Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O rabla...
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
79_BMS
QUOTE(payty @ 13 Oct 2009, 17:54)
rostul supapei unisens e de a intarzia revenirea vacuumaticului la 0 cand ii scade depresiunea. ajuta la acceleratii mai bune din cate am vazut eu. oricum la cum vad ca se prezinta lucrurile cred ca vei avea de furca destul pt a pune acest motor la punct.
*


Muttley
Posted by: Muttley 14 Oct 2009, 19:31

Cu motorul pornit, cand scot fisa fie de la cilindrul 1, fie de la 4, turatia scade simtitor. Daca scot fisa de la 2 sau 3 abia daca se simte.
Verificat:
- bujii;
- fise;
- jocuri culbutori;
- furtun servofrana.
Sa n-aud de segmenti sau supape arse ca n-are cum.
De mentionat ca nivelul la ulei e peste maxim si parca pute a benzina. Antigel nu pare a fi, din nou, n-are cum. Nu bag mana-n foc ca nu e de la bun inceput asa, deh, ulei curat.

Ce are, ca ma dispera?!?
79_BMS
QUOTE(argon @ 14 Oct 2009, 19:35)
nu e normala treaba asta? depinde ce intelegi prin 'abia se simte'.
*


Muttley
Posted by: Muttley 14 Oct 2009, 19:36

De ce ar fi normal?
"Abia se simte" adica daca n-as sti c-am scos fisa aia nici n-as sti ca cilindrul ala nu mai are scanteie. La ceilalti doi scade turatia mult.

Sau e vreo chestie de tipu' 2+2=17 de care eu nu stiam pana acum?
Ce-i drept, azi a fost prima oara in viata mea cand am pus mana pe fisa unui motor pornit, mi-e groaza de curentu' electric la 15.000V si de gandacii de bucatarie.
Da' nici chiar asa...
79_BMS
QUOTE(argon @ 14 Oct 2009, 19:40)
da, aia.  La toate Daciile am observat ca daca scoti 1 sau 4 dardaie tot, daca scoti 2 sau 3 merge mult mai rotund, dar totusi se simte diferenta.
*


Muttley
Posted by: Muttley 14 Oct 2009, 19:43

Aha... Nu stiam.
79_BMS
QUOTE(payty @ 14 Oct 2009, 20:21)
la mine nu era asa. culmea e ca era tocmai invers. adica cilindrul 1 nu avea influenta atat de mare, in schimb 2 si 3 aveau influenta mare. de 4 nu mai stiu exact care era situatia, desi mi se pare ca nici nu am incercat din cauza ca era greu de scos fisa din cauza suportului de alternator.
*


Muttley
Posted by: Muttley 14 Oct 2009, 21:02

Cu monocorp?
79_BMS
QUOTE(payty @ 15 Oct 2009, 07:22)
da, cu monocorp.

era foarte ingrijit carburatorul, adica debavurat pe interior, rectificat difuzorul sa aiba si el forma de difuzor, nu de gaura data cu dalta cum e la carburatoarele de dacie, slefuit, montat UIS-> deci nu se punea problema de omogenizare proasta a amestecului. Aveam 6.2% consum pt motor de 1.6 deci era ok carburatorul. Fisele erau tesla in stare buna, deci nu am reusit niciodata sa imi explic fenomenul. Compresie aveam aproximativ egala pe toti cilindrii.
cert e ca nu e ok pt ca ar trebui ca toti cilindrii sa contribuie cam la fel in furnizara puterii motorului. singura chestie la care ma pot gandi acum ar fi ca galeria de dacie papuc are in dreptul cilindrilor extremi un fel de "treapta" care nu stiu ce rol are, poate de omogenizare. s-ar putea ca asta sa faca in asa fel incat acei cilindri sa mearga mai prost, desi la turatie mica nu ar trebui sa se vada asta.

incearca si la o turatie un pic mai mare si vezi ce se intampla. adica dai relantiul la vreo 2000 si apoi te apuci sa scoti fisele. e posibil sa se atenueze mult fenomenul. la mine asa se intampla.
*




QUOTE(ment @ 15 Oct 2009, 08:32)
QUOTE(Muttley)
Sa n-aud de segmenti sau supape arse ca n-are cum.

Ar mai fi axa asta noua, sa nu fie tocita si sa nu ai ridicare la aia 2, zic si eu.. Dar probabil ca ai intors-o si masurat-o pe toate partile inainte s-o montezi blush.gif.

payty, Muttley are galeria standard din cate stiu, nu din aluminiu, deci nu are treptele alea. Sincer pentru "omogenizare" la turatii mici/medii pare mai ok galeria standard, are cotul mai dulce, nu direct ca la aia din aluminiu, si nici n-are treptele alea..
*


Muttley
Posted by: Muttley 15 Oct 2009, 08:44

Se mai adauga o persoana care-mi spune ca e normal.
Am sa mai fac azi o proba cu fisele cum propune payty, cu relanti-ul pe la vreo 2000.
Ma gandesc sa schimb totusi fisele... Acum am Tesla, vechi de vreo 2-3 ani.
79_BMS
QUOTE(nelu_1985 @ 15 Oct 2009, 08:56)
schimba-le intre ele eventual si vezi daca se intampla ceva, sa nu cumperi noi degeaba
*


Muttley
Posted by: Muttley 15 Oct 2009, 09:06

Am schimbat deja fisele 2 si 3 intre ele, fiind de aceeasi lungime. Mai incerc azi sa vad daca merg si alte permutari, desi ma indoiesc ca imi vor permite lungimile.
79_BMS
QUOTE(emircea @ 15 Oct 2009, 10:54)

QUOTE(Muttley)
....De ceva zile ma tot gandesc la o chestie propusa de payty mai demult pe forum, si anume un indicator de amestec. Postase el la vremea respectiva linkul asta.
Apoi emircea a pus alt link in a carui poza apare un afisaj de AFR care deja mi-a captat RAU atentia[....]
Transpusa ideea in cazul meu, toata povestea asta ar insemna NU doar o singura sonda lambda, softul si afisajul ci PATRU sonde, 4 afisaje. Adica o sonda si un display pentru fiecare cilindru / corp de carburator in parte.



