dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
llaure |
![]()
Post
#241
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 4 July 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Break
- b25xlk
|
|||
gti98 |
![]()
Post
#242
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(llaure @ 20 Nov 2005, 04:09) Vis-a-vis de calculatorul de la Motronic vezi link-ul http://64.233.183.104/search?q=cache:EKXOI...+1.7+tico&hl=ro Pui totul intr-o singura linie. Documentul este beton. Mersi enorm. O parte din date le obtinusem si eu prin investigatii proprii. Hai sa transmit, cat de scurt pot (dar nu va fi chiar asa de scurt..) Calculatorul are si la mine 35 de contacte la conector. Le scriu in tabelasul de mai jos, sunt pe doua randuri (contactele) si exista un marcaj pe conectori: 1 Bobina aprindere circ1 2 Neconectat 3 Traductor rotatie 4 Neconectat 5 Conector test, activ 6 Neconectat 7 Neconectat 8 Contact clapeta accel. libera 9 Sonda Lambda 10Sonda Lambda 11Cursor trad. clapeta 12Cursor trad. clapeta 13Termistor aer 14Termistor apa 15Neconectat 16Plus 12V permanent 17Alimentare de la contact r 2 18Iesire comanda releu2 19 Bobina aprindere circ 2 20 Masa traductoare (trad turatie, contact clapeta) 21 Traductor rotatie 22 Contact2 pe conectorul spre instalatie 23 Contact4 pe conectorul spre instalatie 24 Contact1pe conectorul spre instalatie 25 Traductorul clapeta acceleratie (alimentare?) 26 Neconectat 27 Comun termistoare, trad. clapeta 28 Iesire comanda releu 1-pompa benz. inj. inc.L. 29 Iesire comanda electroventil vapori benzina(la+) 30 Iesire comanda releu 3 (clim. vezi mai sus) 31 Contact7 pe conectorul spre instalatie 32 Motoras clapeta relanti 33 Masa 34 Motoras clapeta relanti 35 Iesire comanda injector De la patratelul "calculator" trageti linii la traductoare; unele au si alimentare separata, altele au doar 2 fire. detalii, in continuare: De la dreapta masinii, se vad urmatoarele:( cablurile sunt in ordinea din conectorul grupului) 1 Electroventilul de aerisire a vaporilor de benzina; 2 fire: alimentare pin16 calculator,cablu verde-albastru; comanda spre masa pin 29 calculator, cablu rosu 2 Subansamblu pozitie pornire clapeta acceleratie, 4 fire: motor reglaj relanti pin32 calculator, cablu maro-negru motor reglaj relanti pin34 calculator, cablu maro-galben contact clapeta libera pin8 calculator cablu maro-rosu masa contact clapeta libera pin20 calculator, cablu maro 3 Subansamblu injector+termistor aer, 4 fire: termistor aer pin13 calculator, cablu albastru alimentare injector, iesirea din releul1 cablu alb-rosu comanda spre masa injector pin35 calculator, cablu alb-negru masa termistor aer pin27 calculator, cablu rosu-negru 4 Subansamblu traductor pozitie clapeta acceleratie (2potentiometre) 4fire: masa traductor pin27 calculator, cablu mov-negru cursor traductor pin12 calculator, cablu mov-rosu contact nefolosit cursor traductor pin11 calculator, cablu mov-galben alimentare traductor pin 25 calculator, cablu mov 5 Subansamblu sonda Lambda traductor pin10 calculator, cablu negru traductor pin 9 calculator, cablu alb masa incalzitor traductor pin20 calculator, cablu maro alimentare incalzitor traductor, iesirea din releul1, prin siguranta 10A,cablu rosu-albastru 6 Subansamblu bobine aprindere comanda circuit 1,pin19 calculator, cablu alb alimentare +12V din cheie, pin10 conector spre instalatie cablu vernil comanda circuit 2, pin1 calculator, cablu alb 7 subansamblu traductor rotatie traductor pin21 calculator, cablu galben subtire traductor pin 3 calculator, cablu negru subtire masa traductor pin 20 calculator cablu galben gros 8 Termistor apa traductor pin 14 calculator, cablu alb-albastru comun traductor pin 27 calculator, cablu rosu 9 conector