DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Motorina mai scumpa ca benzina, in principal din cauza majorarii accizei

Andy_ACS
post 26 Mar 2008, 09:58
Post #61


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




De ce ti se pare normal sa fie motorina mai ieftina?

Judecand dupa legile pietei, la motorina e cerere mai mare si ar fi logic sa se scumpeasca mai mult decat benzina.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 26 Mar 2008, 10:19
Post #62


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Judecând după legile pieței, dacă producătorii văd că există cerere mai mare pe un produs, măresc producția acelui produs în detrimentul produselor care se vând mai puțin și încearcă să câștige din volum (menținând sau chiar scăzând prețul), nu mărind prețul ca să câștige cât mai mult...
Cam așa se face într-o economie normală și cinstită...


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Mar 2008, 10:23
Post #63


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Andy_ACS @ 26 Mar 2008, 09:58)
De ce ti se pare normal sa fie motorina mai ieftina?
*




pentru ca, costurile fabricatiei sunt mai reduse, de exemplu???


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 26 Mar 2008, 10:29
Post #64


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Posturile lui Andy si DFA combinate dau realitatea...

Cerere pe piata (peste 60% din autoturisme sunt diesel) combinata cu economia de "piata" in cel mai pur stil romanesc, duce clar la scumpirea motorinei.

Nu ma bucur de necazul altora, dar totusi in marile orase as interzice toate dieselurile mai jos de euro 4 care nu au un filtru de particule performant, toate autobuzele si autovehiculele care nu au un filtru de particule performant.
Pe romanul nostru nu-l intereseaza capitolul poluare! Doar sa-i consume masina putin si sa-l coste cat mai putin carburantul. La benzinare deja la capitolul poluare incep sa stea deja f. bine, iar poluarea lor incepe sa devina f. mica, pe cand la diesel numai fum... Eu as interzice dieselul complet la masinile mai mici de 3,5 tone masa si as face niste taxe URIASE la benzina si as acorda subventii la masini hibride...

Uitasem...mi-am dorit si chiar era cat p-aci sa-mi iau un Prius...m-am razgandit in momentul cand am vazut ca cei din serviceurile Toyota nici macar nu stiau cu ce se mananca sau ce marca e masina blink.gif ....Pe strada...de 3-4 ani nu am vazut decat 1 (una) bucata ! Tipic romanesc...tedeiiiii frateeee...sau deceiiii frateeee...sau diesel frate... eventual non euro ca e mai ieftin...

Doresc ca motorina sa ajunga 10 lei pe litru de maine, iar benzina 7-8 lei...

This post has been edited by dantes: 26 Mar 2008, 10:30


--------------------
O masina oarecare - . .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
just_dci
post 26 Mar 2008, 10:30
Post #65


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 11 October 06




QUOTE(DFA @ 26 Mar 2008, 10:19)
Cam așa se face într-o economie normală și cinstită...
*



adica intr-o tara cu apa calda, nu in romanica noastra cea de toate zilele


--------------------
Dacia Logan DCI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raqzvan
post 26 Mar 2008, 10:34
Post #66


gute Laune war Trumpf


Group: Members
Posts: 514
Joined: 21 September 06
From: Constanta, Romania




In cazul carburantilor nu prea se aplica regulile economiei de piata. E mai degraba ca in cazul drogurilor. Adica suntem dependenti.
Masina nu mai e un lux; avem nevoie de ea sa mergem la servici, la cumparaturi, la rude/prieteni etc. Sunt drumuri pe care nu poti sa le eviti. Plus ca se vand zeci de mii de masini noi anual. Asa ca cererea de carburanti e in crestere.

Daca as avea diesel, in momentul asta mi-as scoate trusa de chimie de la naftalina si m-as apuca de produs biodiesel. Niste Floriol, un pic de metanol, niste NaOH... cat de greu poate fi?! blink.gif


--------------------
Geely Logan Laureate 1.6MPI 2006
Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
just_dci
post 26 Mar 2008, 10:34
Post #67


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 11 October 06




QUOTE(dantes @ 26 Mar 2008, 10:29)
...

