Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Formula 1 -Sezonul 2005
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
dantes
Bridgestone = Montana ; Michelin = Michelin smile.gif

Nu se compara cele doua tipuri de caucioace...Mai tineti minte de ce in 2003 Ferrari a mers prost? BINGO! Bridgestone se cheama! Au facut caucioacele mai dure si nu mai era aderenta aia adevarata... Acuma se pare ca solutia asta da ceva roade... doar ca ar trebui sa rezolve problema cu intrarea in parametri mai devreme...nu pe la jumatatea cursei...

Despre finalul de sezon nu prea ma pot pronunta...Sper sa fie dominat de Schumi, DAR tot ce imi doresc e sa fie un final INCENDIAR! 243.gif
ssilviu
problemele la cutia lui barichello erau de la gume. Motorul schimbat cursa asta tot de la gume era. Abandonul din Bahrein al lui Schumacher cauzat de probleme hidraulice tot de la gume i s-a tras...Anul trecut cand B-stone erau cele mai tari gume nu se plangea nimeni de ele...Daca ferrari va reveni pe final de sezon va fii numai datorita testarii excesive...Deh, in conditii egale nu pot face fata...
paulp
QUOTE(ssilviu @ 17 May 2005, 10:28)
Anul trecut cand B-stone erau cele mai tari gume nu se plangea nimeni de ele.
*


Frate, e ceva ce n-ai inteles in mesajul meu?
Anul trecut era alt regulament. Aveai voie sa schimbi 5 seturi la o cursa (antrenamente + cursa).
Puteai alege la fiecare schimb alta compozitie si puteai sa tragi de cauciucuri pina le ieseau ochii. Cu o limitare, nu aveai voie sa le uzezi excesiv incit sa devina slick-uri wink.gif

Acum e exact invers.

Nu caut scuze echipei pentru problemele tehnice, dar fii sigur ca daca n-ar fi politica firmei si la urmatoarea cursa Ferrari ar avea Michelinuri, ca tot vorbim de conditii egale, s-ar duce naibii to spectacolul si ar fi iarasi aceleasi curse anoste in care Shumi are 2 ture in fata tuturor si singura necunoscuta ar fi in ce etapa ia tiltul wink.gif
ssilviu
poate un limbaj mai linistit ar fi recomandat pentru un moderator....

As vrea totusi o explicatie plauzibila daca se poate asupra superioritatii masinii ferrari de anu asta... Ca mie nu numai gumele mi se par singura problema...De exemplu, de unde stiti ca b-stone nu are acelasi nivel de performanta ca Michelin inca de la inceputul cursei, iar pe masura ce trec tururile, gumele frantuzesti raman la acelasi nivel, insa cele japoneze devin din ce in ce mai bune? Ferrari a stiut de la inceput in ce situatie se baga, si a ramas cu B-stone, pentru ca au considerat ca va fii mai bine asa..Se pare insa ca nici una din tabere nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor....
paulp
Am uitat sa pun smile.gif
Sint foarte linistit si tonul meu e chiar usor amuzat de aceasta discutie, asa ca fii fara grija wink.gif

Ce superioritate? A motorului. Pai sa luam cursa de acum 2 dati, cind pe fiecare tur Shumi recupera 2 secunde sau chiar mai mult, si doar faptul ca Alonso e foarte bun la tinut in spate a facut sa nu cistige.
E drept ca masina nu mai e chiar cu 10 clase peste celelalte asa cum se intimpla in trecut, dar eu cred ca are un potential imens.

Date mai precie poate ne-ar putea da cei de la Ferrari, dar nu cred sa stea pe forum smile.gif
Sau Miki, ca tot e prieten la catarama cu toti 243.gif
ssilviu
si eu daca vin si spun ca la imola nu ferrari a mers bine, ci restul echipelor cu michelin au mers prost cum ma poti contrazice? Eu zic ca la imola a fost un incident izolat unde francezii au adus niste caricaturi de gume.. Uite ce argumetn iti aduc: alonso a avut fastest lap cu doar 1 sec mai rapid ca indianul de la jordan, care era echipat cu B-stone. Scoatem din ecuatie talentul si experienta lui alonso, avem un reno la fel de rapid ca un jordan... Si cum diferenta intre bahrein si imola la fastest lap intre ferrari si jordan a ramas constanta,iar intre echipele dotate cu Michelin si B-stone s-a micsorat drastic, se poate bine vedea ca acea crestere de performanta a ferrari a fost de fapt mai mult o scadere a performantelor masinilor echipate cu michelin...Eu chiar ma intreb cum cineva putea sa creada ca o echipa poate sa devina in 3 saptamani mai rapida cu 3 secunde decat era inainte...
vv
QUOTE
si eu daca vin si spun ca la imola nu ferrari a mers bine, ci restul echipelor cu michelin au mers prost cum ma poti contrazice?

