN & MCV LAUREATE Volvo 850 2500cmc , Rover 600 1800cmc 16 V , Toyota Previa 2.2D
|
|
argon |
![]()
Post
#67
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Iar o luam de la capat....
Mda, dupa ce pornesc ii bag o caramida pe pedala sa stea la minim 4000 rot/min. Happy? Acum cu scuzele de rigoare, am mai scris inainte ca nu sunt probleme cu consumul de curent, deja de pe la 1500 rot/min se observa din luminozitatea farurilor ca incarcarea este OK. Sunt intr-a doua iarna de cand folosesc rezistenta, fara sa intampin nici un fel de probleme. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
QUOTE(vadim_braia @ 19 Jan 2009, 21:53) Are cineva idee daca se poate modifica in parametrii computerului sa functioneze mai mult de 3 secunde ca sa nu tacane releele ? Iti tacane releele pentru ca nu tii peste 800 rpm sau cat o fi minim in ECU. Probeaza si ai sa vezi. ![]() 19 Jan 2009, 22:24: QUOTE(argon @ 19 Jan 2009, 22:16) aia nu-i vreo 75 A? in cazul asta ori iti pui alternator de tir, ori stai in 4000 rpm fara nici un alt consumator, sa-ti mearga rezistentele?! Mai avem curent si in baterie. This post has been edited by liviu2004: 19 Jan 2009, 22:24 |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
vadim_braia |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 10 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Deh mersul in oras ....
![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN
2007 1.5 DCI VAN & MCV LAUREATE Volvo 850 2500cmc , Rover 600 1800cmc 16 V , Toyota Previa 2.2D
|
|
argon |
![]()
Post
#71
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
in fine, eu nu cred ca e vorba de 900 w, ci mult mai putin, pe la jumate' eventual.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Citez dintr-o carte interesanta: "Reglare termică circuit de încălzire habitaclu
Motoarele cu sistem de injecție directă sunt caracterizate printr-o injecție a carburantului direct în camera de combustie. Rezultă de aici o reducere a pierderilor termice pe partea superioară a motorului și prin urmare, dimensiunile circuitului de răcire a chiulasei sunt reduse. Efectul acestei reduceri este că temperatura apei care circulă pe aici crește mai lent. Deci această apă este utilizată de sistemul de încălzire din habitaclu. Pe vreme foarte rece, devine deci dificil să se ajungă rapid la o temperatură confortabilă în habitaclu. Pentru a limita durata de încălzire, în circuitul de încălzire habitaclu există două elemente rezistive de încălzire a aerului, numite Rezistențe de Încălzire Habitaclu (RÎH). Calculatorul de injecție DCM 1.2 determină necesitatea de a comanda și realizează comanda fizică a Rezistențelor de Încălzire Habitaclu. Calculatorul de injecție determină pe de o parte în funcție de sarcina alternatorului limitarea comenzii de putere a Rezistențelor de Încălzire Habitaclu și, de altă parte, interdicția Rezistențelor de Încălzire Habitaclu în funcție de turație, sarcina și viteza vehiculului." 19 Jan 2009, 22:39: QUOTE(argon @ 19 Jan 2009, 22:26) POPA NECREDINCIOSUL. This post has been edited by liviu2004: 19 Jan 2009, 22:39 |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Ca bine zici...
Cam asa e, sunt totusi doar 13 volti amarati, orice imperfectiune scade tensiunea si implicit puterea rezistentei. Oricum, se simte foarte bine caldurica iar cu bateria nu am avut probleme niciodata pana acum. Unde mai punem ca am si perne incalzite pe fata, care mai "papa" 10A. Si de obicei merg toate dimineata: faruri, rezistenta, dezaburire luneta, perne incalzite, radio si aeroterma. Alternatorul Bosch de pe 1,6 baga 71A la 1000 rot/min si deja urca la 96A la 2000 rot/min. V-am zis, de pe la 1500 rot/min se observa ca nu mai sunt probleme de incarcare. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
laurentiuvincze |
![]() ![]()
Post
#74
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 16 March 08 ![]() |
Am varianta diesel si nu am probleme cu incalzirea. Uch-ul comanda pornirea rezistentelor in functie de temperatura si treapta aleasa la ventilatorul climatizarii (sunt trei trepte de aclansare a rezistentelor). De asemenea mareste relantiul la motor la aprox. 900 rot./min.
Singurul lucru care ma deranjeaza e caldura data spre picioare (la sofer fluxul de aer e mai slab decat pe partea pasagerului). Aici oare gasim ceva solutii ? Suplimentar am montat doua perne electrice simple cumparate cu 25 ron. bucata pe care le-am legat la bricheta. Consumul unei perne electrice e de aprox. 3A si pana acum nu am avut probleme cu ele. E caldut si bine ..... This post has been edited by laurentiuvincze: 23 Jan 2009, 23:53 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Prestige
|
|
mmaxalb |
![]()
Post
#75
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 22 January 09 ![]() |
in praktiker gasiti niste aeroterme micute care se asimenteaza de la bricheta au 200 w am fost chiar mirat de cit de bine functioneaza [fac cald in masina] si costa decit 60 ron
|
--------------------
logan
laureat 1.6
2005
|
|
yanos |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 4 August 07 From: timisoara ![]() |
Si nu se arde siguranta ?
|
--------------------
dacia
logan
2006 1,5 dci
- tm 41 rad
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
E o tampenie sa pui un asemenea consumator pe bricheta. Are totusi 15 - 16 A.
