DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

102 Pages « < 91 92 93 94 95 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier

mircea-daniel
post 7 Feb 2012, 16:30
Post #2761


Membru cu tubina


Group: Members
Posts: 1.023
Joined: 16 May 05
From: Banda I




Saru mana nenea ironic. Atunci o sa inteleg ca restul ideilor sunt ok. Ramane sa ma pot apuca de treaba.


--------------------
Renault Lagunaaaa 2003 - B 666 GGG
Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreig1982
post 7 Feb 2012, 17:43
Post #2762


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.410
Joined: 15 January 06




eu sunt multumit de bieleta de van
spre deosebire de cea initiala, cu asta nu mai am trepidatii cand vreau se plec de pe loc in conditiile a ceea ce este afara acum si cu 4 oameni in masina
acum am vibratii de la traseul "sport" sleep.gif pe 50 de dupa catalizator


--------------------
Dacia Logan Ambition 2005 - B-06-xxx
2012 VW Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 21 Feb 2012, 16:45
Post #2763


-


Group: Members
Posts: 21.892
Joined: 19 April 05
From: Romania




Pe Duster au inceput sa apara elemente noi de insonorizare. In lateralele bordului, pe montantul A sau la baza pragului. Dar cu putine atentie sa vad si pe DOGGY ...



--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_centea
post 5 Mar 2012, 22:51
Post #2764


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 22 May 07




Salutare,

am cateva informatii referitoare la testele facute de dia_ph2 pentru a reduce rezonanta tobei de esapament. Am facut cateva teste pentru a determina frecventa de rezonanta a tobei.

Mai intai precizez modificarile conditiile in care am facut testele:
> Masina e Logan 1.6 MPI din 2005
> Habitaclul l-am izolat cu vopsea fonoizolatore (pe baza de apa) si pasla de 2 cm
> Batatorul acustic demontat. Cand era montat rezonanta tobei se simtea mult mai puternic, zgomot puternic undeva la 3500 rpm, oglinzile vibrau. Dupa ce l-am demontat vibratile au disparut de tot, zgomotul s-a redus. Presupun ca de vina ar fi fost greutatea suplimentara ce amplifica vibratiile si se trimitea prin suportii tobei
> Am montat in locul batatorului acustic un senzor de acceleratie conectat la laptop
> Testele le-am facut doar cu motorul in sarcina (in mers)

Concluziile la care am ajuns sunt (vezi atasamentele):
> Exista doua frecvente la care toba intra in rezonanta. De aici deduc ca NU intregul traseu de evacuare intra in rezonanta. Presupun ca de vina ar fi toba mijlocie si finala (sau poate catalizatorul) care fiecare intra in rezonanta la o frecventa anume
> Cele doua frecvente de rezonanta sun undeva la 106 Hz (3180 rpm) si 114 Hz (3420 rpm)
> Zgomotul cel mai puternic se aude undeva la 3700 rpm - 3800 rpm fara a se simti vibratii. De aici exclud rezonantele tobei ca fiind vinovate, de altfel, de cand nu mai am nici un batator acustic zgomotul e chiar acceptabil. Neavand vibratii si citind alte posturi presupun ca pentru zgomot ar putea fi vinovata rezonanta traseului de admisie a aerului. Am aflat ca pe K4M s-a montat un rezonator acustic.( http://www.xxx/forum/aveti_idee_d...pls-t33725.html )

Next steps:
> Voi incerca sa masor vibratiile carcasei filtrului de aer
> Daca rezonanta e ceea asteptata ~3700 rpm voi incerca adaptarea unui rezonator

This post has been edited by razvan_centea: 6 Mar 2012, 00:34

Attached thumbnail(s)
Accelerare___Comparare_rezonante___a5a___FFT.PNG ( Size: 67.89k ) Number of downloads: 1955
Accelerare___a5a___FFT.PNG ( Size: 68.43k ) Number of downloads: 1968
Frana_de_motor___a5a___FFT.PNG ( Size: 65.66k ) Number of downloads: 1930
Accelerare___a4a___2000___4000_rpm___FFT.PNG ( Size: 71.75k ) Number of downloads: 1897


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 5 Mar 2012, 23:23
Post #2765


-


Group: Members
Posts: 21.892
Joined: 19 April 05
From: Romania




La Dacia K4M nu are rezonator, doar F4R (Duster 2.0). In schimb la Renault exista.

