Barbalex
4 Jul 2014, 12:51
Sal`tare!Aceasta-i masina tatalui meu pe care de aproximativ 3 ani am luat-o in grija:o simpla Dacia 1310 CN1 Break din 1991 cu putin peste 400.000km(motorul nu a fost desfacut niciodata).
Povestea ei incepe cand tata a auzit ca o ruda vinde o Dacie...o Dacie alba,prin 1991.Tata abia ce-si luase permisul avea nevoie de o masina,s-a dus nerabdator sa vada `limuzina` si dupa multe negocieri seara a venit pe seara cu ea acasa.
Atunci,masina era aproape noua avea doar 6000km si nu avea nici un an.Timpul a trecut si odata cu el si masina care a fost `tratata`numai cu piese de uzina si multa dragoste.In 2006,cand tata si-a cumparat masina noua,dacia a devenit un obiect inutil care ocupa locul in curte degeaba.Masina a stat degeaba 2 ani si tata a gasit client sa o vanda,pregatise masina,a pornit chiar la cheie dupa 2 ani de stat si 400.000km.Cand am vazut ca tata a intins mana sa bata palma cu clientul,pur si simpul am bufnit in plans
.Peste vreo 2 luni a incercat sa o duca la remat,dar din nou am intervenit si nu a avut nici o sansa sa o scoata din curte.
.Din acel moment am luat masina in grija si am bagat-o intr-un proces de restaurare.Pentru inceput am demontat cutia de viteze si am restaurat-o complet(aproximativ 80%dintre componente schimbate cu unele de uzina).De acum voi lasa pozele sa vorbeasca.
Este o masina cu o valoare sentimentala imensa pentru mine si acum si pentru pentru masina si chiar nu ma intereseaza parerile negative.Pana implinesc 18 ani vreau sa o finalizez.
Astept pareri/sugestii.Revin cu mai multe poze. [attachmentid=1627952627] [attachmentid=1627952628] [attachmentid=1627952629] [attachmentid=1627952630]
frumoasa poveste .... sper totusi ca stai bine cu nervii .... nu de alta dar eu cel putin nu prea stiu sa dau pareri lipsite de obiectivitate.
Ar fi de folos foto mai detaliate ... din ce ai postat tu nu se intelege mare lucru.
In orice caz .... restaurarea unei astfel de masini nu se merita dpdv finaciar .... este o masina prea putin fiabila, cu potential foarte slab, cu o piata a pieselor de schimb invadata de fake-uri, .... insa asa cum spui si tu are valoare "sentimentala"
din ce ai pus in poze .... eu as aruca mizeriile acelea de proiectoare .... sunt din alt film
Daciotul_98
4 Jul 2014, 16:52
Bara fata trebe schimbata,andrei negru cauta asa ceva,cati ani ai?
Barbalex
4 Jul 2014, 21:18
@tarzy:stau destul de bine cu nervii
,dacă fac ceva cu plăcere nu prea ma enervez.încerc să postez poze mai detaliate.Tot ce am cumpărat până acum este de calitate excluzând podul pedalier care este de connex
.Nu mă grăbesc să o termin foarte rapid,mai am timp doi ani jumate să o finalizez.Voi pune alte proiectoare,nu raman acelea.
@Daciotul_98:bara fata am cumparat alta.Da stiu ca tot cauta bara dar a mea este indoită.Am 16 ani.
DACIOTUL_97
4 Jul 2014, 21:29
In sfarsit ti-ai prezentat si tu masina
Bafta multa in ceea ce faci si baga mare la restaurat
Barbalex
4 Jul 2014, 21:37
@Daciotul_97:Pai odata si odata trebuia si ea prezentată.
Mulțumesc la fel!
tavi_dacia1100
4 Jul 2014, 22:11
Ma bucur ca amintirile au salvat de la moarte inca o Dacie "banala", care practic fara valoarea sentimentala nu avea nicio sansa de supravietuire.