auzi ssilviu, daca cineva iti zice ca nu el e nebun, ci restul lumii, cum il poti contrazice?
ssilviu
il pun sa-mi argumenteze...asa cum am facut-o eu..cu argumente, zic eu, irefutabile..
paulp
vv, usurel cu apelativele, ca asa se ajunge la chestii mai nasoale...
sa revenim la F1, ca asta e pasiunea comuna smile.gif
vv
mai paul, n-am zis ca el e nebun, doar ca el cere imposibilul ( sa demonstram ca la Imola au fost F. mai buni si nu ceilalti mai prosti).
De fapt, eu nu cred ca Ferrari vor mai lua ceva anul asta. Sper sa isi revina spre final si sa mai vedem si niste victorii Ferrari, dar campionatul e compromis.
Fire
dintre toate comentariile de f proasta calitate ale celor de la tv totusi aprob teoria cum ca pneurile Bridgestone sunt bune in conditii de temperaturi scazute ale ambientului si ale traseului. La imola a fost destul de frig, vreo 19 grade afara si asfaltul de vreo 24-26. Acolo Ferrari respectiv Bridgestone au mers impecabil. Dar trec 2 saptamani si vine o cursa cu temperaturi cu 20 grade mai mari si iata rezultatele! Poate la Monaco weekendul asta lucrurile vor tinde spre cum au fost la imola.
dantes
Bridgestone au fost aproape competitive cand se schimbau! Niciodata nu au ajuns la capacitatea/performantele celor de la Michlen!
Faptul ca au avut probleme nu o neg si nici nu am afirmat altceva vreodata! Eu cred ca e normal ca in momentul in care nasti prematur o masina aceasta sa sufere mult mai mult decat daca era o dezvoltare normala.

Legat de testare excesiva...eu cred ca nu se pupa termenii astia...Testare inseamna testarea tutror subansamblelor! Daca unii au sau nu bani sau oameni priceputi si merg pe neve atunci imi pare rau! Nu poti compara un clio cu un audi ! Si asta e!
E o cursa cu MASINI!!!
stuiberv
QUOTE(dantes @ 17 May 2005, 13:52)
Legat de testare excesiva...eu cred ca nu se pupa termenii astia...Testare inseamna testarea tutror subansamblelor! Daca unii au sau nu bani sau oameni priceputi si merg pe neve atunci imi pare rau! Nu poti compara un clio cu un audi ! Si asta e!
E o cursa cu MASINI!!!
*



Eu cred ca ssilviu se referea la faptul ca acum au un numar limitat de ore pentru teste iar ferarri le-a cam terminat.
Dar, se pare ca se va scoate limitarea referitoare la testare.
Deci, ceilalti, care au vrut sa respecte regulile, ar lua teapa.
Acum, nu mai stiu daca s-a renuntat sau nu dar despre asta era vorba.

Edit: uite despre ce vorbeam (luat de la formula1.....)

"In a further bid to reduce testing costs, for 2005 all teams except Ferrari have agreed to limit their in-season testing to 30 car days (one car day equals one car testing for one day) and not to test concurrently at more than one circuit. Ferrari have put in place their own testing restrictions."

Acum, nu zic ca e bine sau nu, la urma urmei e o competitie si trebuie sa ii stimuleze sa faca masini cat mai bune, nu sa pretinda ca intr-o cursa intre un mercedes si un trabant sa avantajeze trabantul.

De tinut tin cu McLaren si se pare ca in sfarsit misca ceva si la ei.

Da, e o intelegere intre echipe, nu e o chestie oficiala.
vv
era vorba despre o intelegere facuta de ceilalti constructori (nu regulament oficial!), la care F. nu a aderat. Toti ii arata cu degetul "uite porcii nu respecta intelegerea" fara sa mentioneze ca ei nu au fost niciodata de acord. Si de fapt, ceilalti care au semnat incep sa nu fie de acord si sa-si "retraga semnatura" - adica BAR deja a anuntat ca va incalca intelegerea (justificand ca o face din cauza ca F. nu o respecta si din cauza ca au fost penalizati doua curse)
Paul - da, stiu pentru ce au fost penalizati, da' ei asa zic acum - nu mai facem curse, nu mai putem testa in curse, nu mai strangem suficiente date, trebuie sa incalcam intelegerea...
paulp
Pai au fost penalizati ca au umblat cu fofirlica, nu ca au mai multe teste....

