Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O rabla...
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
79_BMS
QUOTE(IRONICK @ 1 Apr 2010, 14:19)
Da, dar nu s-a finalizat.
*


Muttley
Posted by: Muttley 1 Apr 2010, 23:12

Si deznodamantul... Am dat-o la Remat.
79_BMS
QUOTE(vis-a-vis @ 1 Apr 2010, 23:12)
Vezi ma ca nu mai e 1 aprilie tongue.gif
*


Muttley
Posted by: Muttley 1 Apr 2010, 23:13

Ah... am ratat-o cu 13 minute dry.gif
______________________________

Ok, hai si celalalt deznodamant...
Am zis ca mai am nevoie de o parere, cineva cu experienta, adica proprietarul atelierului specializat pe motociclete. Asa c-am dus-o acolo cu schimbari de trepte la 2000 rpm si accelerari pe un sfert din cursa pedalei. Sa fi fost 2-3km, cert e ca la destinatie iar era baltoaca pe buson.
Tipul, experienta (zice el) n-ar avea cine stie ce, dar e bun teoretician, il mosteneste pe taica-su', e vorba de Gabi Grigoras.
S-a tot jucat cu degetu-n gaura capacului culbutorilor si a incheiat prin a spune ca e normal, avand in vedere si raportul de comprimare ridicat si mai ales ca gazele ce ies p-acolo-s incolore.
Am sters busonul de ulei, l-am scos si l-am lasat cu fata-n jos. Asa arata dupa doar cateva minute:

[attachmentid=1628072944]

Deja eram aproape de extaz... Am schimbat busonul (intamplarea a facut sa mai am unu' prin masina) si, cum era de asteptat, nu mai curge.

Acu' explicatia mea... Clar, busonul avea nitul slabit de mai demult. Dar nu a lasat ulei pe langa el pana la orizontale pentru ca la solutia Carfil nu exista separator. Adica gazele ieseu printr-o gaura si se duceau direct in alte 3. Mult vacuum pe cele 3 ramificatii, astfel incat deja cred ca era vorba de "depresiune" carter.
Cand am pus orizontalele insa, printr-o gaura iesea, in una singura se ducea. Plus o piedica pe traseu (separatorul).
Deci trecerea brusca de la "fara balta" la "balta" m-a facut sa exclud din start varianta busonului. M-am inselat happy.gif

Am masurat totusi compresiile...
1 ~ 15 bari;
2 ~ 15 bari;
3 ~ 13 bari ( unsure.gif );
4 ~ 15 bari.
Cum diferenta admisibila (stiu eu) este de max 1 bar, se contura o problema la cilindrul 3. Asa ca am luat o seringa si am turnat vreo 5ml de ulei in acel cilindru. Repetat masuratoarea, acum 14 bari. Ceea ce a fost un rezultat foarte bun. Asta pentru ca:
- daca ar fi dat +15 bari, ar fi insemnat uzura segmenti.
- obtinand doar 14, consider ca e vorba de culbutori dereglati ori o usoara neetanseitate la vreo supapa a acelui cilindru. Cum abia am reglat culbutorii, probabil varianta cu supapa. Deci nimic grav, si-o reveni ea in timp.

Apoi, inainte de a pune vacuumetrele pe carburatoare, am mai facut o sincronizare "dupa ureche", scotand pe rand fisele de la 1 si 4 si regland balansul astfel incat sa scada turatia la fel.
A urmat bransarea furtunurilor si pornirea motorului. Surprinzator, indicatiile erau aaaproape identice, ceea ce inseamna ca metoda reglajului dupa ureche chiar functioneaza.
O poza cu ansamblul vacuumetrelor (faine scule):

[attachmentid=1628072945]

Ceva de mentionat: bujiile-s albe, deci amestec... sarac! blink.gif
In plus, desi suruburile de amestec sunt desfacute ture egale, bujiile n-arata toate la fel. Trag concluzia ca mare lucru n-am sa fac cu analizorul de gaze. Mai degraba ar trebui ceea ce a sugerat Gabi, si anume o bujie de reglaj amestec (aia cu vizor pentru cine a mai auzit).
A, da, era sa uit, i-am schimbat si uleiul si filtrul de ulei.

Ca o concluzie care mi-a schimbat complet starea de spirit (am imbatranit un an ieri si azi de suparare)... nu trebuie schimbat setul motor. Cel putin nu foarte curand icon_mrgreen.gif
Maine seara masina (azi n-o mai numesc "rabla") va parasi garajul icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif



2017 edit, poate am scris mai tarziu, poate nu: circuitul de recirculare gaze carter e incomplet, lipseste traseul de aval clapeta / vacuum / relanti. Cum apare-n pozele de pana aici si de altfel cum este si in 2017, motorul are doar circuitul de sarcina, cu recirculare in amont clapeta.
Oricum, am stat in toti acesti ani cu impresia ca am o problema la un piston, dar citesc acum despre manevra cu uleiul turnat in cilindru si remasurarea compresiei. Adica e bine. Da' eu credeam ca nu e bine. Deci sunt batut in cap iremediabil.
Bujie de reglaj Colortune am cumparat din Franta, de muuuuulti ani. Inca sta in ambalaj. Dar poate am scris mai incolo.

79_BMS
QUOTE(vis-a-vis @ 1 Apr 2010, 23:43)
Bravo ma aplauze.gif
*




QUOTE(St @ 2 Apr 2010, 00:19)
Intr-un final...Felicitari!!!
POate pui un filmulet sa ne bucuram odata cu tine biggrin.gif
*




9 Oct 2017, 00:16:
QUOTE(Merced @ 2 Apr 2010, 07:48)
Bujie d-aia avea digeiasu.  radmasa.gif
*




QUOTE(einstein1984 @ 2 Apr 2010, 09:23)
Chiar sunt curios cum o sa mearga dupa reglajul cu bujie colortune. Daca dai de el, si ford V6 avea scula si ceva experienta cu reglat carburatoare.
  Crezi ca faci rost de un eccelerometreu pentru niste probe dupa ce e gata "masina"?
*




QUOTE(bucatzel @ 2 Apr 2010, 10:33)
Iote aici is unii care se lauda ca vand de-astea, in caz ca nu gasesti prin magazine de tuningareti.
http://www.carbtune.co.uk/colortune.html
*




QUOTE(Dan_kalibra @ 2 Apr 2010, 10:51)
Bravo ! Asteptam poze,poate chiar un filmulet, din excursia spre casa pe care o s-o faci de Paste. Bafta in continuare !
*




QUOTE(Danny_bb @ 2 Apr 2010, 11:31)
Frumos. smile.gif Meriti felicitari pentru perseverenta. Rabdarea si refuzul de a face compromisuri fac diferenta dintre "o rabla" si o masina imbunatatita si, indraznesc sa anticipez, fiabila.
Asta apreciez la proiectul asta: lipsa tiganelilor. Daca ai fi folosit mai mult silicon si mai multe saibe, ar fi fost gata mult mai repede, dar si rezultatul ar fi fost altul.
Una peste alta, cred ca si pentru tine a fost o experienta din care ai invatat multe lucruri.
Felicitari si spor la fine tuning ! smile.gif
*


Muttley
Posted by: Muttley 2 Apr 2010, 12:18

QUOTE(bucatzel)

Mersi!
In instructiunile analizorului, la subcapitolul "multiple carburettors", chiar se spune ca pentru rezultate optime trebuie dracia asta. Dar FIX asta, acest producator.
Am sa-ncerc o comanda.

QUOTE(Dan_kalibra)
Asteptam poze,poate chiar un filmulet, din excursia spre casa pe care o s-o faci de Paste.

E o idee, daca tot sunt la Jurnal de Bord...
Mai greu cu filmul, masina fiind ticsita cu (estimez eu) aproape 200kg de piese si scule. Dar poate-l fac.

QUOTE(Danny_bb)
Asta apreciez la proiectul asta: lipsa tiganelilor. Daca ai fi folosit mai mult silicon si mai multe saibe, ar fi fost gata mult mai repede, dar si rezultatul ar fi fost altul.
Una peste alta, cred ca si pentru tine a fost o experienta din care ai invatat multe lucruri.

Cred ca e (si nu prea) momentul sa ating si un subiect care a mai survenit in urma. Costul.
Spuneam mai demult ca am tinut o evidenta stricta a cheltuielilor legate de modificarea motorului. Ei bine, in acest moment, totalul e destul de rotund, 9850 roni (~3000e). Nu regret niciunul din ei, pentru ca da, am invatat extrem de multe lucruri.

Multumesc pentru vorbele frumoase.

79_BMS
QUOTE(IRONICK @ 2 Apr 2010, 12:33)
QUOTE(Muttley @ 9 Oct 2017, 01:19)

E o idee, daca tot sunt la Jurnal de Bord... 
*



La cati au pierdut timpul sa iti citeasca topicul, este un must.
*


Muttley
Posted by: Muttley 3 Apr 2010, 23:53

Ieri sear-am luat-o din garaj ca s-o duc la Bucuresti.
Daca s-a rezolvat cu pierderile de la buson prin inlocuirea sa, uleiul a gasit sa dea p-afara prin alte parti, si anume pe la prezoane.
Am mers A1 cu maxim 100km/h, cu pauza pentru verificari la fiecare benzinarie. Iar intre fiecare doua opriri (in jur de 20km) se facea baltoaca la prezonul dinspre cutie.
In cele din urma am anulat separatorul si am dus furtun simplu din capacul culbutorilor in stutul de langa filtrul de aer (in poza cu verde):

[attachmentid=1628072946]

Asta a facut sa nu mai apara balta de ulei. Insa s-a dus naibii tot planul meu de a mentine admisia curata
Ramane de vazut cum stau lucrurile pana la urma, daca ma asteapta o segmentare sau schimb de set motor sau nimic.

Desi exista alternativa de transport, n-am rezistat si am plecat cu rabla la Iasi. S-a comportat excelent tot drumul. Ireprosabil, peste asteptari, nu exagerez deloc. Ma refer aici la domesticitatea motorului.
Cateva detalii:

- trage multumitor si la 2000 rpm in treapta 5 de exemplu. Prin "multumitor" se intelege ca nu scade viteza cand accelerezi Mai exact, se misca ca o Dacie normala de 1.4 (poate o idee mai bine) la regimuri foarte joase si joase, ceea ce e foarte ok (se dezlantuie abia peste 3000rpm, dar asta-i alta poveste).
De aici se desprind doua concluzii imbucuratoare pt mine:
1) ramane aceasta axa cu came (cine ar fi tentat sa intrebe de cea de TS, nu, nu o vand);
2) jetarile carburatoarelor sunt foarte ok.

