Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
Motorola |
![]()
Post
#4351
|
||
Om cu idei (dar nu idiot) Group: Members Posts: 59 Joined: 28 March 08 From: Romanica ![]() |
|
||
--------------------
masina
care merge
4 roti
- ********
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#4352
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Motorola ma mir ca pe tine liviu sau argon nu te pedepseste la cati Smiley ai pus se vede domnule liviu se vede.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#4353
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Io nu mai sint moderator, renuntat la el din cauza unuia asemanator tie. Da' unora le e greu sa citeasca (si mai ales sa scrie).
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Siconi |
![]()
Post
#4354
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Hai n-o da in tragic... toti gresim si fiecare din noi invata cate ceva de la ceilalti. E drept ca unora le e LENE sa citeasca tot si posteaza aiurea... asa eram si eu la inceput. Nu e motiv sa ne suparam... eventual sa indrumam tineretul.
Revenim la motoarele noastre: acest topic s-a lungit enorm de mult si finalitatea lui inca nu se vede. Adica nu poti trage inca o concluzie clara cu privire la aprinderi, dar nici la ce trebuie verificat inainte de a monta un asemenea dispozitiv. Reusim sa concluzionam mai aproape de concret si sa expunem variantele? Sa stie tot userul ce are de facut si dece face acel lucru. In ceea ce ma priveste, eu siu ce am de facut, am facut si merge totul brici; merge motorul... nici nou nu mergea asa frumos (atat la rece cat si la cald). Urmeaza al doilea pas de upgrade, urmat indeaproape de cel de-al treilea (delco pur electronic si gestiune aprindere si dwell cu presetari la curba de avans). |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
n3m0 |
![]()
Post
#4355
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
Bingo !!
|
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
1998/2007
- PH-04-xxx
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#4356
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
elementar, poate pe unii intereseaza....
http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/CDI.html 26 Jun 2008, 22:09: fratilor, f smechera figura... Bobina de tico, + rezistenta de 2Ohm + Malvina Modificata,... excelent... recomand tuturor...., insa racire tapana l aprindere... eu am radiator de CPU. 27 Jun 2008, 00:33: maine, iau alte 2 rez de 2Ohmi, le pun in || ca sa obtin coeficient termic dublu, iar tranzistorul de putere din aprindere in inlocuiesc cu 2SC5857. iar rezistenta principala cu 18Ohm, 10W. si cea mica dintre cracii tranzistorului de 100O/3W o elimin. de asemenea, planuiesc ca bobina impreuna cu aprindrea sa le bag in cutie de al de sursa PC si sa aiba racire activa cu cooler protejat cu o rezistnta... asta pt ca sunt mici ansamblurile si va arata interesant... revin cu concluzii si consum... This post has been edited by tzepesch: 27 Jun 2008, 00:33 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
ceacu |
![]()
Post
#4357
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4358
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Eu nu inteleg de ce multi ati pus acea rezistenta de 100 ohmi in baza tranzistorului final ? Daca era necesar se punea de la inceput din faza de proiectare , asadar ea limiteaza curentul la un tranzistor care nu accepta curenti mai mari pe baza peste 2-3A cum era si vechiul tranzistor Bu... Oricum curentul de comanda e limitat prin acea rezistenta din colectorul prefinalului implicit curentul care se scurge prin tranzistorul final si bobina.
This post has been edited by djasu82: 27 Jun 2008, 11:20 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Motorola |
![]()
Post
#4359
|
Om cu idei (dar nu idiot) Group: Members Posts: 59 Joined: 28 March 08 From: Romanica ![]() |
Nu-ti mai da tu cu parerea AIUREA (sfatuiesti prea multa lume, si o duci in eroare). Acea rezistenta din baza TREBUIE (cum spunea si ceacu), ea este pentru descarcarea capacitatilor (intrinseci) si parazite, din jonctiunea BE a tranzistorului atunci cand se blocheaza. Altfel acele capacitati mentin tranzistorul in conductie pana se descarca si nu mai COMUTA, ci se blocheaza incet (lent), incalzindu-se puternic pana la distrugere (la curenti si tensiuni mari cum este aici). In plus nu ai fronturi de comutatie bune.!!!!