test cablu activ pin 5 calculator, cablu galben-negru referinta +12V pin16 calculator cablu rosu 10 Subansamblu relee(3 buc) si sigurante(10A-2 buc) Acestea nu au conector propriu, cablajul terminandu-se cu papuci AMP obisnuiti Releul1: alimentare pompa benzina, injector, incalzire sonda Lambda Comanda pin 28 calculator, cablu rosu-albastru masa comanda, cablu verde sosire executie +12v permanent cablu rosu gros iesire executie cablu rosu-alb De aici se alimenteaza direct injectorul, printr-o siguranta incalzirea sondei Lambda si prin cealalta siguranta si contactul9 de pe conectorul cu instalatia masinii, pompa de benzina Releul2: releul "principal" comanda pin 18 calculator, cablu maro masa comanda, cablu verde sosire executie, +12v permanent cablu rosu iesire executie pin17 calculator, pin 6 conector spre instalatie, cablu galben Releul3: Am aflat ca se instaleaza pentru variantele cu climatizare la mine lipseste comanda pin30 calculator comun comanda din iesirea releului2 sosire executie +12V permanent, cablu rosu iesire executie pin3 conector spre instalatie, cablu rosu-alb Cam asta e componenta echipamentului de injectie. Coroborat cu manualul la care face referire corespondentul de mai sus, sper sa va fie de folos. Inca ceva, in functionare sonda lambda da un semnal care oscileaza intre 0,1si 0,9 volti, valoare medie 0,45 volti Trebuie sa fie incalzita (functionare a motorului de vreo 5 minute) iar instrumentul trebuie sa fie "electronic" cu impedanta de intrare mare (>10Mohmi). Daca tensiunea e zero, sonda e defecta, dar, repet masuratoarea nu e cconcludenta fara incalzire si cu aparat de masura necorespunzator. Vreau sa fac si eu testul asta dar inca nu am aparatul de masura. Bafta la investigatii This post has been edited by gti98: 19 Nov 2005, 20:16 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
diesel2002 |
![]()
Post
#243
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 252 Joined: 9 February 04 From: Galati ![]() |
am un break din 2003 si a inceput sa dea" in nas". Am 30.000 km cu el. Am facut revizia, am schimbat bujiile, toate filtrele, uleiul, antigelul, lichidul de frana, am pus-o pe calculator, nimic. Nici o defectiune. Cand o accelerez tinde sa se opreasca si nu prea are suflu. Am curatat cu sprayul toate contactele, degeaba. Vad ca inca nu este un remediu bine stabilit pt. problema asta, in afara de schimbarea injectiei, dar nu e o solutie ieftina. Alte pareri????
Am mai facut ceva, am dat capacul ala care e prins cu 3 suruburi si am vazut ca masina mergea mai bine cand acceleram. Problema e cred legata de amestecul de aer-benzina. Am vazut acolo inauntru o chestie neagra, ca un ou care avea 4 fire. Ce e? |
--------------------
Toyota Auris
1,6 dual VVT-i, 124cp - 2007
...si un amarat de Logan..adica doua..si un Guster
|
|
crocodil |
![]()
Post
#244
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 23 November 05 ![]() |
sal. oul ala negru e marea injectie de pe dacia noastra .si cu datul in nas da numai cind e frig (si motorul e rece ),sfat ,daca ati observat daciile pe injectie nu au sistemul la de absorptie a aerului cald de pe galeria de evacuare cum aveau daciile pe carburatie ,aici e problema cu infiptul ,injectia are un senzor de temp.a aerului absorbit la admisie ,fiind frig afara ala spune "computerului"ca e frig si are nevoie de amestec bogat de carburant ,DAR,mai exzista inca un senzor de tem.pe motor care ala zice "STAI FRATIOARE CA MOTORUL E CALD ,CE FACI IL INECI",daca nu e ala destul de rapit vine lamda care ii zice da amestec sarac in combustibil ca poluam mediul inconjurator ,si uite asa sta injectia noastra de pe dacie si se gindeste si incearca tot felul de variante de amestec de combustibil sa le impace pe toate .
