Instalatie GPL
![]() ![]() ![]() |
Instalatie GPL
lucianwwl |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 16 March 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Berlina
Berlina
- ag 06 wwl
|
|||
Valt3r |
![]()
Post
#92
|
valt3r Group: Members Posts: 15 Joined: 5 August 05 From: Constanta ![]() |
Puneti un fund de sticla de plastic de 1/2 litru cu o gaura de grosimea degetului mic la filtrul de aer .Reglajul de aer se face pe benzina. Merge mai bine.
|
--------------------
DACIA 1310
DACIA 1310
1980
- ct 05 rtj
|
|
licrimon2002 |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 10 May 05 ![]() |
Va salut !
Am o rugaminte pentru cei care au spus ce consum au : va rog precizati daca ati facut consumul afara sau in localitate si ce tip de cutie de viteze aveti (4 sau 5 trepte). Va multumesc anticipat. |
--------------------
DACIA
1310 L
(1994) si LOGAN (2006 1.5 dci)
- xx xx xxx
|
|
lds_ok |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 19 April 05 ![]() |
QUOTE(lucianwwl @ 11 Aug 2005, 07:37) acum revin cu o noua intrebare: aveti idee cat costa o electrovalva de benzina? noua,sh,nu mai conteaza....... nasol ca vine iarna in curand! altfel, traiasca gazul! Chestia cu fundul de sticla nu este valabila pt toate instalatiile.Mie nu mi a obturat nimeni instalatia si consuma in afara 7.3 l/100(consum facut de 2 ori cu 4 oameni in masina pana la mare). Nu zic ca nu or merge unele cu aerul obturat..... ![]() |
--------------------
Fiat
Punto
1.7 TD
|
|
Valt3r |
![]()
Post
#95
|
valt3r Group: Members Posts: 15 Joined: 5 August 05 From: Constanta ![]() |
Cu motorul cald pui mina si opturezi putin cite putin aerul si daca se mareste turatia tragi concluzia daca tr sau nu tr opturat... Un taximetrist mi-a zis (si am facut si asa si merge bine) sa dau pe iarna clapeta de aer si sa opturez de tot partea care duce la galerie....Dar nu toate clapetele inchid la fel....
|
--------------------
DACIA 1310
DACIA 1310
1980
- ct 05 rtj
|
|
stefanel |
![]()
Post
#96
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 6 July 05 ![]() |
Salut. Aceeasi problema am avut-o si eu, m-a lasat in intersectie de n ori, chiar si dupa reglajele facute de ei (cam la 600 rot/min relantiul, instalatie Autronic). Dupa ce se incingea motorul, nu mai pornea nici pe benzina decat dupa 5-10 minute, timp in care o lasam sa se raceasca. Am schimbat electrovalva de benzina si tot asa, ma lasa in intersectie dupa ce plecam din service.
Am schimbat in primul rand platina, i-am reglat aprinderea apoi am mai strans stutul de la furtunul cu robinet care intra in carburator pt ca lua aer pe langa el. Am verificat daca am aer pe instalatie si chiar asa a fost, l-am eliminat si merge bine de atunci. Incearca si tu: platina, aerul din instalatie si strange stutul care intra in carburator. Problema este ca la mine merge cu robinetul deschis la 3/4 de tura de la minim si imi consuma f mult ( cam 9% afara fata de 6,5 pe benzina), in schimb trage bine si pot depasi 120 Km/h. Spune-mi, te rog, cum ai reglat tu gazul din robinet si din relantiul de la plosca? |
--------------------
renault
clio symbol
2006 expression DCI 80CP
|
|
lucianwwl |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 16 March 05 ![]() |
O chestie utila!
