Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
mircea-daniel |
7 Feb 2012, 16:30
Post
#2761
|
||
Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I |
|
||
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|||
andreig1982 |
7 Feb 2012, 17:43
Post
#2762
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.410 Joined: 15 January 06 |
eu sunt multumit de bieleta de van
spre deosebire de cea initiala, cu asta nu mai am trepidatii cand vreau se plec de pe loc in conditiile a ceea ce este afara acum si cu 4 oameni in masina acum am vibratii de la traseul "sport" pe 50 de dupa catalizator |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2005
- B-06-xxx 2012 VW Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG
|
|
IRONICK |
21 Feb 2012, 16:45
Post
#2763
|
- Group: Members Posts: 21.892 Joined: 19 April 05 From: Romania |
Pe Duster au inceput sa apara elemente noi de insonorizare. In lateralele bordului, pe montantul A sau la baza pragului. Dar cu putine atentie sa vad si pe DOGGY ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
razvan_centea |
5 Mar 2012, 22:51
Post
#2764
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 22 May 07 |
Salutare,
am cateva informatii referitoare la testele facute de dia_ph2 pentru a reduce rezonanta tobei de esapament. Am facut cateva teste pentru a determina frecventa de rezonanta a tobei. Mai intai precizez modificarile conditiile in care am facut testele: > Masina e Logan 1.6 MPI din 2005 > Habitaclul l-am izolat cu vopsea fonoizolatore (pe baza de apa) si pasla de 2 cm > Batatorul acustic demontat. Cand era montat rezonanta tobei se simtea mult mai puternic, zgomot puternic undeva la 3500 rpm, oglinzile vibrau. Dupa ce l-am demontat vibratile au disparut de tot, zgomotul s-a redus. Presupun ca de vina ar fi fost greutatea suplimentara ce amplifica vibratiile si se trimitea prin suportii tobei > Am montat in locul batatorului acustic un senzor de acceleratie conectat la laptop > Testele le-am facut doar cu motorul in sarcina (in mers) Concluziile la care am ajuns sunt (vezi atasamentele): > Exista doua frecvente la care toba intra in rezonanta. De aici deduc ca NU intregul traseu de evacuare intra in rezonanta. Presupun ca de vina ar fi toba mijlocie si finala (sau poate catalizatorul) care fiecare intra in rezonanta la o frecventa anume > Cele doua frecvente de rezonanta sun undeva la 106 Hz (3180 rpm) si 114 Hz (3420 rpm) > Zgomotul cel mai puternic se aude undeva la 3700 rpm - 3800 rpm fara a se simti vibratii. De aici exclud rezonantele tobei ca fiind vinovate, de altfel, de cand nu mai am nici un batator acustic zgomotul e chiar acceptabil. Neavand vibratii si citind alte posturi presupun ca pentru zgomot ar putea fi vinovata rezonanta traseului de admisie a aerului. Am aflat ca pe K4M s-a montat un rezonator acustic.( http://www.xxx/forum/aveti_idee_d...pls-t33725.html ) Next steps: > Voi incerca sa masor vibratiile carcasei filtrului de aer > Daca rezonanta e ceea asteptata ~3700 rpm voi incerca adaptarea unui rezonator This post has been edited by razvan_centea: 6 Mar 2012, 00:34 Attached thumbnail(s) Accelerare___Comparare_rezonante___a5a___FFT.PNG ( Size: 67.89k ) Number of downloads: 1955 Accelerare___a5a___FFT.PNG ( Size: 68.43k ) Number of downloads: 1968 Frana_de_motor___a5a___FFT.PNG ( Size: 65.66k ) Number of downloads: 1930 Accelerare___a4a___2000___4000_rpm___FFT.PNG ( Size: 71.75k ) Number of downloads: 1897 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition
|
|
IRONICK |
5 Mar 2012, 23:23
Post
#2765
|
- Group: Members Posts: 21.892 Joined: 19 April 05 From: Romania |
La Dacia K4M nu are rezonator, doar F4R (Duster 2.0). In schimb la Renault exista.
