Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Canalul Dunăre – Marea Neagră
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
maho
Apropo de link, astea trebuie corectate (sunt incomplete, nu pot fi accesate):

QUOTE(gibonu @ 6 Feb 2015, 13:48)


QUOTE(gibonu @ 9 Feb 2015, 17:25)

In rest, ca de obicei, up.gif
gibonu
@maho

Corect si scuze.

Stadionul din Medgidia:
http://ro.wikipedia.org/wiki/List%C4%83_de...in_Rom%C3%A2nia

Link-ul despre voluntarii sarbi vad ca nu mai este (cel putin momentan) disponibil.

In rest, multumesc pentru apreciere.
cj98czh
Tot despre canal ..

http://www.memoria.ro/marturii/perioade_is...ea_neagra/1495/

gibonu
@cj98czh
Multumesc pentru completare.

Referitor la cei care au lucrat la Canal au existat oameni care au prins ambele faze in constructia Canalului.
Am auzit odata la Radio Romania Actualitati cum un fost detinut politic (nu i-am retinut numele) povestea despre perioada petrecuta la Canal.
Apoi, dupa eliberare a reusit sa se reabiliteze, sa faca o facultate tehnica si sa ajunga sa lucreze ca specialist in faza a 2-a a constructiei Canalului.
Inainte de inaugurarea din 1984, in aula Academiei Romane a afirmat ceva de genul: “Am inceput Canalul ca rob si l-am terminat ca specialist”.
Drept pentru care a fost saltat din nou de catre Securitate.


Octombrie 2012
Undeva pe la jumatea drumului intre Poarta Alba si Murfatlar, pe malul sudic se afla un mozaic (surprinzator de bine pastrat) care surprinde diverse etape de executie ale Canalului.
Mozaicul vazut de pe malul nordic.

[attachmentid=1627981889]

Octombrie 2013
Mozaicul vazut de pe malul sudic.

[attachmentid=1627981890]

Câteva detalii ale mozaicului, de la stânga la dreapta.
Soferii care au cărat pământul excavat si (dacă nu mă însel), fierarii betoniști.

[attachmentid=1627981891]

Baieții ăștia nu înțeleg ce făceau, par ca împing niște pietre.

[attachmentid=1627981892]

Excavatoriștii.

[attachmentid=1627981893]

Posibil colaborarea dintre Armată și constructorii civili.

[attachmentid=1627981894]

În partea dreaptă, probabil cei care au lucrat cu lopata si ciocanul pneumatic.

[attachmentid=1627981895]

În părțile laterale (sus) erau niște inscripții care n-au mai rezistat.

[attachmentid=1627981896]

Detalii care nu se văd prea bine.
Podul de la Agigea și niște vapoare.

[attachmentid=1627981897]

Podul de la Cernavodă si anul 1983, probabil anul în care s-a construit acest mozaic, deoarece Canalul a fost inaugurat la 26.05.1984.

[attachmentid=1627981898]

Detalii din construcția mozaicului.

[attachmentid=1627981899] [attachmentid=1627981900]

La firul apei, spre Medgidia.

[attachmentid=1627981901]

și spre Murfatlar.

[attachmentid=1627981902]

Octombrie 2012
Malul nordic, aproape de Murfatlar.
Scurgere, probabil pentru apele care se aduna pe camp.

[attachmentid=1627981903]

Portul, care deși este în Murfatlar, se numește Basarab (voi reveni asupra acestui aspect).

[attachmentid=1627981904]

Intarea in Murfatlar si podul peste Canal.

[attachmentid=1627981905]
b76bgaarh
cat timp ti-a luat excursia pe bicla?
gibonu
@b76bgaarh
De fiecare data am stat in Medgidia (detalii despre cazare la finalul povestii).
Pentru bucata de Canal dintre Medgidia si Agigea plecam pe la ora 10.00 din Medgidia pentru a ajunge la Constanta spre seara (este un tren pe la ora 19:40 cu care reveneam la Medgidia).

Pentru bucata de Canal dintre Medgidia si Cernavoda plecam pe la ora 10.00 din Medgidia si ma intorceam cu un tren care pleca din Cernavoda pe la ora 17.00.

Oricum ideea este ca am fost la plimbare, mers relaxat, oprit de multe ori pentru fumat o tigara, facut o poza, admirat un peisaj, stat de vorba cu cei de pe margine drumului si nu in ultimul rand, negociat cu cainii pe care ii intalneam (nu puteam fugi de ei tot timpul).


Octombrie 2013
Gara din Murfatlar, care pastreaza insa vechea denumire de Basarabi.

[attachmentid=1627981910] [attachmentid=1627981911]

Referitor la schimbarile de denumire, pana in anul 1921 acesta era Murfatlar.
Dupa 1921, pana in 1965 denumirea este Basarabi, apoi in perioda 1965-1975 de revine la denumirea de Murfatlar.
Dupa anul 1975 denumirea se schimba inca odata in Basarabi iar in anul 2007 se revine la Murfatlar.
Informatiile de mai sus sunt de pe site-ul primariei Murfatlar, insa acolo nu se explica care a fost logica acestor schimbari de denumire.

Se pare ca in anul 1975 denumirea s-a schimbat deoarece Ceausescu avea dificultati in a pronunta cuvantul Murfatlar.

Tot aici s-a nascut in anul 1951 fostul presedinte Traian Basescu.

Artă neconvențională, în parcul de lângă gară.

[attachmentid=1627981912]

Doar suntem într-o zonă viticolă.

[attachmentid=1627981913]

Octombrie 2014
Ca aproape în fiecare localitate din România și în Murfatlar există un monument al eroilor.

[attachmentid=1627981914]

Din păcate, pe aceste monumente încep să apară plăci comemorative mai noi și mai actuale.

[attachmentid=1627981915]

Mica geamie din Murfatlar.

[attachmentid=1627981916]

Probabil anul construcției.