- in toamna, dupa plimbarea de pe Bran, ma plangeam de... multe chestii, dintre care cea mai ingrijoratoare era imposibilitatea de a cobori sub 1800 rpm (parca) in frana de motor. Daca numai indrazneam, se desprindeau sudurile pe caroserie, asa violent smucea.
Deci gata. Acum poate se comporta chiar mai bine decat motorul standard de 1.4. Adica dac-o las sa incetineasca, ajunge turatia si la 1000 rpm si tot nu comenteaza nimic. Nu pot sa explic cat ma bucura ca si-a bagat mintile-n cap

- tot cu ocazia acelei plimbari din toamna mi-a mancat zilele si relantiul. Sub 1200rpm facea ca dracu, mergea cat de cat rotund mai sus, aproape de 1500.
In seara asta, aproape ajuns la destinatie l-am coborat la 1000. Si merge foaaaarte bine Cel putin dupa standardele mele.

- racirea e buna, n-am avut nicio problema reala. Poate ieri seara m-a pus putin pe ganduri cand, dupa ce prin Bucuresti (avand draci pe ea de la faza cu uleiul) am fugarit-o pana acasa, apoi in parcare, dupa cateva manevre, s-a oprit ELV dupa cam mult timp. Posibil ca pe timp de canicula, in trafic greu, sa nu faca fata doar asta. Caz in care am sa-l pun si p-al doilea, ca am unde si am si cu ce sa-l alimentez acum. Inca ceva - daca ventilatorul vechi stiam cand functioneaza (il auzeam), pentru asta cred ca am sa trag un martor de functionare in bord.

- ca veni vorba de alimentare, desi nu tine asa tare de motor, s-a-ntamplat in seara asta sa ma prinda semafor rosu cu faza scurta, ventilator habitaclu pe viteza a doua si stergatoare pornite. Aveam un reflex tampit sa dau pe pozitii, sa trag frana de mana ca sa nu mai apas pedala, sa opresc stergatoarele si sa tin motorul usor turat, sa am macar dezaburire. Va trebui sa ma dezvat de astfel de reflexe

- presiune de ungere cam dubla fata de ce aveam cu pompa de ulei cu debit normal. Veste foarte buna pentru fiabilitate.

Cam atat privind docilitatea. Trecand la altele...
Este o portiune undeva intre Buzau si Focsani (cred) de cativa km buni de palier in linie dreapta. Nu mai stiu de la ce m-am luat, da' am facut o chestie care trebuia sa astepte pana:
- optimizez avansul;
- reglez amestecul;
- golesc masina de (estimez eu) 200kg bagaje;
... si mai ales...
- ma aflu pe autostrada cu parapeti de ambele parti;
- ma aflu in masina singur.
Asa ca abtineti-va de la morala si pledoarii critice. N-am de gand sa repet isprava in aceste conditii, atata minte imi place sa cred ca am.
Chestia-i ca m-am trezit accelerand si am vrut sa vad unde se opreste. Dar la asta chiar NU ma asteptam:

[attachmentid=1628072947]

Repet: il spurc de pe acum p-ala care se apuca sa arunce cu rahat. Si-l injur si pe ala care ar fi tentat sa vina cu vreo lauda. S-a-ntamplat, n-am de gand sa o repet (chit ca in viitor ar putea mai mult), end of story.
Ideea de fapt ar fi ca s-ar putea sa chiar fie undeva pe la 100 cai acolo.
A, da, pe asfalt ud rupe aderenta in treapta 2 din mers.

Iar acum, partile mai putin bune (in afara de baltile de ulei, astea intra la "defectiuni nasoale dar remediabile")...
Am resetat road-tripu' de la GPS pe la inceputul lui A1, cu ocazia plinului. Am facut autostrada, apoi am traversat Bucurestiul de la vest la est cam tare. A doua zi mai temperat de la est la nord, dup-aia pana la Iasi cu 100-120km/h (cu cateva abateri) si 60 in localitati. La destinatie plinul iar, 42 litri si FIX 500km in spate.
Asadar, consum mixt predominant extraurban 8,4%. Ceea ce nu e tocmai bine, avand in vedere ca numai 99+ va vedea d-acu-ncolo.
Dar in timp, cu reglaje, evacuarea ce va urma (banuiesc ca e asmatica cu o evacuare de 1.3 cu 54CP) si cu faptul ca am sa ma satur s-o tot calc pe coada, poate se va ameliora situatia...

Post lung cu impresii in topic lung. Sa reducem la minumul necesar necesitatea revenirii asupra detaliilor de mai sus. Va rog smile.gif
79_BMS
QUOTE(AmunDei @ 4 Apr 2010, 02:44)
Muttley m-ai intrecut cu vmax-ul, a mea a vazut 170 pe bord si in realitate nu stiu cat o fi fost, probabil vreo 160  cool.gif
*




QUOTE(argon @ 4 Apr 2010, 07:51)
foarte tare GPS-ul ala, si eu am la fel wub.gif  pe bord cat aveai la 180 pe el? a iesit de pe scala? la mine arata vreo 180 in bord la 170 pe GPS.

... eu imi permit sa estimez vreo 90 de cai.
*


Muttley
Posted by: Muttley 4 Apr 2010, 08:11

Vitezometrul meu indica aiurea. Dar unul bun (cu eroarea aferenta de 6-10% in plus) ar fi aratat aproape 200km/h.

Logan 1.6 mpi, 90CP - Vmax 170 pe bord, 165 pe GPS.
Logan 1.6 16V, 105CP - Vmax 190 pe bord, 180 pe GPS.
Ambele goale (desi masa conteaza prea putin la Vmax), cu presiune facuta-n roti, astea fiind cele mai bune rezultate.

Deci in niciun caz nu am 90CP.

PS: mai important ar fi Cx-ul. Loganul are 0.35, Dacia 1300 0.40. Iar diferenta dintre ele, desi ca valoare poate parea mica, e enorma. Dar am zis sa fiu retinut
Pentru a anticipa, faptul ca am roti mult mai mici, ca urmare mai usoare nu cred sa conteze la Vmax ci la demaraj. Iar rapoartul total al cutiei in treapta 5 il am la fel ca la Loganul 1.6. Dupa mine e un termen de comparatie bun.
79_BMS
QUOTE(os @ 4 Apr 2010, 08:15)
Muttley - la ce turatie ai dus motorul?
---
edit: si 8.x l/100 km cum zici nu-i de loc rau in conditiile in care ai lucrat tu. Poate (cu reglaje) mai ciupesti ceva, dar nu cred sa-l scazi substantial. Undeva trebuie sa platesti wink.gif
*




QUOTE(argon @ 4 Apr 2010, 08:18)
ai uitat sa iei in calcul aerodinamicitatile care difera, lasa Loganul, la viteza aia conteaza.
*




QUOTE(vis-a-vis @ 4 Apr 2010, 08:19)
Aero... ce? radmasa.gif

(amandoua-s caramizi)
*


Muttley
Posted by: Muttley 4 Apr 2010, 08:21

argonel:
QUOTE(Muttley)
PS: mai important ar fi Cx-ul. Loganul are 0.35, Dacia 1300 0.40. Iar diferenta dintre ele, desi ca valoare poate parea mica, e enorma. Dar am zis sa fiu retinut


os, 5400rpm in treapta 5.
Cand o frig, schimb la 5000, dar probabil ca varful de putere cu axa din dotare il are mai sus, pe la 6000.
79_BMS
QUOTE(os @ 4 Apr 2010, 08:23)
Zic aici ca sa nu deranjez ordinea ideilor: intre timp muttley a adaugat valorile Cx pentru cele doua caroserii. Ceea ce mai trebuie luat in consideratie e aria frontala diferita (mai mare la Logan - Muttley: valori aproximative?)
*


Muttley
Posted by: Muttley 4 Apr 2010, 08:24

Aria frontala e factor in calculul Cx-ului.
79_BMS
QUOTE(argon @ 4 Apr 2010, 08:27)
Loganul 1.6 mpi de 85,8 cai(64 KW), nu 90 de cai cat se stie in popor, are vmax constructiva 175 km/h, imi sustin ideea, si estimez in continuare ca tu ai 90 de cai nerotunjiti de marketing-ul Dacia, adica vreo 67 KW.
*




QUOTE(os @ 4 Apr 2010, 08:27)
Mai, pe vremea mea nu era biggrin.gif

Pe vremea mea era asa: F=ro*A*Cx*v^2

Dar ca sa parafrazez o vorba celebra: ou sont les aires d'antan?
*


Muttley
Posted by: Muttley 4 Apr 2010, 08:32

Corect, e factor la calculul fortei rezistente.
In cazul asta nu stiu ariile. Clar mai mica valoarea la rabla.
___________

Notiunea de "viteza max constructiva" e cea mai ambigua si derutanta treaba.
Valorile de viteza maxima pe care le-am scris mai sus sunt reale, obtinute de mine, in mai multe ocazii, cu mai multe masini. So "viteza maxima constructiva" pentru mine = zero.

Argonel, incearca sa realizezi ca daca...

QUOTE(os)
F=ro*A*Cx*v^2


Atunci in formula Puterii rezistente (care in cazul Vmax este egala cu puterea motorului), ultimul termen e v^3!!!
79_BMS
QUOTE(os @ 4 Apr 2010, 08:44)
Muttley - chiar asa si este. Ca sa cresti viteza cu un factor X, e necesara pentru invingerea fortelor aerodinamice o crestere a puterii proportionala cu X^3.

