Reconditionare dacia, O dacie la a doua tinerete
![]() ![]() ![]() |
Reconditionare dacia, O dacie la a doua tinerete
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#211
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|||
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#212
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Intre timp am reusit sa reconditionez jentile si sa pun si barile. In curand o sa pun si cateva poze. Singurele probleme care le mai am ar fi franele si beleaua cu motorul ca nu mai porneste si nu stiu de ce. Di alta belea de care uitasem...stropitorile de la stergatoare nu le mai gasesc si erau alea nichelate
![]() |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#213
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Cauta bine ca alea care le gasesti prin magazine is de toata jena, ma refer la alea de plastic negre, care nici supape de sens nu au in ele.
Pai in mondiru zice asa: motorul nu porneste sau porneste greu: - demarorul nu roteste arborele cotit al motorului - lipsa curent de inalta tensiune la bujii - scanteie slaba la bujii - alimentarea cu combustibil nu se face sau este insuficienta - amestecul carburant prea sarac - amestec carburant prea bogat - lichidul de racire a patruns in cilindri Io zic sa verific inca o data aprinderea, daca delcoul este ok si carburatorul. Pedala ta de frana nu prinde deloc? Deci daca iti merge doar fat ar trebui sa simti tare de tot pedala de la jumatatea cursei. Asta dupa ce ai aerisit prin cadere etrierele. Daca minunea asta nu se intampla si nu pierzi lichid pe la etriere schimba pompa. In alta ordine de idei am primit si eu ieri cartonasul galben pe care scrie: data urmatoarei inspectii tehnice 18/10/2010 ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
D-FENS |
![]()
Post
#214
|
![]() ___________________ Group: Members Posts: 403 Joined: 18 February 07 ![]() |
D.J.B.K.LY.,tot respectul pt munca pe care ai depus-o si pt hotararea de care dai dovada in continuare.Am citit cam 90% din acest topic(in special posturile tale) si m-am bucurat sa vad ca nu te-ai dat batut,desi ai intampinat o gramada de probleme.Initiativa ta ar trebui sa fie un exemplu pt noi toti,in special pt cei care iau in deradere aceasta marca de masina,DACIA.
Iti urez succes si sa dai dovada de aceeasi hotarare pe care ai aratat-o pana acum.Voi urmari,si eu,in continuare firul evenimentelor. Sa te ajute Dumnezeu. This post has been edited by D-FENS: 20 Oct 2008, 00:28 |
--------------------
Prestige
16v Ph
2+GPL
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#215
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Multumesc pentru urari si incurajari. Problemele se tin lant. Am luat-o de la cap. Dat electromotor jos si verificat, nu are nimic. Pus la loc pe masina, invarte fara probleme. Mai departe la platina, verificat si reglat la 0.45. Aprinderea, verificata si pusa la punct. Bujiile scoase, verificate si reglate la 0.7. Alimentare, benzina da pompa, in carburator pompa de sprit sprituieste cam slab parca, dar sprituieste. Dau la cheie, nimic. Impinsa, nimic. Pun benzina in carburator gandindu-ma ca poate nu da suficient sprit. I-am dat pana s-a imbatat. Am dat bujiile afara sa le usuc si sa le curat. Dau la cheie sa se aeriseasca fara bujii. pun bujiile la loc mai dau 2-3 chei si moare si bateria. Am luat-o la incarcat ca prea am obosit-o. Meseriasii din spatele blocului dau din umeri, iar eu pun iar mana pe carte...
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
D-FENS |
![]()
Post
#216
|
![]() ___________________ Group: Members Posts: 403 Joined: 18 February 07 ![]() |
Nu mai tin minte din postarile anterioare,carburatorul este cel care a fost pe masina,cat a stationat?Sau l-ai schimbat?Daca e cel vechi,ar trebui schimbat.
|
--------------------
Prestige
16v Ph
2+GPL
|
|
neajiji |
![]()
Post
#217
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Foarte tare, eu am carburator de 21 de ani si merge bine mersi, e o piesa care nu se schimba doar ca e veche.
Domnu B.K.L.Y. maine cand mergi sa pui bateria pe masina nu uita cele 2 mari probleme: Scanteia + Benzina. Daca scanteieste si benzineste TREBUIE sa si porneasca (chiar si in 3, sau sa dea rateuri dar tot porneste). |
--------------------
X
Y
Z
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#218
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Dar DA scanteie cand trebuie?
