DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

239 Pages « < 7 8 9 10 11 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)

llaure
post 19 Nov 2005, 18:09
Post #241


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 4 July 05




Vis-a-vis de calculatorul de la Motronic vezi link-ul
http://64.233.183.104/search?q=cache:EKXOI...+1.7+tico&hl=ro

Pui totul intr-o singura linie. Documentul este beton.


--------------------
Dacia Break - b25xlk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 19 Nov 2005, 20:07
Post #242


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(llaure @ 20 Nov 2005, 04:09)
Vis-a-vis de calculatorul de la Motronic vezi link-ul
http://64.233.183.104/search?q=cache:EKXOI...+1.7+tico&hl=ro

Pui totul intr-o singura linie. Documentul este beton.
*



Mersi enorm. O parte din date le obtinusem si eu prin investigatii proprii. Hai sa transmit, cat de scurt pot (dar nu va fi chiar asa de scurt..) Calculatorul are si la mine 35 de contacte la conector. Le scriu in tabelasul de mai jos, sunt pe doua randuri (contactele) si exista un marcaj pe conectori:
1 Bobina aprindere circ1
2 Neconectat
3 Traductor rotatie
4 Neconectat
5 Conector test, activ
6 Neconectat
7 Neconectat
8 Contact clapeta accel. libera
9 Sonda Lambda
10Sonda Lambda
11Cursor trad. clapeta
12Cursor trad. clapeta
13Termistor aer
14Termistor apa
15Neconectat
16Plus 12V permanent
17Alimentare de la contact r 2
18Iesire comanda releu2

19 Bobina aprindere circ 2
20 Masa traductoare (trad turatie, contact clapeta)
21 Traductor rotatie
22 Contact2 pe conectorul spre instalatie
23 Contact4 pe conectorul spre instalatie
24 Contact1pe conectorul spre instalatie
25 Traductorul clapeta acceleratie (alimentare?)
26 Neconectat
27 Comun termistoare, trad. clapeta
28 Iesire comanda releu 1-pompa benz. inj. inc.L.
29 Iesire comanda electroventil vapori benzina(la+)
30 Iesire comanda releu 3 (clim. vezi mai sus)
31 Contact7 pe conectorul spre instalatie
32 Motoras clapeta relanti
33 Masa
34 Motoras clapeta relanti
35 Iesire comanda injector

De la patratelul "calculator" trageti linii la traductoare; unele au si alimentare separata, altele au doar 2 fire. detalii, in continuare:
De la dreapta masinii, se vad urmatoarele:( cablurile sunt in ordinea din conectorul grupului)

1 Electroventilul de aerisire a vaporilor de benzina; 2 fire:
alimentare pin16 calculator,cablu verde-albastru;
comanda spre masa pin 29 calculator, cablu rosu
2 Subansamblu pozitie pornire clapeta acceleratie, 4 fire:
motor reglaj relanti pin32 calculator, cablu maro-negru
motor reglaj relanti pin34 calculator, cablu maro-galben
contact clapeta libera pin8 calculator cablu maro-rosu
masa contact clapeta libera pin20 calculator, cablu maro
3 Subansamblu injector+termistor aer, 4 fire:
termistor aer pin13 calculator, cablu albastru
alimentare injector, iesirea din releul1 cablu alb-rosu
comanda spre masa injector pin35 calculator, cablu alb-negru
masa termistor aer pin27 calculator, cablu rosu-negru
4 Subansamblu traductor pozitie clapeta acceleratie (2potentiometre) 4fire:
masa traductor pin27 calculator, cablu mov-negru
cursor traductor pin12 calculator, cablu mov-rosu
contact nefolosit
cursor traductor pin11 calculator, cablu mov-galben
alimentare traductor pin 25 calculator, cablu mov
5 Subansamblu sonda Lambda
traductor pin10 calculator, cablu negru
traductor pin 9 calculator, cablu alb
masa incalzitor traductor pin20 calculator, cablu maro
alimentare incalzitor traductor, iesirea din releul1, prin siguranta 10A,cablu
rosu-albastru
6 Subansamblu bobine aprindere
comanda circuit 1,pin19 calculator, cablu alb
alimentare +12V din cheie, pin10 conector spre instalatie cablu vernil
comanda circuit 2, pin1 calculator, cablu alb
7 subansamblu traductor rotatie
traductor pin21 calculator, cablu galben subtire
traductor pin 3 calculator, cablu negru subtire
masa traductor pin 20 calculator cablu galben gros
8 Termistor apa
traductor pin 14 calculator, cablu alb-albastru
comun traductor pin 27 calculator, cablu rosu
9 conector test
cablu activ pin 5 calculator, cablu galben-negru
referinta +12V pin16 calculator cablu rosu
10 Subansamblu relee(3 buc) si sigurante(10A-2 buc)
Acestea nu au conector propriu, cablajul terminandu-se cu papuci AMP obisnuiti

