Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
Snoopz |
![]()
Post
#1711
|
||
Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 7 July 08 ![]() |
|
||
--------------------
NU
NU
NU
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#1712
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
deci ai un cablu de la - baterie la electromotor , apoi unul de la alternator la aripa stinga fata , si pe sub bord , dar importante sint astea 2
acolo trebuie sa fie curat sa nu fie rugina si contact ferm si in special la prinderea releului de aripa , conteaza pentru ca pe acolo isi ia minusul nu strica si o masuratoare de genul asta |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#1713
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
mi-am facut rost de un alternator golf2.am schimbat rulmentii in el am rezolvat si prinderea.problema este ca nu incarca bine.incepe sa incarca dar nu are vlaga...poate are ceva?diode?releu?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1714
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Hristos a Inviat la toti,dupa cum zici posibil sa fie din releu sau diode ,pune-te pe verificat ,si eu am aunu de r25 de 75A si nu imi incarca mai mult de 13,5 indiferent de consumatori sau turatie,dupa paste il desfac si ma pun pe el
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#1715
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
Adevarat c-anviat!asta e de 55A de pe un golf 2 cu clima.eu am renovat si cel de dacie schimbat rulmenti carbuni,dar la ralanti cu consumatori nu mai are putere.nu se poate lega cumva releul daciei in loc de releu incorporat?stiu ca e impreuna cu carbunii dar nu exista ceva rezolvare?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1716
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
poti pune o fulie cu diametru mai mic , si da se poate pune releu de dacie dar trebuiesc facute modificari la alternator , se scoate puntea suplimentara si releul apoi o perie se leaga la masa si a doua perie la DF la releu , am mai scris eu pe undeva
This post has been edited by bygy007: 24 Apr 2011, 12:42 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#1717
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
am fulie de oltcit pe el.mi-ar interesa pe mine ceva schema cum sa leg relul de dacie.dar daca scot relul iese impreuna cu carbuni nu?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
RotaruC |
![]() ![]()
Post
#1718
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 25 March 11 ![]() |
Buna ziua! am si eu urmatoarea problema.Regulatorul de tensiune incorporat, se afla in spatele alternatorului s-a defectat si nu stiu ce pot sa fac, ca piesa nu-l gasesc separat si alternatorul cu totul este fffff scump, imi cer scuze stiu ca aici este pentru Dacia sub anul 2000 dar poate ma poate cineva indruma. Am o solenza 1.4 mpi. multumesc mult si imi cer scuze din nou. poze aici: http://www.daciaclub.ro/Solenza-Alternator-t211400.html
This post has been edited by RotaruC: 25 Apr 2011, 10:51 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 clima
|
|
Cioby92 |
![]()
Post
#1719
|
![]() Membru fara semnalmente Group: Members Posts: 402 Joined: 22 December 09 From: Brasov ![]() |
Salutare baieti, azi am spalat motorul babei mele si am observat un fir de +, care vine din instalatia electrica in releul de incarcare, ca are izolatia topita, mai exact este un fir rosu, nu cred ca este de mult topit deoarece acum 3 saptamani am vopsit masina totodata si contraripile si il observam daca avea topita izolatia.O cauza, dar nu sunt sigur, ar fi ca am uitat, acum o saptamana, contactul pus si mi-a golit bateria, iar de atunci nu imi mai merge nici spritiera de la rezervorul de lichid de parbriz. As vrea sa stiu ce rol are, unde merge acel fir si daca as putea sa il schimb singur sau daca ar fi mai bine sa apelez la un electrician.
Azi nu am avut aparatul la mine si am facut poze cu telefonul(era setat pe VGA, deci nu se intelege prea bine) maine revin cu poze clare. This post has been edited by Cioby92: 26 Apr 2011, 00:21 Attached thumbnail(s) DSC01257.JPG ( Size: 43.08k ) Number of downloads: 1537 DSC01260.JPG ( Size: 53.41k ) Number of downloads: 1635 |
--------------------
Dacia
1300/1976
cu elemente de 1310
- BV 01 EMP Dacia Logan 1.4 MPI Laureate GPL 2008 B 12 ZVK
I'll Make You an Offer You Can't Refuse |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1720
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ala merge la bobina de inductie , dar daca ala e topit atunci si ala de la bobina la panoul de sigurante e la fel
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#1721
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Oscilatiile nu sunt numai de la masa, ci pot fi de la releu sau baterie. Cand releul e dictat de ce-i in baterie, si sigur asa e, el nu poate trece peste cuvantul ei, dar incearca. Asta-i da mereu peste nas. Si asa se contrazic, pana apare un "copil" care cere de mancare, releul preia sarcina si-i asigura aluia confortul, tipand serios la alternator. Bateria e bucuroasa ca alternatorul isi face treaba impreuna cu releul, si sta linistita. Cand "copilul iese afara", incepe disputa intre alternator si baterie " dai si tu, dau si eu" , si asa o tine pana tarziu. Daca e electronic releul, numai daca te implici sa modifici in schema poti rezolva.Daca e electromecanic, poti sa-l reglezi sa mearga perfect, sa bage constant si fara sa se observe oscilatiile(ca tot le va avea, dar vibratii dese de nu se vad la becuri), indiferent de turatie si consum.
