Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
alex1988 |
![]()
Post
#6781
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 5 June 09 From: Bacau ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
MEGANE
2004
|
|||
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6782
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
O intrebare pentru Gotronic: ce procent Dwell are AT 011 cu senzor si cum variaza cu distanta dintre cama si el?
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#6783
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
cred ca se poate face o schema dupa cat sta aprins/ stins led-ul si pozitia pipei
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#6784
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
alexe cumpara unu nou 100 de lei daca nu ma insel si til montezi singur . Oricum cred ca si cl vechi nu are probleme si o sa functioneze cum trebuie cu platina sau cu senzor.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#6785
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Salutari, salutari, salutari.
Sa zicem ca incerc sa optimizez un convertor CC-CC pentru o aprindere CDI. Schema e una clasica. convertor_cc_cc.JPG ( Size: 103.59k ) Number of downloads: 1749 Folosesc un miez de ferita tip E+E cu intrefier (un strat de hartie adeziva) cu sectiunea de vreun cmp, recuperat dintr-o sursa de calculator. Are 30 spire in primar cu sarma de 1mm si 500 spire in secundar cu sarma de 0.3mm. Problema e ca se incinge tranzistorul final desi are doar de incarcat un condensator de 2.2uF. Alimentat la 12V, montajul scoate 640V (pe condensator), dar se incing tranzistorii. Finalul mai mult. Ambii sunt pe radiatoare bine dimensionate. Daca scot BD-ul, nu se mai infierbanta BU508, dar nici puterea nu mai e asa mare... Am variat R2 si R4 (modifica factorul de umplere) pentru a obtine o eficienta maxima. As avea nevoie de ceva sfaturi pentru a optimiza montajul, astfel incat sa pastrez puterea dar sa nu se mai incinga tranzistorul ala. Multumesc mult. This post has been edited by Kinetix: 20 Feb 2010, 18:40 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#6786
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Montezi tranzistor mos in locul celor doi si tranzistorul sa tina la 800V iar dioda din circuitul din colector o scoti fiindca e egal cu 0. Frecventa recomandata e de 20khz.
Ce e prost ca acest circuit nu are o infasurare de autocontrol sau cel putin de pe iesire la fel trebuia o mica monitorizare fiindca atunci cand are sarcina frecventa sa nu scada implicit nici tensiunea. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#6787
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Da, o sa incerc si cu un MOSFET.
Feedback nu pot sa iau de la iesire, pentru ca vreau o izolare completa intre intrare si iesire. Multumesc. |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6788
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
schimba BD441 cu alt tranzistor de inalta tensiune, asta nu rezista la mai mult de 80...100 V si se strapunge, atunci deschide finalul si de aia se incalzeste excesiv. Dioda las-o acolo, protejeaza tranzistorul final care nu are dioda de protectie la tensiune inversa!
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Kinetix |
![]()
Post
#6789
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Am incercat cu un MOSFET tip BUZ91A, care a fost montat in locul celor doua bipolare.
Desi imi ridica tensiunea foarte bine (peste 700V, alimentat la 12V) si nu se mai incinge finalul, puterea transferata in secundar nu mai e atat de mare. Inainte reusea sa faca un bec de 40W sa palpaie. Acuma, daca il cuplez pe iesire, tensiunea in secundar imi scade aproape la zero... Alte idei? Multumesc. |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6790
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Kinetix, incearca ce azis Gotronic,nu necesita modificari in schema.Tensiunea de 64oV e exagerata,izolatia bobinei nu prea rezista la asa ceva.Si oricum 450V cu 2,2microfarazi inseamna peste 220 mJ.Eu am incercat comportarea la urcare pe Morcviciul lui tata si peste 130 mJ ( 430V, 1,4microfarazi) n-am mai avut nicio imbunatatire.Era aprinderea ruseasca Electronica M. Si inca o observatie:la peste 1 mm la bujii sareau scantei in toate partile chiar si pe suprafata capacului delcoului,desi aprinderea era pentru max 1,5 mm.Iar rusii aveau niste izolatii vestite la aprindere,dovada ca dupa 43 de ani sunt aceleasi fise,aceleasi lulele de deparazitare la bujii,etc.