AAAA inca una ,ventilatorul ala care merge permanent raceste corpul injectiei si din putina fizica care o stiu eu (acum ma dau mare ,dar sper sa nu va suparti pe mine ![]() ok, dupa monol.ogul asta al meu sa va zic ce am facut eu si merge zic eu destul de binisor (inca mai da nas cind e rece motorul)renuntat la vent.ala permanent pus electoventilator,facut sistem de absorptie a aerului cald ca la alea mai vechi,si mare atentie la incercat de luat fete si infipt prin intersectii cind e rece motorul sper ca am fost de ajutor ! |
--------------------
DACIA
CLi
- b-22-dac
|
|
diesel2002 |
![]()
Post
#245
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 252 Joined: 9 February 04 From: Galati ![]() |
problema e ca de noua nu a facut asa. Si da in nas indiferent daca e motorul rece sau cald,la mine.
|
--------------------
Toyota Auris
1,6 dual VVT-i, 124cp - 2007
...si un amarat de Logan..adica doua..si un Guster
|
|
zgabeartzanem |
![]()
Post
#246
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 1 November 05 ![]() |
QUOTE(zgabeartzanem @ 10 Nov 2005, 11:32) Dacie Break pe injectie din 2000 cu 70.000 km io am luat-o la 41.000 km si cred ca am fost cu ea la service ( numai la Meridian ) doar pt. reglat injectia de vreo 5-6 ori in decurs de 3 ani. De la inceput de cand am luat-o dadea in nas ( nu foarte tare, ce-i drept ), apoi dupa o perioada a inceput sa se tureze la relanti pana aproape de 1600 de ture - problema care tot aparea ( la 2 service-uri : dom'le - ansamblu corp clapeta - 15mil atunci - ha - sut in fund de la firma; mergi pe burta ). iar acum imi da in nas rau de tot - daca incerc intr-a 2-a o calcare ceva mai tare a pedalei da in nas si sta infranata pret de vreo secunda, apoi intr-a 3-a cam la fel dar , iar la a 4-a doar daca pisti usor acceleratia nu apare problema in rest tot apare. De data asta nu am mai fost la Meridian ( la inceput ) si am zis ca o rezolv la un sevice d'asta mai ieftin unde am schimbat filtru de benzina , bujiile, garnitura de la capacul de injectie + curatare corpului injector cu un spray + solutie in benzina : rezultat = la fel ca inainte, nici o modificare. Ma duc la Meridian la baiatul de acolo care deja ma cunoaste si dupa ce ii povestesc si imi zice sa nu mai las pe altii de la service-uri d'astea sa imi mai umble la injectie ( pt. ca mesterul din partea cealalta imi umblase si pe la un fel de placuta prinsa cu 4 suruburi in injector care cica afecteaza relantiul ); si ce imi face ? imi pune un alt calculator, fara sa faca alte reglaje la masina si imi zice sa fac o tura - masina mergea ca noua !! explicatia lui : - calculatoarele astea vechi de pe primele modele de dacia cu injectie sunt proaste: in loc sa dea avans cand ii ceri motorului iti da oha - cica a vazut el la un alt service care aveau un computer ce afisa valorile in timp real , si cica asa e. Concluzia - trebuie sa-ti cumperi un alt calculator 3,8mil in Vitan si pe la reprezentanta cica 7. Intrebarea ar fi : calculatorul in mod normal nu cred ca poate fi stricat ci probabil doar ca nu are "soft-ul" f. bun - ce credeti se poate cere un upgrade de firmware pt. calculatorul de pe Dacia pe injectie - sau am luat-o eu razna ? sper sa fie un continut de folos cititorilor acestui forum Oameni buni Dupa ce m-am luat dupa pacaliciul ala de la service si am cumparat un calculator din targ cu 3,5 Mil ( care pana la urma s-a dovedit a fi pt. motor de 1,6 ) am ajuns cam la aceeasi problema. Prima data am fost incantat ca imi mergea masina super bine ( asta in prima zi ), ca apoi incet incet sa inceapa sa imi dea din nou in nas - da' asa mai cu bun simt la inceput - si apoi din ce in ce mai rau, in functie de cat de incalzita era masina - daca era rece nu prea facea figuri, invers facea. Si ma mai duc odata la service, si bodaproste ca nu il mai prind pe pacalici, ci pe un superbaietas care, dupa ce ii zic istorioara se apuca si imi verfica presiunea la benzina ( 0,8 - hm, cam mica face el - ar trebui sa fie intre 1 si 1,2 , posibil sa fie pompa, dar verificam noi acum), si apoi desface corpu injector si da peste ( ! ) o pastila blocata care da drumu la benzina pe retur !!! - s-a dus si a luat una de pe un injector stricat si s-a rezolvat treaba ! ...si il intreb : Deci calculatorul l-am luat degeaba ? ... Asa ca pana nu gasesti unu pus pe treaba care sa se apuce sa desfaca klumea si nu sa se plimbe dupa piulita de 5 nu faci nimic ! |
--------------------
Renault
Megane 3
2011 1.6 benzina 74kW
|
|
diesel2002 |
![]()
Post
#247
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 252 Joined: 9 February 04 From: Galati ![]() |
si oare aceeasi problema s-o am si eu?!?