5 Mar 2012, 23:36: QUOTE(razvan_centea @ 5 Mar 2012, 22:51) > Voi incerca sa masor vibratiile carcasei filtrului de aer Exista un fel de rezonator in cutia filtrului. Ca test suplimentar, recomand sa masori si cu peretele interior astupat.> Daca rezonanta e ceea asteptata ~3700 rpm voi incerca adaptarea unui rezonator This post has been edited by IRONICK: 5 Mar 2012, 23:36 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
sobolan |
6 Mar 2012, 00:10
Post
#2766
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.230 Joined: 10 March 06 From: GL |
unde e rezonatorul ala din carcasa filtrului?
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
razvan_centea |
6 Mar 2012, 00:20
Post
#2767
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 22 May 07 |
QUOTE(IRONICK @ 5 Mar 2012, 23:23) La Dacia K4M nu are rezonator, doar F4R (Duster 2.0). In schimb la Renault exista. <span class='edit'>5 Mar 2012, 23:36:</span> Exista un fel de rezonator in cutia filtrului. Ca test suplimentar, recomand sa masori si cu peretele interior astupat. Din ce am gasit, motorizarea K7M nu are, in schimb K4M ar avea rezonator pe admisia de aer. Ca test suplimentar, recomand sa masori si cu peretele interior astupat. La ce te referi? This post has been edited by razvan_centea: 6 Mar 2012, 00:24 Attached thumbnail(s) Cutie_rezonator.jpg ( Size: 58.77k ) Number of downloads: 2000 images.jpg ( Size: 28k ) Number of downloads: 759 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition
|
|
klaus |
6 Mar 2012, 01:01
Post
#2768
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Forma aia spiralata a circuitului de aer din carcasa este fix rezonatorul la motorul de 8v
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
razvan_centea |
6 Mar 2012, 01:06
Post
#2769
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 22 May 07 |
Ok. Mai intai ar trebui sa verific daca carcasa filtrului intra in rezonanta.
Daca K7M are incorporat rezonator in carcasa filtrului atunci trebuie cautat alt subansamblu ce rezoneaza. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition
|
|
IRONICK |
6 Mar 2012, 10:04
Post
#2770
|
- Group: Members Posts: 21.892 Joined: 19 April 05 From: Romania |
Exact, inainte sa te apuci de masuratori trebuie sa verifici cele doua bucse de cauciuc din fata sa vezi daca au joc.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dia_ph2 |
6 Mar 2012, 15:09
Post
#2771
|
Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste |
Incearca sa masori gradul de transmitere al vibratiilor suportului cutiei de viteze, cel de sub baterie. Ca sa fim intelesi, ansamblul motor-cutie de viteze se ataseaza la caroserie cu 3 suporti: cel principal motor (se afla in stanga, cum privim motorul din fata; este hidroelastic pe motorizarile dci si 1.6/16v), cel al cutiei de viteze (cel in discutie), iar ultimul este bieleta anti-rotire (presupun ca nu-i chiar denumirea corecta) - si asta a fost discutata. Trebuie masurat pe partea activa a cutiei de viteze si apoi pe partea pasiva (caroserie), pentru a se vedea gradul de transmitere al perturbatiilor. Observ ca ai folosit un program mai specializat si un accelerometru net superioare celor folosite de mine. Dupa determinarile mele, acel suport este raspunzator de marea majoritate a rezonantelor. Dupa ceea ce am vazut pe Duster, adica integrarea unor batatoare acustice pe bieleta anti-rotire, si acolo s-ar putea sa fie o problema.
