Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Opel Crossland X (Polizorul Turbo)
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69
wolfin
Pai nu e "normal" sa joace rot/min? Cu ac cuplat decuplat? La un motor de 1.4 cc

De fapt marks..vrei sa spui ca Ac...adica compresorul e ciudat...inyr un minut cupleaza de 2..3 ori...idem decuplat wacko.gif

Le. Eu sa tin partea suzi...poate doar un contre cu mucix tongue.gif

Imporant e ca nu se simt caderi pe putere.
cristic1982
Adică nu țin și ei același consemn de regim de relanti când ciclează compresorul? Presupun că și GMV-ul face la fel. Ce praștie.
wolfin
Arbaleta nu alta.....

Relatiul este pe la 550 r/min. Daca il urcau la 750 nu mai existau oscilatiile.

Oricum echilibrate..si 1.6 si 1.4...fara vibratii ale motorului. Bine ele se regasesc in caroserie radmasa.gif

Marks..deschide usa sofer si pune mana pe ea... tongue.gif
marksman
Am văzut apa din sticla din suportul de pe consola centrală.
marksman
Trecut ieri polizorul la bocanci de iarna. 104 lei distractia, cu 1h si ceva de asteptat, desi am fost la 8:40 la vulcanizare. Coada era pana afara din curte, iar cand am plecat se intindea si mai incolo de unde fusesem initial.
Ulterior am spalat rotile de iarna, ca aveau strat destul de consistent de praf de placute si ceva noroi. Cu apa de la retea, de 7 lei (parca) metrul cub, ca n-a mai plouat si hidroforul nu mai are ce sa traga.

Am comandat cauciucuri de iarna si pentru tractor: Kleber Krisalp HP3. GY UG7+ au 9 ani si profil minim. Se vad si crapaturi, si-au trait traiul si si-au meritat banul.

Mai trebuie sa vina si capacele de roti originale Opel pentru polizor. Arata naspa fara ele.
marksman
Au venit si capacele. 81 lei/buc, dar merita! Fara capace, cu jantele de tabla, masina parca e neterminata.
wolfin
Eu am dat 50 lei pt demontat..montat. anvelopele erau deja pe janta.
Ieftin la timisoara.
marksman
Am schimbat gumele si la tractor. 128 de lei: dat jos gume, pus gume noi, schimbat valve (magarie, ca nu am cerut!), echilibrat, montat. Mai bine de o ora a durat sa ajung la rand, desi am ajuns la 15 minute dupa ce au deschis. Plin pana in drum!
Acum vreo 2-3 ani nu le mai calc pragul (sper!). Am cric hidraulic, de ieri am si cheie dinamometrica, intr-o ora cred ca rezolv ambele masini.
bion
Aii si masina de echilibrat? 😁
bucatzel
Mor de curios de unde s-a nascut mitul ala ca niste roti care n-au nici pe naiba trebuie re-echilibrate anual.
wolfin
QUOTE(wolfin @ 27 Oct 2019, 22:45)
Ce ca are plumbi multi.


Apropo..stii ca eu am rotile ca din fabrica. Si montaj si ecilibrat..tot. ba chiar nici pozitia nu am schimbat o

La 180 ...nici mama vibratiilor....nimic.

*




La bukale in nici un caz... rolleyes.gif
Bwwlan
QUOTE(marksman @ 2 Nov 2019, 15:12)
Am cric hidraulic, de ieri am si cheie dinamometrica, intr-o ora cred ca rezolv ambele masini.
*



Poti, da' numa' daca bagi ca migu'.
Lucrand in ritm uman, ingrijit, cu verificare si bagare de seama, eu mi-am facut rotatia la vagon cam in 75 minute. La 2 masini ai nevoie de vreo trei ore. Cu pauze de tigara (daca fumezi); daca lucrezi ca automatul, mai repede de 90 minute nu le termini garantat. Asta, daca vrei sa nu mori de spate dupa. smile.gif
marksman
Pai 3 ore la 2 masini tot e bine. 20 de minute doar sa ajung la vulcanizare, alte 20 sa ma intorc (20 de minute pe trafic minim), minim 1 ora asteptarea, plus timpul efectiv de lucru, pierd 3h pentru o singura masina. Sa adaugam si operatiunea de incarcat/descarcat rotile, care se elimina si asta. O reduc la scos/bagat rotile d/in magazie.
Castig clar.
P.S. nu (mai) fumez, dar beau bere.