5 Mar 2012, 23:36:
QUOTE(razvan_centea @ 5 Mar 2012, 22:51)
> Voi incerca sa masor vibratiile carcasei filtrului de aer
> Daca rezonanta e ceea asteptata ~3700 rpm voi incerca adaptarea unui rezonator
*
Exista un fel de rezonator in cutia filtrului. Ca test suplimentar, recomand sa masori si cu peretele interior astupat.


This post has been edited by IRONICK: 5 Mar 2012, 23:36


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 6 Mar 2012, 00:10
Post #2766


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 10 March 06
From: GL




unde e rezonatorul ala din carcasa filtrului?


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_centea
post 6 Mar 2012, 00:20
Post #2767


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 22 May 07




QUOTE(IRONICK @ 5 Mar 2012, 23:23)
La Dacia K4M nu are rezonator, doar F4R (Duster 2.0). In schimb la Renault exista.

<span class='edit'>5 Mar 2012, 23:36:</span>
Exista un fel de rezonator in cutia filtrului. Ca test suplimentar, recomand sa masori si cu peretele interior astupat.
*



Din ce am gasit, motorizarea K7M nu are, in schimb K4M ar avea rezonator pe admisia de aer.

Ca test suplimentar, recomand sa masori si cu peretele interior astupat.
La ce te referi?

This post has been edited by razvan_centea: 6 Mar 2012, 00:24

Attached thumbnail(s)
Cutie_rezonator.jpg ( Size: 58.77k ) Number of downloads: 2000
images.jpg ( Size: 28k ) Number of downloads: 759


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 6 Mar 2012, 01:01
Post #2768


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Forma aia spiralata a circuitului de aer din carcasa este fix rezonatorul la motorul de 8v


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_centea
post 6 Mar 2012, 01:06
Post #2769


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 22 May 07




Ok. Mai intai ar trebui sa verific daca carcasa filtrului intra in rezonanta.
Daca K7M are incorporat rezonator in carcasa filtrului atunci trebuie cautat alt subansamblu ce rezoneaza.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 6 Mar 2012, 10:04
Post #2770


-


Group: Members
Posts: 21.892
Joined: 19 April 05
From: Romania




Exact, inainte sa te apuci de masuratori trebuie sa verifici cele doua bucse de cauciuc din fata sa vezi daca au joc.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dia_ph2
post 6 Mar 2012, 15:09
Post #2771


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 29 September 08
From: Targoviste




Incearca sa masori gradul de transmitere al vibratiilor suportului cutiei de viteze, cel de sub baterie. Ca sa fim intelesi, ansamblul motor-cutie de viteze se ataseaza la caroserie cu 3 suporti: cel principal motor (se afla in stanga, cum privim motorul din fata; este hidroelastic pe motorizarile dci si 1.6/16v), cel al cutiei de viteze (cel in discutie), iar ultimul este bieleta anti-rotire (presupun ca nu-i chiar denumirea corecta) - si asta a fost discutata. Trebuie masurat pe partea activa a cutiei de viteze si apoi pe partea pasiva (caroserie), pentru a se vedea gradul de transmitere al perturbatiilor. Observ ca ai folosit un program mai specializat si un accelerometru net superioare celor folosite de mine. Dupa determinarile mele, acel suport este raspunzator de marea majoritate a rezonantelor. Dupa ceea ce am vazut pe Duster, adica integrarea unor batatoare acustice pe bieleta anti-rotire, si acolo s-ar putea sa fie o problema.
Referitor la admisie, aceasta are integrat un rezonator in carcasa, printr-un perete despartitor. Se observa la schimbarea filtrului de aer micul compartiment. Eu am incercat si sa-l astup, dar rezultatele nu sunt chiar audibile, cel putin nu la prima vedere.