Pune aparatul de masura intre fir si releu si vezi ce tensiune gasesti, sau ohmmetrul intre papucul releului si masa, si daca e zero, e in scurt. E posibil ca firul sa fi fost bagat de cineva in alt loc sau dat la masa, si cand a vazut ca se inroseste l-a scos repede, iar releul sa nu fie defect. Urmareste-l pana sub bord, ca e posibil sa fie lipit de alte fire, si cand pui contactul sa nu lansezi vre-o racheta. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
tictac |
![]()
Post
#1722
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 28 January 10 ![]() |
Hristos a inviat
Ma poate ajuta si pe mine cineva care are idee despre partea electrica la Dacia berlina. Orice as face nu imi arata voltometru pe bornele la baterie mai mult de 12,6 V. am inteles ca trebuie sa fie 13,5 si 14,4 in sarcina. sau am inteles eu gresit ? am schimbat alternatorul cu unul mai vechi care nu stiu daca e bun sau nu... si tot 12.6..12,8 maxim. am schimbat carbunii, am schimbat punte redresoare, am curatat rotoru. am curatat canalele dintre lemele pentru a scoate firele de metal ramase de la curatare. si din cate am gasit pe aici prin alt post, cred ca am reusit sa masor si valorile lameler rotorului. toate au aceias valoare. in schimb statorul nu stiu cum se verifica. prin acelasi post zicea ca se verifica la ochi de prajeli ceea ce nu pare sa aiba. oricum dupa toate manevrele astea si cu cel mesterit si cu cel nemesterit tot 12,6 V arata. releul de incarcare e schimbat de vreo 2 sapt. nu am scos niciodata bornele cu motorul pornit ca am inteles ca se arde la secunda. am pus voltomentru pe + de la alternator "B+" 12,4V. pe papucul de la releu DF am 0. pe papucul de "excitatie" de la alternator care cred ca e tot cel DF ![]() ![]() cu faza scurta fara alti consumatori 12,1, faza lunga 12 / 11,98. ce sa i mai fac? sa ma apuc cu ciocanu de ea ? ![]() This post has been edited by tictac: 26 Apr 2011, 22:14 |
--------------------
Dacia
1310
1997
- B 62 RRN
|
|
Cioby92 |
![]()
Post
#1723
|
![]() Membru fara semnalmente Group: Members Posts: 402 Joined: 22 December 09 From: Brasov ![]() |
Am rezolvat problema sau cel putin cred ca am rezolvato, am desfacut tot manunchiul de fire si am observat ca era topita izolatia pana in dreptul imbinarii cu firul ce duce de la bobina in tabloul de sigurante, asa ca am taiat firul cu izolatia topita si am cositorit altul luat de pe alta instalatie electrica. Cred ca problema a fost de cand am lasat contactul pus iar bobina era fierbinte.
Cu spritiera am rezolvat, nu faceau contact papucii de pe firul ce iese din maneta de comanda a stergatoarelor si merge la spritiera. This post has been edited by Cioby92: 26 Apr 2011, 22:43 Attached thumbnail(s) DSCN1077.JPG ( Size: 2.04mb ) Number of downloads: 1647 DSCN1079.JPG ( Size: 2.04mb ) Number of downloads: 1520 DSCN1080.JPG ( Size: 1.81mb ) Number of downloads: 1463 |
--------------------
Dacia
1300/1976
cu elemente de 1310
- BV 01 EMP Dacia Logan 1.4 MPI Laureate GPL 2008 B 12 ZVK
I'll Make You an Offer You Can't Refuse |
|
Minel |
![]()
Post
#1724
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Se da , alternator de 36 Ah , NOU primit cadou de la un unchi .... problema consta ca .. pe langa cele doua borne .... +B ( se leaga plusurile ) .... si -D ( se leaga tresa de masa ) ... mai are o borna C .. aceiasi dimensiune a surubului M4 .......unde se leaga ce anume .... ? eu ma gandeam condensatorul .....
