Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Opel Crossland X (Polizorul Turbo)
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69
wolfin
Eu am ramas cu impresia ca suspensia e prea moale si de aici dezechilbrul.
IRONICK
Nu-i chiar asa de moale suspensia. Uita-te la balansul masinii pe diagonala provocat de cele 3 actiuni ale ESP-ului, in care franeaza roata stanga pana la blocare. Sunt inclusiv urme de franare pe asfalt (pui viteza mica la film si faci comparatie inainte si dupa).
wolfin
Cand s a blocat roata stanga fata a inceput sa balanseze vertical.
Daca suspensia era rigida nu se intampla.

In fine.


E masina de oras nu de wrc.
IRONICK
Exact, ESP-ul a franat atunci roata respectiva (ca procedeu, roata din exterior se franeaza pentru imprimarea de efect subviratoriu). Si a facut-o de 3 ori.
Balansul generat nu este foarte puternic. Din cauza asta zic ca suspensia nu este moale, ci se comporta mediu.
Eu zic ca masina se comporta foarte bine fizic, este inchegata, nu are oscilatii. Are sasiu rigid.
ESP-ul sau soferul este in neregula acolo.
Nici vorba de wrc, testul in sine nu-i pentru asa ceva.
wolfin
Stiu istoria elanului din zonele reci.

N are legatura..normal ca alea de wrc intra in curba (ocolesc elanul) ca pe sine fara sa intre esp ul. biggrin.gif

Ziceam doar sa nu ne speriem...e masina nu wrc custom.
marksman
Baieti, imi pare rau pentru mesajele care au cazut victime colaterale datului cu sapa din cauza balariilor.

Acu' sa scriu si de belele: "agata" ceva la schimbarea din treapta 1 in treapta a 2-a. Toata masina se scutura de parca ambreiajul ar fi eliberat prea repede. Am intarziat intentionat 1s dupa ce am adus maneta in treapta a 2-a, tot scutura la eliberarea ambreiajului. Din 3 in 4, 4 in 5 si 5 in 6 nu scutura.

Ma duc la dealer sa mai conduc o data masina de drivetest. Daca schimba fara sa scuture din 1 in 2, invoc garantia.
wolfin
E hidraulic? Asistat

Nu stiu de ce dar cred ca e o intrebare tampita... blush.gif
IRONICK
QUOTE(wolfin @ 26 Mar 2019, 12:52)
Ziceam doar sa nu ne speriem...e masina nu wrc custom.
*
Asta am sustinut si eu. Este chiar ok masina.
Merced
Suspectez ceva pe la rulmentul de presiune al ambreiajului. Nu face si cand pleci de pe loc cu a intaia? Ai incercat sa pleci putin direct cu a doua sa vezi daca e la fel?

Mie simptomele astea mi le-a capatat rabla dupa ce am dat o tura printr-o balta mai adanca decat am crezut, prin vara lui 2017, in Militari Residence(mizeria aia de "cartier"). Dupa ce am reusit sa ies intreg din balta care cred ca era aproape pana la faruri, am ajuns la iesirea spre A1(langa Mec-ul ala) si cand am oprit sa dau prioritate, apoi am bagat-o intr-a intaia si am debraiat am zis ca se rupe cu mine. La treptele mici facea asa, la pornirea de pe loc si apoi cand ii dadeam a doua. Pana la Pitesti si-a mai revenit, sa zicem ca au disparut de tot cu timpul zguduiturile astea, dar cum se lasa frig, la rece, imi fluiera rulmentu' ala cand e in punctul ala in care debraiez, de zici ca-s de la vreo fanfara. Prima iarna am crezut gresit ca se aude cureaua de accesorii, mai ales ca atunci facea foarte putin, doar in primele secunde. Iarna care a trecut, durau minute bune pana cand disparea, si nici atunci nu disparea complet. L-am identificat, i-am trimis video mecanicului, am decis ca nu merita desfacut ambreiajul pentru atata lucru cat timp inca merge si cat timp masina o sa sfarseasca precum Ford-ul doamnei in maxim 2 ani.