|
--------------------
Toyota Auris
1,6 dual VVT-i, 124cp - 2007
...si un amarat de Logan..adica doua..si un Guster
|
|
crocodil |
![]()
Post
#248
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 23 November 05 ![]() |
normal ca noua face figuri sau dupa ce resetezi calculatorul,deoarece asta este un calculator autoadaptabil,el merge pe un program presetat o perioada de timp pina isi ia el parametrii motorului(se invata cu el)dupa aceea merge pe niste setari in functie de motorul pe care e montat ,partea prosta e ca dobitocii am montat un calculator mult mai destept pt motorul de dacie ,adica are niste functii sarite (cirpeala de romini).
S ca sa va lamuriti si voi scoateti mufa de la calc vam 3-4 min si se reseteaza si o sa vedeti ce bine o sa mearga masina ,sau scoateti mufa de la sonda lamda si mergeti asa fara ea sa vedeti ce ca se schimba mersul motoruli (se comuta calcul pe modul de avrie niste setari din fabrica ne influentabile de restul senzorilor neimportanti t grade aer admisie avansul si tgrade lichid de racite )NU MERGETI FARA SONDA LAMDA SAU ALT SENZOR SCOS II DA AMESTEC BOGAT IN BENZINA !!! nu prea sunt multe posibilitati de a rezilva mici probleme de genul asta ,eu de ex. am o problema mai grava ,la prima cheie de dimineata nu imi intra socul moare motorul nu poate sa tina relantiul ,la a2-a merge ceas cu soc la 1200 de ture ca noua ,si mentionez ca am schimbat calculatorul ca s-a arc o piesa din el care comanda injectorul(un amarit de tranzistor )pe care nu am putut sa o gasesc in RO si nu costa mai mult de 50 de mi de lei ,si asa am dat 5 mil pe un calculator nou din seris (manevra unui prieten) |
--------------------
DACIA
CLi
- b-22-dac
|
|
MiG29 |
![]()
Post
#249
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 28 November 05 ![]() |
Salut!
Problema. Am o Berlina pe injectie din 2000.Facea urat (dadea in nas si se face presiune in rezervor). I-am dat 2 gauri in capacu de la rezervor, totu s-a rezolvat, mergea perfect, nu se mai facea presiune in rezervor.Ok. Acuma alta. Nu se mai aprinde becu de la indicatoru de benzina. Azi am ramas cu ea in mijlocu orasului, ferm convins ca mai am benizna, ca doar becu e stins. Dupa ce i-am pus 5 litrii a plecat. Intrebarea e...exista vre-o legatura intre faptu ca i-am gaurit busonu de la rezervor si faza cu becu? M-am programat la Dacia la service (singuru autorizat din Cta) si tre sa ma duc joi. Are careva ideea la ce sunma sa ma astept?In mare macar asa. Sa zicem ca e bulit plutitoru sau cum se cheama chestia aia din rezervor care iti indica nivelu de carburant...cat pot sa imi ceara astia, nu de alta da macar sa stiu cati bani sa iau la mine. Am mai auzit o chestie, cum ca din cauza ca se facea presiune in rezervor, asta s-a deformat si de aia imi indica acuma aiurea...cat o costa un rezervor nou? |
--------------------
Audi
Q3
2017
|
|
roland |
![]()
Post
#250
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Fiind din 2000, presupun ca ai indicator de benzina gradat, nu doar bec. Daca indicatorul functioneaza, adica acul se misca, atunci plutitorul din rezervor e ok. Becul indicator nu e legat de plutitor ci de indicator, din cate stiu. Cand indicatorul ajunge la o gradatie anume (spre minim) atunci se aprinde becul. Poate ca e becul ars, trebuie verificat.