--------------------
Dacia Logan ph2, 1.4mpi 2008, Laureate, Abs
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_centea
post 7 Mar 2012, 23:03
Post #2772


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 22 May 07




QUOTE(IRONICK @ 6 Mar 2012, 10:04)
Exact, inainte sa te apuci de masuratori trebuie sa verifici cele doua bucse de cauciuc din fata sa vezi daca au joc.
*




QUOTE(dia_ph2 @ 6 Mar 2012, 15:09)
Incearca sa masori gradul de transmitere al vibratiilor suportului cutiei de viteze, cel de sub baterie. Ca sa fim intelesi, ansamblul motor-cutie de viteze se ataseaza la caroserie cu 3 suporti: cel principal motor (se afla in stanga, cum privim motorul din fata; este hidroelastic pe motorizarile dci si 1.6/16v), cel al cutiei de viteze (cel in discutie), iar ultimul este bieleta anti-rotire (presupun ca nu-i chiar denumirea corecta) - si asta a fost discutata. Trebuie masurat pe partea activa a cutiei de viteze si apoi pe partea pasiva (caroserie), pentru a se vedea gradul de transmitere al perturbatiilor. Observ ca ai folosit un program mai specializat si un accelerometru net superioare celor folosite de mine. Dupa determinarile mele, acel suport este raspunzator de marea majoritate a rezonantelor. Dupa ceea ce am vazut pe Duster, adica integrarea unor batatoare acustice pe bieleta anti-rotire, si acolo s-ar putea sa fie o problema.
Referitor la admisie, aceasta are integrat un rezonator in carcasa, printr-un perete despartitor. Se observa la schimbarea filtrului de aer micul compartiment. Eu am incercat si sa-l astup, dar rezultatele nu sunt chiar audibile, cel putin nu la prima vedere.
*




@IRONICK: Am incercat bucsele si nu au joc. Tu suspectezi ca e o problema de uzura. Eu cred ca e un defect de proiectare, din fabrica.
Chestia e ca problema asta cu zgomot pe la 130 - 140 km/h (3700 - 3800 rpm) ce o resimteam din plin pe autostrada o am de cand am cuparat masina (noua). Am fost pe la mai multe reprezentante Dacia si mi-au zis ca nu aud nimic. Probabil ca nu aveau vointa/interes sau poate ca nu am facut testul la drum in conditiile necesare. Astea-s dezbateri inutile.


@DIA_PH2: Tu suspectezi ca zgomotul se transmite mecanic de la motor, prin suporti, la caroserie? Eu ma gandesc ca e din cauza undelor mecanice ale aerului ce circula prin admisie si prin evacuare. Dupa cum ziceam, la mine nu se resimt vibratii ample ale caroseriei, ci doar zgomot.



Revenind la testele ce le efectuez, am montat senzorul pe carcasa filtrului de aer, masurand acceleratii pe axa X a masinii (vezi atasat rezultatele).

Rezultatul ma face sa cred ca totusi admisia de aer intra in rezonata. Se pot vedea clar ca in jurul frecventei de 125 Hz cutia filtrului are o crestere exponentiala a vibratiei (oscilatiei). Frecventa asta se potriveste cu zona de turatie a motorului de 3600 - 3800 rpm unde zgomotul se aude foarte intens in masina.

Doua lucruri nu am inteles:
1) Faptul ca rezonanta se simte foarte puternic doar cand pastrez viteza constanta in intervalul 3600 - 3800 rpm ( fara sa accelerez puternic sau sa las in frana de motor).
2) In frana de motor se observa pe masuratorile de pe carcasa filtrului de aer o oscilatie puternica la frecventa de rezonanta a tobei de esapament.

Oare motorul nefiind in sarcina le permite carcasei filtrului si tobei sa intre in rezonanta?

