Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
![]() ![]() ![]() |
Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
Lostboy |
![]()
Post
#2581
|
![]() Finding my way! Group: Members Posts: 3.261 Joined: 17 May 06 ![]() |
|
--------------------
.
.
.
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2582
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Azi m-a chinuit talentul si am scos batatorul de Clio. Mi-am amintit brusc de dulcea rezonanta. Daca nu s-a inteles, isi face toti banii. Ceea ce ma duce cu gandul ca este necesar un suport mai solid, pentru a nu contribui negativ la eficienta batatorului, data fiind frecventa cu aproape o octava mai sus decat celui destinat Logan-ului pt 2000rpm.
|
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2583
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Curios din fire, dar si dornic de rezolvarea rezonantelor motorului (care zgomote sunt mai mici decat la un Logan "de fabrica", dar inca se simt destul, nu prin valoarea absoluta, ci prin cresterea neliniara a zgomotului motorului functie de turatie), am purces la efectuarea unor masuratori cu noul meu dispozitiv pentru masurarea vibratiilor (este descris intr-unul din posturile mele anterioare, dar, spre rusinea mea, abia acum l-am folosit pe masina).
Am lipit capsula piezo cu super-glue in urmatoarele locuri: esapament (prima prindere, unde este montat batatorul la Symbol si la Clio2), crossmember (se vede in desen care este acesta, partea centrala, precum si pe partea soferului si a pasagerului, unde se prinde de lonjeroane), suport principal motor (partea cu pasagerul), suport cutie de viteza, atat pe partea activa, cat si pe cea pasiva (adica inainte si dupa suportii de cauciuc), urmarind gradul de amortizare al vibratiilor. Pe partea de cross-member, unde am gasit o corelare a intensitatii vibratiilor transmise cu nivelul zgomotului perceput in habitaclu, am atasat si batatorul acustic de Symbol, urmarind eficienta acestuia. In urma acestui experiment, am constatat ca exista o pozitie a batatorului, care permite reducerea vibratiilor, implicit a zgomotului perceput, si anume locatia din poza: montaj_batator_Logan.jpg ( Size: 52.02k ) Number of downloads: 1869 Reducerea zgomotului perceput nu este foarte mare, asa cum se arata in grafic, pentru ca ponderea vibratiilor (desi majoritara in acel punct), este inca destul de mica cu ceea ce se transmite prin restul prinderilor la caroserie. Testele le-am facut pe loc, cu masina scoasa din viteze, turand-o de 2 ori lin pana la 4000-4500rpm, inregistrand cu ajutorul optiunii "peak hold" din programul RTA. In urma testului de drum, se simte o scadere a valorii absolute a rezonantei, in schimb, neliniaritatea a ramas cam aceeasi. crossmember_partea_sofer_cu_sau_fara_damper.png ( Size: 24.04k ) Number of downloads: 1946 Cu batatorul montat pe pozitia unde se prinde bieleta anti-cuplu, nu se obtine o reducere insemnata a vibratiilor, asa cum se obtine cu batatorul pe partea soferului:crossmember_mijloc_cu_sau_fara_damper.png ( Size: 23.64k ) Number of downloads: 1641 Cu batatorul montat pe esapament, in pozitia indicata in poza de mai jos, se obtine o minimizare a zgomotului pe la 2750rpm (ce corespunde vitezei de 95-100km/h, o viteza de croaziera pentru mine pe drumul national pe care-l parcurg zilnic), dar si o accentuare usoara pe la 2500, respectiv 3500rpm. detaliu_suport_batator_Logan_pe_esapament.jpg ( Size: 102.4k ) Number of downloads: 1759 A se vedea suportul ceva mai solid de pe esapament, in dorinta de a maximiza cuplarea batatorului la teava, deci eficienta mai buna. Nu in ultimul rand, asa arata la Symbol batatorul montat pe teava de esapament: batator_Symbol.jpg ( Size: 109.98k ) Number of downloads: 1843 LE. In graficele de mai sus, inmultiti frecventa (abcisa) cu 30 pentru a obtine turatia motorului. Ex: 100hz*30=3000rpm. This post has been edited by dia_ph2: 8 Jun 2011, 12:51 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
burtosu |
![]()
Post
#2584
|
Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 3 April 08 ![]() |
Deci un montaj optim ar fi in acel cot pana-n catalizator sau pe sasiu in zona prinderii bieletei anticuplu?Multumiri ptr munca depusa si straduinta.
|
--------------------
dacia logan
logan
2008/kiss fm,1.6
- BZ-
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2585
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Doar impartasesc si altora, munca oricum o faceam pentru mine...