Daca vrei energie mai mare,mai corect e sa maresti condensatorul la 3 microfarazi si or sa fie 300 mJ(in schema sunt 450).Dacia,la 3000 de ture,are sub 80 mJ. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#6791
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Pai nu prea cred ca BD-ul e problema. Inca nu s-a ars. Are VCE=80V. In aceeasi schema se poate folosi si un 2N3055 (schema publicata in Tehnium ca atare) pe post de driver si rezista de minune, desi are VCE doar 70V.
aprindere_CDI_dyogenes.JPG ( Size: 51.86k ) Number of downloads: 1843 Aprindere_multiscanteie_Tehnium.JPG ( Size: 252.44k ) Number of downloads: 1744 Pe de alta parte, nu toata energia care se acumuleaza in condensator, calculata teoretic, ajunge sa se descarce pe bujie. Exista pierderi pe traseul de descarcare. Da, acuma imi incarca la 700V, dar daca as pune convertorul asta sa lucreze pe masina si sa incarce condensatorul in regim de cateva sute de descarcari pe secunda, nu mai ajung sa se acumuleze decat vreo suta-doua de volti utili. Ideea e sa incarce rapid. Proba eficientei in regim dinamic ar fi, de exemplu, faptul ca reuseste sa aprinda un bec de 40-100W sa zicem, si astfel ai dovada ca ridicatorul de tensiune poate sa debiteze cel putin vreo cativa zeci de mA (sau poate chiar sute). Multumesc. This post has been edited by Kinetix: 20 Feb 2010, 22:24 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6792
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(Tudor Badescu @ 19 Feb 2010, 22:56) O intrebare pentru Gotronic: ce procent Dwell are AT 011 cu senzor si cum variaza cu distanta dintre cama si el? Unghiul dwell cu senzorul 011 este undeva intre 48 si 51 grade. El variaza usor atat cu distanta cat si cu avansul vacumatic. Din pacate, cu cresterea avansului vacumatic creste si unghiul dwell cu cca 1..2 grade (bine ar fi fost invers). Iar cu distanta la fel variatia este mica (undeva la un grad in plaja de la 0...1,5 mm fata de varful camei). Nu mai stiu sensul, dar pot sa refac masuratorile oricand. Tinand cont ca tensiunea in secundar este stabilizata indiferent de turatia motorului, diferentele de unghi dwell nu conteaza. Conteaza la aprinderile care au condensator pe iesirea tranzistorului final. La turatii mari, energia mai mica face sa scada si tensiunea de autoinductie din cauza condensatorului in parale pe tranzistor (implicit pe primarul bobinei de inductie). Pe clasic, tensiunea maxima este undeva pe la 300...400 V (depinde de bobina si condensator), cu un maxim in plaja de 1500...2500 rpm, spun din amintiri dar am tebelele undeva in buletine de masuratori oficiale si asta la tensiunea de alimentare de 14,5V (la tensiuni mai mici tensiunile sunt mai mici). La 5000...6000 rpm tensiunea scade la 180...200 v. Cu AT011 tensiunea sta FIX la 400V indiferent de turatie sau tensiunea pe acumulator. 20 Feb 2010, 21:53: QUOTE(Kinetix @ 20 Feb 2010, 21:30) Pai nu prea cred ca BD-ul e problema. Inca nu s-a ars. Are VCE=80V. In aceeasi schema se poate folosi si un 2N3055 (schema publicata in Tehnium ca atare) pe post de driver si rezista de minune, desi are VCE doar 70V. Multumesc. In momentul cand se strapunge BD-ul nu se strapunge distructiv, ci se comporta ca un zenner, imediat ce s-a strapuns, se deschide finalul care reduce teniunea pe BD la exact tensiunea lui de strapungere si exact cand tensiunea de autoinductie este in crestere, atunci finalul se comporta ca un stabilizator de tensiune si de aceea se incalzeste. Ce ai vazut tu in tehnium , probabil exista un condensator acolo in circuit, ce nu permitea cresterea tensiunii de autoinductie pe colectorii tranzistorilor. This post has been edited by gotronic: 20 Feb 2010, 21:53 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6793
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
E o ciudatenie asocierea unui tranzistor de 1500V cu unul de 80V.Totusi as incerca unul de tensiune mai mare.
Ar mai putea fi ceva:se satureaza prost grupul de tranzistoare.Si atunci se incalzesc.E o situatie pe care o intalnesc frecvent la finalii aprinderilor tranzistorizate.Ce tensiune de impuls poate scoate integratul la pinul 3?E FOARTE IMPORTANT ! Ce curent admite?N-am timp acum sa caut... E OBLIGATORIU ca tensiunea pe condensator sa se mentina pe toata plaja de turatii pentru a mentine energia constanta.ACESTA e avantajul CDI. Poti verifica tensiunea pe condensator cu metoda "de casa" pe care am descris-o la postul 6617 din pag. 224.Acolo masuram impulsurile din primarul bobinei. Repet:700V distrug bobina!! |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6794
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Daca nu o distrug, se strapunge (nedistructiv) si nu mai da scanteie (deloc) sau foarte mica.