Ordinea de aprindere: 1-3-4-2 cu fisa 1 la capsula de avans vacumatic, cu cilindrul 1 langa cutia de viteze si 4 la radiator. Pune volanta la semn si uita-te la lulea, trebe sa dea scanteie sau la cilindrul 1 sau la 4, da jos si capacul culbutorilor si vezi daca e bine, respectiv daca luleaua da scanteie la cilindrul 1 acesta sa aiba ambele supape blocate si viceversa. Te-ai jucat pe la distributie? eu m-am jucat joi noaptea si nu sunt 100% convins ca nu am defazat-o cu 180 de grade, chestia e ca motorul merge boboc, pana se incalzeste cam in 3 bujii dar eu sunt un mare nesimtit si nu trag socul deloc. Nu de alta dar e cam gripat cablul de soc si n-am bani de altul. Sunt repere mai importante de inlocuit decat un cablu de 10 lei. Deci sa revenim la aprindere, eu tind sa cred ca e din aprindere, am un sentiment mare ca e din aprindere, rationamentul e ca la mine 905 din probleme tot din aprindere erau. Verifica fisele calumea si bujiile, asigura-te ca dau scanteie intre electrozi si nu dau intre izolatorul ala ceramic si mai stiu eu ce. eu de obicei le scot una cate una, le infing fisa centrala de la bobina si le pun pe alternator. Daca dau scanteie intre electrozi si e puternica si albastra e ok bujia. Capacul delcoului sigur este bun? Nu cumva s-a mancat arcul ala care impinge carbunele pe lulea? condensatorul? Platina ai zis ca-i buna si e bine reglata. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#219
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Volanta era la semn, luleaua unde trebuie, semnul de pe volanta la punct. Capacul de la culbutori nu l-am dat jos, iar la distributie nu am umblat deloc. Fisele sunt ok, insa scanteia am testat-o la masa, nu pe bujii. Maine o sa scot si bujiile sa vad daca dau scanteie la electrozi si nu in alta parte cum ai zis. Desi sunt noi...tot ce e posibil. Capacul de delcou e de asemenea nou.
Carburatorul nu vad de ce ar trebui schimbat. Eventual dat jos si curatat, insa treaba asta nu am vrut sa o fac pentru ca nu stiu daca il mai pot regla la loc cum trebuie(nu ca acum ar fi foarte reglat). Multumesc tuturor pentru idei si sfaturi. Om vedea si maine ce-o mai iesi... |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Muttley |
![]()
Post
#220
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(D.J. B.K.LY @ 21 Oct 2008, 00:36) Volanta era la semn, luleaua unde trebuie, semnul de pe volanta la punct. Capacul de la culbutori nu l-am dat jos BIG mistake! Volanta o fi la semn, luleaua o fi in dreptul plotului de la cilindrul 1. DAR... Volanta e la semn de doua ori intr-un ciclu motor. Asta pentru ca volanta e disc (are 360 grade), iar ciclul motor se desfasoara la doua rotatii arbore cotit (adica 720 grade). Reiau... Volanta e la semn o data cu pistonul 1 la capat de compresie, o data cu pistonul 1 la inceput de admisie!!! Tu daca esti in cazul doi, ai scanteie la capat de admisie. Adica no good. In concluzie... Trebuie verificat daca pistonul e la capat de compresie. Cum faci asta probabil intrebi... Ei bine, dai jos capacul culbutorilor, te uiti la supapele cilindrului 1 si verifici daca-s ambele supape inchise. Pun pariu ca la tine-s ambele supape semideschise (inceput de admisie) la cil 1, iar abia la 4 sunt inchise. Concluzie - pinion delco pus invers. Greseala asta am facut-o si eu, iar daca nu erau mihai1677 si inca un prieten care sa ma lumineze plangeam mult si bine langa motor. Vezi intr-un post anterior al meu ca ti-am dat un link catre o poza in care ti se explica pozitionarea pinionului. Nu prea te-a interesat... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#221
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Ba m-a interesat, am salvat-o si am studiat-o. Stiam si ca pistonul 1 trebuie sa fie in compresie insa am omis sa verific asta. Am pus volanta la punct si atat. Multumesc ca m-ai luminat. Asta ar putea fi o problema in cazul in care semnul volantei nu a coincis cu PME al cilindrului 1. Ma duc sa mai bag o fisa...
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
emircea |
![]()
Post
#222
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Citeste si pozitionarea pinionului din link-urile de la Matli. Si eu era sa fac aceeasi greseala!!! Pinionul are 2 jumatati, una mai mare si una mai mica, vizibile cu ochiul liber. Aduci pistonul 1 la TDC (pistonul 1 e cel dinspre volanta) si asezi pinonul asa cum trebuie; daca ai chiuloasa, ambele supape la pistonul 1 trebuie sa fie inchise.
