Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
![]() ![]() ![]() |
Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
nes_george |
![]() ![]()
Post
#691
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 29 July 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1990
|
|||
Siconi |
![]()
Post
#692
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Am vaga banuiala ca vrei un shift indicator, adica sa iti arate in ce treapta de viteza se afla masina. Se poate face si cu un singur digit treaba asta, nu e nevoie de uC pentru asta. Cu 5-6 microcontacte aprinzi la fiecare alt set de leduri care sa-ti arate tie cifra corespunzatoare treptei cv. La pinii afisorului se inseriaza cate o dioda apoi o rezistenta de 470-560 ohmi, dupa care se conecteaza, tot prin diode grupurile de leduri care corespund cifrei pentru treapta respectiva.
Nu e mare inginerie si nici cunostinte de electronica avansata nu iti trebuie. Daca chiar nu esti in tema, poate se indura altii sa puuna o schema, desi nu stiu ce vei face cu ea, daca nu ai o baza cat de cat. Eu ti-am dat "the easiest way possible". |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#693
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
salut am gasit astazi in targ un indicator de warburg (temp,benzina ,turometru) singura chestie este ca nu stiu unde vine semnalu de la bobina pentru turometru.
daca se poate sa ma ajutati. Multumesc. adaug si documentatia <span class='edit'>2 Aug 2008, 14:22:</span> poate stie sa imi traduca si mie cineva terminalele unde vin legaturile de la 1-9,sincer cu germana nu a, nicio treaba si pe net nu am gasit nimic de tradus pentru ca sunt termeni tehnici <span class='edit'>2 Aug 2008, 14:23:</span> schema electronica <span class='edit'>2 Aug 2008, 14:30:</span> ar mai fi si asta This post has been edited by kindeeru56: 3 Aug 2008, 13:44 Attached File(s) ![]() |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#694
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
cred ca mai usor le iei din tabelul de la pag 4 din pdf-ul atasat de tine! acolo vad ca le da detaliat cine a facut aia
![]() la mufa a doua e mai clar(aia pe care e scris cu rosu la fiecare fir in parte) albastru/rosu | oooooooo | negru/verde apa | | + pe contact?? albastru | albastru/alb | albastru/negru +MV traductor aprindere??| MV traductor apr?? | rezervor benzina albastru/negru | maro | negru/maro plus + | - minus | -MV trad.apr. ?? ce e cu semnul ?? nu cred ca e corect dar probabil e ceva cu un modul de aprindere. la GEBER poate sa fie si semnal? adica ia semnal de la sonda de benzina, de la bobina... ceva de genul. cam atat deocamdata... e greu si nu prea mai stiu. nu cred ca intelegi mare lucru pentru ca nu pot sa las spatii intre ele ca sa vezi exact ca si cand te-ai uita la poza aia.... This post has been edited by sorin1983: 2 Aug 2008, 15:24 |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#695
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
chestia este ca nu corespund culorile mai bine zimile pe cifre de la 1-9.oricum mersi
<span class='edit'>2 Aug 2008, 15:45:</span> care estw de fapt + si - eu zic ca 6=+ si -=2 dar ma este si 8, care se leaga impreuna cu 6??? <span class='edit'>2 Aug 2008, 15:50:</span> ar mai fi o chestie lam alimentat 6 si 8 la+12V si 4 la minus nu ar trebui sa se aprinda ledurile de control si daca pun 7 si 5 la masa trebuie sa se aprinda toate adica cele de la apa si benzen , e nu se aprind sa fie integratele arse??? 3 Aug 2008, 03:00: am gasit o schema cu calitate mai buna This post has been edited by kindeeru56: 3 Aug 2008, 03:00 Attached File(s) |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#696
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
pana la urma este pentru aprindere electronica sau clasica????
4 Aug 2008, 18:07: sar putea sa ma fi inselat in legatura cu turometru cred ca este un indicator d consum instant. voi ce parere aveti??? This post has been edited by kindeeru56: 4 Aug 2008, 18:07 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#697
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ca sa indice instantaneu trebuie debitmetrul de la trabant si se monteaza intre carburator si pompa de benzina . Din cate am vazut se poate cupla direct la sonda din rezervorul de benzina ca sa arate cantitatea consumata si asta prin leduri.
<span class='edit'>4 Aug 2008, 21:11:</span> Schalter se leaga la +12V de pe borna de plus de la bobina iar + care vine direct la dioda SY360/05 se leaga la borna de minus a bobinei de inductie ... tot plus vine si pe bobina . Dioda are un singur sens si culege doar impulsurile pozitive redresate de dioda. Unde scrie 5.2 V out si pinul celalat de sub 5.2 se preia semnal de la debitmetul acela care se gaseste la trabant in asa fel sa se masoare instant benzina consumata. This post has been edited by djasu82: 4 Aug 2008, 20:12 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#698
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
dabitmetru la trabant este cu tranzistor cu efect hall ??