O singura sonda si pui 4 piulite cu posibilitatea de a fi astupate, cate una per galerie de evacuare (galerii individuale, lungi, sa nu treaca gazele dintr-una-n alta, daca vrei sa fii mai catolic decat papa).... O data reglat un corp de carburator, treci la urmatorul, ca ai posibilitatea de reglaje individuale. La carburatie vei folosi sonda doar pentru reglaje initiale, monitorizari si verificari periodice, n-ai cum sa folosesti semnalul pentru comanda amestecului decat daca treci pe injectie (am cochetat cu ideea... m-a oprit lipsa de $$$ si multa bataie de cap cu confectionarea galeriei). Sonda aia de la Innovative (am comandat-o si m-am jucat cu ea) nu are afisajul asa de precis, in schimb poti sa faci logging pe un laptop, sa vezi cum ai amestecul de-a lungul unei rulari. Primesti la kit sonda de banda larga (cu auto-incalzire), o piulita cu dop de astupare, controllerul, afisajul, cablu serial de interfata cu calculatorul si soft de logging. La versiuea asta loggingul ti-l face in functie de timp, nu de turatie, dar ti-e util sa stii ca in anumit moment ai amestec prea sarac. Ai, cred, si 2 iesiri programabile, cu care poti comanda o injectie primitiva, in care toate cele 4 injectoare descarca o singura data pe rotatie de motor, toate in acelasi moment (inclusiv motorul de 1,8/16V de la R19 functioneaza asa).

Sonda am montat-o in piulita sudata pe o teava ce se poate infige in teava mea de esapament destul de strans. M-am asigurat ca esapamentul nu trage aer fals, sa-mi pacaleasca sonda. Sonda fiind cu incalzire incorporata, nu sunt obligat sa o pun imediat la iesirea din motor, sa fie incalzita de gazele de evacuare. Am facut montajul in asa fel ca sonda si restul harnasamentelor sa poata fi plimbate usor de la o masina la alta.

Deoarece am observat o mica diferenta intre ce indica afisajul si ce indica calculatorul, n-am mai legat afisajul, iar probele le-am facut avand sotia sau un amic in dreapta cu laptop-ul in brate, eu urmarind in timp real indicatiile de pe comp, apoi analizand logging-ul la sfarsitul fiecarei ture. Exista la noi in Timisoara un fel de pista folosita ocazional de ACR la raliurile locale, care apartine de IVECO, relativ pustie la sfarsit de saptamana (zona industriala), unde am facut experimentele inainte de o verificare in conditii de trafic normal.

Reglajele la carburator le-am facut in principal din suruburile de reglaj, ca solutie extrema umbland usor la nivelul CNC (n-a fost nevoie). Cand sonda indica valori de 0,9 lambda (usor bogat) sau 1 (optim), si motorul merge perfect; mi-a usurat enorm de mult munca, ca vad in ce directie se duc reglajele...

La instalatia de GPL a fost mai multa bataie de cap, deoarece am carburator dublucorp cu deschidere mecanica la treapta a doua. Cand se deschide cea de-a doua treapta am un moment de saracire a amestecului (o poticnire in timpul accelerarii) n-am reusit sa trec peste ea, numai s-o minimizez cat de cat, si asta e din cauza raspunsului vaporizatorului.

Sfat pentru aprindere si reglajele initiale: le faci in asa fel incat motorul sa nu se balbaie, sa mearga frumos, rotund, si, mai presus de toate, sa porneasca doar cu o singura fisa de bujie conectata (ajutat din acceleratie) la indiferent care dintre cilindri. De acolo pleci si incerci sa te joci cum se comporta mai departe.

Ca fapt divers, usor off-topic: sa nu te puna sfantu' sa te insori si sa mai si stai impreuna cu soacra pana nu-ti termini treaba. In momentul de fata sunt bagat in datorii, platesc rate la o Octavia tour 1,8 tfsi, iar la cele 2 masini din semnatura nu le pot prevede vreo evolutie decat intr-un viitor foarte indepartat (gura nevasta+soacra asociata cu ceva gauri de rugina minore pe contra-aripa la dacie).
*


Muttley
Posted by: Muttley 15 Oct 2009, 11:09

Am facut proba fiselor la 2000 rpm si scade turatia mai clar la 2 si 3. Cred ca e ok.
Am retinut cat de cat vizual nivelurile la ulei si antigel, m-am fatait putin cu masina in oras. Sa vad in cateva ore cum sta treaba...

LE: nivelul la antigel in vasul de expansiune n-a scazut. Poate am noroc si tooootusi a fost doar neatentie cand am schimbat uleiul. Asta ar fi minunat.
Am sa mai incerc sambata manevra cu fisele, de data asta la un "relanti" (deja-i impropriu numit astfel) de 3000 rpm. Daca bat eu campii bine, ar trebui sa lucreze egal cilindrii la aceasta turatie. Iar daca asa vor sta lucrurile, solutia pentru un mers "rotund" al motorului devine tot mai clara - orizontale icon_mrgreen.gif

Tot poimaine ii schimb evacuarea, am dat 50 roni pe cea mai ieftina detenta si cea mai ieftina teava de legatura pe care le-am gasit. Sper sa tina pana ii fac evacuarea din inox. Sunt curios cum or sa se potriveasca.
Dup-aia-i pot regla in sfarsit aprinderea cum trebuie.

Mai nou am cam intepenit de spate si am si racit putin. Ieri am vazut fulgi de zapada, in timp ce cu 5 zile inainte lucram la masina topless si curgeau apele de pe mine. Deci vine sfarsitu' lumii, iar eu inca n-am gasit garaj

Cam atat update.

Posted by: Muttley 17 Oct 2009, 20:48

Am schimbat azi evacuarea de la saxofon pana-n bara, am o rabla silentioasa
A urmat aprinderea.
Am adus staticul la zero cu ajutorul stroboscopului.
Vacuumaticul dadea un avans de 7-8 grade si l-am adus la 13 grade. Sper sa fie ok.
Am rescris aprinderea dupa curba aia de Gordini.
Rezultatul - motorul se invarte clar mai bine la relanti, nu mai trepideaza, chiar si la 1100 rot/min.