This post has been edited by emircea: 21 Oct 2008, 13:33 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Muttley |
![]()
Post
#223
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(D.J. B.K.LY @ 21 Oct 2008, 14:19) Cred ca ai vrut sa zici PMI (punct mort interior, adica sus). Dar nu, nu e asa. Semnul coincide intotdeauna cu PMI (la cilindrul 1 dar si la 4). Numai ca... Pistonul (sa zicem 1) e la PMI de 2 ori intr-un ciclu motor de 4 timpi ![]() Deci probabilitatea de eroare e 50-50 ![]() 21 Oct 2008, 14:33: QUOTE(emircea @ 21 Oct 2008, 14:30) Hai bre in romana ![]() This post has been edited by Muttley: 21 Oct 2008, 13:33 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
emircea |
![]()
Post
#224
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Ighen. TDC= punct mort superior.
|
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#225
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Da, scuze. PMI. Pistonul 1 intr-adevar e la PMI de 2 ori. Iar faceam inainte sa gandesc. Mai bine dau eu capacul jos sa vad daca sunt inchise supapele.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#226
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Ce frumos e sa mesteresti la dacie pe frig nu?
In alta ordine de idei maine imi iau talonul masinii, asigurare i-am facut azi si sa vedem cat pot umbla cu ea fara sa mesteresc. Daca tine o luna sunt incantat. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#227
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Momentan nu e chiar asa frig. Cand vine vorba de frig sunt terminat. Nu pun mana pe un surub. Aseara i-am dat de cap. Am dat jos delcoul si capacul de la culbutori. Am pus volanta la punct, PMI, pinionul cum trebuie, schimb platina, reglez tot. Dau cheie, nimic. Scanteie aveam, hai sa scot bujiile sa vad daca dau scanteie. Erau pilaf. Nici cea mai mica scanteie. Bujii noi bosch. Iau bujiile vechi, sinterom, care erau pe masina cand am luat-o cu electrozii varza si verific scanteia. Ditamai flama ce faceau. Le-am pus pe masina si a pornit la sfert. Si motorul toarce, merg toate pistoanele, nu tremura, nu mai scoate fum asa ca inainte. Defapt aproape deloc. Inafara de frane care trebuie sa le rezolv cumva acum a aparut alta belea. Dupa ce se incalzeste motorul apare un tiuit destul de puternic si nu imi dau seama de unde vine.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Muttley |
![]()
Post
#228
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pinionul era pus bine sau nu?
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
emircea |
![]()
Post
#229
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(D.J. B.K.LY @ 22 Oct 2008, 09:02) [...]Dupa ce se incalzeste motorul apare un tiuit destul de puternic si nu imi dau seama de unde vine. Tiuitul ala il aveam cand galeria de admisie tragea aer fals pe undeva (talpa carburatorului, de obicei) - verifica tot traseul incepand de sub clapeta de acceleratie pana la chiuloasa. Zona e identificata pulverizand cu spray 'engine starter' sau cum s-o chema, cu motorul la relanti si motorul incepe sa se accelereze daca trage aer fals. Tiuitul se mentine putin si dupa ce opresti motorul, nu? Ai planat pe o placa de faianta, cu smirghel, talpile de la carburator inainte de montare? This post has been edited by emircea: 22 Oct 2008, 09:32 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#230
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
La inceput pinionul cred ca a fost bine pus ca motorul mergea. Oricum l-am dat jos ca sa fiu sigur ca e pus bine. Tiuitul e probabil sa vina de la admisie. Garniturile alea nu le-am schimbat, le-am pus asa cum erau si e probabil sa fie de acolo. Chiar suna a aer si cand opresc motorul mai tiuie putin pana se opreste motorul de tot. Referitor la pompa de frana, are cineva idee cum trebuiesc puse garniturile? Pompa mea e cu dublu circuit in 3 conducte. Pistonul dinspre tija impingatoare ce actioeaza franele pe fata are ambele garnituri in acelasi sens puse, adica cu buza orientata spre capatul(varful) pompei. Celalalt piston mai mic, ce actioneaza frana pe spate, nu are ambele garnituri puse in acelasi sens. Asa erau puse si pe pompa, si pe kit-ul de reparare care l-am luat. Asa o fi bine?
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Minel |
![]()
Post
#231
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
neajiji |
![]()
Post
#232
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
"Am pus volanta la punct, PMI, pinionul cum trebuie, schimb platina, reglez tot. Dau cheie, nimic. Scanteie aveam, hai sa scot bujiile sa vad daca dau scanteie. Erau pilaf. Nici cea mai mica scanteie. Bujii noi bosch. Iau bujiile vechi, sinterom, care erau pe masina cand am luat-o cu electrozii varza si verific scanteia. Ditamai flama ce faceau."
Sa traiasca cel ce ti-a zis sa verifici daca are scanteie ![]() |
--------------------
X
Y
Z
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#233
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Sa stii ca o sa mananci inca vreo 2 seturi de bujii pana pui masina la punct si vorbesc din experienta, la relanti motorul asta cam innegreste bujiile si presimt eu ca o sa ai nevoie de el sa mearga cateva ore la relanti.
