Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
pcostica |
![]()
Post
#6751
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|||
krapcarasu |
![]()
Post
#6752
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
buna idee! Dar daca fac un disc cu 4 zone si il montez in loc de platou.
As mai avea nevoie de niste parametri sa-i bab in program: -avansul maxim in grade motor si la ce turatie -avansul dat de capsula la depresiune maxima -distanta intre axul vibrochenului si axul manetonului la 1600 -cursa parca 83,6 mm |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
pcostica |
![]()
Post
#6753
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
un disc cu 4 zone iti trebuie daca il montezi pe delco
curbe_avans.jpg ( Size: 484.3k ) Number of downloads: 774 distanta aia este jumatate din cursa adica 41,8 mm Bafta! P.S-discul ar trebui sa arate cam asa:disc.JPG ( Size: 9.67k ) Number of downloads: 768 This post has been edited by pcostica: 14 Feb 2010, 19:22 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
ttunu |
![]() ![]()
Post
#6754
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 4 December 09 ![]() |
aprindere__electronica.jpg ( Size: 66.15k )
Number of downloads: 796
buna ziua ,va rog sa ma iertati daca indraznesc asa am o mica problema daca ma poate ajuta cineva ? am gasit o aprindere electronica printr-un garaj, as dori ceva ajutor cu o schema a acesteia atasez o poza,ma scuzati de calitate de asta dispun ,daca cineva de pe aici vrea sa ma ajute ,multumesc anticipat p.s c.i=mmc mmc4093,T1 BD682,T2 2N6655A Attached thumbnail(s) aprindere__electronica.jpg ( Size: 66.15k ) Number of downloads: 819 |
--------------------
dacia
1310
1990
- gl03 yaf
|
|
payty |
![]()
Post
#6755
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
@pcostica
sigur nu ai incurcat curbele? cea de la 1300 seamana foarte mult cu cea de la 1600, iar cea de la 1400 cu cea de la 1300, dupa cum am verificat eu prin documentatia pe care o am. This post has been edited by payty: 14 Feb 2010, 21:08 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6756
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
P E N T R U krapcarasu: scrie acolo ca aprinderea JawaCzTraabant Ignition V4.2 e pentru bobine de min.2,5 ohm la 12V si 1,5 ohm la 6V. Deci merge doar cu bobine clasice!Bobinele masinilor astea Euro nu stiu cat au in general sub 1 ohm.Am vazut si de 0,4.Ca sa le aduci peste 2 ohm trebuie adaugate rezistente si atunci nu mai au energie nici cat cea mai amarata bobina de Dacie.Exceptie fac putine,cele cu arhitectura clasica asa cum e MSD,dar si aceea la un total de 1,5...1,7 ohm.
P E N T R U ttunu : 2N6655A e de 400V,cam putin. Cu 30...100 ohm intre baza si emitor poate urca uneori peste 700V.Trebuie verificat.Intensitatea e cel putin 20 A si se satureaza foarte usor,din experienta mea.Il folosea Cooperativa Radioprogres la niste aprinderi electronice. Vezi daca diodele Zener din colectorul lui 2N6655A sunt macar de 350V.Daca sunt de 300 taie energie multa,atunci pui la 350V si rezistenta 30...100 ohm de care am vorbit.Montezi aprinderea si verifici tensiunea intre borna "-" abobinei si masa cu contactul pus si platina inchisa. Daca e max 0,5V,e excelent.Peste 1...1,2V trebuie modificata aprinderea.Si fa-i alimentare directa cu releu verificat sa cupleze la 7V(lucru indicat si pe clasic).Altfel,in ce priveste schema cine poate sa o scoata dupa o poza?Eu oricum nu recunosc modelul.Dar poate altcineva... This post has been edited by Tudor Badescu: 14 Feb 2010, 21:20 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
pcostica |
![]()
Post
#6757
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
@payty uite si a 2 pagina
rd.jpg ( Size: 198.38k ) Number of downloads: 753 dupa asta m-am inspirat cand am scris acolo Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
payty |
![]()
Post
#6758
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
cautand printr-un manual de reparatii dacia am dat de graficul din poza atasata.
acum cine mai stie care or fi corecte... pozele luate de tine par a fi din cartea lui Mondiru. Attached thumbnail(s) 106.00.JPG ( Size: 43.62k ) Number of downloads: 119 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
pcostica |
![]()
Post
#6759
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
eu le am de pe forum, ca si punct de plecare pt. scris in microcontroler cred ca sunt bune, dupa cate am vazut exista un program on line pt. modificarea curbei de avans.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6760
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Asta e problema,unii publica si ei ce o da Dumnezeu sa se dea si ei autori de nu mai stii sigur care sunt datele corecte.Eu de exemplu stiam(fara sa testez riguros)ca nu sunt diferente chiar asa mari la avans intre Dacia 1300 si 1400,dar Gotronic ma contrazice si trebuie sa-l cred,ca zice ca a facut teste serioase.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#6761
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Experienta si vechimea in domeniu bat teoria intotdeauna
![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#6762
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
cu avansul vacuumatic ce fac?
This post has been edited by krapcarasu: 15 Feb 2010, 08:42 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#6763
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pe motoru de 1397cmc un delcou de 1289 nu merge bine!
deloc!!!! |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
gotronic |
![]()
Post
#6764
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
La delcoul de pe motoarele de 1,6 sunt doua curbe, cel de pe Dacia Nova difera de camioneta, din cate stiu eu.