4 Aug 2008, 23:46: si pana la urma este indicator de consum sau turometru eu zic ca este indicator de consum This post has been edited by kindeeru56: 4 Aug 2008, 23:46 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#699
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
la Trabant si Wartburg "3 cilindri" e foto (LED-Fototranzistor).
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#700
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
se poate pune un face o adaptare in loc de cea foto cu un senzor hal .eu am incercat ieri sa sa pun un debitmetru cu senzor hal si nu mergea, am luat iesirea aia de 5.2v iam pus masa si si la iesirea de semnal di senzor hall m puso la pinu 17 de la A277D si nu a mers cred ca mai treduie ceva componente (o schema ) care sa faca transformarea de la parte foto la cea magnetica dar semnalu cere este rimis la indicator sa fie acelasi ca la foto . are cineva o schema cu senzor magnetic care sa o pot manta in loc de cea foto pentru indicatoru de consum .senzoru magntic pe care il am asre de tip 502A. poate amai facut cineva si are vro schema .MUltumesc
5 Aug 2008, 10:24: am facut niste incercari am montat senzoru hall si stau toate aprinse can suflu prin turbina incep sa clipeasca si se sting pe rand de la maxim spre zero pana nu mai este nici unu aprins aveti ibeie cum as putea sal fac sa functioneze invers sa stea stins si pe masura ce crste debitul de (aer in casa ) de benzina sa se aprinda de la zero spre maxim This post has been edited by kindeeru56: 5 Aug 2008, 10:24 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#701
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca ai privit bine, acea turbina are muuuuuuuuulte fante, tocmai pt a creste sensibilitatea
Daca pui un senzor si un magnet atasat pe turbina, vei avea 1 impuls la o rotatie. Adica trebuie sa circule de n (n=nr de fante) ori mai multa benzina prin turbina la o rotatie. Ca sa functioneze invers, pui un tranzistor in montaj inversor. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#702
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
dami si mie o idei cu tranzistoru invers(sau schema ) ca la ste chiar nu le am .
referitor la turbina originala de trabanrt nu stiu cu arata pe interior ca nu am vazut nici una si caut de azi dimineata. sa zicem aca asta cu indicatoru de consum o rezolv pana la urma dar mai este patea cu temperatura la apa si cu litrometru care nu vrea sa mearga deloc am verificat rezistentele, circuitu integrat este bun (lam luat pe cel de la indicator care mergea si lam pus in locu lui si aceiasi poveste tot nu merge (indicatoru de consum merge cu integratu de la litometru ) au mai ramas sa schimb doar condensatori care cred ca sunt inbatraniti ca alceva nu ar mai avea sa fie defect.voi ce ziceti? |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#703
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ca sa comanzi fototranzistorul din montaj cu un senzor hall se monteaza la iesirea senzorului o dioda led si inseriata cu o rezistenta de 200 ohmi care vine la plus sau la minus aici tu decizi cum vrei sa-ti indice . Ledul va fi pus intr-un tub negru impreuna cu fototranzistorul.
Iar numarul de impulsuri se poate imparti cu divizoare decadice... aici devine mai complex montajul. This post has been edited by djasu82: 5 Aug 2008, 19:17 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#704
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
dami si mie o idei cu tranzistoru invers(sau schema ) chestia este ca merge si cu senzoru hall si stau toate aprinse cand suflu prin turbina incep sa clipeasca infunctie de turatia turbinei si se sting pe rand de la maxim spre zero pana nu mai este nici unu aprins ai ideie cum as putea sal fac sa functioneze invers sa stea stins si pe masura ce creste debitul de benzina sa se aprinda de la zero spre maxim
<span class='edit'>6 Aug 2008, 00:05:</span> a am uitat am schimbat si condensatori electrolitici, si indicatoru de apa si litrometru tot nu vor sa mearga nu amai ramas nimic de schimbat chiar nu imi dau seama de unde nu merge!!!! This post has been edited by kindeeru56: 6 Aug 2008, 00:05 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#705
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 5 Aug 2008, 19:14) [...] Iar numarul de impulsuri se poate imparti cu divizoare decadice... [...] Nu musai decadice (adica zecimale), orice divizor, functie de ce vrei. Problema era ALTA: o turbina litrometrica de trabant furnizeaza MULTE impulsuri pe rotatie, ca urmare are un "pas" de sensibilitate de sa zicem 1 ml/impuls. Daca folosesti senzor hall, nu ai magnet cu 15 poli sud la dimensiuni asa mici, caz in care o sa pui un magnet pe ax cu un singur pol. Adica 1 impuls/rotatie, adica (la 15 fante) 15 ml/impuls. Adica o sensibilitate foarte mica (de 15 ori mai mica decit originalul). Atentie, acei 15 ml sint teorie, voiam sa arat diferenta de marime intre 1 si 15. In fapt, nu scrie niciunde pe sonda-turbina cit are constanta, daca se vrea afisare de consum instant ca la masinile noi, trebuie aflata acea constanta, se complica lucrarea, semnalul se esantioneaza cu cel de la kilometraj, etc, etc... Una peste alta, folositi exact turbina-senzor de la trabant sau wartburg, cu montajul aferent de pe ea. Scoate impulsuri functie de turatie, verificat pe oscilo. Vedeti si pe forumul trabantistilor (www.trabi.ro) schemele. This post has been edited by diaconuliviu: 6 Aug 2008, 06:37 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Siconi |
![]()
Post
#706
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Ca sa poti calcula acea constanta, trebuie sa ai in vedere si diametrul conductei prin care circula, fortele de frecare cu peretii interiori ai conductei, presiunea cu care circula lichidul, vascozitatea/densitatea lui si altele.