Referitor la admisie, aceasta are integrat un rezonator in carcasa, printr-un perete despartitor. Se observa la schimbarea filtrului de aer micul compartiment. Eu am incercat si sa-l astup, dar rezultatele nu sunt chiar audibile, cel putin nu la prima vedere. |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
razvan_centea |
7 Mar 2012, 23:03
Post
#2772
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 22 May 07 |
QUOTE(IRONICK @ 6 Mar 2012, 10:04) Exact, inainte sa te apuci de masuratori trebuie sa verifici cele doua bucse de cauciuc din fata sa vezi daca au joc. QUOTE(dia_ph2 @ 6 Mar 2012, 15:09) Incearca sa masori gradul de transmitere al vibratiilor suportului cutiei de viteze, cel de sub baterie. Ca sa fim intelesi, ansamblul motor-cutie de viteze se ataseaza la caroserie cu 3 suporti: cel principal motor (se afla in stanga, cum privim motorul din fata; este hidroelastic pe motorizarile dci si 1.6/16v), cel al cutiei de viteze (cel in discutie), iar ultimul este bieleta anti-rotire (presupun ca nu-i chiar denumirea corecta) - si asta a fost discutata. Trebuie masurat pe partea activa a cutiei de viteze si apoi pe partea pasiva (caroserie), pentru a se vedea gradul de transmitere al perturbatiilor. Observ ca ai folosit un program mai specializat si un accelerometru net superioare celor folosite de mine. Dupa determinarile mele, acel suport este raspunzator de marea majoritate a rezonantelor. Dupa ceea ce am vazut pe Duster, adica integrarea unor batatoare acustice pe bieleta anti-rotire, si acolo s-ar putea sa fie o problema. Referitor la admisie, aceasta are integrat un rezonator in carcasa, printr-un perete despartitor. Se observa la schimbarea filtrului de aer micul compartiment. Eu am incercat si sa-l astup, dar rezultatele nu sunt chiar audibile, cel putin nu la prima vedere. @IRONICK: Am incercat bucsele si nu au joc. Tu suspectezi ca e o problema de uzura. Eu cred ca e un defect de proiectare, din fabrica. Chestia e ca problema asta cu zgomot pe la 130 - 140 km/h (3700 - 3800 rpm) ce o resimteam din plin pe autostrada o am de cand am cuparat masina (noua). Am fost pe la mai multe reprezentante Dacia si mi-au zis ca nu aud nimic. Probabil ca nu aveau vointa/interes sau poate ca nu am facut testul la drum in conditiile necesare. Astea-s dezbateri inutile. @DIA_PH2: Tu suspectezi ca zgomotul se transmite mecanic de la motor, prin suporti, la caroserie? Eu ma gandesc ca e din cauza undelor mecanice ale aerului ce circula prin admisie si prin evacuare. Dupa cum ziceam, la mine nu se resimt vibratii ample ale caroseriei, ci doar zgomot. Revenind la testele ce le efectuez, am montat senzorul pe carcasa filtrului de aer, masurand acceleratii pe axa X a masinii (vezi atasat rezultatele). Rezultatul ma face sa cred ca totusi admisia de aer intra in rezonata. Se pot vedea clar ca in jurul frecventei de 125 Hz cutia filtrului are o crestere exponentiala a vibratiei (oscilatiei). Frecventa asta se potriveste cu zona de turatie a motorului de 3600 - 3800 rpm unde zgomotul se aude foarte intens in masina. Doua lucruri nu am inteles: 1) Faptul ca rezonanta se simte foarte puternic doar cand pastrez viteza constanta in intervalul 3600 - 3800 rpm ( fara sa accelerez puternic sau sa las in frana de motor). 