dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
rokos |
![]()
Post
#1321
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
|
||
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|||
roland |
![]()
Post
#1322
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Daca e electromotorul, atunci cand dai cheie va face un click si gata.
Daca e senzorul de turatie, atunci motorul se invarte cand dai la cheie dar nu porneste. Tu, bag seama, le ai pe amandoua. Senzorul de turatie se poate curata. Electromotorul se repara. Fa-le pe amandoua la un mecanic si gata, vezi daca mai face. |
--------------------
.
.
.
|
|
rokos |
![]()
Post
#1323
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
@roland multumesc de reply. partial am rezolvat-o, in sensul ca am desfacut curatat si remontat senzorul de turatie. avea pe el praf caramiziu parca. acuma porneste bine. urmeaza sa ma ocup si de electromotor.
|
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
draculetz99 |
![]()
Post
#1324
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 22 August 08 ![]() |
Am shi eu o problema.
am o nova GTI din 2000 shi nu mai porneste. cand pun contactu se aprinde avertizorul de la injectie, dar in momentul cand dau sa o pornesc acesta incepe sa clipeasca shi nu porneste. ![]() |
--------------------
Dacia Nova GTI
Dacia Nova GTI
2000
- GJ-54-CDC
|
|
IONICA71 |
![]()
Post
#1325
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 5 December 06 ![]() |
bine v-am regasit. mi-a aparut o problema la motor,in sensul ca se tureaza si scade turatia singura. am dat cu spray de contacte pe la toate mufele,dar nimic.Creste pana la 1200-1300 apoi in cateva secunde scade la 800 rot/min :wacko:Indiferent daca motorul este cald sau rece.
This post has been edited by IONICA71: 24 Aug 2008, 10:26 |
--------------------
DACIA
1310
2000- INJECTIE
- GL92EMP Cainii mor de alergatura si prostii de grija altora !!
|
|
rokos |
![]()
Post
#1326
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
@ionica71: verifica motorasul de ralanti ( motorasul pas cu pas ) din corp clapeta. cauta pe forum informatii despre, vei gasi cu siguranta
![]() |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
IONICA71 |
![]()
Post
#1327
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 5 December 06 ![]() |
QUOTE(rokos @ 24 Aug 2008, 23:11) @ionica71: verifica motorasul de ralanti ( motorasul pas cu pas ) din corp clapeta. cauta pe forum informatii despre, vei gasi cu siguranta Merci,rokos.Am gasit cauza.Sub capacul care vine de la filtru de aer,este o mufa ,sub ea sunt niste tevi. Una din ele tragea aer pe acolo ,sarise dopul de cauciuc. ![]() ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1310
2000- INJECTIE
- GL92EMP Cainii mor de alergatura si prostii de grija altora !!
|
|
mstrungar |
![]()
Post
#1328
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 12 April 07 ![]() |
Salutare, am si eu o intrebare pentru cei cunoscatori. Care sunt firele prin care T aer trimite informati catre "calculator", daca sunt mai multe, stie cineva (a masurat?) care este, exact, firul/rele care trimit/e respectiva informatie. Ce fel de informatie trimite? o tensiune? care este relatia dintre "informatie" si temperatura aerului? Va multumesc anticipat pentru informati.