Tocmai asta e motivul pentru care:
1. e greu de crescut (mult) viteza finala
2. se lucreaza in desperare la Cx - cu carenari, cu investitii de sute de milioane de euroni in tunele aerodinamice etc.
-----------
*




QUOTE(xcss @ 4 Apr 2010, 09:21)
De ce l-ai sters pe nea monitor? Stiu ca era o poluare (era sa scriu polutie) ordinara a topicului, dar rar mi-a mai fost dat sa vad o manifestare mai expresiva a starii de frustrare... Eu as fi lasat-o, spre a servi de exemplu...  wise_guy.gif
*




9 Oct 2017, 00:43:
QUOTE(kog @ 4 Apr 2010, 10:15)
pe cand un test pe stand? Sa aflam si noi cati cai ai indesat in motor icon_mrgreen.gif
*




QUOTE(Merced @ 4 Apr 2010, 10:52)
Eu stau si ma gandesc ce-o fi trecut prin capul celor care au fost depasiti de rabla lui Muttley care rula cu 180km/h...  radmasa.gif
*




QUOTE(lucianac79 @ 4 Apr 2010, 12:02)
Poate o fi fost vreunul care s-a oprit pe loc sa dea cu apa pe la ochi zicandu-si  ala Dacie ... eu BMW .... unde au disparut caii mei  radmasa.gif .
Eu as fi curios care ar fi turatia maxima in configuratia actuala a motorului. Cred ca o aprindere integral electronica la care sa se renunte la distribuitor ar aduce un plus de stabilitate functionarii motorului.
Dupa atata munca la motor ma gandesc daca nu ar merita btl-u si el o vopsire acolo.
*




QUOTE(danciusergiu84 @ 4 Apr 2010, 13:06)
felicitari pentru munca depusa si rezultatele obtinute
*




QUOTE(iuliano_smile @ 4 Apr 2010, 13:59)
Cred ca isi bagau"****"in ele de BMW si le injurau de tot neamul lor  radmasa.gif  radmasa.gif
Ahh....si uite asa sa indeplinit si visul meu rolleyes.gif ....sa se construiasca o DACIE care sa bata BMWurile. Acuma la vara am ce face wub.gif .
Muttley bravo tie. Sa nu regreti nimic din ce ai facut pana acum. Acum daca iai trage si tu o vopsea pe BTL-ul tau, fara nimic special pe afara, doar cu o camera de luat vederi, sa vedem fetele conducatorilor cand ii dai tu talpalau pe langa ei radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif .
*




QUOTE(vis-a-vis @ 4 Apr 2010, 14:17)
Eu zic totusi sa nu exagerati, masina a egalat performantele unui amarat de logan... Pana la vise umede cu "facutul" de BMW-uri e cale lunga... si nici macar n-a fost asta scopul. Parerea mea...
*




QUOTE(lucianac79 @ 4 Apr 2010, 14:36)
Postul meu era bineinteles o exagerare, este evident ca Muttley nu a bagat bani in aceasta masina pentru a se da la "liniute". Pe configuratia curente eu as spune ca se poate aplica chiar si o injectie multipunct, facuta de la zero.
*




QUOTE(argon @ 4 Apr 2010, 14:37)
una e cand trece un Logan pe langa tine cu 170, zici uite si la tanpitu ala,  alta cand trece o Dacie 1310, ca nu te astepti, parerea mea icon_mrgreen.gif    sper ca la exterior sa nu-i faci nici o modificare gen tiuning de Arges.
*




QUOTE(vis-a-vis @ 4 Apr 2010, 14:48)
E clar ce va urma... Gordini style...
*




QUOTE(Merced @ 4 Apr 2010, 18:59)
N-o sa faca el modificari, poate vreodata o vopseste, desi are farmecu' ei vopseaua aia matuita si petele alea de vaselina combinata cu ceva lipicios(am uitat mix-ul) date unde-i sarita vopseaua.
Am uitat sa mentionez un lucru. Are muzica in masina ceva de speriat. Se aude absolut demential. Cel putin boxele din spate sunt smecherie smecherie, atata bass de la o pereche de boxe rar am mai pomenit, si m-am urcat prin masini destule in viata mea.
*





9 Oct 2017, 00:44:
QUOTE(Hexer @ 4 Apr 2010, 21:44)
Bravo pentru rezultat...credeam ca niciodata no sa fie gata  tongue.gif

Daca ai ambitii sa pui pe un stad si cateva incercari pe 402m asi fi tare interesat sa vad cum si ce.

Spor si cat mai multi cai....
*




QUOTE(Merced @ 4 Apr 2010, 21:58)
Nu o sa faca asta. El nu pleaca de pe loc cu "scartz", el pleaca usor, schimba a doua, dupaia da dupa ea.
*




QUOTE(AmunDei @ 4 Apr 2010, 22:00)
Provocarea e sa pleci cu I, tare, fara scart  happy.gif
*




QUOTE(ArtVandelay @ 4 Apr 2010, 22:04)
Dati-va din mers, e mai fun biggrin.gif si mai sanatos pentru masina
*




QUOTE(IRONICK @ 4 Apr 2010, 22:06)
Daca imi permiteti domnu o mica corectie ... vitezele de top speed sunt mai mari pentru frigider, uite-o doar pe aia de 1.4.

Logan 1.4 mpi, 75CP - Vmax ~180 pe bord/173 pe gps

PS. Cred ca ai peste 90CP.
PS. Ce urmeaza? Franele?
*




QUOTE(Merced @ 4 Apr 2010, 22:10)
Normal, m-am exprimat gresit. Nu vrea sa forteze transmisia cu plecari in tromba de la 0. E alegerea lui, eu nu m-as putea abtine. 04.gif
*




QUOTE(AmunDei @ 5 Apr 2010, 00:19)
Stii care e culmea? Cele mai bune plecari de pe loc le faci atunci cand nu vrei, cand mergi natural, eu asa am observat.

Ex: noapte, ploaie, intersectie pustie, eu in tractorasul din semnatura remapat si incaltat cu penalele de kormorane din fabrica. Pur si simplu am plecat tare, fara sa ma gandesc de ce. Si s-a dus ca din glont, fara patinaj, fara torque steer (face cateodata) apoi am schimbat la vreo 4600, a doua la fel, a treia si m-am trezit la suta, probabil facand cel mai bun timp pe care l-a vazut masina vreodata. Dar intr-un milion de ani nu as mai putea sa fac asta vreodata, constient de faptul asta.
*




QUOTE(PaulT @ 5 Apr 2010, 14:51)
Superb! Sper sa am vreodata ocazia sa o vad live. Si eu sunt sigur ca ai peste 90cp(sa nu zic putin peste 100....) .
*




QUOTE(Siconi @ 5 Apr 2010, 15:33)
party.gif  aplauze.gif pentru munca depusa si pentru rezultatele de pana acuma. Mai o lista lunga de dus la capat. Spor!

Hristos a inviat!
*




QUOTE(nalodaniel @ 5 Apr 2010, 20:53)
nenea matli....
imi cer scuze c-o zic asa dar.... poluezi topicu' !!!

cum iti permiti sa pui chestii de genul merge foarte bine, e cuminte si poze aia cu gpsul cand topicul se cheama "o rabla"?!

ps. am asteptat 3 zile sa vad asta, da sa-mi bag picioarele ca a meritat... felicitri,geniala masina biggrin.gif  biggrin.gif  168.gif felicitari

pps. am zis felicitari?
*


Muttley
Posted by: Muttley 5 Apr 2010, 21:20

Sa raspund punctual...

* au fost / sunt unii care au mers cu 230km/h cu Dacia, cu swap-uri de motoare, supraalimentate, puteri foarte mari. Eu nu imbratisez chestiile astea, nu mi se pare caroseria potrivita, restul mecanicii nu face fata. Deja dupa 800km (am mai facut un dus-intors la Piatra Neamt) mi se pare insuficient ce am. Dar motorul asa ramane - aspirat, de Dacie. Nu caut sa bat BMW-uri, nu vreau la liniute. Desi s-a mai zis, repet: masina o fac pentru mine, si caut sa se miste multumitor. Si slava D-lui o face.

* nu plec niciodata "cu scartz" din mai multe motive:
- e o prostie;
- dauneaza foarte mult transmisiei (planetare+cutie+ambreiaj care totusi sunt si vor ramane de Dacie);
- rabla mea e cam "supramotorizata" pentru treapta 1 (am mai zis, pe asfalt ud rupe aderenta din mers chiar si cu a 2-a);
- din motivele de mai sus, timpul pe sfert de mila si 0-100km/h vor ramane necunoscute pe vecie.

* n-am s-o duc pe niciun stand de masurare a puterii, dyno-urile de la noi nu-mi inspira incredere dpdv al acuratetii puterii masurate. Prefer sa fac eu calculele si masuratorile mele empirice.

* la exterior va pastra cu fidelitate linia de "rabla 1310 TLX". Mie mi se pare perfecta asa (o poza de ieri):

[attachmentid=1628072948]

Singurele schimbari vor consta intr-un al 2-lea set de jante Canada late (la fel ca astea) carora le voi mai adauga 1 - 1.5 inchi latime si coborarea suspensiei. Atat!
Vopseaua va trebui sa astepte pana am timp / conditii (garaj utilat) pentru o dezechipare totala, refacerea masticului, a acoperirilor anticorozive, vopsire profesionala, dynamat peste tot, samd. Cum timp nu am mai deloc (dovada motorul cu care intru-n al 3-lea an), va mai dura al naibii de mult pana atunci. Am s-o mai retusez cu pensula cand se va putea si voi incerca in continuare s-o conserv cat pot de bine.
______________________________________

Cum am ajuns acasa (Piatra Neamt) i-am cerut mamei noul separator. Mie mi se pare faina dracia, desi mama spune ca seamana cu un aparat de muls vaca

[attachmentid=1628072949] [attachmentid=1628072950]

M-a mirat foarte tare usurimea sa, asa ca am incercat o endoscopie cu o lanterna.
Motiv de maxima bucurie - daca celalalt e cu site, astfel opunand o rezistenta considerabila la trecerea gazelor, asta e gol - gol. Are doar un perete despartitor la interior, care creaza un "ac de par" pe traseul gazelor.

[attachmentid=1628072951]

Adica rezistenta ZERO icon_mrgreen.gif

Notiuni teoretice...
Exista separatoare de gaze carter:
- centrifugale;
- cu racire (probabil condenseaza gazele);
- cu site (ala vechi);
- cu inversarea sensului de deplasare al gazelor (asta nou).
Deci separatorul nou e nesperat de bun, se potriveste de minune nevoilor mele.

Maine duc rabla la un prieten foarte priceput ca sa facem impreuna niste investigatii (inclusiv remasurarea compresiilor, inca nu-s lamurit cu compresia de la 3) si am sa profit de prezenta rablei in service-ul lui ca sa-l montez.
79_BMS
QUOTE(bucatzel @ 6 Apr 2010, 11:24)
QUOTE
Deja dupa 800km (am mai facut un dus-intors la Piatra Neamt) mi se pare insuficient ce am.

Tu nu poti fi niciodata 100% multumit? Altora le-ar fi ajuns cativa cai in plus, cat sa poata depasi in liniste un tir tongue.gif

Ma bucur ca ai putut sa te depasezi din A pana in B fara evenimente. Banuiesc ca ti-o fost greu sa-ti stergi ranjetul de pe fata dupa prima tura serioasa cu ea.

