Posted by: Muttley 29 Jan 2010, 08:33Mersi payty.
Privind partea cu drumul, si eu sunt curios sa vad care-i situatia cu trepidatiile-n frana de motor. De sprinturi nu mai zic. Dar cred ca mai dureaza, ca fara filtru de aer ca lumea si suport frontal la carburatoare nu iese rabla nicaieri. Maxim 2 luni
Posted by: Muttley 31 Jan 2010, 03:06Sa vad daca-mi amintesc... Ieri am dat jos galeriile alea, am remediat ce era naspa, le-am pus inapoi, dup-aia am facut mult fum de evacuare in garaj.
Apoi am vazut eu ca furtunul de racire dintre pompa de apa si teul de aerisire atinge-n admisie, asa ca m-am apucat de refacut traseul racirii in zona aia. Pana aici, numai intentii bune pe capul meu, mai putin rezultatul - teul a facut poc. Si normal, daca dupa aproape 22 de ani se apuca cap sec sa traga ca jitselu' de el. Mi-am bagat copitele si am plecat acasa.
Azi m-am trezit devreme (pe la 11) si am fugit sa caut T de schimb. Coforumistii m-au trimis la dezmembrari in cautarea pieselor de calitate. La primul centru unde-i mai cunosc p-aia - inchis. La magazin, T de plastic si T de metal. 5 mii primu', 35 de mii al doilea. Le-am luat p-amandoua. La al doilea centru de dezmembrari - 50 de mii unu' de plastic. I-am zis de doamna maica-sa si am plecat.
Morala (ca nu degeaba am batut campii pan-acum), de fapt sunt doua:
- NU mai exista piese noi pentru Daciile vechi ci specialitati turcesti (a.k.a. rahat) sculptate-n forma de piese auto;
- cand exista prosti sa cumpere, vinzi gunoi si faci avere.
Revenind la rabla mea... Inca traiam cu impresia ca e scula de piesa T-ul ala de metal, asa ca i-am polizat bavurile (destuuuule) si l-am pus pe rabla, impreuna cu noile furtunuri de racire:
[attachmentid=1628072714]
Mai pe seara insa, ajuns la calculator, am vazut cam ce m-asteapta cu acest T.
Am sa mai caut la dezmembrari. Iar p-asta din metal am sa-l scot si am sa-l bag intr-o sticla cu antigel. Cand o sa se dizolve, am sa merg cu el la OPC.
Inapoi la lucruri vesele...
Spuneam cu cateva posturi mai indarat ca s-a ciufulit cablul ala gros de masa. Insa incepuse afurisitu' sa roada din firul de excitatie (cic-asa-i zice ) al demarorului si aveau cele doua o mica aventura care se lasa cu scantei si fum.
Ce am facut - luat un papuc gros de masa de la un prieten, taiat cablul cu flexul (altfel nu se poate), dezizolat, bagat firul in papuc, imbratisat firul cu aripioarele papucului in menghina, apoi ars cateva ciocane zdravene-n mecla papucului. A iesit foarte bine chiar. Doua straturi de varnis, un ecartor intre cele doua fire ca sa nu le mai trebuiasca si gata:
[attachmentid=1628072715]
A urmat primul pas in realizarea suportului frontal - capatul dinspre motor.
La OBI (moartea micilor afaceri de materiale de constructii samd) am gasit o bucata ordinara de platbanda la un pret exotic, vreo 10 lei:
[attachmentid=1628072716]
Dupa un sprijin anti-rotatie constand intr-un surub cu piulita, o taietura de flex si o gaura cu un burghiu de 8, asta voia sa devina parte a motorului meu...
[attachmentid=1628072717]
Pe suportul motor drept exista o gaura vizibila de 8mm, undeva pe la mijloc.
[attachmentid=1628072718]
Planul era sa intru sub masina, sa bag un surub pe dedesubt in gaura aia, si cu o piulita pe deasupra sa prind L-ul ala alb. Asa ca... ridica rabla pe cric, asigur-o ca sa nu pice-n cap, imbraca-te bine ca e rece podeaua si baga-te ca sobolanul cu surubu-n mana ca sa cauti gaura. Facut toate astea, numa' ca ghinion... suportul motor e inchis de jur imprejur
P-undeva ma bucur ca incidentul nefericit cu pompa de benzina care curge m-a-ntarit, astfel incat, in loc sa disper, m-am apucat sa dau jos scutul motor. Aveam de gand sa sprijin motorul cu cricul, sa desfac suportul motor, sa-l scot afara si sa-i ard in fund o gaura cat pumnul, prin care sa bag surubul in gaura opusa, aia mica, dupa care tanjeam eu.