[attachmentid=1627981917]

Octombrie 2012
Biserica “Nasterea Maicii Domnului” din Murfatlar, situata in apropierea iesirii spre Canal.

[attachmentid=1627981918] [attachmentid=1627981919]

Intrarea in curtea bisericii,

[attachmentid=1627981920]

in care se afla amplasata toaca.

[attachmentid=1627981921]

Despre biserica.

[attachmentid=1627981922]

Anunt important pe usa bisericii.
Banuiesc ca pct. nr. 5 nu se refera la barbati.

[attachmentid=1627981923]

Octombrie 2014
Afisul de pe usa bisericii s-a schimbat.

[attachmentid=1627981924]

Numele străzii pe care sunt amplasate geamia si biserica (ortodoxă).

[attachmentid=1627981925]

Numele orașului, scris cu litere volumetrice care se aprind noaptea (voi reveni asupra acestui aspect).

[attachmentid=1627981926]
Focusufd
QUOTE(gibonu @ 9 Feb 2015, 17:25)
Octombrie 2012
Monumentul Eroilor Sarbi, din cimitirul ortodox din Medgidia.

[attachmentid=1627981376]

Placile de la baza scarii.

[attachmentid=1627981377] [attachmentid=1627981378]

Inscriptia bi-lingva.

[attachmentid=1627981379]

Stema Regatului Sarbilor, Croatilor si Slovenilor.

[attachmentid=1627981380]

Se pare ca este cel mai mare monument militar sarbesc din afara Serbiei.
Este ridicat in memoria sarbilor, croatilor, bosniacilor si slovenilor care au luptat in Primul Razboi Mondial, alaturi de armata romana in Dobrogea, in 1916.
Voluntari au fost organizati sub forma unei divizii in armata tarista.
In afara se sarbi, restul componentilor erau prizoneiri sau dezertori din armata austro-ungara.

Au ales sa lupte sub comanda sarbeasca deoarece Serbia era singurul stat independent din viitorul Regat al Sarbilor, Croatilor si Slovenilor.
Ofiterii acestei divizii de voluntari erau sarbi, proveniti din armata sarba care se afla refugiata undeva pe langa Salonic.
Interesant este faptul ca pentru a ajunge de la Salonic la Odesa (locul in care se alfa in pregatire divizia de voluntari) acei ofiteri au trebuit sa faca un ocol maritim prin Egee – Mediterana – Gibraltar – Atlantic – Canalul Manecii – Marea Nordului – Atlantic pana la Murmansk, apoi au continuat calatoria cu trenul pana la Odesa.
Mai multe detalii despre acest monument se gasesc aici:
http://www.historia....manesc-dobrogea

Tot in cimitrul ortodox din Medgidia se afla parcela ostasilor sovietici.

[attachmentid=1627981381]

Steau rosie din varf a disparut.

[attachmentid=1627981382]

Inscriptia de la baza.

[attachmentid=1627981383]

Stemele unor state care nu mai exista.

[attachmentid=1627981384]

Mormintele cu stea rosie.

[attachmentid=1627981385]

Sergent Mihailiuc Ivan (sper ca am citit bine).

[attachmentid=1627981386]

Se observa ca si in cimitirele miltare sovietice, la fel ca si in cele germane sunt inscrise datele de nastere si deces.
Fata de cimitirele militare ale Commonwealth-ului sau americane, unde este scrisa doar data decesului.

Gara Medgidia.

[attachmentid=1627981387]

In gara la Medgidia, probabil de-o varsta cu Canalul.

[attachmentid=1627981388]

Si instructiunile de utilizare.

[attachmentid=1627981389]

Din cate am inteles, acest tip de telefon este primul tip de telefon inter-urban public in Romania. Functiona cu fise de 1 sau 3 lei si era fabricat la Electomagnetica.
Oricum, telefonul din poza de mai sus era doar pentru utilizarea de catre cei de la CFR.

Octombrie 2013.
Din pacate, vechiul telefon public nu mai exista si nu m-ar mira să fi ajuns pe vreun site pe care se vand tot felul de obiecte.

[attachmentid=1627981390]

Octombrie 2014.
Ma mir ca placa de tabla de langa telefon nu a ajuns inca la fier vechi.

[attachmentid=1627981391]
*


Acela nu e primul tip de telefon public interurban si nu este complet.microreceptorul nu este original.cel original cred ca are 2kile si din fier.de fapt cred ca asta e ultimul tip dintre cele cu monede.dupa asta au aparut cartelele
Markos
Mersi pt informații, dar chiar nu era necesar să citezi tot cearșaful ăla.
gibonu
@Focusufd
Referitor la telefonul public, este foarte posibil sa fie cum spui tu.
Eu nu ma pricep, informatiile pe care le-am prezentat sunt de la un domn cu ani mai multi decat mine.

In alta ordine de idei, atunci cand folosesti functia "quote" posteaza doar bucata la care te referi, nu toata postarea.

13 Feb 2015, 20:02:
Octombrie 2012
Podul peste Canal de la Murfatlar.

[attachmentid=1627982007] [attachmentid=1627982008]

Prinderea intre partea superioara si cea inferioara.

[attachmentid=1627982009]

Vedere de pe pod, spre Poarta Alba.

[attachmentid=1627982010]

si spre Agigea.

[attachmentid=1627982011]

Practic de aici incepe partea cea mai spectaculoasa a Canalului, deoarece malurile sunt inalte si in buna parte taluzate.

Inainte de a cobora din nou pe malul Canalului, m-am abatut putin pe la ansamblul rupestru Basarabi si pe la lacul din cariera de creta.
Ambele sunt situate pe malul sudic al Canalului, imediat dupa ce se iese de pe pod.

Lacul nu este vreo minune.

[attachmentid=1627982012] [attachmentid=1627982013]

Iar la Ansamblul rupestru Basarabi n-am observat nicio miscare prin curte (in Octombrie 2013 era la fel, nicio schimbare)

[attachmentid=1627982014]

Octombrie 2013
Literele volumetrice, văzute de aproape, inclusiv neonul care aprinde noaptea aceste litere.