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Kinetix |
![]()
Post
#6795
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
gotronic, in schemele pe care le-am postat mai sus nu e nici o modalitate de limitare a tensiunii secundare, alta decat dimensionarea corespunzatoare a spirelor trafului.
Totusi, cum de autorii au folosit 2N3055 pe post de driver? Fara protectii de tot felul. Eu am adaugat BD-ul doar pentru a ma asigura ca finalul se deschide mai bine. (De fapt, intr-o alta schema de oscilator cu un tranzistor, chiar numitul BD441 este pus in schema si trebuie sa ridice tensiunea in secundar la cateva sute de volti. Oare acolo nu e vorba de autoinductie care ar putea sa il strapunga?). Am incercat si cu MOSFET-ul ala, dar puterea utila rezultata e destul de mica... Tudor Badescu, e foarte interesanta metoda de masurare a tensiunii autoinduse in primarul bobinei de inductie. Fara sa stiu ca tu ai "patentat-o", am folosit-o si eu mai demult si e fiabila. Eu am masurat tensiunea de pe condensatorul unei aprinderi CDI in functionare pe masina. Nu te mai gandi atata la cei 700 de volti. Oricum nu vreau sa ii descarc pe bobina de inductie. E doar un experiment in care vreau sa optimizez convertorul CC-CC. Dupa aia vad eu ce fac cu el. Multumesc. This post has been edited by Kinetix: 20 Feb 2010, 23:03 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
pcostica |
![]()
Post
#6796
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
daca te uiti pe pagina anterioara un user a postat o schema cu acel bd 441 si daca te uiti bine o sa vezi o dioda zenner de 75 v pusa tocmai pt a proteja tranzistorul. Nu e cea mai buna idee deoarece tranzistorul se incalzeste puternic, eu am inlocuit bd 441 cu bu 326 am eliminat dz 75v si am obtinut in gol 1200 v cu datele transformatorului din schema la un consum de 0,7 a in plus acea schema lucreaza si la 5v cu un comsum de 1,5 a. Referitor la prima ta schema cred ca sunt prea multe spire in primar, iar schema din revista tehnium era cu un traf pe tole si nu pe ferita. Feedback poti face cu un optocuplor.
Bafta! This post has been edited by pcostica: 21 Feb 2010, 08:01 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6797
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Mie imi plac chestiile astea cu optimizari.Adaugarea acelui tranzistor poate mari incalzirea pt. ca un Darlington nu se poate niciodata satura asa de bine ca un tranzistor simplu cu suficient curent in baza.Daca schema avea tranzistor de 80V inseamna ca nu e multa tensiune acolo.Dar trebuie incercat un tranzistor de 20...30A ca sa se satureze mai usor.Si daca integratul permite,trebuie marit curentul de baza prin micsorarea rezistorului dintre pinul 3 si baza finalului.De asta cerusem acei parametri.Daca se reuseste o saturare la 0,2...0,3V aproape nici nu mai e nevoie de radiator.
Alta idee care imi da rezultate foarte bune in aprinderile tranzistorizate e sa legi colectorul primului tranzistor la plusul bateriei printr-un rezistor de zeci de ohmi si nu mai ai Darlington. This post has been edited by Tudor Badescu: 21 Feb 2010, 00:51 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6798
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Da se poate conecta bd441 la plus si nu se mai incalzeste finalul, dar in schimb trebuie sa limitezi curentul in baza finalului, asta implica rezistente de putere in colectorul bd-ului si iar nu ai facut nimic.! Ar trebui o rezistenta de cca 10ohmi/16W care si aia se incinge.! Atunci optimizarea energetica....?!