Doresc ca motorina sa ajunga 10 lei pe litru de maine, iar benzina 7-8 lei...
*



pai soferii de duminica pot sa suporte mai usor pretul ridicat al combustibilului...

off topic: am eu niste motorina pe acasa, ti-o vand cu 12 ron/l iar benzina cu 10 ron/l, te bagi? poate te satisface pretul asta


--------------------
Dacia Logan DCI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LC_TM
post 26 Mar 2008, 10:37
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 27 September 06




QUOTE(Andy_ACS @ 26 Mar 2008, 07:58)
De ce ti se pare normal sa fie motorina mai ieftina?

Judecand dupa legile pietei, la motorina e cerere mai mare si ar fi logic sa se scumpeasca mai mult decat benzina.

Bafta!
*



Din cauza procesului de "fabricatie",mult mai usor se obtine motorina decat benzina. Dupa logica ta ar trebui si in Germania,Cehia,Franta,Austria,etc. sa fie mai scumpa motorina ca doar sunt foarte multe masini pe motorina,totusi nu e mai scumpa.Oare de ce? wink.gif

This post has been edited by LC_TM: 26 Mar 2008, 10:38


--------------------
Nissan/ex. Dacia Terrano II 2.7TDi/Logan - TM-XX-XXX 2004/2005 Ambition 1.6MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 26 Mar 2008, 10:54
Post #69


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




@just_dci... Soferii de duminica oricum nu intra in calcul, ptr. ca ei merg putini km, fata de cei care merg zilnic cu masina.

Esenta postului meu este ca ne zbatem ca se scumpeste carburantul (indiferent care) dar nu ne pasa deloc de poluare!!!
NIMENI din RRomania nici macar nu se gandeste la hibride! Ce sa mai zic de serviceuri?

Off: Personal fiind cu tendinte ecologiste, urasc dieselurile si motorina din tot sufletul numai ptr. fumul care il lasa in spate, dar si benzina ptr. CO2-ul aruncat...
Ca cifre, grame de CO2 per km, dieselul e mai eficient ca benzina, insa la capitolul particule e durere mare de tot... Per total tot dracul ala e, insa nu suport fumul!

Astept un sistem de transport in comun nepoluant, eficient, si cu acoperire excelenta...si mai repede tongue.gif


--------------------
O masina oarecare - . .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 26 Mar 2008, 10:59
Post #70


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Eu zic ca pretul motorinei sau al benzinei depuinde foarte mult de pretul materie prime si de taxe, si mult mai putin de pretul de productie.
In alte tari motorina este mai ieftina pentru ca este folosita la mijloacele de transport, la transportatori gen tiruri, etc. E ca si cazul in care energia electrica e mai ieftina pt industrie decat pt consumatorii casnici.
Avand in vedere ca masinile pe motorina polueaza putin mai mult mi s-ar parea normal (daca tot o dam cu protectia mediului) ca taxele la motorina sa fie putin mai mari decat cele de la benzina. Si uite asa se recupereaza si chiar se depaseste mica diferenta data de procesul de productie.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 26 Mar 2008, 11:14
Post #71


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Si totusi, accizele la motorina sunt mai mici decat la benzina fara plumb, atat in UE, cat si in RO, dar se doreste egalarea lor. Scumpirile actuale nu sunt decat inceputul. Sursa.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LC_TM
post 26 Mar 2008, 11:23
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 27 September 06