Daca lectrovalva de benzina nu mai inchide (complet), dar ea "tacane" cand pui,iei contactul se poate repara. Se desface electrovalva complet, in interior are un arculet care apasa pe supapa si inchide fluxul de benzina, arculetul ala e de vina, il schimbati sau il intindeti si ati rezolvat problema. Eu m-am dus la service si foarte rpd vroiau sa-mi ia 50 de lei sa-mi puna o alta electrovalva folosita ...... Sper sa va fie de folos! |
--------------------
Dacia Berlina
Berlina
- ag 06 wwl
|
|
Valt3r |
![]()
Post
#98
|
valt3r Group: Members Posts: 15 Joined: 5 August 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(stefanel @ 15 Aug 2005, 21:50) Salut. Aceeasi problema am avut-o si eu, m-a lasat in intersectie de n ori, chiar si dupa reglajele facute de ei (cam la 600 rot/min relantiul, instalatie Autronic). Dupa ce se incingea motorul, nu mai pornea nici pe benzina decat dupa 5-10 minute, timp in care o lasam sa se raceasca. Am schimbat electrovalva de benzina si tot asa, ma lasa in intersectie dupa ce plecam din service. Am schimbat in primul rand platina, i-am reglat aprinderea apoi am mai strans stutul de la furtunul cu robinet care intra in carburator pt ca lua aer pe langa el. Am verificat daca am aer pe instalatie si chiar asa a fost, l-am eliminat si merge bine de atunci. Incearca si tu: platina, aerul din instalatie si strange stutul care intra in carburator. Problema este ca la mine merge cu robinetul deschis la 3/4 de tura de la minim si imi consuma f mult ( cam 9% afara fata de 6,5 pe benzina), in schimb trage bine si pot depasi 120 Km/h. Spune-mi, te rog, cum ai reglat tu gazul din robinet si din relantiul de la plosca? Am rezolvat problema cu oprit dupa 3km .Prea mult gaz...Mai taie gazul...Am scris mai in urma cum il reglez eu... |
--------------------
DACIA 1310
DACIA 1310
1980
- ct 05 rtj
|
|
ofitzer |
![]() ![]()
Post
#99
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 22 April 05 From: Bucuresti, sector 3 ![]() |
Pentru: Valt3r
Am o dacie 1310 berlina cu 5 trepte din noiembrie 1997 (la zero km). De aproximativ 2 ani mi-am bagat instalatie pe gaz GPL- BRC. Merg zilnic cu masina.... f rar a stat o saptamana ... doar cand eram in concediu si nu mergeam cu ea. Masina merge f bine, are putere la fel ca pe benzina si doar iarna o pornesc pe benzina. Singura problema e consumul (e cam mare): - in oras e cam 11 vara si 12 iarna. - in afara e cam 10. Periodic, 4-6 luni mai ma duc sa imi regleze baietii de la firma unde m-am montat instalatia BRC (firma e cea de la Ilioara, intr-o curte langa o benzinarie). Exemplu: am serviciul in afara orasului (mai exact merg pe centura zilnic 40 km dus-intors), butelia de GPL are 48 litri, cand alimentez dau contuarul de la kilometraj la zero si nu reusesc sa merg peste 500 km cu plinul facut. Vreau sa fac sa am si eu un consum de 7% ca Valt3r. Ieri am vrut sa o relgez dupa cum a scris pe forum. Dupa o verificare si atentie la cum regleaga cei de la firma sunt 3 puncte de reglare: 1-surubul de pe furtun - care am inteles ca e relantiul 2-are un surub in care se baga un imbus - cum te uiti la pulmon (asa am inteles ca se chama chestia aia prin care trece gazul) pe o margine. 3-are un surub mai maricel rotund - care se afla exact sub surubelul in care intra inbusul. Valt3r, tu ai spus ca se regleaza asa: " Locuiesc in Constanta si muncesc in afara orasului si am un consum in medie de 7 % fara sa ma laud...Incercati si voi asa..din plamin un reglaj cit mai inchis umblati iara la surubul de pe furtun obtiniind o turatie mai mare si iara la plamin mai putin ... In final trebuie sa obtineti o cursa foarte mare a surubului de pe furtun ca sa treaca prin slabturat turat si iar slabturat... Se intimpla sa ai impresia ca iese surubul si masina merge bine in continuare.....Acum trebuie strins surubul de pe furtun pina ii da in nas cind o turezi si il desfaci o juma de tura sa se tureze normal.... " dar pe plamanul ala eu am doua surubele (unul pe imbus si unul mai mare) deci din care sa reglez?!?! Acum 2 zile am facut plinul si ieri am reglat asa: - am strans surubul ala mare o tura si 1 sfert si am mai marit relantiul de pe furtun ca sa ramana la 900 rotatii. Puterea (forta la acceleratie) e la fel.. sau nu imi dau eu inca seama de diferente. Peste 1-2 saptamani (depinde cati km o sa fac) o sa va spun cat mi-a consumat. Pana atunci... daca mai sunt soferi care si-au reglat instalatia GPL (poate au chiar BRC) si au avut succes in: consum mic si masina sa mearga fara probleme sa ne spuna si noua!!!! Mai vorbim, GYGY ![]() |