Sincer sa fiu, eu nu cred ca are 400.000 de km. Si oricum daca are, sunt convins ca motorul a fost facut de cel putin 2-3 ori.
In rest ce sa mai zic... Spor la lucru si "succesuri" !
Frumoasa poveste,bafta cu ea pe mai departe !!!!
sper sa ai timp+nervi...ca or sa fie momente cand o sa vrei s-o dai la fier vechi,sau sa-i dai foc si sa te-mbeti dupa
.
Si vorba colegului tavi,400.000 de km n-are cum sa aibe cu motorul nedesfacut...stiu o dacie 1300 care avea km aia(e la fier vechi de multa vreme) si a fost facut de 3 ori cap-coada.
Daciotul_98
4 Jul 2014, 22:22
A mea a fost din 89 si am schimbat la motor doar garnitura de chiulasa si aproximativ 360000km
Barbalex suntem cam de aceeasi varsta,eu sunt mai mare,o sa mai cunosti si pe altii apropiati ca daciotul97,harby..etc
Nu e imposibil sa aiba 400.000 km. Am pe cineva in familie cu o 1300 ce are peste 300.000 si nu a desfacut motorul pana acum. Harbul meu are si el in jur de 200.000 in aceleasi conditii.
harby ;))
4 Jul 2014, 22:33
Bine bai baiatule ! Spor la lucru . Mai vorbim noi pe fb .
Barbalex
4 Jul 2014, 22:35
@tavi_dacia1100:In primul rand va mulțumesc!
Prima oara și mie mi-a venit greu sa cred dar tata schimba uleiul cam la 10.000-12.000km si punea ulei numai de la Shell.In orice caz motorul manca ceva ulei...
@1310CL:Mulțumesc!Am timp numai in vacante si cu nervii nu-i problema.Evident, mai sunt unele momente in care vrei sa ii dai foc si sa-ti bagi ceva in ea de rabla
4 Jul 2014, 22:41:@Daciotul_98:Pe Andrei si pe Stefan îi stiu,pe tine inca nu te-am cunoscut,dar mi-ar face placere.
@harby
):Mulțumesc la fel!Vorbim,vorbim
4 Jul 2014, 23:50:Am reusit sa termin farurile,grila,carburatorul,alternatorul,pompa de benzina si multe altele.Din pacate nu pot incarca prea multe fotografii...
4 Jul 2014, 23:53:O parte din after
4 Jul 2014, 23:56:Multumiri lui Daciotul_97 pentru ceasurile de bord si accesoriile.
5 Jul 2014, 00:00:Pompa benzina 1
5 Jul 2014, 00:02:Pompa benzina 2
sorin1983
5 Jul 2014, 00:52
carburatorul de ce e gaurit si are o bucata lipsa?
Barbalex
5 Jul 2014, 00:58
@sorin1983:E gaurit pentru ca are gpl si se prinde ceva de el.Nu stiu de ce este spart.
ag02cws
5 Jul 2014, 01:38
QUOTE(tarzy @ 4 Jul 2014, 15:40)
eu as aruca mizeriile acelea de proiectoare .... sunt din alt film
Modelul acesta s-a fabricat pana in '94. Cam atunci au aparut si proiectoarele din imagine, daca nu ma insel.
Barbalex
7 Jul 2014, 23:42
Ieri am reușit sa curaț peretele ignifug si 'oala' de la arc de pe dreapta.
Am curățat cu o șurubelnița ascuțită, apoi cu bormasina, acid fosforic, zinc si grund. Maine încerc sa curaț si 'oala' de pe stânga.
7 Jul 2014, 23:46:Săptămâna trecută am reușit sa demontez interiorul, exceptând suportul coloanei de direcție si cablaju.Mulțumiri lui Adiel Stan pentru podul pedalier, prag si contraprag.