Revin iar la schema "similara" din tehnium, poti posta o poza, sa vedem dupa ce te-ai orientat? |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6799
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Gotronic,multumesc de corectura,uitasem sa spun de acel rezistor.Am corectat postul.Pe de alta parte nu e nevoie chiar de 10 ohmi daca se sorteaza tranzistorul.Daca schema a functionat cu 1oo ohmi in baza la o tensiune sigur mai mica decat a bateriei,s-ar putea ca 40...80 ohmi in colectorul primului tranzistor sa rezolve problema cu2..3w daca finalul e de amperaj mare. BU 508A nu e un tranzistor,din experienta mea,care se satureaza chiar asa de grozav.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6800
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Nu e grozav deloc, este folosit in scheme TV unde se lucreaza la tensiuni mari si curenti mic. Deci tensiunea lui de saturatie, acolo pentru care a fost proiectat, nu conteaza prea mult! In plus are si factor de amplificare de ordinul unitatilor.
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#6801
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 20 Feb 2010, 22:01) Am incercat cu un MOSFET tip BUZ91A, care a fost montat in locul celor doua bipolare. Desi imi ridica tensiunea foarte bine (peste 700V, alimentat la 12V) si nu se mai incinge finalul, puterea transferata in secundar nu mai e atat de mare. Inainte reusea sa faca un bec de 40W sa palpaie. Acuma, daca il cuplez pe iesire, tensiunea in secundar imi scade aproape la zero... Alte idei? Multumesc. Pai daca mosul nu se deschide complet la 12-14V atunci nici puterea maxima nu o asigura. Cauta un mos care se deschide la 15V iar tensiunea de strapungere 800V. Mosul functioneaza aproape la rece cand e deschis complet si mai ales in impulsuri poate comanda curenti foarte mari cea ce un bipolar nu face asa ceva. Mosul se deschide in tensiune nu in curent precum bipolari. Te miri de ce au folosit 2n3055 pai prin detaliile tehnice lucreaza in comutatie foarte bine si nu necesita protectie. La frecvente mari acea dioda din colector-emitor al tranzistorului e egal cu 0 daca e sa impuste, impusca inalta inainte ca dioda rapida sa-si faca treaba ,sunt deja studiate... Gandestete de ce un mos de 400V nu rezista la autoinductie cu tensiuni mai mari de 400V desi mosul are dioda incorporata intre drena sursa ! Am pus o schema pe care am facut-o si functioneaza foarte bine e montata pe vechea dacie a lu bunicu si la mobra 50 . La mobra i-am facut comanda optic cea ce in acesta schema nu e prezentata fiindca nu se foloseste. This post has been edited by djasu82: 21 Feb 2010, 11:52 Attached thumbnail(s) cdi_simplu_cu_555_si_mos.JPG ( Size: 42.64k ) Number of downloads: 1665 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#6802
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 18 Feb 2010, 21:09) O solutie fara batai de cap:se ia un modul logo cu 4 intrari si 4 iesiri digitale(si la 70 euro gasesti)Achizitionezi un encoder cu cat mai multe pulsuri/rot.Mergi la voalata la semn primul piston sus,dai o gaura de 8 mm,adanca de 3.Adaptezi un senzor inductiv M8 cu sensibilitate 4 mm.Montezi encoderul pe cureaua de la motor(adaptezi un sistem de prindere)Calculezi nr de pulsuri pe care le da encoderul pt un ciclu complet al motorului.Faci calcule,senzorul il vei folosi pt a initaliza aprinderea,mai intai la primul piston si apoi la celelalte,cu el vei face si resetul de ciclu motor.Divizezi nr total de pulsuri de la encoder la 4.Acum stii la cate nr de impulsuri fiecare piston sus si poti da scanteia corespunzatoare pe cele 4 iesiri ale modulului logo. Bun... Si ce faci cu avansul vacuumatic? Dar cel centrifugal? Pentru vacuumatic poti folosi un senzor MAP (care e analogic) si, deci, Siemens LOGO! nu iti mai ajunge ca intrari. La centrifugal ar trebui o memorie in care sa descrii curbele de avans, dar nu vei putea niciodata sa le corelezi cu sarcina prea bine daca nu folosesti MAP la vacuumatic. Daca tot pui sensor inductiv, de ce sa mai pui encoder si sa mai dai si gaura in volanta?! Poti sa tesesti un dinte la coroana pentru locul unde vrei sa stii ca volanta a efectuat 360* si sa numeri dintii volantei ca impulsuri. Si dintr-o data obtii un numar dublu de impulsuri (front crescator + front descrescator) pe care sa-l imparti la 4 si sa stii cand sa dai scanteie la care cilindru. Si atunci folosesti un senzor de 2mm sensibilitate si M4 ca diametru si filet exterior, pentru un spot mai concentrat ca sa fie capabil sa numere dintii si puzele dintre ei. Oricum, LOGO! este prea mic (ca intrari si iesiri) pentru asa ceva, si nu stiu la ce frecventa de lucru pot lucra iesirile: sunt open-colector sau de releu?! Daca sunt de