Daca plutitorul ia benzina, atunci indicatorul va indica mai putin chiar cu plinul facut, deci nu are cum sa nu indice rezervorul gol. Spune-ne cum e cu indicatorul... Ce arata? |
--------------------
.
.
.
|
|
Ov |
![]()
Post
#251
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.522 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
becul e comandat tot de plutitor, dar pe alt circuit. Adica nu are legatura (sa zicem) rezistenta care comanda plutitorul cu contactul care comanda becul.
Te-as pune sa verifici singur daca e problema de sonda sau de bec, dar la asta pe injectie nu stiu cum e mufa de la rezervor (in mod normal, pt indicatii e o mufa cu 3 fire: 1 masa, 2 indicator, 3 bec), dar la injectie mai ai si alimentarea pompei de benzina si nu mai tin minte cum arata pe acolo. Poate totusi ajuta sa te uiti nitel in portbagaj (dupa ce demontezi scutul de deasupra), ca poate-i doar un contact prost si scutesti drumul pan' la service |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
roland |
![]()
Post
#252
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Sorry, nu stiam ca becul e comandat separat. Scuze pentru inducerea in eroare.
|
--------------------
.
.
.
|
|
crocodil |
![]()
Post
#253
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 23 November 05 ![]() |
Sal . se mai poate intimpla sa ramina plutitorul cu pirgia aia care actioneaza sonda blocat ,si sa stea plutitorul ala in aer nu la suprafata benzinei si uite asa ala iti arata aceeasi valoare si tu ramii fara benzina ,ceva de genul asta am patit si eu raminea agatat plutitorul intr-o imperfectiune de turnare din sonda si raminea al naibi intepenit exact inainte sa se aprina becul ,cum eu de obicei bag benzina cind incepe sa clipeasca becul era sa mi-o fur dar noroc ca am facut socoteala in functie de km parcursi ,cind l-am desfacut raminea intepenit pe traseul lui plutitorul .Nu e grava problema pe care o ai dai ai grija sa nu te puna mitocani de mecanici sa cumperi tot ansmblul pompa de benzina cu sonda cu pricina (ca bulangii asa fac daca te vad ca nu prea te pricepi si nu sti despre ce e vb.te inteapa si le ramine lor o pompa de benz care o vind unuia care vrea una mai ieftina ,asta in cazul in care o pun pe cea noua )asa ca MARE atentie la mecanici !
Becul e comandat tot de acelasi plutitor e un mecanism comun cind ajunge la o anumit ainaltime plutitorul se aprinde si becul asa ca daca de ex plutitorul e spart indicatorul o sa arate rezervorul gol si becul o sa fie aprins , nu sunt mecanisme dif sunt fire diferite dar mecanismul e acelasi . This post has been edited by crocodil: 28 Nov 2005, 15:06 |
--------------------
DACIA
CLi
- b-22-dac
|
|
Ov |
![]()
Post
#254
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.522 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
becul nu e comandat de indicator, e comandat tot de plutitor, dar nu prin aceeasi rezistenta care comanda indicatorul. Adica plutitorul comanda un cursor care se plimba pe o bobina. In capatul bobinei, in paralel cu ultimele infasurari, este inca un contact. Cand benzina e pe terminate si plutitorul coboara, pe langa contactul care-l face pe bobina (pt indicatie), face contact si pt aprinderea becului.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
MiG29 |
![]()
Post
#255
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 28 November 05 ![]() |
pai cred ca becul nu e ars, deoarece acul nu coboara la fund, ci se opreste undeva langa ultimul sfert( adica cam la limita la care trebuie sa se aprinda becul). O problema e sigur ptr, ca azi dupa ce i-am pus 5 litrii (dupa ce ramasesem in pana, cu un pet din ala de apa minerala), acul s-a ridicat la jumatate....
|
--------------------
Audi
Q3
2017
|
|
Ov |
![]()
Post
#256
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.522 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
daca zici ca acul nu coboara de tot (cu contactul pus cred ca te referi) inseamna ca e blocata mecanic tija plutitorului.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
MiG29 |
![]()
Post
#257
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 28 November 05 ![]() |
cu contactul pus, bineinteles:)
si in cazul asta ce e de facut? ) |
--------------------
Audi
Q3
2017
|
|
aliovi |
![]()
Post
#258
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 28 November 05 ![]() |
Salut!