Releul1: alimentare pompa benzina, injector, incalzire sonda Lambda
Comanda pin 28 calculator, cablu rosu-albastru
masa comanda, cablu verde
sosire executie +12v permanent cablu rosu gros
iesire executie cablu rosu-alb
De aici se alimenteaza direct injectorul, printr-o siguranta incalzirea
sondei Lambda si prin cealalta siguranta si contactul9 de pe conectorul
cu instalatia masinii, pompa de benzina
Releul2: releul "principal"
comanda pin 18 calculator, cablu maro
masa comanda, cablu verde
sosire executie, +12v permanent cablu rosu
iesire executie pin17 calculator, pin 6 conector spre instalatie, cablu galben
Releul3: Am aflat ca se instaleaza pentru variantele cu climatizare la mine lipseste
comanda pin30 calculator
comun comanda din iesirea releului2
sosire executie +12V permanent, cablu rosu
iesire executie pin3 conector spre instalatie, cablu rosu-alb

Cam asta e componenta echipamentului de injectie. Coroborat cu manualul la care face referire corespondentul de mai sus, sper sa va fie de folos.

Inca ceva, in functionare sonda lambda da un semnal care oscileaza intre 0,1si 0,9 volti, valoare medie 0,45 volti Trebuie sa fie incalzita (functionare a motorului de vreo 5 minute) iar instrumentul trebuie sa fie "electronic" cu impedanta de intrare mare (>10Mohmi). Daca tensiunea e zero, sonda e defecta, dar, repet masuratoarea nu e cconcludenta fara incalzire si cu aparat de masura necorespunzator. Vreau sa fac si eu testul asta dar inca nu am aparatul de masura.
Bafta la investigatii

This post has been edited by gti98: 19 Nov 2005, 20:16


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel2002
post 23 Nov 2005, 10:22
Post #243


Membru autentic


Group: Members
Posts: 252
Joined: 9 February 04
From: Galati




am un break din 2003 si a inceput sa dea" in nas". Am 30.000 km cu el. Am facut revizia, am schimbat bujiile, toate filtrele, uleiul, antigelul, lichidul de frana, am pus-o pe calculator, nimic. Nici o defectiune. Cand o accelerez tinde sa se opreasca si nu prea are suflu. Am curatat cu sprayul toate contactele, degeaba. Vad ca inca nu este un remediu bine stabilit pt. problema asta, in afara de schimbarea injectiei, dar nu e o solutie ieftina. Alte pareri????
Am mai facut ceva, am dat capacul ala care e prins cu 3 suruburi si am vazut ca masina mergea mai bine cand acceleram. Problema e cred legata de amestecul de aer-benzina. Am vazut acolo inauntru o chestie neagra, ca un ou care avea 4 fire. Ce e?