This post has been edited by Motorola: 27 Jun 2008, 13:09 |
--------------------
masina
care merge
4 roti
- ********
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#4360
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
kitul de aprindere in stadiul de productie... mai am cateva de adaugat si asta e... test.
am probat-o la relanti si-n turatie mare pe loc. merge f bine. nu se incing radiatoarele si bobina... sunt calde doar. scanteia fisei centrale o da la 2, 2.2 cm de masa... scanteia bujiei este perfect albastra, iar bujia fata de masa da scanteie albastra cam la 1.8-2cm i present u, Denso Power Ignition... hahaha DPI ![]() ![]() ![]() se simt vibratiile curentului cand trece prin fisa. se si aude cum tacane. sunt curios cu capac transparent cum se vede... ![]() This post has been edited by tzepesch: 28 Jun 2008, 01:34 Attached thumbnail(s) DSC04766__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 87.72k ) Number of downloads: 1357 DSC04792__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 152.8k ) Number of downloads: 1384 DSC04793__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 122.79k ) Number of downloads: 1365 DSC04794__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 140.13k ) Number of downloads: 1302 DSC04795__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 196.67k ) Number of downloads: 1302 DSC04796__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 162.55k ) Number of downloads: 907 DSC04797__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 162.23k ) Number of downloads: 256 DSC04798__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 105.87k ) Number of downloads: 223 DSC04799__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 91.66k ) Number of downloads: 227 DSC04800__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 121.48k ) Number of downloads: 228 DSC04801__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 162.43k ) Number of downloads: 232 DSC04802__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 162.26k ) Number of downloads: 216 DSC04803__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 161.55k ) Number of downloads: 213 DSC04804__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 179.56k ) Number of downloads: 258 DSC04805__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 184.87k ) Number of downloads: 251 DSC04807__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 255.1k ) Number of downloads: 634 DSC04810__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 177.09k ) Number of downloads: 343 DSC04811__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 201.42k ) Number of downloads: 782 Imagine_0503.jpg ( Size: 391.86k ) Number of downloads: 350 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
djasu82 |
![]()
Post
#4361
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Motorola @ 27 Jun 2008, 12:29) Nu-ti mai da tu cu parerea AIUREA (sfatuiesti prea multa lume, si o duci in eroare). Acea rezistenta din baza TREBUIE (cum spunea si ceacu), ea este pentru descarcarea capacitatilor (intrinseci) si parazite, din jonctiunea BE a tranzistorului atunci cand se blocheaza. Altfel acele capacitati mentin tranzistorul in conductie pana se descarca si nu mai COMUTA, ci se blocheaza incet (lent), incalzindu-se puternic pana la distrugere (la curenti si tensiuni mari cum este aici). In plus nu ai fronturi de comutatie bune.!!!! Iauzi de cand pana cand un tranzistor de 1 mhz are capacitati parazite intre baza si emitor ![]() This post has been edited by djasu82: 27 Jun 2008, 22:07 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4362
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
tzepesch, la datele pe care le comunici tu, se pare ca ai o scanteie foarte puternica. Felicitari!
Baieti, am nevoie de un sfat, o sugestie. As vrea sa fac o aprindere CDI hibrida, astfel: - voi face un oscilator cu un 555 si un MOS, pe o frecventa ridicata, supraacustica - traf pe miez de ferita, sa scoata vreo 300-350V in secundar (raport 1:25-1:29) - condensator de 3-4uF/400V - triggerarea (comanda) si descarcarea se va face prin aprinderea electronica a masinii (Tico) si prin bobina de inductie a acesteia (1.2 Ohm in primar). aprindere_Tico.JPG ( Size: 92.42k ) Number of downloads: 453 Credeti ca se poate arde ceva in aprinderea de Tico? Nu stiu ce fel de tranzistor final este acolo... Mersi mult. This post has been edited by Kinetix: 28 Jun 2008, 17:15 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#4363
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
merci Kinetix... dar am avut putin ajutor din partea lui Dj... multam si lui.
da, e altceva... trage f frumos... la un momnet dat s-au departat platinile si aveam 06/ mergea f bine in continuare dar o apuca putin tremuratul la relanti. i-am pus ledul acela de stare pe firul de - al aprinderii, astfel incat pot face avansul cu el. 68km in buc cu 5L. deocamdata... <span class='edit'>28 Jun 2008, 15:09:</span> bine, combinat... si cu si fara trafic. This post has been edited by tzepesch: 28 Jun 2008, 15:09 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
djasu82 |
![]()
Post
#4364
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Eu ti-as recomanda reducerea in primul rand a condensatorului final la 1-2uF ..3 sau 4 e destul de mare si nu stiu daca iti v-a face fata in primul rand oscilatorul si dupa aceea tranzistorul final adica la 3000-5000 de ture sa ai tensiunea de comanda tot pe la 350V. Uite in poza de mai jos eu asa ti-as recomanda sa legi tranzistorul final si condensatorul dupa punte. Cu acest montaj se poate pune si at011 in functiune malvina si alte aprinderi inductive.