2) In frana de motor se observa pe masuratorile de pe carcasa filtrului de aer o oscilatie puternica la frecventa de rezonanta a tobei de esapament. Oare motorul nefiind in sarcina le permite carcasei filtrului si tobei sa intre in rezonanta? In atasamente se vede rezonanta in functie de treapta de viteza, un spectru de armonice pt treapta a 4-a, axele masinii pe care am efectuat masuratori. Am adaugat si o inregistrare in format mp3 ( facuta cu senzor de acceleratie ) in care se aude motorul This post has been edited by razvan_centea: 7 Mar 2012, 23:13 Attached thumbnail(s) Axe___Dacia_logan.PNG ( Size: 148.89k ) Number of downloads: 778 Treapta_a2_a_3000_rpm___3800_rpm.PNG ( Size: 67.91k ) Number of downloads: 406 Treapta_a3_a_3000_rpm___3800_rpm___1.PNG ( Size: 69.49k ) Number of downloads: 165 Treapta_a3_a_3000_rpm___3800_rpm___2_1.PNG ( Size: 69.31k ) Number of downloads: 107 Treapta_a4_a_3000_rpm___3900_rpm___2.PNG ( Size: 70.13k ) Number of downloads: 85 Treapta_a4_a_3000_rpm___3900_rpm___2___Armonice.PNG ( Size: 78.16k ) Number of downloads: 114 Treapta_a5_a_3000_rpm___4000_rpm.PNG ( Size: 70.57k ) Number of downloads: 114 Treapta_a_5_a___Armonice.PNG ( Size: 78.06k ) Number of downloads: 84 Attached File(s) a4a_3900.mp3 ( 292.65k ) Number of downloads: 47 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition
|
|
klaus |
7 Mar 2012, 23:09
Post
#2773
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Daca-i scoti carcasa filtrului de aer si faci niste probe temporare cu un filtru (de hota de ex) direct pe corpul clapet, ce se intampla?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
razvan_centea |
7 Mar 2012, 23:16
Post
#2774
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 22 May 07 |
QUOTE(klaus @ 7 Mar 2012, 23:09) Daca-i scoti carcasa filtrului de aer si faci niste probe temporare cu un filtru (de hota de ex) direct pe corpul clapet, ce se intampla? Chiar ma gandeam la ideea de a desface si incerca cu filtru desfacut. Problema e ca ar insemna sa testez intr-o Timisora in care simti praful intre dinti? Am zis ca mai bine nu. Ma voi gandi la ideea ta cu un fitru direc pe admisia spre motor. PS: Vezi ca am facut un update la post-ul anterior. <span class='edit'>7 Mar 2012, 23:18:</span> Off topic: oare tipu' asta credeti ca stie de unde are rezonanta? <span class='edit'>7 Mar 2012, 23:24:</span> Ma gandeam sa caut un rezonator de K4M sau altul de la Renault pe la dezmembrari( poate gasesc unul ce e proiectat pentru aceiasi rezonanta ). Daca nu sa incerc sa fac eu unul (rezonator Helmholtz). Am inteles ca se gasec greu la magazine si nu ar merita sa platesti atat pentru un plastic. This post has been edited by razvan_centea: 7 Mar 2012, 23:25 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition
|
|
klaus |
7 Mar 2012, 23:36
Post
#2775
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
eu nu-s convins ca pe symbolul care are acelasi motor cu acelasi filtru apare aceeasi rezonanta
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
razvan_centea |
8 Mar 2012, 00:27
Post
#2776
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 22 May 07 |
QUOTE(klaus @ 7 Mar 2012, 23:36) Aici ai dreptate. Voi incerca sa fac un test fara cutia filtrului. Ai putea afla unde ce e pe traseu de admisie la Clio? Daca are vre-o camera de rezonanta inainte de filtru de aer? Daca nu cutia filtrului intra in rezonanta atunci acea rezonanta trebuie sa fie transmisa de ceva spre cutia filtrului. Ce ar putea fi? Ar trebui sa fie ceva cu volum in care sa poata fii generate acele armonice. Oare portiunea marcata in imagine are rol de rezonator? This post has been edited by razvan_centea: 8 Mar 2012, 00:36 Attached thumbnail(s) Filtru_aer___Clio.jpg ( Size: 119.58k ) Number of downloads: 596 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition
|
|
dia_ph2 |
8 Mar 2012, 07:33
Post
#2777
|
Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste |
Rezonatorul pe admisie este chiar cel incercuit cu linie subtire, iar gatul rezonatorului l-am incercuit cu linia groasa. Este suficient sa astupi provizoriu cu ceva gatul rezonatorului, pentru a determina frecventa pe care este acordat.