--------------------
Toyota Auris 1,6 dual VVT-i, 124cp - 2007 ...si un amarat de Logan..adica doua..si un Guster
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crocodil
post 23 Nov 2005, 11:36
Post #244


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 23 November 05




sal. oul ala negru e marea injectie de pe dacia noastra .si cu datul in nas da numai cind e frig (si motorul e rece ),sfat ,daca ati observat daciile pe injectie nu au sistemul la de absorptie a aerului cald de pe galeria de evacuare cum aveau daciile pe carburatie ,aici e problema cu infiptul ,injectia are un senzor de temp.a aerului absorbit la admisie ,fiind frig afara ala spune "computerului"ca e frig si are nevoie de amestec bogat de carburant ,DAR,mai exzista inca un senzor de tem.pe motor care ala zice "STAI FRATIOARE CA MOTORUL E CALD ,CE FACI IL INECI",daca nu e ala destul de rapit vine lamda care ii zice da amestec sarac in combustibil ca poluam mediul inconjurator ,si uite asa sta injectia noastra de pe dacie si se gindeste si incearca tot felul de variante de amestec de combustibil sa le impace pe toate .
AAAA inca una ,ventilatorul ala care merge permanent raceste corpul injectiei si din putina fizica care o stiu eu (acum ma dau mare ,dar sper sa nu va suparti pe mine wub.gif )orice gaz care e racit (la o temp sacazuta)se contracta,adica moleculele se apropie i9ntre ele si implicit vaporii de banzina nu se mai omogenizeaza cu aerul ,si uite asa ajunge in cilindru aer si picaturi de combustibil ,in loc de un amestec omogen care s-ar aprinde mai usor .
ok, dupa monol.ogul asta al meu sa va zic ce am facut eu si merge zic eu destul de binisor (inca mai da nas cind e rece motorul)renuntat la vent.ala permanent pus electoventilator,facut sistem de absorptie a aerului cald ca la alea mai vechi,si mare atentie la incercat de luat fete si infipt prin intersectii cind e rece motorul
sper ca am fost de ajutor !


--------------------
DACIA CLi - b-22-dac
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel2002
post 24 Nov 2005, 09:00
Post #245


Membru autentic


Group: Members
Posts: 252
Joined: 9 February 04
From: Galati




problema e ca de noua nu a facut asa. Si da in nas indiferent daca e motorul rece sau cald,la mine.


--------------------
Toyota Auris 1,6 dual VVT-i, 124cp - 2007 ...si un amarat de Logan..adica doua..si un Guster
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zgabeartzanem
post 24 Nov 2005, 17:32
Post #246


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 1 November 05




QUOTE(zgabeartzanem @ 10 Nov 2005, 11:32)
Dacie Break pe injectie din 2000 cu 70.000 km
io am luat-o la 41.000 km si cred ca am fost cu ea la service ( numai la Meridian ) doar pt. reglat injectia de vreo 5-6 ori in decurs de 3 ani.
De la inceput de cand am luat-o dadea in nas ( nu foarte tare, ce-i drept ), apoi dupa o perioada a inceput sa se tureze la relanti pana aproape de 1600 de ture - problema care tot aparea ( la 2 service-uri : dom'le - ansamblu corp clapeta - 15mil atunci - ha - sut in fund de la firma; mergi pe burta ).
iar acum imi da in nas rau de tot - daca incerc intr-a 2-a o calcare ceva mai tare a pedalei da in nas si sta infranata pret de vreo secunda, apoi intr-a 3-a cam la fel dar , iar la a 4-a doar daca pisti usor acceleratia nu apare problema in rest tot apare.
De data asta nu am mai fost la Meridian ( la inceput ) si am zis ca o rezolv la un sevice d'asta mai ieftin unde am schimbat filtru de benzina , bujiile, garnitura de la capacul de injectie + curatare corpului injector cu un spray + solutie in benzina : rezultat = la fel ca inainte, nici o modificare.
Ma duc la Meridian la baiatul de acolo care deja ma cunoaste si dupa ce ii povestesc si imi zice sa nu mai las pe altii de la service-uri d'astea sa imi mai umble la injectie ( pt. ca mesterul din partea cealalta imi umblase si pe la un fel de placuta prinsa cu 4 suruburi in injector care cica afecteaza relantiul );
si ce imi face ? imi pune un alt calculator, fara sa faca alte reglaje la masina si imi zice sa fac o tura - masina mergea ca noua !!
explicatia lui :  - calculatoarele astea vechi de pe primele modele de dacia cu injectie sunt proaste: in loc sa dea avans cand ii ceri motorului iti da oha - cica a vazut el la un alt service care aveau un computer ce afisa valorile in timp real , si cica asa e. Concluzia - trebuie sa-ti cumperi un alt calculator 3,8mil in Vitan si pe la reprezentanta cica 7.
Intrebarea ar fi : calculatorul in mod normal nu cred ca poate fi stricat ci probabil doar ca nu are "soft-ul" f. bun - ce credeti se poate cere un upgrade de firmware pt. calculatorul de pe Dacia pe injectie - sau am luat-o eu razna ?