Referitor la cele 2 pozitii, ai inteles bine, la mine pare sa aibe eficienta mai buna montat exact ca in poza cu senzorul. A nu se uita ca eu am inserat racord flexibil, deci rezultatele pot diferi. Daca este sa trag o concluzie, inca nu am gasit o metoda prin care sa liniarizez zgomotul motorului, deci mai am de cautat... |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2586
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
QUOTE(dia_ph2 @ 31 Jan 2011, 09:12) Incep sa ma gandesc din ce in ce mai mult la un sistem activ pentru reducerea zgomotului in intervalul 100-133hz. Reluand ideea unui sistem activ pentru reducerea zgomotului, m-am gandit la urmatoarea configuratie: -un senzor piezoelectric atasat pe partea activa a motorului (pentru preluarea frecventei) -un difuzor intr-o incinta capabila de a reproduce semnal in intervalul 80-150hz -un dispozitiv electronic pentru prelucrarea semnalului in vederea producerii semnalului in antifaza Stiu ca sunt si alte sisteme mai complicate, cu reactie, microfoane, algoritmi LMS, dar vreau sa incerc, cel putin pentru inceput, aceasta configuratie forward. Pentru prelucrarea semnalului, avem nevoie de o filtrare cat mai buna, pentru a lucra in intervalul care ne intereseaza. Pentru inceput, cred ca o sa merg pe un filtru band-pass cu F=104hz, urmat de un FTJ si un FTS, ambele Butterworth, ordin 3. filtru.PNG ( Size: 15.82k ) Number of downloads: 465 Pentru a regla faza semnalului (in vederea cautarii antifazei semnalului de intrare, date fiind distantele diferite), se poate folosi o celula simpla RC, unul sau 2 etaje. Deci, avem la dispozitie buton de volum si buton de faza (cu reglare continua). reglare_faza.PNG ( Size: 49.91k ) Number of downloads: 124 schema.PNG ( Size: 17.41k ) Number of downloads: 128 Este posibil ca acest sistem simplu sa fie suficient pentru atenuarea rezonantelor motorului, data fiind banda de frecventa ingusta, cel putin in jurul capului soferului. This post has been edited by dia_ph2: 9 Jun 2011, 14:54 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2587
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Am incercat montajul, nu merge. Posibil din cauza formei de unda care arata cam asa (dupa preamplificatorul piezo, inainte de filtre):
semnal_piezo.PNG ( Size: 8.28k ) Number of downloads: 171 Material fono pentru aripi am gasit la dezmembrari, parca pe Opel Vectra: material_aripa1.jpg ( Size: 284.04k ) Number of downloads: 464 material_aripa2.jpg ( Size: 290.45k ) Number of downloads: 510 Se potriveste foarte bine pe Logan, e cam la fix, aproape si forma balamalelor e tot pe acolo. Pe alte masini am vazut tabla, plastic, chiar si polistiren: material_aripa3.jpg ( Size: 311.57k ) Number of downloads: 537 Legat de o troncaneala ce o aveam pe fata, am descoperit vinovatul: vasul pentru spalare parbriz, prins cu un surub intr-un capat, celalalt intrand intr-o scobitura. Pentru "bandajare" am folosit ce se vede in poza, dublat de un material (tot PUR, de pe o masina de la dezmembrari), cu rol de a mai atenua miscarea vasului (sper si fonic la bolbocairea apei). vas1.jpg ( Size: 112.65k ) Number of downloads: 599 vas2.jpg ( Size: 237.4k ) Number of downloads: 616 Nu stiu daca este ceva nou, dar pe polita am gasit ceva material bituminos, pus de Dacia: polita.jpg ( Size: 212.27k ) Number of downloads: 688 Pe la dezmembrari, nu multe masini mi-au atras atentia, solutiile fiind clasice, material fono pus cu multa moderatie. Nu si un Audi A6, modelul nou. Trebuie studiat. Si din tabara Reno, am gasit un Megane3. Si asta merita studiat. This post has been edited by dia_ph2: 13 Jun 2011, 07:20 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2588
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Ce se mai face pentru reducerea zgomotului ...
