Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
Kinetix |
![]()
Post
#4021
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|||
ramses86 |
![]()
Post
#4022
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 11 January 08 ![]() |
merci baieti de sfaturi....poi dat fiind faptul ca Malvina nu am gasit prin zona...ci numai ceva fantoma chinezeasca si Gotronic At01 la banii pe care ii detin, cred ca voi opta pentru cea din urma. Sper sa functioneze! sper...
![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1987
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4023
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Kinetix ai inteles gresit nu m-am referit la platina si la rezistenta de 120 ohmi care asigura acel curent prin platina. Problema ramane doar acel Bu care ai trebuie sa-i asiguri o racire adecvata. Eu la at011 am simtit acele caderi de turatie anul trecut in vara pe vreme calda . De aceea eu am facut CDi si de acea il si folosesc. Daca nu ai radiator adecvat la o aprindere eletronica pentru a desipa caldura apar mi de probleme la semiconductori .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4024
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Aha, era vorba despre rezistenta aia de putere care polarizeaza baza tranzistorului final, asa-i?
Ei bine, tocmai inlaturarea acestei rezistente si cuplarea directa intre etajul adaptor si aprinderea AT01 (pe post de tranzistor final) e unul din avantajele configuratiei amintite mai sus. E ciudat ca tu ai sesizat "caderi de turatie". La Dacia pe care am avut-o in administrare nu am remarcat asa ceva. Toate cele bune. |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4025
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Am montat in acesta seara bobina de tico pe masina , pot sa spun ca nici pe tico nu functioneaza asa de bine cum mere pe dacie impreuna cu CDI. Maine o sa vad la drum cum se comporta am ajuns sa iau de pe tico trebuie si carburatorul achizitionat.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4026
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Pentru a "stoarce" tot ce se poate din bobina aia, ar trebui aprindere cu "Dwell-control". Ma bucur ca ti-a mers. Ai luat-o noua sau de la dezmembrari?
Da, poti sa incerci si carburatorul, dar daca tot iei unul, cumpara si o carcasa pentru filtrul de aer, altfel va fi dificil sa adaptezi ceva deasupra lui. Ca inaltime, carbul de Tico e mai mic decat Carfil-ul cu vreo 10mm. Cumpara-l si mai vorbim. Succes! |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
argon |
![]()
Post
#4027
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu e cam solicitata bobina de Tico, fiind gandita pentru 3 cilindri? iar carburatorul...cum naiba sa pui un carburator pentru 800 cc la un motor de 1400? eventual cate un carburator pe 2 cilindri
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4028
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Nu, argon, carburatorul se preteaza excelent pe motoare mai mari. E dublucorp:
- primul corp are difuzor de 21mm - al doilea corp are difuzor de 26mm, deci cat un Carfil. Daca gandesti asa, primul corp este in plus fata de ce ai tu acum pe masina. Ceea ce e fain este ca are comanda vacuumatica. Corpul 1 functioneaza permanent (diametru mic - pulverizare buna), iar al doilea incepe sa se deschida progresiv, in functie de vacuum-ul din galerie, dupa ce clapeta primului corp atinge 45 de grade de inclinare. Cu privire la bobina, tinand cont ca Tico se conduce un pic mai turat decat Dacia, cred ca frecventa scanteilor ajunge cam la fel. |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
argon |
![]()
Post
#4029
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ok,,o luam altfel...Tico consuma in medie 7-7,5% in oras(desi deseori se plang unii de 8,5), cine sustine mai putin, ori minte, ori merge noaptea sau duminica. Asta pe un motor de 796 cc. Cat ar fi consumul cu acelasi carburator pe un motor de 1396cc?
Probabil voi muta discutia intr-un topic gen Carburator Tico pe Dacie, astept feedback. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4030
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Pai este deja topic pentru carburatoare dublucorp. Uite AICI.