Ca exemplu, cu cat diametrul conductei e mai mare cu atat curgerea e mai lenta pentru acelasi debit iar presiunea e mai mica. Valabil si invers,in cazul unei conducte cat mai inguste. Si mai e un aspect la cele pe carburatie: consumul e relativ. Niciodata nu va bate cantutatea de benzina de pe conducta cu cea din CNC. Se pot face compensatii intre ele, dar nu in aceeasi unitate de timp, adica instant. Rezulta un consum estimativ si nu 100% real. Bineinteles ca depinde de cat de mult e deschisa clapeta de acceleratie si pentru cat timp, precum si de sarcina motorului. Ma rog, treaba cu sarcina motorului e mai relativa. Per ansamblu, daca tot luati ceva de pe trabant, luati cu montajul aferent cu tot, nu va mai chinuiti sa reinventati roata... ne chinuim in plus. Stiu ca suntem baieti capabili, dar ce rost are sa pierzi timpul redescoperind o solutie care era foarte aproape de noi?! Si pe mine ma bate gandul sa imi fac o mini-instalatie pentru consumul estimativ, sa indice inclusiv cati km mai pot rula cu acea cantitate de benzina la consumul estimativ din acel moment. Eu voiam sa folosesc altfel de traductor... dar nu sunt in clar cu toate detaliile (e conceptie proprie si o fac pentru divertisment, nu din necesitate, asa ca vreau sa reinventez solutia, dar altfel). In fine, cert e ca nu e asa simplu sa afli ce consum ai, trebuie avut in calcul mai multe variabile si prea putine constante. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#707
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Acel montaj e un VUmetru, chiar si integratul e prezentat ca atare si folosit majoritar la VUmetre pe vremuri.
Ca atare, el nu arata o valoare absoluta in sens concret ci o plaja de valori de curgere maxima si minima. E orientativ. Ma batuse gindul sa fac un montaj cu PIC in care sa bag cele doua semnale: cel de cablu km si cel de turbina. Problema ramine constanta sondei. La trabi nu stiu cum e, la Wartburg "3cilindri-2timpi" inainte de acea sonda mai e un corp de acelasi diametru cu o membrana interna, un compensator de pulsatii. Curgerea se face prin acele intrari-iesiri din sonda, deci nu ai erori acolo. Singura grija ar fi asta: pompa de dacia "baga" in regim de debit zero o pmax=0,2 bar (mediu) si in regim de debit maxim, teoretic zero. Deci trebuie facute doua etalonari: la o p=0,3 bar (mai mare un pic decit a pompei) si la curgere libera. Daca valorile sint aceleasi, treaba e rezolvata. Practic se foloseste un numarator cu afisor, numarind cite impulsuri se obtin la 1l de benzina, sau la 2..3.. Cel mai complicat e sa gasesti constanta sondei din toata "mustaria" asta. restul e banal. Eventual se poate folosi si o parte a memoriei PIC-ului pt un consum mediu, min/max..totalizare km..etc. Dar, sincer, nu stiu daca merita complicatia. Dar, pt cine are timp si vrea, este posibil. @Siconi: "[...]Niciodata nu va bate cantutatea de benzina de pe conducta cu cea din CNC. [...] Adica? Eu zic asa: cuiul deschide CNC pe masura ce benzina se consuma, adica, ce a intrat, aia se compenseaza prin conducta. Retine, sonda se monteaza pe furtunul dintre IESIRE POMPA si CARBURATOR, deci nu are treaba returul. A, la carburatoarele cu retur pe capac si care e chiar folosit, solutia ar fi o a doua sonda montata pe retur, in PIC intrind doua semnale, se scad, etc. Acuma, o marja de eroare este, nici la injectate nu e chiar farmacie. Acolo semnalul e preluat din contorul de aer, la simplex, considerind ca atita aer e necesar la atita benzina in regim stoechiometric. Fals partial, si la injectate motorul merge uneori cu lambda > 1 sau < 1. Apar corectiile de sonda lambda dar, nu cred ca se fac si la contorul instant de consum, ala e orientativ. Probabil ca, cele mai noi, se face corelatia cu timpii de deschidere injector.. E mai precisa dar.. ei stiu ca la t=1ms ies sa zicem 2 ml benzina. Calculul se face exact pe calea asta. Dar, injectorul din cauza unor inerente erori poate sa debiteze 2,005 ml.. iata eroarea. In fine, e mult de discutat. This post has been edited by diaconuliviu: 6 Aug 2008, 11:40 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#708
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