DACIOTUL_97
7 Jul 2014, 23:57
QUOTE(Barbalex @ 8 Jul 2014, 00:42)
Ieri am reușit sa curaț peretele ignifug si 'oala' de la arc de pe dreapta.
Am curățat cu o șurubelnița ascuțită, apoi cu bormasina, acid fosforic, zinc si grund. Maine încerc sa curaț si 'oala' de pe stânga.
<span class='edit'>7 Jul 2014, 23:46:</span>
Săptămâna trecută am reușit sa demontez interiorul, exceptând suportul coloanei de direcție si cablaju.Mulțumiri lui Adiel Stan pentru podul pedalier, prag si contraprag.
Spor,spor !
Barbalex
8 Jul 2014, 00:03
Câteva poze de luna trecută. Luna viitoare sudez reperele si niște petice cu CO2.
roby_1300_rap
8 Jul 2014, 16:40
QUOTE(Barbalex @ 8 Jul 2014, 00:42)
Ieri am reușit sa curaț peretele ignifug si 'oala' de la arc de pe dreapta.
Am curățat cu o șurubelnița ascuțită, apoi cu bormasina, acid fosforic, zinc si grund. Maine încerc sa curaț si 'oala' de pe stânga.
<span class='edit'>7 Jul 2014, 23:46:</span>
Săptămâna trecută am reușit sa demontez interiorul, exceptând suportul coloanei de direcție si cablaju.Mulțumiri lui Adiel Stan pentru podul pedalier, prag si contraprag.
nici acu nu ai scos dracovenia aia de motor
??
DACIOTUL_97
8 Jul 2014, 21:03
QUOTE(roby_1300_rap @ 8 Jul 2014, 17:40)
nici acu nu ai scos dracovenia aia de motor
??
Daciotul_98
8 Jul 2014, 21:11
e la conservat
harby ;))
8 Jul 2014, 22:18
O sa faca ciorba de motor 1,4
) .
Bafta si scoate-l de acolo
Barbalex
10 Jul 2014, 21:31
Merci,merci!
Astazi am reusit sa curat podeaua in dreapta putin si sa-mi fac un petic
Maine sper sa fac petic pentru gaura de pe stanga.
Barbalex
14 Jul 2014, 21:41
Astazi am reusit sa curat mecanic,aplic acid fosforic si sa grunduiesc ce se vede in poze.In dreapta,langa aeroterma am taiat eu pentru ca erau mult prea multe gauri.
Parbrizul si chederul nu le demontezi ? E posibil ca si bordura aia sa necesite de lucru.
roby_1300_rap
15 Jul 2014, 19:55
eu zic ca e mai mult decat posibil sa necesite la cat de coapta e masina
Daciotul_98
15 Jul 2014, 22:06
bafta ai ceva de munca...
Barbalex
16 Jul 2014, 14:45
Ba da,demontez si chederul si parbrizul,dar trebuie sa ma informez cum sa le demontez.
) Multumesc!
16 Jul 2014, 14:51:Munca continua
mariusciprian78
16 Jul 2014, 15:51
bai da-i foc!o sa albesti dracu in cap pana o termini.
zi dracu odata cand ii dai motoru ala jos ca sunt in forma
Equinox
16 Jul 2014, 16:05
Fara suparare,dar mi se pare ca dai buleala..
De ce dai cu grund peste tot daca tu ai gauri in acele locuri? nu inteleg dar treaba ta..
Chederul il dai jos in felu urmator.
Cu o surubelnita dreapta,din interiorul masini..impingi usor cu surubelnita chederul.
Incearca sa nu te grabesti deoarece e riscu sa crape..bafta!
harby ;))
17 Jul 2014, 19:51
QUOTE(Equinox @ 16 Jul 2014, 16:05)
Fara suparare,dar mi se pare ca dai buleala..
De ce dai cu grund peste tot daca tu ai gauri in acele locuri? nu inteleg dar treaba ta..
Chederul il dai jos in felu urmator.