![]() Si o poza cu "alternatorul'" Imag007.jpg ( Size: 252.15k ) Number of downloads: 509 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1725
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(Minel @ 26 Apr 2011, 21:58) Se da , alternator de 36 Ah , NOU primit cadou de la un unchi .... problema consta ca .. pe langa cele doua borne .... +B ( se leaga plusurile ) .... si -D ( se leaga tresa de masa ) ... mai are o borna C .. aceiasi dimensiune a surubului M4 .......unde se leaga ce anume .... ? eu ma gandeam condensatorul ..... ![]() Si o poza cu "alternatorul'" Imag007.jpg ( Size: 252.15k ) Number of downloads: 509 ... nu mai e nou , are cel putin 1 an ![]() Si acum serios - e M5 nu M4 si este de fapt centrul stelei ( stator în stea ) , la care se conecteazä releul de indicare a încärcärii la tractoare si la RABA . Attached thumbnail(s) img02.jpg ( Size: 19.77k ) Number of downloads: 269 |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
ghitza |
![]()
Post
#1726
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Salutare,Zilele astea am pus pe masina un alternator de R25 Valeo de 75A mai bine zis am vrut sa il pun pana la proba ,adica incarca dar cand aprind faruri se aprinde si martoru de ceata desi nu e aprins din buton ,semanlizari ,avarie acele de la benzina si apa sar la maxim si infraneaza putin motoru iar acu de la incarcare se duce spre rosu.Am mai observat ca ,atunci cand pun pozitiile se aprin si avariile dar nu palpaie raman aprinse
Cu cel clasic care l-am avut innainte nu facea asa ceva si l-am montat innapoi,care va stti mai bine la electrica va rog sa va dati cu parerea ca mi-am mancat nervi astazi cu el.De incarcat incarca 14,3 fara nimc la relanti dar cand aprind si face toate cele descrise incarca 13,7-8 sub care nu scade <span class='edit'>28 Apr 2011, 15:33:</span> si poza cu nebunu 29 Apr 2011, 09:24: nimeni nici o parere This post has been edited by ghitza: 29 Apr 2011, 08:24 Attached thumbnail(s) SDC13609.JPG ( Size: 450.75k ) Number of downloads: 431 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1727
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
citeste ce scrie langa borne, si cum l-ai conectat la instalatia masini.
de unde ai recuperat alternatorul si care era starea lui, This post has been edited by ct-03-tvy: 30 Apr 2011, 17:54 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#1728
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Sper sa nu se supere nimeni pe mine ca postez aici.O singura intrebare am. Am o Dacie din '99 cu stergatoarele pe temporizator, difera maneta stergatoarelor fara temporizator fata de a mea? Tre s-o schimb si as vrea sa stiu daca este vreo diferenta.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1729
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca este masina din semnatura , merge orice maneta , instalatia electrica difera
uite aici fara temporizator si cu temporizator This post has been edited by bygy007: 30 Apr 2011, 21:50 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#1730
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Vad ca l-ati uitat pe tictac. Pai daca pe Df ai zero, de ce nu pui roata de rezerva?
Tu ai umblat la efect pana acum, adica la alternator, poate l-ai si stricat, dar la cauza nu te-ai bagat, adica la releu. Ia releul, da cat poti de tare cu el de pamant, si pune unul mecanic care te va tine 20 de ani, si daca te implici sa-l reglezi, va incarca mult mai corect ca cel electronic. Am multi cu lopata deasupra capului, dar ete asa vreau eu, mecanic, ca-i mai bun! Minel, vad ca nu te manifesti, semn ca ai inteles ce-ti spune mecanic. Da, este adevarat, acel surub e pentru a culege tensiune-martor la incarcare, pentru bec la bord. Asa erau alternatoarele acum 30 de ani. Zici ca-i nou? |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#1731
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Multumesc mult!!!
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
schumi_86 |
![]()
Post
#1732
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City ![]() |
Salutare la toata lumea,postez in topicul asta despre problema care o am la contact,dupa ce am cautat si nu am gasit nimic concret.