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
ttunu |
![]()
Post
#6765
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 4 December 09 ![]() |
pentru Tudor Badescu.... mersi mult,maine o sa revin cu o shema de a ei desenata la mina pentru ca are cam multe fire si e ceva dubios cu ci. mmc ce rol joaca ala? dupa ce o vezi sigur o s-o descifrezi, tu eu sa fiu sincer le fac cu specificatii fara nu ma duce capu la fel si fel de curenti
![]() |
--------------------
dacia
1310
1990
- gl03 yaf
|
|
Siconi |
![]()
Post
#6766
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
MMC s-ar putea sa fie ca amplificator operational sau cu porti inversoare. Depinde de codul de pe el. Ar putea fi aproape orice.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
pcostica |
![]()
Post
#6767
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
QUOTE(krapcarasu @ 15 Feb 2010, 09:41) deocamdata nimic, il lasi in "aer". Scri o curba ceva de genu:1000- 15gr; 1500-19gr; 2000-22gr; 3000-28gr; 4000- 32gr si pornesti motorul. Urmaresti raspunsul motorului la diferie turatii si in sarcina iar cu programelul ala poti modifica curba de avans asa cum vrei. Ca sa implementezi avansul vacuumatic(electronic) fara interventie in schema electrica si in soft nu se poate deoarece trabi nu are asa ceva. Exista o posibilitate de adaptare a avansului vacuumatic mecanic in cazul adaptarii aprinderii pe delco. Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#6768
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
are o intrare digitala, cand trece din 0logic in 1logic controlerul ia valorile de pe alta curba pe care o pot scrie cu avans marit, pot folosi o capsula vacuumatica care comanda un intrerupator. Intrebarea e cum va functiona cu acest avans vacuumatic on-off?
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
pcostica |
![]()
Post
#6769
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
intrarea de care spui este pt. schimbarea curbei de avans(cred ca ai disponibile 4 curbe). Poti incerca si o asfel de varianta.
Bafta! P.S -in cazul asta trebuie sa scri doua curbe, una mai "moale" si una mai agresiva This post has been edited by pcostica: 16 Feb 2010, 17:32 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#6770
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
la varianta mea numai 2 curbe se pot schimba intre ele in mers.Ce parere aveti de curba asta de avans? untitled.jpg ( Size: 131.45k )
Number of downloads: 99
in grade distribuitor, pt un motor de 1600, rc ~10, gpl 16 Feb 2010, 18:53: untitled.jpg ( Size: 84.21k ) Number of downloads: 102 iar aceasta pt depresiune This post has been edited by krapcarasu: 16 Feb 2010, 17:53 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
pcostica |
![]()
Post
#6771
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
nu e bine! L 1.6 avansul max este 29 gr rac sau 14.5 gr distribuitor
|
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#6772
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
am pus mai mic pt ca e mai comprimat decat original
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#6773
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
pentru depresiune trebuie sa scada cu cresterea acceleratiei evident cu descresterea depresiuni deci pleaca cu un avans de 10-12 grade si se mentine la 750-800 de ture si scade pe la 2000-3000 de ture in functie de sarcina. Practic se interetatie curbele intre centrifugal si vacumatic .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#6774
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
la modelul asta nu pot decat sa fac sa schimbe curba de avans la un anumit vacuum
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
ttunu |
![]()
Post
#6775
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 4 December 09 ![]() |
PENTRU SICONI; mersi mult ,m-ai deschis la cap.
am reusit sa o descifrez nu in ultimu rind trbuie sai multumesc si lui Tudor Badescu SUCCES BAIETI |
--------------------
dacia
1310
1990
- gl03 yaf
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#6776
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
O solutie fara batai de cap:se ia un modul logo cu 4 intrari si 4 iesiri digitale(si la 70 euro gasesti)Achizitionezi un encoder cu cat mai multe pulsuri/rot.Mergi la voalata la semn primul piston sus,dai o gaura de 8 mm,adanca de 3.Adaptezi un senzor inductiv M8 cu sensibilitate 4 mm.Montezi encoderul pe cureaua de la motor(adaptezi un sistem de prindere)Calculezi nr de pulsuri pe care le da encoderul pt un ciclu complet al motorului.Faci calcule,senzorul il vei folosi pt a initaliza aprinderea,mai intai la primul piston si apoi la celelalte,cu el vei face si resetul de ciclu motor.Divizezi nr total de pulsuri de la encoder la 4.Acum stii la cate nr de impulsuri fiecare piston sus si poti da scanteia corespunzatoare pe cele 4 iesiri ale modulului logo.
This post has been edited by Paulorossi: 18 Feb 2010, 21:12 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#6777
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(adibaboi @ 13 Feb 2010, 14:15) pt cei ce stiu am o schema care e interesanta dar e greu de facut,este fara capac la delcou si are 4 bobine Era prin Tehnium, pentru Oltcit. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Gaba |
![]()
Post
#6778
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Am avut montat un delcou de 1,3 pe motor de 1,4 ... si e dezastru cum se comporta la turatii mari... deja de la 2400rpm in sus devine lenes (se tureaza foarte usor da nu are putere
![]() |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
alex1988 |
![]()
Post
#6779
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 5 June 09 From: Bacau ![]() |
asa patesc eu acum cu delcou meu de 1,3 pe motor de 1,4. Daca merg cu a 3a merge bine si cand icepe sa se tureze pe la 2500 - 3000 dau a4a si motor e subturat nu are forta, dau iar a treia si o turez mai tare si mege si a patra dupa aia
|
--------------------
RENAULT
MEGANE
2004
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#6780
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
pai da cine te-a pus sa-i pui delco de 1.3 ? O poti rezolva din vacumatic schimband arcul de la capsula cu unul mult mai slab oricum recomandarea e sa-ti montezi delco de 1.4.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 05:18 |