dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
alindrgn |
![]()
Post
#1231
|
![]() mamut lânos Group: Members Posts: 1.347 Joined: 27 April 08 From: brasov ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan / Duster --
2008 abs plus / 2017 black touch Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --
|
|
Ricsa |
![]()
Post
#1232
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 17 May 08 ![]() |
e din 2000 |
--------------------
Dacia
1310 Lj
2001
|
|
alindrgn |
![]()
Post
#1233
|
![]() mamut lânos Group: Members Posts: 1.347 Joined: 27 April 08 From: brasov ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan / Duster --
2008 abs plus / 2017 black touch Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --
|
|
roland |
![]()
Post
#1234
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Nu exista Dacia cu Euro 1. Au fost (din ce zicea parca Argon) ceva tentative de Dacii pe carburatie cu catalizator (Euro 1) dar n-a iesit.
Dacia cu carburatie: NON Euro Dacia pe injectie: Euro 2 (se vede si din talon) (ultimele doua litere din seria aia mare) Euro 1: E1 R1 X1 Euro 2: X2 X3 X4 X5 X6 Y1 Y2 Y3 E2 R2 Euro 3: D3 R3 E3 Euro 4: E4 R4 Restul sunt NON Euro. Daciile din 2000 sunt cu injectie toate. |
--------------------
.
.
.
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#1235
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
hehe .. in sfarsit am aflat si eu cum se face recunoasterea de euro ...
ms. La mine pe dacia Li din 2001 am ultimele 2 litere "x6" |
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#1236
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o intrebare mai mult generala cu privire la problemele Daciilor pe injectie :
se merita diferenta de sa spunem 15 milioane intre una pe injectie si una fara , din acelasi an ? Ma refer la problemele si fiabilitatea celor pe injectie . Problemele sunt mai multe , costurile de reparatie mai mari sau este o masinacu un motor mai fiabil decat cel pe carburatie , clasic ? P.S. Scuze ca nu pot sa citesc tot topicul de 42 de pagini , dar tata tocmai vrea sa-si ia o dacie si in 2 zile s-a razgandit de la batrana de 15 ani , la una de 9 ani , pe injectie . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1237
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Eu n-aș mai cumpăra carburație.
Probleme sunt la ambele, dar MULT MAI RAR la injecție. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#1238
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
OK , mercic mult . Eu ramasesem cu impresia ca fiind printre primele generatii pe injectie , nu au fost prea reusite ... dar daca spui ca e mai ok decat pe carburatie , atunci e bine .
Pe carburatie am avut si eu o berlina si ... le stiu ca pe propriul buzunar .... |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
roland |
![]()
Post
#1239
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
N-ai stres la pornire (porneste fara sa apesi pedale), nu te complici cu socul, nu tre'a sa dai pedale iarna...
E, cand se strica... se strica, dar partea de injectie e fiabila (Bosch). Nu e made in Romania. Avantajele sunt in primul rand de confort, nu iti trebuie un intreg ritual de pornire (diferit de la Dacie la Dacie - cu carburatie), e Euro 2 (nu polueaza asa)... etc |
--------------------
.
.
.
|
|
maryus_83 |
![]()
Post
#1240
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.067 Joined: 14 April 05 From: Brasov ![]() |
Eu sincer.. nu m-as mai intoarce la carburatie ever. Le-am avut pe amadoua. Cum am mai zis.. e mult mai confortabil sa porneasca motorul la sfert chiar si la -20 de grade si sa pleci in sec 2 la drum fara stres. De cand am berlina pe injectie, n-am mai ridicat capota decat odata la 2 saptamani sa verfic nivelurile.
|
--------------------
Dacia/Reno
Logan Ambition 1.5 dci 70cp/ Kangoo 1.5dci
'08/'12 Don't forget kids... the more you post the bigger your penis is.
