Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
bygy007 |
![]()
Post
#1591
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
schumi_86 |
![]()
Post
#1592
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City ![]() |
Ok am sa masor maine si am sa revin cu rezultatul,mersi pt.raspuns!
Referitor la linkul tau sa stii ca dupa el m-am ghidat inainte sa fac masuratorile.... ![]() This post has been edited by schumi_86: 7 Dec 2010, 22:57 |
--------------------
Dacia
1310
1988,berlina
- CT-00-ZMP
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#1593
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Schumi_86,intre tensiunile masurate la borna+ a alternatorului si cele de la baterie trebuie sa fie diferente foarte mici,nu cat la tine.Verifica prinderile papucilor,calitatea contactului la papucii de decuplare de pe firul gros,albastru ce face legatura intre bornele+ ale bateriei si alternatorului.Ce fel de releu ai?
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#1594
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
Am facut rost de un alternator PARIS RHONE de 50 A, pe masina am tot de 50 de dacie, se merita schimbarea, ce ziceti?
l-am montat pe masina si la 1000 rpm 14,3 turata 14,7 cu faruri aprinse la 1000 13,7 turat 14,2 il pun pe cel de dacie inapoi si refac masuratoarea la 1000 14,2 turat 14,2 cu faruri la 1000 ture 14v turat 14,2 Deci merge mai bine decat francezu. Oricum francezu' nu cred ca era in toate calitatile functionale. Mi l-a dat cineva ca defect, avea rotorul nou si carbunii noi, releul era schimbat, ca nu prea cred sa mearga daciotu' mai bine ca francezu'. L-am si returnat, ca nu aveam ce face cu el. |
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#1595
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Schumi_86, sti ce-a zis Murfi? Nu repara ce merge, ca sigur il vei strica mai rau! Daca vrei cate-o baterie pe an, baga-te la ele si repara-le, da-le dracu' , pana cand sa mearga asa? Am vazut ca faci si o comfuzie, referitor la mersul in sarcina. A tura motorul, nu e mers in sarcina, ba mai mult e turat in gol. In sarcina (in cazul discutiei noastre), inseamna sa bagi ceva consumatori, in principiu farurile. Faptul ca pe alternator ai tensiunea perfecta, inseamna ca pana la baterie se mai pierde. Asta-i defectul curentului continuu. Pune cabluri de sudura pana la baterie, si vei avea aceeasi tensiune si pe baterie. Chiar poti sa le dublezi (firele), numai de proba, sau masoara caderea de tensiune dintre alternator si baterie, cum ti s-a zis mai sus, si ai sa vezi ca tot firul e de vina. Fa altceva, in loc sa strici ce-i bun!
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
schumi_86 |
![]()
Post
#1596
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City ![]() |
"PH-06-BOA" acum mi-am dat seama ca nu m-am exprimat corect cu termenii,scuzele de rigoare daca am creat ceva confuzie.
Releul de incarcare este electronic care il am este de 5 ani pe masina....mie mi se par cam suspecte valorile de incarcare de pe el,mai sus mi s-a zis ca e bine,inseamna ca asa e. Astazi nu am avut timp sa masor caderea de tensiune intre alternator si baterie,am sa masor maine dimineata si revin cu un raspuns. Deci pana la urma sa inteleg ca este in parametrii buni instalatia? luand in considerare valorile care le-am postat acum 2 zile. Multumesc pt.sfaturi si raspunsuri! |
--------------------
Dacia
1310
1988,berlina
- CT-00-ZMP
|
|
vion |
![]()
Post
#1597
|
Membru autentic Group: Members Posts: 851 Joined: 20 May 10 From: Bucuresti ![]() |
salut,am o dilema azi am masurat la bornele bateriei tensiunea de incarcare si mi-a dat 14,24 V si la relanti si turata(nu stiu cat ca nu am turometru)si cu faruri aprinse si stinse constant 14.24 V.e o dacie 2004 pe injectie, daca aveti vreo idee , sfat ceva, multumiri
|
--------------------
dacia
sandero stepway
2015
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#1598
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
nu o mai lauda ca nu se stie
![]() This post has been edited by krapcarasu: 13 Dec 2010, 20:20 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#1599
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
salut
![]() |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#1600
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
e super daca ai 14,2V si in relanti, si in turatir cu/fara consumatori
|
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1601
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 13 Dec 2010, 21:30) salut ![]() puntea aia cu RA este adevarata , e mult mai buna decit cele actuale ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#1602
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
vroiam sa stiu ce alternatoare sint,sint modele parca 1111 pe 36A cu ventilatorul de racire din aluminiu si facute unde??? la sacele adik electro prezicie
sau franta Ducellier? |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
Club12TRS |
![]()
Post
#1603
|
![]() Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Cer scuze ca poluez topicul, dar imi puteti spune, din experienta voastra, cat de fiabile sunt releele de alternator care se gasesc acum in magazin? Vi s-a intamplat sa montati si sa se strice in 2-3-4-5 zile? Vreau sa pun unul pe Oltcit, releele noi de Oltcit noi le montezi, incarca brici si-n 20 minute s-au dus dracu'... Si nu m-ar incanta aceeasi experienta si cu releu Dacia, avand in vedere ca e tot romanesc.