In mers insa se simte ca la accelerare "da in nas" si scutura, semn ca e avansul inca mic. Dar deja se facuse foarte frig si nu mai aveam chef de experimente. Ramane pe alta zi.

Intrebare importanta, ca sa scap de o grija...

[attachmentid=1628072519]

Asta e pozitia delcoului pentru static zero. Pinionul de delco e cat de cat calat ok in pozitia asta.
N-am tras bine distributia la punct?
79_BMS
QUOTE(ramon_1300 @ 17 Oct 2009, 21:40)
e foarte bine, urmaresc cu interes topicul de ceva vreme  lurk0000.gif
*




QUOTE(ROBY 06-TFA @ 17 Oct 2009, 21:56)
Eu zic ca l-ai pus cu un dinte mai spre stanga cum te uiti in gaura blocului,bre!
Da,amu lasa-l ase!
*


Muttley
Posted by: Muttley 17 Oct 2009, 22:33

Pinionul de delco, nu merge cu crestatura "mai perpendiculara" pe axa motorului de atat. D-aia-mi fac griji de DISTRIBUTIE...
79_BMS
QUOTE(ramon_1300 @ 17 Oct 2009, 22:37)
daca era distributia sarita cu un dinte era si mai mult, observa ca axa intre fisele 1si 4 e perpendiculara pe axa arborelui, eu zic ca e perfect asa
*




QUOTE(Gaba @ 20 Oct 2009, 13:25)
Muttley fierb ca un must , zi domnule ce ai mai facut ! smile.gif
*


Muttley
Posted by: Muttley 20 Oct 2009, 14:44

Pai azi dimineata mi s-a parut ca s-a aburit un far, asa ca m-am dus la masina sa vad daca are apa-n el. Din neatentie am calcat intr-o balta si m-am scufundat pana la genunchi, iar acu' tre' sa-mi spal mergatorile.

Serios, ce sa-i mai fac? Ploua in dusmanie...
Ma gandesc sa scot la imprimanta fluturasi cu "inchiriez garaj" si sa-i dau trecatorilor prin oras...

Am sa incep lucrul la galeria de admisie, am o serie de idei crete. Daca gasesc garaj - bine, daca nu, macar sa am piesele pregatite pentru la anu' (episodul trei)
79_BMS
QUOTE(ment @ 20 Oct 2009, 22:05)
Problema mare cu vremea asta si garajele. Noi ne-am strans cativa ne gandeam sa inchiriam o hala, am fost astaseara in recunoastere prin niste zone industriale dezafectate ale Bucurestiului sa zicem asa, maine ma duc sa intreb de preturi biggrin.gif, desi tare imi miroase ca o sa ceara peste cat putem da...

Incearca si tu ceva de genu daca nu gasesti garaj, mai multi, vreo 4-5 cu masini mai 'modificate' si la care tre sa lucrati iarna, sa inchiriati o hala pe undeva. Sau ca ultima masura posteaza pe 4tuning, exista destula comunitate in Pitesti poate te adaposteste cineva unsure.gif.

Si ca sa pun si o intrebare ontopic, cu galeria de admisie noua ce idei ai ? Ma gandesc doar la portare pentru carburatoare / chiulasa ta, eventual "texturizarea" galeriei..
*


Muttley
Posted by: Muttley 20 Oct 2009, 22:30

ment, ma aflu-n Pitesti provizoriu si nu mai stau aici mai mult de 3 luni. Nici macar nu stiu exact. Asta ar fi un motiv pentru care nu pot sa ma asociez cu cineva.
Un alt motiv e ca vreau liniste. Exclus 4t.
In fine, sa nu dezbatem subiectul "garaj" aici mai mult decat e necesar. Nu forumul e solutia

Cred c-am sa folosesc tot galeria veche. Desfac sudurile de pe flansa din aluminiu si planez galeria pana revin la [link nefunctional, probabil ceva galerie nesudata] Bine ar fi fost sa ma fi oprit atunci...
Apoi fac o flansa noua, din otel, iar galeria o prind de flansa cu suruburi.
"Texturizarea" va aparea inevitabil in zona garniturilor de etansare (vor fi 2, una chiulasa/flansa, una flansa/galerie) si in interiorul celor 4 flanse dintre galerie si carburatoare.
Apropo de aceste 4 flanse, le modific si pe ele, le fac elastice. Sau le stric de tot
Portare nu mai am unde sa fac.

79_BMS
QUOTE(payty @ 23 Oct 2009, 07:24)
deci, Muttley, vezi ca daca nu faci motorul ala, fanii vor fi atata de dezamagiti, incat s-ar putea sa iei bataie pe strada daca te prinde vreunul caruia i-ai inselat asteptarile smile.gif
*




QUOTE(vis-a-vis @ 23 Oct 2009, 08:46)
Eu sunt primu'! boxing.gif
*




QUOTE(driverx @ 23 Oct 2009, 09:41)
Eu sunt al doilea. Si nu mai are ce sa treaca de Valea Oltului. Si data viitoare cand merg la Bucuresti (si s-ar putea sa merg in curand) ii duc masina la REMAT.
*


Muttley
Posted by: Muttley 23 Oct 2009, 09:59

Bai, am consumat 14 metri cubi de servetele si un borcan de miere de albine.
Lasati omu' sa fie rashit in liniste dry.gif

Hai si ceva constructiv...
Intrebare: spuneti-mi va rog ce modele de Dacii au la rezervorul de benzina gat flexibil din cauciuc. Am inteles ca Nova?
79_BMS
QUOTE(vis-a-vis @ 23 Oct 2009, 10:33)
Break, 1310 tip Canada, etc...
*


Muttley
Posted by: Muttley 23 Oct 2009, 17:28

Galeria si flansa, sudate pana azi, au fost separate prin electroeroziune.

