Reconditionare dacia, O dacie la a doua tinerete
![]() ![]() ![]() |
Reconditionare dacia, O dacie la a doua tinerete
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#241
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|||
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#242
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
MI-a mai zis un prieten de treaba asta. Si el a avut dacie si a patit asta iar acum are un opel astra si a schimbat placutele si tot asa la inceput nu avea frane. Deci e posibil pana se uzeaza putin placutele si discurile sa nu am frane tapene. Am mers azi cu ea destul, insa nu imi place cum merge. In a 4-a abia am luat 70 si turata destul de mult. Si dupa ce am fost cu ea la geometrie mi-am amintit ca atunci cand era data jos cutia mi-a curs ceva valovolina din ea(nu toata, dar a curs), iar acum am mers cu ea asa si nu cred ca am facut bine.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#243
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Patineaza ambreajul.
Conduci cu piciorul pe pedala de ambreaj? Nu ai reglat bine cursa ambreajului cumva? Unde prinde ambreajul? Jos, pe la mijlocul cursei sau undeva intermediar? Mai slabeste putin cablul ambreajului, astfel incat atunci cand tragi de camasa cablului de ambreaj sa ai cam 1 cm intre suportul ala de pe cutia de viteze si opritorul de pe cablu, joc liber. Stai linistit pentru ca daca se punea problema de problema la cutia de viteze nu mai mergea masina aia in treapta a 4-a nici daca treceai duminica pe la liturghie ![]() De curiozitate plimba-te cu ea, da-i a 4-a putin turata si apasa brusc pedala de acceleratie si vezi cum se comporta. Nu sunt expert la autoturisme dar cred ca in viteza a 4-a testezi cel mai bine daca patineaza sau nu ambreajul unei dacii din simplul motiv ca atunci este cel mai solicitat. La frane cum se comporta exact masina? Fara frane pe spate ar trebui cand franezi sa o simti ca are tendinta sa te arunce in volan chiar la vitezaa mica. De asemena, vezi ca distanta de franare la dacie este mult mai mare decat la alte masini, din ce zice cartea lui mondiru, ai nevoie de 45 de metri sa o opresti de la 70km/h, 18,6 metri de la 40 la ora si de la 100 km.h cam 85 de metri. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
anndi |
![]()
Post
#244
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Daca a curs oloi pe disc si ai mers cu el asa s-ar putea sa trebuiasca sa schimbi discu
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#245
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Ambreajul nu patineaza si nu conduc nici cu piciorul pe pedala de ambreaj. M-am mai plimbat azi cu ea dupa diverse reglaje la carburator si tot degeaba. merge urat rau de tot. Mi-a mai ramas sa mai dau avansul putin mai mare sa vad cum se comporta. Pana una alta cateva poze facute mai devreme. Scuze de claritate dar sunt facute cu telefonul ca nea fotografu' e plecat. Cand se intoarce o sa pun niste poze mai clare.
8 Nov 2008, 23:54: N-am putut sa ma abtin si m-am dus sa umblu la avans, asa dupa ureche sa vad ce efect are. Nu mi-a venit sa cred ce-a iesit. Merge motorul brici, nu mai da in nas cand plec sau cand schimb vitezele, merge rotund, nu mai tremura. Am mai umblat putin si la aer si merge super. Insa mai mul;t de 80 nu se duce sau poate nu imi indica mie bine. In rest e super. This post has been edited by D.J. B.K.LY: 8 Nov 2008, 23:54 Attached thumbnail(s) Image_550_.jpg ( Size: 185.51k ) Number of downloads: 1252 Image_551_.jpg ( Size: 183.93k ) Number of downloads: 1377 Image_552_.jpg ( Size: 228.67k ) Number of downloads: 1290 Image_553_.jpg ( Size: 194.51k ) Number of downloads: 1296 Image_554_.jpg ( Size: 233.92k ) Number of downloads: 1343 Image_555_.jpg ( Size: 247.3k ) Number of downloads: 813 Image_556_.jpg ( Size: 203.26k ) Number of downloads: 784 Image_557_.jpg ( Size: 186.17k ) Number of downloads: 868 Image_558_.jpg ( Size: 408.16k ) Number of downloads: 868 Image_559_.jpg ( Size: 405.33k ) Number of downloads: 828 Image_560_.jpg ( Size: 324.58k ) Number of downloads: 828 Image_561_.jpg ( Size: 393.33k ) Number of downloads: 768 Image_562_.jpg ( Size: 387.88k ) Number of downloads: 832 |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Merced |
![]()
Post
#246
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.278 Joined: 24 June 07 ![]() |
Ti-a iesit foarte frumoasa. Felicitari, nu-mi vine sa cred ca e aceeasi masina!