|
--------------------
Dacia
berlina
2000, 1,4, injectie
- BN 03 FDJ
|
|
NicuEne |
![]()
Post
#1329
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 2 May 05 From: Curtea de Arges ![]() |
am si eu o dacie double cab care de la o vreme imi mananca zilele ! simptome ....porneste destul de greu, iar dupa ce merg o perioada cu ea se opreste si nu mai vrea deloc sa porneasca .In plus mai are si niste trepidatii ciudate la relanti cateodata (mers neregulat). Am schimbat pompa de benzina ,curatat rezervorul ,inlocuit filtrul de benzina ,senzorul de temperatura ,inlocuit bujii, ansamblul injectie (tot corpul ) ,pusa pe calculator da totul ok ,deja ma dispera sa mai inlocuiesc ceva (noroc ca este masina de serviciu si nu dau eu banii pe piese altfel cumparam alt motor cu banii pe care i-am bagat in reparatii )
|
--------------------
dacia
Logan Laureate
2008
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#1330
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Salutare, am si eu o intrebare pentru cei cunoscatori. Care sunt firele prin care T aer trimite informati catre "calculator", daca sunt mai multe, stie cineva (a masurat?) care este, exact, firul/rele care trimit/e respectiva informatie. Ce fel de informatie trimite? o tensiune?. Senzorul Taer este de tip NTC(un termistor cu coeficient de temperatura negativ), adica la cresterea temperaturii rezistenta interna a acestuia va scadea. El este "alimentat" la U = 5V (pin 13 calculator) adica este introdus intr-un circuit care variaza o tensiune. QUOTE care este relatia dintre "informatie" si temperatura aerului? Depinde de termistor. Daca are caracteristica liniara(aproximata liniar), legea de variatie e ceva de genul ΔR = kΔT ΔR = variatia rezistentei electrice ΔT = variatia temperaturii(absolute) k = coeficientul de ordin I al variatiei rezistentei cu temperatura(se determina folosind punte Wheatstone,etc) Daca k>0 termistorul e PTC, daca k<0 termistorul e NTC. Bun, ca sa nu te bag in ceata prea rau: k = cu cati ohmi(sau submultipli) creste sau scade(variaza) rezistenta termistorului la o variatie de o unitate de temperatura, sa zicem Kelvin(transformi in grd Celsius) Sper ca asa e mai inteligibil. Deci k se masoara in ohm/Kelvin, da? Caracteristica fiind(daca e) liniara, poti sa masori rezistenta la o anumita temperatura dupa care poti folosi regula de 3 simpla. ![]() Sper ca nu deranjeaza pe nimeni aspectele pur teoretice. M-am gandit ca poate exista membri care vor sa inteleaga mai bine. Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 1 Sep 2008, 16:02 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#1331
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
mstrungar, am pus pe undeva la un moment dat poze cu acel senzor de temperatura aer. El se afla practic in partea laterala stanga a injectorului si trimite la UCE o tensiune variabila in functie de temperatura (explicat mult mai detaliat mai sus). Nu stiu la ce iti va folosi, dar sa stii ca influenta acestui senzor asupra raportului aer/benzina este minima. La fel si asupra turatiei de ralanti. Practic defectarea acestui termistor (extrem de rara de altfel) nu se traduce prin simptome sesizabile ale mersului motorului. Este adevarat insa ca defectarea lui genereaza un cod de roare ce poate fi citit la interfata de diagnoza, insa aceasta eroare nu determina intrarea UCE in mod de avarie (cum se intampla in cazul defectarii sondei lambda de exemplu).
In ceea ce priveste firele de conexiune, ele se gasesc in mufa injectorului, daca nu ma insel cele doua fire situate in extremitatile conectorului. Oricum, cu un ohmetru ar trebui sa masori la rece rezistente de ordinul Kiloohmilor (daca bine imi aduc aminte 3 Kohmi la 20 grade (nu jur). Oricum, pe cele doua fire ale injectorului (situate la mijlocul mufei) trebuie sa masori maxim cativa ohmi. This post has been edited by dyogenes: 3 Sep 2008, 23:22 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
mstrungar |
![]()
Post
#1332
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 12 April 07 ![]() |
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri, au fost de ajutor. Intre timp am identificat firele de alimentare, am masurat rezistenta termistorului la rece (10 grade C) era 3,1 Kohm iar la cald (aprox. 50-60 grade C - am mers 30 min. prin oras cu filtru de aer directionat pe galerie) a coborat la 0.8 kohm. Pana aici toate bune, acum vine partea mai grea: ce inseamna aceste valori? e clar ca aplicarea unei tensiuni fixe (+5V) va duce la o cadere de tensiune pe termistor diferita in functie de rezistenta acestuia, informatie care se va intoarce la calc. care va controla amestecul carburat si in functie de aceasta informatie (cadere de tensiune mare = rezistenta termistor mare = temperatura aer mica = densitate aer mare = amestec carburant "bogat"), intrebarea este: in ce "plaja" se face acest control (numai pe baza Taer - existand si un alt parametru in functie de care este controlat amestecul carburant si anume senzorul O2)? mai exact care este diferenta (bogat/slab) amestecului carburant la 10 grade C versus 50 grade C (temperatura aerului care trece prin grupul de injectie), considerant raportul amestecului carburant mediu (de serviciu) de 14,6/1? Valori de 15/1 la 10 grade C si 14,2/1 la 50 grade C sunt aproape de realitate sau nu?