[attachmentid=1627982015] [attachmentid=1627982016] [attachmentid=1627982017]

Canalul vazut de sus, malul sudic, de langa literele volumetrice de la Murfatlar.
Spre Murfatlar, cu podul peste Canal pe fundal.

[attachmentid=1627982018]

Spre Agigea.

[attachmentid=1627982019]

Nu departe de literele volumetrice se află o mică biserică, care parea recent construită.

[attachmentid=1627982020]

Probabil locul în care se depoziteză blocurile de beton necesare lucrărilor de re-taluzare a Canalului (voi reveni asupra acestui aspect).

[attachmentid=1627982021]

Podul de la Murfatlar, văzut din curtea bisericii.

[attachmentid=1627982022]

Podul de la Murfatlar vazut de jos, de pe malul sudic.

[attachmentid=1627982023]

si de pe cel nordic. (Octombrie 2014)

[attachmentid=1627982024]
radian
Mi se pare mie sau acolo apare si o litera "V"? Tine de Murfatlar? rolleyes.gif
MuciX
O fi partea de mijloc a M-ului
gibonu
@radian

Dupa cum a spus si @MuciX, V-ul care se vede in poza este de fapt partea centrala a literi M.
gibonu
Octombrie 2012
De la Murfatlar, in directia Agigea, pe malul sudic al Canalului exista doua drumuri.
Unul este chiar pe malul Canalului iar celalalt este pe camp, deasupra Canalului.

Imediat după podul de la Murfatlar, drumul pe malul sudic al Canalului devine mai ingust.

[attachmentid=1627982500]

Malul taluzat cu cuburi de beton.

[attachmentid=1627982501] [attachmentid=1627982502]

Dupa cuburi urmeaza o bucata cu grinzi de beton.

[attachmentid=1627982503]

Alternanta cuburi – grinzi.

[attachmentid=1627982504]

Octombrie 2013
Șanț pentru colectarea apei de ploaie.

[attachmentid=1627982505]

Și scurgere care face legătura între șanțul colector și Canal.
După cum se vede din poză, nu prea s-a mai ocupat nimeni de curățarea scurgerilor.

[attachmentid=1627982506]

Octombrie 2012
Lucrari la taluzul Canalului, unde, daca am inteles bine cuburile vor inlocui grinzile.

[attachmentid=1627982507]

Fara pretentia ca am dreptate, insa acest santier il stiu din 2012 si nu prea pare sa avanseze prea mult.

Octombrie 2013
Deasupra șantierului despre care am vorbit mai sus.

[attachmentid=1627982508]

Spre Murfatlar.

[attachmentid=1627982509]

Spre Agigea.

[attachmentid=1627982510]

Săritoare (sigur nu este termenul tehnic corect) care preia apa din câmp și o duce până în Canal.

[attachmentid=1627982511]

Taluz prăbușit, pe malul nordic.

[attachmentid=1627982512]

Octombrie 2014
Pe malul nordic, imediat dupa podul de la Murfatlar, probabil o fostă stație de pompare pentru irigații.

[attachmentid=1627982513]

Pe malul nordic al canalului, spre Agigea.

[attachmentid=1627982514]

Spărtură în consolidarea malului.

[attachmentid=1627982515]

Malul sudic, vazut de pe malul nordic.

[attachmentid=1627982516]

Scurgere a apei pluviale de pe câmpul de deasupra.

[attachmentid=1627982517]
gibonu
Octombrie 2014
Tot pe malul nordic,taluzare cu grinzi.

[attachmentid=1627982671]

Chiar și betonul armat se mai fisurează.

[attachmentid=1627982672]

Drumul pe malul nordic rămâne OK.

[attachmentid=1627982673]

Bănuiesc că ăsta este calcar.

[attachmentid=1627982674]

Zonă cu pământ roșu si putin noroi.

[attachmentid=1627982675]

Convoi de barje, cam aproape de mal.

[attachmentid=1627982676] [attachmentid=1627982677]

Până la urmă, convoiul s-a lipit total de mal.

[attachmentid=1627982678] [attachmentid=1627982679]

Motivul apropierii de mal: să-i facă loc alte barje care venea din sens opus.

[attachmentid=1627982680]

Explicatia: convoiul de barje este un ansamblul flexibil, legatura intre impingator (plasat in spate sau in lateral) si barje fiind facuta prin cabluri.
Orice ambarcatiune creaza o unda (niste valuri) care se propaga prin apa.
Cu cat pescajul este mai redus, cu atat unda propagata este mai mare.

Peste toate astea, trebuie tinut cont de faptul ca intr-un canal este ca intr-o cada, in sensul ca unda propagata se loveste de peretii canalului si se intoarce spre nava care a propagate-o.

In cazul intalniri a doua nave care merg in directii opuse, aceste unde de propagare se dubleaza, putand duce la rezultate mai putin placute, cum ar fi imposibilitatea controlului directiei si stabilitatii convoaielor, inclusiv ruperea cablurilor de legatura si desfacerea barjelor din convoi.

Astfel, pentru a preintampina astfel de situatii, regula este ca vasul cu pescaj mai mic sa se opreasca si sa astepte lipit de malul canalului pana trece vasul cu pescajul mai mare.

Am inteles ca nu se glumeste cu acesta regula si ca sunt niste amenzi destul de mari in caz de nerespectare.

Daca explicata de mai sus nu este exacta, imi cer scuze.

Șantierul care consolidează taluzul de pe malul sudic (despre care ma vorbit mai sus).

[attachmentid=1627982681] [attachmentid=1627982682]

Excavator suspendat.

