DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

15 Pages « < 7 8 9 10 11 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Reconditionare dacia, O dacie la a doua tinerete

Mr_Devil83
post 3 Nov 2008, 19:52
Post #241


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Eu cand am montat pompa cu kit de reparatie nou, servo noua, garnituri la etrieri noi, conductele de frana, furtunele si placutele de frana am sesizat ca nu am frane. situatia s-a remediat dupa circa 5km mers incet si frane dese. Nu stiu de ce, discurile nu sunt ovalizate, nu erau ruginite, presupun ca pana se regleaza etrierul, freaca putin placutele si se indeparteaza stratul de oxid de pe discuri.


A inceput sa aiba viata in ea masina?


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 3 Nov 2008, 22:40
Post #242


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




MI-a mai zis un prieten de treaba asta. Si el a avut dacie si a patit asta iar acum are un opel astra si a schimbat placutele si tot asa la inceput nu avea frane. Deci e posibil pana se uzeaza putin placutele si discurile sa nu am frane tapene. Am mers azi cu ea destul, insa nu imi place cum merge. In a 4-a abia am luat 70 si turata destul de mult. Si dupa ce am fost cu ea la geometrie mi-am amintit ca atunci cand era data jos cutia mi-a curs ceva valovolina din ea(nu toata, dar a curs), iar acum am mers cu ea asa si nu cred ca am facut bine.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 4 Nov 2008, 03:06
Post #243


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Patineaza ambreajul.
Conduci cu piciorul pe pedala de ambreaj?
Nu ai reglat bine cursa ambreajului cumva?

Unde prinde ambreajul? Jos, pe la mijlocul cursei sau undeva intermediar?
Mai slabeste putin cablul ambreajului, astfel incat atunci cand tragi de camasa cablului de ambreaj sa ai cam 1 cm intre suportul ala de pe cutia de viteze si opritorul de pe cablu, joc liber.
Stai linistit pentru ca daca se punea problema de problema la cutia de viteze nu mai mergea masina aia in treapta a 4-a nici daca treceai duminica pe la liturghie smile.gif .

De curiozitate plimba-te cu ea, da-i a 4-a putin turata si apasa brusc pedala de acceleratie si vezi cum se comporta. Nu sunt expert la autoturisme dar cred ca in viteza a 4-a testezi cel mai bine daca patineaza sau nu ambreajul unei dacii din simplul motiv ca atunci este cel mai solicitat.

La frane cum se comporta exact masina? Fara frane pe spate ar trebui cand franezi sa o simti ca are tendinta sa te arunce in volan chiar la vitezaa mica. De asemena, vezi ca distanta de franare la dacie este mult mai mare decat la alte masini, din ce zice cartea lui mondiru, ai nevoie de 45 de metri sa o opresti de la 70km/h, 18,6 metri de la 40 la ora si de la 100 km.h cam 85 de metri.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 7 Nov 2008, 11:15
Post #244


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Daca a curs oloi pe disc si ai mers cu el asa s-ar putea sa trebuiasca sa schimbi discu


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 8 Nov 2008, 19:20
Post #245


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Ambreajul nu patineaza si nu conduc nici cu piciorul pe pedala de ambreaj. M-am mai plimbat azi cu ea dupa diverse reglaje la carburator si tot degeaba. merge urat rau de tot. Mi-a mai ramas sa mai dau avansul putin mai mare sa vad cum se comporta. Pana una alta cateva poze facute mai devreme. Scuze de claritate dar sunt facute cu telefonul ca nea fotografu' e plecat. Cand se intoarce o sa pun niste poze mai clare.

8 Nov 2008, 23:54:
N-am putut sa ma abtin si m-am dus sa umblu la avans, asa dupa ureche sa vad ce efect are. Nu mi-a venit sa cred ce-a iesit. Merge motorul brici, nu mai da in nas cand plec sau cand schimb vitezele, merge rotund, nu mai tremura. Am mai umblat putin si la aer si merge super. Insa mai mul;t de 80 nu se duce sau poate nu imi indica mie bine. In rest e super.