[attachmentid=1628072523] [attachmentid=1628072524]

Arata ca naiba galeria, dar a si indurat atatea...
Urmeaza incarcare cu sudura (partea stanga in prima poza), apoi o rectificare plana a ambelor fete. O sa se subtieze de tot fieratania, da' asta e...
Apoi finisare, samd.
79_BMS
QUOTE(payty @ 23 Oct 2009, 18:37)
pai daca ai alta care se potriveste, de  ce nu o montezi pe aia direct?
*


Muttley
Posted by: Muttley 23 Oct 2009, 18:42

A fost ajustata pentru carburatoare de 45. O tin de rezerva, iar daca va fi nevoie s-o folosesc vreodata, voi readuce diametrele de intrare la 40 cu adeziv de metal icon_mrgreen.gif
79_BMS
QUOTE(SGM.MYKE @ 23 Oct 2009, 20:51)
La 1310Li gatul rezervorului este intrerupt si intercalata o bucata de tub de cauciuc, asa am eu pe a mea.
*


Muttley
Posted by: Muttley 24 Oct 2009, 19:57

Sambata trecuta, cand am schimbat evacuarea si am reglat initialul, la drumul de intoarcere masina scutura violent la accelerare in jurul a 2000 rot/min.
Mi-am tot batut capu' cu problema si am ajuns la concluzia ca pot incerca anularea totala a vacuumaticului, crezand ca el e de vina.
Mi-am facut eu calculele si am incercat diverse setari ale aprinderii. Am ajuns pana la limita de avans de care e capabila aprinderea, adica 45 de grade, si tot n-auzeam detonatii. Ca sa maresc in continuare avansul, insa fara a umbla la initial, am redus turatiile. Mergea la fel de prost, asa ca am hotarat sa rebransez vacuumaticul si sa-l readuc la valoarea cu care a mers un an de zile, adica 7 grade. Mergea la fel de prost.
In poza, evolutia curbelor de azi (mihai1677 o sa zica (probabil) ca am un avans enorm la relanti), ultima fiind cea cu care merge acum, si cu care sesizez usoaaaare detonatii, dar numai cu motorul incins:

[attachmentid=1628072531]

Intamplator, dar PUR intamplator mi-am amintit ca sambata trecuta, pe langa reglajul aprinderii, am aplicat o idee propusa de cineva la carburator, si anume scoaterea celor doua jicloare din capac.
Mai mult in sila am pus jicloarele la loc, nefacandu-mi mari sperante ca rezolv ceva. Da' de unde... Nu mai scutura, nu mai smuceste, merge cat se poate de normal.

Ca sa am o idee clara asupra "sporului" de putere adus de axa si raportul de comprimare, am facut o inregistrare a unei reprize, la fel cum am facut si anu' trecut, dupa finalizarea rodajului de 3000km.
Adica accelerare pe drept, incepand cu mers constant in treapta 2, la 2000rot/min.
Temperatura exterioara, presiunea-n roti si incarcarea-s cat de cat la fel.

Inainte (axa de TS si 9,8:1):



Acum (axa data dracu' si 10.3:1):



Am cronometrat atat repriza totala treapta 2 + treapta 3, cat si reprizele doar pe 2.
Rezultate - ABSOLUT IDENTICE!
La fel ca si in configuratia veche, se vede clar cum motoru' nu mai misca in trepte superioare.
Concluzie (personala, asa-mi place sa cred ca stau lucrurile): pot sa-i fac ce i-oi face motorului. Atata timp cat raman la carburator standard de 1.4 si la o pompa de benzina de motor de 0.8 litri, doar atat poate.

Pompa de benzina e comandata de... nu mai stiu cand, tot astept...
Galeria de admisie e in lucru.
79_BMS
QUOTE(Merced @ 25 Oct 2009, 09:37)
De ce nu mi-ai zis codu' pompei de benzina sa vedem daca ti-o aducea amicu' ala al meu mai repede?
*




QUOTE(payty @ 25 Oct 2009, 10:02)
carburatorul standard e insuficient pt 1.6, dar eu zic ca pana acum a fost ok sa faci teste cu el pt aprindere.

eu remarcam la mine ca accelera mai repede cand apasam jumatate pedala, decat cand eram cu pedala la maxim, ceea ce ma duce cu gandul ca la deschidere maxima nu mai asigura suficienta benzina.
sub 2000 de rpm cum iti merge motorul? e mort, sau poti merge pe strada asa? relantiul la cat il tii ca sa stea normal (la cald ma refer)?
*


Muttley
Posted by: Muttley 25 Oct 2009, 11:01

Nu e mort complet sub 2000 de ture, dar iti inchipui ca nici nu trage ca inainte.
Ma deranjeaza cu adevarat insa comportamentul in 4 si 5, abia se taraie. Astfel revin la incapabilitatea carburatorului si pompei de benzina.
Se mai adauga derutarea mea, datorata masinii de serviciu care e diesel, asadar impresiile mele pot fi subiective si-s constient de asta.
Am sa fac un drum la Iasi peste vreo 2 saptamani si am sa am ocazia sa "descopar" mai bine motorul.
Relantiul la cald e multumitor pe la 1100 - 1200 rpm.
DAR... reamintesc faza cu fisele - 2 si 3 nu se simt asa bine la relanti. As pune asta pe seama galeriei de admisie de la monocorp. Adica randamentul de umplere al motorului e optim cat de cat pentru lungimile traseelor 1 si 4, in timp ce la 2 si 3, amestecului i se-nchid supapele de admisie "in nas" ca sa zic asa. Cand vor fi carburatoarele, cu corpuri separate si lungimi egale, ma astept sa se amelioreze treaba

Si ceva ce ma incanta cu adevarat... presiunea de ungere... e perfecta
Foarte multi bani investiti in pompa aia, insa a meritat!
79_BMS
QUOTE(driverx @ 25 Oct 2009, 11:25)
QUOTE
....
Relantiul la cald e multumitor pe la 1100 - 1200 rpm.
....