sper sa fie un continut de folos cititorilor acestui forum
*



Oameni buni
Dupa ce m-am luat dupa pacaliciul ala de la service si am cumparat un calculator din targ cu 3,5 Mil ( care pana la urma s-a dovedit a fi pt. motor de 1,6 ) am ajuns cam la aceeasi problema. Prima data am fost incantat ca imi mergea masina super bine ( asta in prima zi ), ca apoi incet incet sa inceapa sa imi dea din nou in nas - da' asa mai cu bun simt la inceput - si apoi din ce in ce mai rau, in functie de cat de incalzita era masina - daca era rece nu prea facea figuri, invers facea.
Si ma mai duc odata la service, si bodaproste ca nu il mai prind pe pacalici, ci pe un superbaietas care, dupa ce ii zic istorioara se apuca si imi verfica presiunea la benzina ( 0,8 - hm, cam mica face el - ar trebui sa fie intre 1 si 1,2 , posibil sa fie pompa, dar verificam noi acum), si apoi desface corpu injector si da peste ( ! ) o pastila blocata care da drumu la benzina pe retur !!! - s-a dus si a luat una de pe un injector stricat si s-a rezolvat treaba !
...si il intreb : Deci calculatorul l-am luat degeaba ? ...
Asa ca pana nu gasesti unu pus pe treaba care sa se apuce sa desfaca klumea si nu sa se plimbe dupa piulita de 5 nu faci nimic !





--------------------
Renault Megane 3 2011 1.6 benzina 74kW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel2002
post 25 Nov 2005, 10:45
Post #247


Membru autentic


Group: Members
Posts: 252
Joined: 9 February 04
From: Galati




si oare aceeasi problema s-o am si eu?!?


--------------------
Toyota Auris 1,6 dual VVT-i, 124cp - 2007 ...si un amarat de Logan..adica doua..si un Guster
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crocodil
post 27 Nov 2005, 13:03
Post #248


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 23 November 05




normal ca noua face figuri sau dupa ce resetezi calculatorul,deoarece asta este un calculator autoadaptabil,el merge pe un program presetat o perioada de timp pina isi ia el parametrii motorului(se invata cu el)dupa aceea merge pe niste setari in functie de motorul pe care e montat ,partea prosta e ca dobitocii am montat un calculator mult mai destept pt motorul de dacie ,adica are niste functii sarite (cirpeala de romini).
S ca sa va lamuriti si voi scoateti mufa de la calc vam 3-4 min si se reseteaza si o sa vedeti ce bine o sa mearga masina ,sau scoateti mufa de la sonda lamda si mergeti asa fara ea sa vedeti ce ca se schimba mersul motoruli (se comuta calcul pe modul de avrie niste setari din fabrica ne influentabile de restul senzorilor neimportanti t grade aer admisie avansul si tgrade lichid de racite )NU MERGETI FARA SONDA LAMDA SAU ALT SENZOR SCOS II DA AMESTEC BOGAT IN BENZINA !!!
nu prea sunt multe posibilitati de a rezilva mici probleme de genul asta ,eu de ex. am o problema mai grava ,la prima cheie de dimineata nu imi intra socul moare motorul nu poate sa tina relantiul ,la a2-a merge ceas cu soc la 1200 de ture ca noua ,si mentionez ca am schimbat calculatorul ca s-a arc o piesa din el care comanda injectorul(un amarit de tranzistor )pe care nu am putut sa o gasesc in RO si nu costa mai mult de 50 de mi de lei ,si asa am dat 5 mil pe un calculator nou din seris (manevra unui prieten)