Da asta uita sa comenteze cei doi "superinformati" de la tvr wink.gif
ssilviu
argumentul celor de la ferrari pentru a nu adera la intelegerea celor 9 a fost ca domne, pentru b-stone numai 3 echipe, pe cand pentru MIchelin sunt 7 echipe. Insa adevarul este ca pe ei nimeni nu ii impiedica ca in timpul ala extra in care testeaza, sa nu testeze si altceva in afara de cauciucuri. Iar daca continua sa testeze dublu fata de ceilalti, si pana la urma nu or sa faca nimic, isi releva si mai mult incompetenta....
sstanescu
Astazi am avut putin timp liber si vad ca se vorbeste de F1 pe daciaclub. Asa ca hai sa ma bag si eu in seama:

1. paulp, mai sus faci o eroare. O echipa de F1, in sezonul trecut, era limitata la 12 seturi de pneuri de uscat per weekend. Echipa trebuia dupa primele sesiuni de antrenamente sa decida compound-ul pneurilor. Toata manevrarea pneurilor si alegerea lor era si e inca supravegheata strict de FIA. Dupa alegerea compound-ului, nici o echipa nu le mai poate schimba. Daca ai ales unele prea dure vineri, sambata si in cursa de duminica traiesti cu ele. Si in noul regulament, echipele testeaza in primele sesiuni de antrenamente pneurile. Producatorii vin in general cu cateva compound-uri, ce iau in calcul vremea, calitatile pistei dar si necesarul fiecarei echipe. Sunt masini care au o "predilectie" pentru a uza exagerat trenul spate sau din contra a ucide pneurile fata. Sunt piloti al caror stil de pilotaj necesita alte setari si un alt tip de pneuri. Bridgestone au fost acuzati in anii trecuti ca s-au concentrat mult prea tare pe Ferrari, celelalte echipe avand de ales intre niste pneuri care nu li se potriveau setarilor si particularitatilor masinilor.

2. Ca sa respectam adevarul istoric, 9 echipe au batut palma pe limitare la nr de zile a testelor. Ferrari le-a zis ca ce au semnat ei este doar o foaie de hartie si au propus propria varianta. Aceasta prevedea limita maxima de kilometri de teste (15.000 km parca), cu obligativitatea ca o echipa sa testeze pe un singur circuit in oricare saptamana. Mai era ceva si cu limitarea globala pe producator de pneuri. Aici e business, si ar fi prosti sa nu-si apere interesul. Aveti in vedere ca Ferrari are "ghinionul" sa nu poata culege informatii foarte valoroase alergand cu a treia masina in antrenamentele de vineri!

3. Cauciucurile Bridgestone sunt o problema. Noi stam pe margine, insa producatorul japonez admite, Ferrari arata cu degetul, reprezentantul Michelin este ferm convins ca japonezii au ramas in urma. Asa ca eu zic sa luam de buna ceea ce zic.

4. Eu am avut o mare curiozitate sa vad pneurile Michelin de la ultima cursa. La foarte multe echipe, cauciucurile au fost roase foarte puternic. Interesant ar fi fost de vazut analiza dpdv al regulamentului. Michelin a admis ca la primele curse a fost cu bagare de seama, preferand sa mearga cu cauciucuri mai hard decat era necesar. La ultima cursa, se pare ca s-au dus catre soft destul de tare.