5 Sep 2008, 09:16: rokos "Caraitul" este de la electromotor, mai precis de la bobina de pe electromotor sau de la pinionul de atac al electromotorului (prea uzat). Oricum daca desfaci electromotorul iti recomand schimbarea bucselor si a periilor, pentru pinionul de atac (daca nu e foarte uzat) iti pot sugera si modificarea cursei acestuia din reglajul (daca are) din capul miezului bobinei - locul unde vine "agatata" furca ce antreneaza pinionul de atac. Daca exista, din acel reglaj se poate "intarzia" putin inchiderea contactelor care alimenteaza electromotorul pana la momentul in care pinionul de atac este "aruncat" la max. pe coroana. Reglajul este destul de fin si necesita proba (montare elctromotor si daca exista posibilitatea de actionare manuala a miezului bobinei, se impinge incet iar cu un ohmetru se verifica in ce punct al cursei pinionului de atac se inchide contactul dintre cele doua borne - mari - ale bobinei; daca nu se poate actiona manual trebuie montat pe masina) dupa fiecare tura a piulitei. In cazul bobinei, daca nu este capsata, se verifica uzura contactelor din interior si daca e cazul se curata. daca exista o uzura foarte mare contatele se pot indrepta prin pilire dupa care se pot ridica putin prin introducerea unei saibe sub ele, deasemenea daca placuta este foarte uzata se poate intoarce pe cealalta parte. Dupa aceasta operatiune se verifica si regleaza (daca e necesar) momentul de inchidere al contactului in concordanta cu deplasarea pinionului. Spor la treaba sau la bani (daca mergi la un electrician). This post has been edited by mstrungar: 5 Sep 2008, 09:16 |
--------------------
Dacia
berlina
2000, 1,4, injectie
- BN 03 FDJ
|
|
florinhus |
![]()
Post
#1333
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 18 December 07 ![]() |
salut!
pot sa ma "laud" si eu cu o problema la dacia mea, este din 2000, a lucrat pe taxi la cobalcescu eu o am de 3 ani si 60.ooo km, si mi-a facut de abia acum o problema. imi porneste sa zic din prima si la sfert, turata, ca asa vrea socul electric, dar dupa ce se incalzeste imi moare motorul. daca o pornesc din nou, porneste tot la fel de usor, daca sta la relanti moare motorul, dar problema este ca tot la fel moare motorul si cand sa zicem o turez la 2000 rpm. turatie constanta, da intreruperi, si daca nu ii dau pedala moare. care ar putea fi problema? multumesc. |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
berlina li 2000
- mh 03 kxn
|
|
CRICOCI |
![]() ![]()
Post
#1334
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Off,nu ii mai dau de cap cu motorul meu ,merge f bine,dar in relantiu cand se incalzeste tremura cu tot cu cutie am schimbat garnitura de chiloasa k era ciupita si tinea relantiul sub 800 rpm uri acum de cand am schinbato tine mai sus dar tot asa tremura,culbutori iam reglat , am schimbat si supapa la servo supapele sunt in regula bujiile noi , precizez k am gpl pe ea deci ca sa exclud pompa,injectorul.etc mai are cineva o idee unde sa ma uit sau ce sa i fac k eu sta cam departe de primul service unde as putea merge la tester, in schimb merge f bine .multumesc anticipat!.
