dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
viper |
![]()
Post
#361
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 16 September 03 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
def |
![]()
Post
#362
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 9 April 06 From: Iasi ![]() |
salut...am o mica intrebare...ieri mi s-a aprins martorul de la pompa de injectie la 10 minute dupa ce am pornit,si a stat aprins pana la urmatoarea oprire a motorului..dupa ce am pornit normal (adica am asteptat sa se stinga ca sa pornesc) la ciirca 5 minute iar s-a aprins.nu ma pricep absolut deloc...e de rau?
![]() |
--------------------
dacia
nova gti
- IS XX XXX
|
|
tzeapa |
![]()
Post
#363
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 2 December 05 ![]() |
QUOTE(def @ 9 Apr 2006, 14:33) salut...am o mica intrebare...ieri mi s-a aprins martorul de la pompa de injectie la 10 minute dupa ce am pornit,si a stat aprins pana la urmatoarea oprire a motorului..dupa ce am pornit normal (adica am asteptat sa se stinga ca sa pornesc) la ciirca 5 minute iar s-a aprins.nu ma pricep absolut deloc...e de rau? ![]() mergi la service! daca se aprinde in mers nu e bine. poate nu e grav, dar fa o verificare! |
--------------------
DACIA
1310 LI
- B-46-BNS
|
|
mefisto_007 |
![]()
Post
#364
|
![]() Membru schimbator de distributii Group: Members Posts: 9 Joined: 9 April 06 From: 127.0.0.1 ![]() |
Hello everybody!
Sunt nou pe-aici, dar sunt si mai "nou" in ce priveste motoarele. On to the serious stuff... Draga mea de masinuta imi face niste fitze la relanti, si anume motorasul ala "inteligent" al relantiului nu-si face treaba decat cand vrea el. Problema e ca pana se incalzeste motorul destul cat sa nu moara la relanti fara a nu fi ajutat de acel motoras, trebuie sa tin acceleratia apasata incontinuu (de aici rezulta ca trebuie sa franez cu piciorul stang, sa am grija ca atunci cand franez schimbatorul sa fie la punctul mort pt. a nu risca sa-mi "moara" motorul, etc. etc. Parca as fi un pilot de raliuri). Initial, am descoperit cu ajutorul mecanicului ca problema era la contactele mufei care alimenteaza acel motoras. Am dat cu spray de contacte si totul a fost OK. Mai nou, nici asta nu ajuta. Pot sa dau cu spray pana imi vine rau ca tot cum vrea el face. Uneori isi face treaba, alteori nu. Nu mai stiu ce sa incerc, iar la mecanic nu prea imi vine sa ma duc pt. ca momentan sunt cu sold 0 in portofel ![]() Daca ma poate ajuta cineva, orice sugestie e binevenita cu rugamintea ca sugestiile sa vina in limba romana uzuala pe cat posibil. Nu pot pricepe anumiti termeni tehnici legati de motoare pt. ca, dupa cum v-am spus, sunt un "nepriceputean" in acest domeniu. Thanks! |
--------------------
Dacia
Logan
2006 LaureatePlus
- BH-XX-EFX
|
|
Ov |
![]()
Post
#365
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.522 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
cum ziceam si acum cateva pagini, ala e un motoras de curent continuu prapadit. Scoate-l de acolo (e prins in laterat cu niste imbusuri) desfa carcasa (e prinsa pe lateral cu cleme de plastic) si o sa gasesti motorasul inauntru. Verifica sa nu fie vre-un fir rupt, mai curata-l pe acolo si pune-l la loc pe masina. TREBUIE sa mearga. Vezi ca mai are si un contact inauntru care detecteaza capatul de cursa, trebuie curatat si ala.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
mefisto_007 |
![]()
Post
#366
|
![]() Membru schimbator de distributii Group: Members Posts: 9 Joined: 9 April 06 From: 127.0.0.1 ![]() |
10x man. Cel mai probabil voi incerca in weekend pt. ca atunci am timp.