QUOTE(fratele gugal) The 2011 Acura RL received significant mechanical changes for the new model year [...]wheel technology that Acura says will, along with additional insulation, reduce interior noise by 15 percent. To further decrease road noise, the RL from Vandergriff Acura is fitted with Helmholtz resonators in the wheels (a "world's first" for a passenger vehicle). These chambers sit in the center portion of the inside of the wheel and help diminish road noise, resulting in an even quieter cabin. While the new wheels add a look of visual sophistication, they also deliver mechanical sophistication thanks to the first-ever use of resonator wheel technology. In an effort to quell road noise transmitted to the RL’s cabin, the new noise reducing wheel uses a polypropylene Helmholtz resonator that encircles the center portion of the inside of the wheel. Such resonator wheel technology significantly lowers middle frequency noise (between 100 and 500 hertz). Combined with the added use of insulation material on the floorboard areas of the RL, there is a 1.3 dB reduction in interior noise- which translates to a 15-percent improvement. QUOTE(tot fratele gugal) KIA OPTIMA 2011 - Additional measures to help ensure good noise vibration and harshness (NVH) reduction qualities are fitted throughout the Optima. La astia nu am reusit sa gasesc ce dracu au modificat prin masina. Parca prevad ca au pus si astia niste greutati pe masina.This post has been edited by IRONICK: 16 Jun 2011, 22:43 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
marksman |
![]()
Post
#2589
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Am mers cu o Optima din 2010. Overall, la capitolul zgomot stă mai bine decât Loganul. Nu cu mult, ce-i drept, dar se simțea că e bine insonorizată.
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2590
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Conform acestui material http://www.belgeler.com/blg/1dz2/vehicle-b...n-arastirilmasi am purces la efectuarea unor noi masuratori, anume gradul de transmitere al vibratiilor motorului spre caroserie si corelarea acestora cu rezonantele audibile. Am construit 2 montaje pentru 2 senzori, pe care i-am atasat pereche pe partea activa (partea dinspre motor), respectiv partea pasiva (partea dinspre caroserie). Nu conteaza ca unul poate avea nivelul mai mare decat celalalt, caci ne intereseaza doar gradul de transmitere si nivelul absolut pe una din parti, anume cea pasiva. Sunt 3 suporti, sa-i denumim in continuare suport principal motor, suport cutie de viteze si suportul de jos (cel cu bieleta anti-cuplu). Masuratorile s-au inregistrat cu Audacity pe 2 canale, avand in vedere ca senzorul montat pe partea activa sa fie mentinut numai pe partea activa (pentru eliminarea erorilor in valoare absoluta). Inregistrarile s-au prelucrat cu un program RTA cu functia de peak hold. Masina a fost stationata si s-a baleiat destul de lent aproape toata plaja de turatie.
Avem in continuare rezultatele: suport principal motor: suport_principal.PNG ( Size: 9.94k ) Number of downloads: 549 Inmultiti frecventa cu 30 pentru a obtine turatia (ex: 100hz inseamna 3000rpm) suport cutie de viteze: suport_cv.PNG ( Size: 10.2k ) Number of downloads: 170 suportul de jos: suport_jos.PNG ( Size: 10.44k ) Number of downloads: 139 Ce observam aici? Posibila cale de transmitere a rezonantei o reprezinta suportul cutiei de viteze, care nu numai ca nu izoleaza prea bine, ci prezinta si o crestere exact in domeniul care ne intereseaza (100-120hz). Se mai observa o corelare si in semnalul de la suportul de jos, dar asa cum se vede din graficul urmator, acesta contribuie mai putin cu circa 18db fata de suportul cv. In schimb, nivelul sau maxim pare sa fie atins pe o frecventa mai apropiata de unul din modurile caroseriei (132hz), deci diferenta de 18db la nivelul de zgomot perceput s-ar putea sa fie mai mica. Suportul principal motor nu transmite rezonante nedorite si izoleaza destul de bine: partea_pasiva.PNG ( Size: 18.16k ) Number of downloads: 146 partea_activa.PNG ( Size: 15.67k ) Number of downloads: 123 Se vede, comparand ultimele 2 poze, partea activa si cea pasiva, ca nivelul vibratiilor pe partea suportului principal este mai mare decat spre cv, dar acestea din urma sunt atenuate mai putin de suportul cv, rezultand aproape acelasi nivel pe partile pasive. Pentru clarificare, acestia sunt suportii motorului: mounting_Logan.png ( Size: 65.38k ) Number of downloads: 258 Se pare ca se poate trata cu batator acustic (tuned mass damper) aici http://trid.trb.org/view.aspx?id=173558 Cine nu are rabdare sa deschida link-ul, iata esentialul: "This paper presents a new concept concerning engine mountings that can reduce engine booming noise by utilizing an additional vector. Booming noise in passenger cars, particularly those with a four-cylinder engine, is caused by exciting forces such