This post has been edited by D.J. B.K.LY: 8 Nov 2008, 23:54

Attached thumbnail(s)
Image_550_.jpg ( Size: 185.51k ) Number of downloads: 1252
Image_551_.jpg ( Size: 183.93k ) Number of downloads: 1377
Image_552_.jpg ( Size: 228.67k ) Number of downloads: 1290
Image_553_.jpg ( Size: 194.51k ) Number of downloads: 1296
Image_554_.jpg ( Size: 233.92k ) Number of downloads: 1343
Image_555_.jpg ( Size: 247.3k ) Number of downloads: 813
Image_556_.jpg ( Size: 203.26k ) Number of downloads: 784
Image_557_.jpg ( Size: 186.17k ) Number of downloads: 868
Image_558_.jpg ( Size: 408.16k ) Number of downloads: 868
Image_559_.jpg ( Size: 405.33k ) Number of downloads: 828
Image_560_.jpg ( Size: 324.58k ) Number of downloads: 828
Image_561_.jpg ( Size: 393.33k ) Number of downloads: 768
Image_562_.jpg ( Size: 387.88k ) Number of downloads: 832


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 9 Nov 2008, 00:14
Post #246


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.278
Joined: 24 June 07




Ti-a iesit foarte frumoasa. Felicitari, nu-mi vine sa cred ca e aceeasi masina!
Cat despre viteza maxima de 80, nu e normal, oricat de prost ti-ar indica, cred ca poti face diferenta intre un 125-130 si 80. Mai degraba ambreiaju' de care vorbeati mai sus totusi patineaza. Cu scartait de roti poti pleca de pe loc?


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 9 Nov 2008, 00:20
Post #247


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




Dj, cum de ai luat incaltari 165/70? Le-ai trecut in talon?


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 9 Nov 2008, 00:24
Post #248


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.278
Joined: 24 June 07




165 ai voie la orice ora, chit ca nu-s trecute in talon nu comenteaza nimeni daca ai d-astea. Eu am pe spate 175, asa ca la ITP m-am prezentat la revenire cu unele de imprumut. tongue.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 9 Nov 2008, 00:31
Post #249


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Deci este superba wub.gif ............sunt invidios sincer sa fiu tongue.gif ............totusi imi pare rau de necazurile care se tot ivesc gen ai pus motorul de 2 ori si acum s-ar putea sa mai ai si la ambreiaj probleme sad.gif ..............oricum ce pot spune iti admir munca ,acum la sfarsit de proiect ne poti spune si noua cat te-a dus toata afacerea asa cu aproximatie ............bafta si sa o stapanesti sanatos si cati mai multi kilometrii cu ea fara incidente


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 9 Nov 2008, 10:10
Post #250


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Bineinteles ca imi dau si eu seama cam ce viteza ar avea. Oricum sigur nu pare a fi nici macar 120. Ambreajul nu cred ca patineaza Intrucat pleaca cu scart, se simte cand iau iciorul brusc de pe ambreaj iar daca masina sta pe loc si iau piciorul brusc moare. Daca ma chinui sa urc o bordura mai mare fara putin avant sau balans si o fortez asa tot moare. Deci ambreajul eu zic ca tine.

De cauciucuri nu mi-am pus problema ca n-as lua itp-ul. Le-am vazut, m-am dus, le-am luat si gata. smile.gif

Toata afacerea asta m-a dus aproximativ 60 mil cu tot cu masina.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 9 Nov 2008, 10:20
Post #251


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




QUOTE(Merced @ 8 Nov 2008, 23:24)
Eu am pe spate 175, asa ca la ITP m-am prezentat la revenire cu unele de imprumut.  tongue.gif
*


Permit o mica paranteza:

Lamuriti-ma si pe mine ce īnseamna ITP ?
Este cum e TÜV-ul nemtesc, verificare tehnica sau ce e?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleq
post 9 Nov 2008, 10:56
Post #252


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 2 November 08
From: IasI




da , ITP- inspectie tehnica periodica ce se face o data la 2 ani


--------------------
dacia 1300 1300 1979 - IS-02-BCN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 9 Nov 2008, 10:58
Post #253


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




QUOTE(aleq @ 9 Nov 2008, 09:56)
da , ITP- inspectie tehnica periodica ce se face o data la 2 ani
*

E clar. E identic cu TÜV din Germania dar atunci ce este RAR ?

Poate careva sa-mi trimita prin PM o lamurire cu toate prescurtarile astea romānesti actuale ca ma uit ca mītza-n calendar, sa nu intram prea īn OT.

