Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
bygy007 |
![]()
Post
#1651
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
atelier_strungarie |
![]()
Post
#1652
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 10 August 10 ![]() |
Am echipat o Dacie papuc an 2002, injectie cu un alternator recuperat de pe un Matiz, marca Valeo 65Ah, cu mici modificari la sistemul de prindere. Fulia acestuia este mai mica decat ce-a originala de Dacie si asigura la relati o turatie mai mare si un amperaj mai mare. In final am pornit motorul si toti consumatorii posibili: faza scurta + faza lunga (ambele), stergatoarele pe viteza mare, avariile, ventilator caldura la turatia maxima, casetofon......... tot ce inseamna consumator si masuram pe bornele acumulatorului 14.27 volti.
Acum reconditionez un alternator de Espero, marca Delco Remy de 85 Ah, pentru a echipa un Aro. |
--------------------
Megane
1.5dci
2006
- GL 99 www
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#1653
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 31 Dec 2010, 12:30) ... sfatul meu schimba electrolitul din ea usor cu atentie sa nu scuture pasta de oxid de plumb din, ea pune acid nou baga pe redresor ... nu sunt de acord, a descris tudor badescu cum se face corect sa 'repari' o baterie , se scoate acidul , se pune apa distilata si se incarca pana nu mai creste densitatea, se scoate si asta, abia acum pui electrolit la 1,28 din baterie se degaja hidrogen si oxigen , toxici sunt vaporii de acid |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
alamicntfs |
![]()
Post
#1654
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 19 June 07 From: ploiesti ![]() |
chestia despre care vorbesti se numeste spalare bateriesi este foarte buna....am folosito cu succes pt a resuscita 2 baterii de 80ah
toata lumea se plange de incarcarea bateriei si cauta solutii pt a rezolva preoblemele cu tensiunea.....oare sa gandit cineva la polul opus de mai scapa de consumatori relantiu 850 rpm - 14.2v fara consumatori 850rpm - 14.1v +faza scurta 800rmp - 14v + faza lunga daca incep sa pornesc aeroterma la maxim cu faza lunga stand la relantiu atunci 13.8, pe la 1500rpm revine la 14.2 pozitii fata 10w + pozitii spate 10w + iluminare numar 20w + iluminare bord 10w+iluminare martori 3w= 53w schimbat aceste becuri cu leduri, am economisit aproape 5a aproape 10% din capacitatea alternatorului tresa de la alternator un cablu baban (diametru 10mm destul de gros) cu papuci sudati cu un pistol de lipit d-ala taranesc. de la borna minus montat fir pt masa dubla, la fel de gros, papucii de la borne si restul papucilor si cablurilor de la incarcare sudati la fel cu acelasi pistol de lipit. inlocuit tranzistor din releu de incarcare cu unul mai bun. avantajele garajului cu corent si problema rezolvata......pt cei interesati o sa revin cu poze This post has been edited by alamicntfs: 1 Jan 2011, 19:13 |
--------------------
daciutza
1400/ astra caravan 1.7dti, abs+/corsa c 1.2 XE
1999/ 2004/2004
- ph82dic
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1655
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
asteptam pozele
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#1656
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
La multi ani in
dubland sau marind sectiunea conductorului ai asigurata o cat mai buna incarcare a bateriei,practic asiguri transportul curentului fara sa ai rezistenta si sa pierderi peconductor .daca sectiunea e mica conductori se incing se topesc,conductor de 80-100mm de cupru sint indeajuns pt baterie -> electromotor,si alternatorul conteaza sint doua tipuri 1111 35A si 12 V si 1114 50 A si 12V |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
danut1981 |
![]()
Post
#1657
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 7 October 10 From: ilfov ![]() |
am un alternator bosch de 55Ah si nu stiu ce modificari trebuiesc facute ca sa mearga pe o dacia 1310, carburator si cum pot sa verific daca incarca cum trebuie?