--------------------
DACIA
BERLINA
- B-28-HGI
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu mi-am pus instalatie Lovato. Masina e din '99 pe carburatie dar vreau sa spun ca la mine consuma 7.5 in afara si in oras nu i-am facut consumul dar o sa fac si asta. Cat despre alergat e mai puturoasa ca pe benzina dar nu e diferenta mare. Mie unul mie se pare ca mananca norii si pe gaz (evident pentru o dacie); dar la asta bineinteles contribuie motor bun, bine intretinut, aprindere electronica fara platina (renuntati fratilor la platina), instalatie Lovato (care sunt adevarate) plus reglata bine.
Succes la toata lumea si dati-i GAZE !!! ![]() ![]() ![]() This post has been edited by ionutctn: 7 Sep 2005, 08:46 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
vick |
![]()
Post
#101
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 7 September 05 From: Romania ![]() |
Tu cum ai renuntat la platina?? (suna misto, nu?
![]() Si ca sa nu fiu off-topic, mie mi-a consumat 7,3% afara, iar in oras nu am calculat inca... Asta cu reglajul lor, ca acuma am umblat io si....sa fiu sincer nu cred ca merge mai bine.... ![]() |
--------------------
DACIA
1310L
- B01POL SAU NU ...
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Mi-a montat cineva o aprindere electronica care numai foloseste platina. Diferenta e mare credeti-ma. M-a costat 800k Lei dar face toti banii. La inceput nu mergea bine in sarcina motorul dar nu era din aprindere, era din culbutori prea stransi si ca urmare mergea in 3 ca nu deschidea destul. Dupa ce am reglat culbutorii (apropo ca sa mearga bine pe gaz culbutorii se lasa un pic mai slabi decat normal) mergea ceas. Clantane la ralanti dar inauntru nu se aude si nici nu ma intereseaza atata timp cat merge bine si pe gaz si pe benzina.
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
Valt3r |
![]()
Post
#103
|
valt3r Group: Members Posts: 15 Joined: 5 August 05 From: Constanta ![]() |
Dupa 3 km se oprea motorul.Am descoperit de ce. Pierdeam apa pe la robinetul de caldura si plaminul nu isi mai facea incalzirea cum trebuie.Stiti ca gazul la trecerea din stare lichida in stare gazoasa (sau de la o presiune la alta)absoarbe caldura adica se raceste.Concluzia este sa verificati instalatia de racire ,aerisire alea alea...Bafta
PS...Am facut Constanta-Craiova consum 7% Am mers cu 3000 de ture in treapta a cincea .(ca nu functioneaza kilometrajul ![]() Consumul mare de gaz cred ca e dat de uzura motorului.. This post has been edited by Valt3r: 12 Sep 2005, 01:02 |
--------------------
DACIA 1310
DACIA 1310
1980
- ct 05 rtj
|
|
make_bd |
![]()
Post
#104
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 8 September 04 From: Birlad ![]() |
QUOTE(adumitrachy @ 18 Jul 2004, 22:35) Faza cu pornitul pe gaz o pateam si eu. Cateodata nu pornea nici daca o impingeam. Beleaua era de la robinetul ala care intra in carburator Am aflat cum se regleaza instalatia ca la carte. I: se da filtrul de aer pe iarna, dar se scoate racordul flexibil dintre filtru si galerii II: se strange la max robinetul ala care intra in carburator , dupa care se da drumu la fix 4 ture III: din suruburile alea 2 de pe pulmon se regleaza relantiul gros si relantiul subtire IV: daca motorul e prea puturos dupa reglaj, se mai da drumul cu 1/2 ture din robinet; daca vi se pare ca trage prea tare, se mai strange cu 1/2 ture La mine, mi-a reglat instalatia cu motorul oprit, dar imi explica ce regleaza. Cand i-am dat cheie, a pornit la sfert si merge perfect. Consumul este de 7.5 in afara, cu 2 oameni in masina si mers constant cu 100-110. Am facut gafa si am lasat un "destept" sa-mi umble la instalatia de gaz "sa o regleze" si nu mai tragea de nici o culoare. Inainte consuma cam 9% afara si 11% in localitate (dar mergea de nu ziceai ca e pe gaz). Am cautat prin topicuri o metoda de reglaj, printre care si acesta. Chestia e ca m-am blocat la faza cu "relantiul gros si relantiul subtire". Mi se pare ca aici e chestia cea mai importanta ... ![]() Te-as ruga daca poti sa mai detaliezi punctul III . Multumesc. |
--------------------
DACIA 1310 - 1985
Berlina
- VS
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o problema va rog mult sa ma ajutati. Pe gaz merge bine bun pana aici.