@Andy_ACS:"Eu zic ca pretul motorinei sau al benzinei depuinde foarte mult de pretul materie prime si de taxe, si mult mai putin de pretul de productie."
Zici tu? Cam ce intra in pretul de productie? tongue.gif Eu stiam ca intra tot(exceptand accizele)...inclusiv pretul materiei prime. O cam dai in diverse,din moment ce masinile diesel sunt impozitate de 2-2.5 ori peste una pe benzina(in tarile cu apa mai calda)...incep sa cred ca nu prea sti ce vorbesti,daca esti fan motoare Otto baga mare,eu nu sunt fan a vreunui tip de motor insa mi se pare aberant ceea ce vad pe aici. tongue.gif Motorina si benzina se obtin din aceeasi materie prima,motorina neceista un procedeu mai simplu de rafinare in timp ce benzina necesita o rafinare mai complexa,mi se pare normal sa fie mai scumpa benzina. Acuma ca tie nu iti convine si nu vrei sa bagi la cap treaba asta...te priveste,dar nu mai abera inutil ca nu isi are rostul.
Vad oameni care se plang de motoarele diesel care dau fum,imi pare rau dar la motoarele de ultima generatie nu am mai vazut asaceva.

"In alte tari motorina este mai ieftina pentru ca este folosita la mijloacele de transport, la transportatori gen tiruri, etc." Exista in Germania LKW diesel,motorina mai ieftina decat cea motorina euro 4,5...aia e motorina de care vorbesti tu.

"Avand in vedere ca masinile pe motorina polueaza putin mai mult mi s-ar parea normal (daca tot o dam cu protectia mediului) ca taxele la motorina sa fie putin mai mari decat cele de la benzina."
Spune-mi si mie te rog frumos cu ce anume polueaza mai mult fata de benzinare? Vorbesti de parca benzinarele dau pe teava de esapament parfum biggrin.gif . Vreau si eu niste exemple bine argumentate cu faptul ca polueaza mai mult si care sunt influentele emisiilor motorului diesel asupra mediului inconjurator in paralel cu emisiile unui benzinar,daca nu ai asaceva...afirmatia de mai sus nu isi mai are rostul.

Bafta!

This post has been edited by LC_TM: 26 Mar 2008, 11:24


--------------------
Nissan/ex. Dacia Terrano II 2.7TDi/Logan - TM-XX-XXX 2004/2005 Ambition 1.6MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 26 Mar 2008, 11:43
Post #73


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




@LC_TM - sa ramanem te rog la o discutie civilizata. Daca nu stii sa folosesti google, te ajut eu cu diverse articole.
Observatii:
- poluarea nu se masoara numai in emisiile de CO2. Sunt mult mai multi parametri
- costul rafinarii cum zici tu poate ca este putin mai mare la benzina, insa procentual relativ la pretul final nu are un impact foarte mare.

Linkuri:
http://www.grinningplanet.com/2005/04-12/d...ine-article.htm
http://www.sciencedaily.com/releases/2002/...21022071123.htm
http://ezinearticles.com/?Diesel-vs-Regula...ment?&id=946207

Propun sa ne oprim din disputa asta, eu am spus ce cred, am gasit o explicatie a cresterii pretului motorinei prin: Motorina este mai cautata decat benzina si polueaza mai mult. Desi costul rafinarii (poate) este putin mai mic decat la benzina, taxele si accizele vor fi crescute si per total un litru de motorina va costa mai mult decat unul de benzina.

Bafta!

This post has been edited by Andy_ACS: 26 Mar 2008, 11:43


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
just_dci
post 26 Mar 2008, 11:43
Post #74


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 11 October 06




@dantes: incearca mersul pe jos
Ce pot sa spun in momentul de fata e ca polueaza motoarele de generatie veche. Cu un pic de rabdare, in catva ani vom scapa si de astea.
Apropo, stie cineva cati litri de motorina se obtin dintr-un baril de petrol?


