dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
valia |
![]()
Post
#301
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 18 November 04 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
diosrl |
![]()
Post
#302
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 21 March 05 ![]() |
Din pacate am revenit. Am izolat cat de cat problema. Masurata bateria, cu consumatori nu incarca. Fara consumatori am 13.5-14V, in functie de cat de tare turez motorul, cum aprind farurile scade vertiginos catre 12V. Releul nu e, l-am schimbat. Bateria nu e, ca e noua. Carbunii nu-s, ca i-am vazut. Ce mai ramane? O masa prost pusa, dar unde? Acum am dat cu spray de contacte pe ce am apucat pe acolo, deja m-am cam enervat
![]() ![]() Diodele alea ce sunt si ce fac? This post has been edited by diosrl: 29 Dec 2005, 17:03 |
-------------------- Accord 2.0i VTEC 2005. Megane 2 1.5dci 100cp 2006.
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#303
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Am si eu o problema asemanatoare..
Totul a inceput acum 2 ani cand iarna, am ramas fara baterie. Ceasul din bord nu mai voia sa stea exact la mijloc, cu toti consumatorii porniti, cum statuse cand era masina noua. Am fost la electrician, care a dedus ca incarcarea e buna. Anul trecut iarna , ramas fara baterie. Aceiasi poveste si anul acesta. Ieri, cand am venit acasa, am observat ca parca ceasul arata si mai putin ca de obicei.. am oprit dezaburirea lunetei, ventilator si a ajuns la cam 1mm pe conturul alb. Intrebarea mea: E normal sa tot schimb pe baterii? E normal ca ceasul acela sa se decalibreze, cum am auzit din mituri sau chiar nu incarca bine, iar electricianul fiind de moda veche nu stie cum e bine? |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
Alex2k4 |
![]()
Post
#304
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 11 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu la a mea am bateria de 3 ani. Initial acul statea doar pe mijloc char si noaptea cu farurile aprinse. Dupa ce am pus inca 2 boxe de 45w pe spate a mai scazut. Cu Gpl noaptea cand am aprinse farurile la relanti scade pe rosu. Asta din cauza ca lucreaza in continuare si pomba de benzina dar mai e in plus si instalatia de gaz. Eu zic sa nu te iei dupa ceasul ala ca am vazut si cazuri cand arata aiurea. daca masurat arata ca incarca bine atunci ori indicatorul e aiurea, ori ai pierderi undeva - poate un scurt cand pornesti dezaburirea sau ventilatorul...
Pt valia : faza cu talpa pe autostrada o sa mai mearga o perioada pana de la vreo groapa ceva se misca mai aiurea placutele metalice din catalizator si-l obtureaza de tot. Daca ai casco incearca sa-l schimbi cu ei. Eu asa am facut dar te avertizez ca pierzi muuult timp. |
--------------------
Dacia
1310 Li
- B-xx-KIR Dacia 1310 Li - 2000
|
|
diosrl |
![]()
Post
#305
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 21 March 05 ![]() |
Exista posibilitatea ca diodele din alternator sa fie impuscate? Cat de greu se scot si ce fac ele exact? Electricienii astia sunt foarte secretosi
![]() |
-------------------- Accord 2.0i VTEC 2005. Megane 2 1.5dci 100cp 2006.
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#306
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Intr-adevar, asta e intrebarea: Cum aflu daca incarca bine? Nu se poate masura acasa?(zic si eu)..
Scurt nu cred sa fie...Ca mi-ar muri bateria mai des sau s-ar intampla ceva... |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
tzeapa |
![]()
Post
#307
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 2 December 05 ![]() |
cum resetez calculatorul la o dacie 1310 li pe injectie, fara sa comit vreo greseala? pasii exacti. am vazut ca in el intra o mufa cu multe fire, acoperita cu un manson de cauciuc.