Opresc motorul, dau pe benzina, pun contact, valva de benzina deschide ca o aud. Mai fratilor si porneste pe benzina dupa vreo 4 automate prelungi. Dupa ce a pornit merge ceas si pe benzina rotund alearga super. Sa fie pompa de benzina? Mentionez ca am din aia capsulata fara coada (masina e din '99 pe carburatie). Multumesc de pe acum de raspunsuri. This post has been edited by ionutctn: 5 Oct 2005, 16:50 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
cata23 |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 July 05 From: Tg-Jiu ![]() |
Pai nu ma prea pricep la GPL, dar banuiesc ca e normal ce ti se intampla, pe data ce treci pe gaz, cred ca se consuma si benzina din carburator si fiind gol e normal sa dai la automat, pana baga pompa benzina....
|
--------------------
Dacia
Nova
- GJ-03
|
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
E normal sa fie asa. Benzina dintre electrovalva si carburator se arde in timpul mersului pe gaz. Cand incerci sa o pornesti pe benzina trebuie intai poma sa bage benzina in carburator si abia dupa ajunge si in cilindri. Vezi ca butonul care face trecerea de pe benzian pe gaz are 3 pozitii. Daca treci de pe benzina pe mijloc se taie benzina si gazul. Abia dupa ce se motorul da sa se opreasca dai pe gaz. Cand dai de pe gaz pe mijloc se deschide electrovalva de la benzina si o sa bage concomitent si benzina si gaz. Cand vezi ca motorul da sa se innece treci pe benzina. Si masina va porni dupa la cheie.
|
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Recomandari:
Principiu de reglare instalatie gas: -daca aveti analizor folositi-l in tandem cu o reglare naturala ( functie de ce vreti de la masina). Nu o faceti doar cu aparatul ca nu tine la toate masinile Pt asta trebuie sa stiti cam cum functioneaza un vaporizator. In doua cuvinte (pt ca voi mai reveni) sunt 3 reglaje: - ralanti (membrana mica sau o diuza la unele) - saturatia (membrana principala - cea mare) - sarcina (robinetul de vacum de pe furtun) Se urmareste intersectia (pe grafic) primelor 2 . -deschizi mai mult (cateva filete) robinetul de vacum - dai ralanti-ul la min -reglezi (strangi ) membrana principala ( saturatia) pana aprope ca moare motorul. Dai pu tin inapoi. -maresti putin ralanti-ul (pt ca cele precum Lovato cand se deschide membrana principala se inchide cea mica ) dar nu inainte pt ca masina iti va da in nas si apoi dupa aia pleaca tare daca nu ti s-a oprit deja in intersectie . Deci trebuie sa ai mare grija de ralanti pt a nu ti se opri -apoi strangi robinetul care regleaza vacumul (cu ea accelerata sau in reprize sprit sau amalari) pana cand nu mai are vigoare (da in nas motorul). Dai putin ianapo sa ai forta ( reglajul asta e functie de vacumul masinii...calea deaer...etc) si - si gata E bine sa mariti in prealabil avansul (din cauza diferentei de cifra octanica) GPL-ul putem sa-l compresam mai mult fara sa se autoaprinda. Deci vom optine performante mai bune marindu-i avansul In principiu de acum daca vreti mai multa putere dati drumul la robinetul de vacum. Daca vreti mai putin consum strageti (opturati vacumul ) din acelasi robinet Recomandare: - Atentie mare la etansarea mixerului de galeria de admisie pt ca poate trage aer fals iar motorul nu-l mai poti regla...adiga il reglezitu sa mearga cat de cat bine dar in consum mare. Faceti etansarea cu silicon, nu va lasati doar la ceea ce face macanicul - FOOATRE IMPORTANT: nu porniti iarna direct pe gas nici macar pe automat ( pt ca la prima decelerare de motor pe la 200 rpm trece automat pe gas) . Lasati sa se ridice putin acul de temperatura motor pt ca apa din circuitul primar de racire trece prin vaporizator sa incalzeasca gazul. Dupa aia treceti. Daca nu-i destul de calda, membrana din spate (la multe instalatii) e prea tare si poate pierde gas in instalatia de apa, pe langa. Acolo expandandu-se gasul apare o carede de temperatura ca-n voporizatorul A/C (aproape) deci poate apare gheata (adica chiar apare). Fiind si iarna.. vezi ca-ti bolboroseste-n vasul de expansiune. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