Masori inainte si dupa astupare. Filtru_aer___Clio2.JPG ( Size: 107.97k ) Number of downloads: 888 Pentru mai multe date despre rezonatoarele Helmholtz, vezi aici http://www.phys.unsw.edu.au/jw/Helmholtz.html PS. Se observa cat de prost a fost pus capacul peste filtrul de aer, deformandu-l. |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
razvan_centea |
8 Mar 2012, 08:11
Post
#2778
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 22 May 07 |
QUOTE(dia_ph2 @ 8 Mar 2012, 07:33) Rezonatorul pe admisie este chiar cel incercuit cu linie subtire, iar gatul rezonatorului l-am incercuit cu linia groasa. Este suficient sa astupi provizoriu cu ceva gatul rezonatorului, pentru a determina frecventa pe care este acordat. Masori inainte si dupa astupare. Filtru_aer___Clio2.JPG ( Size: 107.97k ) Number of downloads: 888 Pentru mai multe date despre rezonatoarele Helmholtz, vezi aici http://www.phys.unsw.edu.au/jw/Helmholtz.html PS. Se observa cat de prost a fost pus capacul peste filtrul de aer, deformandu-l. Poza asta cu filtru nu e facuta de mine. Am luat-o de pe net si ar trebui sa fie un Clio. Am sa incerc si testul propus de tine. Ar trebui sa apara o alta frecventa de rezonanta . E posibil ca acea camera sa afecteze doar curentul de aer aspirat? Pt rezonator Helmholtz ma gandeam sa improvizez ceva simplu, de genul (pentru test): http://edge.rit.edu/content/P11221/public/Resonators PS: Inca nu am vazut un model de rezonator sub forma celui pe care il presupunem ca exista in cutia filtrului. Rezonatorul are ca functie generarea de unde defazate cu 180 de grade ce ar trebui sa anuleze (diminueze) pe cele originale, nu? |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition
|
|
dia_ph2 |
8 Mar 2012, 10:58
Post
#2779
|
Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste |
Dupa cum am explicat mai sus, rezonatorul exista in cutia filtrului de aer de pe 1.4mpi sau 1.6mpi, are volumul acela delimitat de linia subtire din poza, iar sectiunea de intrare este marcata cu linia groasa.
Astuparea sectiunii de intrare va duce la aparitia unei rezonante, care by default este absorbita de acel rezonator. Alte exemple de rezonatoare de pe alte masini: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1996799 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627519417 Studii foarte interesante de caz in privinta rezonantelor: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552264 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552287 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552526 Parerile mele asupra zgomotelor: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry2167815 Cand am experimentat un rezonator, dar pe evacuare: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1958832 Materiale despre rezonatoare pe admisie si evacuare: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503391 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503418 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503425 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627539463 De departe cel mai interesant material: http://www.belgeler.com/blg/1dz2/vehicle-b...n-arastirilmasi Precum si ceva masuratori destul de relevante facute de mine, conform materialului anterior: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3029536 Mi-as dori foarte mult ca sa repeti aceste masuratori cu metodele tale mai bune, pentru a evidentia calea de propagare a zgomotului. This post has been edited by dia_ph2: 8 Mar 2012, 11:55 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
razvan_centea |
8 Mar 2012, 12:12
Post
#2780
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 22 May 07 |