|
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#1604
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
releele sint destul de fiabile numai ca exista ceva putred la mijloc de ai ghinionul,sincer eu am pe dacie releu de electroprecizie sacele model vechi cu lamele vibratoare.si o data reglat la 14 V nu am umblat de 10 ani la el,incearca sa gasesti modelul de releu cu carcasa din ebonita la fel ca si modelul cu lame vibrante dar e varianta eletronica si nu vei avea probleme niciodata,verifica partea electrica si vei gasi cu siguranta ceva ce nu e la locul lui de iti cauzeaza neplaceri
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#1605
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
Magnum_Baracuda
am cumparat in timp 3-4 relee, 2 ipee cu referinta, 1 malvina fara referinta si inca 1 nush cum ii zicea tot fara fir, folosite primele cate 2 ani fara probleme... eu lea-m cumparat la insistentele, "meseriasilor".... cumpara cu incredere... dar sa fii atent ca atunci cand iti baga mai mult de 14,4 nu e vina releului ci a faptului ca el citeste mai putin decat ce e pe baterie din cauza pierderilor pana in el... |
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1606
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
totusi masoara si rezistenta rotorului sa nu aibe sub 3 ohmi daca zici ca se arde asa unul dupa altul
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#1607
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
atunci ce te asfatuiesc eu sa nu te chinui cu relee cu diode masurari si cu altele adapteaza un alternator bosh cu releu incorporat cel mai bine si in sine Bosh isi spune cuvantul,si daca nu iti suna la urechi bine ceace iti propun ,ai la adresa asta niste indicatii scenice
![]() |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
libarca |
![]()
Post
#1608
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
va salut! ma scuzati,vin si eu cu o problema,mai degraba enervanta decat problematica: zilele trecute, pornesc dacia,ma duc in treaba mea,parchez,termin treaba,ma urc dau cheie si imediat observ un zgomot in plus, un uruit foarte fin care se intensifica pe masura ce acceleram in gol.am crezut ca atinge cartonul de la radiator de curea,insa s -a dovedit ca venea de la alternator!cat ii iau borna de excitatie nu se mai aude,numai cand este in sarcina!asa ca am procedat la schimbarea rulmentului din fata,cel mai solicitat.intradevar,rulmentul avea o uzura destul de mare(dupa 12 ani de munca dedicata) insa chiar si dupa schimbare,la accelerare in gol se aude acelasi sunet aparut din senin(mentionez ca alternatorul isi face treaba in continuare)!va cer ajutorul pentru ca nu cumva sa degenereze intr-o problema adevarata,sa mi se gripeze ceva pe acolo,sa mi coaca cureaua...
