Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O pata de ulei (probabil)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
roland
Am mai facut 450 km si nu curge. Clar a fost doar la suruburi. Sa vedem cat tine pinionul cel nou... :-)
boobybooby23
daca este de renault tine mult si bine
roland
pe naiba... :-)
acum doi ani am inlocuit pinionul de sinterom cu unul renault.
acum o luna l-am inlocuit pe cel renault... cu altul renault...
boobybooby23
si sigur erade vina pinionul?
roland
Avand in vedere ca mai aveam o luna de garantie... ma bucur ca au schimbat tot. Nu era timp sa schimbam simering-ul, sa asteptam... si apoi, dupa ce ies din garantie, sa imi schimbe pinionul...
untion
am fost ieri cu masina la service pentru pierderile de ulei de care v-am zis mai sus (logan 1.6 16V)... mi-au dat jos baia de ulei si mi-au schimbat garnitura (la garnitura veche nu se vedea cu ochiul liber nicio ciupitura sau altceva), mi-au pus niste mastic , s-a facut directia si gata... sunt cu ochii pe ea sa vad daca mai apare ceva ph34r.gif
roland
Sunt curios cum e directia dupa faza asta... Ca eu am avut probleme de fiecare data...
roland
QUOTE(roland @ 15 Jun 2009, 09:36)
Am mai facut 450 km si nu curge. Clar a fost doar la suruburi. Sa vedem cat tine pinionul cel nou... :-)
*



Daaaaaaaaaaaaaar, am schimbat ieri din nou suruburile. Mustea putin in partea inferioara a capacului carter inferior. Picura foarte putin si se scurgea jos (sus era ok). Ma doare mintea...
Oricum, acuma voi fi linistit. Sambata e ultima zi de garantie icon_mrgreen.gif
balflo32
Intru si eu azi in rindul celor cu scurgeri de ulei la distributie!De pe forum am aflat de aceasta problema si am tinut masina sub observatie inca de la inceput , de cind am luat-o(martie 2008).Acum, dupa 9200km, si-a dat drumul la curs ulei.Am fost astazi la Dedeman si, foarte prompti, baietii au schimbat pinionul, simeringul si kitul de distributie, pe garantie binenteles!Sper sa nu mai fie probleme!!Am un ABS+ 1.4mpi.Oricum, mi-a intrat in reflex sa controlez masina la fiecare drum, dar nu cred ca o sa mai am probleme cu scurgerea de ulei pe la distributie!!
Bill
QUOTE(balflo32 @ 24 Aug 2009, 18:14)
........... dar nu cred ca o sa mai am probleme cu scurgerea de ulei pe la distributie!!
*