|
--------------------
DACIA
1310 LI
- B-46-BNS
|
|
tzeapa |
![]()
Post
#308
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 2 December 05 ![]() |
QUOTE(diesel2002 @ 28 Dec 2005, 17:50) MINUNE!!!!! AM REUSIT SA REZOLV PROBLEMA FOARTE SIMPLU CU "DATUL IN NAS". Aveam un contact imperfect la ALIMENTAREA GENERALA DE + AL BATERIEI. Am curatat bine papucii, i-am strans cu patentul si acum MERGE BRICI. RUPE ASFALTUL!!!!!! Sa vedem daca si zilele urmatoare va merge bine masina si nu va mai da in nas la demaraje. Va reamintesc ca eu am schimbat si injectia si corpul clapeta inainte si fara nici un rezultat. si dupa 5 zile cum se comporta? sunt curios. acum a inceput sa dea in nas a mea. dar pina se incalzeste motoru dupa care isi revine cit de citl si asta cam dupa 20 de min. This post has been edited by tzeapa: 2 Jan 2006, 13:08 |
--------------------
DACIA
1310 LI
- B-46-BNS
|
|
paulica |
![]()
Post
#309
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
La multi ani dragi confrati si la multi bani.
In afara de chestia cu "nu trge la rece si sub 2000rpm" de care am zis mai sus si pe care inca n-am rezolvat-o, mai am o problema, nu merge kilometrajul. Vitezometrul merge, jurnalierul merge, kilometrajul general nu merge. Unde gasesc ceas de Nova (Takosan) sau se poate deSupernova? Desi are un LED in plus. Va rog dati-va cu parerea, de preferat cei care l-au schimbat. Si as vrea sa va mai interb ceva. La pornire in special acum când e rece pleaca bine, aproape "la sfert" as zice, dar se tureaza motorul undeva intre 1800-2200 rpm, functie de cât de frig e si cât de mult a stat oprita. Dupa 3-4 sec incepe sa scada si se stabilizeaza la 1200-1400 rpm. De fapt motorul porneste direct turat. DECI nu ca porneste, se tureaza si iar scade in ture. E bine, e rau? Mii de multumiri. This post has been edited by paulica: 2 Jan 2006, 13:14 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#310
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Pai daca se tureaza cam 1-2 secunde si dupa sta in functie de frig ii bine, nu ?
Va rog: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=31720 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
diesel2002 |
![]()
Post
#311
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 252 Joined: 9 February 04 From: Galati ![]() |
QUOTE(tzeapa @ 2 Jan 2006, 13:42) si dupa 5 zile cum se comporta? sunt curios. acum a inceput sa dea in nas a mea. dar pina se incalzeste motoru dupa care isi revine cit de citl si asta cam dupa 20 de min. merge foarte bine!!! Nu a mai dat o clipa in nareta ![]() De la asta a fost. Contact imperfect imputit. Resetarea o faci scotand mufa aia, bineinteles cu motorul oprit cca 30 sec. |
--------------------
Toyota Auris
1,6 dual VVT-i, 124cp - 2007
...si un amarat de Logan..adica doua..si un Guster
|
|
tzeapa |
![]()
Post
#312
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 2 December 05 ![]() |
am rezolvat si eu. m-am dus la service(automarcus pantelimon) cu gindul de a o pune pe calc. il cunosteam pe cel care se ocupa de diagnoze. a bagat-o personal inautru, si pina sa ii zic care sunt probleme care ma supara, a constat singur ca masina nu raspundea la acceleratie asa cum trebuie. s-a apucat direct, a demontat capacul corpului injector, a scos un arc, si a inceput sa traga de el. era destul de compactat, ajunsese mai mult o sirma indoita. il intreb daca nu e mai bine sa punem 1 nou si mi-a rasp ca degeaba, pe ste 6-8 sapt tot o sa revin sa il indrept. acu accelereaza instant. am schimbat si bateria si bornele, am rezetat si calculatorul, dar arcul ala a schimbat totul.
ps: singura problema ramasa este cea legata de consum. 40L benzina(Fb 99+ Petrom) in 325km rezulta 12.3l/100km in oras. ![]() |
--------------------
DACIA
1310 LI
- B-46-BNS
|
|
eur |
![]()
Post
#313
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
mai demult am avut o nova gti motor 1.6i, acum am un papuc 1.6i. Dupa cate am vazut, acelasi motor. La nova aveam bujii Bosch wr8bc, la papuc am wr7bc.
Care e deosebirea? Ce alte bujii pot pune (alt producator, echivalente sau mai bune)? |
--------------------
dacia
papuc 1.6 i 4x4?