This post has been edited by danut1981: 2 Jan 2011, 01:29 Attached thumbnail(s) alternator1.png ( Size: 45.76k ) Number of downloads: 1410 alternator2.png ( Size: 100.42k ) Number of downloads: 1466 |
--------------------
dacia
super nova clima
2001
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#1658
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
modificarile in prealabil trebuie facute astfel incat fulia alternatorului sa fie asezata in linie cu fulia arborelului cotit si fulia pompei de apa,
dar fi mai explicit cu ideea "carburator si cum pot sa verific daca incarca cum trebuie?" |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1659
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
A vrut sa spuna ca e versiuna pe carburatie a motorului de pe Dacia lui. In rest, cred ca e elocventa cererea colegului: vrea sa stie cum poate verifica daca alternatorul, dupa montare si conectare electrica la instalatia masinii, incarca suficient de bine... cu alte cuvinte, sa vada cat e de eficient, chiar daca e Bosch.
Cred ca s-a facut lumina acuma. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1660
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
dar nimeni nu a zis cum se leaga electric
This post has been edited by bygy007: 2 Jan 2011, 12:05 Attached thumbnail(s) alternator1.JPG ( Size: 95.88k ) Number of downloads: 1587 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
danut1981 |
![]()
Post
#1661
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 7 October 10 From: ilfov ![]() |
dupa ce pe data de 1 de dimineata cand am plecat de la munca,sau ars becurile de faza scurta,astazi nu imi mai incarca deloc,cred ca ori sa dus releul de incarcare ori a cedat alternatorul,asa ca maine dimineata o sa ma apuc de montajul alternatorului sa vad ce o sa iasa. mersi mult pentru schema,intrebarea mea este daca din cei 2 papuci de + este unu anume care trebuie legat primul sau mai exact cum se impart firele de+ in cei 2 papuci,oricum o sa incerc schema,mersi mult!
This post has been edited by danut1981: 2 Jan 2011, 19:35 |
--------------------
dacia
super nova clima
2001
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#1662
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
pai firul rosu este (+)iti duce la contactul masini (inchizi circuitul cu cheia la pornire) albastru (+) duce la bateria masini pe borna plus verdele este firul de excitatie care vine de la releul regulator de tensiune si se leaga carcasa altenatorului sau borna minus a alternatorului un conductor in sectiune mare de 80mm cupru cu papuci la ambele capete si pe caroseria masini de preferabil un surub care sa nu oxideze
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1663
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(Tiristu' @ 28 Dec 2010, 13:58) Baieti, am si eu ceva probleme cu incarcarea cred. Am avut masina 2 saptamani nepornita ...da ati ghicit BATERIA MOARTA. Sa fie bateria...sa fie alternatorul ?:| Nici bateria nici alternatorul ! Bornele oxidate . QUOTE(danut1981 @ 2 Jan 2011, 18:29) ...intrebarea mea este daca din cei 2 papuci de + este unu anume care trebuie legat primul sau mai exact cum se impart firele de+ in cei 2 papuci,oricum o sa incerc schema,mersi mult! Nu se împart în nici un fel ,toate firele care erau la surubul de + la alternatorul daciei se conecteazä împreunä la firele cu papuci grosi , care ar fi preferabil sä aibä mufa originalä de pe un golf . Se deconecteazä de la releu si se izoleazä papucul firului rosu care vine de la bobinä , acelas lucru se poate face si cu firul verde de la excitatie ( DF ) care nu se mai foloseste . Cît despre firul cu bec dupä contact , s-a discutat aici Magnum_Baracuda - nu îti pare putin exageratä sectiunea de " 80mm cupru " ? Eu la Sprinter am firul cu sectiunea maximä de 8 mm , de aici la 80 e ceva diferentä ... |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
danut1981 |
![]()
Post
#1664
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 7 October 10 From: ilfov ![]() |
am reusit sa fac alternatorul sa functioneze!