--------------------
Dacia Logan DCI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscomx
post 26 Mar 2008, 12:17
Post #75


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 26 October 05




1. faptul ca pretul motorinei este mai mare ca al benzinei... in romania.. nu este o particularitate. Deci ungaria, austria este la fel. A fost la un moment dat si in germania.
De fapt pretul mediu de motorina in UE este undeva la 1.2 euro pe litru - undeva pe aici este si la noi acuma.
2. Tendinta mondiala este de a scumpi motorina .. (aciza sa fie egala cu cea a benzinei). Acest lucru se datoreaza :
- motorina polueaza mai mult ca benzina. Chiar daca emisiile de CO2 acum la motorina sunt mult mai mici ca la benzina, dar nu CO2 e problema mare.. ci CO2-ul se poate masura cel mai usor. Mai importante sunt restul de reziduri care la motorina sunt mult mai mari din cauza faptului ca bezina are o aredere mult mai buna fata de a motorinei. - motorina emite funingine (care contine multe substante cancerigene)
3. Fabricare motorinei se face din petrol ca si banzina .. (dar am inteles de la cineva care se ocupa cu asa ceva) motorina se produce din niste resturi care raman in urma fabricarii benzinei. Adica dintr-un baril de petrol se obtine X benzina, Y motorina, Z alte produse petroliere etc.. Adica daca faci doar motorina din petrol nu este rentabil.
Din cauza cresterii cererii de motorina si proportia de benzina/motorina a scazut si modul de fabricatie este si logic ca motorina sa se scumpeasca si benzina nu.




--------------------
Toyota Gt 86 2.0
Skoda supeb combi 4x4 170 tdi
Daihatu Terios
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 26 Mar 2008, 12:18
Post #76


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




As propune o discutie separata pe tema poluarii autovehiculelor noastre nu in acest topic...daca e posibil. Nu de alta dar e o chestie care ne afecteaza pe toti, indiferent de masina, marca, motorizare, etc. eventual un split pe undeva?

Dupa cum a zis si Andy, poluarea se masoara in mai multi parametri, insa si ptr. marketing, nu sunt expuse toate datele.
Parametrii sunt:
CO (monoxid de carbon), NOx(oxid de azot si dioxid de azot), HC(hidrocarburi), PM(particule).

Dupa cum se poate observa aici de exemplu, in cadrul normei euro 4, benzina sta prost la CO, in schimb dieselul sta prost la TOATE celelalte!

Astfel ca afirmatia ca dieselul e mai poluant, e dovedit prin cifre dupa cum a solicitat LC_TM !

This post has been edited by dantes: 26 Mar 2008, 12:19


--------------------
O masina oarecare - . .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LC_TM
post 26 Mar 2008, 12:27
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 27 September 06




@Andy_ACS

Sarim peste chestia cu google,nu e obligatia mea sa ma documentez la cele spuse de tine sau altcineva doar ca asa spui tu. Ai un argument?Sustine-l!
Merci de link-uri,dar din ce am citit sunt "realizate" de americani,vestiti pentru motorina lor de o calitate execrabila fata de Europa.

"Then again, diesel fuel contains larger quantities of sulfur. The United States has what is considered to be the dirtiest diesel, but as of June 1, 2010 this is going to be different."

Cu toate astea la final se afirma in acelasi articol(ultimul):"As for ground contamination, diesel has an edge over gasoline in keeping our world clean."

Treaba e discutabila dupa cum observi si tu. 2 articole hulesc diesel-ul,iar unul spune de bine cat de cat. Sa nu uitam ca la americani inca exista mentalitatea aia ca motorul diesel e facut doar pentru camioane si nu pentru alte tipuri de masini. Deci ar fi bine sa sarim peste chestia cu polueaza mai mult tongue.gif .

Bafta! smile.gif

@dantes: Merci!

This post has been edited by LC_TM: 26 Mar 2008, 13:10


--------------------
Nissan/ex. Dacia Terrano II 2.7TDi/Logan - TM-XX-XXX 2004/2005 Ambition 1.6MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catala2k
post 26 Mar 2008, 12:58
Post #78


posesor de elice alb albastra... pt moment


Group: Members
Posts: 893
Joined: 19 July 05
From: Bucuresti




oricum ne uzam tastatura degeaba... ca banii din buzunar tot ii dam


--------------------
. . .
;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 26 Mar 2008, 13:09
Post #79


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




@LC_TM... Scuze ca intervin...in linkul dat de mine, am vorbit de benzina si motorina ptr. normele EURO 1-6, care se aplica in Europa..nu SUA, nu Rusia, nu Irak, nu altceva...