smile.gif nu vreau sa fiu rautacios, dar asa au zis si altii............
roland
Da, nici eu nu vreau sa fiu rautacios dar... asa am zis si eu. Si am schimbat prima data un simering, a doua oara suruburi etansare, a treia oara un simering + pinion, a patra oara simering + pinion, a cincea oara suruburi etansare...
balflo32
Stiu ce ziceti voi, am citit cazuri si de 6 ori schimbata distributia, dar am in zona mea colegi care au avut aceeasi problema, si dupa doar o singura interventie s-a rezolvat definitiv. Nu zic ca se poate si mai rau dar , cine stie.....
Oricum mai am inca un an jumate garantie biggrin.gif
roland
Eh, pana la urma problema nu se datora mecanicilor prosti ci pieselor de slaba calitate. Sau am avut noi noroc (astia cu mai multe interventii)...
Brainie
Din vremuri mai vechi am văzut niște pete pe capacul curelei de distribuție, cam ca în poză.
[attachmentid=1627555966]
Petele nu se modificau, nici ca intensitate, nici ca mărime. În iunie am șters zona să văd ce se întâmplă în continuare. Acu’ de curând, după 7400 km de la ștergere, din care vreo 100 pe drumuri forestiere pline de praf, văd petele la locul lor, ba parcă chiar un pic mai mari. Cum aveam drum în service pentru altă problemă, îl întreb pe inginerul de la garanții ce părere are. I-au sticlit ochii la ceva bani de la uzină (bănuiesc), așa că a băgat-o imediat la constatare. Au desfăcut cureaua de accesorii, au scos alt capac din partea de jos cât să se vadă cureaua de distribuție, au studiat sumar (mecanicul și inginerul) și au cerut acceptul la uzină pentru intervenții. Se vedea cureaua încărcată pe margini cu praf umed; nu avea aspectul de „prăfuit” de la o curea uscată; nu se vedea ulei care să se prelingă pe pereții incintei curelei, poate doar suprafețe puțin umezite, nu uscate. La momentul respectiv nu știam la ce să mă aștept, dpdv al soluției agreate de stăpânul Dacia. Deja mă vedeam plimbându-mă de 5-6 ori prin service, până să dea Dacia soluția radicală. În vreo 20 min a venit răspunsul: schimbat tot la distribuție, nimic la accesorii („tot” însemnând ce era implicat, nu supape etc). Buuuun, hai la treabă. Au fost înlocuite:
-pinion antrenare pompa de ulei (fost Sinterom, acum Renault) cod 8200313628 preț 22.00 €
-simering fulie distribuție cod 7700273776 preț 9.23 €
-garnitură baie de ulei cod 7700273486 preț 4.90 €
-șurub fulie cod 8200646632 preț 4.63 €
-șurub M10x60 2 buc. cod 7703102001 preț 1.57 €/buc.
-curea distribuție + rolă întinzătoare cod 7701477024 preț 30.99 €
-curea accesorii cod 8200833541 preț 9.09 €
În plus:
-loctite preț 8.93 €
-manopera cost 79.96 € (*)
TOTAL: 92.90 € (materiale) + 79.96 € (manopera) = 172.86 € (TVA inclus peste tot)
(*) nu include manopera pentru geometria roților, care nu apărea pe documentele lor, nu știu de ce.
Chiar au fost schimbate, că am avut șansa (adică zi liberă de la munca mea) să stau lângă mașină. Au lucrat binișor (dpdv calitate, nu durată), adică aproape așa cum ar trebui să fie normal: simering băgat cu presa, întindere curea cu diapaz. În schimb toată șurubăraia strânsă la mână sau pistol pneumatic, fără să văd ceva reglaje ale momentului.
Mai spre final îl întreb pe inginer dacă trebuie refăcută geometria roților. După o fracțiune de secundă de mirare, zice „da, bineînțeles” (ceva mă face să cred că e „bineînțeles” numai la cine cere – multe mulțumiri forumiștilor care au dat atât de multe detalii). La verificare geometrie unghiurile erau încă pe verde, dar omul a mai reglat pe acolo să fie la mijlocul verdelui.
Reparația a avut loc la aprox 27400 km.
Mă întreb dacă făceam intervenția pe banii mei, nu pe garanție, dacă ar fi fost aceleași costuri la materiale și manoperă. Nu cred.
Solidu
Daca faceai reparatia pe banii tai, te costa cu aproximatie 1.500 RON. Si la mine s-a rezolvat sper dupa o singura interventie, la 15.600 km si acum am 33.000 si nu se mai mai vad scurgeri.
roland
Brainie... hai sa-ti spun eu o chestie...
In 2007, cand am avut prima interventie, Dacia o lua pe bucati: intai schimba simering-ul, apoi, daca mai curgea, si pinionul.
In 2009 au trecut la schimbarea din prima a tuturor componentelor. De aia s-au aruncat direct la tine (si la mine, la interventia de anul asta).

DAR, spui ca petele nu se modificau. Spui ca ai sters, ai mers 7400km si apoi ai vazut iar petele. Posibil sa fi avut probleme doar la suruburile de etansare. Cand curge de la alea, efectul nu e atat de vizibil. Adica, petele sunt mici, abia se umezeste, incet incet. Cand curge pe la simering, in 50km e pata ca lumea, efectul e mare.