2002
- b29fjp 1.6 i 4x4?
|
|
eur |
![]()
Post
#314
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
papuc 1.6 i, 30k km, - uneori (aleatoriu) se opreste motorul in timpul mersului pt o fractiune de secunda, ca si cum as taia contactul, cu aprindere bec galben, apoi reporneste, becul galben se stinge si merge normal.
- alteori , tot aleatoriu, incepe sa joace ca un cal naravas - taie puterea complet, fara sa se opreasca motorul, apoi accelereaza -; daca debreiez, motorul merge ciclic, la 600 ture 2-3 sec, apoi 1600 - 2000 ture 2-3 sec. Singura modalitate de a opri anomalia este sa tai contactul si sa repornesc la demaror. Ce sa fac? nu am curaj sa ma duc in service direct, ca pot sa patesc ca la dentist, sa nu ma doara la consultatie ca face asa doar cand o apuca... , asa ca la service risc sa dea cu presupusul ... schimba aia, nu-i de acolo, asa ca schimba si asta, si pana la urma mai bine imi iau masina si le las lor caruta! |
--------------------
dacia
papuc 1.6 i 4x4?
2002
- b29fjp 1.6 i 4x4?
|
|
paulica |
![]()
Post
#315
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai fartilor de când mi s-a gaurit toba finala (cca 2 luni) put gazele de la esapament ceva de speriat. Sa fie catalizatorul sau garnitura de chiulasa?
In alta ordine de idei câte odata, dar ff rar si doar la relanti se aprinde beculetul de la injectie pt. 1-2 sec, se stinge si atât. Nu moare motoru' doar are o mica oscilatie de turatie. Ce sa fie, ce sa fie? This post has been edited by paulica: 18 Jan 2006, 15:42 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
Alex2k4 |
![]()
Post
#316
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 11 January 04 From: Bucuresti ![]() |
ca sa vezi de ce se aprinde becul de injectie, care semnaleaza o eroare la calculator, fa un test de injectie la un service serios. E cam 500 sau 600 mii lei vechi.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
- B-xx-KIR Dacia 1310 Li - 2000
|
|
crocodil |
![]()
Post
#317
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 23 November 05 ![]() |
daca se aprinde becu de la injectie curata mufele de la injectie ,in special de la corp clapeta (are 2 mufe) senzor temp. apa si bobina de inductie si mufa generala,daia se parinde becul ala . Becul de la injectie se aprinde numai daca e defect sau nu fac econtact bine vreo mufa ,e prea prosta unitatea centrala sa sesizeze un defect la ea (mi-sa stricat mie o piesa din ea care da comanda la injector si nu s-a aprins nimic ,nu am mai pornit si gata )
Inainte sa dai bani pe test fa asta ca nu te costa nimc sau cel milt un sprai de curatat contacte . |
--------------------
DACIA
CLi
- b-22-dac
|
|
Liviu S. |
![]()
Post
#318
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 23 January 06 ![]() |
Salutare.
Am o dacie 1310 Li pe benzina si GPL din 2001 cu peste 265.000Km.De cateva zile a aparut o problema. Pe benzina nu mai vrea sa stea pornita (problema asta o are mai demult si banuiesc ca este de la "socul electronic" dupa cum zicea cineva), insa daca o tineam putin accelerata pana se incalzea motorul, mergea OK si statea la relanti. De cateva zile nu mai vrea sa stea pornita deloc pe benzina, dand sintome ca si cand nu se alimenteaza. Am bagat benzina si tot aceia-si problema o are. Daca reusesc sa o trec pe gaz in cele 2-3 sec. cat sta pornita merge ok. Dar daca se opreste, dau la automat mult (cateva minute) pana porneste din nou pe benzina. Care sa fie problema ? A tras gunoaie din rezervor ? (asta vara am schimbat pompa de benzina, sita sorb, filtru de benzina) deci nu cred ca asta e problema. Sa fie apa in benzina ? (am alimentat de la MOL). Bornele sunt slabite, asta sa fie cauza (am vazut un post mai vechi)? Dupa ce se incalzeste bine pe gaz si o trec pe benzina sta la relanti, insa nu pot sa o turez peste 2000 rot/min ca se opreste. Sub 2000 daca o tin turata constant (pedala apasata constant), oscileaza intre 700 si 2000 rot/min. la un interval de o secunda, ca si cand asi tura-o eu. Pompa de benzina se aude lucrand. Care sa fie problema ? |