Cat de consum, el e dat si de Cx (care e cum e, dupa datele pomenite mai sus). Nu-i masina pe care care s-o calci pe coada, si sa scoata 5%. Fa aia 500 de km cu Vmax 100 km/h si cred ca ti s-or schimba datele problemei. Singura chestie care ai mai putea acum s-o faci (exceptand reglaje) care sa afecteze consumul semnificativ, ar fi sa cauti o cutie mai "lunga". Ceea ce nu cred ca vei face.
Oricum, avand in vedere ca gordinele se laudau cu consumuri semnificativ mai crescute decat cel calculat de tine, si ca tu ai acum o masina comparabila cu ele, as zice ca ai facut o treaba al naibii de buna.

Avand in vedere ca vrei sa ramai pe jante Canada, sunt curios ce-o sa faci in episodul urmator: "Sistemul de franare".
*




QUOTE(Siconi @ 6 Apr 2010, 11:49)
Si cel imediat celui de-al doilea: Suspensia si trenul de rulare
*




QUOTE(argon @ 6 Apr 2010, 11:55)
coborarea suspensiei e simplu, dar ce trazneasca sa-i faca la trenul de rulare?
*





9 Oct 2017, 00:55:

QUOTE(Filip @ 6 Apr 2010, 11:55)
Din cate am vazut, Muttley are cele mai sanatoase idei de a modifica o Dacie. Inutil sa mai zic, dar mai zic o data: Felicitari! I-ati pastrat esenta de Dacie!
*




QUOTE(Siconi @ 6 Apr 2010, 12:00)
QUOTE(argon)
[...] ce trazneasca sa-i faca la trenul de rulare?

bucse, turanti, bielete, tefloane, poliamide silicoane... chestii d-astea... nimicuri care aduc cu ele mici imbunatatiri... Nu ma gandeam la alte cele...
*




QUOTE(SiloS @ 6 Apr 2010, 15:54)
QUOTE(Muttley)
A, da, pe asfalt ud rupe aderenta in treapta 2 din mers.

Ce cauciucuri ai ?
*




QUOTE(kog @ 6 Apr 2010, 20:22)
QUOTE(bucatzel)
Avand in vedere ca vrei sa ramai pe jante Canada, sunt curios ce-o sa faci in episodul urmator: "Sistemul de franare".

ce probleme prezinta jantele canada? unsure.gif
*


Muttley
Posted by: Muttley 6 Apr 2010, 21:00

La consum e chiar foarte bine chiar si-n conditiile actuale. Consumul extraurban la mers normal l-as estima pe la 7-7.5. Da' mai greu cu partea de "mers normal"
S-ar putea sa mai scada dupa eliminarea restrictiei de pe evacuare. Ori sa creasca
Cutie mai lunga de atat nu se justifica, ar insemna sa oblig motorul la turatii joase, iar astfel stric tot. Am cea mai lunga cutie de Dacie disponibila si asta ramane.
Oricum, ceea ce doare nu este consumul propriu-zis ci pretul / litru al benzinei 99+. Oricum, consumul NU este o problema. Stiam de el de la inceput. La valorile pe care le-am inregistrat, chiar am motive de bucurie... Siiiiigur ca da

La frane inca n-am facut nimic, doar intretinere fara compromisuri (discuri, placute, lichid, toate de import si de calitate).
Am eu niste intentii perverse, sa vad daca s-or materializa in timp (daca gasesc piesele necesare). Nu v-asteptati la nimic maret insa, in afara de o alta pompa si ceva placute pe spate.
kog, problemele prezentate de jantele Canada sunt in numar de una: sunt mici. Adica fara discuri mai mari, fara etrieri cat casa, fara nimic.

La trenul de rulare ce naiba sa-i fac decat intretinere?!?

La suspensii e loc de muuuuuuuulte imbunatatiri, n-are rost sa le insir acum. La anu', cand m-oi ocupa (daca mai ramane timp dupa ce termin motorul ).

QUOTE(Pilif)
I-ati pastrat esenta de Dacie!

Ma, promit ca am lucrat singur! Or daca te dai la mine cu politeturi iti iau lopata de zapada samd.

Cauciucurile-s 175/65/13, Fulda de nu stiu care, profil de vara.
________________________________________

Azi am dus rabla la Husi, la prietenu' asta al meu. Prima chestie a fost sa-i pun noul separator:

[attachmentid=1628072952] [attachmentid=1628072953]

Dup-aia i-am verificat jocurile culbutorilor (au fost ok) si am remasurat compresiile, numai ca mi-a iesit valoarea maxima de ~9 bari. Adica manometru defect. Insa la cilindrul 3 presiunea a fost de vreo 7 bari, deci in continuare problema acolo.
Verdict final - ii dau pana imi ia 8.4l/100km ulei, dup-aia-i fac si setu'. Pana atunci sa ma scuteasca.
Si, surpriza mare, avea prietenu-n service o bujie de reglaj. Am infipt-o pe rand in fiecare gaura de chiulasa, am invartit de fiecare surub de amestec pana am admirat 4 fronturi de flacara albastre si gata si amestecul. Am omis insa sa fotografiez divaisu'. Sorry.

N-am apucat sa ma bucur de reglaje, ori noul accesoriu, ca am lasat masina acolo pana saptamana viitoare cand ma prezint la Remat.



2017 edit: "am remasurat compresiile, numai ca mi-a iesit valoarea maxima de ~9 bari. Adica manometru defect. Insa la cilindrul 3 presiunea a fost de vreo 7 bari, deci in continuare problema acolo." E clar, sunt autist mellow.gif
79_BMS
QUOTE(lucianac79 @ 6 Apr 2010, 22:18)
Vad ca te ții de șotii, ce sa faci la Remat?
*




QUOTE(driverx @ 6 Apr 2010, 22:22)
Ce trebuia sa faca de ani BUNI de zile .... tongue.gif
*




QUOTE(cosmin_2300 @ 6 Apr 2010, 22:24)
Sa cumpere niste piese  radmasa.gif
*




QUOTE(Merced @ 7 Apr 2010, 00:03)
Jante? 04.gif
*




QUOTE(payty @ 7 Apr 2010, 06:35)
vezi ca manometrul s-ar putea sa nu fie defect. cam 9 bari am masurat eu pe ambele masini pe care le-am avut cand aveam motorul ok. la prima am masurat 9.5 cand abia terminasem rodajul la motor (set de uzina).
cel de 7 bari e cam aiurea,  si probabil ca scapa pe undeva. In carte zice ca la dacie tre sa ai cam 9.5 bari +-0.5.

daca faci un calcul sumar nici nu prea ai de unde sa fie mai mult de 10 bari cu compresie de 10:1. gandeste-te ca ai un volum de aer de presiune 1 bar (presiune atmosferica) pe care il comprimi de 10 ori. cam 10 bari da.

bine, aici se mai pune la socoteala si faptul ca ii creste un pic temperatura datorita comprimarii (deci si presiunea) si din cauza asta ii mai creste putin presiunea dar cred ca e neglijabil, si se compenseaza cu faptul ca nu incepe sa il comprime decat dupa inchiderea supapei de admisie care nu e fix la PME.
*




QUOTE(Merced @ 7 Apr 2010, 07:05)
Cum sa fie ok 9, cand a masurat altceva cu alt manometru?
*


Muttley
Posted by: Muttley 7 Apr 2010, 07:50

payty, iar uiti.
Cu o pagina-doua in urma am citat valorile pentru 9.8:1 si am scris valorile masurate in Pitesti pentru 10.3:1.

79_BMS
QUOTE(payty @ 7 Apr 2010, 11:09)
n-am uitat, stiu ca ai avut in jur de 14 bari, dar ma gandeam sa nu fi indicat acolo compresometrul gresit.

nu zic asta cu rautate, dar daca compresometrul initial nu a aratat corect, atunci chiar e pacat sa te apuci sa demontezi motorul. mie unul mi se pare cam mult 14 bari pt un motor cu axa cu came cu intarziere mare de inchidere a supapei de admisie. la turatie mica chiar nu prea are de unde sa faca atata presiune din moment ce destul de mult se da afara inainte sa inceapa sa se comprime. RC-ul n-a fost crescut foarte mult de la cel original al masinii (9.25:1) in schimb axa e mult mai "radicala".
*




QUOTE(bucatzel @ 7 Apr 2010, 17:36)
Am si io cateva nelamuriri legate mai de viata reala.

1. ITP - Noxe. Consumul crescut inseamna mai multa benzina arsa per unitatea de timp. Acu' banuiesc ca ajuta aici si separatorul de gaze, si benzina mai buna, si , dar nu sunt sanse sa o rupi intr-o fericire? Acu' stiu ca ai reglat totul cu colortune-ul ala, dar ala stie ce-i mai bine pentru motor, nu pentru ITP.

2. ITP - Modificari. La ultimul ITP pe care l-o vazut dacia mea, un destept de la ITP l-o trimis pe taica-miu la plimbare din cauza filtrului de benzina. Intr-adevar, filtrul era de felul lui filtru de motorina, cu decantare, dar isi facea veacul pe dacia noastra de cand o stiu eu. Motivul: "modelul initial nu a fost prevazut cu filtru de benzina." Si nu era montata o tiganie, era pus frumos, coliere, munca ingrijita. La tine, cand o sa ridice capota, o sa faca cu inima.

3. Cam ce consum de ulei o sa-ti genereze separatorul ala?
*




QUOTE(argon @ 7 Apr 2010, 17:39)
noxele nu reprezinta nici o problema, ca oricum nu le masoara nimeni dupa ce ridica capota, eu mi-as face probleme pentru controalele in trafic, au astia o boala pe Dacii..
*




QUOTE(vis-a-vis @ 7 Apr 2010, 17:44)
Cand s-o eradica spaga in Romania, poate atunci sa ne facem probleme tongue.gif
*


Muttley
Posted by: Muttley 7 Apr 2010, 17:58

1) ITP - Noxe.
Nasol. Vreodata voi masura noxele cu analizorul ala. Sunt curios si eu cum sta.

2) ITP - Modificari.
Mailul la RAR e trimis de ceva timp, avand drept continut "alimentare separata a cilindrilor motorului folosind carburatoare de Alfa" si "pneuri de 175/65/13". Inca astept raspunsul (dac-o veni vreodata). Pana atunci am scos mailul la imprimanta si se afla in rabla, ca in eventualitatea unui control sa am ceva ceva de strans in brate cand m-apuc sa bocesc dupa indurare.