valorile lui de incarcare la relantiu fara consumatori 850~900 turatii: 13.94 cu toti consumatorii porniti(aeroterma tr4,faza scurta,proiectoare,dezaburire luneta/oglinzi,ceata) ~600 de turatii: ~13.03 turata la ~2000 valorile nu depasesc 13.95 cu sau fara consumatorii problema cu care m-am confruntat a fost in a opri motorul prin contact,rezolvarea a constat in montarea unui releu. sincer ma asteptam ca sa nu scada deloc valorile de incarcare dar cred ca se datoreaza relantiului sper ca aceste valorii sa nu imi creeze probleme in viitor multumesc tuturor pentru sfaturi This post has been edited by danut1981: 3 Jan 2011, 14:10 |
--------------------
dacia
super nova clima
2001
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#1665
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
sectiune mare pt un transport mai bun,ca vb deja de putere mare nu e un 1W sau 2 e vb de cateva zeci de amperi la rece si apoi la pornire electromotrul trage aproape dublu intensitati ce este in acumulator, se asigura o cale de curent mai buna,dece nu sa pus conductor cu sectiune mica oare la traseu electromotor- baterie, din cauza asta e vb de 12x55=660w
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1666
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 3 Jan 2011, 14:55) sectiune mare pt un transport mai bun,ca vb deja de putere mare nu e un 1W sau 2 e vb de cateva zeci de amperi la rece ...nu sa pus conductor cu sectiune mica oare la traseu electromotor- baterie, din cauza asta e vb de 12x55=660w Esti sigur cä ai înteles ce înseamnä un cablu cu sectiune de 80 mm ? ![]() |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1667
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ala e cam gros , ala rezista la cel putin 500A si este de 70 , 95
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#1668
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
scz de rigoare (a gresii e omeneste)cablu de 8 chiar 10 e in deajuns
constientizez eroare 80 de mm=8 cm totusi |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1669
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#1670
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
si eu sint in domeniu stimabile dar daca ai mintea tulbure
![]() ![]() 6 Jan 2011, 17:12: stimabili mesteri dati o idee pentru o problema(unde sint mai multe minti se gaseste o solutie repede) care dintre voi a desfacut vreodata un rotor de alternator dar fara a deteriora zgaria sau deforma ghiarele(poli magnetici) de pe rotor,exista o metoda,ca idee am si eu sa desfac prind in menghina ii trag 2-3 ciodane si e dat gata,dar nu vreu sa il stric sa deformez ghiarele implicit varfurile sa umblu prin strungari sa rectific si altele,o operatie delicata si bine lucrata vb aia nu cine face si desface are ce face This post has been edited by Magnum_Baracuda: 6 Jan 2011, 16:12 |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
bombonell |
![]()
Post
#1671
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 14 March 08 ![]() |
Help! o problema nasoala, masina porneste OK, la relani merge bine dar daca vreau sa o turez da in nas, trepideaza motorul de numa numa. M-am gandit ca e ceva problema electrica ca aceleasi simptome sunt pe benzina si GPL. asa k am luat la verificat instalatia. ce am descoperit k dak scot papucul B+ (rosu) de la releu se remedia problema (dar ramaneam fara incarcare ) . Asa k am tras fir direct de la + baterie la B+ de la releu incarca bine si merge motorul bine.