Doar cu fir separat tras si o cuplare sanatoasa, cu papuci electrici. Dar nu inteleg un lucru: v-ati monta in masina asa ceva, o chinezarie, un artificiu, inca un lucru care sa se balangane prin masina in loc sa va montati aeroterma in bord si a-ti termintat toata comedia? |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
OldMan |
![]()
Post
#78
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(Bujor Stefan @ 19 Jan 2009, 22:39) Ca bine zici... Alternatorul Bosch de pe 1,6 baga 71A la 1000 rot/min si deja urca la 96A la 2000 rot/min. V-am zis, de pe la 1500 rot/min se observa ca nu mai sunt probleme de incarcare. sigur e asa? Ce curent de excitatie ai la 1000 de ture si ce curent de excitatie ai la 2000 de ture? QUOTE(Bujor Stefan @ 24 Jan 2009, 22:03) E o tampenie sa pui un asemenea consumator pe bricheta. Are totusi 15 - 16 A. Doar cu fir separat tras si o cuplare sanatoasa, cu papuci electrici. Dar nu inteleg un lucru: v-ati monta in masina asa ceva, o chinezarie, un artificiu, inca un lucru care sa se balangane prin masina in loc sa va montati aeroterma in bord si a-ti termintat toata comedia? asta in cazul in care ai un consum in regim dinamic...la consumul rezistiv treaba sta cu totul altfel. |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Tu pe cine intrebi?
Pe mine? Daca ti se pare ca spun tampenii, recomanda tu altceva. Raspunde tu te rog cum e curentul de excitatie la 1000 si la 2000 rot/min. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
OldMan |
![]()
Post
#80
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
nu ti-am spus ca spui tampenii, numai ca nu ai analizat mai in profunzime...
consumul pentru rezistentele electrice...se stie ca sunt elemente neliniare de circuit, la fel ca si becul.... asta inseamna ca la pornire cand sunt reci, valoarea curentului care le strabate va fi maxim si direct proportional cu valoarea rezistentei omice. Prin incalzire rezistenta omica se mareste si implicit scade curentul...stiind ca tensiunea ramane nemodificata. Deci daca siguranta nu se arde la pornire slabe serante sa mai pocneasca dupa aceea...asta in cazul cand toate legaturile electrice sunt "perfecte" la excitatie... in cazul generatoarelor de curent trifazate cu rotor bobinat pragul de turatie nu influienteaza producerea acestuia. Valoarea curentului la iesire este determinat de curentul de excitatie aplicat prin periile colectoare pe rotor. Statorul fiind legat in stea produce curent alternativ trifazat, redresat prin sase diode se transforma in curent continuu. Reglarea curentului de excitatie este realizat de asa zisul releu de incarcare. Singurul generator care era dependent de turatie, si la care sa renuntat in auto a fost dinamul. Acolo statorul era un magnet permanent iar rotorul producea curent. Cu cat invarteai mai tare cu atat debita mai mult. |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Ok, imi cer scuze, m-am grabit.
M-am referit la faptul ca firele de la bricheta nu sunt dimensionate pentru a suporta 15 - 16 A. Bricheta deja la 4 A alimentati din ea, incepe sa se incalzeasca (asta o stiu sigur, pe probate). Deci la 15 A o sa simtiti diverse mirosuri de plastic incins... Ok, am inteles si la partea cu altenatorul. Ceea ce am zis mai sus, cu valorile curentului la diferite turatii este luat din datele tehnice ale alternatorului, din manual. Acum daca e sa calculam totul la limita, putem sa spunem ca acelasi curent este debitat de alternator si la 1 rot/min si la 10000 rot/min? Va multumesc. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
OldMan |
![]()
Post
#82
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
...in tabelele respective ei s-au referit la faptul ca, la valoarea turatiei respective curentul maxim care poate fi produs este 94A. N-au mai specificat ca acel curent se produce pentru un curent de excitatie sa zicem de 10A.