[attachmentid=1627982683] [attachmentid=1627982684]

Cum a ajuns excavatorul aici habar n-am. Singura explicație pe care o găsesc este aceea ca a fost ridicat, pe bucați, cu macaraua.
Si nici deservenul nu inteleg cum ajunge la excavator (banuiesc ca nu-l ridica/coboara zilnic cu macaraua).

Spre Murfatlar.

[attachmentid=1627982685]
gibonu
Octombrie 2012
Malul sudic.
Alta constructie din care, probabil odata se supraveghea traficul de pe Canal.
Iar scara de acces si balustrade ori nu au fost montate niciodata, ori a ajuns la fier vechi.

[attachmentid=1627982849]

Calitate drumului ramane buna.

[attachmentid=1627982850]

Descarcator de torenti pe malul nordic.

[attachmentid=1627982851]

Octombrie 2014
Descarcatorul de torenti vazut de aproape (malul nordic).

[attachmentid=1627982852] [attachmentid=1627982853]

Podul peste Canal al autostrazii A2 vazut de jos.
Malul sudic (Octombrie 2012).

[attachmentid=1627982854]

Malul nordic (Octombrie 2014).

[attachmentid=1627982855]

Octombrie 2014
Sub pod, chiar pe malul nordic al Canalului.

[attachmentid=1627982856]

Unul dintre cei patru (doi pe fiecare mal) piloni de susținere.

[attachmentid=1627982857]

Octombrie 2013
Podul de pe A2 vazut mai de aproape, de pe drumul care merge pe camp, pe deasupra Canalului.

[attachmentid=1627982858]

și chiar sub pod (drumul de deasupra Canalului).

[attachmentid=1627982859]

Șanț de scurgere a apei pluviale de pe autostrada A2.

[attachmentid=1627982860]

Apă care se adună într-un bazin de decantare.

[attachmentid=1627982861]

Iar din bazinul de decantare apa se scurge in Canal (vedere spre malul nordic).

[attachmentid=1627982862]

In cazul in care cineva ar dori sa faca baie intr-un bazin de decantare.

[attachmentid=1627982863]

Am inteles ca rolul acestor bazine este de a decanta apa de ploaie care vine de pe A2 în vederea separarii de substante nocive, cum ar fi petete de ulei, combustibil sau substantele pentru contra ghetii.

Drum de legatura intre drumul care merge pe malul Canalului si cel care merge pe camp, pe deasupra Canalului.

[attachmentid=1627982864]

Drumul de pe camp, deasupra Canalului.

[attachmentid=1627982865]
b76bgaarh
ala nu e bazin de decantare, e bazin de retentie.
cristio_79
QUOTE(gibonu @ 12 Feb 2015, 18:43)
În părțile laterale (sus) erau niște inscripții care n-au mai rezistat.
*


Au fost acoperite in '90. Scria PCR si RSR. Intrasem in era capitalismului salbatic si alea aminteau de vremurile de trista amintire. Macar pe vremurile alea nu erau ciulinii cat casa, statiile de pompare functionau la maxim, aspersoarele la fel si cate si mai cate.
Legat de punctele alea de pe care s-a furat totul, pe vremuri aveau tot niste instalatii radar deasupra.
gibonu
@b76bgaarh
Te rog, poti sa ne spui care este diferenta intre un bazin de retentie si unul de decantare?
Mai ales ca din acel bazin, la un anumit moment apa se scurge in Canal (se vede scurgerea in poze).
Poate intrebarea este tampita, insa cunostintele mele tehnice sunt aproape de zero.
Multumesc.


@cristio_79

Octombrie 2014
Alt punct de control al traficului, vazut de pe malul nordic, aproape de Agigea.

[attachmentid=1627983153]

Vazut mai de aproape, se vede ca a avut ceva deasupra.

[attachmentid=1627983154]

Sa inteleg ca ceea ce se vede azi deasupra era baza radarului?
Initial am crezut ca era o sirena.

Sti cumva din ce motiv aceste puncte de control erau amplsate doar pe malul sudic?

Multumesc.

b76bgaarh
gibonu un bazin de retentie are rol principal de a controla debitul si impuritatile. acest de tip bazin se foloseste peste tot, inclusiv la cladiri, pentru a controla debitul apelor pluviale ce sunt deversate in canalizare.


bafta.
UXE
Eu nu inteleg ce faceau turnurile alea de pe mal.. isi notau fiecare nava care trecea pe acolo si la ce ora?
gibonu
@b76bgaarh
Multumesc pentru explicatii.

@UXE
Probabil ca la inaugurarea Canalului in anul 1984 radarele de pe nave nu erau foarte puternice si aveau nevoie de ajutor de la mal.
Cred ca cel mai bine ne-ar putea lamuri cristio_79 sau altcineva care stapaneste domeniul.


Octombrie 2014
Monumentul Tineretului de la Straja, văzut de pe malul nordic.

[attachmentid=1627983193] [attachmentid=1627983194]

Octombrie 2012
Pe malul sudic, drumul de deasupra Canalului, aproape de Monument.

[attachmentid=1627983195]

Chiar lânga Monument.

[attachmentid=1627983196]

Monumentul propriu-zis.

[attachmentid=1627983197] [attachmentid=1627983198] [attachmentid=1627983199] [attachmentid=1627983200] [attachmentid=1627983201]

Realizat de catre artistul Pavel Bucur si ianugurat in primavara anul 1988.
Simbolizeaza un inger fara aripi si a fost construit din fondurile UTC (Uniunea Tineretului Comunist).
Se pare ca UTC-ul a asigurat fonduri pentru constructia a 10 km din lungimea Canalului.

Statuia are 38 de metri inaltime iar soclul pe care este amplasat are aproximativ 10 metri inaltime.

Inaltimea soclului se obsesrva mai bine in poza de mai jos, comparativ cu bicicleta.