QUOTE(dia_ph2 @ 8 Mar 2012, 10:58) Dupa cum am explicat mai sus, rezonatorul exista in cutia filtrului de aer de pe 1.4mpi sau 1.6mpi, are volumul acela delimitat de linia subtire din poza, iar sectiunea de intrare este marcata cu linia groasa. Astuparea sectiunii de intrare va duce la aparitia unei rezonante, care by default este absorbita de acel rezonator. Alte exemple de rezonatoare de pe alte masini: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1996799 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627519417 Studii foarte interesante de caz in privinta rezonantelor: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552264 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552287 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552526 Parerile mele asupra zgomotelor: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry2167815 Cand am experimentat un rezonator, dar pe evacuare: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1958832 Materiale despre rezonatoare pe admisie si evacuare: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503391 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503418 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503425 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627539463 De departe cel mai interesant material: http://www.belgeler.com/blg/1dz2/vehicle-b...n-arastirilmasi Precum si ceva masuratori destul de relevante facute de mine, conform materialului anterior: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3029536 Mi-as dori foarte mult ca sa repeti aceste masuratori cu metodele tale mai bune, pentru a evidentia calea de propagare a zgomotului. Mersi de materiale. Fii sigur ca inainte sa ma apuc de treaba am citit intreg topicul curent, in special postarile tale. Fiind destul de mare posibil sa fi omis unele posturi. In curand voi reveni cu alte rezultate. 8 Mar 2012, 22:15: Dupa cum promiteam, am efectuat cateva teste noi. Inainte sa ma apuc de treaba m-am gandit sa strang putin suruburile in care se fixeaza cutia filtrului de aer. Aici am avut o "surpriza" neasteptata: unul din suruburi a cedat, neaplicand un cuplu (masurat cu mano-metru ). Cauza era saiba montata gresit, intre motor si cutia filtrului, in loc sa fie montata intre surub si cutia filtrului. Ca urmare cutia nu era fixata in surubul acela fiindca capul surubului fortase garnitura (surubul era strans pana la capatul filetului). In timp piulita a erodat surubul (vezi poza). Ma intreb oare asa era din fabrica? La revizii mi-au schimbat filtru de aer, dar nu am avut (cred) nici o operatie in care trebuia data jos toata cutia. V-am povestit toate astea fiindca in rezultatele testelor de azi nu mai apar armonicele ce le vedeam pana acum. Oare putea surubul acela sa fie cauza? S-ar putea ca testele mele sa nu fie bune. Oricum, le voi repeta in weekend This post has been edited by razvan_centea: 8 Mar 2012, 22:15 Attached thumbnail(s) P1060170.JPG ( Size: 66.31k ) Number of downloads: 470 P1060171.JPG ( Size: 59.43k ) Number of downloads: 557 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition
|
|
IRONICK |
8 Mar 2012, 22:19
Post
#2781
|
- Group: Members Posts: 21.892 Joined: 19 April 05 From: Romania |
Bucsele respective de cauciuc se taseaza in timp (caldura+vibratii). Si asa apare o rezonanta la cutia filtrului, pentru ca se misca (si nu vorbesc de jocul de-a lungul axului, ci fata spate, pentru ca asta este miscarea motorului). Cea mai buna metoda de rezolvare este inlocuirea lor cu cauciucurile de la tija capotei. Eu ti-am recomandat sa le verifici inainte ca aveam o banuiala. Iar saiba ai nu trebuia sa existe, din fabrica nu vine cu asa ceva. Cineva a vrut sa rezolve jocul, fara sa stie cum si in ce fel.
