Sandero 1.2 16v 75 CP!, Va place?
![]() ![]() ![]() |
Sandero 1.2 16v 75 CP!, Va place?
mark`` |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Attached thumbnail(s) Semn.jpg ( Size: 740.53k ) Number of downloads: 9285 Engine2.jpg ( Size: 605.94k ) Number of downloads: 9143 Engine.jpg ( Size: 803.4k ) Number of downloads: 9083 |
||
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|||
slider2 |
![]()
Post
#2
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
a mai fost un topic pe tema asta pe la diverse daca nu ma insel, dar a fost sters. parerile sunt impartite, unii zic ca va consuma mai putin, datorita cilindreei mai mici, alti mai mult datorita cuplului motor ceva mai mic (107nm in loc de 112nm).
diferenta de 5nm n-ar fi o tragedie, dar nu stiu daca momentul motor tot la 3000rpm se obtine. ca daca au crescut si turatia la care se obtine cuplul motor maxim, motorul va consuma mai mult pentru ca la aceleasi turatii motorul va avea mai putina putere comparativ cu 1.4. eu unul cred ca va avea un consum asemanator cu 1.4, deci nu asa de economic cum cred unii. oricum mie loganul mi se pare un pic submotorizat ori cu 1.4 ori cu 1.2 16v. caroseria este prea masiva, coeficientul aerodinamic de asemenea nu cred ca este cine stie ce. in principiu problema n-ar fi cu armasarii putere, ci cu momentul motor. daca era ceva mai mare, altfel se misca masina. oricum n-are cum motor 1.2 16v inclusiv pe clio bicorp/symbol, sa consume cat datele din cartea tehnica, adica vreo 7l/100km in oras. chiar este un anunt pe la bursa cu un clio bicorp campus de vanzare cu o astfel de motorizare, si vanzatorul a specificat consum mic. cineva, probabil interesat a intrebat ce inseamna consum mic, iar vanzatorul a zis ca maxim 7.5l/100km in bucuresti, si ca dupa standardele actuale unde un logan de 1.4 consuma 10l, iar un megane 1.6 16v cel putin 12l, este foarte putin. oricum eu nu stiu de unde a scos el 12l pentru 1.6 16v, ca asta din semnatura pe timp de iarna la o viteza medie de 28km/h a avut consum 7.3l/100km, acum are 6.9... pana la 12... This post has been edited by slider2: 3 Jun 2009, 19:45 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
daciafan |
![]()
Post
#3
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
slider2 topicul nu a fost sters ci este chiar aici
|
--------------------
/
/
/
|
|
mark`` |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Mda, acuma observ. Imi cer scuze dar la sectiunea Sandero-ului nu am gasit topicul, era normal zic eu sa fie pe aici. Oricum mi se pare total deplasat propunerea unui asemenea motor. Problema e ca 1.4 abea duce masina asta, parerea mea, de 1.2 nici nu vreau sa ma gandesc. Cred ca e o chestie de marketing pur si simplu, sa mai atraga clienti. Insa o sa conteze mult si ce pret va avea...
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Ce va tot speriati de cilindreea mica? Importanta e curba de cuplu. Daca pot sa scot dintr-un motor mai mic aceleasi performante, de ce sa n-o fac?
Cu 50 de ani in urma un motor de 3 litri avea 60 de cai, consuma 20-30 la suta si masina atingea maxim 120. Un Logan de 1.4 prinde suta in 13 secunde. Pentru oras 75 de cai sunt suficienti. Prin 80 toate dieselurile de 1.6 aveau pe la 55 de cai; cand ajungeau la noi dupa 10-15 ani si 200-300.000 de km erau „masini straine”. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
dizzy |
![]()
Post
#7
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.067 Joined: 11 February 04 ![]() |
Pentru mers in oras linistit, motorul de 1,2 / 75 CP este ok.
Ar fi util daca ar fi cutia de viteze etajata mai scurt in primele 2 trepte pt un demaraj mai bun, dar nu cred ca vor modifica ceva. Oricum 1,2 se adreseaza celor care vor motor mic, consum mic. Cat de mic? Pai depinde cum te dai la ea. | V Perfect de acord cu cel de mai jos This post has been edited by dizzy: 4 Jun 2009, 09:08 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#8
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Eu nu inteleg de ce Renault se tot invarte cu motoare si motorase pe Logan si Sandero, insa evita sa puna exact motorul potrivit pentru asemenea masini: 1.4 16v 100cp (ma refer la un compromis intre putere, cilindree consum taxe intretinere).
Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
pentru ca e relativ nou, cand se perimeaza la Renault, le pun la Dacie.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#10
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
nu mai ramane decat sa tragem apa dupa postul lui argon
This post has been edited by IRONICK: 4 Jun 2009, 10:42 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
daca ar avea aceasi plaja de motoare, ar scadea vanzarile la Renault.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#12
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Vanzarile la reno oricum sunt in scadere, noroc cu dacia.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#13
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Ziceau parca la promotor ca pretul va fi cu 500 e mai mic decit 1,4.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#14
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Asa era in starinatate la echipari similare, ar fi bine daca si la noi ar fi la fel.
Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
slider2 |
![]()
Post
#15
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
QUOTE(mark`` @ 3 Jun 2009, 22:27) Cred ca e o chestie de marketing pur si simplu, sa mai atraga clienti. Insa o sa conteze mult si ce pret va avea... pe langa taxe, impozite mai mici, o cilindree mai mica de obicei emana mai putine noxe. si chiar se declarase pe undeva ca este foarte greu sa converteasca 1.4 8v la euro5, astfel ca au preferat implementarea unui alt motor. QUOTE(Andy_ACS @ 4 Jun 2009, 08:47) insa evita sa puna exact motorul potrivit pentru asemenea masini: 1.4 16v 100cp (ma refer la un compromis intre putere, cilindree consum taxe intretinere). scuza-ma andy dar ce vezi tu asa stralucit in motorul ala 1.4 16v?? nu stiu cum arata curba cuplului motor, dar momentul motor maxim produs este identic cu cel al motorului 1.6mpi. intr-adevar ar fi o diferenta de 11cp, dar in general "people buy horsepower, and drive torque". QUOTE(argon @ 4 Jun 2009, 10:32) motorul 1.4 16v exista cel putin pe megane1, din acelasi timp ca si 1.6 16v. |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#16
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
QUOTE(slider2 @ 4 Jun 2009, 18:39) scuza-ma andy dar ce vezi tu asa stralucit in motorul ala 1.4 16v?? nu stiu cum arata curba cuplului motor, dar momentul motor maxim produs este identic cu cel al motorului 1.6mpi. curba de cuplu conteaza, nu valoarea momentului maxim. poate cuplul maxim e la fel ca la 1.6 mpi, dar plaja de turatii pe care e dispus e mult mai "larga", specific motoarelor in 16v. spre exemplu motorul 1.6 16v de pe logan are cuplu maxim la 3700 rpm, nimic spectaculos, doar ca 90% din el e dispus inca de la 2000 rpm. asta la un motor in 8v(aspirat) nu o sa vezi niciodata |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
slider2 |
![]()
Post
#17
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
stiu cum se comporta 1.6 16v, ca doar conduc unul
![]() am cautat graficul curbei de cuplu pentru 1.4 16v, 1.6 8v si 1.6 16v, si am gasit doar pentru ultimele 2, dar sunt valorile de pe megane si vad ca nu corespund, cel putin la 1.6 8v chiar sunt destul de diferite. pe graficul pe care l-am gasit eu 1.6 8v are 66kw si 137nm, deci nu e acelasi motor de pe logan/sandero. This post has been edited by slider2: 4 Jun 2009, 19:39 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#18
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
oricum, nu poti sa zici ca 1.6 8v e mai bun ca 1.4 16v
cel din urma are putere mai mare,cuplu dispus pe o plaja mai larga de turatii, consum mai mic, taxe mai mici, emisii mai scazute, mi se pare motorul ideal pentru logan/sandero iar 1.2 16v condus cum trebuie ar trebui sa fie la fel de "rapid"ca 1.4 8v, e bun si ala pentru cei ce merg preponderent in oras This post has been edited by ArtVandelay: 4 Jun 2009, 19:37 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
slider2 |
![]()
Post
#19
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
n-am spus asta, sunt constient ca 1.4 16v este mai bun mai ales cu o cutie de viteze bine etajata, dar nu chiar asa de "perfect". nu prea sunt de acord cu afirmatia ca ar fi motorul perfect pentru logan/sandero. trebuie sa recunosc ca n-am avut ocazia sa conduc o masina echipata cu acest motor, dar ma asteptam sa dezvolte ceva mai mult cuplu motor.
si motorului 1.4 75cp nu-i lipsesc caii, ci cuplul motor. de exemplu motorul echivalent de 75cp de pe peugeot are cam 125nm, deci aproximativ cat 1.6 8v/1.4 16v. eu consider ca motorul 1.6 16v este cel mai bun pe logan, dar sunt situatii in care este un pic prea mult, datorita felului in care este construita masina. la demaraje in forta de pe loc, suspensia si sasiul orientate spre confort, duc foarte repede la pierderea aderentei. taxele pentru 1.4 16v ar fi intr-adevar ceva mai mici, de consum nu stiu exact ce sa spun. am mai citit jurnalele de bord ale userilor cu symbol/clio cu acest motor si ei specifica consumuri asemanatoare cu ceea ce vad eu pe cb-ul masinii din semnatura. de exemplu la ora actuala pe cb consumul este 6.9% la o viteza medie de 28km/h. pentru o masina cu acest motor si 1.3tone eu zic ca e un consum foarte bun, intr-un oras ca bucuresti. |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#20
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nu se poate pune chiuloasa de 1.2 -16 valve pe 1.4 -8 valve ? Din cate stiam la 1.2- 16 valve , valvele sunt comandate doar de o singura axa cu came !