This post has been edited by CRICOCI: 18 Sep 2008, 10:34 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
rokos |
![]()
Post
#1335
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
QUOTE(CRICOCI @ 18 Sep 2008, 10:33) Off,nu ii mai dau de cap cu motorul meu ,merge f bine,dar in relantiu cand se incalzeste tremura cu tot cu cutie am schimbat garnitura de chiloasa k era ciupita si tinea relantiul sub 800 rpm uri acum de cand am schinbato tine mai sus dar tot asa tremura,culbutori iam reglat , am schimbat si supapa la servo supapele sunt in regula bujiile noi , precizez k am gpl pe ea deci ca sa exclud pompa,injectorul.etc mai are cineva o idee unde sa ma uit sau ce sa i fac k eu sta cam departe de primul service unde as putea merge la tester, in schimb merge f bine .multumesc anticipat!. pe benzina cum merge? inteleg ca doar pe gpl e problema, mergi la un meserias pt gpl sa-ti regleze instalatia. |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
CRICOCI |
![]() ![]()
Post
#1336
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
<span class='edit'>18 Sep 2008, 17:16:</span> QUOTE(rokos @ 18 Sep 2008, 14:13) pe benzina cum merge? inteleg ca doar pe gpl e problema, mergi la un meserias pt gpl sa-ti regleze instalatia. merge la fel si pe benzina,am observat ca atunci cand scot papucu de la alternator creste relantiul, si parca numai tremura la acelasi nivel dar tot are un tremurat deobicei la modelele astea pe injectie cum este relantiul? tremura,si la ce turatie trebuie sa stea? This post has been edited by CRICOCI: 18 Sep 2008, 17:22 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
CRICOCI |
![]() ![]()
Post
#1337
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Am rezolvat o 80%,idiotul ala de meserias mi a strans culbutorii la maxim probabil i sa parut putin 50 lei k sa schimbe garnitura de chiloasa...,acum mai are un tremurat si un zgomot mic in relantiu la schimbatorul de viteze oare trebuie sa aiba undeva un arc ceva schimbatorul ca sa l tina mai fix? a si apropous cand mi a schimbat garnitura de chiloasa mi sa spus k dupa 500 700 km sa ma duc sa mi stranga chiloasa, dar cand mi a reglat culbutorii acum mia strans si chiloasa si nu facusem decat 150 km are ceva? Multumesc anticipat !
This post has been edited by CRICOCI: 25 Sep 2008, 17:35 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
mar10may |
![]()
Post
#1338
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
QUOTE(CRICOCI @ 25 Sep 2008, 17:33) Am rezolvat o 80%,idiotul ala de meserias mi a strans culbutorii la maxim probabil i sa parut putin 50 lei k sa schimbe garnitura de chiloasa...,acum mai are un tremurat si un zgomot mic in relantiu la schimbatorul de viteze oare trebuie sa aiba undeva un arc ceva schimbatorul ca sa l tina mai fix? a si apropous cand mi a schimbat garnitura de chiloasa mi sa spus k dupa 500 700 km sa ma duc sa mi stranga chiloasa, dar cand mi a reglat culbutorii acum mia strans si chiloasa si nu facusem decat 150 km are ceva? Multumesc anticipat ! nu cred ca are nimic.dupa cateva sute de km chiuloasa se mai strange numai daca este nevoie.e posibil sa nu fie.eu de cate ori am schimbat chiuloasa am fost sa o mai stranga dupa cateva sute de km dar nu a fost necesar. |
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
arlechino |
![]() ![]()
Post
#1339
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 21 September 08 ![]() |
salut! de ceva vreme masina mea da in nas la accelerare rapida.am dacia 1310li.multumesc!
|
--------------------
dacia
1310 li
2002 /motor injectie
- vs03wbk
|
|
mar10may |
![]()
Post
#1340
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
in primul rand vezi ca filtrul de aer si cel de benzina sa fie schimbate la timp.
