CVT-ul e jalnic. E suficient un 1.8T si 160 cai sa vezi cum se chinuie de rau, cum accelereaza greu si nefiresc. Culmea e ca acelasi motor se comporta absolut decent cu o manuala pe aceeasi caroserie.
Nu cred că se chinuie și accelerează greu. Doar îți dă impresia asta, din cauza felului nefiresc în care variază turația motorului. Am condus un Audi de 170 de cai cu CVT. Exact asta a fost prima mea impresie, că apăs pedala și nu se întîmplă nimic. De fapt mașina accelera foarte bine, dar mă deruta faptul că turometrul stătea aproape pe loc. La kick-down făcea la fel. Dura o secundă sau două să ducă motorul la turație mare, după care părea că nu se mai întîmplă nimic. De fapt mașina accelera.
centurion
3 Oct 2014, 20:56
O masina frumoasa si la exterior si la interior, cu un bord total diferit de ceea ce a oferit pana acum Renault si care, probabil, se va vinde bine (raportand evident la ceea ce inseamna volum de vanzari pentru aceasta clasa). Motor pe benzina interesant (Diesel nu ma intereseaza), care as spune ca satisface nevoile oricui merge pe autostrada sau pe un drum de munte.
Cred ca pe multi deranjeaza faptul ca pe masina asta este sigla "Renault" si nu vreuna germana sau japoneza, insa francezii trebuiau sa-si recupereze eticheta de referinta pe care au obtinut-o atunci cand au inventat acest model.
Astept cu nerabdare inlocuitorul Lagunei. La cum a evoluat design-ul la ultimele modele, tind sa cred ca si noua Laguna va fi ceva deosebit.
espacern
3 Oct 2014, 22:05
QUOTE(centurion @ 3 Oct 2014, 21:56)
Cred ca pe multi deranjeaza faptul ca pe masina asta este sigla "Renault" si nu vreuna germana sau japoneza, insa francezii trebuiau sa-si recupereze eticheta de referinta pe care au obtinut-o atunci cand au inventat acest model.
Renault a fost singurul care a avut curajul sa-si puna numele pe "uratenia" construita de Matra...prin 80 cand mai toti refuzau modelul. Inventatorul conceptului monovolum este de prin ani 20.....si nu era Renault.
centurion
3 Oct 2014, 22:54
Nu stiam ca acest model a fost, de fapt, la origini, un concept Matra. Am citit pe wiki acum, dupa ce ai scris tu comentariul de mai sus. Oricum, meritul lui Renault este ca a avut curaj sa riste, atunci cand PSA nu a facut-o. Chiar si excluzand acest lucru, nu ma referisem la "inventarea monovolumului" atunci cand am scris ca Renault "au inventat acest model". Chiar la modelul in sine ma referisem. [Stiam ca mai fusesera predecesori in clasa monovolumelor; citisem de curand in Top Gear despre FIAT Multipla (din anii '60 parca), stiam de VW Type 2.]
IRONICK
4 Oct 2014, 01:22
QUOTE(centurion @ 3 Oct 2014, 21:56)
Astept cu nerabdare inlocuitorul Lagunei. La cum a evoluat design-ul la ultimele modele, tind sa cred ca si noua Laguna va fi ceva deosebit.
Si se va vinde la fel ca si Laguna 3.
zanzie
4 Oct 2014, 07:18
Mie mi se pare urata. In special interiorul ala de tableta.
centurion
4 Oct 2014, 07:49
QUOTE(IRONICK @ 4 Oct 2014, 02:22)
Si se va vinde la fel ca si Laguna 3.
Sa nu anticipam. Oricum, eu sunt printre acei putini care si-ar fi luat Laguna 3 break (ideal cu 2.0T) daca s-ar fi adus in Romania.
IRONICK
4 Oct 2014, 09:20
De ce sa nu anticipam realitatea, doare?
centurion
4 Oct 2014, 09:28
Nu am nici o treaba cu ei, deci, pe romaneste, mi se rupe.
Dar daca te vei insela, vei recunoaste greseala?