QUOTE(bucatzel @ 3 Nov 2019, 00:19)
Mor de curios de unde s-a nascut mitul ala ca niste roti care n-au nici pe naiba trebuie re-echilibrate anual.
*


Am auzit si eu mitul asta. Cica vine de demult, de cand plumbii erau de slaba calitate si prost fixati pe janta.
psychoo
"Demult"...depinde la ce vulcanizare nimeresti.
Ale mele de vara au niste plumbi mai de slaba calitate.
Pe o roata am pierdut unul, se vede urma de lipici.
Apoi am avut o curiozitate si am pus magnetul pe ei...nu stiam ca plumbul este metal feros smile.gif
Victorine
Mie imi ia cam 30-45 de minute schimbul rotilor, daca includ si adusul rotilor/depozitatul celor demontate. Gasesc o zi frumoasa la inceputul sezonului si fac operatiunea de placere in curte. Inainte spal masina si insist la roti, ca sa le depozitez curate si ca sa nu ma murdaresc prea rau. Dupa ce am stat la cozi cu programare ani la randul, cu trantit si zgariat jante, platit re-echilibrare, stricat filet in tambur, etc. am preferat sa investesc intr-un set de jante de aluminiu pe care am pus si echilibrat gumele de iarna in afara sezonului cand nu era aglomerat si de mai bine de 5 ani fac acasa toata treaba. Si nu cred ca trebuie refacuta echilibrarea daca nu simt vibratii in volan la anumite viteze. Am uitat sa precizez ca folosesc cheie dinamometrica la montare. Cred ca la 2 schimburi pe an jantele suplimentare s-au amortizat deja.
marksman
Apropo de zgariat jante, am descoperit pe una de vara niste urme care par sa fie de la pistolul pneumatic de insurubat/desurubat. Prinde orbu, scoate-i ochii.
De echilibrat o sa fac operatiunea cand o sa simt dezechilibrul. Raman de parere ca o sa castig timp, si ca investitia in cheia dinamometrica se amortizeaza in 2 ani x 2 schimburi de roti pe an x 2 masini. 3 masini daca pun si Loganul. Cricul s-a amortizat deja, m-a ajutat in alte imprejurari.
axabrt
Depinde de multi factori.
De șofer în primul rând.
De exemplu la mine necesita echilibrare la 6 luni.
Și cam din 5 in 5 ani un set nou de jante

Cică ale mele s ar dezechilibra de la butuc și nu ar mai merge reparate sau îndreptate
Așa am luat odată niste jante second hand au fost minunate fata de ce aveam eu pe masina
psychoo
Ca tot urmeaza sa le schimb weekendul urmator (sunt temperaturi mari saptamana viitoare si e vreme urata azi) puteti recomanda ceva solutie de curatat jantele?
Spuma activa nu e destul de puternica sa curete toate depunerile
dandobre
Ia și tu ce găsești, eu am folosit până acum vreo 4-5 modele, de la w5 din Lidl până la Manol și ArmorAll, sincer, nu mi-am dat seama de diferență....,
psychoo
Tot ezit sa iau orice solutie de frica sa nu se deterioreze vopseaua de pe jante.
Am vazut la mai multe masini exfolieri... Presupun ca or fi fost revopsite, dar cine stie ce reactie chimica o fi pe acolo.
Merci de feedback
Victorine
Eu folosesc ce gasesc, in general de la Lidl si inca ceva ieftin de la hypermarket Dr. Marcus. Functioneaza ok-ish, insa am impresia ca ataca finisajul de pe jante si mai ales de pe etrieri unde face o spuma care dizolva stratul ala de zinc (cred). Se vede clar cum reactioneaza, in special cel de la Lidl. O sa intre imediat cei care au doctoratul in detailing si explica ei, precis primesti recomandari mai bune.
axabrt
Apa calda la 50 grade plus detergent de spălat rufe și spălat cu o cârpă. Iese negreala. Prin locurile mai greu accesibile bagi o periuță de dinți. Așa ești sigur că nu pățesc nimic jantele
psychoo
...
Merge si cu penseta, betisoare de urechi, apoi un polish, niste ceara si bagate in casa sa odihneasca in patul matrimonial.
In principiu vreau sa dau jos jegul, nu le scot la vanzare sa zic ca sunt noi. Daca dureaza mai mult curatatul rotilor decat operatiunea de inlocuire deja e manie dpmdv
Merced
QUOTE(psychoo @ 3 Nov 2019, 09:45)
Ca tot urmeaza sa le schimb weekendul urmator (sunt temperaturi mari saptamana viitoare si e vreme urata azi) puteti recomanda ceva solutie de curatat jantele?
Spuma activa nu e destul de puternica sa curete toate depunerile
*