In atasamente se vede rezonanta in functie de treapta de viteza, un spectru de armonice pt treapta a 4-a, axele masinii pe care am efectuat masuratori. Am adaugat si o inregistrare in format mp3 ( facuta cu senzor de acceleratie ) in care se aude motorul wink.gif

This post has been edited by razvan_centea: 7 Mar 2012, 23:13

Attached thumbnail(s)
Axe___Dacia_logan.PNG ( Size: 148.89k ) Number of downloads: 778
Treapta_a2_a_3000_rpm___3800_rpm.PNG ( Size: 67.91k ) Number of downloads: 406
Treapta_a3_a_3000_rpm___3800_rpm___1.PNG ( Size: 69.49k ) Number of downloads: 165
Treapta_a3_a_3000_rpm___3800_rpm___2_1.PNG ( Size: 69.31k ) Number of downloads: 107
Treapta_a4_a_3000_rpm___3900_rpm___2.PNG ( Size: 70.13k ) Number of downloads: 85
Treapta_a4_a_3000_rpm___3900_rpm___2___Armonice.PNG ( Size: 78.16k ) Number of downloads: 114
Treapta_a5_a_3000_rpm___4000_rpm.PNG ( Size: 70.57k ) Number of downloads: 114
Treapta_a_5_a___Armonice.PNG ( Size: 78.06k ) Number of downloads: 84


Attached File(s)
Attached File  a4a_3900.mp3 ( 292.65k ) Number of downloads: 47


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Mar 2012, 23:09
Post #2773


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Daca-i scoti carcasa filtrului de aer si faci niste probe temporare cu un filtru (de hota de ex) direct pe corpul clapet, ce se intampla?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_centea
post 7 Mar 2012, 23:16
Post #2774


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 22 May 07




QUOTE(klaus @ 7 Mar 2012, 23:09)
Daca-i scoti carcasa filtrului de aer si faci niste probe temporare cu un filtru (de hota  de ex) direct pe corpul clapet, ce se intampla?
*



Chiar ma gandeam la ideea de a desface si incerca cu filtru desfacut. Problema e ca ar insemna sa testez intr-o Timisora in care simti praful intre dinti? Am zis ca mai bine nu.

Ma voi gandi la ideea ta cu un fitru direc pe admisia spre motor.

PS: Vezi ca am facut un update la post-ul anterior.

<span class='edit'>7 Mar 2012, 23:18:</span>
Off topic:

oare tipu' asta credeti ca stie de unde are rezonanta?
&feature=youtube_gdata_player

<span class='edit'>7 Mar 2012, 23:24:</span>
Ma gandeam sa caut un rezonator de K4M sau altul de la Renault pe la dezmembrari( poate gasesc unul ce e proiectat pentru aceiasi rezonanta ).
Daca nu sa incerc sa fac eu unul (rezonator Helmholtz). Am inteles ca se gasec greu la magazine si nu ar merita sa platesti atat pentru un plastic.

This post has been edited by razvan_centea: 7 Mar 2012, 23:25


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Mar 2012, 23:36
Post #2775


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




eu nu-s convins ca pe symbolul care are acelasi motor cu acelasi filtru apare aceeasi rezonanta


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_centea
post 8 Mar 2012, 00:27
Post #2776


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 22 May 07




QUOTE(klaus @ 7 Mar 2012, 23:36)
eu nu-s convins ca pe symbolul care are acelasi motor cu acelasi filtru apare aceeasi rezonanta
*



Aici ai dreptate. Voi incerca sa fac un test fara cutia filtrului. Ai putea afla unde ce e pe traseu de admisie la Clio? Daca are vre-o camera de rezonanta inainte de filtru de aer?

Daca nu cutia filtrului intra in rezonanta atunci acea rezonanta trebuie sa fie transmisa de ceva spre cutia filtrului. Ce ar putea fi? Ar trebui sa fie ceva cu volum in care sa poata fii generate acele armonice.

Oare portiunea marcata in imagine are rol de rezonator?