5. F1 este un sport cu motor unde depasirile sunt dificil de efectuat, chiar cand diferentele de performanta intre masini sunt notabile. Distanta prea scurta de franare, problemele aerodinamice si fragilitatea masinilor sunt doar 3 motive la indemana. De aceea, nu trebuie sa ne surprinda ca unii merg "la conservare" de motor si combustibil, fie doar pentru a prinde un tur rapid fara nici o masina in fata. Ferrari a inteles poate chestia asta inaintea celorlalte echipe, si de aici strategiile "ciudate" ale ultimelor sezoane. Este mult mai usor sa faci niste simulari si sa-ti chemi masina la momentul oportun la boxe in asa fel incat sa-i asiguri cat mai multa pista libera decat sa "cravasezi" pilotul care nu are nici un "clean-shot" impotriva adversarului mai lent chiar cu o secunda ca tine. Lupta Alonso-Schumacher a fost exemplul suprem ca in F1 nu se poate depasi. Nici Alonso nu s-a pierdut cu firea, insa cu o masina slaba, daca tii trasa ideala si adversarul nu e kamikadze, nu poti fi depasit. F1 se scufunda nu din cauza lui MS, ci din cauza acestor cateva motive majore. Uitati-va la revirimentul altor formule, ce-i drept nu de monoposturi. Acolo se poate depasi: perioade prelungite de franare (discuri otel pe ici pe colo), suport aero diminuat, masini care pot rula dupa un contact cu un adversar. WTCC este exemplul clasic de crestere de audienta prin cresterea spectacolului. A pune un motor doua curse si un set pneuri toata cursa, a fost exact directia opusa cresterii spectacolului. Economie nu cred ca s-a facut, insa fiecare se gandeste la terminarea cursei si la prezervarea materialului tehnic. Sorry, insa in campionatul de anduranta cred ca se trage mai tare de masini decat in F1 (celebrele "sprinturi de 24 de ore" de la Le Mans, Spa Francorchamps, Nurburgring...)

Doar cei cativa lei grei ai mei...
DigitalScribe
Eu de exemplu nu ma uit la F1 pentru spectacol... "violence man... violence!" nu!
Competitia ... rivalitatea intre echipe. Gasesc noua formula mai interesanta. Conditiile la Formula 1 intotdeauna s-au "inrautatit" in timp dar sportul nu si-a pierdut capacitatea de a atrage atentia. Schimbatul conditiilor este practic doar o noua provocare pentru echipele de F1 iar cu noile schimbari singura mare diferenta este factorul anduranta care a trebuit sa creasca, si la cauciucuri si la motor.

Cat despre Schumacher si Alonso, Alonso incetinea intentionat mai mult decat trebuie sa-l oblige pe Schumacher sa incetineasca si el mai tare pentru ca masina Renault avea reprize mai bune de accelerare. De asta Schumacher n-a putut sa-l intreaca.

Daca vreti depasiri uitati-va la Moto GP 500. Valentino Rosi cica in 2007 vrea sa treaca la F1.
ravenbv
tin cu McLaren si o zic la toata lumea go go McLaren wrummmmmmmmmmmmmm:))
Charlton
Forzza FERRARI !!!
ssilviu
din pacate forta e mai mult cu redbull cursa asta

user posted image
Fire
pronosticuri pentru calificari maine?

1.alonso
2.kimi
3.schumi
ssilviu
schumacher locu 6 maxim in calificari
Fire
a mers cam prost in sesiunea de antrenamente, dar sper sa reuseasca ceva. Oricum este in dezavantaz maine ca nu a terminat ultima cursa si pleaca printre primii pe traseu atunci cand e murdar si neaderent sad.gif
bogdan_iuly
QUOTE(ravenbv @ 19 May 2005, 14:15)
tin cu McLaren si o zic la toata lumea go go McLaren wrummmmmmmmmmmmmm:))
*




Si eu!!!!!!!!! Sa stie toata lumea! O sa-mi modific profilul pt asta. Ce zici? Punem la semnatura?

QUOTE(Fire @ 20 May 2005, 22:46)
a mers cam prost in sesiunea de antrenamente,
*



Intreb si eu: unde vezi antrenamentele? Pe ce post? Si la ce ora?
Fire
nu le vad la televizor, dar pe f1.com exista acel "live timing" unde se inregistreaza timpii fiecarui pilot+ ce temperatura e afara si pe traseu, sectoare intermediare, vezi tu

http://www.formula1.com/race/livetiming/popup/737.html

iti trebuie java!
ravenbv

Intreb si eu: unde vezi antrenamentele? Pe ce post? Si la ce ora?
*

[/quote]
www.eurosport.com au comentariu live smile.gif
Fire
ravenbv, am raspuns, pe f1.com smile.gif dar nu vad nimic, doar citesc sad.gif

