DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

15 Pages « < 9 10 11 12 13 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Reconditionare dacia, O dacie la a doua tinerete

D.J. B.K.LY
post 24 Nov 2008, 18:20
Post #301


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Ieri am incercat sa fac consumul prin metoda cu sticla. Iau o sticla de 1L bag in ea benzina fix 1L bag si furtunele tur + retur, un gps langa mine si sa vad cati km merge cu 1L. Prima oara cu motorul rece si socul tras am facut 1,2 km. Am zis ca e rece si sa mai incerc o data cu motorul cald. A doua oara am avut un traseu aiurea, am mai facut niste reglaje la carburator si am facut cam 2,3 km. Am zis ca nici asta nu se pune si umplu iar sticla. Am facut 4,5 Km cu motorul cald, fara soc tras, la un mers obisnuit prin oras 60-70 km/h maxim. M-am lamurit ce consum exagerat am, am ajuns acasa am umplut iar sticla si pentru ca era tarziu si liber m-am dus pe o strada lunga si dreapta, cam 500m sa zicem si i-am dat 90 maxim. M-ma mai dus sa ii mai dau o data si la sfarsitul cursei gata benzina.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 24 Nov 2008, 22:09
Post #302


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




cu 1 L de benzina tre sa faci 15 km in oras....deci demaraje si mers cu 60


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 24 Nov 2008, 22:54
Post #303


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




QUOTE(nelu_1985 @ 24 Nov 2008, 22:09)
cu 1 L de benzina tre sa faci 15 km in oras....deci demaraje si mers cu 60
*



ceea ce zici tu aici inseamna un consum de 6,6l/100km in regim urban;pe frigurile astea nu prea cred;semafoare,aglomeratie,soc tras,etc IMPOSIBIL

referitor la problema colegului de mai sus:1litru la 1,2 km inseamna consum de 88litrii/100km;fac pariu ca toata benzina se duce la tine in baia de ulei;schimba pompa de benzina;nu are cum sa merga o masina cu atata benzina;ii trebuie un anumit procent de aer ca sa se aprinda pe care nu il ia in 1,2km....
inca odata,verifica nivelul uleiului in motor;fac pariu ca e crescut ;si schimba pompa de benzina wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 25 Nov 2008, 01:23
Post #304


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Sau un carburator generos sau un cilindru fara compresie.

Eu in regim urban, cu vreo 6 litri fac cam 50 - 60 de kilometri. Cred ca e cam normal un consum de 10 - 14% la o dacie pe carburatie.

un consum exagerat poti avea de la jiglerele perfect uzate si marite, avansul perfect decalat cam cu 80 - 90 de grade, scurgerea benzinei pe la pompa de benzina si probabil ca mai sunt si alte cauze pe care eu nu le cunosc.

D.J.B.K.L.Y piorneste dacia aia in parcare cu sticla de 1l de benzina si vezi cat timp sta la relanti cu benzina absorbita din ea. Ar trebui sa stea minim 40 - 50 de minute.Nu accelerezi, nu nimic, pornesti masina si cand s-a incalzit o lasi pe "canistra" de 1 litru. Daca sta sub 40 de minute e najpa dar cred ca putem sa ne dam cu parerea si sper, sa te ajutam.

motorul meu, 102-13, scoate cam 5,5 - 6l/100 km/h in viteza a 4-a, mers cu 60 - 80km/h, viraje largi, frana de motor, fara sa calc pedala de ambreaj, accelerat lent. Adica apas frana pana pe la 50 km.h si apoi o las libera, trec de jumatatea curbei si o accelerez pana simt masina ca incepe sa se accelereze bine, apoi tin undeva mai sus de relanti pedala de acceleratie.

Cand am schimbat a 4-a si am sa zicem 80km/h pot sa las linistit de acceleratie pentru ca o sa imi scada undeva la 60 km/h la relanti. Vreo 2 kilometri. Apoi cred ca o sa scada mai mult. Ma rog. Ideea e ca in a 4-a apasand usor pe acceleratie am 65- 70 km/h. In viteza a 3-a iau 90 km/h si motorul nu huruie chiar in ultimul hal.

Fa testul la relanti sa vedem cum se comporta carburatorul si apoi mai vorbim pe forum pentru ca am intanlit zilele astea si o dacie care sta la relanti cu delcoul asezat cu capsula de avans vacuumatic spre stanga, cam la 45 de grade fata de linia motorului, spre alternator.