--------------------
DACIA CLi - b-22-dac
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MiG29
post 28 Nov 2005, 13:17
Post #249


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 28 November 05




Salut!
Problema. Am o Berlina pe injectie din 2000.Facea urat (dadea in nas si se face presiune in rezervor). I-am dat 2 gauri in capacu de la rezervor, totu s-a rezolvat, mergea perfect, nu se mai facea presiune in rezervor.Ok. Acuma alta. Nu se mai aprinde becu de la indicatoru de benzina. Azi am ramas cu ea in mijlocu orasului, ferm convins ca mai am benizna, ca doar becu e stins. Dupa ce i-am pus 5 litrii a plecat. Intrebarea e...exista vre-o legatura intre faptu ca i-am gaurit busonu de la rezervor si faza cu becu?
M-am programat la Dacia la service (singuru autorizat din Cta) si tre sa ma duc joi. Are careva ideea la ce sunma sa ma astept?In mare macar asa. Sa zicem ca e bulit plutitoru sau cum se cheama chestia aia din rezervor care iti indica nivelu de carburant...cat pot sa imi ceara astia, nu de alta da macar sa stiu cati bani sa iau la mine.
Am mai auzit o chestie, cum ca din cauza ca se facea presiune in rezervor, asta s-a deformat si de aia imi indica acuma aiurea...cat o costa un rezervor nou?


--------------------
Audi Q3 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 28 Nov 2005, 14:03
Post #250


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Fiind din 2000, presupun ca ai indicator de benzina gradat, nu doar bec. Daca indicatorul functioneaza, adica acul se misca, atunci plutitorul din rezervor e ok. Becul indicator nu e legat de plutitor ci de indicator, din cate stiu. Cand indicatorul ajunge la o gradatie anume (spre minim) atunci se aprinde becul. Poate ca e becul ars, trebuie verificat.
Daca plutitorul ia benzina, atunci indicatorul va indica mai putin chiar cu plinul facut, deci nu are cum sa nu indice rezervorul gol. Spune-ne cum e cu indicatorul... Ce arata?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 28 Nov 2005, 14:21
Post #251


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




becul e comandat tot de plutitor, dar pe alt circuit. Adica nu are legatura (sa zicem) rezistenta care comanda plutitorul cu contactul care comanda becul.

Te-as pune sa verifici singur daca e problema de sonda sau de bec, dar la asta pe injectie nu stiu cum e mufa de la rezervor (in mod normal, pt indicatii e o mufa cu 3 fire: 1 masa, 2 indicator, 3 bec), dar la injectie mai ai si alimentarea pompei de benzina si nu mai tin minte cum arata pe acolo. Poate totusi ajuta sa te uiti nitel in portbagaj (dupa ce demontezi scutul de deasupra), ca poate-i doar un contact prost si scutesti drumul pan' la service


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 28 Nov 2005, 14:50
Post #252


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Sorry, nu stiam ca becul e comandat separat. Scuze pentru inducerea in eroare.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crocodil
post 28 Nov 2005, 15:03
Post #253