as the second harmonic of engine intertial force. The authors have found that exciting forces transmitted from the engine to the body structure through the engine mountings are reduced by adding another vector which cancels out these exciting forces. This new vector can be obtained by using a mass-controlled region of a vibrating system possessing either a single degree of two degrees of freedom. When this optimally designed mechanism is adopted on a small passenger car, booming noise can be significantly reduced." Si inca ceva important spicuit de pe http://www.eng-tips.com/ "One is to make sure that your exhaust system doesn't have a primary acoustic mode identical to a cabin acoustic mode.Then you'd have something like the "Corvette boom" noise.Another is make sure the powertrain in general and the exhaust in particular is well-isolated from body panels having low-frequency modes.Another is to assure that items like a transmission support cross-member don't have resonances in undesirable operating frequency ranges. Early Jeep Grand Cherokee, for example." This post has been edited by dia_ph2: 17 Jun 2011, 07:02 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
GBi |
![]() ![]()
Post
#2591
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 12 August 06 ![]() |
la schema cu suportii motorului, reperul 18 nu l-am vazut montat pe loganuri, iar reperul 17 au renuntat la el ( a fost montat dor pe primele model 04 - 05 )
Ps:17 si 18 ce rol au ? |
--------------------
Daciaaa
Golan :))
KissFM 1.6 08 / ex. Laureate 1.4 04 Tot ce e bun tre' sa dispara !
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2592
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Reperul 18 pare a fi un mass damper. Poate confirma cineva.
In trecut, am incercat montarea batatorului (tuned mass damper) de Clio2 exact pe pozitia 18, dar zgomotul peste 3000 crestea (urechiometric). |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
klaus |
![]()
Post
#2593
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
17 e o brida de rigidizare a prinderii suportului motor
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Lostboy |
![]()
Post
#2594
|
![]() Finding my way! Group: Members Posts: 3.261 Joined: 17 May 06 ![]() |
Pe o mașină din 2006 există reperele în cauză. Și da, este un damper.
|
--------------------
.
.
.
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2595
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Detalii, poze?
|
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
Lostboy |
![]()
Post
#2596
|
![]() Finding my way! Group: Members Posts: 3.261 Joined: 17 May 06 ![]() |
|
--------------------
.
.
.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2597
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Asta este mai veche ....
CT_200h_TEC_05_PMS.jpg ( Size: 45.32k ) Number of downloads: 730 QUOTE Amortisseurs de vibrations de caisse sur la nouvelle Lexus CT 200h Une de ses particularités est son système d’amortissement latéral pour absorber les vibrations de la caisse. Une caisse très rigide a tendance à favoriser la transmission des vibrations. Afin de les réduire, un amortisseur est placé entre les deux chapelles des suspensions avant, à la place d’un renfort conventionnel, et un autre à l’arrière entre les côtés droite et gauche des points d’ancrage. L’amortisseur est similaire à un monotube classique et travaille dans une large gamme de fréquences transmises par la coque. Pour les spécialistes, le constructeur annonce que cet amortissement permettrait également de limiter le niveau du bruit blanc du système audio. http://media.lexus.eu/Lists/EMS%20Document...%20kit%20FR.pdf 00.jpg ( Size: 764.96k ) Number of downloads: 459 01.jpg ( Size: 549.63k ) Number of downloads: 294 03.jpg ( Size: 391.52k ) Number of downloads: 276 PS. Si noi ne pierdem timpul cu un rahat de greutate pe care Dacia nu il mai monteaza. Sa nu mai zic de suruburi prinse intr-un singur punct pe sub masina, Dacia ce sa-i ceri. This post has been edited by IRONICK: 17 Jun 2011, 10:15 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2598
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Se pare ca in 2005 se montau cele 2 repere. Aveti mai jos imagini mai clare, culese de pe net:
Attached thumbnail(s) logan_2004_motor.jpg ( Size: 147.43k ) Number of downloads: 822 logan_2004_motor2.jpg ( Size: 187.19k ) Number of downloads: 883 logan_2004_motor3.jpg ( Size: 172.76k ) Number of downloads: 705 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
Lostboy |
![]()
Post
#2599
|
![]() Finding my way! Group: Members Posts: 3.261 Joined: 17 May 06 ![]() |
@dia - tu nu ai reperele astea?
|
--------------------
.
.
.
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2600
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Masina mea este din 2008, cand nu se mai montau nici bara stabilizatoare sau batatorul pt 2000rpm...
