Posted by: Muttley 5 Dec 2009, 17:55QUOTE(driverx)
Teoretic a facut un rodaj sambata. Stiu ca vroia sa plece, dar nu sunt sigur daca s-a mai pornit, sau daca totusi a inceput drumul, daca l-a facut/terminat cu rabla sau pe jos ...
Din vagile-mi amintiri (a trecut o luna de atunci), am facut un Pitesti - Bran - Pitesti. Asta pentru a aduna ceva kilometri si a putea strange chiulasa. Acu-mi dau seama ca nici n-am strans-o
Anyway, masina merge ca un dos, relantiul e instabil si ridicat si, cel mai deranjant (foarte deranjant chiar), in frana de motor, pe la 1800-1600 rpm incep smuciturile violente, cu sunet de pinioane busite prin cutie. Am incercat pe drum nenumarate reglaje de aprindere si carburatie, fara rezultat insa.
"Driveability-ul" bestiei este semnificativ alterat astfel. Nu se mai poate cobori o panta in frana de motor in treapta 4 sau 5 intre 1000 si 2000 rpm de exemplu, ci trebuie coborata in treapta 3, cu pedala de acceleratie usor apasata si turatia ridicata. Fantastic de aiurea.
Evident, de vina este axa cu came. Axa cu came ce tine supapele de admisie deschise foarte mult timp si (probabil) la acel regim de turatie si sarcina nu permite alimentarea corecta a motorului prin "gaurica" aia de Carfil.
Plan de actiuni:
- pun carburatoare, sper la eliminarea / ameliorarea multumitoare a simptomelor;
- daca punctul anterior nu e suficient, pun la loc axa de 12 TS cu care n-am avut absolut nicio problema de acest gen.
QUOTE(danmi)
PS. Totusi nu inteleg de ce nu ai optat pentru supraalimentare cu compresor mecanic care iti oferea exact ce aveai nevoie, adica cuplu si putere la turatii mici.
Din mai multe motive:
- aveam deja piesele: set motor de 1.6, carburatoare, galerie admisie, axa cu came;
- parerea mea despre supraalimentarea cu compresor mecanic nu e una foarte buna. Asta pentru ca variatia presiunii depinde doar de turatie (nu si de sarcina ca la turbo-suflanta), pentru ca se foloseste de puterea motorului pentru a functiona (nu de energia cinetica si termica care oricum se iroseste a gazelor de evacuare, in cazul turbo-suflantei). Considerand ca alternativa pentru mine ar fi fost turbo-suflanta, ajung la:
- cuplul unui motor turbo e cam ridicat, iar caroseria (standard) de Dacie nu prea e ce trebuie;
- ar fi trebuit sa-l fac 1.4, cum decomprimarea la 1.6 e cam problematica;
- cel mai prohibitiv aspect: calitatea pieselor disponibile pentru acest motor, in consecinta fiabilitatea.
Poate intr-un viitor oarecare, o supraalimentare usoara, desi ma cam foarte indoiesc.
Revenind la topic, la masina am facut aproape nimic. Si nici nu fac mare lucru pana nu gasesc garajul pe care-l caut de atata timp. Masina sta-n continuare nemiscata si nepornita si nedescuiata de mult timp.
Am desenat noua flansa comuna pentru galerii:
[attachmentid=1628072536]
...si verificat acuratetea dimensiunilor prin imprimarea desenului de executie 1:1 si suprapunerea pe vechea flansa de aluminiu:
[attachmentid=1628072537]
Pretenu' a mai reusit intre timp sa incarce cu sudura admisia, in zona-n care a stricat-o tot el, atunci cand i-am zis sa-ncerce o aberatie:
[attachmentid=1628072538]
Vesti noi si in volum mare abia dupa ce gasesc garaj. Ori daca nu, vara viitoare.