3) Separatorul NU genereaza consum de ulei. E la fel ca la standard, unde gazele cu continut de vapori se intorceau in admisie si erau arse. La mine nu mai ajung in admisie ci se aduna-n separator si le arunc. "Consumul" e acelasi, difera doar metoda de consum.
79_BMS
QUOTE(argon @ 7 Apr 2010, 18:00)
poti sa astepti mult si bine, nu o sa raspunda la mail, eventual poti incerca sa intrebi direct la ei, sau o recomandata cu confirmare...
*




QUOTE(bucatzel @ 7 Apr 2010, 18:27)
QUOTE
Nasol. Vreodata voi masura noxele cu analizorul ala. Sunt curios si eu cum sta.

Nu-i neaparat nasol, ca teoretic tu ai arderi mai eficiente decat o 1300 standard , daca e sa ne luam dupa un raport consum / putere degajata.

Acu', daca cumva incepe sa miroasa a problema dupa masurari, poti incerca sa te interesezi cum poti creste puterea scanteii, ar putea sa ajute si aia (era la un moment dat ditai discutia pe topicul de aprinderi).

Nu uita ca eu intreb de curios, imi place mie sa listez posibilele probleme icon_mrgreen.gif .

Daca ai trimis mail de mai mult de o saptamana si n-ai primit raspuns, ma indoiesc ca o sa mai primesti. Aterizeaza si tu un picior la ei in ograda si intreaba-i mai personal un pic.
*




QUOTE(Siconi @ 8 Apr 2010, 12:54)
O aprindere electronica gen CDI (capacitive discharge ignition) si un senzor in loc de platina in delco ar face minuni nu doar in ceea ce priveste arderea completa a gazelor (noxe mult mai mici decat standard, pentru ca exista o ardere mult mai buna a amestecului, datorita energiei mult mai mare acumulata in condensatorul aprinderii si, deci, rezulta o scanteie mult mai puternica... probat si testat), ci si in privinta mersului motorului, adaugand vreo suflare de putere in plus. Reglajul de avans se va efectua un pic diferit, avand o decalare de cateva grade (parca 2*).
Cititi pe topicul dedicat acestui subiect si luati legatura cu maestrii de pe acel topic. O aprindere d-asta merita fiecare banut.
*




9 Oct 2017, 01:12:
QUOTE(Merced @ 17 Apr 2010, 11:58)
Fac un bump acestui topic. Aseara pe la 21:10 primesc telefon de la Muttley, ca a prajit garnitura de chiulasa la masina luata pentru piese. Ma intreaba daca am vreo garnitura, ii zic ca am si e de 1.4. Imi zice s-o aduc ca o monteaza el, impreuna cu niste scule. M-am dus.
Am ajuns la  6 dimineata acasa, restul o sa povesteasca el si o sa postez eu cu quote, ca are ban inca vreo luna.
Oricum cred ca m-am ales cu rabla de dus la remat.  tongue.gif
*




QUOTE(vis-a-vis @ 17 Apr 2010, 16:58)
Ura! Putem sa ne facem de cap pe topicul lui! yupy.gif
*




QUOTE(kog @ 18 Apr 2010, 14:44)
asteptam povestea cu Fat-Frumos si garnitura de chiuloasa 04.gif
*




QUOTE(emircea @ 28 Apr 2010, 15:59)
Merced, ceva update? Nu-i mai dati fratilor vin la Matli, ca face ce face si sare cu ban-u' biggrin.gif
*




QUOTE(Merced @ 28 Apr 2010, 16:19)
A plecat in Bucuresti de ceva vreme.
*




QUOTE(argon @ 28 Apr 2010, 17:27)
saracu' sleep.gif
*






9 Oct 2017, 01:12:

QUOTE(danciusergiu84 @ 4 May 2010, 11:03)
dar cam pentru ce a luat ban daca nu sunt indiscret?
*




QUOTE(argon @ 4 May 2010, 11:07)
QUOTE(moderator)
Muttley - 20 zile ban pentru off-topic si injurii

*




QUOTE(bucatzel @ 4 May 2010, 11:23)
Poi matematica mea de balta zice ca in cazul asta ar cam trebui sa se fi "liberat" de ieri.
*




QUOTE(slider2 @ 4 May 2010, 11:40)
atunci, hai liberare!!!  drunksinging.gif
*




QUOTE(Merced @ 4 May 2010, 12:52)
Azi i-am dus rabla de piese la Remat, mai tarziu sau maine dimineta ma duc sa mai recuperez de pe ea ce mai are omul nevoie, mai precis puntea spate si bara fata. Cadou de liberare!  icon_mrgreen.gif
*

Muttley
Posted by: Muttley 4 May 2010, 13:40

Fi-i-ar matematica lui bucatzel radmasa.gif
Daca nu calcula el, eu inca as fi trait cu impresia ca mai am ban vreo saptamana icon_mrgreen.gif

79_BMS
QUOTE(MuciX @ 4 May 2010, 13:46)
Traieste! ph34r.gif

bineairevenit grouphug.gif
*




QUOTE(bucatzel @ 4 May 2010, 14:26)
No, trecand peste povestea cu viitoarea carne de remat, pe care sper ca n-o sa uiti sa ne-o relatezi, cum se comporta beteleul? sau doar l-ai mutat dintr-un garaj in altu'?
*


Muttley
Posted by: Muttley 4 May 2010, 15:37

Despre beteleu, detalii mai tarziu, cand am sa postez si ultimele poze (le am acasa).

Intre timp, daca tot ai pomenit... episodul rablei de remat smile.gif
Sa vad ce-mi mai amintesc...
Deci masina e (de fapt era, vezi postul anterior al lui Merced) fabricata in '91. Vopsea originala, rugina originala, doi proprietari pana la mine. O femeie din Bucuresti pana acu' 2 ani si un coleg de munca in ultimii doi ani. In jur de 60 - 70 mii km reali, masina neabuzata, nemodificata, neimprovizata, nenimic facut la ea. Poate si cam neglijata totusi... Cred c-avea antigelul si lichidul de frana originale, furtunurile originale, pana si cele de benzina (tari, sfaramicioase, dar originale), iar uleiul schimbat... candva.
I-am dat colegului astuia 15 milioane pe ea acu' cateva luni, urmand s-o culeg din Craiova cand s-o putea.
Planul era cam asa... Rabla mea o plasasem din timp in service-ul unui bun prieten din Husi (cred c-am mai scris asta). Urma sa vin cu rabla asta de piese la Husi, sa schimb unele piese de pe una pe alta - bara fata, punte spate (a mea cu tamburi mici, asta cu tamburi mari), luneta (a mea mai are un singur fir de degivrare functional). Pe langa astea as mai fi luat cutia de viteze (m-astept sa devina intrucatva consumabil la mine), cateva plastice de la interior, toata partea de franare, in special conductele (a mea e cu pompa cu 3 conducte, asta de piese avea cu 4) si multe alte maruntisuri. Ce ramanea urma s-ajunga REMAT, iar voucherul sa-l foloseasca prietenu' din Husi ca sa-si ia o conserva noua.