Cat despre viteza maxima de 80, nu e normal, oricat de prost ti-ar indica, cred ca poti face diferenta intre un 125-130 si 80. Mai degraba ambreiaju' de care vorbeati mai sus totusi patineaza. Cu scartait de roti poti pleca de pe loc? |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#247
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
Dj, cum de ai luat incaltari 165/70? Le-ai trecut in talon?
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Merced |
![]()
Post
#248
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.278 Joined: 24 June 07 ![]() |
165 ai voie la orice ora, chit ca nu-s trecute in talon nu comenteaza nimeni daca ai d-astea. Eu am pe spate 175, asa ca la ITP m-am prezentat la revenire cu unele de imprumut.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#249
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Deci este superba
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#250
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Bineinteles ca imi dau si eu seama cam ce viteza ar avea. Oricum sigur nu pare a fi nici macar 120. Ambreajul nu cred ca patineaza Intrucat pleaca cu scart, se simte cand iau iciorul brusc de pe ambreaj iar daca masina sta pe loc si iau piciorul brusc moare. Daca ma chinui sa urc o bordura mai mare fara putin avant sau balans si o fortez asa tot moare. Deci ambreajul eu zic ca tine.
De cauciucuri nu mi-am pus problema ca n-as lua itp-ul. Le-am vazut, m-am dus, le-am luat si gata. ![]() Toata afacerea asta m-a dus aproximativ 60 mil cu tot cu masina. |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
EinarN |
![]()
Post
#251
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 656 Joined: 17 October 08 ![]() |
|
-------------------- |
|
aleq |
![]()
Post
#252
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 2 November 08 From: IasI ![]() |
da , ITP- inspectie tehnica periodica ce se face o data la 2 ani
|
--------------------
dacia 1300
1300
1979
- IS-02-BCN
|
|
EinarN |
![]()
Post
#253
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 656 Joined: 17 October 08 ![]() |
QUOTE(aleq @ 9 Nov 2008, 09:56) E clar. E identic cu TÜV din Germania dar atunci ce este RAR ?Poate careva sa-mi trimita prin PM o lamurire cu toate prescurtarile astea romānesti actuale ca ma uit ca mītza-n calendar, sa nu intram prea īn OT. Multumesc anticipat. |
-------------------- |
|
emircea |
![]()
Post
#254
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Off-topic: RAR=registrul auto roman, autoritate rutiera; se ocupa cu identificari (motoare, seriii de caroserii), omologari, uneori verificari tehnice si chestii din astea. Pe scurt.
|
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
EinarN |
![]()
Post
#255
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 656 Joined: 17 October 08 ![]() |
QUOTE(emircea @ 9 Nov 2008, 10:05) Off-topic: RAR=registrul auto roman, autoritate rutiera; se ocupa cu identificari (motoare, seriii de caroserii), omologari, uneori verificari tehnice si chestii din astea. Pe scurt. Ehhhhhhhhhh..... ![]() Īnseamna ca RAR asta este ca ZULASSUNGSTELLE de aici unde se fac īnmatriculari, omologari, se elibereaza scrisoarea masinii etc., tot blabla-ul asta birocratic. |
-------------------- |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#256
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
EinarM exact.
bkly orice coaja de dacie ajunge la 110 relativ lejer. La mine e destul in a 4-a sa o calc putin si numa o simt cum incepe sa "pluteasca" de pe la 80 si vad acul indicatorului cum o ia hotarat la dreapta. Totusi peste 80 mi se pare ca dacia e cam ciudata, parca tinde sa o ia in toate directiile, posibil sa nu am nici eu rotile echilibrate si roata stanga fata stiu sigur ca e stramba. Oricum ideea e ca m-au depasit aseara cand veneam de la tm vreo 4 dacii 1300 pe drum si cateva papucuri. Eu veneam constant cu 80km/h, pe unele portiuni o mai calcam pana la 100 si in curbe 60 km/h. Deci se poate. Iesi pe Dn cu ea si vezi, dacia demareaza mai greu. Daca nici acolo nu vrea, e clar, ambreajul. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
bogdyMND |
![]()
Post
#257
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 24 May 07 From: Timisoara ![]() |
Eu cred ca are cutie scurta si pe la 80 are in jur de 3000 rpm in a 4-a. Din cauza zgomotului posibil sa-ti dea impresia ca nu mai poate. Cutia mea e la fel. Cu demarajul cum stai? Dc e cutie scurta ar trebuii sa ai un demaraj mai bun fata de alte dacii (aici depinde si de uzura motorului)
|
--------------------
Renault
Laguna 3
2.0 dci - 150 - 4Control
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#258
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Io zic ca orice dacie are peste 80km/H in viteza a 4-a la 3000 de ture indiferent de tipul cutiei sau zgomotul motorului.
Si poate ca ar trebui explicat: cutie lunga =cuplu mai mare, viteza mai mica cutie scurta = demaraj m ai bun, viteza mai mare |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
bogdyMND |
![]()
Post
#259
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 24 May 07 From: Timisoara ![]() |
Sunt mai multe tipuri de cutii in 4 trepte. Unele au 3000 la 100 km/h.