Am o Dacie din 2000 pe injectie si am un consum mare in oras. Afara manaca 6% dar in oras 12% vara iar iarna 15% cu carton in fata. Iarna am cam 1600 rpm la rece iar dupa vreo 2km scade la 950. As vrea sa dau relantiul mai mic. Am fost la Dacia pe Venerei si mi-au spus ca nu se poate. Am citit despre motorasul "pas cu pas" dar nu exista nici un risc sa il stric? Masina nu e obosita are doar 21.000km. Trebuie sa precizez si ca eu fac de obicei drumuri scurte de vreo 5 km. Exista o modalitate sa se incalzeasca motorul mai repede? Ma gandeam sa trec pe electroventilator si la filtrul de aer sa ii fac modificare ca la modelele mai vechi iarna/vara. Ce parere aveti? This post has been edited by aliovi: 28 Nov 2005, 20:20 |
--------------------
dacia
logan
2006 laureat
- B xx xxx
|
|
Alex2k4 |
![]()
Post
#259
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 11 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca consuma asa mult in oras si consuma bine la drum lung ar putea sa fie si clapeta de la injector care in mod normal trebuie sa se deschida numai dupa 2500rpm si se pare ca o mai loveste boala si se deschide si la turatii mai mici, astfel crescand consumul cam mult. Asta un test CLip te poate elucida desi utilitatea lui e cam indoielnica dat fiind ca singura metoda de reparare este schimbarea corp clapeta injector care am inteles ca duce spre 9 milioane.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
- B-xx-KIR Dacia 1310 Li - 2000
|
|
aliovi |
![]()
Post
#260
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 28 November 05 ![]() |
si ar mai fi ceva: am facut consumul si pt mes in 3 viteze la 50 si pt mers in 4 viteze cu 60 diferenta e de 1%
|
--------------------
dacia
logan
2006 laureat
- B xx xxx
|
|
MiG29 |
![]()
Post
#261
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 28 November 05 ![]() |
am rezolvat-o pan la urma...fara ajutorul mecanicilor de la Dacia, cu modesta suma de 1 leu nou, adica pretul unui plutitor. ala vechi era plin cu benzina si se blocase si tija aia care il sustinea...
|
--------------------
Audi
Q3
2017
|
|
diesel2002 |
![]()
Post
#262
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 252 Joined: 9 February 04 From: Galati ![]() |
Maine ma duc in service cu dacia sa vad de ce da in nas. O sa fac testul CLIP. Ce sa le zis astora de la service sa verifice? Ca sigur o sa dau de niste noobi...
![]() |
--------------------
Toyota Auris
1,6 dual VVT-i, 124cp - 2007
...si un amarat de Logan..adica doua..si un Guster
|
|
diesel2002 |
![]()
Post
#263
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 252 Joined: 9 February 04 From: Galati ![]() |
mdea...nashpa.
Am fost la service, am pus-o pe calculator, bineinteles ca nu dadea nici o eroare. S-au verificat, pe rand (si inlocuit): calculatorul - nici o modificare; corp clapeta-injector (cu unul nou nout) - nici o modificate, tot dadea in nas:( sonda lambda - acelasi lucru. Contacte curatate, tot tot tot , si nimic. Inainte de a ma duce la service facusem revizia de 30.000 km si am schimbat: bujiile, filtrul de aer, filtrul de benzina, uleiul, etc. DECI: Nu au avut ce sa-mi faca la masina. CONCLUZIA: VANZARE!! Apropo, nu stiti pe nimeni care doreste un break din 2003 cu numai 30k la bord???? ![]() |
--------------------
Toyota Auris
1,6 dual VVT-i, 124cp - 2007
...si un amarat de Logan..adica doua..si un Guster
|
|
tzeapa |
![]()
Post
#264
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 2 December 05 ![]() |
diesel2002 ce tip de benzina folosesti? vad ca mai mullti va plingeti de fapul ca masina nu raspunde promt atunci cind accelerati. si eu am avut cam aceeasi problema in urma cu ceva timp. am trecut de la benzina fb 95 la benzina OMV SUPER 100 sau cind nu ajung la Omv, bag de la Petrom Fb 99+. Diferenta pt mine este mare. Masina merge mult mai frumos acum, accelereaza mai rpd iar motorul nu mai este asa zgomotos. Incercati si alt tip de benzina!
|
--------------------
DACIA
1310 LI
- B-46-BNS
|
|
valiman |
![]()
Post
#265
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 12 October 05 ![]() |
Cineva spunea pe forum, poate chiar pe acest topic, că având aceeași problemă, s-a rezolvat prin inlocuirea unei garnituri pe retur undeva pe la corpul injecției. Caută și poate găsești.