mersi oriricum de explicatie pe mine ma intereseaza cum fac fac sa se aprinda ledurile invers de la zero spre maxim nu cum merge acuma de la maxim spre zero stiu ca este o schema cu un tranzistor care inverzeaza polaritate nu stiu daca mam exprimat corect de mers merge si cu senzor hall dar numai ca invers(de la max spre 0) chestia cu pulsatu este din cauza senzorului hall dar asta nu deanjeaza prea mult. daca sunteti draguti sa rezolv si asta ok daca nu nicio problema
6 Aug 2008, 16:30: aveti vro idei de ce nu merge litrometru si cel de temp ammschimbat tot inclusiv intregratele This post has been edited by kindeeru56: 6 Aug 2008, 16:30 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#709
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Kindeeru56 il lasam pe domnul Mr_Devil83 ca tot se lauda ca stie sa faca frecventmetre si sinteze digitale poate la un banal tranzistor vine si el cu o schema si poate si aia copiata.
Ledurile cum sunt expuse imita practic ceasul analogic din bord care iti afiseaza benzina din rezervor de la maxim la minim. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#710
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Liviule, ai mare dreptate, eu nu am vrut sa intru chiar asa in detalii. Oricum, ma referisem la carburatoare doar cu tur, cazul Dacia standard, deci debitmetrul montat intre pompa si carb.
E fain sa ai si un totalizator de km, iar in acel PIC sa compilezi si o secventa care sa iti spuna cati km mai poti face cu cata benzina se afla in acel moment in rezervor, eventual prin intermediul unui buffer, ca sa eliminam erorile date de inclinatiile spontane ale masinii in functie de abordarea virajelor sau de rampele si pantele accesate. Ai inteles tu un de bat. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#711
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
asta este schema
6 Aug 2008, 22:08: can asa arata ledurile sunt de la minim spre maxim parea mea ca daca pui firele de la sonde la masa tebuie sa se aprinda toate dar nimica.nu stire mimeni chestie de inversare cu tranzistoru??? This post has been edited by kindeeru56: 6 Aug 2008, 22:08 Attached thumbnail(s) P1010136.JPG ( Size: 346.55k ) Number of downloads: 1586 Attached File(s) |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#712
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
vreau si eu sa stiu ce masina are panou de relee ? am inceput sa fac o mica imbunatatire suplimentara pentru protectie, fiecare consumator cu un releu de protectie... am vazut la unele masini, ca au un panou in genul celor de sigurante dar pentru relee, vreo idee ?
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#713
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
incearca pe la golf 2,3 sau opel astra model 94-96
This post has been edited by kindeeru56: 7 Aug 2008, 21:29 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
Siconi |
![]()
Post
#714
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
De cand caut si eu asa ceva... panou de sigurante tip furculita am gasit deja, dar pentru relee... nu.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#715
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
nu stie mimeni chestie de inversare cu tranzistoru??
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#716
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
semnal in baza prin R=10K, un 51K intre baza si masa, un 1K intre + si colector, emitor la masa. Semnal culegi intre colector si masa. Tranzistorul sa fie NPN (BC 337, 171, etc)
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#717
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#718
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Da
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#719
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
am incercat si nu functioneaza stau toate aprinse
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#720
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
cata sau cere schema aia pe trabi.ro, la toate, inclusiv acel "VU-metru"
Ori integratul e busit ori, din amintiri.. parca avea un pin cu care alegi modul de afisare(led cu led aprins sau "bargraf") si unul pt inversare afisare (toate aprinse si se sting sau toate stinse si se aprind). De asta ultima nu-s sigur. Pe mine partea de VU-metru nu m-a interesat, voiam doar turbina ... Cu turbina legata cu acel led-fototranzistor, functioneaza corect? This post has been edited by diaconuliviu: 11 Aug 2008, 13:30 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd May 2025 - 06:21 |