WOL |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 10 October 05 ![]() |
Baieti am si eu o intrebare : unde pot gasi un mecanic care se pricepe bine la reglaje GPL ?
Multumesc > |
--------------------
DACIA
1400 Break
- B-01-PVE
|
|
make_bd |
![]()
Post
#110
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 8 September 04 From: Birlad ![]() |
QUOTE(ionutctn @ 10 Oct 2005, 14:06) Recomandari: Principiu de reglare instalatie gas: -daca aveti analizor folositi-l in tandem cu o reglare naturala ( functie de ce vreti de la masina). Nu o faceti doar cu aparatul ca nu tine la toate masinile Pt asta trebuie sa stiti cam cum functioneaza un vaporizator. In doua cuvinte (pt ca voi mai reveni) sunt 3 reglaje: - ralanti (membrana mica sau o diuza la unele) - saturatia (membrana principala - cea mare) - sarcina (robinetul de vacum de pe furtun) Se urmareste intersectia (pe grafic) primelor 2 . -deschizi mai mult (cateva filete) robinetul de vacum - dai ralanti-ul la min -reglezi (strangi ) membrana principala ( saturatia) pana aprope ca moare motorul. Dai pu tin inapoi. -maresti putin ralanti-ul (pt ca cele precum Lovato cand se deschide membrana principala se inchide cea mica ) dar nu inainte pt ca masina iti va da in nas si apoi dupa aia pleaca tare daca nu ti s-a oprit deja in intersectie . Deci trebuie sa ai mare grija de ralanti pt a nu ti se opri -apoi strangi robinetul care regleaza vacumul (cu ea accelerata sau in reprize sprit sau amalari) pana cand nu mai are vigoare (da in nas motorul). Dai putin ianapo sa ai forta ( reglajul asta e functie de vacumul masinii...calea deaer...etc) si - si gata E bine sa mariti in prealabil avansul (din cauza diferentei de cifra octanica) GPL-ul putem sa-l compresam mai mult fara sa se autoaprinda. Deci vom optine performante mai bune marindu-i avansul In principiu de acum daca vreti mai multa putere dati drumul la robinetul de vacum. Daca vreti mai putin consum strageti (opturati vacumul ) din acelasi robinet Recomandare: - Atentie mare la etansarea mixerului de galeria de admisie pt ca poate trage aer fals iar motorul nu-l mai poti regla...adiga il reglezitu sa mearga cat de cat bine dar in consum mare. Faceti etansarea cu silicon, nu va lasati doar la ceea ce face macanicul - FOOATRE IMPORTANT: nu porniti iarna direct pe gas nici macar pe automat ( pt ca la prima decelerare de motor pe la 200 rpm trece automat pe gas) . Lasati sa se ridice putin acul de temperatura motor pt ca apa din circuitul primar de racire trece prin vaporizator sa incalzeasca gazul. Dupa aia treceti. Daca nu-i destul de calda, membrana din spate (la multe instalatii) e prea tare si poate pierde gas in instalatia de apa, pe langa. Acolo expandandu-se gasul apare o carede de temperatura ca-n voporizatorul A/C (aproape) deci poate apare gheata (adica chiar apare). Fiind si iarna.. vezi ca-ti bolboroseste-n vasul de expansiune. Multumesc mult pentru de scriere reglaj. Am sa incerc. O chestie.... cand umblu la robinetul de saturatie (ala mare de pe plaman) nu-mi dau seama ca s-ar schimba ceva la turatia motorului... ![]() Inca o intrebare. Mi se pare sau masina face tot mai urat cand gazul e pe terminate? |
--------------------
DACIA 1310 - 1985
Berlina
- VS
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Voi reveni cu si mai multe detalii privind reglajele la instalatie......