So... am plecat intr-o vineri pe la amiaza de la serviciu catre Craiova, impreuna cu proprietarul rablei. Am verificat-o cat de cat, am umflat rotile, am completat cu ulei la motor, verificat niveluri lichide, etc. Totul parea in regula. Intamplator am vazut ca e cam slaba cureaua de alternator, dar m-am luat cu altele si am uitat s-o strang. Sincer sa fiu, sa fi vrut si n-as fi strans-o, de sila.
Am luat tigaia, actele, i-am facut plinul si am plecat spre Bucuresti.
In centrul Craiovei, la un semafor, vorbind la mobil, dau sa plec de pe loc. Masina scutura destul de ciudat, asa c-am scos-o din ce credeam ca-i treapta 3 si am introdus in 1. Da' nu era de acolo problema. In urmatoarea suta de metri a murit de tot. Am impins-o-ntr-o margine de drum si am inceput sa verific sistematic partea de alimentare de la CNC pana la pompa de benzina, insa toate "in parametri". Putin suspicios, m-am uitat la furtunul cu diuza de sub carburator. Cand l-am scos din galerie insa, s-a facut bucati si a cazut firimituri in scut. Bucurie mare, in torpedou aveam un bec de far, un capac delco, o curea de alternator si un furtun cu diuza de schimb. L-am pus p-ala nou si a revenit la viata.
De aici toate au mers struna, chiar mergea foarte bine saraca baba. Intre Slatina si Pitesti insa, urcand unul din muuuuultele dealuri din zona, mi-a picat intamplator privirea pe ceasul de apa - acul se chinuia sa iasa din scala prin partea de sus Becurile rosii neaprinse...
Am oprit, am deschis capota, am vazut bolboroseala inversunata din vas, asa ca am deschis robinetul de incalzire si am pornit aeroterma ca sa mai racesc putin antigelul. Insa depasisem din nefericire punctul in care chestiile astea ar fi ajutat. Banuind termostatul de a se fi blocat pe inchis, l-am scos si l-am aruncat (de fapt a cazut in scut si asta). Facut o aerisire, completat cu apa plata, repornit la drum. Intentia era de a ajunge macar in Pitesti. Ti-ai gasit... In spate era ditai norul de abur. Am oprit la o tentativa de Rompetrol (franciza d-aia modesta fara grup sanitar) intr-un sat la vreo 20km distanta de Pitesti. Cum cel putin 1 litru de antigel se mutase in baia de ulei, iar la un moment dat s-a si blocat motorul (am reusit sa-l deblochez impingand masina in treapta 5), am tras concluzia ca nu mai plec de acolo prea curand.
Era cam 9-10 seara. Date fiind alternativele (mai exact lipsa lor), decizia am luat-o destul de repede - incerc sa schimb garnitura de chiulasa. Asa ca l-am sunat pe Merced sa-l intreb de unde iau o garnitura de 1.4. Saracu', a avut prostul impuls de a recunoaste ca are una-n portbagaj. Atat i-a trebuit. L-am invitat frumos sa umple portbagajul maibahului cu scule si sa pofteasca la tentativa de Rompetrol din satul aflat la 20km de Pitesti spre directia Slatina. Am insistat (da' tare si-n mod repetat) sa aduca fixa de 13 si tubulara de 13 pentru galerie. Cum n-avea, urma sa caute-n Auchan.
Asa a ajuns tanaru' Merced la mine, cu rugina curgand din limuzina si cu o prea faina trusa de scule din Auchan, raionul jucarii, care a costat exorbitanta suma din 2 cifre de 16 roni. Chiar scump, judecand dupa standardul de calitate sub care au fost lucrate cheile alea. N-are rost sa mai spun ca nu mi-au folosit la nimic.
Apoi...!!! Daca aveti vreunu' de p-aici nevoie de chei de 14, de oricare ar fi ele, fixe, tubulare, are Merced cate una pentru fiecare membru al acestui forum. In portbagajul lui, din 5 chei, 6 sunt de 14 (nu e greseala, ca mai apare cate una de te miri unde). De 13 nicio sansa.
Am inceput sa desfac p-acolo pe la motor, neputand sa nu ma gandesc DOAR la momentu-n care ajung la galerie si la ce naiba oi face atunci.
Intre timp s-opreste la pompa de GPL un copchil defect cu o Dacie de prin '98 si mai defecta, al carei motor troncanea si batea in agonie. Merced s-a bucurat ca ala suferea de logoree in faza terminala, deci era de-al lui, eu m-am bucurat c-a avut sa-mi dea o juma' de cheie fixa, capatul cu 13.
Galeria are 8 piulite, 6 se desfac la nevoie cu fixa, insa pentru celelalte 2 trebuie tubulara. In lipsa de altceva, am ales una din cele 17 tubulare de 14 ale lui Merced, aia de mi s-a parut mai virgina si, big surprise, am reusit sa desfac cele 2 piulite cu probleme de acces. Desfacerea celorlalte se anunta usoara. Pentru primele 4 a si fost. Cele doua dinspre cilindrul 1 insa... nu. Intr-un imens sictir, gandindu-ma ca astfel imi menajez degetele, am pus fixa aia pe una din piulite, iar cu un patent mai mare (ciocan n-aveam) am inceput a bate in cheie ca sa desfac piulita. Trebuia sa ma fi asteptat - cheia a plesnit. Si numai bine, asta s-a-ntamplat DUPA ce baietasu' cu GPL-ul trecuse de vreo inca 3 ori prin dreptul nostru cu claxoane si batai in linie, spre bucuria lui Merced. Deci ia alta cheie de 13 daca ai de unde.
Intre timp a aparut unu' cu cisterna de motorina, urma sa innopteze in benzinarie. Genu' ala de camionagiu dramatic, sa moara fratiorii lui si sa ne cinsteasca pe toti daca vaca are 5 picioare samd. "N-am conasule cheie de 13, da' am un mops buuuuuuuun...". "Da-l incoa'" ii zic.
Cu mopsu' ala am reusit (chiar foarte bine pot spune) sa transform hexagoanele piulitelor in niste cercuri perfecte. Cand am rezolvat treaba asta, a venit camionagiu', a privit lung situatia "care este", s-a-ntors la capu' tractor si ne-a adus o fixa de 13. Ce sa-l mai injur, ce sa-i mai zic... un "multam'" mi s-a parut suficient.
Va dati seama ca piulitele alea doua erau cam de nedesfacut. Merced intre timp, inarmat cu doua cricuri si o inelara mare imi ciordea rotile de pe rabla. Nu glumesc... Am profitat de momentul de liniste si am luat din portbagajul lui un levier sanatos, d-ala de tras cauciucul pe janta. L-am bagat intre chiulasa si galerie si am inceput sa trag cu incredere. Asta era un fel de ultima incercare - rup chiulasa ori galeria sau, cu putin noroc, cedeaza cele doua prezoane sau piulitele. Totusi, tot cracanand galeria pe chiulasa cred c-am reusit sa-ntind prezoanele / tasez spirele, astfel incat piulitele au iesit la mana.
O mica paranteza - frig. Frig rau noaptea in camp. Mai intram din cand in cand in cascarabeta aia de magazin a benzinariei, ma opream din tremurat, ieseam la loc. Mercedu' rezista mai bine. Oboseala era la promotie, foamea si ea.
Ultima oara cand am iesit din cascarabeta am luat o cheie de roti, d-aia-n cruce, ca sa desfac suruburile la chiulasa. Un moment de blocare am avut cand, cu capatul de 17 dadeam in gol pe suruburi. Dup-aia m-am prins ca aia de au facut cheia de roti au stantat 17 pe capatul de 19. In fine...
Acum, si cauza arderii garniturii, compusa din:
- curea slaba;
- suruburile chiulasei mult, mult prea slabe.
Cred ca motorul suferise vreo interventie la set (putin probabil la cum aratau toate pe el), ori mai degraba, dupa rodaj, proprietara n-a efectuat restrangerea chiulasei. Garnitura s-a tasat, suruburile s-au slabit, garnitura s-a suflat.
A cedat la mine probabil din cauza ca pana atunci motorul ala n-a vazut peste 3000 rpm in sarcina.
Cand am ridicat chiulasa, deasupra pistonului 1 era o mare baltoaca. Garnitura era rupta-n dreptul capacului cu sonde. Am schimbat garnitura si mai mult tzapan de frig, durere de spate, oboseala si alte alea am pus toate la loc. Era aproape 5 dimineata.
Am reusit s-o pornim, dar numai cu socul tras la maxim si statea-n numai peste 2500 rpm. Asta din cauza ca lipsea garnitura de la galerie, pe care am distrus-o cu levierul.
Eu cam intrasem in stand-by, daca era dupa mine ma duceam inauntru si ma culcam printre baxurile cu cola. Da' mi-a stricat Merced cheful cand s-a apucat de strans sculele si m-a trimis sa cumpar o sufa.
Asa a ajuns Mercedu' sa ma traga 20 si ceva km pana la el in spatele blocului. Omu' habar n-are sa tracteze, asa ca nu m-as mira sa aiba un 1300 cu cativa cm mai lung si care sa-i lase cam 4 urme pe asfalt de la faza asta. Nu conteaza insa, ca are roti tzipla.
Asa s-a-ncheiat episodul 1, candidat cu sanse mari la titlul de cea mai damboulea noapte a vietii mele. O noutate absoluta pentru mine a fost alta - in microbuz, pe A1, am dormit tot drumul pana la Bucuresti. Stand in fund si picand intr-o parte la cea mai mica curba. Am vazut babe si mosnegi facand asa si nu-ntelegeam cum pot fi atat de rupti in gura incat sa doarma in asa conditii. Acum am inteles.

Episodul 2 - luni, dupa un uichend de somn.
Ca sa ma fac de kko de tot, respectiva saptamana mi-o luasem libera de la munca, toata. Pana la urma am lasat-o asa si nu m-am dus la serviciu, mi-a prins bine pauza.
Revenind, luni la 8 eram in magazin, cumparam o garnitura noua de galerie. Dup-aia am plecat la Pitesti sa pornesc odata harbu' si sa-l iau de acolo. Ma incapatanam eu sa sper c-o sa fie toate-n regula.
Pe scurt - cu aerul fals am rezolvat-o cat de cat, dupa ce am pus garnitura aia, coborase relantiul pe la vreo 1200. Mai jos nu, probabil c-am deformat galeria si/sau chiulasa. Oricum, as fi ajuns asa cu ea unde aveam de mers. In schimb, apa continua sa dispara din borcan, iar la fundu' masinii, in dreptul tobei, era ud pe jos. Asa c-am lasat cheile la Merced, s-o dea la schimb p-un BMW (nu glumesc, detalii gasiti la Cafenea).
Daca va reusi sa recupereze de pe ea puntea spate si bara fata bine. Fie ce-o fi, nu mai e chiar asa important. Important e ca aceasta Dacie mi-a oferit o aventura destul de palpitanta de care m-as fi putut foarte bine lipsi

PS: uitasem, dupa ce am rupt cheia de 13 de la playboyu' ala mic, s-a oprit in dreptu' benzinariei un cumatru cu o Dacie de prin '96. Ma duc la el sa-i cer o cheie de treishpe, ii explicam eu cu pasiune ca daca are ii dau zece chei de 14 la schimb, el nu si nu, ca n-are. Dau sa plec, da' inainte nu pot sa m-abtin sa-l intreb de ce tot ridica vasu' de expansiune prin aer. "Am ars garnitura de chiulasa" imi zice. Nu stiu cum m-am intors instantaneu si am reusit sa m-abtin de la a ma kk realmente pe mine de ras. Cand i-am zis lui Merced nu m-a crezut.
79_BMS
QUOTE(bucatzel @ 4 May 2010, 17:45)
QUOTE
Important e ca aceasta Dacie mi-a oferit o aventura destul de palpitanta de care m-as fi putut foarte bine lipsi 

Si ce drac mai povestesti peste 20 de ani la copil, sa inteleaga si el ce-i aia masina cu personalitate?

Ca sa nu mai vorbim ca daca ai un pic de talent de povestitor (vorbit, ca in scris vad ca ai) iti faci prietenii sa bea o bere in doua ore, ca restul si-l petrec hahaind pe sub masa biggrin.gif
*




QUOTE(nalodaniel @ 4 May 2010, 18:13)
nota 10  radmasa.gif   pentru poveste  radmasa.gif
*




QUOTE(kog @ 4 May 2010, 18:25)
si asta fu povestea garniturii de chiuloasa rolleyes.gif

foarte tare. Am trecut si eu prin chestii oarecum asemanatoare, eram la 200 de metri de casa fara punte spate si tata imi promitea la telefon ca daca nu apar in casa cu masina in urmatoarele 20 de minute dorm afara icon_mrgreen.gif

oricum ai talent  worship.gif  worship.gif  worship.gif
*




QUOTE(Merced @ 4 May 2010, 18:32)
Ai pretentii la tractat la ora aia... Pai eu nu mai stiam cum sa adorm, tu erai disperatu' cu viteza, daca era dupa mine o propteam acu' la 80km/h si mergeam asa pana in Pitesti. 04.gif
Pacat de nunta aia de fitze la care m-am dus dupa ce dormisem trei ore cu o noapte inainte.  tongue.gif

Mai nasol cu tractatu' a fost azi la 10 dimineata cand am dus-o, cu un amic de-al meu, care nu stie sa fie tractat. Combinatie fatala. Si iti dai seama ca ne-am bagat asa in intersectia aia care-ti "place" tie mult, de la pod.  radmasa.gif Am stat vreo doua minute p-acolo cu sufa intinsa pregatit de start, noroc cu un camion care s-a bagat prin dreapta noastra ca nesimtitu', si noi dupa el.
*

Muttley
Posted by: Muttley 4 May 2010, 18:51

Ba, sa iei bateria de pe ea, o dai vreunui amarat, stii ca e buna. Sau scurgi acidul, il torni intr-o cutie de lapte, si pui "laptele" pe pres la usa babei care statea deasupra mea si suni la usa. Poate-l bea harca dracu'.