Eu zic sa cauti de pe aici de pe forum 2 3 baieti care sunt din buc, aproape de tine si sa te ajute ca vine iarna si e najpa sa lucrezi. Du-o undeva si fa-i revizia tehnica si vezi ce mai stie politia de ea. Eu azi mi-am ridicat talonul masinii. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#234
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
D.J. B.K.LY nu ai mai progresat deloc, ai abandonat proiectul?
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#235
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Cum sa abandonez? Acum cand e aproape gata? M-am mai chinuit putin la ea dar nu mai am timp. Sambata sper sa rezolv geometria si franele si gata. Am dat cateva ture de cartier cu ea asa de proba. Cand plec cu ea trosneste si tremura din toate alea da nu stiu de ce. POate fi din cauza ca nu am geometria facuta si rotile neechilibrate? Si parta se tureaza prea mult si viteza mai deloc. Da e si partea frumoasa. Incalzesti motorul, te sui in ea si in 2 min sunt geamurile aburite, ca la dacie
![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#236
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Imi permit sa te felicit pentru ca nu ai abandonat proiectul si iti urez succes in continuare.
trosneste cand pleci de pe loc? cumva planetarele? in viraje cum o auzi? troncane de nebuna? O alta sursa de troncaneli am identificat-o ca fiind t-ul de la amortizor, daca nu strangi bine piulita aia cu cheia de 26 parca numa troncaneli auzi. Mai verifica si bucsele alea de la tiranti, daca sunt alea vechi sunt o sursa inepuizabila de troncaneli, vibratii si instabilitate. Lasa tu confortul interior, asta vine dupa ce masina e pusa la punct si nu e un pericol public, eu sincer am fost si la RAR si la ITP fara vasul ala de la stergatorul de parbriz, fara cablu de soc, fara fata de usa interioara stanga, asta din cauza ca am un rahat de macara care ma freaca la melodie si nu se inchide geamul calumea. solutie ca sa nu ti se mai abureasca parbrizul ar fi sa mergi cu geamul deschis ![]() Cu zgomotul motorului de dracie o sa te obijnuiesti tu relativ usor, cam pe4cand o sa ai 100 - 120 in a 4-a si o sa sesizezi ca ce auzi acum e un sunet de "Soapta" a motorului ![]() cauta ceva material gros, cam de 2cm, cam ca si vatelina si lipeste o mocheta pe el, apoi antifoneaza cu el toata partea din fata a masinii si in compartimentul motor acelasi perete. Zgomotul va fi mult diminuat dupa operatiunea asta. daca mai pui si o mocheta mai grosuta in interior, dar atentie nu din material plastic, cauta ceva din lana/canepa, oricare isi fac treaba, ai sa ai o dacie destul de tacuta. Pasul urmator ar trebui sa fie o aprindere electronica: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=43416 care apropo schimba radical sunetul motorului, de cand am montat-o am un huruit mult mai pronuntat, nu sunetul ala de drujba caracteristic daciei iar la turatii inalte tinde sa aiba sunetul unei masini de formula 1 ![]() This post has been edited by Mr_Devil83: 30 Oct 2008, 00:52 |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#237
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(D.J. B.K.LY @ 30 Oct 2008, 00:36) Nu mai tin minte .....ambreiajul l-ai verificat inainte sa pui motorul ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#238
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Sarind peste faza cu tiuitul inapoi la frane, am luat alt kit de reparatie, alte garnituri si tot degeaba. nu face presiune deloc pompa aia. Plin de spume m-am dus sa caut alta si toate magazinele inchise. am gasit unu prin militari si am luat o pompa ASAM si lichid de frana dot3 care era mai subtire decat ce aveam eu pana acum. facut aerisire si s-a intarit pedala considerabil. Insa mu pot sa spun ca am farane inca. Nu ma pune in cap si pana nu ma pune in cap alea nu sunt frane. Ca sa nu mai zic ca acele zgomote care se auzeau vin din tamburi, de la saboti. Aia scartie de zici ca se rupe masina in 2 cand pun frana si se opreste masina. De ce nu stiu inca. Beleaua e ca desi pedala s-a intarit, nu am frane. O sa incerc sa mai fac o aerisire sau 2 sa vad ce zice. Iar pompa cealalta, e clar ca e praf.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
anndi |
![]()
Post
#239
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Daca pedala e tare, nu te mai chinui sa faci aerisirea ca nu are rost. Tre sa faci vo 50-100 de km cu masina prin oras ca sa se duca rugina de pe discurile de frana si tamburi, din cauza ca a stat masina.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#240
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Este si asta o varianta, insa eu cred ca mai sunt si alte probleme... Ma duc sa ii fac geometria si echilibrarea si os a merg ca melcul sa nu fac vreo belea.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 05:42 |