Aveti un pic rabdare si pe urma reglez gratis la toti de pe forum din Bucuresti ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
make_bd |
![]()
Post
#112
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 8 September 04 From: Birlad ![]() |
Multumesc mult pentru informatii. Ar fi foarte util, mai ales ca sunt dintr-un amarat de oras din Moldova (Barlad) si nu prea sunt "meseriasi" in GPL pe aici. Abia au aparut vreo 2 forme care monteaza si se tot bat pe burta cu cel analizor, dar fac niste reglaje de te doare capul.
Instalatia eu am montat-o in Buzau. Erau niste baieti care se pricepeau acolo dar ma cam dor dintii sa ma duc pana acolo. ![]() |
--------------------
DACIA 1310 - 1985
Berlina
- VS
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu pe plaman (regulator) am doua suruburi... de reglaj..unul din bronz care este pt relanti si altul (din plastic ) care este pt sarcina... (nu exista reglaj de aer... din "plaman" spre motor vine doar gaz..si nu aer...
In interiorul "plamanului" sunt doua regulatoare de presiune (foarte asemanatoare cu ceasurile de la butelie)...primul regulator aduce gazul de la presiunea din butelie (vine lichid la aproximativ 8-12 bari --presiune care depinde de temperatura exterioara) la o presiune constanta (aici exista la unele instalatii un reglaj..pe care nu este bine sa-l misti----la mine nu am nici un reglaj.Tot in acest regulator (prima treapta) se produce expandarea lichidului in gas --proces ce absoarbe foarte foarte multa caldura (daca nu trece apa calda din motor prin "plaman" el v-a ingheta. Deci prima verificare care o poti face dupa ce merge motorul cateva minute este ca plamanul sa fie fierbinte... la temperatura motorului. A doua treapta lucreaza pe principiul detentorului de scafandru...este un volum cu o membrana... membrana care atunci cand motorul "suge" se misca spre interiorul volumului... si in acel moment ea apasa pe o tija care deschide traseul de gaz. Cu cat este vacumul creat de motor mai mare cu atat si debitul de gaz este mai mare... Reglajul de relanti este de fapt un mic robinet care ia gazul din prima treapta (presiune constanta) si o da direct spre motor... (in a doua treapta). Reglajul de forta este un surub care apasa printr-un arc pe tija care deschide gazul in a doua treapta.... cad apasa mai tare atunci si vacumul creeat de motor trebuie sa fie mai mare pt a deschide mai mult gaz. Reglajul la mine se face in felul urmator: 1. inchid surubul de forta de tot (al strang pana intra de tot in "plaman") 2. pornesc motorul si reglez surubul subtire de bronz (relanti) pana cand turatia este maxima (dai intr-o parte si in alta pana incepe sa cada turatia si pui pe mijloc) 3. deschizi usor surubul de forta...mergi cu mashina si daca vezi ca nu mai are forta al mai deschizi cjumatate de tura.... si iar mergi cu mashina ...si repeti procesul numai cat sa mearga mashina bine.... cu cat deschizi mai mult cu atat consumul de gaz este mai mare.. 4. dupa ce termini de reglat aces surub.... trebuie sa reglezi robinetul de pe furtunul care pleaca in carburator...pe care al reglezi tot in "trafic" ![]() Trebuie sa-ti reglezi singur.... La mashinile pe injectie unde exista calculator care comanda gazul..nu este nevoie sa tot misti de reglaje..dar la cele cu carburator.... ![]() ![]() ![]() Scuze pt greselile de scriere dar este intuneric in camera si nu prea vad tastatura. ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
ady_KPK |
![]()
Post
#114
|
Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 27 November 04 ![]() |