|
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#1341
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(arlechino @ 26 Sep 2008, 19:38) QUOTE(mar10may @ 26 Sep 2008, 21:57) Poti sa vezi filtru de benzina cum a zis si mar10may , sa nu ai calamina pe injector , iar daca da, poti sa scoti injectorul si sa-l cureti la ultra-sunet sau poate sa fie ciupit oringul de la injector si trage aer fals si da in nasssssssssss ![]() This post has been edited by danut 69-71: 2 Oct 2008, 19:46 |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
tester |
![]()
Post
#1342
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
se da o dacie pe injectie din 2000... astazi am incercat sa fac ITP-ul si mia fost respinsa pe motivul ca nu au iesit bine noxele... dar cum nu au iesit... cand masina era la relanti in loc sa scoata sub 0.2 ea scoatea 0.25 pe cand in mers cand trebuia sa scoata 0.5 ea scoatea 0.4.... deci la relanti ceva nu e in regula ... dar ce sa fie? ... ei miau zis sa imi verific "injectia" sa nu fie ceva "dereglat" pe la ea ... dar ce sa fie? are careva vreo idee ceva?
PS: in rest masina nu are nici un fel de probleme de nicio alta natura... 7 Oct 2008, 07:41: chiar nu are nimeni nici o idee? .... de citit tot am citit topicuri dar nici unul cu ceva asemanator cu ce am patit eu... ![]() This post has been edited by tester: 7 Oct 2008, 06:41 |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
mar10may |
![]()
Post
#1343
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
QUOTE(tester @ 6 Oct 2008, 19:30) se da o dacie pe injectie din 2000... astazi am incercat sa fac ITP-ul si mia fost respinsa pe motivul ca nu au iesit bine noxele... dar cum nu au iesit... cand masina era la relanti in loc sa scoata sub 0.2 ea scoatea 0.25 pe cand in mers cand trebuia sa scoata 0.5 ea scoatea 0.4.... deci la relanti ceva nu e in regula ... dar ce sa fie? ... ei miau zis sa imi verific "injectia" sa nu fie ceva "dereglat" pe la ea ... dar ce sa fie? are careva vreo idee ceva? PS: in rest masina nu are nici un fel de probleme de nicio alta natura... <span class='edit'>7 Oct 2008, 07:41:</span> chiar nu are nimeni nici o idee? .... de citit tot am citit topicuri dar nici unul cu ceva asemanator cu ce am patit eu... ![]() problema este un pic mai delicata in sensul ca nu prea cred ca sunt multe masini care stau f bine la acest capitol.sa nu mai vorbim de cele care nici macar nu au catalizator iar ele sunt in categoria euro 2.ma refer aici la multe din autovehiculele aduse din import,cam cele de pana in anul 2000,la care posesorii lor prefera sa dea un milion spaga la itp decat nu stiu cate sute poate chiar o mie de euro pentru a monta un nou catalizator.acum mai sunt gurile rele care spun chiar ca nici masinile noi nu ar fi chiar asa cum spune producatorul in cartea tehnica.deci s ar parea ca singura solutie ar cam fi "aranjamentul" itp ului chiar daca nu iti doresti asta.s ar putea ca masina ta sa aiba o problema destul de mica dar care nu ar merita o reparatie mai costisitoare de nu stiu cate milioane pt nu stiu cate zecimi care nu ies conform standardului la care nu prea cred ca multe masini se aliniaza. |
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#1344
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(tester @ 6 Oct 2008, 21:30) se da o dacie pe injectie din 2000... astazi am incercat sa fac ITP-ul si mia fost respinsa pe motivul ca nu au iesit bine noxele... dar cum nu au iesit... cand masina era la relanti in loc sa scoata sub 0.2 ea scoatea 0.25 pe cand in mers cand trebuia sa scoata 0.5 ea scoatea 0.4.... deci la relanti ceva nu e in regula ... dar ce sa fie? ... ei miau zis sa imi verific "injectia" sa nu fie ceva "dereglat" pe la ea ... dar ce sa fie? are careva vreo idee ceva? PS: in rest masina nu are nici un fel de probleme de nicio alta natura... <span class='edit'>7 Oct 2008, 07:41:</span> chiar nu are nimeni nici o idee? .... de citit tot am citit topicuri dar nici unul cu ceva asemanator cu ce am patit eu... ![]() PROBLEMA e catalizatorul !!!!!!!!!!!!!!!!! de aceea nu ies noxele cum trebuie . Ar fi indicat sa o scoti putin la drum si sa-i dai un shpan (cox ) sa-i cureti tobele si sa vezi cum iese dupa aceea . ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
tester |
![]()
Post
#1345
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
|
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
tester |
![]()
Post
#1346
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
am rezolvat-o... un fir buclucas de la sonda lamba avea chef de smecherii...