O sa te trimiti tu singur in origini dupa vreo 3-6 luni. O sa vezi tu.
*


Muttley
Posted by: Muttley 25 Oct 2009, 11:44
Nu-i exclus laugh.gif

Ba, tu ai vreo setare la forum? Primesti notificare daca cineva scrie "relanti"?!?
79_BMS
QUOTE(driverx @ 25 Oct 2009, 12:02)
Primesc chiar un SMS.
*




QUOTE(Gaba @ 9 Nov 2009, 15:16)
Must... Muttley,  must... iara am bulbuci ... nu ai mai facut chiar nimic ? macar zi si tu sa nu mai imi fac sperate pana la anu ca o sa vad un film cu versiunea finala smile.gif
*




QUOTE(driverx @ 9 Nov 2009, 15:19)
Teoretic a facut un rodaj sambata. Stiu ca vroia sa plece, dar nu sunt sigur daca s-a mai pornit, sau daca totusi a inceput drumul, daca l-a facut/terminat cu rabla sau pe jos ...

Mda,

Din pacate trebuie sa va anunt ca Matlee a primit cadoo din nou....niste ban (fara i la sfarsit). Pana scapa el de suspend o sa dispara si ultimele urme de tabla de pe beteleu. Adica din 4-5 decembrie 2009.
*




QUOTE(iuliano_smile @ 10 Nov 2009, 10:34)
Mutley, avansul scris de tine este rac sau la delcou? Daca e rac, parerea mea este: blink.gif .
Se pare ca este mai vasneata acuma, dar cred ca totusi ai avans prea mare in turatie. Doar ca proba, incearca sa mai micsorezi avansul.
*




7 Oct 2017, 20:18:
QUOTE(danmi @ 13 Nov 2009, 17:08)
Tot respectul pentru tine si pasiunea ta, Muttley. Am citit acest topic si nu m-am putut abtine sa nu ridic spranceana de admiratie. Ma bucur sa vad ca mai sunt pasionati, in acest domeniu, care impartasesc din experiente si altora.
Tine-o tot asa, nu abandona. Suntem multi care isi traiesc pasiunea prin cei ca tine.

PS. Totusi nu inteleg de ce nu ai optat pentru supraalimentare cu compresor mecanic care iti oferea exact ce aveai nevoie, adica cuplu si putere la turatii mici.
*




QUOTE(Merced @ 13 Nov 2009, 17:20)
E banat si o sa intarzie raspunsul vreo doua saptamani. Oricum de cate ori s-a sucit pana acum, nu-i exclus sa faca pana la urma nici ce sugerezi tu.
*




QUOTE(vali vtk @ 25 Nov 2009, 22:13)
Se pare ca i-a ajuns pompa de benzen  tongue.gif 

[attachmentid=1628072534] [attachmentid=1628072535]

*




QUOTE(iuliano_smile @ 26 Nov 2009, 00:25)
Super wub.gif .Poate asa vedem si dellortourile montate
Abia astept sa vedem ce bestie iese dupa aceea.
*


Muttley
Posted by: Muttley 5 Dec 2009, 17:55

QUOTE(driverx)
Teoretic a facut un rodaj sambata. Stiu ca vroia sa plece, dar nu sunt sigur daca s-a mai pornit, sau daca totusi a inceput drumul, daca l-a facut/terminat cu rabla sau pe jos ...


Din vagile-mi amintiri (a trecut o luna de atunci), am facut un Pitesti - Bran - Pitesti. Asta pentru a aduna ceva kilometri si a putea strange chiulasa. Acu-mi dau seama ca nici n-am strans-o huh.gif
Anyway, masina merge ca un dos, relantiul e instabil si ridicat si, cel mai deranjant (foarte deranjant chiar), in frana de motor, pe la 1800-1600 rpm incep smuciturile violente, cu sunet de pinioane busite prin cutie. Am incercat pe drum nenumarate reglaje de aprindere si carburatie, fara rezultat insa.
"Driveability-ul" bestiei este semnificativ alterat astfel. Nu se mai poate cobori o panta in frana de motor in treapta 4 sau 5 intre 1000 si 2000 rpm de exemplu, ci trebuie coborata in treapta 3, cu pedala de acceleratie usor apasata si turatia ridicata. Fantastic de aiurea.
Evident, de vina este axa cu came. Axa cu came ce tine supapele de admisie deschise foarte mult timp si (probabil) la acel regim de turatie si sarcina nu permite alimentarea corecta a motorului prin "gaurica" aia de Carfil.
Plan de actiuni:
- pun carburatoare, sper la eliminarea / ameliorarea multumitoare a simptomelor;
- daca punctul anterior nu e suficient, pun la loc axa de 12 TS cu care n-am avut absolut nicio problema de acest gen.


QUOTE(danmi)
PS. Totusi nu inteleg de ce nu ai optat pentru supraalimentare cu compresor mecanic care iti oferea exact ce aveai nevoie, adica cuplu si putere la turatii mici.


Din mai multe motive:
- aveam deja piesele: set motor de 1.6, carburatoare, galerie admisie, axa cu came;
- parerea mea despre supraalimentarea cu compresor mecanic nu e una foarte buna. Asta pentru ca variatia presiunii depinde doar de turatie (nu si de sarcina ca la turbo-suflanta), pentru ca se foloseste de puterea motorului pentru a functiona (nu de energia cinetica si termica care oricum se iroseste a gazelor de evacuare, in cazul turbo-suflantei). Considerand ca alternativa pentru mine ar fi fost turbo-suflanta, ajung la:
- cuplul unui motor turbo e cam ridicat, iar caroseria (standard) de Dacie nu prea e ce trebuie;
- ar fi trebuit sa-l fac 1.4, cum decomprimarea la 1.6 e cam problematica;
- cel mai prohibitiv aspect: calitatea pieselor disponibile pentru acest motor, in consecinta fiabilitatea.
Poate intr-un viitor oarecare, o supraalimentare usoara, desi ma cam foarte indoiesc.