multumesc mult |
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#1609
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
Eu in locul tau,daca tot i-l desfaceam
![]() Poate chiar cel ramas face zgomot. |
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
libarca |
![]() ![]()
Post
#1610
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
QUOTE(davidut5 @ 18 Dec 2010, 21:01) Eu in locul tau,daca tot i-l desfaceam ![]() Poate chiar cel ramas face zgomot. Exact de asta mi-era teama ![]() mai am un alternator ,nu stiu de pe ce masina este,insa pare ca s-ar potrivi cu mici modificari...daca nu-mi reuseste cu asta,cred ca o sa-l desfac sa-l schimb si pe celalalt,pentru ca desi nu afecteaza,e destul de suparator sunetul.parca tine mereu sa-mi spuna de anii trecuti peste batrana dacie(desi,fata de altele nu ar fi chiar baba ![]() mersi pentru raspunsul prompt! |
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#1611
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
aceasi problema am avut si eu am schimbat amandoua rulmente si gata.m-a costat vreo 10lei
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#1612
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
@libarca: e posibil sa ti se fi ars vreo dioda, si din cauza asta mai scoate zgomot alternatorul! ar putea fi si asta o cauza! daca spui ca daca ii scoti excitatia nu mai face urat ai o dioda arsa(in scurt) sau mai multe! alternatorul incarca in continuare si fara o dioda, dar pune mana pe el si daca frige dupa 5-10 minute de mers sigur ai o dioda cel putin arsa!
|
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
shutulica |
![]()
Post
#1613
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 20 December 10 ![]() |
Salutare!
Va rog sa ma ajutati si pe mine in urmatoarea problema cu o Dacie 1310 injectie din 2003 pe care am ... capatat-o, dar de care incerc sa am grija: In momentul capatuirii cu ea, functiona cu martorul pt baterie aprins. Am schimbat puntea de diode (o carutza de bani), era tot aprins becul din bord. Am schimbat releul, problema s-a rezolvat. Asta se intampla in septembrie 2010. Acum (decembrie 2010), acelasi martor a inceput sa se aprinda, dar nu intens, ca la inceput, ci palpaind si stingangandu-se cand apasam acceleratia. Problema a culminat cu ziua in care nu a mai vrut sa porneasca. Desi bateria avea 2 ani, m-am gandit ca din cauza problemelor avute si nerezolvate, s-a terminat. Am luat o baterie Rombat premier de 65 mah. Motorul porneste, dar becul tot palpaie. La bornele bateriei are 14,7 cu motorul oprit, 14,8 cu el la relanti si 14,9, chiar 15 cu el turat. Ca sa nu par a nu fi cercetat pe forum problema mea, stiu ca limita superioara admisa este de 14,4..... dar ma gandesc ca, fiind baterie generatie mai noua, e normal sa aiba cifrele astea (mai ales cu motorul oprit). La alternator, cifrele sunt nitel mai mari, adica pana la 15,3.... releul e de vina? ce pot face, ca nu sunt genu care sa ma dea banii afara si sa cumpar alta baterie cat de curand... sunt prea sarac sa-mi permit un lucru ieftin si de accea as vrea sa fac o investitie care sa ma scape de problema asta ani buni, dupa cum am mai vazut pe forum ca multi nu o au. Daca iau inca un releu si dupa 3 luni moare si asta? releul actual nu a fost ieftin, ci de uzina.... sa iau acum unul de.... duzina? Sa fac o investitie si sa schimb tot alternatorul? Astept cu mare nerabdare si interes sfaturile dumneavoastra! Multumesc! This post has been edited by shutulica: 21 Dec 2010, 00:32 |
--------------------
dacia
1310 injectie
2003
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1614
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
totusi uita-te si la perii (carbuni) si la colector daca are anturi , vezi noaptea la intuneric daca face scintei mari
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
libarca |
![]()
Post
#1615
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