Dar la tine sa faca de noua, chiar e nasol. Adica sa fie nevoie de umblat pe acolo, asa de repede, parca te oftici. Mai ales ca stii ca e masina noua si nu te astepti.
AndreiMR
QUOTE(marksman @ 26 Mar 2019, 11:54)
Baieti, imi pare rau pentru mesajele care au cazut victime colaterale datului cu sapa din cauza balariilor.

Acu' sa scriu si de belele: "agata" ceva la schimbarea din treapta 1 in treapta a 2-a. Toata masina se scutura de parca ambreiajul ar fi eliberat prea repede. Am intarziat intentionat 1s dupa ce am adus maneta in treapta a 2-a,  tot scutura la eliberarea ambreiajului. Din 3 in 4, 4 in 5 si 5 in 6 nu scutura.

Ma duc la dealer sa mai conduc o data masina de drivetest. Daca schimba fara sa scuture din 1 in 2, invoc garantia.
*



Fix aceeasi manifestare a fost reclamata si para-reclamata la Mazda 3 ca a mea. Zguduie uneori la trecerea din 1 in 2. N-am vazut o explicatie pertinenta a fenomenului. Si eu am remarcat-o insa numai uneori, asa ca am fost tentat sa dau vina pe felul in care schimb vitezele. Pana la urma, pare sa fi disparut fenomenul, sau m-am adaptat eu la masina.

Printre explicatii posibile ar fi suportii motor foarte moi, calibrarea softului motorului (banuiesc ca se refera la taierea alimentarii pentru frana de motor) si, evident, piciorul de lemn al soferului smile.gif Cert e ca eu n-am prea mai bagat in seama fenomenul, si pe forumul marcii n-a mai fost discutat subiectul. Probabil ca toata lumea s-a resemnat cu gandul ca "asa face toate"
einstein1984
arcuri moi, si bare antiruliu tari. Asta nu insemna masina e rigida.
wolfin
Zi asta rinichilor mei.
bion
Marksu ia fa curat, ca au venit savantii. Io repet nu poti sa ai pretentii decat de cati bani ai dat. Daca madam are placere cand o vede si volaneste scopul e atins.
PS. Putea sa fie ca fiica mea la care Q5 4x4 e câh. Bombane toata ziua
marksman
Am pretentii ca o cutie de viteze sa schimbe lin vitezele in conditii normale de exploatare, ceea ce e de asteptat si la 10-15k EUR si la 35+ k EUR.

Alte nemultumiri n-avem, stiu ce am cumparat.
ursul_bipolar
QUOTE(AndreiMR @ 26 Mar 2019, 13:18)
Fix aceeasi manifestare a fost reclamata si para-reclamata la Mazda 3 ca a mea. Zguduie uneori la trecerea din 1 in 2. N-am vazut o explicatie pertinenta a fenomenului. Si eu am remarcat-o insa numai uneori, asa ca am fost tentat sa dau vina pe felul in care schimb vitezele. Pana la urma, pare sa fi disparut fenomenul, sau m-am adaptat eu la masina.


La schimbare din 1 in 2 incearca sa urci mai mult in ture, gen 2500 si nu va mai face.
Daca schimbi jos se poate intampla fenomenul.
AndreiMR
Nu schimb oricum la turatii mici, sub 2500 nu cred ca s-a intamplat vreodata sa schimb. La turatii mici e clar ca nu este foarte mult cuplu, si de acolo senzatia de dat in nas. Valabil si pentru motorasul de la Opelul din topic...o fi turbo, dar tot pe la 2000 rpm incepe sa se trezeasca la viata.
einstein1984
e automata?
marksman
M6
Merced
Era culmea sa fie și automata și sa facă asa de noua. mellow.gif
marksman
Buuun... Am observat ca nu mai face daca schimb mai sus in ture (min. 2500), dar tot merg sa mai conduc masina de DT.
ursul_bipolar
Am observat comportamentul asta la mai multe marci. Nu cred ca este un defect ci doar suporti motor/cutie care asa reactioneaza. La toate schimband dupa 2500 am observat ca a disparut fenomenul.
Sunt curios daca ii intrebi ce iti vor spune.
axabrt
Io zic sa mai testezi , smucește numa daca turațiile nu sincronizate.
La mașinile mele daca nu schimbam la o anumita plaja de turații smucea.