[attachmentid=1627983202]

Soclul pe care se afla statuia este triunghiular.
Pe fiecare latura a triunghiului era cate un basorelief din bronz, infatisand probabil scene similare cu mozaicul de langa Poarta Alba.
Fiecare basorelief de bronz cantarea in jur de 15 tone.
Toate basoreliefurile au fost furate iar o parte dintre ele au fost recuperate de la un centru de colectare a fierului vechi din Calarasi.

Statuia este construita din placi de inox, montata pe un schelet metalic solid.

[attachmentid=1627983203]

Desi nimeni nu a mai avut grija de acest monument, acesta sta in picioare de aproape 27 de ani, intr-o zona cam batuta de vant.

Conform artistului, monumetul de la Straja este al doilea monumet din lume de acest fel, dupa Statuia Libertatii de la New York.

Toate informatiile legate de monumetul de la Straja le-am gasit intr-un interviu cu artistul plastic.
http://www.adevarul....649735537.html#

Și "Magistrala Albastră", în toată splendoarea ei, de la baza Monumentului.
Spre Agigea.

[attachmentid=1627983204]

Spre Murfatlar.

[attachmentid=1627983205]

Deși s-ar putea spune că am luat-o razna, ceea ce se vede în ultimele două poze mi se pare una dintre cele mai frumoase priveliști din România.
Spun asta după ce am ajuns de trei ori la Monumentul de la Straja.

Ca o comparatie, doua poze facute vara (iunie 2014).
Spre Agigea.

[attachmentid=1627983206]

Spre Murfatlar.

[attachmentid=1627983207]

Parca toamna arată mai bine, deoarece atunci este acea lumină blândă și caldă, specifică anotimpului.

Octombrie 2012
Cam bate vantul la baza Monumentului.

[attachmentid=1627983208]

Podul peste Canal al autostrazii A2.

[attachmentid=1627983209]

Monumentul Tineretului de la Straja este vizibil de pe A2, chiar inainte de a se intra pe podul peste Canal (pe dreapta pe sensul de mers Bucuresti – Constanta si pe staga pe sensul de mers Constanta – Bucuresti).
Strict de pe pod nu se vede, din cauza paraperilor (sau cum s-or numi) inaltati.

Octombrie 2012
Spre Agigea, pe malul nordic cu Monumentul ramas in urma.

[attachmentid=1627983210]
ipiq
up.gif
faine peisaje, faine poze, faina descriere!

cristio_79
QUOTE(gibonu @ 23 Feb 2015, 11:37)
@cristio_79

Octombrie 2014
Alt punct de control al traficului, vazut de pe malul nordic, aproape de Agigea.

[attachmentid=1627983153]

Vazut mai de aproape, se vede ca a avut ceva deasupra.

[attachmentid=1627983154]

Sa inteleg ca ceea ce se vede azi deasupra era baza radarului?
Initial am crezut ca era o sirena.

Sti cumva din ce motiv aceste puncte de control erau amplsate doar pe malul sudic?

Multumesc.
*


Nu pot sa-ti dau aceste informatii pentru ca nu le cunosc, pot doar sa-ti spun ca am mers ani de zile cu trenul intre Constanta si Medgidia, atat inainte de '90 cat si dupa, si acele turnuri aveau niste radare deasupra. Nu stiu exact nici cand au fost distruse.
gibonu
@ipiq
Multumesc.


@cristio_79
Multumesc pentru precizare.



Octombrie 2012

Pe malul sudic, dupa Monumentul de la Straja, calitatea drumului mai scade.

[attachmentid=1627983342]

Plus ca mai apar si niste zone scurte cu balti.

[attachmentid=1627983343]

Avand in vedere faptul ca restul drumului era uscat, acele balti nu au fost o problema.
Insa, daca restul drumului nu era uscat, atunci era mai nasol.
In sensul ca pe jos este o argila pacatoasa, care se lipeste imediat de orice (voi reveni cu detalii de pe malul nordic).

Convoi de 6 barje.

[attachmentid=1627983344] [attachmentid=1627983345]

Ansamblul de 2 barje dispuse una langa alta se numeste FILĂ.
Ansamblul de file, dispuse una in spatele celeilalte se numeste DANĂ.
Asadar, convoiul din pozele de mai sus era dispus in filă dublă, dană tripla.
Ansamblul "filă dublă - dană tripla" constituie lungimea maxima pentru a putea trece prin ecluze.
Sau cel putin asa se spune in filmul de prezentare a Canalului.

Sant pentru scurgerea apei, pe malul nordic.

[attachmentid=1627983346] [attachmentid=1627983347]

Spre Agigea.

[attachmentid=1627983348]

Din nou cuburi din beton.

[attachmentid=1627983349]

Descaracator de torenti curbat, pe malul nordic.

[attachmentid=1627983350]

Ultima bucata a Canalului (deja se vedea podul rutier de la Agigea).

[attachmentid=1627983352]

Podul (vechi) de la Agigea, vazut de aproape.

[attachmentid=1627983353]

Aici se termina drumul de pe malul sudic al Canalului.
Pe langa ghereta (unde nu era nimeni) exista un loc de trecere pentru pietoni.
Pentru masini poarta era inchisa, insa mai sunt cateva drumuri inainte de poarta care urca in camp.
Oricum, din Octombrie 2012 este posibil ca situatia sa se fi schimbat.

[attachmentid=1627983354]

Pe podul de la Agigea, directia Lazu – Constanta.

[attachmentid=1627983355]
tavi_ro
Exceptional, excelenta descriere, poze frumose, foarte multe detalii. Multumesc. Urmaresc cu mare placere calatoriile tale. Daca ai timp poti sa trasezi pe o harta drumul urmat ? Din cate am inteles se poate parcurge cu masina. Pe unde se poate intra si eventual pe unde se poate iesi. Cam cati km sunt in total ?
Multumesc,
Cu stima,
Tavi
MuciX
QUOTE(gibonu @ 23 Feb 2015, 18:35)
Strict de pe pod nu se vede, din cauza paraperilor (sau cum s-or numi) inaltati.
*


Te ajut eu: parapete. tocilar.gif

Mi-a placut povestea. smile.gif
UXE
Cunosti bine termenul tongue.gif
M.C.
Chiar indeaproape,am putea spune ! icon_mrgreen.gif
gibonu
@tavi_ro
Multumesc pentru aprecieri.
Referitor la distanta, sunt 64 km, tot atat cat are si Canalul, pentru ca drumul merge chiar pe mal.
Mai este putin de povestit, adica ultima bucata de pe malul nordic si ceva extra (bonus).