|
|
alindrgn |
![]()
Post
#1241
|
![]() mamut lânos Group: Members Posts: 1.347 Joined: 27 April 08 From: brasov ![]() |
QUOTE(roland @ 20 May 2008, 09:04) Nu exista Dacia cu Euro 1. Au fost (din ce zicea parca Argon) ceva tentative de Dacii pe carburatie cu catalizator (Euro 1) dar n-a iesit. Dacia cu carburatie: NON Euro Dacia pe injectie: Euro 2 (se vede si din talon) (ultimele doua litere din seria aia mare) Euro 1: E1 R1 X1 Euro 2: X2 X3 X4 X5 X6 Y1 Y2 Y3 E2 R2 Euro 3: D3 R3 E3 Euro 4: E4 R4 Restul sunt NON Euro. Daciile din 2000 sunt cu injectie toate. un vecin de la mine are Dacia 1310 Li din 2000 si pe talon scrie EURO 1 ! |
--------------------
Dacia
Logan / Duster --
2008 abs plus / 2017 black touch Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1242
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Cum scrie?
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#1243
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
pe talon nu scrie asa ceva. In 2000 si inainte nu exista codificarea, asa eu am Euro4
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
roland |
![]()
Post
#1244
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Ciudat. Cumnatul meu are masina din 98 sau 97 si are codificarea in regula. Adica, se gata in doua cifre si nu corespunde la nimic din tabel. Rezulta: non euro.
Btw, cum scrie Euro 1 pe ea? Alindrgn, pune ultimele litere de la codificare. Argon, la tine ce scrie pe talon? Masina mea era din 2000 si se gata corespunzator tabelului. This post has been edited by roland: 20 May 2008, 14:46 |
--------------------
.
.
.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1245
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nici la mine nu corespund codurile, mașina e din 1998, și îndeplinește Euro 2, că doar ăsta e baremul pentru ea la ITP.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
roland |
![]()
Post
#1246
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Dacia din 1998 nu are catalizator. Deci nu are cum sa indeplineasca normele Euro 2. Atunci a ta cum le indeplineste? Toate Daciile au fost non-euro pana la cea injectata, Euro 2.
|
--------------------
.
.
.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1247
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Dacia Nova GTi are motor 1.6 injecție, catalizator, canistră carbon. Injecția a fost montată prima dată pe Nova.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
roland |
![]()
Post
#1248
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Da, sorry. Ma gandeam doar la berline...
|
--------------------
.
.
.
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#1249
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
eu din cate am auzit, pe berlina fara injectie, se poate modifica la maxim euro 1, cu catalizator ... dar pentru euro 2 sau superior trebuie neaparat injectie.
Ca si comparatie .. tata are berlina din 94 pe carburatie, si desi e bine intretinuta, porneste cum trebuie si trage destul de bine, nu as mai reveni la ea de la injectie, cu toate ca am condus mai bine de un an in paralal si eu si tata pe ea. La injectie am avut pana acum de schimbat discul de ambeiaj, electromotorl+coroana, din cauza unui zgomot la pornire ... si in rest nici o problema majora. In iarna la prima cheie .. caldura in cateva minute .. Bujiile le-am scos o singura data sa vad daca au distanta corespunzatoare .. asta intr-un an de cand am masina. This post has been edited by Ionutz_TM: 22 May 2008, 09:39 |
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#1250
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(alindrgn @ 20 May 2008, 14:12) QUOTE(MAERSK @ 20 May 2008, 14:16) Parca si la tata scrie la fel ![]() ![]() Deci "Li" scrie pe spatele masinii , mai precis pe marginea de la portbagaj . De acum trebuie sa ma apuc sa citesc toate topicurile de consumabile ca maine ma duc sa le cumpar sa o punem la punct . Problema : fostul proprietar spune ca dupa ce a schimbat ambreiajul , mecanicul a uitat cica sa conecteze contactul de marsalier ... Astea se strica repede ? Intreb pt ca la fost berlina a mea dupa 25 de ani nu s-a stricat , dar la asta ... nu mai cred NICI o vorba de la fostul proprietar dupa ce incet vad ca a ascuns multe problemute ale masinii . Acum 30 de min , cand vroiam sa completam in vasul de pulverizare observam ca era uscat complet si ca vasul este spart . La o usa vad ca nu se deschide din exterior , avaria merge cand vrea ea ... |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#1251