Da, dar si Tico poate consuma 12-14litri/100km daca il "forjezi" sau daca e dereglat carburatorul... ![]() Economia vine din faptul ca in cea mai mare parte a timpului se va folosi doar primul corp, care, datorita diametrului sau foarte mic, va determina o buna pulverizare a benzinei, respectiv dozare a amestecului. "Valoarea" corpului 2 se simte la accelerari puternice si la viteza maxima. El nu imbogateste amestecul (jicloarele sunt calculate dupa metoda clasica), ci aduce mai mult amestec cu acelasi dozaj aer/benzina, imbunatatind umplerea cilindrilor. This post has been edited by Kinetix: 21 Apr 2008, 09:44 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4031
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Kinetix la cdi nu mai conteaza unghiul Dwell da tensiune atat cat trebuie chiar si la turati inalte se simte enorm cum trage motorul si inca cum. Despre carbul de tico e excelent pentru oras si pentru drum lung. Se poate inversa pentru a deschide calepta la difuzorul mare prima data si dupa aceea clapeta prin vacum la difuzorul mic. In fine e prea foarte puternica scanteea se simte ca in 10 metri de mers imi sta deja la relantii .
This post has been edited by djasu82: 21 Apr 2008, 15:31 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ramses86 |
![]()
Post
#4032
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 11 January 08 ![]() |
offtopic: vecinu se jura ca tico ii consuma 13l mixt ar acuma are un matiz la care sub 12 nu coboara consumul (are stil de condus agresiv....da nici chiar asa:P )
si prietenilor...ia ca venind le la Dakar series Central European Rally in jos...cu daciuca mea..cum am pornit motorul a inceput sa miroasa ceva puternic a benzina...normal ca m-am enervat si am inceput sa caut iar aprinderi el. Am gasit At01 la 28 lei! Maine o iau! Strangeti pumnii pt mine ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1987
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4033
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Si crezi ca rezolvi ceva cu aprinderea ?
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ramses86 |
![]()
Post
#4034
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 11 January 08 ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 21 Apr 2008, 18:01) poi undeva scria ca rezolva si asa ceva...oricum cred ca amestecul era prea bogat in benzina...am reglat putin, ramane sa vad. oricum eu astept de la ea o scadere mica a consumului, o aprindere mai promta si ceva mititel de putere in plus... |
--------------------
Dacia
1310 tx
1987
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4035
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
ramses86, pune etaj adaptor si o sa mearga, dar verifica si puterea bobinei prin metoda "scanteie la masa". Daca obtii minim 15mm poti sa te bazezi pe ea. Daca nu, atunci aprinderea nu prea te va ajuta...
djasu82, NU se poate inversa ordinea de deschidere a clapetelor de acceleratie, deoarece: - clapeta de soc acopera doar corpul 1 - ajutajul de descarcare al pompei de accelerare e prevazut doar la corpul 1 - clapeta de acceleratie a corpului 2 este actionata de arcul unei capsule de vacuum care nu poate fi translatata pe partea corpului 1 - sistemul de levier si cama care permite inceperea deschiderii clapetei 2 nu se poate inversa. Toate cele bune. P.S: djasu82, ia-ti carburatorul ala si te ajut (cu sugestii) la reglare si adaptare pe Dacia. Vorbim pe topicul pe care l-am recomandat un pic mai sus. Aici suntem off-topic... ![]() This post has been edited by Kinetix: 21 Apr 2008, 20:14 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4036
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Momentan ma bucur de aprindere si de bobina de inductie e noua . Imi ridica perfect tensiunea de la 480V pana la .... peste 40kv. Se observa in capacul transparent de la delco cum se descarca scanteea intre rotor si ploturi . scanteea are culoarea alba. Voi scadea tensiunea la CDi ca e prea mare la o vlaoare de 440V oricum sunt multumit. Nu am recurs la alte bobine gen beru sau bosche cu deschidere de flux magnetic .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Bulldog |
![]()
Post
#4037
|
![]() "Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
De prin Oradea nu e nimeni care sa-si fi montat Gotronic AT01? As vrea sa fac acest mic upgrade. Nu as vrea sa bag bani in AT011 desi e mult mai buna din cate inteleg, deoarece nu mai tin mult masina. Si deja ma omoara schimbatul platinelor si faptul ca nu mai merge rotund de vreo 7-8 ani.
Daca stie cineva de unde sa imi iau un AT01 din zona, dati si mie un PM va rog. This post has been edited by Bulldog: 22 Apr 2008, 10:32 |
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
gotronic |
![]()
Post
#4038
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
TRIODA SRL
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Bulldog |
![]()
Post
#4039
|
![]() "Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
La Trioda, magazinul de electronice? Super tare, mersi mult pt info. Maine plec acasa, o iau, iau si ceva fise mai bune si ma pun pe treaba. Apoi,
![]() |
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
ramses86 |
![]()
Post
#4040
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 11 January 08 ![]() |
am luat-o!!!