La finalul povestii vor fi niste print-screen-uri din Google Maps cu punctele de acces pe Canal.


@MuciX
Ma bucur ca ti-a placut povestea.
Cu parapetul a fost doar o gresala de ortografie.
Ma refeream la acele bucati de tabla, amplasate pe marginile podului, astfel incat Canalul nu este vizibil de pe pod.
Voi reveni cu niste detalii.
MuciX
E o gluma cu mine si parapetele, pentru ca m-am luat la tranta cu unul, cand aveam cealalta masina. smile.gif
radian
"Morții de la Canal

Chiriac Avădanei a spus că, în timpul lucrărilor la canal, au fost în jur de cinci-șase accidente mortale de muncă, însă mai puține decât pe alte șantiere. El își amintește de o tragedie care nu a avut de-a face cu construcția propriu-zisă. Într-un an, de 1 Mai, o serie de căpetenii militare s-au dus de partea cealaltă a Dunării, la Cernavodă, să serbeze ziua cu grătare și băutură, cu neveste și copii. Când se înapoiau, trecea un convoi de barje bulgărești tractat, care avea cablurile prin apă. Ambarcațiunea lor s-a prins de cabluri și s-a răsturnat. Mai mulți adulți și copii au murit atunci. A urmat o anchetă și s-au dat pedepse aspre."

Propaganda rosie...

Cinci - sase accidente mortale... Restul de sute de militari in termen, elevi de liceu si multi altii dusi cu japca la munca fortata care si-au pierdut viata acolo or fi fost sinucigasi ...
b76bgaarh
tu avand date concrete colectate de la spitalele din zona, nu?
radian
Ete fleosc. De parca la vremea respectiva masluirea "datelor" ar fi fost vreo problema.

Tataia cu pricina, am inteles ca a cam atipit intre timp, intradevar se putea lauda ca fiind coordonatorul unui proiect megaloman specific epocii ceausiste pe care l-a dus la bun sfarsit. Dar minciunile legate de numarul de accidente mortale sau de un grad de mecanizare de 98% sunt minciuni sfruntate, propaganda gretoasa la care se pare ca nu a putut renunta.

In fine, lucrarea este finalizata, iar curiozitatea turistica a lui Gibonu si pasiunea lui de a ne prezenta informatii cat mai detaliate este una care merita toata lauda. Nu cred ca efortul lui merita sa fie bagat in aceeasi oala cu lozincile acelor vremuri.
gibonu
@Highwayman

Multumesc pentru link.
Informatiile sunt interesante iar pozele foarte tari.


@radian
"Tataia cu pricina" adica Chiriac Avadanei inteleg ca a fost unul dintre cei mai mari ingineri constructori romani.
Mai multe detalii:
http://www.astr.ro/membri/avadanei-chiriac_227
http://www.iptana.ro/romania/Chiriac%20Avadanei.pdf

Nu doar la constuctia Canalului (faza a II-a) au murit oameni.
Si la Portile de Fier sau Transfagarasan au existat victime.
De curand am afalt (5x5 minute de istorie - Adrian Cioroianu, pe TVR 2) ca si la constructia Casei Poporului au murit 15-20 de oameni.

Nu in ultimul rand, multumesc pentru apecieri.
gibonu
Octombrie 2014
După podul autostrazii A2, in directia Agigea, drumul rămâne bun.

[attachmentid=1627984699]

Un pod, reconstruit de curand (un mosult în Murfatlar mi-a spus ceva de un pod rupt si ca n-am nicio sansa sa ajung pana la Agigea pe malul nordic al Canalului).
Asfaltul si bordurile sigur n-au cum sa fie de pe vremea comunistilor.

[attachmentid=1627984700]

De observat că pescărușii și alte păsări foloseau pentru staționare și caca doar balustrada dinspre Canal.

[attachmentid=1627984701]

Balustrada dinspre mal era neatinsă.

[attachmentid=1627984702]

Mi-a plăcut faptul că balustrada respectivă era construită din beton armat turnat direct în țeavă de plastic. Simplu și eficient.

[attachmentid=1627984703] [attachmentid=1627984704]

Izvorul cu apă potabilă (n-am băut). Cred ca este singurul astfel de izvor de pe toata lungimea Canalului (sau or fi si alte izvoare, insa nu le-am vazut).

[attachmentid=1627984705]

Bifurcație.

[attachmentid=1627984706]

Taluz betonat.

[attachmentid=1627984707]

Bucata cu noroi pe care a trebuit sa o traversez pe lângă bicicletă și care mi-a pus multe probleme, deoarece era un noroi (probabil argilă) păcătos, care se lipea în straturi mari de mine și de bicicletă.

[attachmentid=1627984708]

Pe malul betonat al Canalului nu prea aveam nicio șansă sa pot înainta și nici chef de baie nu aveam.

[attachmentid=1627984709]

Mal netaluzat.

[attachmentid=1627984710]

Podul (vechi) de la Agigea incepea sa se vada pe fundal.

[attachmentid=1627984711]

Văzând podul de la Agigea deja era optimist si credeam că am timp să ajung si pe digul sudic al portului Constanța.

Însa optimismul mi-a trecut repede, pentru că am dat de o nouă porțiune cu noroi, lungă de vreo 200 de metri.

[attachmentid=1627984712]

Inițial noroiul nu să îmi pună mari probleme, insă realitatea, după 200 de metri se vede mai bine în pozele de mai jos.