--------------------
Dacia
1310 Li
- B 34
|
|
Silviu_SLV |
![]()
Post
#319
|
![]() Inca Proprietar de Dacie Group: Members Posts: 15 Joined: 16 January 06 ![]() |
QUOTE(dragos.a @ 15 Nov 2004, 08:56) Ov nu am cum sa-i fac poza la bord dar cred ca pot sa vin la una din intruniri daca ai timp si acolo poti sa vezi mai bine ce modificari am facut;heaven instalatia electrica are toate firele trase deci nu ai de intampinat nici o greutate in a monta turometrul si celelalte indicatoare care nu le ai; ceasurile model takosan mi se par cele mai naspa pt ca ,cand se aprinde cate un martor de bord zici ca ti-a intrat lanterna in ochi. si eu am una din dacii luata in 2004 ...masina nu are nici un indicator in bord inafara de cel de la bezina ....nu are turometru nu are nimic....are bord TAKOSAN am mufele necesare indicatorilor de la apa ,ulei,baterie....si binenteles durerea mea .."turometru" M-am obisnuit cu ea asa ....dar parca vreau si eu.....sa fiu si eu in randul lumii bune ![]() |
--------------------
Nissan
Terrano I
1990 / 2,7 TD
- GL 07 PBC Pauzele lungi si dese , cheia marilor succese .
|
|
crocodil |
![]()
Post
#320
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 23 November 05 ![]() |
sal!
Despre faza ca se accelereaza singura masina de la 700la 2000 s-ar putea sa fie de la motorasul pas cu pas, adica acel motoras(o piesa neagra din dreptul capacului de la culbutori,are mufa in dreapta una cu 4 pini ) de pe corp clapeta care iti regleaza relantiul la masina ,este un motoras cu melc si un contact in virful lui ,incearca sa scoti mufa de la el si incearca asa ,acum s-ar putea sa porneasca turata si sa stea asa sau fara relanti dupa noroc ,acel motoras face probleme de regula . posibila rezolvare,ca acel motoras e cam 4 mil (cirpeala de romin ) Scoti mufa de la el si incerci cu o baterie de 9v la pini lui sa il asezi pe o pozitie comvenabila pt un relanti,cu motorul pornit (daca mai tin eu minte parca pini de jos il alimenteaza si cei de sus dau informatie la calc ca el este in contact cu clapeta (ca nu o accelerezi tu ), nu se intimpla nimic daca scoti mufa aia si nu o mai pui (desteptul de calculator nici nu sesizeaza lipsa controlului asupra acelui element) |
--------------------
DACIA
CLi
- b-22-dac
|
|
gti98 |
![]()
Post
#321
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(Liviu S. @ 23 Jan 2006, 12:18) Salutare. Am o dacie 1310 Li pe benzina si GPL din 2001 cu peste 265.000Km.De cateva zile a aparut o problema. Pe benzina nu mai vrea sa stea pornita (problema asta o are mai demult si banuiesc ca este de la "socul electronic" dupa cum zicea cineva), insa daca o tineam putin accelerata pana se incalzea motorul, mergea OK si statea la relanti. De cateva zile nu mai vrea sa stea pornita deloc pe benzina, dand sintome ca si cand nu se alimenteaza. Am bagat benzina si tot aceia-si problema o are. Daca reusesc sa o trec pe gaz in cele 2-3 sec. cat sta pornita merge ok. Dar daca se opreste, dau la automat mult (cateva minute) pana porneste din nou pe benzina. Care sa fie problema ? A tras gunoaie din rezervor ? (asta vara am schimbat pompa de benzina, sita sorb, filtru de benzina) deci nu cred ca asta e problema. Sa fie apa in benzina ? (am alimentat de la MOL). Bornele sunt slabite, asta sa fie cauza (am vazut un post mai vechi)? Dupa ce se incalzeste bine pe gaz si o trec pe benzina sta la relanti, insa nu pot sa o turez peste 2000 rot/min ca se opreste. Sub 2000 daca o tin turata constant (pedala apasata constant), oscileaza intre 700 si 2000 rot/min. la un interval de o secunda, ca si cand asi tura-o eu. Pompa de benzina se aude lucrand. Care sa fie problema ? Salut! Eu nu am atatia Km dar am patit ceva asemanator; Pt. ca reglajul turatiei de mers in gol se face cu mecanismul ala de-i zice toata lumea "pas cu pas", desi e un banal motoras cu magneti permanenti si perii, dar care are "calitatea" de a se defecta destul de usor, toti se reped intai acolo: schimba-l, freaca-l etc. Ar fi probabila defectarea lui (apasand acceleratia