Aprindere electronica
Aprindere electronica
gotronic |
11 Nov 2010, 00:05
Post
#7411
|
||
Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures |
|
||
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|||
Tudor Badescu |
11 Nov 2010, 22:53
Post
#7412
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 |
Schumi_86,Aparatul tau de masura pleaca de la 0,3 ohm,rezistenta firelor.Asa ca valorile reale sunt:3ohm bobina,bujiile 0,Fisele valorile tale.Valorile fiselor trebuie sa fie de la bobina la bujie 4...15 kohm.Deci te incadrezi.Fisele fara rezistenta produc paraziti nu doar in masina ci si pe o distanta apreciabila in jur perturband receptia TV si radio(in special pe UM si UL).
Caderea de tensiune pe contact micsoreaza curentul prin platine,de ce ar duce la arderea platinei?Si nu vad nici cum jocurile din delco ar avea acest efect.Problema de baza a AT01 e ca nu micsoreaza curentul prin platine,asa ca tot se ard,desi mai lent.Dar,desigur,nu in 3 km ! Nu as folosi-o nici pe gratis. AT011 e alta marfa,valabila. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
gotronic |
11 Nov 2010, 23:12
Post
#7413
|
Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures |
Nu vreau sa reiau "cearta " de acum cativa ani, nu curentul arde platinile, ci arcul electric mai mult.(demonstrat si verificat, uitati-va la clipurile de pe site la flama scanteilor la platine). Asta daca platina este dimensionata corespunzator curentului ce o strabate si este confectionata din ce trebuie, nu din ce este acum. Caderea tensiunii pe contact afecteaza "arderea" platinilor din cauza ca limitarea tensiunii pe platina se face fata de plusul bateriei (AT01), deci pe platina in afara tensiunii bateriei apare si o tensiune cauzata de limitarea tensiunii de autoinductie fata de borna plus. Arcul electric producandu-se undeva peste 20V (40V am invatat eu in conditii normale), pe principiul asta functioneaza AT01, si atata timp cat toate sunt "noi" si bune functioneaza foarte bine. Dovada ca foarte multa lume a fost foarte multumita la vremea respectiva.( eu am mers cca 60.000Km cu AT01 pe Oltcit cu o platina si mai mergea) Pe urma au inceput necazurile odata cu uzura masinilor si lipsa "mecanicilor" auto. Am studiat si eu sa vad ce se intampla si aici am ajuns cu concluziile. Nu am scos-o din fabricatie din cauza comerciantilor care m-au "amenintat" practic sa nu schimb produsul, ca se vinde bine si alta nu mai cumpara de la mine. (dovada este ca abia anul asta au inceput unii sa cumpere AT011 cand nu le-am mai dat AT01) Asta a fost tot, sincer nu mai vreau comentarii pe tema asta, e istorie.!
LE. Jocurile din delcou, fac sa "arda" platina din cauza "balbaielii" (mai multe inchideri si intreruperi decat normal, la un curent maxim), plus ca fac sa impinga platina nu radial ci si axial un pic si dezordonat, ceea ce implica contact pe lateral (nu paralel), deci o suprafata mai mica decat normal, rezulta un curent mai mare pe unitatea de suprafata. This post has been edited by gotronic: 11 Nov 2010, 23:17 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Tudor Badescu |
13 Nov 2010, 20:54
Post
#7414
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 |
Chiar ca nu vreau ca aceasta discutie sa para o"cearta".Imi exprim totusi pareri legate de un domeniu,aprinderi tranzistorizate,de care ma ocup de mai bine de 15 ani.Personal nu am negat niciodata faptul ca AT01 e un sistem mai bun decat clasic.Dar din cauza ca tot exista flama intre platine,ele tot se ard,se vede ca nu mai sunt lucioase.Am spus ca se ard adica se consuma,nu ca se impusca(treaba legata de arcul electric care si obliga clasic la un joc maricel,circa 0,4 mm la platine ca sa se stinga repede).Asa ca eu consider ca de departe nu e si nici nu a fost o varianta buna de aprindere tranzistorizata.Era o simplificare,am mai spus,ingenioasa,a circuitului de masa care se ia prin platina,dar are neajunsul ca tot prin platine trece si tot curentul din bobina. AT011,cu max 100 mA prin platine,nu le mai consuma,tin nu 60 000 km ci atat cat rezista la tocire piciorusul de textolit.Adica face o treaba completa,iar asta noua cu IGBT are si cadere de tensiune mai mica pe final,treaba utila la pornire cu baterie slaba.