This post has been edited by razvan_centea: 8 Mar 2012, 00:36

Attached thumbnail(s)
Filtru_aer___Clio.jpg ( Size: 119.58k ) Number of downloads: 596


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dia_ph2
post 8 Mar 2012, 07:33
Post #2777


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 29 September 08
From: Targoviste




Rezonatorul pe admisie este chiar cel incercuit cu linie subtire, iar gatul rezonatorului l-am incercuit cu linia groasa. Este suficient sa astupi provizoriu cu ceva gatul rezonatorului, pentru a determina frecventa pe care este acordat.
Masori inainte si dupa astupare.
Filtru_aer___Clio2.JPG ( Size: 107.97k ) Number of downloads: 888

Pentru mai multe date despre rezonatoarele Helmholtz, vezi aici http://www.phys.unsw.edu.au/jw/Helmholtz.html

PS. Se observa cat de prost a fost pus capacul peste filtrul de aer, deformandu-l.


--------------------
Dacia Logan ph2, 1.4mpi 2008, Laureate, Abs
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_centea
post 8 Mar 2012, 08:11
Post #2778


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 22 May 07




QUOTE(dia_ph2 @ 8 Mar 2012, 07:33)
Rezonatorul pe admisie este chiar cel incercuit cu linie subtire, iar gatul rezonatorului l-am incercuit cu linia groasa. Este suficient sa astupi provizoriu cu ceva gatul rezonatorului, pentru a determina frecventa pe care este acordat.
Masori inainte si dupa astupare.
Filtru_aer___Clio2.JPG ( Size: 107.97k ) Number of downloads: 888

Pentru mai multe date despre rezonatoarele Helmholtz, vezi aici http://www.phys.unsw.edu.au/jw/Helmholtz.html

PS. Se observa cat de prost a fost pus capacul peste filtrul de aer, deformandu-l.
*



Poza asta cu filtru nu e facuta de mine. Am luat-o de pe net si ar trebui sa fie un Clio.
Am sa incerc si testul propus de tine. Ar trebui sa apara o alta frecventa de rezonanta . E posibil ca acea camera sa afecteze doar curentul de aer aspirat?

Pt rezonator Helmholtz ma gandeam sa improvizez ceva simplu, de genul (pentru test):

http://edge.rit.edu/content/P11221/public/Resonators

PS: Inca nu am vazut un model de rezonator sub forma celui pe care il presupunem ca exista in cutia filtrului. Rezonatorul are ca functie generarea de unde defazate cu 180 de grade ce ar trebui sa anuleze (diminueze) pe cele originale, nu?


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dia_ph2
post 8 Mar 2012, 10:58
Post #2779


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 29 September 08
From: Targoviste




Dupa cum am explicat mai sus, rezonatorul exista in cutia filtrului de aer de pe 1.4mpi sau 1.6mpi, are volumul acela delimitat de linia subtire din poza, iar sectiunea de intrare este marcata cu linia groasa.
Astuparea sectiunii de intrare va duce la aparitia unei rezonante, care by default este absorbita de acel rezonator.

Alte exemple de rezonatoare de pe alte masini: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1996799
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627519417

Studii foarte interesante de caz in privinta rezonantelor:
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552264
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552287
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552526

Parerile mele asupra zgomotelor: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry2167815

Cand am experimentat un rezonator, dar pe evacuare: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1958832

Materiale despre rezonatoare pe admisie si evacuare: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503391
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503418
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503425
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627539463

De departe cel mai interesant material: http://www.belgeler.com/blg/1dz2/vehicle-b...n-arastirilmasi

Precum si ceva masuratori destul de relevante facute de mine, conform materialului anterior: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3029536

Mi-as dori foarte mult ca sa repeti aceste masuratori cu metodele tale mai bune, pentru a evidentia calea de propagare a zgomotului.