Azi, poate si din cauza faptului ca e mai frig ca zilele trecute, a pornit motorasul ala si totul a fost OK. Mai citisem undeva pe forum ca acest motoras este pus in functiune de calculator cand acesta "hotaraste", pe baza datelor care le primeste de la 2 senzori: unul pt. temperatura aerului de afara si unul pt. temperatura motorului. Stie cineva care sunt valorile maxime ale celor 2 temperaturi la care motorasul mai porneste? Se pot modifica aceste valori? (M-ar mira profund sa se poata fara un tester sau ceva de genul asta, dar.... incercarea moarte n-are ![]() By the way... N-ar strica sa am niste manuale (de oricare) pt. Dacia 1310 Li, asa ca daca are cineva, il rog sa-mi trimita pe adresa: mefisto_007@rdslink.ro. Multumesc! |
--------------------
Dacia
Logan
2006 LaureatePlus
- BH-XX-EFX
|
|
Ov |
![]()
Post
#367
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.522 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
io din cate stiu, la tipul asta de injectie (bosch mono motronic M.A. 1.7 - nu strica sa dai o cautare pe google ca s-ar putea sa gasesti un "doc"
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
neaga26 |
![]()
Post
#368
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 3 April 06 ![]() |
sal am si eu o problema dacia 2000 injectie este si pe gpl am fost cu ea la tara si dimineata nu a mai vrut sa porneasca, am fost la 10 mecanici cu ea nici unul nu ia dat de cap, doar ca ia scos o mufa cred ca de la motoras ca se tura singura a reglato el cu un fir si mi-a spus mecanicul ba ca este clapeta de acceleratie ba ca este motorasul de le relanti etc astept o parere unde pot sa ma duc cu ea sa o puna pe un calculator si care este pretul, mai de curand am fost in autovit si mi-am pus si un filtru sport are baraitul ala dragut dar parca nu m-ai are demarajul de dinainte, astept o parere multumesc
|
--------------------
dacia
dacia
- B-17-DYP
|
|
def |
![]()
Post
#369
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 9 April 06 From: Iasi ![]() |
mda..cred ca o fi vreo eroare de la computer ca si semnul exclamarii e aprins..am schimbat pompa de frana,placutele,dar tot aprins e ala...sa fie sanatoasa..iar cu stropitoarea aia aprinsa,nu vad nici o schimbare la comportament..adica nici sunete,nici nimic..si am mai facut vreo 200 km de cand e aprins...
p.s....cam la cat se aprinde becu galben la martorul de benzina(rezervor)[sau cum s`o mai numi si ala]?ca de cand am ramas in pana "cuiva" ![]() This post has been edited by def: 16 Apr 2006, 14:34 |
--------------------
dacia
nova gti
- IS XX XXX
|
|
gmb72 |
![]()
Post
#370
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 4 March 06 ![]() |
QUOTE(def @ 16 Apr 2006, 03:06) mda..cred ca o fi vreo eroare de la computer ca si semnul exclamarii e aprins..am schimbat pompa de frana,placutele,dar tot aprins e ala...sa fie sanatoasa..iar cu stropitoarea aia aprinsa,nu vad nici o schimbare la comportament..adica nici sunete,nici nimic..si am mai facut vreo 200 km de cand e aprins... p.s....cam la cat se aprinde becu galben la martorul de benzina(rezervor)[sau cum s`o mai numi si ala]?ca de cand am ramas in pana "cuiva" ![]() Cand era noua (dacie pe injectie, 2004) i-am facut testul becului de benzina. De cateva ori, chiar. Adica, cu o sticluta (2-5 litri) de benzina in portbagaj, mergeam atent sa vad cati km parcurgeam din momentul in care mi se aprindea martorul de benzina, pana cand ramaneam in drum. Concluzia: cam 70-80 km in afara orasului, si cam 50 km in oras. Deci martorul se aprinde cand imi ramaneau cca 5 litri in rezervor. DAR, va dati seama ca variaza functie de cat de bine a fost mancat in ziua montarii, maitrul de la Dacia: daca a indesat cu forta, a bagat plutitorul mai jos, deci se aprinde la mai putini litri. Daca l-a infit la misto, se poate aprinde si la 7-10 lutri.... ![]() |
--------------------
DACIA
1310 Li
- B69BUC
|
|
def |
![]()
Post
#371
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 9 April 06 From: Iasi ![]() |
ms mult..al meu nu cred ca e infipt prea tare ca da o groapa mai sanatoasa se aprinde beculetul,chiar daca am vreo 10 litri..