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
pai la motor ii schimbi uleiul si filtru evident ... 20W40 ca e vara doar
![]() Vasul de la stropitoare se gaseste in targ cu cativa lei ... vezi sa ti se potriveasca cu pompita. Usa care nu se deschide din exterior ... cu ea deschisa, trage de clapeta si vezi daca iti iese acea tija de pe broasca in sus ... daca iese atunci cu clapeta trasa pune ulei de motor un strop peste tija, lasi clapeta pt ca tija sa intre in interior, dupa care repeti operatiunea de mai multe ori ... rezultatul e ca se greseaza zona si tija iese pana unde trebuie, deschizand usa. Ulei poti sa pui cu tija de la motor ![]() Daca tragi de clapeta si tija nu iese, e sarit ceva din interiorul mecanismului, si nu scapi fara desfacearea fetei din interior. Contactul de la marsarrier este ca la berlinele clasice, cu sonda prinsa pe cutie, si un pacup cuplat la ea. uitele din partea dreapta a masinii, cu capota ridicata pe langa baterie pe corpul cutiei de viteze, si vei vedea si sonda si firul necuplat cu papuc in cap. Bafta si probleme cat mai putine cu masina ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
roland |
![]()
Post
#1252
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Totusi, un ulei mai bun... Nu are treaba acuma, dar va avea mai incolo...
Chiar daca e Dacie, poti pune ulei 10W40 macar. Sintetic daca se poate, daca nu macar semi-sintetic. Va ajuta la pornire, mai ales iarna, dar si vara (daca e sintetic atunci sta mai mult pe poartile componente ale motorului, nu se scurge imediat si la pornire ai ungere mai buna). Uleiul nu se schimba iarna si vara ci se schimba la un numar de km sau la un an. Se pune multigrad sa fie bune iarna-vara (5W-40, 10W-40). |
--------------------
.
.
.
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#1253
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Deci eu pun 10w40 in SLZ mea care alearga tare ... in a tatalui abia am luat Aral 20w50 , impreuna cu un aditiv Liqui Moly cu MOS2 de care folosesc si eu . Berlina are 85.600 km ... deci e cam trecuta de prima tinerete . La vechea mea berlina NU aveam presiune cum trebuie la ulei cu 10w40 !!! Imediat cum am pus 20w05 totul a mers ok multi ani . Deci ulei intre 20w40 si 20w50 ar fi ok pt astea si in NICI un caz sintetice .
Cu vasul ... am cumparat unul nou cu garnitura si capac , dar curge si ala pt ca garnitura nu etanseaza si cred ca am sa-i dau in cap cu el vanzatorului din targ . Pe moment am luat vasul si motorasul de la vechea Skoda 120 ca s-au potrivit ![]() La usi cred ca trebuie sa le repar pe toate . Vreau sa schimb yalele , sa pun si inchidere centralizata . Alarma se pare ca are , dar nu mai e conectata ca fostul propr a ramas o data fara baterie ... Contactul de marsalier l-am vazut , dar probl este ca sunt doua cabluri care vin acolo , langa acea sonda si nu stiu care este . Este de fapt un singura mufa sau doua ? Am cumparat si filtrul de benzina , dar se pare ca are niste coliere mai ciudatele , care seamana cu ale mele de pe SLZ . Imi recomandati sa dau jos si rezervorul sa-l curat dupa 85.000 km sau numai filtrul ??? La frane am facut aerisirea , dar pe spate in dreapta nu s-a dus pedala la fund cand am facut aerisirea , iar in stanga s-a dus o singura data . Ce ar putea fi ? Initial abia puneam frana si se auzea un harjait , acum se apre ca merg mai bine franele , nici nu se mai incing ca la inceput , dar tot nu merg cum trebuie . Am citit in cartea masinii ca pot sa pun DOT 3 sau 4 . El initial a avut 3 , noi am facut aerisirea , am golit cat am putut paharul si am completat cu DOT4 lichid de frana Dacia si apoi am facut aerisirea pana a curs lichid curat . La antigel ce ma sfatuiti sa pun , din cel vechi , sau Glaceol , de care se foloseste la SLZ ? La bujii ... de care sa cumpar ? |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
roland |
![]()
Post
#1254
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Cand nu ai presiune la ulei sau iti mananca ulei inseamna ca ai probleme. Un ulei mai vascos e atunci indicat pentru a rezolva (oarecum) problema (ai presiune si nu mai papa asa tare).