PS : Daca vorbim de "durut", ma doare de familia mea, de prietenii mei, de copiii orfani, de distrugerea naturii etc. Adica, lucruri care cu adevarat conteaza. In nici un caz despre cat se vinde o masina, un telefon sau mai stiu eu ce alte 'consumabile'.
mircea_aq
4 Oct 2014, 12:32
Nu stiu cum pot sa comenteze unii despre vanzarile unor masini care nici macar nu au aparut la stadiul de concept. E clar ca spre ciuda infinita a unora vanzarile reno merg in sus si vor continua trend-ul in anii urmatori. Vanzarile Megane 3 sunt slabe iar volumele pe care le face Laguna sunt infime. Despre Laguna avem o idee ce dotari/motorizari va avea - Espace-ul impartind aceeasi platforma cu viitoarea Laguna. Megane-ul in schimb va fi construit pe o platforma comuna cu actualul Qashqai - deci si aici putem avea o idee ceva mai vaga.
E limpede in schimb pentru cine are ochi sa vada si creier sa priceapa ca odata introduse pe piata modelele astea vor impinge in sus vanzarile.
centurion
4 Oct 2014, 13:09
QUOTE(mircea_aq @ 4 Oct 2014, 13:32)
E limpede in schimb pentru cine are ochi sa vada si creier sa priceapa
Ceri prea mult pentru unii de pe forumul asta.
andri1940
4 Oct 2014, 14:31
Unii nu vor sa inteleaga ca varianta nemteasca nu exista pentru anumiti cumparatori de automobile. De exemplu, interioarele pline de negru (exceptand variantele superioare de echipare, cu piele, etc) nu sunt pe placul tuturor, dar VW marseaza in continuare tot in tomurile astea. Uitati-va la Passat B8, lansat tot la Paris, are un interior invechit din start.
Francezii au excelat intotdeauna la ambianta interioara (culori mai vesele, eleganta) si la confort. Chiar nu-mi pasa cat de "sport" fac unii masinile sa se duca pana la munca si inapoi sau la cumparaturi, poate ma intereseaza mai mult sa nu ma zdruncine toate gropile din asfaltul; mioritic si sa nu-mi simt rinichii in gura la un drum banal, pana la piata. Intotdeauna vor exista clienti amatori de "altceva", deci nu cred ca sunt o problema vanzarile, cat de mici ar fi.
klaus
4 Oct 2014, 20:06
Renaultul face o virare spre masinile germane, cu revenire la ceea ce-l scoatea in evidenta: gadgetarea masinii. Espace-ul devine mai sobru, dar isi cam sterge din istorie, se transforma intr-un break mai mare, mai aproape ca forme de 5008 de la peugeot, zafira de la opel sau touran de la VW. Renunta la idea de monospace care l-a consacrat si se indreapta mai mult spre ideea de van american, cu un compartiment motor generos. Si renunta la indicatoare centrale si le repozitioneaza clasic in dreptul volanului Observ o evolutie substantiala in calitatea perceputa la interior. Pentru cei care critica Renault-ul, imi permit sa observ ca o fac din perspectiva utilizatorilor de compacte, nu de masini familiale. Renault acorda o atentie deosebita masinilor familiale, calitativ, practicabilitate si fiabilitate. Scenicul 3 de ex. conduce in topurile de fiabilitate pentru categoria sa in aproape toata europa, chiar si in Germania, ceea ce spune multe. Materialele sunt calitativ la nivelul concurentei iar cu spatiile de depozitare si practicabilitate, nu are rival, pur si simplu. Nu vad de ce la noul espace ar fi altfel. Iar dpdv interfata cu utilizatorul, acest espace e aproape de gama premium. Are ditamai tableta, pozitionata ergonomic, are afisor LCD la indicatoare, o tarla de butoane pe volan, camera de marche-arier. Ba chiar si un head-up display, care mie mi se pare usor cam penibil. Cercetarea actuala pentru asa ceva are tendinta de afisare pe suprafete mari de pe parbriz, nu pe pachete de tigari deasupra volanului, greu lizibile. Asta era tehnologia acum 10 ani.