Nu as ști să zic dar a doua o dau pe la 2000 de ture, și nu smucește.
Daca dau la 1500 sau 2500 smucește

Restul treptelor la peste 2500 de ture. Uneori spre 4000 când merg mai sportiv
MyKe89
QUOTE(marksman @ 26 Mar 2019, 12:54)
Acu' sa scriu si de belele: "agata" ceva la schimbarea din treapta 1 in treapta a 2-a. Toata masina se scutura de parca ambreiajul ar fi eliberat prea repede. Am intarziat intentionat 1s dupa ce am adus maneta in treapta a 2-a,  tot scutura la eliberarea ambreiajului. Din 3 in 4, 4 in 5 si 5 in 6 nu scutura.
*



QUOTE(Merced @ 26 Mar 2019, 19:13)
Era culmea sa fie și automata și sa facă asa de noua.  mellow.gif
*


Era și mai culmea să fie automată și să aibă (pedală de) ambreiaj! icon_mrgreen.gif
marksman
Daca era "automata" putea avea chiar si doua! biggrin.gif
MyKe89
Am modificat! biggrin.gif
MuciX
QUOTE(MyKe89 @ 26 Mar 2019, 17:58)
Era și mai culmea să fie automată și să aibă (pedală de) ambreiaj! icon_mrgreen.gif
*


Daca așa a cerut doamna sleep.gif
Merced
Eu am imbatranit si daca mi-as permite o masina noua, in proportie de 99% ar fi o automata. La SH-uri nu m-as baga, mai ales din astea mai vechi. Am vazut multe belele aparute pe la automate, nu stii cum a intretinut-o cine a avut-o inainte. Am un amic care a facut afacerea vietii in vara, si-a luat o saracie de Octavia 2 cu motor de 1.6 pe benzina si cutie automata. Ii smuceste la greu cand schimba intre a doua si a treia. Plus ca e super puturoasa, dar ce sa te astepti cu motoru' ala combinat cu o automata. Chiar radeam ca are timpu' de 0-100 mai varza decat fostul lui Seat Ibiza din '97 pe care l-a inlocuit. Plus consumu' care sub 10 nu prea se duce, decat pe drumuri lungi de tot.
IRONICK
Nu-s chiar asa de naspa automatele, se repara.
Convertizoarele se rectifica. Mai se rup firele de la placa electronica catre conectori. Sunt sudate termic, nu lipite. Chiar si dublate.
Merced
Ei bine, da, se repara, doar ca nu prea se repara pe aici, sau nu prea am auzit de "mesteri" care sa se ocupe de asta prin zona noastra.
Oricum povestea pe care a auzit-o altcineva dupa a fost de toata jena. Aparent fostul proprietar, un samsarel, tocmai ii schimbase cutia cu alta din dezmebrari si i-a turnat in ea nu stiu ce resturi/deseuri de ulei de prin service, si aparent i-ar fi transmis amicului meu sa mearga urgent sa puna ulei bun. Amicu' meu n-a fost informat exact, sau n-a luat in seama, si urgent la el a insemnat dupa vreo doua saptamani. Deja incepuse sa scuture iar schimbarea uleiului n-a mai ajutat prea mult, a ramas cu scuturatul respectiv destul de pronuntat in trei sferturi din schimburi.
Asta a fost genu' de amic prea mandru sa intrebe si pe altii "Ba, sa imi iau masina asta?". A mers pe recomandarea cumnatului sau, prieten cu samsaru', care sigur si-a luat si el un comision. As zice ca e normal, daca nu i-ar fi dat o teapa si cu masina precedenta, cu doi ani in urma. Oameni si oameni. rolleyes.gif
axabrt
Automata e bună noua. Cu garanție
Extraurban n as da manuala pe automata, îmi place s o țin in ture cum imi convine mie