Attached thumbnail(s) Hf98276.jpg ( Size: 77.25k ) Number of downloads: 503 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4365
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Mersi, djasu, pentru sugestii.
De vreme ce un 555 poate fi facut sa oscileze pana la maxim 500KHz, mi se pare ca e destul de eficient si ar putea sa incarce si un condensator mai mare. Cred ca rapiditatea incarcarii tine in primul rand de un voltaj si de o frecventa mare. Pe de alta parte, am mai facut o aprindere CDI cu 1uF, parca, si nu am fost prea impresionat de puterea scanteii. Iar 1uF nu ar face mai mult decat ce face aprinderea de Tico acum, care da scantei albe de 2cm la 12V. Da, finalul aprinderii va fi legat dupa puntea redresoare, in locul tiristoarelor obisnuite, sau a tranzistorului IRF740 din schema postata de tine. Sper sa reziste finalul aprinderii... Toate cele bune. L.E: M-am gandit cum se va face sincronizarea semnalului de la reluctor cu aparitia scanteii la modulul CDI. Nu e bine... Forma semnalului e variabila cu turatia, in asa fel incat avansul scanteii va creste odata cu turatia, in plus fata de cresterea data de sistemul centrifugal... semnal_scanteie_Tico.JPG ( Size: 42.08k ) Number of downloads: 342 De aceea, cred ca va trebui sa folosesc pentru descarcarea condensatorului un tranzistor de putere separat (un IRF740, de ex), care va primi comanda de la finalul aprinderii. Voi ce credeti, e bine asa? This post has been edited by Kinetix: 28 Jun 2008, 22:11 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4366
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
degeaba iti da tie scantee alba la 2 cm daca in camera de ardere acea scantee nu poate arde complet amestecul in asa fel in cat flama sa devina albastra. Daca la vechiul cdi montai 2uF trebuia modificat in primul rand transformatorul dupa aceea tranzistori mos si puntea redresoare. Voi pune imagini video filmate din bujia colortune . In locul irf740 poti monta IRFPC 60 pentru a comuta bobina de inductie , iar pentru oscilator poti folosi IRFP 250 . Doar asa vei avea stabilitate la CDi eu am incercat si a dat rezultatele pe care mi le-am dorit. Ideea ar fi tot o aprindere multiscnatee care sa lucreze si la turati joase si la turati inalte.
Apropo schema pusa de mine mai sus se poate adapta usor la un senzor gotronic . This post has been edited by djasu82: 28 Jun 2008, 19:53 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4367
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
djasu, sa nu exageram. Nu cred ca o scanteie alba de 2cm e "degeaba". Cate Dacii se pot lauda cu performanta asta? Si nu ma refer doar la modelul de serie.
