Intrucat in week-endul viitor incepe noul sezon de formula 1, cu Marele Premiu al Australiei, cred ca e necesar un astfel de topic, care se va desfasura pana la sfarsitul acestui sezon. Sezon interesant de altfel, ptr. ca acum sunt 19 curse, si noi reglementari.
Deci...Daca tot am inceput, sa va pun o intrebare...Ce parere aveti despre noile reglementari FIA ?
Pentru cei care nu sunt impatimiti ca mine, e vorba despre:
- Motorul sa tina 2 curse (cu tot cu calificari), nu una.
- Pneurile o cursa ...daca ploua, va decide comisarul de cursa daca e ud pe jos si se va da voie schimbul de pneuri
- Calificari una sambata, alta duminica inaintea cursei cu 3 ore, timpul se cumuleaza de la cele doua sesiuni, nu cum era pana acum, prima determina ordinea celei de a doua.
- Daca se schimba motorul, daca e inainte de calificari, acela va fi devansat cu 10 posturi la momentul cursei; daca e intre inceputul calificarilor si cursa, pleaca ultimul.
De asemenea, ce parere aveti despre noile configuratii la masini si la echipe?
Eu ca un ferrarist inrait de cand ma stiu, normal...vreau al 8-lea campionat ptr. Schumi, si ferrari sa castige de asemenea impreuna si cu ajutorul lui Bari...
Sincer sa fiu am cautat la cafenea...nici prin cap nu mi-a trecut sa caut la diverse...
DAR...din cate vad acolo, este pe un topic cu anul trecut...si totusi ar fi bine daca un moderator ar putea sa mute de acolo cele cateva posturi cu sezonul 2005, si sa vorbim despre sezonul acesta...nu cel trecut..
Acela a fost CLAR...FERRARI rules!
QUOTE(dantes @ 2 Mar 2005, 13:17)
DAR...din cate vad acolo, este pe un topic cu anul trecut...si totusi ar fi bine daca un moderator ar putea sa mute de acolo cele cateva posturi cu sezonul 2005, si sa vorbim despre sezonul acesta...nu cel trecut.
Ar fi excelent! Nu are rost sa amestecam cele doua sezoane.
Discdutiile legate de formula 1 sunt de cafenea!... nu de Diverse... acolo e vorba de Autoturisme /probleme Diverse!!!! Poate topicul de anul trecut ar trebui inchis si mutat la Cefenea in vederea "arhivarii".
Nu tin minte exact, mai demult nu era tot asa un rand de pneuri toata cursa? Ce stiu sigur, inainte nu se realimenta, se pornea cu plinul facut pentru o cursa intreaga. Se baga benzina sub presiune in rezervoare elastice.
Nu erau obligatorii..puteai sa faci ce vrei...in mare parte...
@Al...Din cauza asta am gresit cand am cautat prin cafenea, si nu am gasit despre formula 1...el era la diverse...si oricum eu vroiam sa vb. despre sezonul asta care e schimbat radical fata de cel de anul trecut...
Sa revin...in plus am uitat sa spun de partea aerodinamica, la care sunt impuse anumite reguli incepand de anul asta...
Jos Ferrari, jos Schumacher !
M-am saturat ! Vreau si altceva !
PS: A si jos Miki Alexandrescu
si in general JOOOOSSSS !
sstanescu
2 Mar 2005, 16:13
Sus Ferrari! Sus Schumacher!
Si eu m-am saturat. Si eu vreau altceva. Vreau bataie, vreau ca in cele 1-2-3 locuri in care se poate depasi in F1 sa se depaseasca. Vreau sa vad rasturnari de situatie, vreau sa vad piloti care nu abandoneaza lupta pana la steagul alb-cu-negru. Jos Alexandrescu!
Dar vai! Alexandrescu is here to stay! F1 se bazeaza foarte mult pe aerodinamica. Pentru piloti depasirea se poate face adesea DOAR in maniera kamikadze! Terminarea unei curse este mult mai importanta decat "impresia artistica".