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 23 November 05




Sal . se mai poate intimpla sa ramina plutitorul cu pirgia aia care actioneaza sonda blocat ,si sa stea plutitorul ala in aer nu la suprafata benzinei si uite asa ala iti arata aceeasi valoare si tu ramii fara benzina ,ceva de genul asta am patit si eu raminea agatat plutitorul intr-o imperfectiune de turnare din sonda si raminea al naibi intepenit exact inainte sa se aprina becul ,cum eu de obicei bag benzina cind incepe sa clipeasca becul era sa mi-o fur dar noroc ca am facut socoteala in functie de km parcursi ,cind l-am desfacut raminea intepenit pe traseul lui plutitorul .Nu e grava problema pe care o ai dai ai grija sa nu te puna mitocani de mecanici sa cumperi tot ansmblul pompa de benzina cu sonda cu pricina (ca bulangii asa fac daca te vad ca nu prea te pricepi si nu sti despre ce e vb.te inteapa si le ramine lor o pompa de benz care o vind unuia care vrea una mai ieftina ,asta in cazul in care o pun pe cea noua )asa ca MARE atentie la mecanici !
Becul e comandat tot de acelasi plutitor e un mecanism comun cind ajunge la o anumit ainaltime plutitorul se aprinde si becul asa ca daca de ex plutitorul e spart indicatorul o sa arate rezervorul gol si becul o sa fie aprins , nu sunt mecanisme dif sunt fire diferite dar mecanismul e acelasi .

This post has been edited by crocodil: 28 Nov 2005, 15:06


--------------------
DACIA CLi - b-22-dac
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 28 Nov 2005, 15:03
Post #254


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




becul nu e comandat de indicator, e comandat tot de plutitor, dar nu prin aceeasi rezistenta care comanda indicatorul. Adica plutitorul comanda un cursor care se plimba pe o bobina. In capatul bobinei, in paralel cu ultimele infasurari, este inca un contact. Cand benzina e pe terminate si plutitorul coboara, pe langa contactul care-l face pe bobina (pt indicatie), face contact si pt aprinderea becului.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MiG29
post 28 Nov 2005, 19:48
Post #255


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 28 November 05




pai cred ca becul nu e ars, deoarece acul nu coboara la fund, ci se opreste undeva langa ultimul sfert( adica cam la limita la care trebuie sa se aprinda becul). O problema e sigur ptr, ca azi dupa ce i-am pus 5 litrii (dupa ce ramasesem in pana, cu un pet din ala de apa minerala), acul s-a ridicat la jumatate....


--------------------
Audi Q3 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 28 Nov 2005, 19:53
Post #256


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




daca zici ca acul nu coboara de tot (cu contactul pus cred ca te referi) inseamna ca e blocata mecanic tija plutitorului.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MiG29
post 28 Nov 2005, 20:13
Post #257


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 28 November 05




cu contactul pus, bineinteles:)
si in cazul asta ce e de facut?
)


--------------------
Audi Q3 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aliovi
post 28 Nov 2005, 20:15
Post #258


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 28 November 05




Salut!
Am o Dacie din 2000 pe injectie si am un consum mare in oras. Afara manaca 6% dar in oras 12% vara iar iarna 15% cu carton in fata. Iarna am cam 1600 rpm la rece iar dupa vreo 2km scade la 950.
As vrea sa dau relantiul mai mic. Am fost la Dacia pe Venerei si mi-au spus ca nu se poate. Am citit despre motorasul "pas cu pas" dar nu exista nici un risc sa il stric?
Masina nu e obosita are doar 21.000km. Trebuie sa precizez si ca eu fac de obicei drumuri scurte de vreo 5 km. Exista o modalitate sa se incalzeasca motorul mai repede? Ma gandeam sa trec pe electroventilator si la filtrul de aer sa ii fac modificare ca la modelele mai vechi iarna/vara.
Ce parere aveti?

This post has been edited by aliovi: 28 Nov 2005, 20:20


--------------------
dacia logan 2006 laureat - B xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex2k4
post 28 Nov 2005, 21:38
Post #259


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 11 January 04
From: Bucuresti




Daca consuma asa mult in oras si consuma bine la drum lung ar putea sa fie si clapeta de la injector care in mod normal trebuie sa se deschida numai dupa 2500rpm si se pare ca o mai loveste boala si se deschide si la turatii mai mici, astfel crescand consumul cam mult. Asta un test CLip te poate elucida desi utilitatea lui e cam indoielnica dat fiind ca singura metoda de reparare este schimbarea corp clapeta injector care am inteles ca duce spre 9 milioane.