Exista o soluție de la Liqui Moly despre care jura niște amici că e cea mai buna. Vezi pe la magazinele de piese auto care lucrează cu distribuitorul direct de Liqui Moly, ar trebui să îți poata aduce la comanda.
Bwwlan
Pentru curatarea jantelor, doua produse sunt "mama si tatal lor", restul sunt alternative de buget.
1. [URL=TUGA Chemie Felgenreiniger Alu-Teufel Spezial https://www.amazon.de/dp/B004LAXG9C/ref=cm_...i_BtQVDbH8Y5B91]Tuga[/URL] Felgenreiniger (insa asta nu cred ca se gaseste in Romania), si
2. [URL=SONAX XTREME Felgenreiniger PLUS (750 ml) effiziente und säurefreie Reinigung aller Leichtmetall- und Stahlfelgen sowie lackierte, verchromte und polierte Felgen | Art-Nr. 02304000 https://www.amazon.de/dp/B001CZSGNA/ref=cm_...i_jvQVDb9C3AGYV]Sonax Extreme Felgenreiniger PLUS[/URL]. Foarte important sa fie PLUS, fiindca mai este o varianta "ne-PLUS" si aia e cam apa de ploaie.

Tuga ala e genial fiindca se consuma putin, e mai ieftin si curata mai bine decat Sonax. Si cel mai important, nu pute in acelasi hal ca Sonaxul. E important de retinut ca ambele functioneaza fara frecare. Se spreiaza pe roti, se lasa sa actioneze max. 5 minute dupa care pui jetul de apa pe ele si ies cristal. Fara exagerare.
Eu inainte sa imi schimb rotile, intotdeauna merg la spalatorie de-aia tunel si inainte sa intru, dau bine rotile cu Tuga, spal masina si cand ajung acasa, mai trebuie doar minimal sa curat cu o carpa umezita, insa treaba e 97% facuta.
Victorine
La mine era rugina de pe discurile de frana pe jantele fata dupa vacanta de asta-iarna in Maramures+ drumul la Bucuresti si inapoi acasa la Timisoara. Si am circulat in fiecare zi, dar aia cred ca dau cu acid acolo... Jantele spate erau curate, dar in fata nu iesea nici cu mama spumei si jetului. Asa arata atunci imediat dupa spalare, ca am zis sa nu las prea mult sarea pe ea. Degeaba. Rugina aia e foarte aderenta. Le-am frecat putin ieri inainte de montare, solutie, pasla pentru curatat tevi de cupru, apa. Tot nu sunt curate. O sa le duc poate la sablat si vopsit dupa ce le dau jos la primavara.
dandobre
Bwlan, interesant ce arăți tu acolo.... Cred că o să iau și eu...

3 Nov 2019, 12:15:
QUOTE(psychoo @ 3 Nov 2019, 11:08)
...
Merge si cu penseta, betisoare de urechi, apoi un polish, niste ceara si bagate in casa sa odihneasca in patul matrimonial.
In principiu vreau sa dau jos jegul, nu le scot la vanzare sa zic ca sunt noi. Daca dureaza mai mult curatatul rotilor decat operatiunea de inlocuire deja e manie dpmdv
*



Cum, tu nu le bagi in casă? nono.gif

3 Nov 2019, 12:52:
Uite aici, curățate cu w5 din Lidl...
bion
Mitul cu echilibratul l-am invatat in 42 de ani. Jantele nu sunt de diamant ci din metal. Sufera mici deformari. Anvelopele se uzeaza si numai in teorie uniform. .Io am observat ca dupa max. 8-9 k km trebuie reechilibrate. Asa ca am facu si cate 2 pe sezon. Cand schimb rotile experienta m-a invatat ca pentru cativa lei si cateva minute merita bibilite. Le tin la hotel.
marksman
Poate jantele de tabla sa sufere asa. Am facut 6 ani iarna cu aceleasi gume pe aceleasi jante, am rulat cu pana la 160 km/h si nu am simtit vibratii specifice dezechilibrului rotilor.
In schimb taica-miu, care are jante de tabla la ambele seturi de roti, trebuie sa faca echilibrarea in fiecare sezon.
bgdrenault
Pai cred ca din contra cele de tabla nu sufera.
Am facut si eu cca 6 ani cu acelasi rand de roti de iarna, si cand am vrut sa le schimb am cerut baiatului sa le puna pe stand de curiozitate 5 grame, atat, insignifiant.
Problema e cate gropi nimeresti si cu unele si cu altele.
Tatal meu, de 73 de ani, cam tine drumul drept, si desi are jante de aliaj, le cam indrept din cand in cand, nu vibreaza pana in 130, ca mai mult nu am loc prin zona, dar imi mai spune mecanicul primavara cand o duc la o verificare a trenului de rulare.
bion
6 ani cu aceleasi gume. Savantii britanici zic ca dupa 4 ani...
Inseamna ca si km faci putintei. Io la max. 40.k km tre sa le arunc.
marksman
Anual fac vreo 12k, asa ca media ar fi 6k per set de gume. In schimb alea de vara se tocesc mai repede.
wolfin