Sa fim realisti insa. F1 pleaca la drum. Dar si 125cc, 250cc si MotoGP isi fac incalzirea. Daca vom fi dezamagiti de F1, sunt sigur ca la moto vom avea curse pe care sa le vedem in picioare, urland ca la cursele de cai unde ne-am pariat tot salariul.
QUOTE(BAC @ 2 Mar 2005, 15:28)
Se baga benzina sub presiune
cum vine asta, parca lichidele erau incompresibile
Liviu M
2 Mar 2005, 16:24
Vezi ca n-ai citit tot. Mai era si
QUOTE
in rezervoare elastice.
Adica presiunea era necesara ca sa umfle rezervorul si sa incapa toata benzine necesara unei curse.
ma gandeam eu, ce ti-e domn'le si cu rezervoarele astea elastice, adica-s facute din latex sa inteleg si in momentul ..... ejaaalimentarii se umplu si mai mult ?
Nu e vorba sa comprime benzina, rezervorul era ca un fel de balon de cauciuc care se umfla, nu cu aer ci cu, benzina pentru a intra mai mult. Cand Mansell a castigat cu Williams-Renault parca nu era cu realimentare.
Liviu M
2 Mar 2005, 16:29
Cica e pe bune
. Iupii, am nimerit.
A propos, eu tin minte ca Mansell mai dadea si pe la boxe, nu cred ca avea rezervor de cauciuc. Sau, mai bine zis, nu i se intindea prea tare
.
link la chestia cu rezervorul gonflabil, ca nu cred
Eu as vrea sa largeasca astia pistele, sau sa faca masinile mici si inguste, cat o motocicleta. Sa mai vad si eu o depasire, ceva.
Sau sa vina Il Dottore (V.Rossi) in F1 sa le arate astora care se cred mari soferi ca Shumi cum se fac depasirile pe doua roti
Abia astept duminica sa-mi iau
si
si sa ma asez in fata tv-ului . Da' daca apare MIki sa ne spuna despre prietenii lui eu ma uit pe RTL sa stiti.
ok, deci inca unul care se uita pe RTL, ca de miki nici o sansa sa scapam
sstanescu
2 Mar 2005, 16:42
Hmm. Si care era logica cu rezervorul gonflabil? De ce nu era rigid? Singura explicatie pe care o vad era sa nu aiba poate un ruliu prea mare sau ca se fenta foarte simplu un regulament care fixa capacitatea maxima a rezervorului. Probabil asta face parte din seria inovatiilor pentru o cursa, ca imediat dupa aceea se dadea ban.
Oricum, realimantare trebuie sa se faca, altfel masinile alea, cu toata securitatea lor, sunt cisterne pe roti. Prea mare riscul. La fel cum este acum cu pneuri pentru o cursa intreaga. Prea riscant si neconform cu tehnologia din F1, dpdv al meu. Pana si la juniori au bagat opriri obligatorii.
Dupa cite imi amintesc, se limita *volumul* (nu masa!!) combustibilului ce se putea alimenta (cred ca la 220l/cursa). Cum "efectul" benzinei e dat de masa si nu de volum, se faceau doua lucruri:
1. se alimenta cu benzina foarte rece (contractare)
2. alimentarea se facea sub presiune mare (nu stiu cit de mare). Lichidele sunt "practic" incompresibile - adica foarte putin compresibile, dar compresibile.
Astfel mai alimentau inca putin, dar acest "inca putin" putea sa fie suficient ca sa nu ramina in pana (parca Mansell a cistigat o cursa impingind masina pe ultimii metri, ca i se terminase benzina).
Nu stiu/nu cred sa fi avut vreun avantaj din rezervoarele elastice; nici n-am auzit de asa ceva.
alimentarea sub presiune, care defapt e "cu" presiune, se foloseste ca sa bagi aceeasi cantitate intr-un timp mai scurt. Defapt e o alimentare cu viteza !