Am incercat astazi sa atasez o greutate pe suportul principal (nu batatorul de Clio2, asa cum mai incercasem), dar nu da rezultate. Am mers cam 20km si impresia este ca accentueaza rezonanta peste 3000. Am insa sperante ca va da rezultate pe pozitia suportului cv. LE. Inca un exemplu ca 2 masini nu seamana intre ele: IMG_2486.JPG ( Size: 190.83k ) Number of downloads: 972 IMG_2496.JPG ( Size: 187.32k ) Number of downloads: 1144 Un exemplu de economie, demn de categoria "ASA NU". Este vorba imbinarile de table de la baza parbrizului, unde la 2 masini din 3 (vazute la dezmembrari) nu exista mastic, facand posibila comunicarea compartimentului motor cu habitaclul, facand zadarnic efortul celor care vor sa-si antifoneze masina. LLE. La mine e "cu gaura". O "optiune utila", adaugata de Dacia, probata de mine cu o sarma pe partea pasagerului. Probabil facuta ca sa simti ca mergi. Si nici macar nu credeam ca o sa ma bucur vreodata afland astfel de chestii. Ma bucur pentru ca stiu ca pot sa o acopar cu mastic, iar nivelul zgomotului va scadea substantial fata de acum. E ca un geam care nu e inchis complet, cu garnitura foarte putin departata. Ca atunci cand nu rasucesti manerul pana la capat. LLLE. Se poate ajunge foarte usor la gaura, demontand plasticul de pe montantul A. This post has been edited by dia_ph2: 18 Jun 2011, 12:30 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2601
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Si cand te gandesti ca economia este doar la capete, adica doar 2-3cm de mastic ... ma rog, mai este economia pe fluxul de fabricatie, dar totusi? Probabil persoana care a semnat pentru "economia" de la oalele rotilor spate (cu rugina de toata frumusetea) si-a baga coada si aici. Prafster sigur are aceasta imbunatatire.
This post has been edited by IRONICK: 19 Jun 2011, 18:36 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
YRX |
![]()
Post
#2602
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Bai, astia numai au scos de pe masini de-a lungul anilor? Ca la pret nu prea se vede....
Chiar ma tot rodea ce rol are fierotania aia cilindrica de pe suportul motor, eu am crezut ca este un fel de distantier. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
GBi |
![]()
Post
#2603
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 12 August 06 ![]() |
tot pe montantul A putin mai sus, se putea pune 5 cm de mastic sa nu iti mai intre degetul mic intre rosturi.
Ps: eu am injectat silicon cu pistolul asta avea la indemana ![]() Attached thumbnail(s) Montant_A.jpg ( Size: 1.31mb ) Number of downloads: 1160 |
--------------------
Daciaaa
Golan :))
KissFM 1.6 08 / ex. Laureate 1.4 04 Tot ce e bun tre' sa dispara !
|
|
sobolan |
![]()
Post
#2604
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Ciochy |
![]()
Post
#2605
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 15 February 08 ![]() |
1.Are cineva poza, in care sunt aratati care montant cum se numeste ... (legenda), sa ma prind si eu care cum e.
2.Am un zgomot (harait), la schimbatorul de viteze (tija), am incercat sa ung acea nuca-articulatie dar nu sa diminuat, a mai patzit careva ? ms |
--------------------
Oltcit
Club
1993
|
|
YRX |
![]()
Post
#2606
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
A- este montantul de la parbriz
B- este montantul dintre usi C-este montantul dintre usile spate si luneta Zgomotul la tija cum se manifesta mai exact? Cand schimbi vitezele, in mers, pe loc? Sa nu fie cablul de ambreiaj care mai scartaie la apasare. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Ciochy |
![]()
Post
#2607
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 15 February 08 ![]() |
se manifesta in mers, pe la 100km/h.
|
--------------------
Oltcit
Club
1993
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2608
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Haraiala aia discreta se manifesta si la mine, dar numai daca tin mana pe schimbator si fortez putin stanga-dreapta-sus-jos, atunci cand este intr-o viteza (nu conteaza care), iar masina este in mers. Bineinteles ca se simte mai mult in treptele inferioare, unde zgomotul de rulare este mai mic.
|
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
Ciochy |
![]()
Post
#2609
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 15 February 08 ![]() |
la mine daca tin de schimbator nu se mai aude, tare as vrea sa stiu cum se desface rozeta aceea de pe "bila" sa bag un strat de vaselina pt plasitc peste tot.
|
--------------------
Oltcit
Club
1993
|
|
klaus |
![]()
Post
#2610
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
prin rasucire, din cate mi-aduc eu aminte.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 17:34 |