--------------------
Dacia 1310 Li - B-xx-KIR
Dacia 1310 Li - 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aliovi
post 28 Nov 2005, 22:30
Post #260


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 28 November 05




si ar mai fi ceva: am facut consumul si pt mes in 3 viteze la 50 si pt mers in 4 viteze cu 60 diferenta e de 1%


--------------------
dacia logan 2006 laureat - B xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MiG29
post 29 Nov 2005, 14:59
Post #261


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 28 November 05




am rezolvat-o pan la urma...fara ajutorul mecanicilor de la Dacia, cu modesta suma de 1 leu nou, adica pretul unui plutitor. ala vechi era plin cu benzina si se blocase si tija aia care il sustinea...


--------------------
Audi Q3 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel2002
post 30 Nov 2005, 09:37
Post #262


Membru autentic


Group: Members
Posts: 252
Joined: 9 February 04
From: Galati




Maine ma duc in service cu dacia sa vad de ce da in nas. O sa fac testul CLIP. Ce sa le zis astora de la service sa verifice? Ca sigur o sa dau de niste noobi...sad.gif


--------------------
Toyota Auris 1,6 dual VVT-i, 124cp - 2007 ...si un amarat de Logan..adica doua..si un Guster
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel2002
post 1 Dec 2005, 15:24
Post #263


Membru autentic


Group: Members
Posts: 252
Joined: 9 February 04
From: Galati




mdea...nashpa.
Am fost la service, am pus-o pe calculator, bineinteles ca nu dadea nici o eroare. S-au verificat, pe rand (si inlocuit): calculatorul - nici o modificare;
corp clapeta-injector (cu unul nou nout) - nici o modificate, tot dadea in nas:(
sonda lambda - acelasi lucru. Contacte curatate, tot tot tot , si nimic.
Inainte de a ma duce la service facusem revizia de 30.000 km si am schimbat: bujiile, filtrul de aer, filtrul de benzina, uleiul, etc.
DECI: Nu au avut ce sa-mi faca la masina.
CONCLUZIA: VANZARE!!
Apropo, nu stiti pe nimeni care doreste un break din 2003 cu numai 30k la bord???? smile.gif. Ieftin.


--------------------
Toyota Auris 1,6 dual VVT-i, 124cp - 2007 ...si un amarat de Logan..adica doua..si un Guster
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzeapa
post 2 Dec 2005, 01:41
Post #264


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 2 December 05




diesel2002 ce tip de benzina folosesti? vad ca mai mullti va plingeti de fapul ca masina nu raspunde promt atunci cind accelerati. si eu am avut cam aceeasi problema in urma cu ceva timp. am trecut de la benzina fb 95 la benzina OMV SUPER 100 sau cind nu ajung la Omv, bag de la Petrom Fb 99+. Diferenta pt mine este mare. Masina merge mult mai frumos acum, accelereaza mai rpd iar motorul nu mai este asa zgomotos. Incercati si alt tip de benzina!


--------------------
DACIA 1310 LI - B-46-BNS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiman
post 2 Dec 2005, 07:19
Post #265


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 12 October 05




Cineva spunea pe forum, poate chiar pe acest topic, că având aceeași problemă, s-a rezolvat prin inlocuirea unei garnituri pe retur undeva pe la corpul injecției. Caută și poate găsești.
Eu am avut o problemă asemănătoare, am resetat ECU și acum văd că merge bine. Benzină bag de oriunde și merge la fel.