Pt oraș însă ar merge o cutie de asta dsg și împerecheată cu un motor mic pe benzină și pilot automat autoadaptiv. Dar și asta daca nu știi să mergi cu ea se încing ambreiajele alea. Aia cu convertizor are randament mic, și în frecus urban se încinge uleiul in ea.
Cred ca mai practic e cvt ul. Dar cvt n am condus niciodată, chiar as fi curios
IRONICK
QUOTE(Merced @ 26 Mar 2019, 22:16)
Ei bine, da, se repara, doar ca nu prea se repara pe aici, sau nu prea am auzit de "mesteri" care sa se ocupe de asta prin zona noastra.
*
Mai greu este sa o inveti/calibrezi dupa ce o pui la loc. Daca nu ai rabdare si laptop, poate sa faca poc. Si asa mai schimbi iar un kit de reparatie.


27 Mar 2019, 00:03:
QUOTE(axabrt @ 26 Mar 2019, 22:30)
Aia cu convertizor are randament mic, și în frecus urban se încinge uleiul in ea.
*
Aia cu convertizor este cea mai rece in urban.
bgdrenault
La dsg-ul acela de la skoda cumparata de prieten, nu prea(mai) are treaba uleiul. Sunt duse ambreiajele. Mai tarziu se duce si mecatronicul/ Gaseti putini mecanic care sa stie care e treaba cu ele si care doresc sa le repare, sa le puna la punct. Costuri mari, un concediu decent in principiu.
Merced
Cutia de pe acea O2 de care ziceam nu e dsg. E o automata clasica.
MyKe89
Pe O2 nu s-a pus automată clasică, chiar și 1.6 MPI avea DSG.
einstein1984
marksman, pai daca scutura la schimbat la ture mici o fi subturata, ca masina nu e tocmai usoara
Merced
QUOTE(MyKe89 @ 27 Mar 2019, 08:36)
Pe O2 nu s-a pus automată clasică, chiar și 1.6 MPI avea DSG.
*



[attachmentid=1628102476]

Nu vorbesc in necunostinta de cauza. Am mers cu Skode cu DSG, asta nu e DSG. E mult mai rara decat DSG-ul, chiar cumnatul care a recomandat-o zicea ca mai bine ca e asta radmasa.gif , e o automatica obisnuita.
marksman
Am rezervat si numerele preferentiale: [attachmentid=1628102491]
IRONICK
QUOTE(bogdanbiciusca @ 27 Mar 2019, 01:47)
Mai tarziu se duce si mecatronicul
*

Din cauza asta am scris de fire.
marksman
QUOTE(marian-j @ 23 Mar 2019, 01:06)
[...]
Marian are aparat de verificat, sculele necesare reglarii, precum si stiinta necesara. Fri of ciargi!
[...]


Prin urmare i-am facut lui Marian o vizita. Dupa ce am studiat polizorul si din exterior, si din interior, si de jos in sus, si de sus in jos, Marian mi-a confirmat banuielile: faza scurta era reglata prea jos. Zic "era", pentru ca acum e reglata ca la carte.
Multumesc, Marian!
IRONICK
E pe becuri? Am observat si eu tendinta asta in ultimul timp la vestice, vin cu ele asa din fabrica.
In schimb alea pe LED-uri sunt reglate putin prea sus chiar. Este adevarat ca au un cut-off mai bun.

Ti-as recomanda modelul asta pe faza scurta: Osram Night Breaker Laser NEXT GENERATION
marksman
Da, e pe becuri. Ca sa fiu sincer nici nu m-am uitat ce fel de becuri necesita. In manual nu mi-a sarit in ochi aspectul asta. BRB...