In ce priveste rolul "balbaielilor"platinei in arderea ei,ar duce la mai multe ruperi de curent decat normal,dar la curenti mai mici,bobina n-ar apuca sa se incarce,de asta am spus ca "nu vad cum ar avea acest efect".E clar o parere,n-am facut verificari.Foarte posibil sa n-am dreptate. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
rodi |
13 Nov 2010, 21:02
Post
#7415
|
Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 |
Cat costa, va rog AT011 ?
|
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
gotronic |
13 Nov 2010, 21:25
Post
#7416
|
Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures |
Ai PM!
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
gotronic |
16 Nov 2010, 19:31
Post
#7417
|
Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures |
QUOTE(Tudor Badescu @ 13 Nov 2010, 20:54) Adica face o treaba completa,iar asta noua cu IGBT are si cadere de tensiune mai mica pe final,treaba utila la pornire cu baterie slaba. In ce priveste rolul "balbaielilor"platinei in arderea ei,ar duce la mai multe ruperi de curent decat normal,dar la curenti mai mici,bobina n-ar apuca sa se incarce,de asta am spus ca "nu vad cum ar avea acest efect".E clar o parere,n-am facut verificari.Foarte posibil sa n-am dreptate. 1. Si AT01 de acum 5...6 ani, tot cu IGBT era.! 2. Platina se "arde" la desfacerea contactului in mod normal, dar daca exista acele "balbaieli", se "arde" si la inchiderea contactului. Asta din cauza ca atunci cand s-a produs autoinductia, curentul este in urma tensiunii cu cateva zeci de grade prin bobina de inductie. Daca imediat dupa autoinductie platinile se balbaie si se inchid (ating una de alta), atunci este posibil ca valoarea maxima a curentului sa "afecteze" serios contactele. Asta se intampla atat pe clasic cat si cu AT01 (dar ceva mai atenuat) (cand exista acele jocuri la ax delcou, platou platina mobila sau/si neplaneitati ale contactelor de la platini). |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
cossu_bossu |
16 Nov 2010, 21:21
Post
#7418
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 24 June 10 From: Targoviste |
cam cat costa o aprindere electronica? astept raspuns
|
--------------------
dacia
1310
1995
- DB03RYB
|
|
payty |
16 Nov 2010, 22:26
Post
#7419
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti |
QUOTE(gotronic @ 16 Nov 2010, 19:31) 1. Si AT01 de acum 5...6 ani, tot cu IGBT era.! 2. Platina se "arde" la desfacerea contactului in mod normal, dar daca exista acele "balbaieli", se "arde" si la inchiderea contactului. Asta din cauza ca atunci cand s-a produs autoinductia, curentul este in urma tensiunii cu cateva zeci de grade prin bobina de inductie. Daca imediat dupa autoinductie platinile se balbaie si se inchid (ating una de alta), atunci este posibil ca valoarea maxima a curentului sa "afecteze" serios contactele. Asta se intampla atat pe clasic cat si cu AT01 (dar ceva mai atenuat) (cand exista acele jocuri la ax delcou, platou platina mobila sau/si neplaneitati ale contactelor de la platini). Balbaiala platinilor exista oricum, si cu delcoul care are jocuri, si fara. De fapt orice intrerupator cu element mecanic de genul arcurilor are asa ceva. Eu la modulul meu de aprindere pana nu am eliminat din soft acest efect, nu am reusit sa fac nimic, iar delcoul meu nu are jocuri. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