@Ov: n-am facut o greseala de exprimare, am vrut sa spun exact ceea ce am spus. Acuma, ca poate informatiile mele sunt false (ceea ce nu cred), e altceva. Ar merita scormonit prin istoricul F1 si verificat.
poate gasesti un link sa ma dumiresti si pe mine. thx.
Nu stiu detalii tehnice despre acele rezervoare, pe vremea acea Formula 1 era doar la Eurosport si RTL si n-aveam cum sa inteleg ce si cum. Ce mai stiu este ca au avut viata scurta, au fost interzise.
Sstanescule, conform-neconform tehnologiei ani buni s-a alergat in F1 fara realimentare si fara schimb de pneuri.
Modificarile aduse regulamentului n-au fost facute numai ca sa-i puna bete in roate lui Schumi, un pilot a declarat ca acum se merge prea repede, periculos de repede. Villeneuve a spus si el ca se merge mult mai repede acum decat cand a parasit F1. Toate astea s-au facut prin imbunatatirea aerodinamica, tinuta de drum-maneabilitate si cauciucuri. In epoca turbo se mergea cu masini de peste 1000 CP la 1500cmc dar care nu mergeau mai repede dacat cele de azi. An de an timpii erau scurtati in medie cu 2 sec, unde se ajunge in ritmul asta? Limita fizica probabil va fi de 8-9 g in curbe de unde, ca si la pilotii de vanatoare, se pierde cunostinta.
N-am gasit la iuteala nimic despre presiune (sau poate m-am inselat eu), dar iata aici cite ceva despre limitari si despre temperatura.
http://www.f1technical.net/article26.html (catre sfirsitul paginii)
http://www.4mula1.ro/history/article/article9.html (aici descrierea e eronata, e vorba de X litri/cursa)
Deci: din '94 s-a reintrodus realimentarea, pana atunci erau limitari in privinta cantitatii(litri) benzinei folosite in cursa. Benzina era intodusa la temperatura de "frozen". Imi dau seama ca din momentul alimentarii pana in momentul porniri motorului, intarziata cat de mult posibil pt economie, benzina se incalzea marindu-si volumul. Pt asta era nevoie ca rezervorul sa suporte aceasta diferenta de volum. Actualmente temperatura benzinei la alimentare este de 10 grade C.
Ce am mai vazut in statistici din '80 pana in '86 si-au pierdut viata 8 piloti, medie de 1 pilot pe sezon, crunt nu. De la moartea lui Senna si a lui Ratzenberger nu s-a mai murit in F1.
sstanescu
3 Mar 2005, 10:35
Ca fapt divers, s-a lansat si in Romanica revista F1 Racing. Atata timp cat e traducerea fidela a variantei originale, e ok. Mai puneam mana din cand in cand pe cate una in engleza si pot sa afirm ca erau unele lucruri interesante de citit.
Ca sa nu ma intind aiurea si sa zica cineva ca fac reclama, doar va trimit catre site:
www.f1racing.ro
DodoBird
3 Mar 2005, 12:49
Sper ca dupa vizionarea primei sesiuni de calificari venim si cu niste pronosticuri , nu ?
Chair daca prin aer pluteste tot un imn germano-italian de podium, nu se stie niciodata !
Iar despre modificari este foarte clar nu vor influenta cu absolut nimic ierarhia curselor asta e, atat timp cat impunerile sunt comune, iar ceva particularizat nu are sens !
Oricum astept si eu cu nerabdare inceperea campionatului.
Hai Shumi, Hai Ferrari!
JOS MIKI!
QUOTE(paulp @ 3 Mar 2005, 15:51)
Hai Shumi, Hai Ferrari!
JOS MIKI!
Pai Paul, daca tot esti Ferrari-ist nu-ti vopsesti masina in rosu?
Daca e argintie inseamna ca tii cu sagetile argintii.
Rosie e doar sapca Ferrari (am ochit eu si o geaca dar tre sa ma port tare frumos cu nevasta-mea la cit costa
).