la pornire se face cam ceea ce facea el: plus de aer, injectia mai da benzina=turatia de rece) Dar daca nu trage peste 2000 rpm, mult mai probabil nu exista presiune ( Xsectiune=debit) de benzina. Fie filtrul de benzina e partial infundat (sectiune micsorata) fie sunt probleme la pompa (ai-ai, costa! dar poate scapi doar cu sita sorbului murdara, fie....fie exista o pierdere de benzina intre pompa si injector. Fie regulatorul deschide returul la presiune mai joasa ( cum am inteles din relatarea altui membru, desi ala nu-i romanesc, dar, in fine, poate a umblat vreun "mecanic", a scapat arcul original in canal si i-a pus...altceva). Muuult mai parsiv defect am avut eu: pierdere de benzina pe traseu. Daca ar fi fost crapat un furtun sau o conducta, curgea jos si ar fi mirosit. Dar furtunul era in rezervorul de benzina... Cum spunea marele savant sovietic Lavoisier, nimic nu se pierde, nimic nu miroase, dar motorul nu merge si ne umple de nervi!! Bafta! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
gti98 |
![]()
Post
#322
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(eXtenSion @ 1 Jan 2006, 05:56) Intr-adevar, asta e intrebarea: Cum aflu daca incarca bine? Nu se poate masura acasa?(zic si eu).. Scurt nu cred sa fie...Ca mi-ar muri bateria mai des sau s-ar intampla ceva... Saluti! Intrebarea "se poate verifica functionarea corecta a generatorului" sau "incarca bine?" e destul de raspandita. Sa incercam sa-i dam un raspuns. Pentru acest test este necesar un instrument de masura capabil sa masoare tensiuni in gama de 20 volti. Nu sunt pretentii mari de rezistenta interna dar este ESENTIAL ca aparatul sa aiba PRECIZIE mai buna de 1%. Adica sa fie verificat metrologic. Foarte bune erau multimetrele numerice cu afisare pana la 1999, dar in ultimul timp tovarasii chinezi le fac din ce in ce mai pacatoase, asa ca e bine sa imprumutati un instrument serios, exista aparate cu "made in Germany" disponibile si in Romania ( Nu merita sa cumparati asa ceva doar pentru asta) Operatia e destul de simpla: se conecteaza borna minus a aparatului la borna minus a bateriei iar borna plus a aparatului la borna plus a bateriei. Cu motorul oprit, tensiunea ar trebui sa fie intre 12,5 si 13,2 volti fara a pune contactul, si sa nu scada cu mai mult de 0,15- 0,3 Volti la punerea contactului. In momentul functionarii demarorului, tensiunea nu trebuie sa scada sub 9 volti ( la o pornire la cald se duce la 10,5-10 volti iar la una rece pe la 10-9,5 volti). Aceasta tensiune e mai greu de "vazut"; cum reusesc sa rezolv problema scanarii voi posta un montajel care semnalizeaza aceasta scadere sub 9 volti la pornire, semnal ca ceva nu e in regula si vor apare probleme in scurt timp. Cu motorul pornit, pe baterie ar trebui sa cititi intre 13,2 si maxim 14,4 volti. Daca motorul e la relanti si mai ales daca sunt alimentati consumatori de putere mare (faruri, climatizare, incalzitor de luneta, instalatii audio de putere mare ) valorile se indreapta spre minima. Daca, cu motorul turat si consumatorii mari pe care-i folositi frecvent cuplati, tensiunea scade sub 13,2 volti, aveti deficit de putere la generator (alternatorul e prea mic pentru echipamentele electrice instalate si utilizate; cazul meu, la Nova GTi cu alternator 1130, trebuie sa evit sa utilizez simultan farurile, ventilatorul si semnalizarea de directie!) Daca tensiunea nu creste fara consumatori pana la 13,8 volti, releul de incarcare e reglat prea mic. Daca nu incarca (tensiunea nu creste) la nici o turatie, exista un defect in alternator sau releul regulator, dar chestia asta apare la iveala chiar daca nu aveti voltmetru pe bord sau nu obisnuiti sa va uitati pe bord: mersul motorului se deterioreaza, nu mai merge semnalizarea, nu mai e posibil de pornit din cauza descarcarii bateriei. Nici o tensiune peste limita maxima nu e buna. Generatorul forteaza trecerea unui curent excesiv care produce "fierberea" electrolitului prin disocierea apei in hidrogen si oxigen. Gazele rezultate au potential exploziv, arunca