P-altundeva NU ma bucur ca incidentul nefericit cu pompa de benzina care curge m-a-ntarit, ca vad ca-mi vin numa' idei crete. Noroc cu ajutorul prezent in garaj, cel ce era programat sa puna piulita pe surub, ca a avut o sclipire de geniu si a propus folosirea unei piulite "cusca". Asa ca m-am apucat de cotrobait prin repertoriul de specialitati turcesti din portbagaj si am gasit o piulita ramasa de la episodul fixarii pompei de Damas. M6 din nefericre, fata de M8 cat aveam eu de gand sa folosesc acolo, da' decat sa fac tot ce am scris mai sus ca aveam de gand...
Asa ca... am majorat gaura de 8mm din suportul motor pana la 9 virgula ceva mm, apoi inarmat cu vreo 2 pile de unghii si multi plasturi care sa inlocuiasca portiunile de piele lasate prin evacuare, am prestat vreo 2 ore ajungand la urmatoarele rezultate:
[attachmentid=1628072719] [attachmentid=1628072720] [attachmentid=1628072721]
Repet - toate bune, mai putin faptul c-am ajuns la fixare de 6mm fata de 8mm cat doream initial. Da' s-o puna spurcatu' sa nu reziste, ca revin la planul initial fara nicio jena
Mai departe mi-am amintit ca nenea de mi-a dat electroventilatorul, imi mai daduse si un alternator, sa-i fac o proba, iar in cazu-n care merge, urmeaza sa ramana la mine. Ma tenteaza alternatorul asta pt ca e de putere relativ mica, 70A.
Apoi mi-am amintit ca actualul alternator mi-a omorat in ultimii 3 ani doua baterii in floarea varstei. Nici asta de acum nu urmeaza sa aiba o soarta prea buna, cum incarcarea masurata e de vreo 13V, iar cand calc frana mi se opreste casetofonu'. Asa ca neavand altceva mai bun cu care sa continui, am trecut la a demonta batranul alternator al rablei.
Dupa cateva masuratori "atente", am ajuns la inteleapta concluzie ca din una din urechile astuia nou tre' sa dau jos 3 mm. L-am bandajat bine ca sa nu-nghita pilitura si am pus flexul la treaba:
[attachmentid=1628072722]
Am zis "concluzie inteleapta" pentru ca imediat dup-aia am avut un moment de "Baaaaaaaa, ce-am facuuuuuuut?!?". Mi se paruse ca am imbulinat-o cu pozitionarea fuliei, si urma ca fulia sa fie nevoita sa interfereze cu carcasa alternatorului pentru a se afla in acelasi plan cu celelalte 2 fulii. Da' mi se paruse. Oricum, asta a fost o (alta) lectie, de data asta gratuita din fericire, de "masoara dracu' de 3 ori, taie 1 data".
La suportul ala curbat am ovalizat cu inca 3 mm ceea ce deja erau cele doua gauri ovale de prindere pe bloc:
[attachmentid=1628072723]
Tot suportul curbat nu are raza suficient de mare pentru pivotarea alternatorului nou. Cum raza nu i-o pot mari cu 5mm, macar sa-i mut centrul mai incolo, tot cu 5mm:
[attachmentid=1628072724]
Iar pentru fixarea pe suportul de pe chiulasa, am reusit (vad exact cand sunt gata) sa reduc necesarul de bucse si distantiere la doar doua:
[attachmentid=1628072725]
Noul surub de fixare trebuie sa fie mai lung. Dar din cauza asta, atinge-n delcoul de aprindere. Ca sa nu trebuiasca sa desfac delcoul si inca juma' de rabla pentru a pune alternatorul...
[attachmentid=1628072726]
Pan-acu' e promitatoare fieratania. Si-mi place si cum arata:
[attachmentid=1628072727]
V-amintiti de separatorul de ulei?
Am dat o gramada de bani pe o gramada de rahat. Forge Motorsport, tuning fratie, piese aftermarket, optimizare, performanta, TEAPA! Si mai arata si ca dracu.
Despre ce este vorba... Borcanu' de zacusca separator de gaze carter are doua stuturi de alumiu, unu' intrare, unu' iesire. Ala de intrare are si hexagon ca sa-l strangi cu cheia. De 16mm!!! M-apuc eu sa-l strang cu un deget, abia daca i-am aplicat 1Nm cand plesneste dracia. Dupa ce le-am adus portia logica de blesteme, mi-am amintit ca "kitul" lu' peste vine cu doua seturi de stuturi, la doua diametre de furtun. De nevoie, am apelat la alea. Iar ca sa nu crape si cele din urma, am bagat pe filete adeziv de metal din abundenta si le-am strans la mana. Acuma-s sudate pe borcanu' cu zacusca.
Si asta nu e tot! La baza borcanului e un dop filetat de scurgere, cu o garnitura. La o privire mai atenta, respectiva garnitura este facuta diiiiiiin... plastic casant!
Deci ori totul este o mare bataie de joc, ori borcanu' asta e facatura. Dar dupa faza cu pompa de benzina, cred ca e valabila prima varianta.
Ma rog, am facut o instalare preliminara a neinspiratei achizitii:
[attachmentid=1628072728]