As observa suspensia, care mi se pare din gama mai ieftina (punte H). [attachmentid=1627964719] Consola centrala mi se pare ca are o afinitate deosebita la praf: [attachmentid=1627964720] Apreciez marele spatiu de depozitare de sub consola centrala: [attachmentid=1627964721] Interesant ca LCD-ul vitezometrului are "skin"-uri [attachmentid=1627964722] [attachmentid=1627964723] [attachmentid=1627964724] Si nu-mi dau seama pentru ce naiba sunt butoanele din portbagaj: [attachmentid=1627964725]
Marius 77
4 Oct 2014, 21:26
QUOTE(klaus @ 4 Oct 2014, 20:06)
Si nu-mi dau seama pentru ce naiba sunt butoanele din portbagaj
paul_p
4 Oct 2014, 23:35
Interesanta plierea scaunelor. Oare ridicarea lor este tot automata?
In 5 ani o sa fie depasita tableta aia din bord, nici nu vreau sa ma gandesc cum o sa arate (zgariata RAU) si cum o sa fie perceputa peste 7-10 ani. In rest masina arata bine (poate chiar prea bine, nu vreau sa ma gandesc cat costa una cu dotari de genul ala), mi se pare ca urmeaza un pic linia lui Captur.
espacern
5 Oct 2014, 19:46
Renault Initial Paris este un PROTOPIP-CONCEPT CAR(costa cateva milioane de euro)si a fost folosit ca ideea de debut pentru inceputul productiei Espace 5. "Ornamentul"de aluminiu de pe planseu reprezinta planul strazilor din Paris si a durat pentru fabricatie peste 3 saptamanii.....dintr-o singura bucata compacta de AL. Jantele si "spitele" imprumuta elemente imaginate din Turnul Eiffel iar "bancheta" spate se culiseaza electric piesa cu piesa. Etc....
Use the force, Luke. Daca nu o gasesti, merge si google translate
Diac
7 Oct 2014, 09:39
"Accordingly, flat is the new Espace, remembers very little of his edgier and much higher predecessors." Zici ca l-au angajat pe Yoda ca traducator la google
dizzy
7 Oct 2014, 09:44
Nu prea inteleg de ce doresc intr-un monovolum sa separe spatiile dintre sofer si pasagerul din dreapte. Daca intr-un coupe cu propulsie e cam de nevoie, aici e cam degeaba. Daca tot ai cutie aftamata, de ce sa mai pui calul in mijloc?
Nu prea inteleg de ce doresc intr-un monovolum sa separe spatiile dintre sofer si pasagerul din dreapte. Daca intr-un coupe cu propulsie e cam de nevoie, aici e cam degeaba. Daca tot ai cutie aftamata, de ce sa mai pui calul in mijloc?
Daca masina e destul de lata, ce pot face? O bancheta dreapta de doua locuri, ca la americani, nu incape, scaunul dreapta unic n-au de ce sa-l faca mai lat decit e, poate pentru Anglia, aia au cel mai mare cur intre europenii cu tendinte supraponderale. Asa ca ramine un spatiu ce poate fi folosit in mod util. La Matix n-o sa vezi cotiera.
VladSoare
9 Oct 2014, 13:47
Mie mi se pare tare mișto stilul clasic american, cu locurile din față ca într-o trăsură: o singură banchetă și mult spațiu liber, nimic pe jos, nimic între locuri. Dar nu cred că vom mai vedea vreodată așa ceva pe o mașină modernă. Ne-am obișnuit deja prea mult cu cotiere, schimbător la podea, suporturi pentru pahare și altele, ca să mai dăm înapoi acum.
Han Solo
9 Oct 2014, 14:03
mie mi se pare oribil. lipsa totala de suport lateral si foarte incomod la drum lung.
corbex
9 Oct 2014, 14:19
Americanii-s obisnuiti. Intre a sta cu haturile in mina 3 saptamini si a sta cu miinile pe volan 3 zile, e un imens progres.
VladSoare
9 Oct 2014, 14:28
Bine, serios vorbind, îmi închipui că nu era foarte practic. Totuși, arăta mișto.
