dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
nambanidealtceva |
![]()
Post
#1171
|
||
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
|
||
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|||
mar10may |
![]()
Post
#1172
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
si cu o suta de euro in sus sau in jos dacia ramane cea mai ieftina masina la capitolul intretinere.si ca tot vorbea cineva pe aici despre vw pe carburator,stiu pe cineva care a fost cu vw passat sa vada ce are de urca temperatura prea sus si i au luat pentru treaba asta 350 ron.deci daca ai vw informatia e mai scumpa.asa ca tot dacia ramane masina omului de rand.cea pe injectie mi se pare mult mai buna fata de carburator din cauza ca nu am intampinat probleme iarna la pornire
|
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
tester |
![]()
Post
#1173
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
QUOTE(nambanidealtceva @ 8 Apr 2008, 23:56) Solutia: motoras nou (o gramada de bani, cam o suta si ceva de euro) sau curatat ansamblul motoras-clapeta (recomand) sau... o lasi asa. ce vorbesti tu? ![]() |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
popcrys |
![]()
Post
#1174
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 8 April 08 ![]() |
ca sa elimin relantiul defectuos la o dacie din 2000 pe injectie pot sa renunt la motorasul de relanti, si sa reglez relantiul mecanic printr-un surub .
motorasul o sa il las cuplat la sistemul electric , dar o sa-l dau jos de pe sistemul lui de prindere . sper ca asa se poate reduce si consumul de benzina, in conditiile in care merg cu masina turata la 1200 r/m . |
--------------------
DACIA
R 11711 1310 LI
2000 injectie
- OT11MIS
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1175
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ți s-a răspuns în celălalt topic. Ai idei fixe? Nu trebuie să îl dai jos, ci doar să scoți mufa.
Ce sens are să îl lași conectat și să îl demontezi? ![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
roland |
![]()
Post
#1176
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(popcrys @ 10 Apr 2008, 12:59) ca sa elimin relantiul defectuos la o dacie din 2000 pe injectie pot sa renunt la motorasul de relanti, si sa reglez relantiul mecanic printr-un surub . motorasul o sa il las cuplat la sistemul electric , dar o sa-l dau jos de pe sistemul lui de prindere . sper ca asa se poate reduce si consumul de benzina, in conditiile in care merg cu masina turata la 1200 r/m . De ce nu-ti cumperi un carburator? Sunt enumerate pe site atatea avantaje legate de relanti-ul automat si tu vrei sa-l scoti... O sa vezi ca, atunci cand ar trebui sa stea sus (motor rece) o sa fie prea jos si te chinui. Cand tre'a sa stea jos (motor cald) va sta prea sus si va consuma mai mult. Risti sa ti se opreasca motorul... etc... |
--------------------
.
.
.
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#1177
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
Bravo.. eu nu am gasit motoras cu 280 de RON.. ci doar cu 400. Al meu inca mai merge desi are 130 de mii masina, dar da semne de oboseala, asa ca ma astept sa dau banutii.
Mai e o chestie.. din cate am inteles eu, motorasul asta ar avea rol si la accelerari bruste (legat cumva de adaptari la schimbarea avansului).. nu s-ar schimba si mersul in sarcina daca este scos? |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
roland |
![]()
Post
#1178
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Nu. Motorasul este strict pentru relanti. Pozitia clapetei (functie de cat calci acceleratia) se ia de pe un potentiometru. Deci accelerarea nu are legatura cu motorasul.
Daca te uiti atent, o sa vezi ca motorasul nu face altceva decat sa impinga putin clapeta (o simti si pe pedala, cu motorul rece, ti-o trage putin in jos). Cand accelerezi, tija motorasului nu mai e in contact cu clapeta. E in contact doar cand nu accelerezi si, practic, tine clapeta deschisa, pentru relanti stabil. |
--------------------
.
.
.