RTl-ul le mai da
..IcemaN..
Raikkonen to win !!!! biggrin.gif , pacat pt Ralf S
ssilviu
e ralf...
Fire
iese kimi primul in calificari dar nu castiga smile.gif
BAC
CE CURSA! Raikonen impecabil, depasiri la greu cum nu s-a vazut pana acum la Monte Carlo. Toate astea se datoreaza cauciucurilor si strategiei proaste alese de Renault. Schumacher a aratat ca poate fi competitiv in timpul cursei, nu va dura mult pana cand vor fi competitivi. Renault ar trebui sa-si evalueze mai bine situatia si sa se puna la treaba. Peste o saptamana urmeaza Nurburgring.
Fire
kimi a mers bine desi nu-mi place deloc de el.Alonso a avut probleme cu pneurile din spate...ajunsesera sa fie aproape slickuri. Schumi a avut cel mai rapid tur, si asta cred ca spune ceva, incetul cu incetul isi revin, pacat ca a avut ghinion la acel acrosaj. Urmatoarea cursa e intr-o saptamana deci nu prea mult timp pentru teste!
dantes
Dupa cum spuneam...SPECTACOL !!! Pai anu' trecut sau mai inainte, nu vedeam DEPASIRI la Monte Carlo in afara de standuri! Pai ce spectacol frumos a facut Heidfeld si Webber...marfa de tot...chiar si "faimosu' " Alonso care era de nedepasit a fost totusi aici la MC... frumos...iar daca v-ati uitat la final era cat pe ce Schumi sa il depaseasca pe Schumi al mic...la o diferenta de 0,100 si ceva au terminat...era cat pe ce!

Nu stiu care v-ati uitat pe f1 la official timings sa vedeti cum a mers Schumi...fenomenal! Pai mergea mai repede decat Kimi, care trebuia sa puna distanta fata de Alonso! Nu cu mult...doar 2-300 de miimi dar intr-o confruntare directa Kimi-Schumi ar fi SUPER-spectacol! Daca nu era acrosajul, sau reusea sa ajunga in pista in fata SC-ului era o cursa si mai dementiala...dar e bine si asa! In sfarsit avem o lupta adevarata intre:
1. Alonso -care are avantajul punctelor si a masinii care inca se tine in cursa
2. Kimi -care a rezolvat toate problemele cu masina, si merge cel mai bine.
3. Schumi -care se pare ca are masina din nou, iar caucioacele incep sa mearga mai bine...are mult de recuperat dar e foamea...

Sa vedem...SPECTACOL vreau..nu somn de voie!
AND
Eu de cand ma stiu am fost un fan Williams-Renault. Fan Mansel apoi Damon Hill , apoi Villneouve, apoi a ramas doar Williams dupa 99 parca , asa ca am tinut pe rand cu : Frentzen , Ralf Schumacher si de cand a intrat in formula 1, cu Montoya. Insa de 2 sezoane au aparut cei de la Renault si e chiar o dilema pentru mine!
Fost fan Williams-Renault .. cu cine sa tin? Williams sau Renault? Am ales sa merg pe mana celor de la Renault F1 , deoarece il admir pe tanarul Alonso pentru cum se descurca in fata celor mai experimentati , si sper sa iasa campion!

In ordinea preferintelor:
1. Renault F1 (deh..)
2. Williams BMW (deh..)
3. Toyota F1 (succes incredibil)
4. BAR Honda (in sfarsit au facut o masina performanta ; poate la anu va fii si fiabila!)

Mi-ar placea o fuziune intre Renault si Williams BMW ; motoarele sa ramana cele de pe Renault , caroseria celor de la Renault si vopseaua de pe actualul Williams. Pilotii sa fie Alonso si Villneouve (pe motive sentimentale). Cred ca o treaba ca asta i-ar face fericiti pe fosti fani Williams-Renault de acum 8-10 ani.
Fire
AND, mai vrei si tu sa scapi de calvarul de la topicul cu soferii nu? smile.gif
Abia astept ca Ferrari sa isi revina complet...eu zic si sper ca nu mai au mult. Kimi nu prea a fortat, pentru ca a ales pneuri mai moi si le-a protejat f bine pe parcursul cursei, pe cand Renault au ales cele mai duri pneuri si devenisera slick-uri in ultimele tururi, deaia a si fost depasit Alonso

A, si stire importanta, de la urmatoarea cursa se renunta la acel format de calificari. Va fi o singura sesiune sambata cand se va alerga in ordinea inversa terminarii ultimei curse si va masinile vor avea setarile de cursa inclusiv cauciucuri si cantitatea de combustibil.
dantes
Intr-adevar de cursa viitoare calificarile vor fi decat intr-o singura serie, duminica, inaintea cursei si cu toate setarile de cursa...

Iata si stirea.