La mine, dupa schimbarea simering-ului anul asta, mustea usor la capac. Era de la suruburi (baietii nu le-au schimbat ci doar le-au etansat cu LOCTITE). Dupa ce le-au schimbat, nu am mai avut probleme si au trecuta ceva mii de km.
Solidu
Cand e de la suruburi de ce nu merge doar etansate? Ce au special alea noi, daca le schimba? Sunt alta marime?
Brainie
QUOTE(roland @ 1 Oct 2009, 16:29)
Posibil sa fi avut probleme doar la suruburile de etansare. Cand curge de la alea, efectul nu e atat de vizibil. Adica, petele sunt mici, abia se umezeste, incet incet. Cand curge pe la simering, in 50km e pata ca lumea, efectul e mare.
*


E posibil să fi fost numai șuruburile de vină. dar parcă mă simt mai bine și cu pinionul schimbat.

QUOTE(Solidu @ 2 Oct 2009, 09:59)
Cand e de la suruburi de ce nu merge doar etansate? Ce au special alea noi, daca le schimba? Sunt alta marime?
*


Nu (cred că) sunt mai mari (oricum mai mari ar putea fi numai în sensul de a avea câmpul de toleranțe la filet deplasat în sus, ceea ce ar însemna montare cu o strângere mai mare sau mică), dar au un maclavais într-o anumită zonă a filetului; adică nu pune mecanicul loctite pe filet, este deja.
roland
Despre suruburi... corect. De fapt, manualul de service specifica schimbarea lor obligatorie dupa fiecare desfacere.

Despre pinionul schimbat... eu am schimbat doua :-) Hai sa zicem ca am avut ghinion. Primul (cel din fabrica) a tinut 1 an. Al doilea 2. Sper ca asta sa ma tina macar 3 smile.gif)))
Solidu
Or sa le treaca in carte la revizii, consumabile, se schimba odata la 4 ani sau 60.000 km odata cu distributia. smile.gif. De fapt nu cred ca ar fi asa rau ca oricine schimba distributia dintr-un motiv sau altul sa schimbe si suruburile alea si simeringul, pinionul.
Brainie
Bună întrebare: când ar trebui să schimb distribuția, la 4 ani/60000 km de la cumpărare sau de la momentul reparației ? Față de cele deja schimbate ar mai trebui (teoretic) și pompa de apă înlocuită. Am eu o bănuială că (dacă nu apar alte probleme între timp) o să iau ca moment zero reparația. Sau schimb limuzina cu totul. Poate și fabricantul. biggrin.gif
roland
La 4 ani sau 60000km de la ultima schimbare. Asa zice: "la fiecare 60000km sau 4 ani", care apare prima.
Kojak
QUOTE(Brainie @ 2 Oct 2009, 13:03)
Bună întrebare: când ar trebui să schimb distribuția, la 4 ani/60000 km de la cumpărare sau de la momentul reparației ?
*




QUOTE(roland @ 2 Oct 2009, 14:15)
La 4 ani sau 60000km de la ultima schimbare. Asa zice: "la fiecare 60000km sau 4 ani", care apare prima.
*



Concret, problema asta am intampinat-o eu, cand ultima interventie in zona distributiei (datorata scurgerilor de ulei) s-a facut la 30000km, cand s-a schimbat inca o data tot kitul (curele, galeti, intinzatoar, all shit). Din momentu' ala si pana acum (aproape 75000km) problema asta e rezolvata favorabil.
Asadar, la implinirea celor 60000km (masina avea mai putin de 3 ani), in naivitatea mea, m-am gandit ca la revizie nu se mai ating astia sa-mi inlocuiasca kitu' de distributie, dat fiind istoricul meu de interventii in zona, care dealtfel ducea la inutilitatea operatiunii
Adica la mine 30000km+60000km=90000km, moment in care trebuia obligatoriu sa schimb din nou distributia (sau 4 ani ). Asta dupa mintea mea.
Ei bine, dupa indelungi mail-uri si telefoane la VC (in care eu ma incapatanam sa inteleg motivele lor tehnice, ptr. ca mi se parea de-a dreptul aberant sa arunc dupa mai putin de 30000km cu niste milioane bune), mi s-a spus foarte clar ca daca vreau sa mai am garantie sau daca vreau sa am viza de revizie de 60000km pe carte, trebuie obligatoriu sa schimb si distributia, chiar daca, citez: "ultima interventie avuta asupra masinii dvs. in zona distributiei, pe garantie, s-a efectuat, de exemplu, doar cu 5000km inainte de cei 60000km.