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#1179
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
Am inteles.. m-ai lamurit. Din cate vad eu, nu e mare lucru motorasul ala, dar e al naibii de folositor... oricum, am observat un lucru care ma cam deranjeaza.. cand merg la temperaturi mici, de sub 5 grade, si sunt cu motorul cald, raspunde foarte greu motorul la accelerari mai bruste.. practic da in nas daca o bruschez.. diferenta este extrem de evidenta fata de cazul in care afara e relativ cald, sau motorul este rece si motorasul da ralanti mare. Vara merge brici in schimb, nu are niciun fel de intarziere. Asta de la ce poate fi? Asta se intampla cu clapa de la filtrul de aer si in pozitie de vara, si de iarna.
|
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
roland |
![]()
Post
#1180
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Asta e lag-ul (intarzierea) datorata injectiei monopunct. Nu prea ai ce-i face, asa e modelul. Unii zic ca au facut si au dres, dar nu prea cred. La injectia multipunct nu mai apare, din cauza ca benzina e data direct in cilindru, nu in galeria de admisie (ca la monopunct).
|
--------------------
.
.
.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1181
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
La MPi (injecție multipunct) benzina nu este injectată în cilindru.
Doar la injecție directă se întâmplă asta. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#1182
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
Da, am inteles... ideea era ca se elimina galeria aia de admisie care se imparte pe urma in 4, fiecare cilindru avand acum injectorul lui.. pe urma, variante de injectie multipunct, deja dacia nu mai viseaza la ele
![]() |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
roland |
![]()
Post
#1183
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Da, asta era ideea. Ca e pereche injector-cilindru. Ca nu e direct in cilindru ci deasupra supapei (cred)... e adevarat, greseala de exprimare. Ideea era ca nu e un injector la 4 cilindrii.
|
--------------------
.
.
.
|
|
offroad39 |
![]()
Post
#1184
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 5 April 08 From: romania ![]() |
Mulțumesc celor care mi-au dat acele sfaturi am curațat toate contactele etc unele erau destul de murdare dar nu am reusit sa desfac sonda lambda ,acolo,este mai dificil de desfacut trebuie urcat pe o rampa .De aprins martorul de injectie nu s-a mai aprins cred ca nu mai are probleme.Am curatat si bujiile erau un pic afumate [la primul piston am observat-o ca era uda] de benzina ,evident,poate avea ceva anormal ?am sa mai verific si alta data
![]() |
--------------------
dacia
berlina
2000 li
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#1185
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Daca bujiile erau ude, ai 2 optiuni: 1. - Fisa acelei bujii intrerupta, 2. - amestec prea bogat - sonda lambda defecta (sau contactele ei).
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
G30rG3_GL |
![]()
Post
#1186
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 15 April 08 From: Galati ![]() |
salut....am si eu o Dacie Li din 2003,e pe GPL.vreau sa ma ajutati cum sa fac sa consume mai putin
![]() |
--------------------
Dacia 1400 Li
Berlina
2003
- GL 88 SGM
|
|
roland |
![]()
Post
#1187
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Dar cat consuma? Daca iti consuma mai mult decat e normal (consumul din carte) ai o problema. Daca nu, mai ales fiind pe injectie, nu ai ce-i face.
La carburatie mai putea umbla la jiglere, consuma putin si avea demaraj de bicicleta. Aici nu ai ce-i face. |
--------------------
.
.
.
|
|
tavykbt |
![]()
Post
#1188
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 22 February 06 ![]() |
Salut! De ceva vreme am o noua problema
![]() |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2000
- TM - 777777
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#1189
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Salut, am si eu o mica problema, am luat de curand o dacie din 2000 merge bine, sunt multumit, dar am pus o instalatie gpl BRC mari diferente de mers intre benzina/gaz nu sunt dar cand calc brusc pedala de acceleratie da in nas,aproape se opreste, daca calc acceleratia cursiv merge bine are cineva idee de la ce poate fi?
ps. RECOMAND BUJIILE BRISK REDUCE CONSUMUL SI IN RELATI MERGE ROTUND ATAT LA DACIA MEA CAT SI LA OPELUL FRATELUI MEU CARE ARE INJECTIA IDENTICA FIIND UN MODEL 93 MULTUMESC ANTICIPAT! This post has been edited by CRICOCI: 21 Apr 2008, 20:11 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
roland |
![]()
Post
#1190
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Daca o calci brusc va da in nas, e lag-ul de acceleratie, citeste in acest topic. Cred ca am explicat chiar eu undeva mai sus. Oricum, s-a tot povestit despre asta. Asa face toate, e normal. Din cauza injectiei monopunct.
|
--------------------
.
.
.