Culoarea flamei la care te referi tu nu depinde doar de scanteie ci si de dozarea amestecului carburant si de calitatea benzinei. Poti sa ai o SUPERscanteie si o ardere proasta daca ai plutitorul spart sau reglat gresit. Un amestec prea bogat pur si simplu nu are timp sa arda complet, chiar daca e aprins bine la inceput. Dar sa lasam asta acum. Nu cunosc tranzistoarele de care spuneai, insa cred ca 2SK3067 merge pentru traful ridicator, iar IRF740 sau 2SK2828 merg bine pe etajul de descarcare a condensatorului. Iata cum m-am gandit sa cuplez cele doua scheme de aprinderi electronice: aprindere_hibrida_Tico_CDI.JPG ( Size: 41.99k ) Number of downloads: 344 Pentru protectia tranzistoarelor MOSFET oare ar trebui sa pun cate o dioda (1N4007 sau BA159) antiparalel cu primarul trafului ridicator si cu primarul bobinei de inductie, sau merge si fara? Oare va functiona corect? This post has been edited by Kinetix: 28 Jun 2008, 20:49 Attached File(s) ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#4368
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(tzepesch @ 27 Jun 2008, 18:12) kitul de aprindere in stadiul de productie... mai am cateva de adaugat si asta e... test. Bobina are 2 papuci perpendiculari; care l-ai legat la +? Iti scriu eu marti, ca-s plecat d'acas' ... QUOTE(Kinetix @ 28 Jun 2008, 14:55) [...]Credeti ca se poate arde ceva in aprinderea de Tico? Nu stiu ce fel de tranzistor final este acolo... In schema nu apare dar in alta, tot din manual Tico, scrie ca ARE rezitor de balast extern. Schema e simplificata, fara balast. Adica, fara acel rezistor arzi bobina sau finalul. Iar acea aprindere e specifica unui reluctor, cu crestere de Dwell la turatii mari. This post has been edited by diaconuliviu: 28 Jun 2008, 21:44 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#4369
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Kinetix sti ce imi place mie de tine in afar de multe chesti ai acel soft care face automat o schema e eu le gandesc cu creion si le pun pe hartie . Nu faci nimic cu protectia mosului daca pui o dioda .
Se face o celula cebsev pentru a elimina impulsurile de inalta frecventa care e compusa dintr-o dioda schotky care e inseriat cu un condensator si o rezistenta si se leaga paralel pe bobina de inductie a primarului la fel si la ocilator tot intre drena si alimentare . Rezistenta are valoare de 680 ohmi /1W iar condensatorul nepolarizat are vlaoare de 220nF/100V. Poate faci rost de o bujie color tune si te convingi ... recomand la toata lumea CDi sau TCi. Tepes are schema la boboina detico data de mine. Uite si schema cum se leaga acea celula pentru protejarea mosului ca sa nu se mai arda in tensiune inversa. This post has been edited by djasu82: 28 Jun 2008, 22:04 Attached thumbnail(s) celula_cebsev.JPG ( Size: 28.34k ) Number of downloads: 386 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4370
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Liviu, interesant, ma intreb unde o fi montat rezistorul ala de balast... Nu l-am vazut pe nicaieri, iar modulul de aprindere e prea compact pentru a incapea acolo.
Unghiul ala variabil nu ma deranjeaza daca pun un tranzistor de descarcare separat. Timpul ala variabil cu turatia va fi timpul de incarcare a condensatorului. Descarcarea lui se va produce, cred (vezi schema sugerata de mine mai sus), atunci cand semnalul reluctorului trece prin zero, iar asta nu se modifica, nu-i asa? Mersi, djasu. O sa mai studiez "cebsev-ul" ala mai in detaliu. Inteleg ca circuitul ala din drena este un circuit acordat, nu-i asa? Nu ar trebui dimensionat pentru aplicatia asta in mod special? This post has been edited by Kinetix: 28 Jun 2008, 22:16 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4371
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Rezistenta de balast e chiar in acel modul si e pusa pe radiator impreuna cu tranzistorul final. Altfel cum a spus si liviu ar loa foc si bobina si tranzistorul final .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ceacu |
![]()
Post
#4372
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 28 Jun 2008, 21:50) Rezistorul se pune in paralel cu dioda, dioda sigur nu e schottky (ca au tensiunea inversa mica) ci e dioda cu timp de recuperare foarte scurt si care sa suporte repetitiv cel putin curentul prin primarul bobinei la momentul in care se blocheaza tranzistorul iar ca tensiune inversa cel putin maximul tensiunii ce poate aparea in primarul bobinei (sau pe tranzistor). Condensatorul, de asemenea, trebuie sa aibe tensiunea maxima cel putin egala cu cea a diodei. Daca pui rezistorul paralel cu dioda nu vei sunta (degeaba) primarul bobinei! In concluzie dioda nu e buna (ca e de 1A mediu) si nici condensatorul nu e bun (ca e de 100V)! Asta asa la prima vedere! Cu dimensionarea valorilor R si C e o alta teorie! Si in plus, toata 'chestia' se numeste "snubber network" si nu cebasev! This post has been edited by ceacu: 28 Jun 2008, 22:28 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4373
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Pune o dioda de comutatie de tipul by228 apropo pune la masa varfurile inverse de tensiune le netezeste. Apropo e prea multa teorie mai si aplicati si vedeti ce iese.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4374
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Baieti, cate o mica schemuta m-ar ajuta foarte mult, altfel riscati sa ma pierdeti in teorii minunate dar neinteligibile.