Cu o surubelnita dreapta,din interiorul masini..impingi usor cu surubelnita chederul.
Incearca sa nu te grabesti deoarece e riscu sa crape..bafta!
de precizat.. una lata ..
pai ce are daca da cu grund?
Barbalex
17 Jul 2014, 21:18
Equinox,deocamdata nu am destui bani sa trimit masina la sudat.Pana atunci curat peste tot,pasivez rugina si dau cu grund.Cand strang banii necesari,voi repara acele gauri.
Raul90
18 Jul 2014, 01:16
Ca sa dai jos chederul trebuie sa scoti mai intai siguranta aia din mijloc (inima) si apoi impingi din interior de parbriz si o sa iasa ...
Barbalex
19 Jul 2014, 22:23
Astazi am fost pus pe treaba.Am chemat 2 tovarasi si am dat jos dracovenia de motor,saxofonul+galeria,am facut curatenie in garaj si am schimbat un burduf de planetara la un Opel Astra.
DACIOTUL_97
19 Jul 2014, 23:03
In sfarsit ai scos dracia de motor
Bafta in continuare
Barbalex
19 Jul 2014, 23:28
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 19 Jul 2014, 23:03)
In sfarsit ai scos dracia de motor
Bafta in continuare
Pai i-a venit si lu` ala timpul,boss.
Merci la fel!
harby ;))
20 Jul 2014, 11:10
Aleluiaa ! La Aro ala ai mai facut ceva ?
Barbalex
20 Jul 2014, 11:55
Nu am mai facut nimic,pentru ca trebuie trimis sa ii schimbe sasiul.
Barbalex
28 Jul 2014, 23:05
Astazi am fost pus pe treaba:am reusit sa demontez cutia de viteze si sa spal cotetu` (pentru ca altfel nu ii pot spune) pe dedesubt.
Multumiri lui mariusciprian78 pentru rezervorul de benzina.
DACIOTUL_97
28 Jul 2014, 23:19
QUOTE(Barbalex @ 29 Jul 2014, 00:05)
Spor in continuare ! Cand pui sudura pe ea ? ca ne tii in suspans..
Barbalex
28 Jul 2014, 23:29
Lipsa mare de fonduri,la anu s-ar putea sudura.
Equinox
29 Jul 2014, 09:05
Masina o mai fost vreodata facuta?
Daca tot nu te grabesti,ai putea sa o "dezbraci" complet si sa faci totul ca la carte..
Barbalex
29 Jul 2014, 22:28
Nu,nu a mai fost facuta niciodata.Pai incet incet o `dezbrac` complet,nu stau toata ziua la ea...pana la 18 ani sper sa o finalizez.
Daciotul_98
29 Jul 2014, 23:01
a fost peticita /elemente schimbate sa vad "dare" de sudura
mariusciprian78
30 Jul 2014, 17:02
Eu am fost doar intermediaru sa zic asa.
Multumirile sunt ptr vergintorix
Ca tot se intreba de aro
Barbalex
5 Aug 2014, 23:11
Munca,munca si iarasi munca la cotet.
RaduWra
6 Aug 2014, 16:10
Hai ca nu-i rau. Se poate face treaba bunicica si cu un "buget" mai redus. Multa bafta !
Barbalex
8 Aug 2014, 22:42
Lucrarile continua.Curatat pana la luciu lonjeronul,pasivat rugina cu acid fosforic si aplicat grund.
iulica89
9 Aug 2014, 00:26
Are botu' stramb! E inclinata masca mult spre dreapa. Ori tinichigiu beat ori buf si reparat cu tractoru'...
Nu renteaza dupa parerea mea-stai la coada la remat si poate gasesti ceva mai bun!
Barbalex
9 Aug 2014, 00:33
E strambata masca doar unde sunt orificiile din fata radiatorului(cand a fost intr-un service a cazut ceva pe ea)...si oricum nu se vede ca e stramba acolo,deoarece vine bara...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.