Am caderi de tensiune pe contact din ce banui eu,mi se intampla de regula dupa ce merg o perioada cu masina,o opresc si dupa ce dau sa o pornesc pauza,nu declanseaza elctromotorul,am incercat si treaba cu firul de la + baterie la demaror si asa porneste,cred ca este partea elctrica din contact de vina. In momentul cand dau la cheie se aude un fel de tacanit infundat prin zona cu bobina de inductie dar nu pot sa-mi dau seama ce se aude,ca din cate stiu eu Dacia nu are releu pe contact.....Aveti idee ce ar putea fi?? Aseara dupa ce am ajuns acasa dau sa o pornesc sa o bag in garaj si n-a vrut,dupa ce am bagat-o in garaj am lasat-o 10 min si dupa a luat-o si din cheie.... ![]() Multumesc anticipat pt.sfaturi si pareri! |
--------------------
Dacia
1310
1988,berlina
- CT-00-ZMP
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1733
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ia in aparat de masura si masoara vezi de unde este problema , unde nu iti vine tensiune , pe ce fire de la mufa contact , ai 4 fire acolo parca
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1734
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Dacä si cu buton extern face la fel nu-i din contact baiu' , e din cärbuni (uzati excesiv sau cärbune blocat ).
Pune mînuta si desfä electromotorul , pune-l la punct - dacä-l mai chinui asa distrugi colectorul si nu-l mai rezolvi nici la strung . |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
schumi_86 |
![]()
Post
#1735
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City ![]() |
Multumesc pt.sfaturi,am sa masor maine tensiunea pe firele de la contact si revin.
Electromotor am altul caruia nu trebuie sa-i schimb decat carbunii si e bun de pus pe masina,daca nu ai dau de cap am sa schimb si electromotorul pana la urma. 24 May 2011, 14:24: Azi am terminat de instalat butonul de pornire,acum merge astept sa vad cum se comporta si dupa ce merg o perioada cu masina. Am masurat tensiunea pe firele de la contact si inainte sa pun contactul aveam 12.8 V, dupa ce am pus contactul 11.9 V si cand am dat sa pornesc a scazut la 1V tensiunea. This post has been edited by schumi_86: 24 May 2011, 14:24 |
--------------------
Dacia
1310
1988,berlina
- CT-00-ZMP
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1736
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Una bucatä bornä sulfatatä , firul albastru care vine de la + baterie la blocul de lumini are papucii ne strînsi ( dupä ce dai la automat zona cu problemä se încälzeste ! ) .
Urmäresti traseul începînd de la baterie , nu ar trebui neglijatä nici borna minus . |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
schumi_86 |
![]()
Post
#1737
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City ![]() |
La firul acela de la blocul de lumini chiar nu m-am uitat,am sa-l verific.
Bornele sunt stranse cum trebuie pe baterie,firul care vine din bord la demaror face contact bine,chiar ieri l-am verificat sa faca contact bine. |
--------------------
Dacia
1310
1988,berlina
- CT-00-ZMP
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1738
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
mai poate fi o peoblema de la electromotor , de la rotor sa fie dezlipite stegulete (detalii aici) si cind o perie ajunge pe pozitia aia nu mai se asigura curentul pentru a invirti rotorul
This post has been edited by bygy007: 24 May 2011, 19:47 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#1739
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
salut,
este pe forum de vanzare un alternator bosch de 14v si 65 amperi, este bun pentru o dacie pe carburatie? are releu incorporat |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
gmx4speed |
![]()
Post
#1740
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 27 February 11 From: DAMBOVITA ![]() |
salut, am si eu o problema cu alternatorul sau releul.nu stiu ce sa ii mai fac .am schimbat si releul si alternatorul si toate imi incarca 18-19v.ce sa fac?
va rog ajutati-ma si pe mine.o sa revin cu niste poze. <span class='edit'>2 Jun 2011, 13:32:</span> acum ceva vreme imi incarca prea putin.am fost la cineva care a desfacut alternatorul si mi-a schimbat o dioda ca era arsa.dupa care mi-a m anulat un fir care venea la releu(al treilea). acum imi incarca prea mult.ce sa ii mai fac? This post has been edited by gmx4speed: 2 Jun 2011, 13:35 Attached thumbnail(s) Image0986.jpg ( Size: 319.01k ) Number of downloads: 359 Image0987.jpg ( Size: 298.55k ) Number of downloads: 298 |
--------------------
Dacia
Dacia
1986
- B 75 CDE
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:38 |