This post has been edited by dia_ph2: 8 Mar 2012, 11:55


--------------------
Dacia Logan ph2, 1.4mpi 2008, Laureate, Abs
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_centea
post 8 Mar 2012, 12:12
Post #2780


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 22 May 07




QUOTE(dia_ph2 @ 8 Mar 2012, 10:58)
Dupa cum am explicat mai sus, rezonatorul exista in cutia filtrului de aer de pe 1.4mpi sau 1.6mpi, are volumul acela delimitat de linia subtire din poza, iar sectiunea de intrare este marcata cu linia groasa.
Astuparea sectiunii de intrare va duce la aparitia unei rezonante, care by default este absorbita de acel rezonator.

Alte exemple de rezonatoare de pe alte masini: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1996799
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627519417

Studii foarte interesante de caz in privinta rezonantelor:
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552264
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552287
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552526

Parerile mele asupra zgomotelor: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry2167815

Cand am experimentat un rezonator, dar pe evacuare: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1958832

Materiale despre rezonatoare pe admisie si evacuare: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503391
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503418
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503425
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627539463

De departe cel mai interesant material: http://www.belgeler.com/blg/1dz2/vehicle-b...n-arastirilmasi

Precum si ceva masuratori destul de relevante facute de mine, conform materialului anterior: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3029536

Mi-as dori foarte mult ca sa repeti aceste masuratori cu metodele tale mai bune, pentru a evidentia calea de propagare a zgomotului.
*



Mersi de materiale. Fii sigur ca inainte sa ma apuc de treaba am citit intreg topicul curent, in special postarile tale. Fiind destul de mare posibil sa fi omis unele posturi.

In curand voi reveni cu alte rezultate.


8 Mar 2012, 22:15:
Dupa cum promiteam, am efectuat cateva teste noi. Inainte sa ma apuc de treaba m-am gandit sa strang putin suruburile in care se fixeaza cutia filtrului de aer. Aici am avut o "surpriza" neasteptata: unul din suruburi a cedat, neaplicand un cuplu (masurat cu mano-metru biggrin.gif ). Cauza era saiba montata gresit, intre motor si cutia filtrului, in loc sa fie montata intre surub si cutia filtrului. Ca urmare cutia nu era fixata in surubul acela fiindca capul surubului fortase garnitura (surubul era strans pana la capatul filetului). In timp piulita a erodat surubul (vezi poza). Ma intreb oare asa era din fabrica? La revizii mi-au schimbat filtru de aer, dar nu am avut (cred) nici o operatie in care trebuia data jos toata cutia.

V-am povestit toate astea fiindca in rezultatele testelor de azi nu mai apar armonicele ce le vedeam pana acum. Oare putea surubul acela sa fie cauza? S-ar putea ca testele mele sa nu fie bune. Oricum, le voi repeta in weekend

This post has been edited by razvan_centea: 8 Mar 2012, 22:15

Attached thumbnail(s)
P1060170.JPG ( Size: 66.31k ) Number of downloads: 470
P1060171.JPG ( Size: 59.43k ) Number of downloads: 557


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 8 Mar 2012, 22:19
Post #2781


-


Group: Members
Posts: 21.892
Joined: 19 April 05
From: Romania




Bucsele respective de cauciuc se taseaza in timp (caldura+vibratii). Si asa apare o rezonanta la cutia filtrului, pentru ca se misca (si nu vorbesc de jocul de-a lungul axului, ci fata spate, pentru ca asta este miscarea motorului). Cea mai buna metoda de rezolvare este inlocuirea lor cu cauciucurile de la tija capotei. Eu ti-am recomandat sa le verifici inainte ca aveam o banuiala. Iar saiba ai nu trebuia sa existe, din fabrica nu vine cu asa ceva. Cineva a vrut sa rezolve jocul, fara sa stie cum si in ce fel.

This post has been edited by IRONICK: 8 Mar 2012, 22:35


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_centea
post 8 Mar 2012, 22:51
Post #2782


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 22 May 07




QUOTE(dia_ph2 @ 8 Mar 2012, 10:58)
Dupa cum am explicat mai sus, rezonatorul exista in cutia filtrului de aer de pe 1.4mpi sau 1.6mpi, are volumul acela delimitat de linia subtire din poza, iar sectiunea de intrare este marcata cu linia groasa.
Astuparea sectiunii de intrare va duce la aparitia unei rezonante, care by default este absorbita de acel rezonator.