[attachmentid=1627984713] [attachmentid=1627984714]

Mă simțeam precum edecarii de pe Volga, doar că am înlocuit edecul cu ghidonul bicicletei.
Singura modalitate de a înainta era să ridic bicicleta de ghidon și să fac jumătate de pas, cu roata spate târâtă prin noroi.
Cei 200 de metri de noroi i-am parcurs cam în 30 de minute (târât bicicleta, curățat noroiul,, etc).

Drum fără noroi spre Agigea.

[attachmentid=1627984715]

Podul vechi de la Agigea și puțin din cel nou (autostrada A4) pe fundalul pozei.

[attachmentid=1627984716]

Paznicul de la poarta de sub pod, văzându-mă pe bicicletă m-a întrebat, vizibil mirat “De unde vi vărule”.
Omu’ avea chef de vorbă, așa că am stat cu el la o țigară.
Am aflat că vechiul pod de la Agigea nu avea nicio problemă, doar că s-au spălat niște bani cu ocazia lucrărilor de consolidare.
Când i-am spus că totuși acel pod avea aproape 30 de ani la momentul începerii lucrărilor de consolidare, paznicul a făcut o concesie, ceva de genul “cablurile au ruginit pentru că nu au fost unse la timp”.

Apoi, omu’ s-a oferit să mă însoțească vreo 200 de metri până la șoseaua asfaltată de sub pod, pe motivul că “mai sunt câini pe aici”.
Frumos din partea lui.

Pentru a scapa de noroiul strans de pe malul nordic al Canalului, a trebuit sa opresc (pentru prima data cu bicicleta) la o spalatorie de la intrarea in Constanta.

[attachmentid=1627984717]

Spălatul a costat 10 Lei.
Că e mult sau puțin chiar nu contează, pentru că sigur la cișmeaua din gara de la Medgidia nu aveam nicio șansă să spăl bicicleta.
ydaniel
Heheh,tare poza cu bicla la spalatorie!
Frumoasa povestea canalului,dar totusi trista pt cei care si-au pierdut viata acolo.
Ce m-a mirat(in sens negativ) este furtul basoreliefelor de la statuie,ma mir ca nu au furat-o si pe ea.Se vede ca au incercat!!!
UXE
Mai urmeaza?
gibonu
@UXE

Da, dar nu prea mult (cazarea de la Medgidia, punctele de intrare pe Canal si ceva bonus).
gibonu
Cazarea in Medgidia a fost în toti cei 3 ani de plimbari pe Canal la hotelul Livius:
http://www.hotellivius.ro/

80 Lei camera (dubla, desi am fost tot timpul singur) pe noapte si optional 10 Lei micul dejun.

In 2013 am sunat sa fac rezervare chiar in seara in care am plecat iar raspunsul proprietarului a fost “vino cand vrei, ca noi avem o petrecere si pana pe la ora 2-3 dimineata suntem aici”.
Anul trecut, am sunat in dimineata zilei in care am plecat iar seara cand am ajuns am constata ca nu era nimeni la hotel.
L-am sunat pe properietar si acesta mi-a spus sec “Camera 4, ai cheia in usa. Vorbim maine”.

Camerele sunt OK, iar baia este rezonabil de mare.
In plus, hotelul este foarte bine izolat fonic
De fiecare data cand am fost (fiind luna octombrie) sambata seara era o nunta in restaurantul de la parter, insa in camera (care sunt amplasate desupra restaurantului) nu se auzea absolut niciun zgomot.

In plus, de fiecare data am putut lua bicicleta in camera (chiar proprietarul a insistat sa nu o las, chiar legata, pe masina).

Cam asa arata o camera, cu tot cu bicicleta in ea.

[attachmentid=1627985811]

Am promis cateva vorbe despre intrarile pe Canal.
Asadar:

Cernavoda.
Malul sudic, intrarea din DN 22C pana la ecluza.

[attachmentid=1627985812]

Harta:
https://www.google.ro/maps/dir/44.3202412,2...,28.0412131,16z

Malul nordic, intrarea din DN 22C.

[attachmentid=1627985813]

Harta:
https://www.google.ro/maps/dir/44.3085518,2...,28.0570946,16z

Medgidia.
Intrarea de pe malul sudic.

[attachmentid=1627985814]

Harta:
https://www.google.ro/maps/dir/44.2468312,2...,28.2608245,17z

Intrarea de pe malul nordic (din fata garii).

[attachmentid=1627985815]

Harta:
https://www.google.ro/maps/dir/44.2516883,2...,28.2718806,18z

Murfatlar.
Intrarea de pe malul sudic (Google Maps nu stie ca exista drum pe sub podul care trece peste Canal).

[attachmentid=1627985817]

Harta:
https://www.google.ro/maps/dir/44.1696893,2...#33;4m1!3e2

Intrarea de pe malul Nordic.

[attachmentid=1627985816]

Harta:
https://www.google.ro/maps/dir/44.1744624,2...,28.4109102,17z

Agigea (aici s-ar putea sa fie o problema pentru masina, deoarece pe ambele maluri drumul este inchis cu niste porti, pazite de cate un agent de paza).

Intrarea de pe malul sudic.

[attachmentid=1627985818]

Harta:
https://www.google.ro/maps/dir/44.1000962,2...#33;4m1!3e2

Intrare de pe malul nordic.

[attachmentid=1627985819]

Harta:
https://www.google.ro/maps/dir/44.1015947,2...#33;4m1!3e2

Cu siguranta mai sunt si alte intrari pe malul Canalului, insa pana acum nu le-am folosit.
radian
Interesant. aplauze.gif aplauze.gif aplauze.gif

Apropo, in plimbarile tale in zona Canalului, nu ai avut probleme cu cainii fara stapani? Sau poate cu alte animale?
gibonu
@radian
Multumesc.

Caini fara stapan n-am vazut sa existe in zona Canalului.
Toti cainii pe care i-am vazut erau caini de paza la ferme, stane, santiere, case izolate, etc.