Revenind la topic, la masina am facut aproape nimic. Si nici nu fac mare lucru pana nu gasesc garajul pe care-l caut de atata timp. Masina sta-n continuare nemiscata si nepornita si nedescuiata de mult timp.
Am desenat noua flansa comuna pentru galerii:

[attachmentid=1628072536]

...si verificat acuratetea dimensiunilor prin imprimarea desenului de executie 1:1 si suprapunerea pe vechea flansa de aluminiu:

[attachmentid=1628072537]

Pretenu' a mai reusit intre timp sa incarce cu sudura admisia, in zona-n care a stricat-o tot el, atunci cand i-am zis sa-ncerce o aberatie:

[attachmentid=1628072538]

Vesti noi si in volum mare abia dupa ce gasesc garaj. Ori daca nu, vara viitoare.
79_BMS
QUOTE(driverx @ 5 Dec 2009, 18:09)
QUOTE(Muttley)
...
Anyway, masina merge ca un dos, relantiul e instabil si ridicat si, cel mai deranjant (foarte deranjant chiar), in frana de motor, pe la 1800-1600 rpm incep smuciturile violente, cu sunet de pinioane busite prin cutie. Am incercat pe drum nenumarate reglaje de aprindere si carburatie, fara rezultat insa.
"Driveability-ul" bestiei este semnificativ alterat astfel. Nu se mai poate cobori o panta in frana de motor in treapta 4 sau 5 intre 1000 si 2000 rpm de exemplu, ci trebuie coborata in treapta 3, cu pedala de acceleratie usor apasata si turatia ridicata. Fantastic de aiurea.
...


WELCOME to the club radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Ti-am zis io, dar n-ai vrut sa ma crezi. Eu am muncit un an sa scap de problema, tu ai muncit aproape un an sa ai un comportament la fel de infect ca la Lancer radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
*




QUOTE(Minel @ 5 Dec 2009, 20:20)
Am studiat un pic poza si sper sa ma insel , este cumva o fisura acolo  ..... unsure.gif
[attachmentid=1628072539]
*




QUOTE(iuliano_smile @ 5 Dec 2009, 21:11)
De ce nu incerci turbinele de diesel, unde actioneaza ca turbina cu geometrie variabila.
Uite aici explica cum functioneaza acest tip de turbina, si zis ca este destul de decent pentru cea ce vrei tu. Adica cuplu laturatie mica.

*




QUOTE(ArtVandelay @ 5 Dec 2009, 22:02)
tu vrei sa reuseasca el ce abia a reusit porsche?
*

Muttley
Posted by: Muttley 6 Dec 2009, 01:12

Minel, da, asa pare blink.gif
Voi vedea dupa frezare, rectificare si polizarea sudurilor ce mai vrea galeria aia de la mine.

Dupa mai bine de un an, nici varianta aspirata nu e gata, asa ca discutia despre turbine e inutila, va asigur. Sa renuntam la ea va rog.
79_BMS
QUOTE(Minel @ 6 Dec 2009, 09:47)
Mai mult ca sigur o reincarcare cu sudura dupa executarea sanfrenelor in acele zone unde se observa lipsa de material in afara de ce ti-am arat eu .....
*




QUOTE(payty @ 6 Dec 2009, 16:04)
daca pui mana pe o axa care a fost pe un motor de 1600 incearca sa o masori intr-un fel. macar ridicarea maxima daca nu si gradele. 

la "bolidul" meu se pare ca axa standard de 1600 merge mai bine decat cea de TS. motorul e mai puternic decat vechiul, cu axa de TS, desi celalalt avea si RC o idee mai mare si chiulasa modificata cat de cat la canale.

masina se simte ca trage bine pana pe la 3000 rpm. celalat motor in jur de 2600 incepea sa piarda din cuplu.
e foarte posibil sa difere axele de 1600 de restul, desi nu sunt foarte sigur. e doar o presupunere bazata pe modul in care se comporta motorul pe care il am acum. am avut una singura, de pe vechiul motor de 1600 dar fiind in stare jalnica am aruncat-o si am inlocuit-o cu cea de TS inainte sa o compar cu altceva, macar vizual.

in cartea lui Mondiru nu e mentionata nicio diferenta, dar am gasit si alte lucruri neadevarate acolo, asa ca e posibil sa nu fie corect.
*




QUOTE(emircea @ 6 Dec 2009, 18:22)
Axele la 1300, 1400 si 1600 sunt identice. Si aici vorbesc de cele de serie. Am auzit ca s-ar fi gasit si unele de Nova un pic mai intepate, dar alea deja nu mai sunt de serie.
*

Muttley
Posted by: Muttley 9 Dec 2009, 18:42

Azi mi-am gasit garaj si am dat avansul la chirie pe prima luna. Din pacate insa, prima luna e ianuarie, cum abia atunci va deveni liber.
Asta e, pana atunci poate reusesc sa pregatesc pe cat posibil galeria de admisie.

A, da, si mi-am mai comandat o pompa de benzina, aparent mult mai adecvata nevoilor de presiune ale carburatoarelor si mai potrivita pretentiilor mele de montaj (compartiment motor, nu langa rezervor): http://www.dellorto.co.uk/merchandise/prod...artsectionID=18.
Facet-ul din pozele puse de vali ramane de rezerva.

79_BMS
QUOTE(emircea @ 10 Dec 2009, 09:48)
Dupa cum se prezinta, pare a fi cu membrana si seamana cu aia de Damas. Daca tot ai Facet-ul, nu stiu ce te mai complici cu aia. Din cauza regulatorului?
Apropos de regulator, pe la instalatiile hidraulice si de aer comprimat exista o asa numita 'supapa de refulare'. Se alege un model care sa deschida pe la 0,6 bari, rezistent la benzina (sunt unele cu piston, nu cu membrana) si se inseriaza pe retur. Intre tur, carburator si retur poate sa ramana un simplu T, iar presiunea in zona aia nu va depasi 0,6 bari (sau la cat e reglata supapa sa deschida).
*


Muttley
Posted by: Muttley 10 Dec 2009, 10:01

0.6 bar e foarte mult.
Facet-ul e aproape bun, da maxim 0.27 bar.
Huco face 0.14 bar, ceea ce nu e bun, e perfect.
Ca debit sunt comparabile, adica ambele alimenteaza mai mult decat trebuie.

Facet se monteaza neaparat aproape de rezervor, e o pompa care impinge.
Huco se pune la compartimentul motor, fiindca se pricepe sa suga (sa n-aud comentarii vizavi de formularea asta).