Alte exemple de rezonatoare de pe alte masini: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1996799
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627519417

Studii foarte interesante de caz in privinta rezonantelor:
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552264
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552287
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552526

Parerile mele asupra zgomotelor: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry2167815

Cand am experimentat un rezonator, dar pe evacuare: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1958832

Materiale despre rezonatoare pe admisie si evacuare: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503391
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503418
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503425
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627539463

De departe cel mai interesant material: http://www.belgeler.com/blg/1dz2/vehicle-b...n-arastirilmasi

Precum si ceva masuratori destul de relevante facute de mine, conform materialului anterior: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3029536

Mi-as dori foarte mult ca sa repeti aceste masuratori cu metodele tale mai bune, pentru a evidentia calea de propagare a zgomotului.
*




Revenind la rezultatele testelor, am efectuat urmatarele teste :

Test 1 - Surub rupt dat jos si stranse toate
Test 2 - Camera de rezonanta plina
Test 3 - Surub reparat si camera rezonanta plina
Test 4 - Improvizatie cu rezonator

Nu am avut timp sa analizez toate inregistrarile. Voi atasa cateva. S-ar putea sa nu fie cele mai conculdente sau sa nu fie efectuate in aceleasi conditii cu cele vechi ( oricum le voi reface). Mai multe analize gasiti in atasament.




<span class='edit'>8 Mar 2012, 22:58:</span>
QUOTE(IRONICK @ 8 Mar 2012, 22:19)
Bucsele respective de cauciuc se taseaza in timp (caldura+vibratii). Si asa apare o rezonanta la cutia filtrului, pentru ca se misca (si nu vorbesc de jocul de-a lungul axului, ci fata spate, pentru ca asta este miscarea motorului). Cea mai buna metoda de rezolvare este inlocuirea lor cu cauciucurile de la tija capotei. Eu ti-am recomandat sa le verifici inainte ca aveam o banuiala. Iar saiba ai nu trebuia sa existe, din fabrica nu vine cu asa ceva. Cineva a vrut sa rezolve jocul, fara sa stie cum si in ce fel.
*



Masuratorile le-am facut pe axa X a masinii (vezi imaginea dintr-un post anterior), adica pe directia in care oscileaza si motorul. Senzorul este sensibil pe o singura axa.

Le-am verificat si prima oara, dar fara sa strang suruburile. Aici am gresit eu, oricum era inutil fiindca piulita aia era pusa aiurea. Totusi, in ultimele teste am vazut osilatii mai puternice intre 3600 - 3800 rpm (unde intra in rezonanta). Sa fie din cauza bucselor prea rigide?

Update: am atasat cateva imagini cu masina

This post has been edited by razvan_centea: 8 Mar 2012, 23:02

Attached thumbnail(s)
Test_1___Treapta_a_3_a.PNG ( Size: 69.91k ) Number of downloads: 425
Test_2___Treapta_a_3_a.PNG ( Size: 82.4k ) Number of downloads: 125
Test_3___Treapta_a_3_a.PNG ( Size: 72.78k ) Number of downloads: 115
Test_4___Treapta_a_3_a.PNG ( Size: 66.46k ) Number of downloads: 106
Improvizatie_de_rezonator.JPG ( Size: 99.23k ) Number of downloads: 465
Etansarea_camerei_de_rezonanta.JPG ( Size: 108.67k ) Number of downloads: 1314
Senzor.JPG ( Size: 89k ) Number of downloads: 609


Attached File(s)
Attached File  Analiza.zip ( 1.17mb ) Number of downloads: 19


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 8 Mar 2012, 23:07
Post #2783


-


Group: Members
Posts: 21.892
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(razvan_centea @ 8 Mar 2012, 22:51)
Sa fie din cauza bucselor prea rigide?
Da, daca le intaresti pe cele din fata, se descara totul in cele de langa corpul clapeta. Si alea sunt sustinute de doua tije de plastic. Bucsele trebuie sa fie elastice, dar prinse ferm.