This post has been edited by IRONICK: 8 Mar 2012, 22:35 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
razvan_centea |
8 Mar 2012, 22:51
Post
#2782
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 22 May 07 |
QUOTE(dia_ph2 @ 8 Mar 2012, 10:58) Dupa cum am explicat mai sus, rezonatorul exista in cutia filtrului de aer de pe 1.4mpi sau 1.6mpi, are volumul acela delimitat de linia subtire din poza, iar sectiunea de intrare este marcata cu linia groasa. Astuparea sectiunii de intrare va duce la aparitia unei rezonante, care by default este absorbita de acel rezonator. Alte exemple de rezonatoare de pe alte masini: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1996799 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627519417 Studii foarte interesante de caz in privinta rezonantelor: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552264 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552287 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552526 Parerile mele asupra zgomotelor: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry2167815 Cand am experimentat un rezonator, dar pe evacuare: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1958832 Materiale despre rezonatoare pe admisie si evacuare: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503391 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503418 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503425 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627539463 De departe cel mai interesant material: http://www.belgeler.com/blg/1dz2/vehicle-b...n-arastirilmasi Precum si ceva masuratori destul de relevante facute de mine, conform materialului anterior: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3029536 Mi-as dori foarte mult ca sa repeti aceste masuratori cu metodele tale mai bune, pentru a evidentia calea de propagare a zgomotului. Revenind la rezultatele testelor, am efectuat urmatarele teste : Test 1 - Surub rupt dat jos si stranse toate Test 2 - Camera de rezonanta plina Test 3 - Surub reparat si camera rezonanta plina Test 4 - Improvizatie cu rezonator Nu am avut timp sa analizez toate inregistrarile. Voi atasa cateva. S-ar putea sa nu fie cele mai conculdente sau sa nu fie efectuate in aceleasi conditii cu cele vechi ( oricum le voi reface). Mai multe analize gasiti in atasament. <span class='edit'>8 Mar 2012, 22:58:</span> QUOTE(IRONICK @ 8 Mar 2012, 22:19) Bucsele respective de cauciuc se taseaza in timp (caldura+vibratii). Si asa apare o rezonanta la cutia filtrului, pentru ca se misca (si nu vorbesc de jocul de-a lungul axului, ci fata spate, pentru ca asta este miscarea motorului). Cea mai buna metoda de rezolvare este inlocuirea lor cu cauciucurile de la tija capotei. Eu ti-am recomandat sa le verifici inainte ca aveam o banuiala. Iar saiba ai nu trebuia sa existe, din fabrica nu vine cu asa ceva. Cineva a vrut sa rezolve jocul, fara sa stie cum si in ce fel. Masuratorile le-am facut pe axa X a masinii (vezi imaginea dintr-un post anterior), adica pe directia in care oscileaza si motorul. Senzorul este sensibil pe o singura axa. Le-am verificat si prima oara, dar fara sa strang suruburile. Aici am gresit eu, oricum era inutil fiindca piulita aia era pusa aiurea. Totusi, in ultimele teste am vazut osilatii mai puternice intre 3600 - 3800 rpm (unde intra in rezonanta). Sa fie din cauza bucselor prea rigide? Update: am atasat cateva imagini cu masina This post has been edited by razvan_centea: 8 Mar 2012, 23:02 Attached thumbnail(s) Test_1___Treapta_a_3_a.PNG ( Size: 69.91k ) Number of downloads: 425 Test_2___Treapta_a_3_a.PNG ( Size: 82.4k ) Number of downloads: 125 Test_3___Treapta_a_3_a.PNG ( Size: 72.78k ) Number of downloads: 115 Test_4___Treapta_a_3_a.PNG ( Size: 66.46k ) Number of downloads: 106 Improvizatie_de_rezonator.JPG ( Size: 99.23k ) Number of downloads: 465 Etansarea_camerei_de_rezonanta.JPG ( Size: 108.67k ) Number of downloads: 1314 Senzor.JPG ( Size: 89k ) Number of downloads: 609 Attached File(s) Analiza.zip ( 1.17mb ) Number of downloads: 19 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition
|
|
IRONICK |
8 Mar 2012, 23:07
Post
#2783
|
- Group: Members Posts: 21.892 Joined: 19 April 05 From: Romania |
QUOTE(razvan_centea @ 8 Mar 2012, 22:51) Sa fie din cauza bucselor prea rigide? Da, daca le intaresti pe cele din fata, se descara totul in cele de langa corpul clapeta. Si alea sunt sustinute de doua tije de plastic. Bucsele trebuie sa fie elastice, dar prinse ferm.8 Mar 2012, 23:20: Solutia Dacia pentru motorizarea 2.0 16v rez.jpeg ( Size: 111.51k ) Number of downloads: 995 This post has been edited by IRONICK: 8 Mar 2012, 23:20 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
razvan_centea |
8 Mar 2012, 23:28
Post
#2784
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 22 May 07 |
QUOTE(IRONICK @ 8 Mar 2012, 23:07) Te referi la cele 2 rezonatoare de pe tub? |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition
|
|
LuluMOB |
9 Mar 2012, 09:57
Post
#2785
|
Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași |
La suruburile alea eu am pus niste 'saibe' de cauciuc facute din camera de bicicleta. Initial a fost cate una, apoi au ajuns sa fie cate doua, anul asta probabil mai adaug cate una. Cauciucul din care sunt facute nu-si pastreaza in timp nici forma si dimensiunile, nici proprietatile elastice.