recinalcol |
17 Nov 2010, 17:34
Post
#7420
|
Membru : Amputat Group: Members Posts: 686 Joined: 19 November 09 |
Buna seara,ziua,sau ce o fi cand cititi
Am si eu o problema cu aprinderea asta,am una cumparata si montata pe masina de anul trecut,toate bune si frumoase pana acum o saptamana can motorul nnu mai vroia sa porneasca,nu statea la relanti,dadea in nas,etc. Chem mecanicul se uita,desface,pune la loc,cand sa pornim masina nimic.Pur si simplu nu a vrut sa porneasca decat impinsa.Opresc,dau la cheie,nimic.Scot aprinderea,dau cheie porneste. Am mers fara aprindere vreo cateva zile,m-am dus sa-mi iau alta,mi-am luat si un set de platini,vine mecanicul o monteaza,dau cheie merge perfect,nu da in nas,nu zice nimic. Ieri am dus masina la un mester sa pot trece si eu I.T.P.-ul (ca tot omu') cand ma duc sa iau masina mergea de parca avea roti patrate. Stiu ca au umblat la motor sa-mi poata iesi noxele (cel putin asa zi ei) Azi chem mecanicul si ne-am batut capul vreo ora sa o pornim. scot aprinderea,tot nu porneste. Schimb bobina,o pun pe clasic porneste,pun aprinderea nu mai porneste. Oare sa dau banii pe alta aprindere,ce ar putea fi?Unde au putut umbla romanii de la I.T.P. de eu le-am dus masina in stare perfecta si am luato pe burta? Oare sa fi fost de vina bobina cea veche si sa-mi fi bulit aprinderea si sa fie doar o intamplare faptul ca s-a intamplat la ei? Imi cer scuze pentru postul lung...si sper ca m-am facut inteles. Nu am cu ce sa masor bobina decat cu ruleta |
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- VS-22-REC
|
|
djasu82 |
17 Nov 2010, 18:01
Post
#7421
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
de care aprindere ti-au luat aia pentru platina sau cea pt senzor ?
eu cred ca ti-au umblat la avans si la carbelitor . Parerea mea lasa-o pe clasic pana cand iei una cu senzor pare mai bun pe timp rece pe timp cald mai da cate o bataie de cap ici colo. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
recinalcol |
17 Nov 2010, 19:30
Post
#7422
|
Membru : Amputat Group: Members Posts: 686 Joined: 19 November 09 |
Pai prima data am avut din aia fara senzor,acum cumparasem din aia la care se poate pune si senzorul,dar senzor nu aveam.
Eu eram foarte multumit si cum mergea ea,fara senzor. Acum as cumpara alta ca nu e o avere,dar ma gandesc sa nu patesc acelasi lucru,cu toate ca am bobina noua (e adevarat ca e facut intr-o scara de bloc) e no name. La carburator sant sigur ca au umblat,dar in rest nu stiu nimic. Adica,ce fel de probleme ar da pe timp de vara? This post has been edited by recinalcol: 17 Nov 2010, 19:32 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- VS-22-REC
|
|
Tudor Badescu |
17 Nov 2010, 21:33
Post
#7423
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 |
Gotronic,totusi IGBT-ul de acum e mai adecvat decat cel de acum 5 ani(la un moment dat ai spus ca ai avut probleme cu niste BU 932 si am dedus ca s-or fi folosit si darlingtonuri).Acela satura la circa 1,3V,iar acum la 0,8...0,9V la alimentare cu 12V pe bobina de 3 ohm.Iar la un moment dat era vorba sa apara cu unul si mai bun.Scaderea caderii de tensiune pe tranzistorul final mai are un avantaj cu (asta nu e pt.Gotronic,evident ca stie asta):incalzirea mai redusa.Asta permite bobine cu rezistenta mai mica fara a risca supraincalzirea aprinderii.Pentru ca acum sunt multe bobine sub 3 ohm pe piata.