![]() Iar cu privire la incercat asa si asa, asta puteam sa o fac si singur, dar am vrut sa merg la sigur in ce priveste protectia montajului. Daca reusesc sa stric ceva pe acolo, ma va costa destul de scump modulul de aprindere. Se vinde doar delcoul complet si costa o groaza de bani... |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4375
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Protejarea moduluilui l-ai facut deja introducant acel irf740 dupa tranzistorul final din modul asa ca nu ai ce sa strici restu depinde de tine cat de binefaci cdi si cat de bine mentine tensiunea mare pe bobina chiar la turati inalte. Apropo as face pentru inceput ca sa capete bobina de inductie mai multa forta dupa final as pune direct irf740 si as lega primarul de la bobina si rezistenta aditional si prins la 12v asa cu siguranta caderea pe mos v-a fi infima la comutari rapide. Totusi as cauta tranzistori mos cu rezistenta in conductie directa intre drena si sursa la o valoare sub 0.05 ohmi.
This post has been edited by djasu82: 28 Jun 2008, 22:38 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#4376
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
bob de tico
29 Jun 2008, 16:47: am luat si capac transparent de delcou. o sa pun un filmulet cu scanteile date in interior. This post has been edited by tzepesch: 29 Jun 2008, 16:47 Attached thumbnail(s) bob_tico_foto.jpg ( Size: 154.92k ) Number of downloads: 360 bob_tico.jpg ( Size: 49.35k ) Number of downloads: 338 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Kinetix |
![]()
Post
#4377
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
tzepesch, multumesc pentru schema cu bobina.
In urma discutiei cu Gelu, am mai descoperit o problema a schemei propuse: - semnalul reluctorului face ca finalul aprinderii originale sa intre in conductie cu mult dupa ce scanteia s-a stins (la ralanti), acest interval micsorandu-se usor, odata cu cresterea turatiei; asta e bine, dar... - pe durata dintre stingerea scanteii si pana la intrarea din nou in conductie a finalului la Tico, MOSFET-ul meu ar fi in conductie ![]() ![]() Mersi mult pentru participarea voastra de pana acum. This post has been edited by Kinetix: 29 Jun 2008, 19:28 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#4378
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 28 Jun 2008, 22:09) [...] Unghiul ala variabil nu ma deranjeaza daca pun un tranzistor de descarcare separat. [...] Prin manualul Tico scrie "rezistor extern".. Tocmai ansamblul reluctor+aprindere Tico + bobina Tico face sa nu mai ai nevoie de CDI, crescind unghiul Dwell cu turatia vei avea sinteie puternica si la 5000 rpm. QUOTE(tzepesch @ 28 Jun 2008, 23:21) bob de tico [...] Ai dedus acel + si -? sau ai citit polarizarea in manual? Am zis ca ce am dedus corespunde cu ce scrie in manual, dar bobina e acasa, marti voi scrie polarizarile. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Kinetix |
![]()
Post
#4379
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Da, Liviu, ai dreptate: aprinderea de Tico este o reusita. Nu ma plang de ea. Asa cum am mai spus, la 12V face scantei albe de 2cm. Probabil ca la 13.8 - 14V situatia e mult mai buna.
Doar am vrut sa experimentez altceva. Daca nu merge cu descarcare pe MOSFET, as putea incerca cu un tiristor de 8-12A/400-800V. Am gasit un model, dar nu stiu daca e rapid. Atasez un PDF, poate va lamuriti voi. Mersi mult. P.S: Pentru clarificarea modului de conectare a aprinderii de Tico si a bobinei acestuia, urmariti diagrama asta: schema_conectare_aprindere_tico.JPG ( Size: 75.06k ) Number of downloads: 1718 In partea de jos se vede mufa bobinei de inductie si modul ei de conectare in schema. This post has been edited by Kinetix: 29 Jun 2008, 20:15 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#4380
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
din manual. nu am vrut sa risc ca o iau pe ghicite
scanteia pe plot si bujia cilindrului care papa putin ulei, la relanti This post has been edited by tzepesch: 29 Jun 2008, 21:18 Attached thumbnail(s) bujia_la_relanti.JPG ( Size: 83.54k ) Number of downloads: 1308 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 11:50 |