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
salutare,
am urmarit discutia si imi pare foarte interesanta. am o intrebare: slider zice ca cel mai bun motor de pe logan este cel de 1.6 16v (105 cp). totusi, eu ma orientasem, pentru viitor, la cel de 1.6 mpi (90 cp). ce diferente exista, in afara cailor putere ? multumesc, |
--------------------
...
...
...
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#22
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
In principiu cel mai bun e cel mai puternic. Dar trebuie avut in vedere si publicul tinta al masinii (Logan, Sandero). Un compromis bun intre motoarele economice (consum, taxe, intretinere) adica 1.2 sau 1.4 8v si motorul puternic (1.6 16v) ar fi 1.4 16v. Fata de 1.6 mpi (cum am eu) are cateva certe avantaje: consum mai mic, taxe mai mici (rca, impozit), mai modern, raspuns mai bun.
La intrebarea lui george_scala_2004: Dupa parerea mea e evident mai bun 1.6 16v. Acesta e mai puternic, mai modern, are un consum mai bun, masina dotata cu un astfel de motor e mai dinamica. Avantajele motorului 1.6 8v fata de 'fratele' 1.6 16v sunt: pretul de achizitie, motor nepretentios (la combustibili in general, la exploatare), intretinere mai ieftina. Alegerea iti apartine. Strict legat de motorul 1.2 16v - Parerea mea este ca se va descurca atat pe Logan cat si pe Sandero. Un mic dezavantaj vor fi reprizele in treptele superioare la viteze mari. Dar in ciclul urban acest motor consider ca e mult mai bun decat 1.4 8v dpdv al consumului si taxelor (bucuria taximetristilor). Masina nu se poate spune ca va fi submotorizata, doar ca in general un motor mai puternic permite un stil de condus mai relaxat, atat la schimbatul vitezelor cat si la 'stresul' depasirilor. E mai placut sa consuci aceeasi masina cu un motor mai mare. Poate de puterea lui ai nevoie cu adevarat o data - de doua orui pe saptamana, dar in momentele alea e binevenita. Se poate conduce fara riscuri si probleme si un motor mai mic, dar soferul trebuie sa cunoasca mai bine limitele masinii. Bafta! This post has been edited by Andy_ACS: 5 Jun 2009, 11:53 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
...si cind ne va ferici renault-dacia cu asemenea motoare gen 1.4 8v, 1.4 16v sau 1.2 16v ?
ceva sanse ? sau doar asteptam in zadar ?macar peste vreo 5 ani, cam atit intentionez sa tin scaladin semnatura ? multumesc, |
--------------------
...
...
...
|
|
SebastianLEGALRACING |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 7 May 06 ![]() |
Am vazut pe strada Sandero in probe cu 12 16v.
In zona Pipera. Eu cred ca in comparatie cu vechiul 1400 cel noi e mai bun. Are cilindree mica dar 16v si performante bune, e excelent pt consum ci cred ca la drum are sa fie multumitor. |
--------------------
renault
trafic
- bucuresti
|
|
aphophis |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
|
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#26
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
@aphophis - se poate sa fie asa cum zici in Franta, eu am citit aici:
http://www.promotor.ro/noutati-auto-masini...v-75-cp-3744899 Evident nu garantez veridicitatea informatiei si nici caracterul generel (poate numai in Olanda au oferta asta). Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
SebastianLEGALRACING |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 7 May 06 ![]() |
este un pas normal
|
--------------------
renault
trafic
- bucuresti
|
|
daciafan |
![]() ![]()
Post
#28
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
|
--------------------
/
/
/
|
|
aphophis |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 5 Jun 2009, 13:11) @aphophis - se poate sa fie asa cum zici in Franta, eu am citit aici: http://www.promotor.ro/noutati-auto-masini...v-75-cp-3744899 Evident nu garantez veridicitatea informatiei si nici caracterul generel (poate numai in Olanda au oferta asta). Bafta! dacia sandero 1.2 16v 7800 euro. parca atat era si benzina. Oricum din ce vad eu 1.4-ul nu mai e oferit la ei decat cu gpl (la francezi). de fapt retinusem gresit, la logan se intampla chestia asta, la frantuzi 1.2-ul se vinde la acelasi pret cu 1.4-ul http://www.dacia.fr/gamme-dacia/logan/conf...y=90L2&stepTo=2 |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
mark`` |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
QUOTE(argon @ 4 Jun 2009, 06:50) care masina? Loganul care are aceasi greutate cu Solenza ta? sau pe Solenza o poate duce, motorul fiind mai motivat?! Sa nu te superi pe mine argoane dar cand o merge Loganul sau Sandero de 1.4 ca Solenza sa ma anunti. Nu fac pe desteptul dar poti sa zici ce vrei ca e la fel motoru si aceeasi greutate chiar (chit ca nu-i chiar asa) ca nu ai ACELASI FEELING cand ii dai pedala degeaba. Sti cum e diferenta? Exact ca intre 2 masini acelasi model la care difera doar anii, una e noua si cealalta e de 20 ani, cam asa ar merge... (parerea mea, ca l-eam condus pe toate 3). |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:39 |