E mult mai usor sa reglezi un curent de excitatie de cativa amperi decat un curent de iesire de zeci de amperi. Cu invartitu' treaba e altfel. Se pune in discutie de la ce turatie excitatia aplicata rotorului, prin camp magnetic invartitor produce in stator un curent de o anumita valoare. Aici apar date constructive, de numar de poli, de dispunerea lor...randament, etc. Cand se calculeaza generatorul se stiu anumite date de intrare...deci va trebui sa functioneze de la 500 ture la 5000, curentul de excitatie reglebil intre 2...10A si tensiunea de iesire 13,4...13,6V. La turatii mici ale motorului cand consumul creste apare o scadere in turatie...ai senzatia ca motorul pica in turatie...atunci generatorul se comporta ca "frana"...adica campul magnetic invartitor este foarte puternic si lucrul mecanic necesar scoaterii din pozitia de blocare a generatorului e mare. UCE-ul analizeaza curentul de excitatie, tensiunea la iesire si modifica turatia motorului pentru a putea compensa pierderea de putere...evident prin cresterea consumului de carburant. Turatia nu creste foarte mult e de ordinul 100-200 ture. Deci, pot invarti un alternator la 500 de ture dar si la 5000 de ture si la iesire sa nu ai nimic, daca pe excitatie nu se aplica nici un curent. Dar nici nu poate fi invartit cu 500 de ture, aplicata o excitatie maxima, si sa debiteze valori maxime constructive. Poate pentru scurt timp, da ....pierderile vor fi importante. This post has been edited by OldMan: 28 Jan 2009, 07:30 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
doctorasul |
![]()
Post
#83
|
Membru imbatranit Group: Validating DaciaClub Posts: 1.603 Joined: 13 November 06 From: Pitesti ![]() |
Pentru o mai buna informare
![]() |
--------------------
Dacia
Dacia
92
- ot
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#84
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(OldMan @ 28 Jan 2009, 08:29) Invata legea lui ohm si dupa aceea dati aere cu aplicarea curentului , cum se spune eletricieni acestia de doi bani. Se vede cine incurca tensiunea si curentul . This post has been edited by djasu82: 28 Jan 2009, 16:17 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
OldMan |
![]()
Post
#85
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 28 Jan 2009, 16:14) Invata legea lui ohm si dupa aceea dati aere cu aplicarea curentului , cum se spune eletricieni acestia de doi bani. Se vede cine incurca tensiunea si curentul . poate ma inveti tu Legea lui Ohm pentru curent alternativ...si mai temperat cu aprecierile. si ca sa inveti si tu... acolo unde aplici tensiune apare si consum de curent..in cazul unui circuit inchis. <span class='edit'>28 Jan 2009, 16:44:</span> QUOTE(djasu82 @ 14 Jan 2009, 21:01) pai da cine ai pune sa alimenteze un led la 12V ? Un led se alimenteaza la maxim 3 V minim 2V acceptabil 2,5-2,7V. Ledurile pot fi smd plcc sau un simplu led de 5V care lumineaza cat un bec de 25W. Totul trebuie facut un mic stabilizator de tensiune pentru a mentine un curent de maxim 20mA. D-ale lui djasu82....tare ultima fraza....faci stabilizator de tensiune ca sa mentii curentul... ![]() Ala se cheama "generator de curent constant" si e alta mancare de peste Cum e cu deosebirea dintre curent si tensiune? Tu probabil esti electrician de doi bani juma' This post has been edited by OldMan: 28 Jan 2009, 16:44 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Acum nu stiu daca la puterea genarata, indicata in tabel, este cu sau fara curentul consumat pentru excitatie.
Poate ne lumineaza cineva... Ce curent nu poate asigura alternatorul, mai da si bateria inapoi in sistem, asta e, dupa oprirea consumatorilor mari se reincarca fara probleme. In fine, bateria face aproape 3 ani, iar in ultimele 2 ierni, la fiecare pornire functioneaza rezistenta pentru minim 5 - 10 minute. O sa va anunt cand o sa moara bateria. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
Marian66 |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
QUOTE(Bujor Stefan @ 24 Jan 2009, 23:03) E o tampenie sa pui un asemenea consumator pe bricheta. Are totusi 15 - 16 A. Doar cu fir separat tras si o cuplare sanatoasa, cu papuci electrici. Dar nu inteleg un lucru: v-ati monta in masina asa ceva, o chinezarie, un artificiu, inca un lucru care sa se balangane prin masina in loc sa va montati aeroterma in bord si a-ti termintat toata comedia? stiu pe cineva care si-a pus asa ceva la un golf pe benzina, doar ca si-a tras-o prin priza de 12V din portbagaj; desi avea klima, omu era si inca este FOARTE friguros |
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#88
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
C@talin |
![]()
Post
#89
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
o husa incalzita e mai buna
![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
ianacosti |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Am testat sambata cu ddt-ul cat de repede se incalzeste motorul de Solenza
daca e lasat la relanti. Plecand de la temperatura antigelului de -1,8 grade ajunge la 20 grade in 2 minute, la 40 grade in 4 minute si la 60 grade in 6 minute. M-a surprins faptul ca e cam liniara cresterea temperaturii. Am facut acest test pentru ca vreau sa-mi montez si eu niste rezistente de incalzire in circuitul de racire si dupa ce le montez vreau sa vad cat sunt de eficiente. Solutia tehnica inca nu am gasit-o si inca nu stiu daca se merita. La -20 grade probabil se merita, dar vad ca in Brasov s-a cam schimbat clima. This post has been edited by ianacosti: 2 Feb 2009, 09:27 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 16:50 |