Iar alte animale n-am vazut.


Pentru ca am uitat sa mentionez la inceputul povestii.
Este posibil ca unul dintre motivele pentru care Ceausescu a insistat pentru constructia Canalului a fost, acela de a crea un obstacol natural in prelungirea Dunarii, obstacol care sa ingreuneze o posibila invazie terestra sovietica asupra Romaniei (eventual alaturi de alte state din Tratatul de la Varsovia) dinspre sud.

Azi pare o teorie ciudata, insa la vremea constructiei Canalului se pare ca nu era chiar atat de ciudata.
Pe de o parte, dupa refuzul de a invada Cehoslovacia in vara anului 1968 alaturi de trupele Tratatului de la Varsovia, Ceausescu a devenit obsedat de o posibila invazie sovietica asupra Romaniei (intalnirea cu Tito de la Varset sau constructia Transfagarasanului se pare ca vin tot de la acesta obsesie).
Pe de alta parte, trebuie avuta in vedere loialitatea Bulgariei fata de Uniunea Sovietica si un posibil atac sovieto-bulgar (eventual si alte tari din Tratatul de la Varsovia) asupra Romaniei dinspre sud.

Un amanunt interesat: se pare ca in anul 1968, Jivkov a cerut neoficial ca Bulgaria sa devina cea de 16-a republica unionala, insa cererea a fost refuzat de Brejnev.



Bonus-ul promis: accesul la Monumentul de la Straja de pe autostrada A2

Pe sensul de mers Constanța – București, plecând de la intersecția autostrăzilor A2 și A4, prima parcare este la vreo 3 km înainte de podul peste Canal.

Se vede mai bine in print-screen-ul de pe Google Maps.

[attachmentid=1627986238]

Parcarea propriu-zisă, unde am lăsat mașina.

[attachmentid=1627986239]

Planul era ca de aici să plecăm călare pe biciclete, pe jumătatea necarosabilă (cea dintre câmp și parapet) a benzii de urgența a autostrăzii.
În parcare era o mașină de la firma care asigură paza autostrăzii și m-am gândit că ar fi util să vorbesc cu cei doi agenți de pază, să le explic că vom merge pe partea necarosabilă a benzii de urgență.

Oamenii nu au părut deloc mirați de ceea ce le-am spus, chiar mi-au atras atenția că pentru a ajunge la monumentul de la Straja trebuie să traversăm podul peste Canal.
Le-am mulțumit pentru informație și i-am asigurat că știu să ajung la monument.

Ieșirea din parcare și trecem pe partea necarosabilă.

[attachmentid=1627986240]

Pe partea necarosabilă se poate pedala fără niciun fel de problemă.
Lățimea este mai mult decăt suficientă iar pe jos este asfalt.

[attachmentid=1627986241] [attachmentid=1627986242]

La telefonul SOS trebuie ridicată bicicleta peste parapet.

[attachmentid=1627986243]

Ajungem la podul peste Canal.

[attachmentid=1627986244]

Canalul, inainte de pod, vedere spre Murfatlar, inclusiv lacul in care se decantează apa pluvială provenită de pe autostradă.

[attachmentid=1627986245]

Pe podul peste Canal al autostrazii A2.

[attachmentid=1627986246]

Din păcate Canalul nu se poate vedea de pe pod, datorită grilajului metalic.

[attachmentid=1627986247]

Scară pentru coborâre la baza podului.

[attachmentid=1627986248]

Odată ajunși la baza podului am realizat că mai trebuie trecut și gardul de protecție al autostrăzii.
Gardul este dintr-o sârmă cam subțire, însă se poate sări pe acolo pe unde există 3 stâlpi de susținere.

[attachmentid=1627986249]

Inca odata, Monumentul de la Straja.

[attachmentid=1627986250]

Si privelistea.
Spre Agigea.

[attachmentid=1627986251]

Spre Murfatlar.

[attachmentid=1627986252]

Din parcarea de pe A2 până la monumentul de la Straja sunt 5,2 km.

[attachmentid=1627986253]

Cam asta a fost povestea plimbarilor pe Canalul Dunare – Marea Neagra.
Pana data viitoare cand mai ajung pe acolo, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.

Nu in ultimul rand, multumesc frumos tuturor celor care au completat povestea cu informatii interesante.
UXE
Dupa ce sari gardul acela, nu ajungi pe proprietate privata?
gibonu
@UXE

Dupa ce sari acel gard ajungi pe drumul din camp (cel de deasupra), drum care merge paralel cu malul Canalului.
Ma indoiesc ca acest drum este proprietate privata (n-am vazut bariere, indicatoare care sa interzica accesul, etc).
andreig1982
Gardul ala, dupa cum a zis si gibonu, este un gard de protectie care teoretic ar trebui sa impiedice accesul animalelor (cai, caini, etc) pe autostrada.
S-ar putea sa va amintiti un accident cu un cal acu vreo 5 ani pe A1.
tavi_ro
Excelent, multumesc pentru efortul depus cu hartile. Si nu in ultimul rand cu descrierea, pozele si nivelul de detaliu.
Cu stima,
Tavi
gibonu
@tavi_ro

Cu cea mai mare placere.
UXE
Nu stiu daca aici este locul potrivit, dar vecinii nostri bulgari au aprobat proiectul unui canal navigabil Dunăre-Marea Neagră, între Ruse și Varna
gibonu
@UXE

Posibil, dar putin probabil.
Ca si planul bulgarilor de a construi un tunel pe sub pasul Shipka.

Ca fapt divers, in noiembrie 2014, bulgarii spuneau ca prioritara este constructia totala a autostrazii A2 (Hemus):
http://www.novinite.com/articles/164657/Bu...s+Priority+Task

Adica bucata Iablanita - Shumen, pentru ca capetele (Sofia - Iablanita si Shumen - Varna) exista deja.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.