Multumesc anticipat.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 9 Nov 2008, 11:05
Post #254


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Off-topic: RAR=registrul auto roman, autoritate rutiera; se ocupa cu identificari (motoare, seriii de caroserii), omologari, uneori verificari tehnice si chestii din astea. Pe scurt.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 9 Nov 2008, 11:09
Post #255


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




QUOTE(emircea @ 9 Nov 2008, 10:05)
Off-topic: RAR=registrul auto roman, autoritate rutiera; se ocupa cu identificari (motoare, seriii de caroserii), omologari, uneori verificari tehnice si chestii din astea. Pe scurt.
*


Ehhhhhhhhhh..... wacko.gif
Īnseamna ca RAR asta este ca ZULASSUNGSTELLE de aici unde se fac īnmatriculari, omologari, se elibereaza scrisoarea masinii etc., tot blabla-ul asta birocratic.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 9 Nov 2008, 14:42
Post #256


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




EinarM exact.

bkly orice coaja de dacie ajunge la 110 relativ lejer. La mine e destul in a 4-a sa o calc putin si numa o simt cum incepe sa "pluteasca" de pe la 80 si vad acul indicatorului cum o ia hotarat la dreapta. Totusi peste 80 mi se pare ca dacia e cam ciudata, parca tinde sa o ia in toate directiile, posibil sa nu am nici eu rotile echilibrate si roata stanga fata stiu sigur ca e stramba. Oricum ideea e ca m-au depasit aseara cand veneam de la tm vreo 4 dacii 1300 pe drum si cateva papucuri. Eu veneam constant cu 80km/h, pe unele portiuni o mai calcam pana la 100 si in curbe 60 km/h.

Deci se poate. Iesi pe Dn cu ea si vezi, dacia demareaza mai greu. Daca nici acolo nu vrea, e clar, ambreajul.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdyMND
post 9 Nov 2008, 15:24
Post #257


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 24 May 07
From: Timisoara




Eu cred ca are cutie scurta si pe la 80 are in jur de 3000 rpm in a 4-a. Din cauza zgomotului posibil sa-ti dea impresia ca nu mai poate. Cutia mea e la fel. Cu demarajul cum stai? Dc e cutie scurta ar trebuii sa ai un demaraj mai bun fata de alte dacii (aici depinde si de uzura motorului)


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 dci - 150 - 4Control
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 9 Nov 2008, 16:24
Post #258


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Io zic ca orice dacie are peste 80km/H in viteza a 4-a la 3000 de ture indiferent de tipul cutiei sau zgomotul motorului.

Si poate ca ar trebui explicat:
cutie lunga =cuplu mai mare, viteza mai mica
cutie scurta = demaraj m ai bun, viteza mai mare


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdyMND
post 9 Nov 2008, 17:10
Post #259


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 24 May 07
From: Timisoara




Sunt mai multe tipuri de cutii in 4 trepte. Unele au 3000 la 100 km/h.
Cutie lunga: demaraj slab, viteza mare
Cutie scurta : demaraj bun, viteza mai mica


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 dci - 150 - 4Control
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motanpaul
post 9 Nov 2008, 17:12
Post #260


Membru autentic


Group: Members
Posts: 601
Joined: 8 July 08
From: Timisoara




La dacie cam din 1977 ce cutii s-au pus?
Am pus pe dacie 1310 din 1986 cutia si motoru de pe o dacie din 1977. icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1310 tx 1986 - tm-06-zsv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 9 Nov 2008, 17:41
Post #261


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Cea mai lunga cutie in patru trepte are 90km/h in ultima treapta la 3000rpm.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 10 Nov 2008, 00:20
Post #262


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Dupa urechea mea eu zic ca sare de 3000 in a 4-a si abia se taraie spre 90. Acum am descoperit o noua problema. Consumul exagerat. Am bagat benzina de 1 mil si erau cam 28 litri. Azi am ramas fara benzina pe drum. Dupa o mica socoteala am facut de atunci cam 120 km. E un consum enorm. Pana ieri motorul mergea foarte urat, insa ieri l-am facut sa mearga mai frumos si sper sa nu mai consume atat. Si o intrebare: Daca am dat avansul mai mare ar trebui sa consume mai mult?