Eu pe plaman (regulator) am doar un surub (cel de bronz) ... asta cum se mai regleaza...? Am instalatie INTERGAZ.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2005
- B-38-KPK
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
[SIZE=1]
QUOTE(ady_KPK @ 17 Oct 2005, 15:09) Eu pe plaman (regulator) am doar un surub (cel de bronz) ... asta cum se mai regleaza...? Am instalatie INTERGAZ. Trebuie sa ai pe plaman un surub cu arc pe el. Acela regleaza presiunea gazului (ralantiul). Plamanul nu are reglaj de aer. Reglajul instalatiei se face mai pe romaneste in felul urmator (am facut eu si merge beton cu indicatii date prin telefonul mobil de ala care mi-o montase). Pornesti motorul, il incalzesti bine mersi (se presupune ca sisitemul de aprindere este bine pus la punct astfel ca eventualele probleme la functionarea pe GPL nu provin de la aprindere. In acest sens se regleaza mai intai motorul sa mearga ceas pe benzina fara intreruperi atat la ralanti cat si in turatie). In momentul in care cu motorul incalzit masina merge pe gaz se procedeaza de maniera urmatoare: se tine turat motorul 2-3000 rot/min si se da drumul din robinetul de pe furtun dintre plaman si carburator pana se obtine o turatie cat mai mare posibila si merge rotund la turatie (ala e reglajul de debit al gazului) dupa care se mai accelereaza de cateva ori eventual se tin accelerat la turatie constanta pentru a verifica ca s-a reglat bine. Dupa operatia asta se lasa motorul la ralanti si se invarte de surubul cu arc de pe plaman inainte si inapoi indiferent in ce pozitie se afla cand ati inceput reglajul. Se roteste de el pana se obtine turatia maxima la ralanti fara a umbla la nimic altceva. In momentul in care obtineti turatia maxima de ralanti si din acel surub reglajul este terminat iar masina va merge foarte bine pe gaz. Succes ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
ady_KPK |
![]()
Post
#116
|
Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 27 November 04 ![]() |
Asa am reglat-o si eu pana acum dar imi consuma cam mult... 12-13% in oras si 10% afara. Am dacia pe carburator. Dar s-ar putea sa fie si din cauza motorului ... cred ca o sa-l fac la primavara (daca nu o vand
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2005
- B-38-KPK
|
|
SJ-03-WEN |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 13 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
salutare la toata lumea. am mai spus eu si in alt topic ca de cateva zile sunt fericitul posesor al unei instalatii gpl BIGAS...si am cateva mici probleme:
Prima, si cea mai importanta: nu pot alimenta de la orice pompa, adica nu poate respectivu sa blocheze capul de la pistolul ala in busonul (sau cum se numeste) ala ca sa alimenteze....adica atunci cand incearca sa stranga scapa pe langa tot....am prins si statii la care merge fara nici o problema....as alimenta tot de acolo, dar eu sunt din Zalau, si statia respectiva e in Cluj.... A doua.....motorul moare incet la relanti, nu dintr-o data ci tot cate un pic cate un pic pana moare de tot.... Si a treia, pornesc foarte greu pe gas....pe benzina pornesc la sfer, pe gas dupa vreo doua chei lungi, eventual cu soc, sprituri si chestii de-astea.... Oricum pana la prima revizie mai am de facut vreo 300 de km si atunci le spun la baieti toate of-urile....dar as vrea sa stiu dinainte ce sa le spun...si eventual daca e simplu sa remediez eu problemele... Multumesc anticipat... Inca o problema....am alimentat azi...facut plinu si nu s-a oprit la 48 de litri, i-am zis eu la baiatu sa opreasca la 50 de litri.....si nici pe indicatorul ala nu se aprinde decat un led verde din cele 4... This post has been edited by SJ-03-WEN: 17 Oct 2005, 19:06 |