Ambele variante 10W-40 sau 20W-40 au aceeasi vascozitate la 100 grade. Diferenta este la 0 grade cand 10W-40-ul e mai putin vascos ceea ce ajuta la o pornire mult mai usoara a motorului. Am avut in berlina 10W-40 semi-sintetic, au avut prieteni de-ai mei si nu am intampinat probleme. Nu manca nici un gram, iarna pornea ca si vara. In SLZ ta ai face bine sa pui sintetic 5W-40 sau 0W-40 sau 0W-30. E acelasi motor 1.4 de pe Logan sau Renault si vezi ce recomanda ei... (in cartea tehnica). |
--------------------
.
.
.
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#1255
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
La SLZ e alta discutie ... si nu vreau sa fiu si mai off-topic . Oricum merci !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#1256
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
pentru filtrul de benzina cumpara coliere noi, pentru ca cele vechi daca nu au fost niciodata schimbate cu filtru cu tot, nu vor etansa perfect filtrul si va scapa benzina de la presiune pe acolo. Coliere cauta dinacelea ce sunt strapunse gaurile in ele, pentru ca se muleaza pe furtun mai bine. Rezervorul daca vrei ii scoti capacul de protectie din portbagaj, si desfaci pompa de benzina, ocazie cu care poti schimba si garnitura in caz ca e uscata, si cu pompa scoasa te poti uita in rezervor pe fundul lui daca e mizerie sau nu. Gaura e destul de mare pt a vedea inauntru.
|
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
mar10may |
![]()
Post
#1257
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
in ceea ce priveste antigelul recomand glaceol,dar uleiul 0w30 nu cred ca este indicat
This post has been edited by mar10may: 26 May 2008, 20:33 |
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
IONICA71 |
![]() ![]()
Post
#1258
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 5 December 06 ![]() |
care este diferenta intre un ulei 15w40 diesel si 15w40 semi / sintetic ?
|
--------------------
DACIA
1310
2000- INJECTIE
- GL92EMP Cainii mor de alergatura si prostii de grija altora !!
|
|
iosifkallo |
![]()
Post
#1259
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 28 May 08 ![]() |
ajutor cu dacia mea pe injectie sunt pe spate ,nu se mai tureaza mai mult de 1000rot/min max. 1200 am schimbat bujii ,filtru aer,filtru benzina .degeaba!!! mare domn cine imi da sugestii!!!
This post has been edited by iosifkallo: 28 May 2008, 22:58 |
--------------------
dacia1310 cli
break
2000 iosifk.
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#1260
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
si ce se intampla cand apesi acceleratia? moare motorul sau nu raspunde deloc. Daca nu raspunde deloc, verifica cablul cu mufa ce duc la potentiometrul de pe clapeta de la injector (piesa ce se misca cand apesi acceleratia)
Daca ai noroc ai o problema cu cablul/mufa. Daca ai ghinion poate fi potentiometrul stricat ... si acesta se cumpara cu tot cu ansamblul pe care e. |
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 11:32 |