![]() |
--------------------
dacia
nova gti
- IS XX XXX
|
|
tzeapa |
![]()
Post
#372
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 2 December 05 ![]() |
QUOTE(def @ 17 Apr 2006, 01:00) ms mult..al meu nu cred ca e infipt prea tare ca da o groapa mai sanatoasa se aprinde beculetul,chiar daca am vreo 10 litri.. ![]() eu am facut o data un plin exact cind se aprinsese becul. am bagat la pompa cam 40 L. deci vreo 7-8 L zic eu. later edit: na ca azi mi s-a aprins si mie martorul de injectie. ![]() sa fie oare ca de o zi merg fara termostat? o fi semnalat calculatorul ceva dubios la motor? This post has been edited by tzeapa: 19 Apr 2006, 12:13 |
--------------------
DACIA
1310 LI
- B-46-BNS
|
|
paulica |
![]()
Post
#373
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai fratilor si mie mi s-a aprins de vreo 3 ori in iarna asta. Dar scurt 5 max 10 sec si doar la relanti. In carte scrie ca el comuta in regim de uregenta. Dar in regimul asta de urgenta becul ramâne aprins sau nu?
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
def |
![]()
Post
#374
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 9 April 06 From: Iasi ![]() |
@ tzeapa : ai rezolvat treaba cu beculetul?ce ti-au zis? e ceva grav?
|
--------------------
dacia
nova gti
- IS XX XXX
|
|
gmb72 |
![]()
Post
#375
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 4 March 06 ![]() |
Bec injectie. Studiind cu atentie manualul de functionare al injectiei de acest tip, combinat cu urmarirea mersului masinii, iti cam dai seama de modul in care functioneaza algoritmul implementat in calculatorul injectiei. Iar becul injectiei se pare ca se aprinde in momentul in care unul din parametrii utilizati de calculator in calcului aprinderii si injectiei (adica: turatia motorului, temperatura aerului in injector, sonda lambda, starea de relanti sau de acceleratie - deci potentiometrul clapetei) iese din parametrii normali. Nu e deci un semn asa de grav pe cat se pare... Adica, nu-i musai sa se dea fuguta la service, la tester, unde ori vi se spune ca nu e nimic, ori vi se spune "ar trebui schimbat corp clapeta, corp superios sau injector in totalitate". Grav e cand incepe sa stea mai mult beculetul aprins.... sau si mai rau, sa se aprinda la apropae orice drum facut cu masina, si nu doar pentru 5-10 secunde... E normal zic eu, in conditii grele de drum (ger, umezeala, zapada) semnalele senzorilor sa fie parazitate de acesti factori si calculatorul sa primeasca date in afara parametrilor normali. Bine ca stie cum sa se descurce si-n aceste conditii...se pare ca-i un algoritm bine gandit si testat (era si cazul, astfel de injectie echipa si unele variante de fiat, renault clio si volskwagen, mai vechi, e adevarat !
![]() |
--------------------
DACIA
1310 Li
- B69BUC
|
|
lepi |
![]()
Post
#376
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 18 April 06 ![]() |
salut.as dori si eu manualul tehnic si schema electrica a berlinei pe injectie. adresa de e-mail este dan-lepi@k.ro multumesc anticipat!!
|
--------------------
dacia
berlina 1.4Li
- is04ZPC
|
|
crocodil |
![]()
Post
#377
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 23 November 05 ![]() |
sal!