QUOTE(marksman @ 3 Nov 2019, 19:30)
media ar fi 6k per set de gume.
*




60k happy.gif
bion
Simplu. Anual doua seturi de gume.
einstein1984
QUOTE(psychoo @ 3 Nov 2019, 09:34)
"Demult"...depinde la ce vulcanizare nimeresti.
Ale mele de vara au niste plumbi mai de slaba calitate.
Pe o roata am pierdut unul, se vede urma de lipici.
Apoi am avut o curiozitate si am pus magnetul pe ei...nu stiam ca plumbul este metal feros smile.gif
*


tocmai pentru ca ii pierzi prin padure a interzis UE plumbul....
https://www.alltiresupply.com/collections/w...ant=20241315269 acu sunt otel sau zinc

iegzista pistol e 12 V cu impact penru roti... maxim 150 d elei daca vrei sa faci asta singur. Eu rezolvam in 30 de minute loganu, dar faceam feba d ela atatea genuflexiuni, am zis ca mai bine 30 d elei la vulcanicare
wolfin
am luat eu pistol la 12 v ...nu am reusit sa desfac nimic cu el.si erau stranse la cuplu.

probabil cele la 230v or fi mai puternice. anul viitor cand or baga din nou parkside o sa il incerc.

apropo de 30 lei...mie mi au cerut dublu..chiar daca erau pe jante. pana la urma am platit 40 pus 10 la baiatul.
einstein1984
avea si impact (pornit)?
wolfin
da. aveam impresia ca o sa crape janta cum lovea ...dar de desfacut ba

probabil e o mica diferenta intre Milwaukee si parkside ..si nu numai de pret.
dandobre
QUOTE(einstein1984 @ 4 Nov 2019, 08:29)
tocmai pentru ca ii pierzi prin padure a interzis UE plumbul....
https://www.alltiresupply.com/collections/w...ant=20241315269 acu sunt otel sau zinc

iegzista pistol e 12 V cu impact penru roti... maxim 150 d elei daca vrei sa faci asta singur. Eu rezolvam in 30 de minute loganu, dar faceam feba d ela atatea genuflexiuni, am zis ca mai bine 30 d elei la vulcanicare
*



Măi dar ce condiție fizică slabă aveți... biggrin.gif
Eu fac schimbul la 2 mașini, totul manual și nu mă mai plâng atât.... dry.gif
einstein1984
sedentar, ce sa zic.
4x4
QUOTE(wolfin @ 4 Nov 2019, 08:39)
probabil e o mica diferenta intre Milwaukee si parkside ..si nu numai de pret.
*


Wendu asta am testat si eu un milwakee pe baterii, nu exista surub sa nu desfaca pe 2, cred ca poate rupe prezoane pe max, deci recomand.
silvanu96
...da dar costa cat tot lotul de parckside de la lidelu din cartier...
AR-18-MOS
V-am arătat ce mașină coteț mi-am luat eu? Ca să nu vă luați și voi... Asta dacă nu sunteți moldoveni, dacă sunteți, una ca asta să vă luați. rolleyes.gif
IRONICK
Bravo mai! Mokka, super tanc. Are si ledurilili ...
MuciX
Plm, nici la preț nu se compară Milwaukee

Milwaukee MILM12FID0 Akku-Schlagschrauber M12 FID-O 4933 4598 22, 12 V https://www.amazon.de/dp/B07F3PGCF7/ref=cm_...i_7RdWDbDKGGBGS
wolfin
Pai..e fara acumulator si incarcator. Mai pune 200 euro.

La noi am vazut pe la 1500 lei
bmwh548
Da' Bosch ce are? Taica-meu si-a luat prin primavara: ~950 de lei, 2 acumulatori, 180Nm cuplu...
wolfin
Nu la strangere e baiul...la desfacut 400+ nm.
cj98czh
da ce ai tu strans la 400 + nm cuplu? ca rotile sigur nu ....
axabrt
ca după aia că sa le desfaci trebuie cuplu mai mare decât la strâns

D aia cheia dinamometrica se folosește doar la strâns.
Daca le desfaci cu cheia dinamometrica, o strici.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.