Eu am avut o problemă asemănătoare, am resetat ECU și acum văd că merge bine. Benzină bag de oriunde și merge la fel. This post has been edited by valiman: 2 Dec 2005, 07:21 |
--------------------
Daewoo
Cielo
1996 GLE/AC
|
|
diesel2002 |
![]()
Post
#266
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 252 Joined: 9 February 04 From: Galati ![]() |
QUOTE(tzeapa @ 2 Dec 2005, 02:41) diesel2002 ce tip de benzina folosesti? vad ca mai mullti va plingeti de fapul ca masina nu raspunde promt atunci cind accelerati. si eu am avut cam aceeasi problema in urma cu ceva timp. am trecut de la benzina fb 95 la benzina OMV SUPER 100 sau cind nu ajung la Omv, bag de la Petrom Fb 99+. Diferenta pt mine este mare. Masina merge mult mai frumos acum, accelereaza mai rpd iar motorul nu mai este asa zgomotos. Incercati si alt tip de benzina! bag benzina de 95 de la Mol. O sa incerc sa schimb cu benzina de la Petrom sa vad daca e diferenta. ....dar tot de vanzare e masina... ![]() |
--------------------
Toyota Auris
1,6 dual VVT-i, 124cp - 2007
...si un amarat de Logan..adica doua..si un Guster
|
|
gti98 |
![]()
Post
#267
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(diesel2002 @ 3 Dec 2005, 00:25) bag benzina de 95 de la Mol. O sa incerc sa schimb cu benzina de la Petrom sa vad daca e diferenta. ....dar tot de vanzare e masina... ![]() S-ar parea ca in afara de binecunoscuta cifra octanica ( 95, 99, etc.) benzina mai are un parametru important, numit putere calorica, din care cauza motorul trage mai bine cu o anumita benzina. Deci nu toate benzinele de aceeasi cifra octanica sunt la fel. Am si eu o mica problema: la un sistem de injectie Bosch monoinjector, acul turometrului "falfaie' pe la 2000-3000 rpm cand motorul e la relanti-" la ureche" are sub 1000 rpm, e cald-; cand e solictat la turatie mai mare- 1500 si peste indica corect si se misca normal, adica fara acele salturi bruste. A intalnit cineva situatia asta? Mentionez ca aceasta functionare apare si dispare la intervale neregulate si nu am gasit inca nici un factor de corelatie ( frig, umiditate, etc.) Astept cu maxima curiozitate raspunsuri. Alta belea: mi-a murit sectiunea de comanda a farurilor la blocul de lumini: intai nu mai ramanea pe faza lunga - la Nova mea comanda luminilor e asa: rasucit maneta cu 90grd aprinde pozitia si lumina pe bord; inca 90 grd aprinde faza scurta. Cu prmele doua pozitii, tras maneta spre volan, aprins momentan faza lunga. Pe a treia pozitie, comutare mecanica lunga-scurta, ca la pix. Prima a murit comutarea aia mecanica: maneta lasata, revenea pe faza scurta. Acum nu mai aprinde nici faza scurta la a doua rasucire. Are cineva o schema de releu de comutare de faza? Aprinderea farurilor o fac cu un comutator separat dar schimbarea fazelor as face-o tot cu contactul ala care aprinde momentan faza lunga. Multumiri anticipate. |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
Ov |
![]()
Post
#268
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.522 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
fratilor, am si eu o intrebare la voi.
Cat de repede porneste dimineata (a se citi motor rece nepornit de cateva ore bune) perfuzata ? a mea porneste dupa ce motorul a facut ~4-5 rotatii complete. Asa porneste de fiecare data. Daca motorul e cald porneste mult mai repede, dar pe mine ma doare dimineata, ca mi-e ca-mi moare baterie. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Alex2k4 |
![]()
Post
#269
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 11 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Si la mine se chinuie destul de mult dimineata. Cred ca asa e ea.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
- B-xx-KIR Dacia 1310 Li - 2000
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#270
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
A mea pleaca imediat, maxim 2 ture.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 18:00 |