Concluziile le las sa le trageti (si) voi.
YRX
Pai nu trebuie sa mai scoata si Dacia din paguba cu tine? biggrin.gif
Acum, daca ei asa zis si tu vrei neaparat sa ai viza pe carnetul de garantie schimba doar cureaua de distributie (fara rola) si fara accesorii, asa te duce la mai putin. Parca am citit la cativa de pe topicul cu revizia de 4 ani ca au schimbat numai curelele.

LE: Acum am vazut ca s-a intamplat deja.... biggrin.gif
roland
Kojak, ce sa zic...
In mod normal, scrie clar periodicitatea de schimbare.
Asa ca, daca la 4 ani (si 55000km) eu schimb distributia, peste o luna cand implinesc 60000 nici macar nu trebuie sa trec pe la ei! Urmatoarea revizie fiind la 1 an sau la 70000km!
Textul din carnetul de garantie e foarte clar, nu lasa loc de interpretari.
Daca eu schimb uleiul in service autorizat Dacia, cu stampila, la 14000km, la revizia de 15000 nu sunt obligat sa mai schimb uleiul o data!
Solidu
Inseamna ca cu putin obraz ingrosat, se poate foarte bine ca distributia mea sa nu fi fost schimbata la 15600 km cand s-a facut interventia. Poate aia au uns nitel suruburile alea, si mecanicul a pastrat piesele de la distriburie pentru el, la mine nu curgea asa tare, se putea foarte bine sa fie pe la suruburi. Si eu care ma bucuram ca schimb distributia la 75.000 km acum. Si o intrebare pentru cei patiti: Cand s-a facut interventia voua v-a schimbat uleiul? Eu am fost la revizia de 15.000 s-a facut normal si m-a programat peste cateva zile pentru remediere scurgere ulei, si mai mult ca sigur nu au schimbat uleiul, l-au scurs in cine stie ce galeata si l-au pus inapoi dupa.
Brainie
QUOTE(Kojak @ 2 Oct 2009, 15:26)
[...] mi s-a spus foarte clar ca daca vreau sa mai am garantie sau daca vreau sa am viza de revizie de 60000km pe carte, trebuie obligatoriu sa schimb si distributia [...]
*


Norocul meu, n-o să am și problema asta, fiindcă la 60000 o să aibe probabil în jur de 5 ani

QUOTE(Solidu @ 2 Oct 2009, 16:33)
[...] Cand s-a facut interventia voua v-a schimbat uleiul? [...]
*


L-a recuperat mecanicul într-un bidon de ulei gol (și curat sper) pe care-l avea prin preajmă, și l-a pus la loc.
Gyarmathy Arpad
Bun gasit tuturor!Se pare ca ma aflu si eu printre cei care au tras lozul cel mare atunci cind au cumparat Dacie!Mentionez ca inainte am avut un Golf1,SH(an fabricatie 1978),cu 274000km la bord.Am strins bani ,timp de 17ani ca sa-mi achizitionez o masina noua,din urmatoarele motive:-am avut rugina din belsug la vechea masina,-ma innebunea tacanitul supapelor uzate ,si intr-un final am avut probleme cu pompa de apa(picura),sa nu mai zic de completarile permanente de ulei din cauza segmentilor,si semeringurilor(arbore cu came+arbore cotit) uzati.Iata cum am ajuns la Logan.(Bani insuficienti pentru o masina straina ,noua.)In data de 4 oct.ac.,4ani inpliniti cu noua masina,si trebuie schimbata distributia.(curea+rola).Numai ca ,cu aceasta ocazie SURPRIZEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!
-Ulei pe fulie!
-Curge pompa de apa(existenta de saruri)!
-Bate ceva in motor la relantiu(nu ambreiaj,-nu culbutor,nu lant de antrenare po
mpa de ulei),practic tacane mai tare decit vechiul motor de pe Golf.
Era sa uit ca am fost invitat la service si cu problema ruginirii aripilor spate.
Mare pas inainte am facut!!!!!!!!!!!!!!
klaus
Sincer, eu nu as avea rabdare sa strang 17 ani bani de o masina...
marksman
@klaus: Sincer, nici eu.