Jura-te ca ai lasat bateria aia la REMAT... Sau masina sad.gif
79_BMS
QUOTE(Filip @ 4 May 2010, 18:54)
Frumos povestit, frumoasa intamplare! 04.gif Adica, pacat de garnitura si de chiulasa la acea masina, si de efortul depus/oboseala, dar oricum fain in rest.
*




QUOTE(Merced @ 4 May 2010, 19:03)
Bateria o am in portbagaj. E cam descarcata, dar o vrea un amic sa o puna pe redresor, apoi sa o tina in casa cuplata la UPS-ul de la PC.  tongue.gif
*




QUOTE(vis-a-vis @ 4 May 2010, 19:59)

QUOTE
L-am invitat frumos sa umple portbagajul maibahului cu scule

Vrei sa ma ai ai pe constiinta? radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
*




QUOTE(Siconi @ 4 May 2010, 20:13)
Mda... nasol moment. Ca sa vezi ce poate face un lucru nefacut la timpul lui: cureaua aia nenorocita!
In schimb, povestea a fost faina... ai ceva talent. Or sa se bucure "copchii" tai cand le-o veni vremea la povestit. Bine ca ai mai ajuns acasa, pana la urma.
Acuma, hai cu pozele alea o data ca stam ca pe ghimpi.
*


Muttley
Posted by: Muttley 4 May 2010, 21:40

QUOTE(Muttley)
Despre beteleu, detalii mai tarziu, cand am sa postez si ultimele poze


[attachmentid=1628072954]

Ma cam deranjeaza ca daca motoru-i rece trage superb. Dupa cateva minute de functionare se potoleste. E perfect normal fenomenul, dar... daca la monocorp scaderea de cuplu era rezonabila, acum e mult prea mare.
Faza a fost cam asa: am facut intr-o seara drumul de la Husi la Iasi, m-am obisnuit bine cu ea, apoi a doua zi dimineata am pornit-o, am plecat imediat de pe loc si parca trecusem de la benzinar la diesel, nu exagerez.
Cineva mi-a dat o idee foarte buna, si anume sa fac o proba cu capota scoasa. Daca se va simti diferenta, prevad in viitorul rablei ceva artificii de ventilare/racire a admisiei.

Dar pana la capote scoase si alte prostii...

[attachmentid=1628072955] [attachmentid=1628072956]

"Conservarea" a constat in spalare, uscare, umflarea pneurilor la 3 bari, aplicarea de glicerina pe chedere si pneuri, introducerea a cate 10ml de ulei in capul pistoanelor si rotirea la mana a motorului macar o tura completa. Am lasat geamurile laterale spate usor crapate (1-2mm) si am scos chederul de la portbagaj cu totul, ca doar si-a trait viata si lasa apa sa intre, are 3 ani! dry.gif

In conditii normale as scoate-o iar la lumina abia la anu' prin aprilie, dar... in august ii expira ITP-ul. Si mai departe... n-am nici cea mai vaga idee huh.gif
79_BMS
QUOTE(cosmin_2300 @ 4 May 2010, 21:45)
Adica pana in aprilie 2011 n-o mai misti de acolo ?!  blink.gif

Scuze daca-s indiscret ... dar ... de ce ?!  mellow.gif
*


Muttley
Posted by: Muttley 4 May 2010, 21:46

Plec.
79_BMS
QUOTE(Ov @ 4 May 2010, 21:49)
lasa permisul acasa ca poate e nevoie sa-l predai tongue.gif
*




QUOTE(vis-a-vis @ 4 May 2010, 21:49)
radmasa.gif
*




QUOTE(bucatzel @ 5 May 2010, 07:37)

QUOTE
"Conservarea" a constat in spalare, uscare, umflarea pneurilor la 3 bari


Cum se intampla sa am pe birou cartea lu' Mondiru (don't ask tongue.gif) sa stii ca te contrazice

QUOTE
Autoturismul se suspenda pe capre, astfel incat rotile sa fie ridicata cu cca 4-5 cm de la sol. In aceste conditii, presiunea in pneuri se reduce la jumatatea presiunii prescrise. Prin aceasta, arcurile si pneurile sunt descarcate de sarcina proprie a autoturismului


Cala de lemn care sa apese ambreiajul i-ai servit?
Si tot din seria asta, se recomanda sa nu lasi trasa nici frana de mana, sa nu se lipeasca placutele de tamburi.

Pe zonele unde tabla iese de sub vopsea zicea merced ca pui tu ceva vaselina oricum, asa ca banui ca ai facut la fel si acum.

Apropo de ITP. Ti-ai facut vreun test de noxe? Da' vreo re-evaluare la consum, in conditii de mers mai cuminte?
*


Muttley
Posted by: Muttley 5 May 2010, 07:54

Masina se ridica pe capre pentru a descarca nu numai pneurile, cat si flexiblocurile suspensiei. Asta e solutia ideala. In lipsa, pentru a nu se deforma remanent flancurile pneurilor, eu le-am umflat mai tare. Asta e solutia de compromis.

Cala de lemn n-am pus-o, mi se pare o prostie, inmoaie arcul diafragma. Poate nu s-o lipi discul totusi.
Frana de mana cred c-am tras-o, ma grabeam foarte-foarte tare, pierdeam un autobuz. La fel, poate nu s-o lipi nimic.

Cu ITP-ul eu imi fac mai degraba griji pentru aspect, si anume prezenta carburatoarelor in peisaj.
Am insistat la RAR, le-am mai trimis un mail, in care am detaliat modificarile. In continuare niciun raspuns.
M-am intalnit cu seful de omologari de la un mare constructor francez, ca sa-l intreb ce am de facut pentru omologare. N-a stiut ce sa-mi raspunda si mi-a propus sa ma duc cu masina la o statie ITP pentru a cere pareri

La rabla mai ajung abia-n august, in concediu. Tot in august expira ITP-ul. Ramane cred sa ma duc cum este si sa vad ce se-ntampla.

PS: n-am apucat sa mai fac nimic la ea, nici masuratoare noxe, nici consum, nici filmuletul ala
79_BMS
QUOTE(driverx @ 5 May 2010, 08:02)
QUOTE(Muttley @ 9 Oct 2017, 01:50)

PS: n-am apucat sa mai fac nimic la ea, nici masuratoare noxe, nici consum, nici filmuletul ala
*



De ce? Trebuie sa te autentifici cu contu de pe daciaclub.ro ca sa poti descuia masina? Si n-ai putut pentru ca aveai suspend?
*


Muttley
Posted by: Muttley 5 May 2010, 08:12

Asta si sutele de km ce ma separau de rabla.
79_BMS
QUOTE(Merced @ 5 May 2010, 12:32)
Noroc ca ai punte si bara fata puse la pastrat.  laugh.gif
*




QUOTE(kog @ 5 May 2010, 12:41)
am si io o intrebare. Ce e negrala aia pusa pe locurile in care e sarita vopseaua, sau care curge din praguri?

[attachmentid=1628072957]

de remarcat ce fata de drogat are cainele ala radmasa.gif
*




QUOTE(Merced @ 5 May 2010, 12:46)
Are el un mix bun pentru probleme d-astea. Tot ce-ti doresc e sa nu pui mana pe mixu' respectiv daca vezi vreodata masina live, ca-ti ramane lipita acolo.  tongue.gif
*


Muttley
Posted by: Muttley 5 May 2010, 19:37

QUOTE(Merced)
Noroc ca ai punte si bara fata puse la pastrat.

Las' ca vezi tu imbratisare.gif
Astea doua ma interesau cel mai tare de pe saraca masina. Dupa ce am sa le montez, voi avea o rabla simetrica happy.gif

kog, chestia aia se numeste lanolina.
79_BMS
QUOTE(bucatzel @ 5 May 2010, 19:48)
radmasa.gif  bai da-ma ...

QUOTE
Lanolina

Produs obtinut prin purificarea grasimilor din seul de oaie: amestec pe jumatate cu apa si adaugare de substante parfumate. Unguent ideal al pielii.

*




QUOTE(vis-a-vis @ 5 May 2010, 19:50)
Apropo', pe motociclism.ro era o dezbatere aprinsa despre cum si cu ce e mai bine sa ungi lantul. Cica cea mai tare metoda e sa-l bagi in seu de oaie... Asa ca...
*




QUOTE(bucatzel @ 5 May 2010, 19:56)
Pai seul de oaie are punctul de topire al naibii de sus, din cate stiu... Taica-miu imi povestea mai demult ca faceau manevra asta cu fiertul lantului in seu de oaie (la temperatura normala e destul de solid seul ala) si pe la diverse utilaje agricole.

dar nu m-am putut abtine cand am vazut lanolina tongue.gif
*


Muttley
Posted by: Muttley 5 May 2010, 20:27

Analogiile cu seul de oaie sau orice alta banuiala perversa cum ca ar fi vreo solutie inspirata si eficienta sunt gresite. De fapt treaba-i mult mai simpla - cand ai mei au luat masina, la indicatiile unui prieten, tata a dus masina la bunici la tara-n curte, a demontat-o bucati si i-a facut diverse: imbalsamare, vopsirea mai multor zone cu risc crescut de corodare, etc, etc.
O intamplare pe care mi-o amintesc acum este ca desfacea tata ceva p-acolo si eu, destul de racit fiind, bantuiam prin curte, ametit de febra. Am ajuns buimac la masina si am luat un surub sa-l studiez, cred ca un surub M7 cu cap imbus de prindere a scaunului fata (tin vag minte ca era auriu, deci cred ca asta era). Aveam 6-7 ani p-atunci. Dup-aia nu mai stiu, m-am luat cu gainile sau cu vitelu', cert e c-am uitat pentru cateva minute de masina. Timp in care, taica-miu cauta disperat si panicat un anumit surub. Da' disperat, nu asa... Imi inchipui ce era-n sinea lui saracu', la gandul ca l-a pierdut si n-are de unde lua altul. Evident ca ne-a interogat pe toti, bunici, maica-mea, sor-mea, mai ales pe mine, daca am umblat cu surubul lui, dar nimeni nu stia nimic. Unde credeti ca era surubul????????? La mine-n palma! Uitasem de el. Ce-mi mai amintesc iar sigur e ca m-a-ncins tata atunci de mi-au zburat fulgii
Am deviat...
Deci chestia-i ca era nevoie de ceva cu care sa se unga masina pe dedesubt, pe la pasajele de roata, samd. Cum in acele vremuri regimul si lipsa multor materii prime gen vaselina obliga la modelarea kktului in forma de bici, solutia a venit din partea mamei, care e farmacista: a cumparat (insist pe partea cu cumparatul) de la serviciu lanolina. Lanolina asta e de fapt o vaselina farmaceutica si se foloseste la prepararea cremelor.