In legatura cu becul de la injectie, nu se aprinde daca ceva din anssmblul injectie nu functioneaza corespunzator, si numai cind anumite componente nu functioneaza nu la orice componenta,de exemplu scoate mufa de la motorasul pas cu pas si vezi daca se aprinde atunci sau de la sonda lamda si ai sa constati ca nu se aprinde becul!! Asa ca prin concluzie poti sa ai bulita sonda lamda sa iti consume masina in draci si tu sa zici ca nu are nimic defect la injectie.Asa ca MAREEEEE atentie la asemenea lucruri ca pot fi periculoase,sa nu se inteleaga ca asi fi un om care sint implinit cu testul pe computer ca sincer sa fiu am facut si eu teste si m-am lamurit ce sint,iti spune totul legat de motor DAR NIMIC.adica marele test iti da doar niste parametri pe care ii constata si conducatorul sau un om care s-a mai bagat in dacia cu injectie.MULTA BAFTA IN CONTINOARE CU INJECTIE SI DOAMNE FERESTE SA SE STRICE CEVA LA EA !!!! |
--------------------
DACIA
CLi
- b-22-dac
|
|
def |
![]()
Post
#378
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 9 April 06 From: Iasi ![]() |
la mine se aprinde la vreo 2-3 minute dupa ce pornesc si sta aprins pana ma opresc din nou..o sa ma duc la service cand o sa gasesc unul bun...daca imi recomanda cineva unul in iasi care sa fie bun ii sunt recunoscator..da dacia service nu mai calc ca am alergie la bosorogi alcoolici..
![]() |
--------------------
dacia
nova gti
- IS XX XXX
|
|
tzeapa |
![]()
Post
#379
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 2 December 05 ![]() |
la mine este clar de la termostat, ca umblu fara el. mi-a zis cel care se ocupa de teste.
|
--------------------
DACIA
1310 LI
- B-46-BNS
|
|
lepi |
![]()
Post
#380
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 18 April 06 ![]() |
la dacia mea din 2000 martorul de injectie nu se mai aprinde la pornire.
In iarna ,pe viscol si drum greu s-a aprins in mers si a stat asa pina am ajuns acasa si am oprit(100 Km).De atunci nu se mai aprinde nici la pornire nici in mers!! O fi vreo problema majora s-au pot circula fara grija asa!!??? |
--------------------
dacia
berlina 1.4Li
- is04ZPC
|
|
gmb72 |
![]()
Post
#381
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 4 March 06 ![]() |
Apropo de documentatii...macar la injectie...ia vedeti la http://gmbogdan72.uv.ro ...
|
--------------------
DACIA
1310 Li
- B69BUC
|
|
radud5 |
![]() ![]()
Post
#382
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 25 April 06 ![]() |
QUOTE(gmb72 @ 27 Apr 2006, 22:22) Multumesc mult ptr documentati, sunt MARFA, si la obiect: "Instalatie electrica injectie" ![]() Dar as mai dori si softul "DACIA (MAI 1.7)" si modul de conectare intre autoturism si laptop (mufa si nivelele logice) presupun ca sunt TTL sau RS232 (caz in care conectarea se poate face direct). O asemenea diagnoza la service auto ma costa aproape 1 mil, si acum imi face iar probleme un contact electric (cateodata nu vrea sa mai pornesca la rece). Multumesc anticipat pentru interesul acordat. This post has been edited by bucatzel: 18 Apr 2012, 07:52 |
--------------------
Dacia
1310 injectie
- PH 27 AKM
|
|
bogdan_a_1976 |
![]()
Post
#383
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 2 May 06 ![]() |
Salutare! Ca mai toata lumea din zona am shi io o problema cu a mea carutza marca Dacia pe injectzie, shi poate cineva mai experimentat decat mine imi poate oferi o solutzie pentru rezolvarea problemei.