solutia acida in afara bateriei, pot crapa carcasa bateriei daca aerisirea elementilor e cumva infundata. incalzirea bateriei deterioreaza materialul din interior. In afara de aceste defecte grosiere, mai apar si altele, mai "subtile". Deoarece automobilul circula pe orice vreme si prin noroaie si zloata, de multe ori apar probleme de oxidare la piesele de contact. Foarte frecvent, legatura intre borna minus a bateriei, masa motorului si caroserie, unde este amplasat regulatorul se oxideaza. Intre baterie si blocul motor este instalat un cablu destul de gros, echipat cu papuci mari, care se oxideaza mai rar, dar intre bloc si caroserie, circuland curenti mai modesti, cablul e mai subtire. Daca motorul a fost demontat este chiar posibil ca sa se piarda acel conductor scurt si aparent inutil. Testul acestei legaturi e foarte simplu: se pun testerele aparatului pe polul negativ al bateriei, testerul + (plus) si pe surubul prin care se conecteaza puntea redresoare a alternatorului la masa, testerul - (minus). pe scara de 2 volti, tensiunea masurata (cu motorul pornit si consumatori mari alimentati) ar trebui sa nu depaseasca 0,1-0,2 Volti. Daca e mai mare, e cazul sa desurubati piulitele care strang papucii cablului respectiv si sa curatati temeinic zona de contact de noroi si rugina. Daca firele sunt oxidate in sertizarea papucului, partial rupte sau conectarea e facuta cu ochi de sarma, fie cumparati de la magazin un alt cablu (nou) fie confectionati personal un alt cablu. Si daca tot il faceti pentru dumneavoastra, utilizati conductor de cel putin 6 mmp sectiune, cupru, cablu litat, iar papucii montati-i prin lipire cu cositor, dar nu utilizati decapanti acizi ("apa tare" sau pasta aceea galbena, ca o alifie) suprafetele metalice bine razuite, din cupru sau alama (nu folositi papuci din tabla de fier!) se cositoresc cu sacaz. De calitatea acestei legaturi depinde buna functionare a releului regulator extern care echipeaza inca destule automobile in circulatie la noi. Sper ca aceste cateva sfaturi sa va fie de folos. Bafta! PS Am recitit textul de pornire. Scurtcircuitul inseamna stabilirea unui contact ferm intre doua conductoare, in mod normal izolate sau separate prin rezistenta unui consumator (exemplu: cablul de alimentare a unui bec de far, masa, consumatorul fiind becul de far). In situatia ca apare un asemenea incident se produce fie topirea sigurantei puse sa protejeze circuitul, fie defectarea elementului de comutatie care controleaza circulatia curentului electric (intrerupator, contact releu) fie, cel mai grav, incalzirea cablului, topirea izolatiei si chiar aprinderea ei si incendierea masinii!!! Pentru evitarea unor asemenea maxime neplaceri, cablurile sunt infasurate in banda aceea plastica izolatoare si sunt ancorate astfel ca sa nu se frece de elementele de caroserie la vibratiile si trepidatiile rulajului automobilului. La masinile reparate apare si o alta problema: constructorul cauta, pe cat posibil sa foloseasca numarul minim de elemente de conectare, nu numai din considerente economice ci si in ideea de a evita puncte unde se poate produce oxidarea si cresterea rezistentei de contact, incalzire,si apoi deteriorarea izolatiei. Din pacate, multi electricieni auto, pe motiv ca 12 volti e o tensiune joasa izoleaza destul de neglijent imbinarea prin rasucirea simpla a conductoarelor dezizolate, adesea murdare cu noroi. Evitati cat mai mult taierea cablajului; daca nu exista alta solutie, capetele conductoarelor ar trebui lipite cu cositor, acoperite cu un manson de izolatie (anticul tub varnish...) si asigurat cu banda infasurata peste el. Nu uitati sa fixati bine fasciculul de cabluri pe caroserie.. Idem!! This post has been edited by gti98: 5 Feb 2006, 12:02 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
paulica |
![]()
Post
#323
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca aveti pompa de benzina dusa va dau un sfat: luati-va de SN. E pe la 50-75% pretul fata de aia de Nova si da vreo 2 bari fata de 0,9 la Nova.