Problema este daca am facut bine? si care ar fi problema, ceva scurt sau da la masa pe circuitul care vine de la contact cheie la releu? Am observat ca am o pierdere de tensiune pe circuitul + baterie + releu. Printre altele am schimbat releul, puntea de diode, curatat contacte. Am masurat tensiunea 14,4 pe alternator, 14,2 - 14,4 pe baterie care este in garantie. Multumesc anticipat. |
--------------------
DACIA
1410 berlina
1999 ALB
- PH-98-ARD
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#1672
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
pai firul albatru ce e pus la b+ duce la plusul bateriei si ajunge la baterie,daca ai tras fir direct dar cu o sectiune mare nu orice fir,cand soti papucul de la alternator ii anulezi excitatie prin rumare nu incarca si motorul isi ia curent din acumulator
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1673
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
vezi sa nu lasi firul ala cuplat ca ramii fara baterie
circuitul este asa : baterie fir albastru , alternator bloc lumini, contact, panou sigurante , bobina inductie altermator releu incarcare defectul il poti afla masurind , verifica totusi si sertizarea papucului la bobina de inductie la + acolo unde sint 2 fire ce rezistenta are rotorul la alternator poti inlocui firul de la tablou la bobina si alternator , este firul mai subtire care vine cu unul gros , ambele sint de culoare rosie citeste penultimul alineat din postul asta This post has been edited by bygy007: 31 Jan 2011, 23:07 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
bombonell |
![]()
Post
#1674
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 14 March 08 ![]() |
Multzam Bygy! Citisem cam toate posturile si ale tale sunt fff folositoare. Am masurat si surpriza aveam o pierdere de tensiune intre + baterie și + releu de incarcare de peste 3V, asa k am luat pe rand cum ai spus: masele sunt bune, la alternator bine, la blocul de lumini binisor am mai strans surubul, la contact o piedere de peste 1V, s-a rezolvat desfacut contactul curatat si e OK, apoi am tras fir nou la bobina (inainte aveam doar 9V si un pic) și la alimentare releu de incarcare. Acum este bine, tensiunea de incarcare f. buna (14,2 - 14,4 era bine si inainte), pierdere de tensiune f buna 0,1 mai trepideaza la turatii la rece dar apoi nu mai da in nas. e posibil sa am ceva probleme si la bobina/avans?
Multzam inca o data! |
--------------------
DACIA
1410 berlina
1999 ALB
- PH-98-ARD
|
|
Iuli |
![]()
Post
#1675
|
Membru autentic Group: Members Posts: 271 Joined: 15 November 08 ![]() |
alternator de matiz se monteaza usor are 50am si 14,4 v
|
--------------------
dacia
dacia
88/1310
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#1676
|
![]() Nu ne tragem din maimuțã,dar ne îndreptãm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
da ai dreptate am montat pe o dacie dar a trebuit sa scot releu de pe alternator si sa fac modificare cu releu de dacie(masina era din 1998)ca nu a vrut sai pun fir de excitatie cu beculet,si incarca normal (adica14-14,5) dar era de 80 amperi de pe unu care era full
This post has been edited by nikuniku: 1 Feb 2011, 23:09 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#1677
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
si care-i smenul? ca nu ti se aprinde becul cand nu incarca? mare branza...nu ai indicator de incarcare in bord? si eu am pus alternator strain, dar nu ma intereseaza sa-mi arate pe bec atat timp cat am indicator! mai bine lasai releul ala, mai mult ca sigur e de calitate mai buna decat cel romanesc!
|
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1678
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
![]() |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
nikuniku |
![]()
Post
#1679
|
![]() Nu ne tragem din maimuțã,dar ne îndreptãm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
adaniel69 si mecanick_maverick daca vine unu la voi cu masina si vrea sa-i puneti roti de tractor,tu-i spui ca nu e bine si el insista,ce faceti ?? le montati sii luati banii,am dreptate???
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#1680
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
@nikuniku: nu prea vad legatura... in primul rand nu sunt mecanic, in al doilea rand as face ce e mai bine pentru masina! mi se pare o prostie sa elimini releul incorporat si sa pui romanesc... nu zic ca e rau becul, dar atat timp cat este indicator de incarcare, nu e obligatoriu si becul! dar daca ai facut modificarea..... asta e... te adaptezi...
am si eu la alternator un pin L si cred ca acolo vine becul, dar sa se incalzeasca afara si poate il leg si eu! am pus protectie cand dau la automat sa nu primeasca curent alternatorul(cu un releu)! nu inteleg de ce esti asa rau nikuniku... |
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:50 |