Recinalcol,cred ca au umblat la dozajul de ralanti.Banuiesc ca au strans prea mult surubul de amestec,Acela orizontal cu arc de jos.Nu mai intra destula benzina.Oricum,cu mersul de care vorbesti,ce noxe corecte sa iasa?Eu am vazut de doua ori la I.T.P.ca luau nitel din avans ca sa iasa noxele,iar asta nu zapacea motorul.Legat de bobina,chiar cu 2,7 ohm nu trebuia sa strice Gotronicul.Daca s-a reglat mult timp la ralanti,iar bobina are rezistenta prea mica,a putut aparea sopraincalzire si defectare.Masoara neaparat rezistenta bobinei.Sunt bobine care necesita rezistenta serie,dar se vand fara! |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
recinalcol |
18 Nov 2010, 10:14
Post
#7424
|
Membru : Amputat Group: Members Posts: 686 Joined: 19 November 09 |
Chiar nu stiu ce au facut "meseriasii" ca nu am fost prezent,o sa ma duc sa masor undeva bobina (sa inteleg ca trebuie sa aibe minim 3 ohm,nu?)si daca totul e ok,o sa incerc sa pun iar aprinderea,daca nu totusi o sa ma duc sa cumpar alta.
As putea da jos bobina sa ma duc cu ea undeva sa o masor? Nu prea ma pricep. Nu-mi place deloc cum merge fara. Apropo,senzori se gasesc separat?Daca imi cumpar acum aprinderea,as putea sa-mi cumpar mai tarziu si un senzor? Multumesc pentru raspuns si va doresc o zi perfecta. DRIVE SAFE ! ! ! This post has been edited by recinalcol: 18 Nov 2010, 10:23 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- VS-22-REC
|
|
gotronic |
18 Nov 2010, 13:42
Post
#7425
|
Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures |
Senzori separat nu o sa gasiti la magazine sub nici o forma. Asta din cauza ca multi confunda AT01 cu AT011, si daca si-ar monta senzorii pe AT01, pe langa faptul ca nu functioneaza aprinderea, se strica si senzorii la prima cheie data la demaror. Asta datorita autoinductiilor de tensiune ce apar in instalatia electrica.
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
recinalcol |
18 Nov 2010, 16:38
Post
#7426
|
Membru : Amputat Group: Members Posts: 686 Joined: 19 November 09 |
am priceput,banuiesc ca ar trebui sa dau comanda pe site pentru senzor.
Si pan la urma ca sa masor bobina trebuie sa fie sau nu pe masina? Nu va suparati dar chestiile astea ma depasesc. |
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- VS-22-REC
|
|
silvyu_92 |
18 Nov 2010, 18:59
Post
#7427
|
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 9 November 09 |
Mi-am comandat si eu o aprindere electronica cu senzor astept sa vina si sa o montez si eu
|
--------------------
DACIA
1310
1999
- AG 05 ZIY Pasionat de "fiare vechi" care merg mai spectaculos decat "plasticele" de ultima generatie
|
|
iuliano_smile |
18 Nov 2010, 23:32
Post
#7428
|
Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti |
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
recinalcol |
19 Nov 2010, 10:30
Post
#7429
|
Membru : Amputat Group: Members Posts: 686 Joined: 19 November 09 |
Deci nu conteaza.
Mersi |
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- VS-22-REC
|
|
schumi_86 |
19 Nov 2010, 17:41
Post
#7430
|
Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City |
Revin din nou cu o problema,acum 1 saptamana dau sa scot masina din garaj,o pornesc si surpriza mergea in 3,depistez bujia cu probleme,era a 2-a,am scos-o am pus-o la flacara la aragaz 1 min,am pus-o la loc si mergea
Bujiile sunt noi,Bosch Super luate de vreo 3- saptamani,rezistenta lor e 0.3 am postat cu cateva zile in urma despre asta. Astazi la fel dupa o saptamana aceeasi problema,pornesc mergea in 3,aceeasi bujie,o scot,o pun la flacara 1 min o pun inapoi si mergea bine Am zis sa nu fie fisa,am inversat-o cu cealalalta,tot nu mergea,nu stiu ce ar putea sa fie?? bujiile nu prea cred pt.ca sunt noi. daca nu am sa ma duc sa-i dau in cap la vanzator cu ea. Capacul de delcou nu prea as crede sa fie de vina pt.ca m-am uitat la el nu se vede nimic si daca ar fi de la el ar merge tot timpu asa....in rest bujia merge bine,la culoare este cum trebuie. Cu masina am mers aproape zilnic. Astept pareri,sfaturi daca ma puteti ajuta. This post has been edited by schumi_86: 19 Nov 2010, 17:43 |
--------------------
Dacia
1310
1988,berlina
- CT-00-ZMP
|
|
rodi |
19 Nov 2010, 18:14
Post
#7431
|
Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 |
Schimba bujiile intre ele...