Cutie lunga: demaraj slab, viteza mare Cutie scurta : demaraj bun, viteza mai mica |
--------------------
Renault
Laguna 3
2.0 dci - 150 - 4Control
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#260
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
La dacie cam din 1977 ce cutii s-au pus?
Am pus pe dacie 1310 din 1986 cutia si motoru de pe o dacie din 1977. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
PaulT |
![]()
Post
#261
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Cea mai lunga cutie in patru trepte are 90km/h in ultima treapta la 3000rpm.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#262
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Dupa urechea mea eu zic ca sare de 3000 in a 4-a si abia se taraie spre 90. Acum am descoperit o noua problema. Consumul exagerat. Am bagat benzina de 1 mil si erau cam 28 litri. Azi am ramas fara benzina pe drum. Dupa o mica socoteala am facut de atunci cam 120 km. E un consum enorm. Pana ieri motorul mergea foarte urat, insa ieri l-am facut sa mearga mai frumos si sper sa nu mai consume atat. Si o intrebare: Daca am dat avansul mai mare ar trebui sa consume mai mult?
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Muttley |
![]()
Post
#263
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Daca ai avansul mare si nu tzacane in sarcina (detonatie) e in parametri.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
homestranger |
![]()
Post
#264
|
![]() Cand orice procedeu esueaza, citeste instructiunile...sau...cont Group: Members Posts: 119 Joined: 2 October 08 ![]() |
QUOTE(D.J. B.K.LY @ 10 Nov 2008, 00:20) Dupa urechea mea eu zic ca sare de 3000 in a 4-a si abia se taraie spre 90. Acum am descoperit o noua problema. Consumul exagerat. Am bagat benzina de 1 mil si erau cam 28 litri. Azi am ramas fara benzina pe drum. Dupa o mica socoteala am facut de atunci cam 120 km. E un consum enorm. Pana ieri motorul mergea foarte urat, insa ieri l-am facut sa mearga mai frumos si sper sa nu mai consume atat. Si o intrebare: Daca am dat avansul mai mare ar trebui sa consume mai mult? cu aceeasi problema ma confrunt si eu. ai verificat conducta de retur de la benzina? |
--------------------
Dacia
1310 TX
1992
- TM 05 GEC ...sau...mai bine lasa
|
|
Merced |
![]()
Post
#265
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.278 Joined: 24 June 07 ![]() |
Ai mai mult ca sigur returul infundat, caci oricat de prost ai regla o Dacie, e foarte greu s-o faci sa consume ~2x litri/100km si in acelasi timp sa para ca merge bine.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
dobre |
![]()
Post
#266
|
-classic- Group: Members Posts: 425 Joined: 2 December 07 From: Severin ![]() |
mie mi-au luat talonul ca aveam gume de 165...dar la voi e alta treaba
|
--------------------
Dacia
1300
1972
- GJxxSPR Dacia 1300 RAT 1972
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#267
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
cu carburatorul de 1400 pe ea am ramas masca sa constat ca in oras mi-a mancat aproximativ 16%. asta in oras.
Acum am pus un 32-irm-a la care i-am modificat filetul jiglerului principal, am pus unul de 122mm( de scuter sau drujba, h-abar n-am de ce, dar mai am modelul ala de jiglere, incepand de la 0,50mm in sus ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#268
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Pai de cand am dat avansul mai mare merge foarte frumos. Mai exact cand l-am dat mai mare putin s-a marit turatia motorului si tot marind avansul la un moment dat merge urat, asa ca l-am lasat inapoi in pozitia in care dadea o turatie maxima si constanta. Apoi am umblat putin la relanti si l-am dat mai mic(600-700 rot/min) apoi am umblat la aer si turatia crestea pana cand dadea sa moara dupa care l-am dat inapoi cam jumatate de tura si a ramas cam la 800-900 rot. Dimineata porneste la prima cheie, nu moare pe drum la semafor si nu sunt nevoie sa o turez prea mult ca sa plec cu ea de pe loc. Mai nou urca si borduri mai inalte
![]() |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Muttley |
![]()
Post
#269
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Cu ambreiajul necalcat rulmentul e neactionat. Deci ar trebui sa nu fie de la rulment... teoretic.
Doar daca nu ai joc la pedala. Asta o verifici tragand cu mana de camasa cablului in zona asezarii pe furca. Insa cel mai probabil zgomotul e de la cupla arbore primar CV - arbore cotit. A.k.a. bucsa de bronz. N-ai probleme. This post has been edited by Muttley: 10 Nov 2008, 16:09 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
mishujkl |
![]()
Post
#270
|
![]() posts: 0,25 Group: Members Posts: 231 Joined: 25 June 07 From: sv ![]() |
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 05:17 |