releu, poti uita de el; daca sunt open-colector, atunci va trebui sa stii ce tranzistori ai acolo si daca fac fata frecventei de comutare si ca aduranta in timp nu se duc pe apa sambetei de la frecventa respectiva. Mai e de studiat la ideea asta. Si eu am fost tentat sa folosesc un Zelio 2 care are 10 DI si 8DO inclusiv 2 AI de 0-10V. Am renuntat din cauza frecventei relativ mai mica decat cea la care ar lucra pe masina. Stiu, ideea unui PLC pe masina incanta pe toti cei care stiu ce este, ce face si ce poate un PLC, dar alea care s-ar potrivi sunt mai scumpe decat 3 CDI-uri facute ca la carte de tine acasa. Oricum, m-ai facut curios cu abordarea asta... astept sa vad cu evolueaza planul tau, ca raspuns la problemele ridicate de mine mai sus. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Kinetix |
![]()
Post
#6803
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
pcostica, da, stiu schema aia. Ai dreptate, uitasem sa mentionez Zenner-ul de protectie. Am facut si eu schema aia, tot cu BU508A. Intr-adevar, ridica foarte bine tensiunea in secundar, dar nu are putere. Daca pui un consumator pe iesire (ex. un bec de 40W), iti scade dramatic tensiunea (aproape de zero...). Puterea utila mi s-a parut prea mica pentru ce imi trebuie mie. Cu alte montaje am reusit sa mentin 75-150V pe becul de 40W, insa aparea problema incingerii finalului.
Da, m-am gandit si eu sa mai reduc din numarul de spire al primarului. Vom vedea. gotronic si Tudor Badescu, deci sa inteleg ca BU508A nu este potrivit pentru aplicatia asta si de aceea se incinge iar randamentul este scazut? Totusi in specificatiile tehnice spune ca se descurca la curenti de 5-8A... O sa incerc si cu un 2N3055 sau altceva. Integratul 555 scoate 12.5V pe iesire daca e alimentat la 15V. Eu am alimentat la 12V si probabil ca ar scoate vreo 9V pe iesire. Insa nu am luat in calcul rezistentele. djasu, in exemplul dat de tine ai folosit ca driver un IRF740, care are caracteristici asemanatoare cu BUZ91A. De fapt BUZ sta chiar mai bine la tensiuni. Si ii trebuie doar 2.1-4V in poarta pentru a se deschide. Pe de alta parte, in schema ta nu e nici o informatie despre transformator (miez, numar de spire) si nici despre rezistorul de la pinul 3 al integratului. Apoi e un circuit in paralel cu primarul despre care presupun ca are scopul de a rezona cu acesta pentru a creste randamentul montajului. E bine, e interesant, dar cum se poate dimensiona acest circuit in functie de fiecare miez in parte? In aplicatia mea nu se permite nici o legatura intre cele doua infasurari si nici masa comuna. Multumesc mult. This post has been edited by Kinetix: 21 Feb 2010, 20:29 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6804
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Schemele de la postul 6793 sunt pe miez de traf, au alte inductante cu aceleasi spire pe traf, si inductia la saturatie a tolelor este de cateva zeci de ori mai mare ca la ferita, poate si mai mult. Deci functioneaza la frecvente mai mici, la frecvente mari cum ai tu aici pe ferita trebuie redimensionate numarul de spire. Aici depinde de ferita folosita sunt foarte multe tipuri, care permit mai mult sau mai putin incarcarea in curent. Trebuie experimentat, ca de calculat e mai greu la ora asta. Am crezut ca ai luat o schema gata facuta de pe undeva si nu-ti merge. Micsoreaza numarul de spire din primar sau modifica frecventa . La frecventele alea de 20Kh, iti trebuie tranzistor mai bun decat 2n3055 ca sa-l folosesti in comutatie. La schema aia ti-am zis BD-ul face sa se incalzeasca finalul din doua motive:
1. Se strapunge in tensiune cand apare autoinductie (se incinge si BD-ul cred) 2. Tensiunea pe final este mult mai mare, deoarece in coletorul finalului o sa ai o tensiune mai mare ca in baza intotdeauna ,din cauza colectorului BD-ului( in comun cu finalul) Tensiunea BE la bu508 din cate stiu eu e mare, undeva pe la 2 V in comutatie. de aia se incalzeste. Deci Uce la saturatie este Ube final +Uce prefinal. LE. Vezi ca rezistenta pe alimenatre a 555 este cam mare (150R) fata de rezistenta de sarcina (100R), de aici poate sa oscileze aiurea.! This post has been edited by gotronic: 21 Feb 2010, 22:12 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#6805
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
rezistenta din circuit de la pinul 3 e de 820 de ohmi am uitat sa o trec , traf poti folosi orice important e sa fie din ferita iar miezul tip E E de 50-100W. In primar 15- spire CuEm 1mm izolat intre primar si secundar iar secundarul are 500 de spire cu 0,2 mm 0,3mm nu conteaza ideea e sa intre . Iar pentru fiecare strat de 100 de spire sau cat intra se izoleaza pentru a preintampina descarcari inalte intre spire.