QUOTE(Gyarmathy Arpad @ 11 Oct 2009, 20:04)
[...]
-Ulei pe fulie!

"Boala" cunoscuta a motoarelor 1.4 8v si 1.6 8v. Aproape toata lumea s-a confruntat cu ea. Se remediaza pe garantie.

QUOTE(Gyarmathy Arpad @ 11 Oct 2009, 20:04)
-Curge pompa de apa(existenta de saruri)!

Chiar curge sau a supurat un pic? Daca intr-adevar curge inseamna ca scade nivelul lichidului de racire in vasul de expansiune, plus urme vizibile de lichid.

QUOTE(Gyarmathy Arpad @ 11 Oct 2009, 20:04)
-Bate ceva in motor la relantiu(nu ambreiaj,-nu culbutor,nu lant de antrenare po
mpa de ulei),practic tacane mai tare decit vechiul motor de pe Golf.

Am urmarit topicul cu bataia la 1.6 16v. Curat ghinion. Insa as merge un pic mai departe si as cere echipei de la Dacia sa dea in scris ca e zgomot tehnologic si ca nu afecteaza functionarea normala a motorului.

QUOTE(Gyarmathy Arpad @ 11 Oct 2009, 20:04)
Era sa uit ca am fost invitat la service si cu problema ruginirii aripilor spate.

Masina din 2006 sau anterior. Am patit la fel; deocamdata e bine. Macar au recunoscut problema si au facut rechemarea in service pentru a remedia pe socoteala lor.

QUOTE(Gyarmathy Arpad @ 11 Oct 2009, 20:04)
Mare pas inainte am facut!!!!!!!!!!!!!!
*


Dincolo de ghinionul cu bataia motorului, restul sunt probleme care apar la aproape orice masina.
IRONICK
QUOTE(Gyarmathy Arpad @ 11 Oct 2009, 21:04)
intr-un final am avut probleme cu pompa de apa(picura)
Daca picura cum spui tu, trebuia sa pui lichid de racire lunar. Sau poate chiar mai saptamanal. Pompa aia are un canal de drenaj, special facut. Asta este principiul de functionare al ei, toate fac calcar acolo. Este o masura de protectie pentru alt element. Dar cu 17 ani asteptare deja este sefe ...
roland
Numai sa aruncam cu noroi...
Daca in 17 ani ai adunat bani de Logan atunci, estimativ, mai stateai inca vreo 5 si luai o alta masina straina, MULT mai buna si mai fiabila.
Gyarmathy Arpad
Da!,-asa este!Era o perioada foarte lunga,(tineretea)dar n-am avut de ales.Daca nu aveam rabdare,nu aveam nici masina.
Masina e din octombrie 2005(1,6l/8v) si a fost foarte menajata(tinuta in garaj izolat termic).N-a vazut mai mult de 3000de ture.Rodaj facut ca la carte,-numai cu benzina euro5.Schimbat ulei+filtru, la 1500km.(Castrol-Edge 5w-30 full sintetic,2,5mil./4l)
Sub pompa de apa s-a format ceva spuma alba, ca piatra de la masina de spalat,pe o suprafata de cca.5cm patrati.Am completat aprox.1 cm in rezervorul supraplin,pina acum.
Cit despre zgomotul technologic ar fi cam mult de discutat(in sec.xxI),cind piesele sint executate cu technologie computerizata,iar motoarele sint asistate de softuri de calculator, in functionarea lor.Daciile din anii '70 erau mult mai silentioase,cind ieseau pe poarta fabricii.(in comparatie cu a mea)si nu curgea uleiul in perioada de rodaj.Dar nu vreau sa acuz fabrica de involutie,in nici un caz,-sa nu ma intelegeti gresit.
Cu un fonoscop se poate foarte usor elimina multe piese suspecte de acest zgomot,ca de ex:culbutori,supapa servofrina,lant angrenaj pompa de apa,arcuri
sau disc de ambreiaj etc.
E insa foarte interesant ,ca am vazut masini "preistorice",din perioada razboiului,care nu prezentau nici o urma de scapari de ulei.
In paranteza numai,dar trebuie sa punctez faptul ,ca am dorit foarte mult, sa am un motor in care n-a umblat nici un mecanic, dupa ce a fost asamblat.(Inca nu am fost la service.)
Sa ne auzim numai de bine!Arpi.
IRONICK
QUOTE(Gyarmathy Arpad @ 12 Oct 2009, 11:50)
Sub pompa de apa s-a format ceva spuma alba, ca piatra de la masina de spalat,pe o suprafata de cca.5cm patrati.Am completat aprox.1 cm in rezervorul supraplin,pina acum