Bafta |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
sgd_21 |
![]()
Post
#324
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 November 05 ![]() |
Am o problema cu calculatorul. Se pare ca sunt dezlipite niste fire din mufa care intra in calc. A desfacut cineva mufa aia, se pot lipi firele din ea ? sau trebuie vreo scula mai speciala.
|
--------------------
Dacia 1310 Li
Berlina
- b-12-llc
|
|
bogdan butu |
![]()
Post
#325
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 16 February 06 ![]() |
am spalat motorul si acum dupa ce o las pe liber di turatie,turatia scade pana pe la 500rpm motorul se simte ca e sumturat sta un timp dupa care incet incet isi revine turatia pana la 750 si merge rotund!ati patit si voi asa ?sau tre sa imi fac griji?dati-mi un sfat o idee!sunt incepator in ale injectiei,multumesc din suflet
|
--------------------
dacia berlina Li
dacia berlina Li
- gl 04 uzv
|
|
bogdan butu |
![]()
Post
#326
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 16 February 06 ![]() |
ps masina am cumparato recent si am scimbat uleiul filtrele de aer si benzina si inainte de a spala motorul nu facea asa.o fi vreun vapor de apa pe undeva sau a dat tipa aia cu jetu de apa pe vreoundeva?unde sa ma uit si ce sa verific ca habar nam de injectie?
|
--------------------
dacia berlina Li
dacia berlina Li
- gl 04 uzv
|
|
sobolanu |
![]()
Post
#327
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 25 August 05 ![]() |
Ai grija cu spalatul motorului. Sunt multe cabluri prin motor, pe care se pot depune oxizi. Cel mai bine e sa faci un test la injectie si vei vedea ce ai patit. MOTOARELE CU INJECTIE NU SE SPALA.
|
--------------------
dacia
1410 LI
- B-21-SAL
|
|
termitag |
![]()
Post
#328
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 13 February 06 ![]() |
Sper sa nu fiu off topic.
Am reusit sa string ceva banuti ,cat sa-mi ajunga de o Nova gti din 2000 cu 40.000 de km la bord. Pretul e Ok si masina la fel dupa spusele unui specialist,si nu vorbim despre asta. Prietenii mei care in general au bani si masini mai scumpe imi spun ca ei mai bine ar fi stat fara masina ,decat sa cumpere una ca a mea. Creeaza asa de multe probleme tehnice aceasta masina ? Inca nu am adus-o acasa (mai dureaza cateva zile) si oricum va mai dura si mai mult timp pana ma voi initia in intretinerea ei. Asa ca am decis sa intreb aici pe oamenii care au o asemenea masina si se pricep . Am facut o alegere buna sau rea ? La ce fel de probleme tehnice trebuie sa fiu atent de acum incolo? Multumesc anticipat celor care vor avea rabdare sa-mi raspunda. |
--------------------
dacia nova
gti
- b10gti
|
|
bogdan butu |
![]()
Post
#329
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 16 February 06 ![]() |
multumesc mult pt sfat!acum nu mai are nici pe draq!ma enerveaza o chestie si poate voi vati mai lovit de asta.cant turez peste 200rpt motorul e zgomotos tare zici ce e la 4000rpt!or fi tobele de vina?ce spuneti?e enervant tare zgomotul ala!multumesc
|
--------------------
dacia berlina Li
dacia berlina Li
- gl 04 uzv
|
|
cosmin4u |
![]()
Post
#330
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 23 August 04 ![]() |
Pentru Liviu S. si alti GPL-isti:
Din experienta voastra ne puteti spune daca se merita GPL pe Dacia injectie si ce probleme pot aparea pe parcursul folosirii acestei instalatii? |
-------------------- |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 15:38 |