This post has been edited by valiman: 2 Dec 2005, 07:21


--------------------
Daewoo Cielo 1996 GLE/AC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel2002
post 2 Dec 2005, 14:25
Post #266


Membru autentic


Group: Members
Posts: 252
Joined: 9 February 04
From: Galati




QUOTE(tzeapa @ 2 Dec 2005, 02:41)
diesel2002 ce tip de benzina folosesti? vad ca mai mullti va plingeti de fapul ca masina nu raspunde promt atunci cind accelerati. si eu am avut cam aceeasi problema in urma cu ceva timp. am trecut de la benzina fb 95 la benzina OMV SUPER 100 sau cind nu ajung la Omv, bag de la Petrom  Fb 99+. Diferenta pt mine este mare. Masina merge mult mai frumos acum, accelereaza mai rpd iar motorul nu mai este asa zgomotos. Incercati si alt tip de benzina!
*


bag benzina de 95 de la Mol. O sa incerc sa schimb cu benzina de la Petrom sa vad daca e diferenta. ....dar tot de vanzare e masina... tongue.gif


--------------------
Toyota Auris 1,6 dual VVT-i, 124cp - 2007 ...si un amarat de Logan..adica doua..si un Guster
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 2 Dec 2005, 20:30
Post #267


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(diesel2002 @ 3 Dec 2005, 00:25)
bag benzina de 95 de la Mol. O sa incerc sa schimb cu benzina de la Petrom sa vad daca e diferenta. ....dar tot de vanzare e masina... tongue.gif
*



S-ar parea ca in afara de binecunoscuta cifra octanica ( 95, 99, etc.) benzina mai are un parametru important, numit putere calorica, din care cauza motorul trage mai bine cu o anumita benzina. Deci nu toate benzinele de aceeasi cifra octanica sunt la fel.
Am si eu o mica problema: la un sistem de injectie Bosch monoinjector, acul turometrului "falfaie' pe la 2000-3000 rpm cand motorul e la relanti-" la ureche" are sub 1000 rpm, e cald-; cand e solictat la turatie mai mare- 1500 si peste indica corect si se misca normal, adica fara acele salturi bruste. A intalnit cineva situatia asta? Mentionez ca aceasta functionare apare si dispare la intervale neregulate si nu am gasit inca nici un factor de corelatie ( frig, umiditate, etc.)
Astept cu maxima curiozitate raspunsuri.
Alta belea: mi-a murit sectiunea de comanda a farurilor la blocul de lumini: intai nu mai ramanea pe faza lunga - la Nova mea comanda luminilor e asa: rasucit maneta cu 90grd aprinde pozitia si lumina pe bord; inca 90 grd aprinde faza scurta. Cu prmele doua pozitii, tras maneta spre volan, aprins momentan faza lunga. Pe a treia pozitie, comutare mecanica lunga-scurta, ca la pix. Prima a murit comutarea aia mecanica: maneta lasata, revenea pe faza scurta. Acum nu mai aprinde nici faza scurta la a doua rasucire. Are cineva o schema de releu de comutare de faza? Aprinderea farurilor o fac cu un comutator separat dar schimbarea fazelor as face-o tot cu contactul ala care aprinde momentan faza lunga.
Multumiri anticipate.



--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 6 Dec 2005, 10:19
Post #268


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




fratilor, am si eu o intrebare la voi.
Cat de repede porneste dimineata (a se citi motor rece nepornit de cateva ore bune) perfuzata ?

a mea porneste dupa ce motorul a facut ~4-5 rotatii complete. Asa porneste de fiecare data. Daca motorul e cald porneste mult mai repede, dar pe mine ma doare dimineata, ca mi-e ca-mi moare baterie.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex2k4
post 6 Dec 2005, 11:28
Post #269


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 11 January 04
From: Bucuresti




Si la mine se chinuie destul de mult dimineata. Cred ca asa e ea.


--------------------
Dacia 1310 Li - B-xx-KIR
Dacia 1310 Li - 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 6 Dec 2005, 11:29
Post #270


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




A mea pleaca imediat, maxim 2 ture.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...

Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova...


--------------------
Go to the top of the page
239 Pages « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 18:00
Forum Renault