![]() ![]() |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
brainwash |
![]()
Post
#1347
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 14 October 08 ![]() |
Am si eu o problema cu Dacia unui prieten din 2001. A mers pe la toate service-urile pentru ca-i mergea prost si i-au schimbat: filtru, bujii (Brisk), sonda lambda si alte asemenea consumabile. Acuma mi-a dat-o mie sa ma uit la ea (nu-s mecanic dar ma mai pricep). Consuma 18-28/100!
Din start am vazut ca la acceleratie puternica scoate un fum negru (mai ales cand motorul e mai rece) si tinde sa se decelereze in loc sa accelereze. In masina se simte un miros de benzina, dar nu curge pe nici unde. Tind sa cred ca e vorba de supra-alimentare si nu de aer fals, oricum dopurile sunt la locul lor. Am verificat circuitul de tur/retur, nu e nimic infundat. Am suflat aer pe tur, vine in retur (cu motorul oprit, e corect asa). Am curatat toate mufele cu spray de contact, oricum pareau curate. Bujiile desi sunt noi, sunt negre de benzina nearsa. Am scos pe rand toate mufele sa vad daca se schimba cu ceva mersul masinii - nu s-a schimbat nimic. Am scos injectorul sa-l studiez, pare totul in regula si sita curata. Pe clapeta de acceleratie se vede cum picura stropi f mici de benzina (cred ca asa trebuie sa mearga la monopunct) corelati cu turatia motorului. Am scos de tot mufa de la recirculare gaze parca a mers un pic mai bine, dar tot are o plaja de acceleratie/sarcina in care ezita, la turatii joase. Am mai condus o Dacie pe injectie si aia tragea mult mai bine. Dupa momentul in care se gatuie dupa un spritz de acceleratie, dau drumul la acceleratie iar masina se tureaza singura (din injector, se vede, plus motorasul pas cu pas) dupa care revine in 1-2 secunde la ralanti. Atat doar am putut sa incerc in seara asta, as masura Throttle Position Sensor dar nu stiu ce valori trebuie sa aiba. Poate maine pun osciloscopul pe ea sa vad daca formele de unda de la aprindere sau injector imi par cunoscute. In rest motorul merge destul de bine, nu am avut curajul sa merg mai mult de 90 cu ea dar trage cam de 40 de cai (masina mea are putin peste 160 asa ca mi-e greu sa-mi dau seama daca merge mai bine sau mai prost). Sta la ralanti (~900 ture), uneori, rar, in trafic, mai vibreaza pentru ~2 secunde. Porneste aproape la sfert. Poate aveti voi vreo idee de ce merge prost si consuma mult. This post has been edited by brainwash: 14 Oct 2008, 23:41 |
--------------------
BMW
E39
2001
- xxx
|
|
brainwash |
![]()
Post
#1348
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 14 October 08 ![]() |
Pana la urma se pare ca s-a rezolvat, de la sine. Persoana care conduce masina merge subturat si ineaca motorul. Dupa jumatate de ora de mers mai sportiv se curata motorul si toba si incepe sa mearga bine. Probabil ca operatiunea trebuie repetata saptamanal.
|
--------------------
BMW
E39
2001
- xxx
|
|
roland |
![]()
Post
#1349
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Bullshit. Mersul subturat nu ineaca motorul. Si chestia cu mersul subturat era la diesel-e. Alta e problema.
|
--------------------
.
.
.
|
|
rokos |
![]()
Post
#1350
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
catalizator infundat poate..
|
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 08:49 |