Numai din norme se poate observa ca dieselul e mai poluant decat benzina.PUNCT

Si de final, de ce nemtii de ex., restrictioneaza in orase dieselurile in functie de norma Euro, iar toate benzinele au voie? Ca sunt ei mai cu mot? Nu cred....

Dupa cum am zis, o dezbatere pe tema poluarii poate ar fi utila intr-un topic dedicat...insa clasamentul e clar..motorina, benzina, gpl, hibride...


--------------------
O masina oarecare - . .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LC_TM
post 26 Mar 2008, 13:11
Post #80


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 27 September 06




Pai nu conteaza ca te-ai bagat,foarte bine ca ai facut-o. Doar asta vroiam...niste date ca argumentare la o afirmatie,nu conteaza de la cine vin. biggrin.gif


--------------------
Nissan/ex. Dacia Terrano II 2.7TDi/Logan - TM-XX-XXX 2004/2005 Ambition 1.6MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 26 Mar 2008, 13:11
Post #81


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti






--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ggombos
post 26 Mar 2008, 13:16
Post #82


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 11 February 08
From: Iași




QUOTE(dantes @ 26 Mar 2008, 10:54)
Esenta postului meu este ca ne zbatem ca se scumpeste carburantul (indiferent care) dar nu ne pasa deloc de poluare!!!
NIMENI din RRomania nici macar nu se gandeste la hibride! Ce sa mai zic de serviceuri?


În frustrarea matale riști să uiți unele aspecte esențiale... eu aș fi primul la coadă la Prius însă locuiesc în România (cu salariul aferent) și-mi permit maxim Logan sau tedeii SH.


--------------------
Opel Vectra - IS81BOS 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 26 Mar 2008, 13:25
Post #83


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Desi incepe sa devina off-topic...
Citisem zilele astea pe forum despre Laguna 3....despre preturi/dotari/calitate... Foarte multe idei si perspective interesante... DAAAR...sunt DESTUI oameni chiar si pe acest forum, care isi permit sa arunce un 25-30.000 pe o masina ca Laguna 3 de ex....indiferent ca e cash sau credit...
Culmea... un prius e pe la 25.000 nou!

Asa ca faptul ca nu iti poti permite tu personal atunci n-are a face, dar sunt f. multi in RO si/sau Bucuresti care ar putea LEJER sa cumpere o hibrida!
Problema e de mentalitatea cumparatorului dar si de cea a oamenilor din serviceuri!


--------------------
O masina oarecare - . .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 26 Mar 2008, 13:31
Post #84


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




dar nu cred diferenta la poluare justifica si diferenta de pret

cred ca cele 6 dacii (are cineva vreun dubiu ca-s pe benzina? laugh.gif ) din parcare de la mine polueaza mai mult decat dieselul meu euro4 si probabil, fiecare dacie in parte a platit si plateste taxe mai mici decat symbolul meu dci

in plus, celor care critica vehement nivelul ridicat de poluare a motorinei, le cer sa ia in considerare ca tot ce cumpara ei se cara cu motorina si sa se pregateasca sa manace, sa bea etc. si sa foloseasca orice bun de consum mai putin sau mai prost sau mai scump


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ggombos
post 26 Mar 2008, 13:38
Post #85


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 11 February 08
From: Iași




Până la urmă prețul la benzină și motorină este dat de regulile economiei de piață, așa cum este ea la noi și mai puțin de gradul de poluare al mașinilor. Dacă peste 5 ani pe șosele vor circula 50% mașini cu aer comprimat garantat prețul aerului comprimat se va tripla până atunci smile.gif

Offtopic: Service-urile nu influențează cu nimic, așa sunt ele, eu când aveam Nova am mers în service autorizat Dacia pentru revizie și mecanicii s-au strâns în jurul mașinii după care unul și-a dres glasul "uite, asta are motorul așezat transversal!" (era la vreo 3 ani după ce apăruse pe piață Nova). La fel, la Opel niște băieți dintr-un service cu pretenții nu au reușit nici să schimbe un filtru de aer ca lumea, de mi s-a aprins mai apoi check engine și a trebuit să merg la diagnoză. Service-urile din România sunt cum sunt și asta e o problemă complet ortogonală cu poluarea sau prețul combustibililor.