--------------------
Dacia 1410
Break 5 usi
1998
- SJ-03-WEN
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ady_KPK @ 17 Oct 2005, 17:18) Asa am reglat-o si eu pana acum dar imi consuma cam mult... 12-13% in oras si 10% afara. Am dacia pe carburator. Dar s-ar putea sa fie si din cauza motorului ... cred ca o sa-l fac la primavara (daca nu o vand ![]() In primul rand inchide gura de la filtrul de aer (nu se merge pe gaz cu el deschis). Daca iti consuma mult mai strange din robinetul de pe furtun cel dintre carburator si plaman. Dar eu zic ca e bun si consumul tau daca stai sa te gandesti cat costa gazul. Pe mine ma consuma un pic mai jos decat tine dar alearga nu ma rog de ea. Decat sa am 7.5 in afara pe gaz si sa ma rog de ea in depasiri mai bine am 9-10 in afara dar ajung la 140 cu ea. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
ady_KPK |
![]()
Post
#119
|
Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 27 November 04 ![]() |
Si eu ajung la 140 cu ea
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2005
- B-38-KPK
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(SJ-03-WEN @ 17 Oct 2005, 19:04) salutare la toata lumea. am mai spus eu si in alt topic ca de cateva zile sunt fericitul posesor al unei instalatii gpl BIGAS...si am cateva mici probleme: Prima, si cea mai importanta: nu pot alimenta de la orice pompa, adica nu poate respectivu sa blocheze capul de la pistolul ala in busonul (sau cum se numeste) ala ca sa alimenteze....adica atunci cand incearca sa stranga scapa pe langa tot....am prins si statii la care merge fara nici o problema....as alimenta tot de acolo, dar eu sunt din Zalau, si statia respectiva e in Cluj.... A doua.....motorul moare incet la relanti, nu dintr-o data ci tot cate un pic cate un pic pana moare de tot.... Si a treia, pornesc foarte greu pe gas....pe benzina pornesc la sfer, pe gas dupa vreo doua chei lungi, eventual cu soc, sprituri si chestii de-astea.... Oricum pana la prima revizie mai am de facut vreo 300 de km si atunci le spun la baieti toate of-urile....dar as vrea sa stiu dinainte ce sa le spun...si eventual daca e simplu sa remediez eu problemele... Multumesc anticipat... Inca o problema....am alimentat azi...facut plinu si nu s-a oprit la 48 de litri, i-am zis eu la baiatu sa opreasca la 50 de litri.....si nici pe indicatorul ala nu se aprinde decat un led verde din cele 4... O sa incerc sa iti raspund la cat mai multe probleme: 1. prima dintre ele nu stiu ce sa spun du-te la aia care ti-au montat-o eu nu m-am confruntat cu asa ceva. 2. La problema cu muritul motorului: urmeaza reglajul explicat de mine; pornesti motorul, il incalzesti, tii accelerat constant pe la 2000 rot/min si deschizi mai mult din robinetul de pe furtunul dintre plaman si carburator pana obtii o turatie mai mare si constanta. Pe urma lasi la ralanti si rotesti de surubul de pe plaman (ala cu arc) pana obtii o turatie cat mai mare la ralanti. Iti recomand ca inainte sa incepi reglajul acesta sa ai filtrul de aer schimbat sau sa fie destul de curat. Reglajul se face dupa ce ai inchis aerul de la filtru. Asa se si merge pe gaz. Cat despre pornit direct pe gaz acest lucru se face daca ai gaura data in carburator (intre clapeta de soc si cea de acceleratie). Pornirea pe gaz direct se face atunci cand sunt peste +15 grade afara astfel: pui contact, tragi socul si astepti sa vina gazul (se aud niste zgomote clant clant); dupa ce se termina astea inseamna ca a venit gazul (nu da sprituri in nici un caz si asa le dai degeaba). Pe urma dai cheie si trebuie sa ia la sfert. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 05:55 |