Capacul trebuie sa se miste lejer, dar numai datorita elasticitatii bucselor, adica fara joc. In Iasi nu am gasit nici bucsele originale nici pe cele pentru tija capota... voi Bucurestenii ar trebui sa-i ridicati statuie Vitanului. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
klaus |
9 Mar 2012, 09:59
Post
#2786
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
niste cauciucuri de obertain nu merg?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
LuluMOB |
9 Mar 2012, 10:01
Post
#2787
|
Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași |
Ba da, eu n-am avut atunci.
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
dia_ph2 |
9 Mar 2012, 17:55
Post
#2788
|
Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste |
Vine primavara, e timpul sa desprafuiesc "instrumentele":
- microfon capsula wm61a: mic.jpg ( Size: 687.23k ) Number of downloads: 453 -preamplificator microfon: mic_amp.jpg ( Size: 279.36k ) Number of downloads: 423 -capsule piezo pentru masurarea vibratiilor: piezo.jpg ( Size: 471.56k ) Number of downloads: 384 -preamplificator dublu pentru piezo: piezo_amp.jpg ( Size: 239.33k ) Number of downloads: 386 Schemele preamplificatoarelor au fost prezentate pe acest topic. Ramane de vazut daca voi avea si timpul necesar pentru noi determinari. |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
LuluMOB |
9 Mar 2012, 19:02
Post
#2789
|
Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași |
Cum in Iasi nu avem Vitan, e imposibil de gasit material ca mocheta din portbagaj, iar o mocheta de supermarchet cu aceeasi culoare si textura iar n-am gasit, asa ca in prima faza facusem in zona aerotermei niste improvizatii:
2011-08-24%2019-32-02_0013_resize.JPG 2011-08-24%2019-33-08_0014_resize.JPG Mi-am amintit ca aveam niste presuri aruncate prin garaj, cu textura potrivita; partea proasta e ca pe spate au suport de plastic sau cel mult un cauciuc mai dur. Oricum, chiar si asa, rezultatul e mai bun: 2012-03-08%2016-24-09_0017.JPG 2012-03-08%2016-27-52_0020.JPG 2012-03-08%2016-28-04_0021.JPG This post has been edited by LuluMOB: 9 Mar 2012, 19:53 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
IRONICK |
11 Mar 2012, 20:17
Post
#2790
|
- Group: Members Posts: 21.892 Joined: 19 April 05 From: Romania |
QUOTE(IRONICK @ 3 Feb 2012, 12:02) Eu o sa testez modelul asta de bieleta. Vine de pe Megane II, Modus, Scenic II, Grand Scenic sau Clio III. 8200338385 gb1148.jpg Am masurat greutatea din bieleta originala, are 65grame. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th May 2024 - 20:26 |