1. Ce este ala rezervor supraplin?
2. Si ti se pare ca ai facut ceva gresit ca ai completat? Ce este in neregula la asta in patru ani?
roland
QUOTE(Gyarmathy Arpad @ 12 Oct 2009, 10:50)
Daciile din anii '70 erau mult mai silentioase,cind ieseau pe poarta fabricii.(in comparatie cu a mea)si nu curgea uleiul in perioada de rodaj.
*



Daca ti-a curs inca din perioada de rodaj, de ce nu te-ai dus la service? Se remedia pe garantie...
vijelie
Are tata niste amintiri cu Daciilea alea "silentioase" de ma ia groaza cand mi le mai spune.
IRONICK
Al meu a avut 2 de noi in 70. A scapat de ele cu prima ocazie, de bune si silentioase ce erau. La prima a zis ca a avut ghinion.
vijelie
Cu ultima, tata era sa ia foc din cauza de scurt circuit la motorasul stergatorului (era break). Pe drum de la Pitesti, of course. radmasa.gif
Gyarmathy Arpad
Scuze pentru exprimare!Corect:Vas de expansiune.
paul_damian
QUOTE(Gyarmathy Arpad @ 12 Oct 2009, 11:50)
N-a vazut mai mult de 3000de ture.
*

Nu stiu zau daca asta e de lauda... Pe de alta parte, mai putin de 2000 in sarcina a "vazut"?
Gyarmathy Arpad
Problema mea este mersul la service cu o masina noua, cu scopul de a umbla la motor!Evident,-se intimpla si cu alte marci mai scumpe,dar sint foarte suparat pentru ca nu ne explica nimeni, de ex:,-daca la acel pinion suprafata de contact cu semeringul trebuie finisata cu o precizie de 2 microni,de ce nu se procedeaza ca atare.Doar nu acuma s-a inventat semeringul si nici acest tip de motor.Daca erau numai citeva cazuri izolate,hai sa zicem ca e ok,dar problema pare sa fie prea generalizata.
M-am referit la silentiozitatea vechiului tip de Dacie,la relantiu.De ce ar fi asa de greu sa ne aduca la cunostinta ,ce anume produce bataia respectiva la mersul in gol al motorului?(in unele cazuri).
Inca o data:Nu am nimic cu marca Dacia!Daca motorul era ok,din aceste puncte de vedere,totul era in regula.De ex.-am spatiu mai mult decit credeam vreodata, ca voi avea la o masina.
Cu stima:Arpi.

12 Oct 2009, 13:29:
Semeringul e solicitat mai tare la turatii mai mari.Turatia in sarcina sub 2000rpm ,afecteaza negativ ansamlul motor si in nici un caz pompa de apa sau semeringul.
roland
Apropo, sunt sau nu cazuri izolate? Astea nu se calculeaza dupa numarul de aparitii ci dupa procente. Cat la suta din masinile Logan 1.4 au aceasta problema? Dupa numarul de aparitii nu ne putem lua, caci Logan-ul se vinde intr-un numar mult mai mare decat alte marci.
marksman
@Arpad: scurgerea de ulei pe la distributie are cauze diverse: fie etanseizarea necorespunzatoare a unui surub (cazul meu) fie pinionul ala "de Sinterom". Deci: fie nerespectarea procesului tehnologic, fie un lot de piese necorespunzatoare, fapt recunoscut de Dacia prin rechemarile pentru remediere.