--------------------
Opel Vectra - IS81BOS 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 26 Mar 2008, 13:49
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Impacam si capra si varza?:

http://www.autobloggreen.com/2008/03/04/ge...es-1-2l-3-cyli/

In plus: dieselurile E5 au filtre de particule deci problema funinginii e rezolvata.
Dieselurile E6 vor avea si sieteme de reductie NOx, care vor fi introduse deja de anul asta pe piata americana.
Si tot raman cu emisii de CO2 cu cca 30% mai mici ca si benzinarul echivalent.

This post has been edited by IsNa: 26 Mar 2008, 13:52


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FILter
post 26 Mar 2008, 13:49
Post #87


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 27 April 07
From: Bucuresti




Ce-mi place de Bruxelul asta ca ne obliga sa ne aliniem la preturi cu ei, insa odata nu le-au sugerat la ai nostri sa mareasca naibii salariul minim pe economie. De ce ar face-o insa, ca sa se intoarca in tara zidarii, cameristele, agricultorii, care muncesc ca sclavii la straini care-i trateaza ca pe ultimii oameni? Noi sa fim sanatosi ca motorina oricum o sa fie mai scumpa.


--------------------
Dacia -X- 2000 toamna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geocosma
post 26 Mar 2008, 14:05
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 207
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




Preturile la OMV si Shell, in Austria, valabile in 22.03.2008:
Austria___OMV.jpg ( Size: 89.46k ) Number of downloads: 135
Austria___Shell.jpg ( Size: 58.54k ) Number of downloads: 123

Cel mai mic pret pe care l-am vazut in Austria a fost la motorina de cca. 1,25euro (o benzinarie Avanti, in Linz). Benzina avea, bineinteles, pret mai mic (parca 1,23).


--------------------
Renault Megane Estate II.1 - 2005 - 1,6 16V 115 CP - Confort Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexC
post 26 Mar 2008, 14:49
Post #89


Vrum Vruuum


Group: Members
Posts: 1.651
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti




Off-topic: Esti pe dinafara. Salariile trebuie sa fie legate de productivitate, de nimic altceva. Atata timp cat la noi in tara somajul este negativ (mai mic decat rata naturala de oameni care nu VOR sa munceasca), statul nu are ce sa caute sa regleze salariul minim. Salariul ar trebui sa se regleze singur, insa pentru asta e nevoei de oameni care sa nu se complaca cu status-quo doar pentru ca e o slujba usoara sau unde "pica".


--------------------
Renault Laguna III Privilege 2.0dci CVA 150CP
Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
logan1.5dci
post 27 Mar 2008, 01:09
Post #90


Nu Există Informații


Group: Members
Posts: 881
Joined: 29 September 05
From: Dobrogea




Este totul posibil la noi , pentru ca totul se bazeaza pe nonvalori guvernante .

Totusi cred ca o stagneze in perioada aceasta cresterea pretului carburantului , intra bani in tara cu ocazia sumit-ului si apoi vine pastele , alti bani , momentul asta l-a pindit BNR-ul si daca ii reuseste vom asista la contraofensiva leului . Deci daca ar fi corect , daca se apreciaza leul , ar trebui sa se ieftineasca motorina , cea ce in Romania nu funtioneaza .

Faza cu motorina mai scumpa decit benzina , ne-a tras-o Tariceanu , (pe fondul unei tendinte europene de marire a accizelor pe motorina (europenilor le plac tractorasele)) , cind s-a vazut incurcat cu taxa pe prima imatriculare .

This post has been edited by logan1.5dci: 27 Mar 2008, 01:12


--------------------
Nu Există Informații Nu Există Informații - Nu Există Informații Nu Există Informații
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 17:01
Forum Renault