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 10 Nov 2008, 08:14
Post #263


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Daca ai avansul mare si nu tzacane in sarcina (detonatie) e in parametri.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
homestranger
post 10 Nov 2008, 09:03
Post #264


Cand orice procedeu esueaza, citeste instructiunile...sau...cont


Group: Members
Posts: 119
Joined: 2 October 08




QUOTE(D.J. B.K.LY @ 10 Nov 2008, 00:20)
Dupa urechea mea eu zic ca sare de 3000 in a 4-a si abia se taraie spre 90. Acum am descoperit o noua problema. Consumul exagerat. Am bagat benzina de 1 mil si erau cam 28 litri. Azi am ramas fara benzina pe drum. Dupa o mica socoteala am facut de atunci cam 120 km. E un consum enorm. Pana ieri motorul mergea foarte urat, insa ieri l-am facut sa mearga mai frumos si sper sa nu mai consume atat. Si o intrebare: Daca am dat avansul mai mare ar trebui sa consume mai mult?
*



cu aceeasi problema ma confrunt si eu.

ai verificat conducta de retur de la benzina?


--------------------
Dacia 1310 TX 1992 - TM 05 GEC
...sau...mai bine lasa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 10 Nov 2008, 09:07
Post #265


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.278
Joined: 24 June 07




Ai mai mult ca sigur returul infundat, caci oricat de prost ai regla o Dacie, e foarte greu s-o faci sa consume ~2x litri/100km si in acelasi timp sa para ca merge bine.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dobre
post 10 Nov 2008, 10:53
Post #266


-classic-


Group: Members
Posts: 425
Joined: 2 December 07
From: Severin




mie mi-au luat talonul ca aveam gume de 165...dar la voi e alta treaba


--------------------
Dacia 1300 1972 - GJxxSPR
Dacia 1300 RAT 1972
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 10 Nov 2008, 12:00
Post #267


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




cu carburatorul de 1400 pe ea am ramas masca sa constat ca in oras mi-a mancat aproximativ 16%. asta in oras.

Acum am pus un 32-irm-a la care i-am modificat filetul jiglerului principal, am pus unul de 122mm( de scuter sau drujba, h-abar n-am de ce, dar mai am modelul ala de jiglere, incepand de la 0,50mm in sus biggrin.gif) si am mers 120km cu 6litri de benzina. Viteza de 70 - 80km/h si in unele locuri (e drept foarte scurte) 100. Dar o simt peste 80km/h ca nu prea mai are vlaga in ea.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 10 Nov 2008, 15:54
Post #268


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Pai de cand am dat avansul mai mare merge foarte frumos. Mai exact cand l-am dat mai mare putin s-a marit turatia motorului si tot marind avansul la un moment dat merge urat, asa ca l-am lasat inapoi in pozitia in care dadea o turatie maxima si constanta. Apoi am umblat putin la relanti si l-am dat mai mic(600-700 rot/min) apoi am umblat la aer si turatia crestea pana cand dadea sa moara dupa care l-am dat inapoi cam jumatate de tura si a ramas cam la 800-900 rot. Dimineata porneste la prima cheie, nu moare pe drum la semafor si nu sunt nevoie sa o turez prea mult ca sa plec cu ea de pe loc. Mai nou urca si borduri mai inalte smile.gif O sa verific si conducta de retur sa nu fie infundata sau teul de retur, intrucat nu am teu pe corpul pompei, ci pe furtun. Si ca sa nu ma plictisesc acum bate ceva la ambreaj cand masina sta pe loc cu ambreajul necalcat. Ma gandesc eu ca e rulmentul.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 10 Nov 2008, 16:08
Post #269


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Cu ambreiajul necalcat rulmentul e neactionat. Deci ar trebui sa nu fie de la rulment... teoretic.

Doar daca nu ai joc la pedala. Asta o verifici tragand cu mana de camasa cablului in zona asezarii pe furca.

Insa cel mai probabil zgomotul e de la cupla arbore primar CV - arbore cotit. A.k.a. bucsa de bronz. N-ai probleme.

This post has been edited by Muttley: 10 Nov 2008, 16:09


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mishujkl
post 10 Nov 2008, 16:16
Post #270


posts: 0,25


Group: Members
Posts: 231
Joined: 25 June 07
From: sv






--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
15 Pages « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 05:17
Forum Renault