In vara lui 2003 am facut curatenie capitala-n boxa si am dat peste vreo 2 cutii din pretioasa "smacolina". Dupa aproape 15 ani, maica-mea, mirata, imi spune ca intre timp a ajuns sa coste pe la 1 milion/kg. Si eu gasisem vreo 5 kg, daca nu 10. Insa i s-a facut mila, a devenit nostalgica, habar n-am si a zis s-o folosesc totusi la masina, ca pentru asta era luata din capul locului sleep.gif
Cum am mai spus, a nu se-ntelege ca e vreo solutie anticoroziva minune. Doar ca-si face treaba.
Referitor la punctul de topire, asta se topeste la soare. D-aia-i scursa peste tot.

Zcurios ce-ntrebari ii mai tuna mintea lui kog rolleyes.gif
79_BMS
QUOTE(kog @ 5 May 2010, 20:33)
interbam si eu, pentru ca vreau sa protejez putin locurile cu rugina, pana la o viitoare vopsire, iar cum vazelina nu prea rezista cautam ceva substante de inhibare/intarziere a ruginii. Atata tot. In feruginol nu am incredere
Da sa-mi bag picioru ce moaca are cainele ala de langa masina  radmasa.gif
*




QUOTE(Filip @ 5 May 2010, 22:07)
BTL-ul a avut  cumva fetele de usa schimbate? Pt. ca lipseste o muchie deasupra clantelor, muchie ce a fost rotunjita din cate stiu eu abia la modelele CN2. Sau poate 1310-le BTL a nimerit un lot mai special pe vremea aia. Ma refer la muchia pe care am marcat-o cu o linie rosie in poza atasata.

[attachmentid=1628072958]
*


Muttley
Posted by: Muttley 5 May 2010, 22:09

Da, i le-am schimbat, iar cum "de uzina" am gasit doar fetele tipul nou, am luat dintr-alea. Valabil si la contraaripi.


Posted by: Muttley 18 May 2010, 13:46

In poza este un senzor inertional de intrerupere a alimentarii electrice de pe o Supernova. Vreau (trebuie) sa-mi montez asa ceva din cauza pompei de benzina.

[attachmentid=1628072959]

Va fi unul identic, tot de SRN.
Stie cineva sa-mi explice in detaliu cum functioneaza, ce constrangeri de montaj si de pozitie are, ce riscuri sau efecte adverse implica?

Intreb pentru ca n-as vrea sa mi se ia lumina in timp ce depasesc, pe motiv ca nu l-am fixat suficient de rigid sau nevertical sau mai stiu eu ce...
79_BMS
QUOTE(mihai1677 @ 18 May 2010, 14:26)
In pozitie verticala, are o bila cu arculet, la soc puternic sare bila de la locul ei, se intrerupe alimentarea releului pompei de benzina.
*




QUOTE(YRX @ 18 May 2010, 14:30)
http://www.freepatentsonline.com/3889774.html
Pentru a se activa ii trebuie soc sanatos. Nu prea ai cum sa-l activezi in mers normal. Din ce stiu eu este un accelerometru ges senzorii airbagurilor. Cand ajung acasa pot sa-ti dau si date tehnice de la unul Bosch.
*




QUOTE(Siconi @ 18 May 2010, 15:01)
Senzorul inertial trebuie musai montat in pozitie verticala, nu conteaza unde anume il pui. Ideea e sa fie cat mai bine fixat de caroserie si vertical (nu chiar la cantarul cu bula, dar nici arunct acolo ca era prea mult loc liber).
*




QUOTE(liviu2004 @ 18 May 2010, 19:25)
mai declanseaza la gropi. am resetat eu vreo cateva.
*


Muttley
Posted by: Muttley 18 May 2010, 19:31

Presupun ca gropi foarte mari ca sa declanseze ala.
Nici inainte nu ma omoram cu gropile, dar acu' fug de gropi ca dracu de tamaie de cand cu tona aia de admisie prinsa de chiulasa in consola. Deci n-ar fi neaparat o problema.

PS: am auzit si de airbag lateral declansat la groapa
79_BMS
QUOTE(einstein1984 @ 18 May 2010, 19:47)
La clio 2 presupun. Da alea se declanseaza si pe drum drept.
Unu la 2 saptamani apare cu asa ceva. Dar nu cred ca e senzorul de vina, se mai declanseaza si la impactul cu borduri sau piatra cubica. La solenza contactorul ala se declansa la varfuri de panta.
*


Muttley
Posted by: Muttley 18 May 2010, 20:35

De rampa ba. Panta are fund.
Dar... vorbesti serios?
Adica merg tare cu rabla, un 80 la ora sa zic, urc o rampa, inflexiune brusca, gata, am sanse sa declanseze?
79_BMS
QUOTE(einstein1984 @ 18 May 2010, 20:41)
Solniza are suspensii mai moi de felul ei.... Sunt contactoare si contactoare... pana nu incerci nu stii. Si da, ai dreptate, era o rampa urmata de o panta.
PE dr mke nu l-am auzit niciodată sa aiba probleme cu declanșare intempestiva a contactorului aluia, si el ii dădea si in Carpati si in Alpi la varfurile de rampa.
*




QUOTE(emircea @ 19 May 2010, 13:39)
Ai mai putina bataie de cap sa pui monocorpu' cu bucata de galerie strict pentru prezenta la ITP. Evident, reglat si cu harta de avans pentru el, sa-ti iasa noxele cum trebuie. Nu neaparat inspectorii de la statia ITP comenteaza, ci cei care vin de la RAR sa faca verificarile periodice, si nimeni nu risca sa-si piarda dreptul de semnatura pentru asa ceva (modificare neomologata a sistemului de alimentare). Se fac inclusiv poze la motor!!!
*




QUOTE(vis-a-vis @ 19 May 2010, 18:21)
Eu as merge la pariu ca nu ia ITP-ul cu modificarile actuale...
*




QUOTE(dr_mKe @ 19 May 2010, 19:14)
Nici macar cand am sarit cu SN nu s-a declansat chestia aia. Saritura a costat scut indoit, spoiler spart, proiectoare sparte si s-a consumat cam la 130 kmh  tongue.gif
Un prieten de-al meu, tot cu SN a intrat intr-o stanca la 50-60 la ora, masina impachetata frumos, iar rahatul ala nu se declansase, a putut porni motorul dupa accident.
*




QUOTE(einstein1984 @ 19 May 2010, 19:18)
Doctore, ala merge pe verticala, nu pe orizontala, e antirasturnare mai mult.
*




QUOTE(dr_mKe @ 19 May 2010, 19:25)
Pai si ce, eu nu pe verticala am sarit ?

Pai statea surprinzator de bine la locul lui. Usile s-au deschis normal, ambele. Masina a reclamat piese de caroserie de vre-o 30 mil: capota, aripa stanga, contraaripa stg, toata partea din fata, subcadru motor, brat suspensie, amortizor . . .
*




QUOTE(YRX @ 19 May 2010, 19:37)
M-am uitat prin calculator dupa ceva materiale despre porcaria aia de "fuel inertia switch" (ca asa ii zice stiintific). E prezent pe multe masini cu pompe de carburant electrice si fara airbag-uri (mai nou calculatorul airbag a preluat si functia asta).
Printre senzorii de la Bosch nu se numara (imi aminteam eu gresit, erau senzori de impact si accelerometre). Dar ti-am gasit un material de montaj si e de "motorsport"  biggrin.gif
Problemele cu declansarea intempestiva a lui apar doar daca e defect sau daca e montat prost, in rest vorba lu' dr_mke, poti sa faci si masina praf si nu se declanseaza.

[attachmentid=1628072960]

*



9 Oct 2017, 02:15:
QUOTE(bucatzel @ 20 May 2010, 08:05)
Acu' depinde... daca faci masina praf si nu se declanseaza, parca nu-si prea indeplineste scopul in viata...

Si daca tot e s-o dam in exemple... Un prieten de-al meu o derapat cu un ford mondeo intr-o parcare subterana (panta + pavaj vopsit + apa pe jos) si s-o oprit cu botul intr-un stalp. Defectiunile n-o fost cine stie ce, dar atunci o aflat si el unde se ascunde intrerupatorul ala. Dar cat o condus-o in rest, nu i-o facut surprize. Si era masina de servici, care mai era nevoita sa vada cam o data la 2 saptamani si drumuri unde ar fi avut ocazia sa se declanseze la gropi, si n-a facut-o.

Si nu te mai da atat de surprins de intrebarile cu ITP-ul, ca deja cred ca ii a treia runda de ingrijorati pe tema asta tongue.gif. Ti-am mai zis... daca aia de la rar nu raspund la mail in timp util, considera mail-ul sters... cealalta optine e sa pui un picior la ei in ograda.
*


Muttley
Posted by: Muttley 27 Jul 2010, 21:21

Asta-i obiectu' ce va fi montat pe circuitul electric al pompei de benzina de pe rabla:

[attachmentid=1628072961]

Iar pentru caroseria rablei am reusit sa gasesc un element ce-l caut de ani buni - o capota veche si dreapta, care sa inlocuiasca Conexu' ce se afla pe ea de la accidentul suferit acu' 10 ani. Ca fapt divers, e din '72, veche rau, da'cu tabla intr-o stare impecabila:

[attachmentid=1628072962] [attachmentid=1628072963]

P-asta o las pentru mult, mult mai tarziu.

Motivul pentru care am dezgropat topicul este ca maine plec la rabla, n-am mai vazut-o de 3 luni si n-are rost sa mai spun cat de dor imi este de ea, si cat tanjesc sa-i reaud grohaitu'
Imi fac probleme cu privire la o chestie ce mi-o spunea un amic, si anume ca o sobolanca a fatat 3 sobolani mici in carburatoare, iar sobolanii fac orgii cu matze in interior, iar din volan isi fac manusi. Lasand gluma la o parte, chiar ma ingrijoreaza oarecum chestia asta, ca am mai avut de a face cu cabluri rontaite.

Daca totul va fi-n regula, o duc la ITP, sa vad ce tragi-comedie va iesi acolo.
Detalii saptamana viitoare.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.