Squirrel
9 Oct 2014, 15:22
QUOTE(VladSoare @ 9 Oct 2014, 14:47)
Mie mi se pare tare mișto stilul clasic american, cu locurile din față ca într-o trăsură: o singură banchetă și mult spațiu liber, nimic pe jos, nimic între locuri. Dar nu cred că vom mai vedea vreodată așa ceva pe o mașină modernă. Ne-am obișnuit deja prea mult cu cotiere, schimbător la podea, suporturi pentru pahare și altele, ca să mai dăm înapoi acum.
Mda, dar tot are tunelul ăla central. Nu te poți muta ușor dintr-o parte într-alta. E banchetă doar din punct de vedere vizual, nu și funcțional. Nu-i același lucru. Eu vorbesc de așa ceva: [attachmentid=1627965548] Nu-i americană, e rusească, dar ideea-i aceeași.
Ce daca au tabloul de bord configurabil la Passat B8 cand interiorul putea fi foarte bine de la vechiul model? Nici nu exista comparatie intre cum arata noul Espace si Passat B8 la interior, sunt filozofii total diferite.
madhorsefuzzy
10 Oct 2014, 08:05
Daca tot vreti sa fiti chitibusari sunt si eu: de ce pe interiorul maro cu fete de usa maro (care apropo arata bestial dupa parerea mea) au pus butoane pentru geamuri negre cum sunt pe LIII? E vreo cerinta de siguranta ceva sau doar o scapare/scadere de cost?
din poza ta ce diferenta vezi fata de ce au pus astia de la reno? corp comun cu aeratoarele incastrata in plansa de bord? Din poze si la estia care fac rulz e tot corp comun cu toata plansa de bord, cel putin asa sesizez eu.
si eu o dau jos foarte usor, doar atunci cand e cu scoth e putin mai greu plus ca nu sunt sigur daca o mai pun pe pozitie.
VladSoare
10 Oct 2014, 09:56
QUOTE(b76bgaarh @ 10 Oct 2014, 08:46)
fata de tableta aia lipita cu scoth e mega evolutie. pacat de interior, tableta aia centrala e din alta poveste.
corbex
10 Oct 2014, 10:50
QUOTE(madhorsefuzzy @ 10 Oct 2014, 09:05)
Daca tot vreti sa fiti chitibusari sunt si eu: de ce pe interiorul maro cu fete de usa maro (care apropo arata bestial dupa parerea mea) au pus butoane pentru geamuri negre cum sunt pe LIII? E vreo cerinta de siguranta ceva sau doar o scapare/scadere de cost?
Dupa ce faci scoala populara de arta sa vii cu un nou replay.
andri1940
10 Oct 2014, 18:28
QUOTE(b76bgaarh @ 10 Oct 2014, 08:58)
ps uite aici tableta integrata in bord, dar na reno rulz.
Iar comparam mere cu pere? Volvo, ultima oara cand m-a interesat marca respectiva, batea in clasa premium, de unde si preturi pe masura. In plus, bordul ala pe partea centrala aduce suspect de mult cu Fiesta.
IRONICK
10 Oct 2014, 19:31
QUOTE(mircea_aq @ 10 Oct 2014, 00:48)
Tie-ti curg balele dupa un golf V, hai jet!
Dar vai ce dreptate ai.
centurion
10 Oct 2014, 19:58
QUOTE(tatimeu @ 10 Oct 2014, 09:54)
daca nu era pusa pe un romb era super mega evolutie.
IRONICK
10 Oct 2014, 20:04
QUOTE(tatimeu @ 10 Oct 2014, 09:21)
vai ce mare minunatie? Au ingramadit toata informatia intr-un singur ecran. Mare evolutie domnule.
Nu, trebuie sa punem un ecran mare si de prost gust in mijloc. Cred ca masina asta se adreseaza cocalarilor care vor briz-brizuri.
centurion
10 Oct 2014, 20:08
Si Tesla la fel, nu-i asa?
IRONICK
10 Oct 2014, 20:10
Cand o sa te urci intr-o Tesla o sa vezi ca totul se integreaza in peisaj.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.