Masina e gri metal ca sa-mi aminteasca de Senna (adevaratul geniu din F1).
[Gusti]
3 Mar 2005, 20:03
sal tuturor si eu ca un ferrarist convins vreau sa va spun ca m-am saturat de atat dominare a lui michael ... sa mai castige si locotenentul ca ii vremea ... si inca ceva pt cei care tin cu bmw sau mercedes se pare ca pana acum nu ati avut masini care sa concureze cu clutul cabrat ... asta e
si DOAMNE AJUTA SA SCAPAM DE MIKI ala ca e un distrus (parerea mea)
Primele antrenamente
fri prac1 si
Fri prac2 ne arata ca Ferrari nu e in top si ca fata de pole position-ul obtinut de Schumacher anul trecut(1m24s408) diferenta este de sub o secunda. Pana la urma modificarile de regulament nu vor incetini masinile ci doar le vor opri ameliorarea timpilor pe o perioada de timp.
sstanescu
4 Mar 2005, 09:52
Declaratiile dupa primele sesiuni arata clar ca s-a mers pe program de evaluare de cauciucuri. Echipele mari nu si-au pus niciodata pilotii sa scoata super-timpi in Practice 1 si 2. Mai mult, exista suspiciuni ca unii au alergat cu masinile usurele, pt simulare de Qual1 (cel mai probabil, aici se va alerga cu benzina pentru 3 tururi).
Asadar, cele doua sesiuni de calificari au prea putina relevanta uitandu-ne la rezultatul final. Era mai interesant de vazut istoria (cine pentru cate tururi a iesit, daca a schimbat pneurile, daca a realimentat). Nu luati foarte tare in considerare masina no.3 pe care o folosesc anumite echipe, pentru ca pe aceste masini se alearga in general cu setari mai agresive in special pe partea de motor. Pot avea relevanta pentru performanta masinilor no.1 si 2, insa doar pentru sesiunile de calificari.
Later: parca in sprijinul sustinerii mele pentru dezvaluirea tehnologiei din F1
, pe site-ul oficial
F1 nu ratati sectiunea tehnica, in care-si propun sa prezinte micile artificii aerodinamice (si eu sper ca nu numai) care fac diferenta intre masini. Un pas pe care eu nu pot decat sa-l salut.
dragos01
5 Mar 2005, 15:40
Tot printre ferraristi ma numar, dar chiar mai mult decat atat sunt schumacherist. Conform principiului ca "pofta vine mancand" eu unul nu m-am saturat inca de victoriile lui. daca omul mai poate, sa castige. McLaren si BMW in ultimii ani au rupt pisica in doua la declaratii in intersezon, sa-i vedem acum si pe pista, iar federatia nu stie ce piedici "regulamentare" sa mai puna pentru Ferrari.
Eu sunt fan Mercedes și nu-mi place Schumacher din cauza personalității lui oribile.
si cu mine sintem doi !
JOOOOOOOOS !
La ce ora incepe cursa?
disaster
5 Mar 2005, 17:14
problema nu e schumacher sau ferrari,ci celelalte echpe si ceilalti piloti care si-o iau pe coaja de la un "mos".ca schumacher.intradevar si eu m-am plictisit de el ca nu mai sunt cursele de altadata cand erau mai la acelasi nivel toti si mai vedeai un duel pentru primul loc,un tete-a-q sau o iesire in decor mai spectaculoasa.schumacher a dovedit mai mult decat era nevoie,acum ar fi cazul sa-i lase si pe altii sa-si incerce norocul.
mam saturat de f1, ce sa mai ma uit la f1, daca stiu ca castiga "Schummi". No fun
seerkan
5 Mar 2005, 18:02
La ce ora incepe?
adister
5 Mar 2005, 18:20
ora 5 (dimineata
)
Iata ca a trecut si prima cursa...