8 Mar 2012, 23:20:
Solutia Dacia pentru motorizarea 2.0 16v

rez.jpeg ( Size: 111.51k ) Number of downloads: 995


This post has been edited by IRONICK: 8 Mar 2012, 23:20


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_centea
post 8 Mar 2012, 23:28
Post #2784


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 22 May 07




QUOTE(IRONICK @ 8 Mar 2012, 23:07)

Solutia Dacia pentru motorizarea 2.0 16v

rez.jpeg ( Size: 111.51k ) Number of downloads: 995

*



Te referi la cele 2 rezonatoare de pe tub?


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 9 Mar 2012, 09:57
Post #2785


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




La suruburile alea eu am pus niste 'saibe' de cauciuc facute din camera de bicicleta. Initial a fost cate una, apoi au ajuns sa fie cate doua, anul asta probabil mai adaug cate una. Cauciucul din care sunt facute nu-si pastreaza in timp nici forma si dimensiunile, nici proprietatile elastice.
Capacul trebuie sa se miste lejer, dar numai datorita elasticitatii bucselor, adica fara joc.
In Iasi nu am gasit nici bucsele originale nici pe cele pentru tija capota... voi Bucurestenii ar trebui sa-i ridicati statuie Vitanului.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 9 Mar 2012, 09:59
Post #2786


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




niste cauciucuri de obertain nu merg?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 9 Mar 2012, 10:01
Post #2787


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Ba da, eu n-am avut atunci.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dia_ph2
post 9 Mar 2012, 17:55
Post #2788


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 29 September 08
From: Targoviste




Vine primavara, e timpul sa desprafuiesc "instrumentele":
- microfon capsula wm61a:
mic.jpg ( Size: 687.23k ) Number of downloads: 453


-preamplificator microfon:
mic_amp.jpg ( Size: 279.36k ) Number of downloads: 423


-capsule piezo pentru masurarea vibratiilor:
piezo.jpg ( Size: 471.56k ) Number of downloads: 384


-preamplificator dublu pentru piezo:
piezo_amp.jpg ( Size: 239.33k ) Number of downloads: 386


Schemele preamplificatoarelor au fost prezentate pe acest topic.
Ramane de vazut daca voi avea si timpul necesar pentru noi determinari.


--------------------
Dacia Logan ph2, 1.4mpi 2008, Laureate, Abs
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 9 Mar 2012, 19:02
Post #2789


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Cum in Iasi nu avem Vitan, e imposibil de gasit material ca mocheta din portbagaj, iar o mocheta de supermarchet cu aceeasi culoare si textura iar n-am gasit, asa ca in prima faza facusem in zona aerotermei niste improvizatii:

2011-08-24%2019-32-02_0013_resize.JPG

2011-08-24%2019-33-08_0014_resize.JPG

Mi-am amintit ca aveam niste presuri aruncate prin garaj, cu textura potrivita; partea proasta e ca pe spate au suport de plastic sau cel mult un cauciuc mai dur. Oricum, chiar si asa, rezultatul e mai bun:

2012-03-08%2016-24-09_0017.JPG

2012-03-08%2016-27-52_0020.JPG

2012-03-08%2016-28-04_0021.JPG

This post has been edited by LuluMOB: 9 Mar 2012, 19:53


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 11 Mar 2012, 20:17
Post #2790


-


Group: Members
Posts: 21.892
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(IRONICK @ 3 Feb 2012, 12:02)
Eu o sa testez modelul asta de bieleta. Vine de pe Megane II, Modus, Scenic II, Grand Scenic sau Clio III.

8200338385

gb1148.jpg
*


Am masurat greutatea din bieleta originala, are 65grame.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
102 Pages « < 91 92 93 94 95 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th May 2024 - 20:26
Forum Renault