![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1987
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#4041
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Cum se modifica MALVINA, cu investitie minima:
- se ia una bucata Tranzistor de putere 2SC5855 (ideal), sau 2SC4770, sau BU2508AF ... - se ia una bucata rezistenta ceramica de 10Ohm 10W sau 12Ohm 9W sau 9Ohm 12W, ce se gaseste. preferabil 10O10W - se ia una bucata rezistenta ceramica 100Ohm 3W (sau 2W) - se demonteaza trazistorul de putere BU326A de pe radiator, fire,etc. - se monteaza tranzistorul nou pe un radiator, scos neaparat in afara carcasei. apoi se lipeste pe placa cu montajul. chiar daca arata diferit trz. vechi de cel nou, conexiunile sunt identice. respectiv Base, Colector, Emitter. aveti grija sa nu-l lipiti invers. - se lipeste rezistenta ceramica de 100Ohm3W intre cracii Base si Emitter, 1 si 3 ai trnazistorului de putere. - se schimba rezistenta ceramica paralelipipedica alba de 15Ohm5W cu cea de 10Ohm10W. se monteaza totul cu grija la loc si apoi pe masina si se pleaca cu incredere la un tur de tara, sau de bloc dupa caz ![]() ps: bobina conteaza f mult. cu una de 6.3kO in secundar -> functioneaza bine. cu una de cel putin 8.7kO e superb. ex: DEDUCO-BERU sau de tico, cu rezistenta aditionala de 2-3 Ohm 20-30W. succese |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
djasu82 |
![]()
Post
#4042
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Sunteti dornici sa faceti cdi folositi aprinderea at011 pentru a descarca un condensatorde 1-2uF pe o bobina de inductie scanteeea v-a fi foarte puternica. Doar ca implica un convertor de la 350V pana la 450V care are habar de eletronica se poate face montajul intr-o zi.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#4043
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
asteptam cu interes teste!!!
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
gotronic |
![]()
Post
#4044
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 23 Apr 2008, 20:39) Sunteti dornici sa faceti cdi folositi aprinderea at011 pentru a descarca un condensatorde 1-2uF pe o bobina de inductie scanteeea v-a fi foarte puternica. Doar ca implica un convertor de la 350V pana la 450V care are habar de eletronica se poate face montajul intr-o zi. Nu folositi tensiuni mai mari de 350...400V (stabilizata), altfel riscati sa distrugeti tranzistorul din aprindere care se deschide automat din cauza diodei zenner interna dintre iesire si poarta.!!! Iar convertorul trebuie sa fie cu oprire pe timpul conductiei tranzistorului din aprindere, sau cu o temporizare pe descarcare. Cine nu cunoaste electronica, sa nu se aventureze in asa ceva, sau sa o faca pe pielea lui.! ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
tzepesch |
![]()
Post
#4045
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
si automat pierde garantia....
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
djasu82 |
![]()
Post
#4046
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Din cate stiu pe acel tranzistor sunt puse diode zener antiparalel inseriate intre colector grila si glrila emitor. La 400V e de ajuns iar convertizorul se poate face cu un integrat si un mos de 600V.Voi reveni cu detali ...
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ramses86 |
![]()
Post
#4047
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 11 January 08 ![]() |
ok...am montat-o...a pornit din prima...am reglat bujiile la 0,9...e bine?
alte detalii inca nu va pot da ca intre timp am ramas fara bezina...deci o sa o testez alta data |
--------------------
Dacia
1310 tx
1987
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#4048
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
0.75, 0.8
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Siconi |
![]()
Post
#4049
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Ma bag si eu un pic...
Daca e AT011+senzor, poate merge pana la 1mm, dar, din cate stiu eu, la 0.8mm merge garantat de producator (Gotronic). Personal, merg pe 0.8. Nici o problema de 3 luni bune de calareala. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
ramses86 |
![]()
Post
#4050
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 11 January 08 ![]() |
e AT01....amavut bujiile puse la 0.75 ( Eyquem) si acuma le-am facut la 0,9....am gresit? le fac inapoi?
|
--------------------
Dacia
1310 tx
1987
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 09:10 |