|
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
schumi_86 |
19 Nov 2010, 18:44
Post
#7432
|
Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City |
Mersi pt.sfat chiar ma gandeam sa incerc treaba asta,daca face tot asa la acelasi cilindru si dupa asta inseamna ca e capacu de vina....zic si eu
|
--------------------
Dacia
1310
1988,berlina
- CT-00-ZMP
|
|
gotronic |
19 Nov 2010, 18:54
Post
#7433
|
Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures |
Bujiile contrafacute de pe piata EXACT asa fac. Merg maxim 200Km, dupa care incepe "distractia".
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
schumi_86 |
19 Nov 2010, 19:01
Post
#7434
|
Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City |
Sper sa nu fie asa....am sa incerc cu inversarea bujiei...daca tot asa face am sa ma duc la magazin si i le bag pe gat la vanzator ca imi zicea ca sunt cele mai bune care le are in magazin....sunt constient ca nu sunt originale dar totusi nici chiar asa sa faca figuri asa repede pai daca tot e vorba de deastea mai bine iau Sinterom....vorba vine.
|
--------------------
Dacia
1310
1988,berlina
- CT-00-ZMP
|
|
rodi |
19 Nov 2010, 19:04
Post
#7435
|
Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 |
O schimbi sau o cumperi, sa fie acelasi tip... Dar alt lot de fabricatie, pe cat posibil.
This post has been edited by rodi: 19 Nov 2010, 19:05 |
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
gotronic |
19 Nov 2010, 19:05
Post
#7436
|
Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures |
Daca prinzi sinteroame originale, sunt foarte bune, dar astea sunt si mai contrafacute decat altele. Nici producatorul nu le deosebeste. Eu am mai spus pe aici ce sa cumparati, ca nu sunt inca contrafacute pe piata. (eyquem-uri)
This post has been edited by gotronic: 19 Nov 2010, 20:35 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
schumi_86 |
19 Nov 2010, 19:24
Post
#7437
|
Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City |
Multumesc de sfaturi,am sa revin dupa ce rezolv problema.
20 Nov 2010, 13:47: Am uitat sa specific ca daca scoteam fisa de pe capacul de delcou mergea bujia adica o tineam la o distanta mica fata de contactul capacului,o puneam inapoi nu mai mergea...... This post has been edited by schumi_86: 20 Nov 2010, 13:47 |
--------------------
Dacia
1310
1988,berlina
- CT-00-ZMP
|
|
rodi |
20 Nov 2010, 14:09
Post
#7438
|
Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 |
muta bujia
|
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
djasu82 |
20 Nov 2010, 15:04
Post
#7439
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
daca gasiti cumparati champyon 86 parca nu mai retin numarul e aici pe forum si va garantez ca nu veti avea probleme 30.000 de km poate si mai bine cu si fara gotronic.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gotronic |
20 Nov 2010, 16:28
Post
#7440
|
Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures |
<span class='edit'>20 Nov 2010, 13:47:</span>
Am uitat sa specific ca daca scoteam fisa de pe capacul de delcou mergea bujia adica o tineam la o distanta mica fata de contactul capacului,o puneam inapoi nu mai mergea...... [/quote] Verifica scanteia la masa la fisa centrala. Daca este alb albastra si puternica avand o lungime de cca 1 cm, e bine, daca e rosiatica atunci verifici fisa sau bobina de inductie.! |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
DaciaClub - Reno Bot |
Reguli topic / Topic rules
Post
#
|
Mesaj automat |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2024 - 01:51 |