Sper acum, dupa modificarea asta precum si reintrarea in circuit a lu' bar sa vedem si mai mult spectacol...
BAC
Calificarile sunt sambata, nu duminica, exact ca anul trecut.
dantes
My mistake...sambata...
..IcemaN..
QUOTE(..IcemaN.. @ 21 May 2005, 15:09)
Raikkonen to win !!!!    biggrin.gif ,  pacat pt Ralf S
*




QUOTE(Fire @ 22 May 2005, 00:10)
iese kimi primul in calificari dar nu castiga smile.gif
*




serios???? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Fire
a castigat dar nu spectaculos tongue.gif
paulp
Spectacolul a fost in spatele lui, dar acu ce-o sa faca federatia, o sa-i puna bete in roate lu Kimi, ca sa nu-l imite pe Shumi in anii trecuti 243.gif
Fire
lasa ca isi revine schumi si ii pune la punct pe putzoii astia tongue.gif
sunt subiectiv, of cource
ravenbv
1 Kimi Raikkonen Team McLaren Mercedes 1h45m15.556 restu mai conteaza ?...... nu cred smile.gif))
Fire
calificari azi la 14:00
1 8 Nick Heidfeld Williams-BMW 1:30.081

2 9 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:30.197

3 7 Mark Webber Williams-BMW 1:30.368

4 16 Jarno Trulli Toyota 1:30.700

5 10 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 1:30.890

6 5 Fernando Alonso Renault 1:31.056

7 2 Rubens Barrichello Ferrari 1:31.249

8 17 Ralf Schumacher Toyota 1:31.392

9 6 Giancarlo Fisichella Renault 1:31.566

10 1 Michael Schumacher Ferrari 1:31.585

11 12 Felipe Massa Sauber-Petronas 1:32.205

12 14 David Coulthard Red Bull Racing 1:32.553

13 3 Jenson Button BAR-Honda 1:32.594

14 15 Vitantonio Liuzzi Red Bull Racing 1:32.642

15 11 Jacques Villeneuve Sauber-Petronas 1:32.891

16 4 Takuma Sato BAR-Honda 1:32.926

17 18 Tiago Monteiro Jordan-Toyota 1:35.047

18 20 Patrick Friesacher Minardi-Cosworth 1:35.954

19 19 Narain Karthikeyan Jordan-Toyota 1:36.192

20 21 Christijan Albers Minardi-Cosworth 1:36.239
costi
Asta da bafta; sa ti se sparga pneul cu un tur inainte... Daca-l agata pe al din fata iesea un carambol de mai mare dragul. Pina la urma interdictia de a schimba pneurile e o prostie!
Ce e mai interesant e ca Schumacher nu mai poate cistiga saracul cu ale lui intrari la boxe!
brunner
Nu i s-a spart pneul, nu va luati dupa bombele alea de comentatori.
I s-a distrus suspensia din cauza vibratiilor provocate de flatspot-urile de pe cauciuc.

Putea sa-l schimbe, legal, dar au ales sa nu arunce zarurile si sa vada ce se intampla. Ghinion rolleyes.gif
costi
Asta-i ca-n bancul cu bicicleta: nu i s-a dat ci i s-a luat;
Ideea este ca pneurile nu duc atit si se creeaza pericolul unor accidente!
brunner
E doar vina echipelor. Asa cum au putut sa lungeasca durata de viata a cauciucurilor de la 20 de ture la 60, mai puteau sa-si lase o marja de siguranta de vreo 5 ture, sa nu aiba probleme la sfarsit.
Dar atunci nu mai aveau asa aderenta la inceput cool.gif
Fire
pneurile daca sunt folosite cum trebuie pot dura si 80 de tururi, dar daca Raikonnen a alergat ca disperatul ca sa largeasca marja de eroare a gresit si a iesit pe nisip, asta afectand cauciucurile din fata.
Pneul frontal stanga s-a deteriorat si a cauzat o vibratie prea mare pentru saraca suspensie, astfel cedand. Parerea mea wink.gif
E o prostie aceasta regula, adica s-a tot concentrat pe securitatea pilotului in ultimii ani si acum au cam uitat...

Aha, iata si declaratia lui Kimi...se confirma teoria mea tongue.gif

Kimi Raikkonen, McLaren (11th):
"I am really frustrated to retire from the race in the lead on the very last lap having dominated throughout. I had a well balanced car until a flatspot on my right front tyre caused terrible vibrations which eventually led to the suspension failure. We lost valuable ten points in the championship, however we will do our very best to try to win races in the remainder of the season as we have a very competitive package. This is not just a sad result for me but for the entire team that has worked so hard."

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.