QUOTE(adaniel69 @ 20 Dec 2010, 13:12) @libarca: e posibil sa ti se fi ars vreo dioda, si din cauza asta mai scoate zgomot alternatorul! ar putea fi si asta o cauza! daca spui ca daca ii scoti excitatia nu mai face urat ai o dioda arsa(in scurt) sau mai multe! alternatorul incarca in continuare si fara o dioda, dar pune mana pe el si daca frige dupa 5-10 minute de mers sigur ai o dioda cel putin arsa! Pai sa stii ca ma cam uimeste raspunsul tau...e cam exact ce mi se intampla...adica,de incarcat incarca,13,5 ralanti - 14.5 turat. Insa cu baterie Varta silver nou nouta de 63 Ah,(12,65 V la borne),se simte ca nu o incarca,de la un timp stergatoarele merg incet pe treapta 1,iar cu aeroterma,se remarca scaderea in turatii chiar si la frana! In rest ,alteranatorul se comporta exact cum ai zis! Acum cateva luni i-am schimbat puntea redresoare cu diode RA 220 care muncea de 12 ani,cu alta diferita de pe vremea cand era dacia noua(poate chiar mai veche,de la o dacie anterioara ca piesa de rezerva) sub pretextul ca "daca tot o am si e noua"... Adevarul e ca un rulment nu putea sa treaca de la silentios,la uruitul respectiv de la o pornire...parerea mea ![]() A, si uitasem..acul de la ampermetru de bord nici nu se mai oboseste sa se ridice indiferent de turatie,chiar daca inainte statea pe zona hasurata(am avur releu electronic,acum e mecanic). 21 Dec 2010, 13:44: Gata! Am ramas fara baterie!Desi alternatorul a muncit pe rupte, io tot pe baterie am mers ![]() probabil o sa pun din nou puntea de RA 220 sa vad cum se comporta,dar nu inainte de a le masura pe fiecare-n parte! ![]() Apropo,sper sa nu fiu off-topic: stie cineva cu siguranta ce tip de altenator este asta? e al lui garfield 87.poate chiar el ma lumineaza,desi vad ca nu a raspuns in thread-ul cu pricina! This post has been edited by libarca: 21 Dec 2010, 13:44 Attached thumbnail(s) alternator.jpg ( Size: 233.35k ) Number of downloads: 1413 |
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#1616
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
@libarca: pai ai mers pe baterie pentru ca nu ti-a incarcat alternatorul! ti-am spus, pune mana pe el si daca frige e clar cel putin o dioda in scurt! am patit-o si eu de 3 ori!!!! si m-am sictirit pe alternatorul romanesc! am pus unul strain! sincer, decat sa schimbi relee si diode sau punti cu totul mai bine pui un alternator strain! de golf2/audi 80 de 65 amperi se potriveste cu mici adaptari! eu am pus de un renault din dezmembrari, m-a costat 80 lei! poate am timp sa trag un filmulet! re 50A este cel de renault, dar are releu incorporat si nu am probleme! am cam o luna de cand l-am pus!
|
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
libarca |
![]()
Post
#1617
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
QUOTE(adaniel69 @ 21 Dec 2010, 21:30) @libarca: pai ai mers pe baterie pentru ca nu ti-a incarcat alternatorul! ti-am spus, pune mana pe el si daca frige e clar cel putin o dioda in scurt! am patit-o si eu de 3 ori!!!! si m-am sictirit pe alternatorul romanesc! am pus unul strain! sincer, decat sa schimbi relee si diode sau punti cu totul mai bine pui un alternator strain! de golf2/audi 80 de 65 amperi se potriveste cu mici adaptari! eu am pus de un renault din dezmembrari, m-a costat 80 lei! poate am timp sa trag un filmulet! re 50A este cel de renault, dar are releu incorporat si nu am probleme! am cam o luna de cand l-am pus! Pai tocmai iti dadusem dreptate in postul anterior!este exact asa cum ai spus tu,si iti multumesc pentru ca m-ai luminat! Sa sti ca pe viitor chiar ma gandesc sa-l schimb cu unul strain(am intrebat ce alternator este cel din poza),si dupa ore de lectura pe topicurile in cauza,am ajuns la concluzia ca mai orice alternator poate fi adaptat pe batrana dacie,atata timp cat "ai cu ce",si incape sub capota ![]() |
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1618
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
libarca |
![]()
Post
#1619
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
Bateria descarcata am pus-o la incarcat pe o asemenea sursa : http://www.wearecb.com/store/astron-rs12a-...ply-p-2254.html
Treaba e ca baga pana la 12A,si bateria goala fiind a supt cat a putut la inceput,rezultatul fiind o foarte tare incingere a redresorului. Oricum ,sper sa nu mai fie nevoie de o astfel de incarcare pe viitor.Stiu ca trebuie incarcata cu o zecime din capacitatea bateriei...intrebarea e: i -am facut rau bateriei ,sau o singura incarcare trece neobservata? This post has been edited by libarca: 22 Dec 2010, 02:03 Attached thumbnail(s) astronrs12a_1.jpg ( Size: 37.82k ) Number of downloads: 1352 |
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#1620
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
n-ai treaba, e bun aparatul, regleaza intern tensiunea pt a incarca repede
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 05:13 |