Inalta inteapa emailul. Iti spun eu ca e mai bun irf740 fata de buz desi bujul are strapungerea la 600V fata de 400 cat are irf740 dar energia asigurata de cel din urma e mai mare fiindca are si rezistenta drena sursa mai mica la comanda. Ce rol are circuitul acela cu dioda condensator si rezistenta din drena pai taie impulsurile de inalta si nu mai parleste de loc mosul. Renunta la bipolari ca nu faci treaba cu ei . Apropo buzul si irf se deschid la maxim 20V Vgs +/-20V dar irful avand rezistenta mai mica D-S comuta mult mai bine decat buzu am incercat si cu buz si erau slabe sperante . La buz daca nu-i dam cel putin 16-18V nu imi asigura destula energie. A pai tu la schema facuta de tine frecventa e in jur de 26 khz iar eficienta in miez e de 61% , eu as renunta la diode si as mai reduce frecventa lucreaza foarte bine si la 10khz iar randamentul e mult mai bun 80-90%. This post has been edited by djasu82: 21 Feb 2010, 21:08 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
pcostica |
![]()
Post
#6806
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
un ajutor pt. calculul traf-ului cu miez de ferita gasiti http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/smps_e.html#Hgw
|
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#6807
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
QUOTE(krapcarasu @ 13 Feb 2010, 20:19) am o aprindere Imsoft JawaCZ , ma poate ajuta cineva sa o adaptez pe dacia? sa elimin distribuitorul de scanteie,folosind o bobina dubla de Logan. Stie cineva cati ohmi are un primar de bobina de Logan? [attachmentid=1627592968] <span class='edit'>13 Feb 2010, 20:43:</span> este destinata motoarelor cu 2 cilindri,dar folosind sistemul cu scanteie pierduta si bobina jumostatica poate fi folosita si pt 4 cil Renunt la idee, merge f bine cu at 011 cu senzor.Totusi as incerca un delco de 1,6 daca gasesc, acum am de1,4. Voi vinde aprinderea Imfsoft |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6808
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Ai "grija", delcoul trebuie sa se "potriveasca" cu motorul de pe masina! Altfel, curbele de avans difera de la motoarele de 1,3..1,4...1,6l (la 1,6 sunt doua tipuri de curbe de avans, motorul de Dacia Nova si Dacia camioneta). Multa lume nu stie de asa ceva , inclusiv "magazinele", toti le spun "Delcou Dacia", dar nu este asa.!
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#6809
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
de asta vreau sa incerc cu special de 1,6, motorul il am de 1,6 dar cu rc marit la ~10
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#6810
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Am modificat schema.
Acum arata cam asa: convertor_cc_cc_cu_555.JPG ( Size: 99.62k ) Number of downloads: 1432 Iata ceva masuratori: Uin=10.5V, Iin=3.4A => Pin=35.7W Uout=105V, Iout=120mA => Pout=12.6W Randament calculat= 35,29% Dupa cateva minute de functionare in sarcina, IRF-ul se incalzeste destul de tare... Traful nu se incalzeste. Oare nu ar trebui sa mai adaug ceva spire in primar? Apoi intrefierul a fost marit la 0.2mm si am adaugat condensatorul de 2200uF pe alimentare. Am obtinut 125V pe bec. Totusi, noul randament calculat (42%) este mult prea mic... Ceva de genul 75-80% ar fi mult mai dezirabil, nu-i asa? ![]() Multumesc. This post has been edited by Kinetix: 26 Feb 2010, 12:44 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 16:49 |