Iata ca mama lu' Logan a facut o supriza placuta...eu pariam pe Alonso dar merge si cu Fisico...
Schumi...hmmm...sa-l *cenzurat* pe weber...e un prost si jumate...imi aduce aminte de Montoya...dar asta e ...
Ferrari a aratat ca la o masina veche (cea de anul trecut) poate sa faca figuri frumoase...sa vedem din Spania ce se intampla cu restul ....hihihihihi
In rest...era sa adorm pe la jumatea cursei, ca isi menajeaza astia motoarele de parca ar fi niste bebelusi in masina...mama lor cu regulile lor de ....beeep
Sper ca la cursa urmatoare (Malaesia) sa rupa si ei motoarele ca in anii trecuti ca asa nema spectacol...dar sa vedem...
Pe cursa viitoare...iar pana atunci sa vedem ce se mai intampla in lumea F1...
Pai ce ai cu Weber, Schumi s-a ciocnit cu Heidfeld si in regulament zice ca trebuie sa asiguri suficient spatiu celeui care vrea sa te depaseasca in caz de dublaj.
Surpriza placuta din partea lui Toyota(chiar daca s-a pierdut in final) si al lui RBR(fosta Jaguar). S-ar putea sa fie ceva asemanator cu ce-a facut Honda anul trecut. Honda n-a fost la nivelul perfermantelor de anul trecut. In alta ordine de idei sunt curios cum se vor comporta motoarele la a doua cursa. Cred ca va fi un fel de periodicitate la cedarea motoarelor, tot la a doua cursa.
P.S. O foarte buna cursa, daca nu cea mai buna, a facut Alonso. A recuperat cel mai mult, pornit de pe locul 13 terminat pe locul 3, cel mai rapid tur 1m25683 si daca nu ar fi fost blocat timp de 17 tururi de Villeneuve ar fi prins locul 2.
bogdan_iuly
6 Mar 2005, 22:02
QUOTE(dragOn @ 5 Mar 2005, 16:21)
Eu sunt fan Mercedes și nu-mi place Schumacher din cauza personalității lui oribile.
QUOTE(costi @ 5 Mar 2005, 16:57)
si cu mine sintem doi !
JOOOOOOOOS !
La ce ora incepe cursa?
Si cu mine trei!!! Go KIMI! Go McLaren!
BOGDAN DSN
7 Mar 2005, 09:19
s-a vazut ca la conditii aprox. egale schumi nu mai e cel mai tare- mai ales cand e si sub presiune(pleaca mai din spate).Sper ca anul acesta sa fie mai echilibrata situatia si sa se decida titlul in ultima etapa.
sstanescu
7 Mar 2005, 12:17
1. Vorba lui David Coulthard, mai bine s-ar scoate grila din palarie. Sistemul de calificare sucks! In loc sa profit si eu de un prim weekend mai liber sa ma odihnesc, m-am trezit ca boul la 1 noaptea si 5 dimineata. Huo!
2. Sistemul cu motoarele sucks big time. La TV nu s-a vazut insa pe circuit s-a intamplat: BAR si-a retras in ultimul tur ambele masini, pt ca in Malaezia sa aiba motoare noi. In curand, de la ultima alimentare, vor incepe sa se retraga masini pt ca in final sa avem fix 8 masini pe pista. Huo again!
3. Renault a confirmat rezultatele din teste.
4. McLaren mai putin. Montoya a fost acuzat de Ron Denis ca a pierdut podiumul iesind aiurea in decor (iar nu s-a vazut la TV).