QUOTE
Înlocuirea becurilor
Decuplați contactul și aduceți în poziția dezactivat comutatorul relevant sau închideți portierele. Apucați becul nou numai de bază. Nu apucați de partea din sticlă cu mâinile goale. Utilizați exclusiv becuri de același tip pentru înlocuire. Înlocuiți becurile farurilor prin compartimentul motor.


Atat. Plus niste poze care arata cum se face inlocuirea.
IRONICK
Fain, te pune sa scoti becul ca sa stii ce sa pui in locul lui.
bion
Tovule, te trimite la reprezentanta tongue.gif
bgdrenault
Trebuie sa aiba si tipul de becuri folosite. Pe o alta pagina.
IRONICK
Indirect te trimite. Marketing si comunicare.
marian-j
QUOTE(marksman @ 27 Mar 2019, 17:02)
Prin urmare i-am facut lui Marian o vizita. Dupa ce am studiat polizorul si din exterior, si din interior, si de jos in sus, si de sus in jos, Marian mi-a confirmat banuielile: faza scurta era reglata prea jos. Zic "era", pentru ca acum e reglata ca la carte.
Multumesc, Marian!
*


Da, bateau jos.Nu mult, dar sesizabil. Le-am adus pe grafic. Floare la urecche. smile.gif


QUOTE(IRONICK @ 27 Mar 2019, 17:10)
E pe becuri? Am observat si eu tendinta asta in ultimul timp la vestice, vin cu ele asa din fabrica.
In schimb alea pe LED-uri sunt reglate putin prea sus chiar.

*


Aceleasi tendinte le-am observat si eu.
marksman
QUOTE(marksman @ 26 Mar 2019, 18:38)
Buuun... Am observat ca nu mai face daca schimb mai sus in ture (min. 2500), dar tot merg sa mai conduc masina de DT.
*




QUOTE(ursul_bipolar @ 26 Mar 2019, 18:41)
Am observat comportamentul asta la mai multe marci. Nu cred ca este un defect ci doar suporti motor/cutie care asa reactioneaza. La toate schimband dupa 2500 am observat ca a disparut fenomenul.
Sunt curios daca ii intrebi ce iti vor spune.
*




QUOTE(axabrt @ 26 Mar 2019, 18:42)
Io zic sa mai testezi , smucește numa daca turațiile nu sincronizate.
La mașinile mele daca nu schimbam la o anumita plaja de turații smucea.

Nu as ști să zic dar a doua o dau pe la 2000 de ture, și nu smucește.
Daca dau la 1500 sau 2500 smucește

Restul treptelor la peste 2500 de ture. Uneori spre 4000 când merg mai sportiv
*



Din pacate cred ca e un defect de cutie. Ieri am sesizat un zgomot la relanti care dispare cand e calcat ambreiajul. In plus, un lucru pe care l-am mai citit si la alti posesori de Opel cu acelasi motor/cutie, dar Grandland nu Crossland, e un zgomot ca de marsarier in vitezele 1-3, care dispare in vitezele 4-6.
Am sunat la dealer, dar consilierul de vanzari care mi-a vandut masina nu mi-a raspuns inca la telefon. O sa le duc masina si o sa le-o las in curte.
dandobre
Poate e vreun zgomot tehnologic până se mai așează sincroane&shit ce o mai fi pe acolo....
Zgomot la cutie am mai auzit și la alte mărci.. .
marksman
Zgomotul ca zgomotul, dar smuciturile sunt problema.
bgdrenault
Bag banii.........
Nu vreau sa schimb masina maine poimaine, dar intr-un viitor mai scurt sau mai lung ma tenteaza.
Si tocmai cand ma convinsesei ca si Opelul e o varianta de luat in seama. Ca eu il excludeam din principiu, pe de o parte forumul marcii si ceva probleme pe la cunoscuti, pe de alta parte reprezentanta la vreo 70 de km de domiciliu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.