Deci, in timpul mersului, indicatorul de temperatura imi sta blocat la minim. In clipa in care intrerup contactul de la cheie, acul imi urca aproape de linia de mijloc. Apoi, cand dau contact, imi cade brusc la minim iar, shi ramane acolo pe toata durata mersului mashinii, pana cand opresc din nou shi intrerup contactul. Intrucat am sesizat problema in timpul mersului, am zis sa vad daca face la fel shi dupa racirea motorului. Am lasat mashina oprita cam o ora jumate, dupa care am testat din nou. La fel, cand are contact acul sta la minim, cand nu are, sta aproape de jumatate. Relantiul motorului e normal, adica la cald intre 700 shi 800 rtm, shi cand e la rece in jur de 1200 1300 dupa care coboara spre 700 800. Care poate fi problema? Sonda de temperatura, scurtcircuit sau indicator de bord? Nu shtiu daca imi poate influentza consumul de benzina aceasta problema. Dupa un drum de 130 de km in afara orashului nu pare, dar inca nu am apucat sa merg in orash mai mult ca sa imi dau seama. Multzumesc. |
--------------------
Dacia
1310 Li
- BC-01-BOB Bogdan
|
|
roland |
![]()
Post
#384
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Salut. Problema se rezolva simplu. Si eu am avut aceeasi problema. La motor, pe mijloc, in partea dinspre bord este sonda de temperatura apa. Pe ea este un singur papuc iar dinspre cablaj vin doua fire (la mine numai unul avea papuc pe el). Ideea este ca trebuie mufat celalalt fir. Si la mine statea , cand puneam contactul, acul la minim iar cand il luam statea la jumate. Acuma, dupa schimbarea pe celalalt fir, acul functioneaza bine (chiar daca la luarea contactului se duce iar la jumate). Dar cand e pus contactul functioneaza bine.
Se pare ca celalalt fir era pentru bec. Dar cum indicatorul nostru nu are bec... nu stiu exact cum e legat firul. Pe scurt, pune celalalt fir (s-ar putea sa nu ai papuc pe el, dar ii pui unul). In rest nu e nici o problema ca mergi asa, doar ca nu vezi daca iti creste prea tare temperatura la apa. |
--------------------
.
.
.
|
|
bogdan_a_1976 |
![]()
Post
#385
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 2 May 06 ![]() |
Am incercat shi tot la fel. intrebare: daca imi indica temperatura greshit, nu imi afecteaza consumul de benzina?
Multzumesc. |
--------------------
Dacia
1310 Li
- BC-01-BOB Bogdan
|
|
roland |
![]()
Post
#386
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Stai linistit, nu-ti afecteaza consumul. Ceasurile din bord sunt indicatori, nu influenteaza cu nimic comportamentul masinii. Numai la Formula 1 si poate la masinile tapene avem butoane pentru setarea amestecului, a cutiei de viteze (automata) si alte de-alea.
Esti sigur ca si cu celalalt fir face la fel? Sper ca nu le-ai legat pe amandoua deodata... |
--------------------
.
.
.
|
|
bogdan_a_1976 |
![]()
Post
#387
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 2 May 06 ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 Li
- BC-01-BOB Bogdan
|
|
AlinM |
![]()
Post
#388
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 4 July 05 ![]() |
Fratilor, la berlina pe injectie este normal sa bulbuceasca aer in vasul de expansiune ?
Am schimbat garnitura de chiulasa dar tot la fel face. Va rog dati-,mi niste sugesti. Merci ! |
--------------------
Dacia
1310 Li
- BN 02 WLR
|
|
tzeapa |
![]()
Post
#389
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 2 December 05 ![]() |
QUOTE(AlinM @ 5 May 2006, 10:06) Fratilor, la berlina pe injectie este normal sa bulbuceasca aer in vasul de expansiune ? Am schimbat garnitura de chiulasa dar tot la fel face. Va rog dati-,mi niste sugesti. Merci ! si apa e fiarta? daca da nu cred ca e de bine. o problema asemanatoare am avut eu. dar la mine dupa ce am schimbat garnitura de chiuloasa, apa fugea in motor. la tine este posibil sa fie iar de la termostat. l-ai schimbat o data cu garnitura? |
--------------------
DACIA
1310 LI
- B-46-BNS
|
|
AlinM |
![]()
Post
#390
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 4 July 05 ![]() |
Nu am schimbat termostatul dar cred ca daca ar fi probleme cu termostatul s-ar vedea pe indicatorul de temperatura. Nu e asa ? La mine temperatura este constanta si normala, problema e ca i-mi scade nivelul in vasul de expansiune si motorul nu merge rotund ( pe linga faptul ca sufla in vasul de expansiune )
|
--------------------
Dacia
1310 Li
- BN 02 WLR
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 11:59 |