5. BAR va face anul asta figuratie.
6. Ferrari e in continuare in carti. O cursa foarte buna a lui Barichello. Cauciucurile au fost alese conservator, cf. Ross Brawn. Daca erau calificari normale, sunt foarte curios cum ar fi aratat podiumul. MS a incercat sa recupereze cat s-a putut, insa am senzatia ca el a avut alte setari care au fost in defavoarea lui. Ciocnirea cu Heidfeld este discutabila. El in virajele precedente virajului 5 a avut trase clar defensive. Pe franarea de la 5, el a avut tot o trasa defensiva. Heidfeld a incercat la limita interiorul. MS l-a vazut foarte tarziu si a incercat sa-l faca sa renunte, inchizand si mai tare mantinela. Heidfeld nu prea a mai avut loc. Eu zic ca este destul de imputabil lui Heidfeld pentru ca oricum manevra lui s-ar fi soldat cu acrosaj. Judecand spatiul si viteza, el a fost intarziat pe atac si ar fi sfarsit in roata fata a lui MS.
7. O masina decenta Red Bull Racing si un sofer cu experienta (DC) pot face figuri frumoase.
8. Toyota probabil va iesi din F1 dupa acest an. In continuare se dovedeste ca o caruta de bani nu-ti garanteaza o masina competitiva.
9. Bonifaciu trebuie calcat cu masina in mod repetat. Ma doare capul cand ma gandesc ca mai sunt inca 18 curse cu cretinismele lui.
BOGDAN DSN
7 Mar 2005, 14:55
@sstanescu - si dintre 2 rele(miki si bonifaciu) noi pe care sa o alegem ?
sau mai bine pe "mute" sau RTL.
sstanescu
7 Mar 2005, 15:22
Mute nu e un choice pt mine. Experienta TV este compusa si din sunet, care oricum e departe rau de experienta live. De ex, a fost interesant sa-l auzi pe Massa in prima sesiune de calificari cum a activat limitatorul de viteza si a mers cu el tot turul secund (cel dupa in-lap). Pe ploaie si mai apoi pe out-lap s-a auzit cum schimbau la alta turatie vitezele (MS cu o ocazie cred ca nu a exploatat nici macar o treime din plaja de turatie).
Ca sa revin, RTL este oricand o alegere mai buna. Cateva cuvinte cheie le mai nimeresc eu empiric, insa ma simt mult mai bine la nemti. "Team Radio" este un feature nou introdus inca de sezonul trecut. O chestie importanta pe care orice comentator ar trebui sa o respecte pentru ca aduce informatii in plus. Boii astia doi de la TVR vorbesc peste, dau senzatia ca nici macar nu sesizeaza (ma rog, exista dovezi ca ei nu urmaresc nici macar grafica TV). Pe RTL, comentariul se intrerupe pentru a face auzita comunicatia si, lucru surprinzator, apoi este repetat in engleza ce s-a spus pentru cei mai tari de urechi. Sorry, numai pt. F1 as prefera sa platesc abonamentul TV la RTL in loc de TVR (care oricum exilat la dracu cu carti pe telecomanda).
Sstanescule, sitemul de calificare in doua runde n-are nimic dea face cu vremea. Orice calificare sau cursa poate fi afectata de ploaie. N-are rost sa blamam regulamentul. In sistemul vechi pilotii se plangeau ca nu-si pot efectua in siguranta "flying lap" din cauza pistei aglomerate, asa ca s-a optat pt. un singur tur rapid.
La incidentul dintre MS si NH nu poate fi declarat vinovat nimeni, asa cum a spus si Schumi dupa vizionarea filmului. Montoya a declarat ca o iesire "agricola" i se datoreaza unui pilot intarziat de la Jordan, plus ca si el a avut un deflector rupt.
Toyota nu-i Ford sa renunte asa usor. Echipa beneficiaza acum de "know-how" lui Trulli si Ralf care banuiasc ca impartasesc acum din secretele lui Renault si Williams. Au si un inginer de sasiu bun, Mike Gascoyne care a fost pe la McLaren, Tyrell, Sauber, Jordan(in epoca de glorie a lor, cand au avut doua victorii si au terminat pe locul trei la echipe) si in final la Benetton-Renault.
Uite ce a declarat Trulli:
Toyota report
Interesant
Unde as putea auzi si eu Team Radio, ca-mi vine sa invat germana ca sa aud si eu un comentariu decent?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.