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#1191
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Face asta doar pe gaz sau si pe benzina? Ca pe gaz e firesc sa o faca, daca deschizi brusc clapeta de acceleratie vacuum-ul din galerie scade rapid si nu mai are putere sa "suga" suficient gaz, asa ca motorul tinde sa moara. Daca o apesi progresiv, depresiunea nu scade atat de brusc si trage mai mult gaz, mergand OK.
Daca face asta si pe benzina... nu stiu, poate o fi normal la Dacie. La Peugeot acel lag nu exista, cand ecu simte potentiometrul clapetei deschis mai mult de 1/4, da comanda sa bage injectorul la capacitate maxima, nu are vreun lag. La 405-ul meu, in treapta a II-a in mers, daca calc pedala la fund incepe sa invarta rotile pe asfalt si polizeaza, nu moare. Dar, repet, pe gaz si a mea da in nas numai la accelerari foarte bruste. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
roland |
![]()
Post
#1192
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Dyogenes, foarte important: cate injectoare are Peugeot-ul tau? La multipunct lag-ul nu exista. La monopunct da.
|
--------------------
.
.
.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1193
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
1 are. Vezi poze mai sus.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
roland |
![]()
Post
#1194
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Yeap. Sorry.
|
--------------------
.
.
.
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#1195
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
acum chiar m-ati facut curios... toate Daciile pe injectie dau in nas la accelerare brusca? Totusi, nu ar fi normal, eventual sa zici ca nu incep sa accelereze instantaneu, dar de dat in nas...
![]() This post has been edited by dyogenes: 23 Apr 2008, 14:15 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1196
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu fac toate. Cred că aici e vorba de o problemă cu cele 2 potențiometre ale clapetei, sau cu fișele.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
mar10may |
![]()
Post
#1197
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
problema asta cu datul in nas pot spune ca as aveao si eu la dacie (tot pe injectie) dar aceasta problema (nu stiu daca numai la mine,cred ca se poate generaliza)apare atunci cand motorul ruleaza la o turatie mica ,respectiv o mie si ceva de ture si o calci brusc.daca motorul ruleaza la peste 2000 de rot pe min aceasta problema nu mai apare.nu cred ca la o dacie poti avea pretentii sa scartaie rotile daca o calci brusc in mers.nu trebuie uitat ca aceasta masina costa poate cel mai putin si are cele mai mici costuri de intretinere.deci...la atatia bani atata peste
|
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#1198
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
Ideea era ca lag-ul il accept ca fiind normal, in schimb nu mi se pare normala tendinta motorului de a se opri in momentul in care accelerezi brusc (asta se intampla si la ralanti, fara sarcina). Si lucrul cel mai important: schimbarea asta s-a produs brusc (acu doi ani, cand s-a racit afara), cu alte cuvine pana in ziua respectiva nu facea asa. Si, repet, asta se intampla cu atat mai evident cu cat e mai rece afara. La 20 de grade, spre exemplu, raspunde foarte prompt (nici lag-ul nu e sesizabil).
Resping ca fiind responsabile de problema: fisele (schimbate), bujiile (le-am schimbat, nicio diferenta), filtrul de benzina de langa rezervor (nu ar mai merge ca lumea la niciun regim motorul), motorasul de ralanti care nu are nicio treaba (dupa cum mi s-a explicat), injectorul (daca ar avea probleme ar merge prost tot timpul). Ar mai ramane sonda lambda si potentiometrele. Am dreptate? |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
mar10may |
![]()
Post
#1199
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
eu am observat ca acest lag a fost si mai putin sesizabil dupa ce am schimbat si filtrul de aer,o legatura poate exista.un filtru murdar poate creste aceasta intarziere.
|
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#1200
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Da, filtrul de aer poate fi una dintre optiuni. Potentiometrele clapetei par a fi cel mai probabil de vina, Ele pot fi verificate cel mai simplu cu o casca telefonica (sau de MP3 portabil) si o baterie de 4,5 V. Se leaga in serie bateria cu casca si cu potentiometrul, daca in timpul manevrarii clapetei se aud paraituri in casca, probabil stratul rezistiv e compromis in unele locuri.
Sonda lambda este putin probabil sa aiba vreo vina atat timp cat bujiile nu sunt afumate sau umede iar consumul este normal. ECU lucreaza in mod "open loop" cand clapta este deschisa brusc mai mult de 1/4 din cursa, deci scoate din circuit sonda lambda si senzorii detemperatura, deschizand injectorul la maxim. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 15:02 |