Repet intrebarea - ce sa fac cu regulator de presiune daca pot evita?!?
__________________________________________________________

Si ca sa nu ne mai repetam la nesfarsit cu aceleasi povesti, sa schimb subiectul...
Am luat o decizie asupra sistemului de recirculare gaze carter. Kitul e comandat, astept sa fiu invitat sa-l iau:

[attachmentid=1628072540]

Si o poza de pe net cu un montaj oarecare:

[attachmentid=1628072541]

Il voi pune pe motor cand vor fi si carburatoarele-n peisaj.
79_BMS
QUOTE(emircea @ 11 Dec 2009, 12:58)
Ok, m-ai convins cu pompele, n-am avut habar de recomandarile de montare.
Nu vreau neaparat sa polemizez si sa insist mai mult decat trebuie pe subiectul asta, ci doar sa lamuresc niste confuzii care pot sa fie de ajutor si altora - dar din amintiri (parca si prin Mondiru era scris ceva) cuiul poantou inchide pana pe la 0,7 bar; mi se parea de bun simt si safe acel 0,6.
Atentie, debitul pompei e dat la diametrul tubulaturii de la intrare si iesire; daca restul conductelor nu respecta acest diametru, nu va mai fi acelasi debit.

Fain sistemul de recirculare, in mod sigur nu dupa aspect, ci dupa functionalitate l-ai ales.
Apropos de aceasta recirculare... Ajutandu-mi diversi amici, cu motoare mai mult sau mai putin varza, am observat ca le dau mai usor de cap reglajelor daca o anulez. La final am ajuns sa aleg cel mai bun compromis si in multe cazuri departe de o functionare 'normala'. Chiar de la un ulei mai prost poti sa ai gaze de carter, chiar daca motorul este cat de cat in parametri. Nu se poate oarecum limita efectul lor, pana la un anumit moment dat?
*


Muttley
Posted by: Muttley 11 Dec 2009, 21:52

Mi se pare enorm 0.7 bar la Carfil.
Pentru Dellorto, care totusi au acelasi sistem cu cui poanto, nu am fisierul la indemana, dar am gasit informatia in topic:

QUOTE(Muttley)
In cartea de la MihaiD scrie ca presiunea benzinei la carburatoare trebuie sa fie intre 0.10 - 0.17 bar.


Observatia ta cu privire la debit si conductele de benzina mi se pare foarte buna. Voi cauta in timp sa inlocuiesc teava de cupru dintre rezervor si compartimentul motor cu una la acelasi diametru cu stuturile din pompa si carburatoare - 8mm.

Da, sistemul l-am ales dupa functionalitate. Separa vaporii de benzina de cei de ulei, benzina se-ntoarce-n motor, uleiul cu restul mizeriilor se aduna-n rezervorul ala si-l golesc periodic. Mi-a placut si ca e compact - alte modele au un furtun lateral, probabil si destul de sensibil.
Insa n-am inteles ce ai vrut sa spui cu pasajul asta... "Ajutandu-mi diversi amici, cu motoare mai mult sau mai putin varza, am observat ca le dau mai usor de cap reglajelor daca o anulez. La final am ajuns sa aleg cel mai bun compromis si in multe cazuri departe de o functionare 'normala'. Chiar de la un ulei mai prost poti sa ai gaze de carter, chiar daca motorul este cat de cat in parametri. Nu se poate oarecum limita efectul lor, pana la un anumit moment dat?"
Ce compromis si ce functionare normala?
Efectul cui sa-l limitez?

Minel, ai avut dreptate, era o fisura. Mersi
A fost reparata cu sudura, apoi frezata fata dinspre chiulasa a galeriei.
Inteleg ca-i gata si flansa din otel
Din pacate am aflat de chestiile astea la telefon si abia sapt viitoare pot trece sa le vad.
Cred c-am sa-mi iau o zi de concediu ca sa merg la atelier si sa dau gaurile de prindere dintre cele doua piese si ce mai trebuie ca sa termin admisia...
79_BMS
QUOTE(Hexer @ 11 Dec 2009, 23:48)
acumo montez si eu un asemenea rezervor, dar cu o mica exceptie, unde lasi jos cand se umpla eu bag inapoi in baia de ule, mai bine zis peste nicelul de ulei, astfel pot elimina "presiunea" direct din carter si astfel curgerea uleiului inapoi din chiulasa spre baia nu mai areproblema.

La multe masini e o problema la turatii mari, mai ales daca e si turbo, eliminarea presiunii din motor, cateaodat daca mergi la turatii mari indelungat chiulasa pus si simplu se umpla cu ulei, sa vazut de multe ori.
La un BMW dupa cateva ture pe ciruit rezervorul era plin de ulei (cam jumat de litru).

iar gazele asi lasa afara, sa nu intre inapiu in motor
*


Muttley
Posted by: Muttley 14 Dec 2009, 18:21

QUOTE(Muttley)
....................bla bla..................................
Din pacate am aflat de chestiile astea la telefon si abia sapt viitoare pot trece sa le vad.


Si s-a facut "saptamana viitoare" si am mai prins vreo 20 de minute inainte sa se-nchida atelierul. Iar piesele au iesit peste asteptari de bine

In ordinea operatiilor...

Fisura descoperita de Minel a fost sudata:

[attachmentid=1628072542]

Ramane ca zona din poza s-o planez manual cu o freza mica, cum acolo va calca o piulita de pe prezonul chiulasei.

Apoi frezarea galeriei. Cam ULTIMA sper!

[attachmentid=1628072543]

Minunata placa (flansa) comuna admisie-evacuare din otel.

[attachmentid=1628072544]

I-am cerut baiatului s-o faca la 15-17mm grosime. Cea veche din aluminiu avea 20mm. Asta a iesit la 16mm, deci 4mm de manevra castigati la distanta carburatoare - contraaripa. Nu pare mult, dar conteaza.
Altceva - nu stiu dac-am precizat atunci cand am postat detalii despre "conceptia" placii. Am desenat-o intr-o zi, seara am confruntat prin suprapunere o imprimare scara 1:1 pe placa veche, mi-a dat cu oleaca de virgula, am corectat, apoi s-a pupat perfect. Ei bine, se pupa absolut perfect si cu galeria. Necesita prelucrari minime (voit am facut gaurile din placa mai mici, ca sa am de unde freza).