A, si inca ceva: la varsta de 4 ani, o masina nu mai e "noua". Iti inteleg supararea, dar in multe privinte exagerezi. Nu le iau apararea celor de la Dacia, personal am avut doua "meciuri" cu ei, dar incearca sa fii un pic obiectiv.
Solidu
QUOTE(roland @ 12 Oct 2009, 13:41)
Apropo, sunt sau nu cazuri izolate? Astea nu se calculeaza dupa numarul de aparitii ci dupa procente. Cat la suta din masinile Logan 1.4 au aceasta problema? Dupa numarul de aparitii nu ne putem lua, caci Logan-ul se vinde intr-un numar mult mai mare decat alte marci.

Eu zic ca procentul care are problema asta e mare. Loganul vinde mai multe la noi in tara, dar sunt marci care au modele in numar mult mai mare in lume si totusi eu de putine am auzit ca au probleme similare cu Loganul la scurgerile astea de ulei. Si sa nu omitem faptul ca poate doar 10% rezolva defectul in garantie, unii nici nu ridica capota la motor, altii observa uleiul dar nu repara ca le-a iesit masina din garantie si e prea scump si merg cu ea asa, etc. Oricum mecanicii se uita la revizie in primul rand acolo, inainte sa verifice orice la masina deci problema e frecventa.
klaus
Unii au facut rechemari pentru schimbarea de pompe de frana, dar evident, alea-s bagatele, asta cu uleiul e de anale.
Gyarmathy Arpad
Apropo!Stie cineva daca au fost rechemari la Dacia,in legatura cu scurgerile de ulei la distributie?Eu inca nu am auzit de asa ceva.Am inteles ca nu cunoaste nimeni exact perioada in care au fost montate pinioanele cu probleme.Inginerul de la serviceul vizitat zice ca toate masinile(benzinarele) ies din fabrica cu cele facute de Sinterom.Daca este asa,inseamna ca si strainii trebuia sa cunoasca pina acum problema noastra.Am si cautat pe forumuri asemanatoare din Ungaria,daca este sau nu asa,dar deocamdata, nimic!Ciudat!(Acolo e mai mult laudat Loganul,decit criticat.)
PS:Prin rechemare eu inteleg ca defectiunile de fabricatie sint remediate pe banii producatorului.(ex.schimbarea cricului ,ceruirea caroseriei,revopsirea partilor ruginite etc.)Ori in cazul pierderilor de ulei nici vorba de asa ceva,cu totul ca se intimpla in"primii" km.
Cu alte cuvinte,-daca n-ai fost destul de vigilent in perioada de garantie,platesti!
Cu stima, Arpi.
[attachmentid=1627563172]
boobybooby23
corect dar daca esti in garantie si observi sau te duci la un service bun unde isi dau oamenii interesul ,totul se rezolva in garantie (fara sa platesti vre-un leu)desigur sa respecti si termenii garantiei
Gyarmathy Arpad
Nu pot sa reprosez nimic mecanicilor,din acest punct de vedere,pentru ca nu erau urme de ulei pe capace,pe timpul garantiei.Cind am cumparat masina(2005),garantia era de 2 ani,dar la insistenta vinzatorului am platit 200 de euro,pentru garantie extinsa.
Sincer...,-ma doare sufletul ca nu ma pot bucura de aceasta masina frumoasa.Scuze pentru off topic.
roland
Am eu impresia ca nu se agita nimeni de la Dacia pentru ca procentul masinilor cu defecte (scurgere de ulei din cauza pinionului sinterom) este mic.

Rechemare in service se face daca e vreun pericol (atunci nu conteaza procentul) sau daca nu e pericol, dar dauneaza imaginii firmei.

Daca, pentru Dacia, costurile de inlocuire pe garantie a pinioanelor Sinterom defecte este MAI MIC decat costul de a monta initial pinioane Renault, atunci NORMAL ca nu se agita. Asa ar face oricine.
Gyarmathy Arpad
Daca se schimba pinionul,trebuie schimbat si kitul de distributie(250 lei),-semeringul,-garnitura baie,-surub fulie,-curea accesorii si niste suruburi premasticate,etc.Cu manopera,care este in jur de 100 lej,deja cred ca am depasit cu mult pretul pinionului frantuzesc.Daca Sinteromul plateste despagubiri,e altceva.Iar in cazul in care se monteaza in continuare aceste pinioane,ramine de discutat despre imaginea firmei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.