Si o "unire" preliminara, de forma, ca sa vad unde stau:

[attachmentid=1628072545] [attachmentid=1628072546] [attachmentid=1628072547]

Urmeaza o serie de operatii destul de delicate (frezare manuala canale pentru o trecere cat mai lina, practicarea gaurilor de prindere dintre cele doua, filetarea lor, polizarea sudurilor (ce a mai ramas din ele), adaugarea celui de-al doilea stut de vacuum la cilindrul 4 (mai bine sa fie acolo decat sa plang dupa el mai tarziu) si multe altele. Astea am sa le fac personal, cel mai probabil saptamana asta, daca o fi sa primesc o zi libera la munca.

PS: icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
79_BMS
QUOTE(Minel @ 14 Dec 2009, 21:31)
Sa nu o iei drept carcoteala dar sper ca acolo este doar mizerie ... unsure.gif

[attachmentid=1628072548]

Apropo , mai  ai de munca la ea nu gluma , ajustare , refacere gauri , etc .....
*


Muttley
Posted by: Muttley 14 Dec 2009, 21:56

Rosu - pori in material in niste zone nefunctionale. Ma bucur ca nu e si mai rau de atat. Nu ma deranjeaza cu absolut nimic, la montajul final acolo este garnitura.
Galben stanga - o gaura nu tocmai rotunda. Perechea ei din partea dreapta se prezinta mai bine. Nu e grav, pun saibe mai mari.
Galben dreapta - ce a ramas dintr-o gaura data aiurea de cei ce au facut galeria. Acolo voi face o gaura filetata. Idem in partea stanga.

Da, e de munca, intr-o zi e gata.

Apreciez ochiul critic. Mersi smile.gif
79_BMS
QUOTE(emircea @ 15 Dec 2009, 13:11)
Daca anulam recircularea gazelor de carter in carburator, reuseam sa fac reglaje excelente si fara batai de cap prea mari. Fara anulare, cel mai bun reglaj e departe rau de un mers rotund, frumos...

Nu ai numai vapori de benzina in gazelle de carter, ci si gaze rezultate in urma arderi uleiului la motoare care nu sunt tocmai in parametri. In afara de furtunul ala care scoate gazele de carter sub masina, si cu care nu ma impac, nu sunt si alte metode? Separatorul de ulei decanteaza vaporii de ulei, dar nu are nici un efect asupra altor gaze care mai sunt pe-acolo...
*


Muttley
Posted by: Muttley 15 Dec 2009, 13:24

Eu credeam ca sunt vapori cat de cat curati de benzina care se reintorc in motor.
Ori ia-o altfel: ce ramane in rezervor nu e doar ulei. Mai contine si apa, si altele



Adica atat de multe porcarii care sa te faca sa crezi (macar) ca ce se-ntoarce-n motor e curat.

Am retinut ideea cu reglaje facute fara recirculare
79_BMS
QUOTE(Hexer @ 15 Dec 2009, 21:59)
Asta e emulzie, daca bagi un pic de apa in ulei si dai cu mixer o sa fie exact la fel.

Mod normal nu se formeaza numia daca ai prolema cu garnitara sau crapat chiulasa, in rest numai daca colbutorii fac spuma din ulei, iar in acest caz nu ajuta
*


Muttley
Posted by: Muttley 17 Dec 2009, 21:31

Pe scurt...

Nivelare fata asezare piulita prezon chiulasa:

[attachmentid=1628072549]

Dupa polizare / frezare fina suduri:

[attachmentid=1628072550] [attachmentid=1628072551]

Executare gauri filetate prindere galerie / placa:

[attachmentid=1628072552] [attachmentid=1628072553]

Ma asteptam la asa ceva si s-a-ntamplat:

[attachmentid=1628072554]

Si ironia e urmatoarea - ma asteptam sa se intample si cu toate astea n-am cerut sa se incarce cu sudura zona. Ma uimesc tare de tot uneori...
Explicatie in avans: daca faceam gaura mai jos nimeream in canalele de admisie. Am ales raul mai mic.

Gaurire placa:

[attachmentid=1628072556]

... si felu-n care a fost umpluta de gauri (prezoane chiulasa + suruburi fixare admisie + suruburi fixare evacuare):

[attachmentid=1628072557]

Acum partea cu adevarat nasoala... N-am mai facut poza, da' explic - gaurile filetate din galerie se strang cu suruburi din spatele placii. Suruburi cu cap imbus, iar capul ingropat in placa. Adica:
- gaura strapunsa de 8.5mm pentru filet surub M8;
- gaura de 13mm diametru si 8mm adancime pentru capul surubului. Precizez grosimea placii - 16mm.
Ce s-a-ntamplat a fost ca le-am zis baietilor ce vreau, si ca sa n-am timp mort am gaurit/filetat/montat stuturile de vacuum in timp ce ei lucrau pe freza. Din pacate nu le-am zis COMPLET ce vreau, greseala mea. Rezultatul a fost ca dupa ce am terminat, m-am dus sa casc gura la freza in timp ce lucra si ceva nu parea in regula. Imediat am vazut ca de fapt e foarte in neregula. Freza tocmai facea gaurile de infundare a capetelor suruburilor PE PARTEA GRESITA A PLACII.
Tristete mare, pus pe compilat o solutie salvatoare. Sa se faca iar flansa ar fi fost tragic, e munca multa acolo si nici material nu prea mai era. Dar dintr-o macabra fericire am gasit o solutie. Bucsare, sudare bucsa, apoi inlocuit surubul cu cap cilindric cu surub cu cap conic, pentru a se mai castiga cativa milimetri de sprijin.
Daca printr-o minune cineva-i interesat de povestea asta, am sa revin cu poze explicative data viitoare, ca sa fie mai clar.

Si am ridicat prostia asta:

[attachmentid=1628072560]

Cica-i Forge, da' nu scrie nici pe ea nici pe cutie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.