Eu cred ca daca nu iti mananca bujiile motorul este ok, trebuie doar reglat putin si poate distributia sa nu fie decalata cu 90 de grade.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 25 Nov 2008, 10:59
Post #305


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




QUOTE(Mr_Devil83 @ 25 Nov 2008, 01:23)
un consum exagerat poti avea de la jiglerele perfect uzate si marite, avansul perfect decalat cam cu 80 - 90 de grade.....
*



poti sa mai dai detalii,sunt foarte interesat...treaba cu avansul

This post has been edited by baranga: 25 Nov 2008, 11:00


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 25 Nov 2008, 16:23
Post #306


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Pai uite ca mi-o venit o cunostinta cu o dacie care mananca undeva pe la 30%.
Motor standard 1397cmc, orice ii faceam nu tinea relantiul sub 1500 de ture nici cu lumanari la biserica. Ba si pornitul ei era un chin, trebuia sa ii dea cam 5 6 chei si cu rugaciune si post o lua. Am pus delcoul cu capsula de avans vacumatic paralela cu capacul culbutorilor si degeaba, nici mort nu o lua. L-am dat spre cutia de viteze, degeaba. Singura pozitie in care merge este INSPRE radiator cam 45 de grade unghiul. Eu n-am mai vazut dacie care sa aibe delcoul in pozitia aia. Si faza e ca atunci cand cilindrul 1 este sus luleaua sta cam in pozitia cilindrului 3. Pleaca si cu delcoul dat spre dreapta dar numai cu socul tras. Si cand motorul e cald nu sta la relanti decat pe la 1500 de ture si cu socul tras. Asta e opera mecanicilor de 2 bani de la noi.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 25 Nov 2008, 17:07
Post #307


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Treaba cu pompa de benzina defecta e posibila, insa abia am schimbat membrana la pompa. Sau poate curge prin alta poarte? Daca dau pompa jos si ma joc cu ea se poate vedea pe unde curge in caz ca ar curge? Daca aia e defecta si se duce benzina in ulei se tot duce se tot duce, dar unde incape atata si pana cand? Ca tot am mers cu ea pana acuma si probabil ar fi trebuit sa dea pe afara. Ma duc sa dau pompa jos sa vad ca sunt tare curios. Cam acum 2-3 saptamani m-am mai uitat la ulei si parca era nivelul cam mare si ma intrebam daca asa mult ulei am pus sau mi se pare.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 25 Nov 2008, 17:47
Post #308


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




eu sincer ti-as exclude varianta cu pompa de benzina daca ai schimbat membrana cum trebuie....si eu am cam aceeasi problema in materie de consumul : cu 6 litri merg 25km in Bucuresti, in afara insa imi paradoxal imi ia 7,5 -8 %. ai incercat un drum in afara, catusi de mic?


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 25 Nov 2008, 22:57
Post #309


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




QUOTE(D.J. B.K.LY @ 25 Nov 2008, 17:07)
Treaba cu pompa de benzina defecta e posibila, insa abia am schimbat membrana la pompa. Sau poate curge prin alta poarte? Daca dau pompa jos si ma joc cu ea se poate vedea pe unde curge in caz ca ar curge? Daca aia e defecta si se duce benzina in ulei se tot duce se tot duce, dar unde incape atata si pana cand? Ca tot am mers cu ea pana acuma si probabil ar fi trebuit sa dea pe afara. Ma duc sa dau pompa jos sa vad ca sunt tare curios. Cam acum 2-3 saptamani m-am mai uitat la ulei si parca era nivelul cam mare si ma intrebam daca asa mult ulei am pus sau mi se pare.
*



nu o sa dea pe afara benzina din baie niciodata pt ca pe masura ce se incalzeste motorul ea se evapora din baie wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 26 Nov 2008, 00:02
Post #310


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




lamureste niste nestiutori...pe unde ar putea sa se evapore o cantitate asa mare? sau cel putin pe unde ar putea sa se evapore?
merci


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 26 Nov 2008, 02:41
Post #311


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Am verificat nivelul uleiului si nu e exagerat de mare. Nu e nici zeama si nici nu miroase a benzina. Deci nu cred ca acolo se duce benzina. Am citit pana acum o gramada de topicuri cu privire la reglaje si modificari, imbunatatiri la carburator, plus 2 manuale si o carte de mecanica ce se bazeaza mai mult pe dacie, reusind sa inteleg functionarea carburatorului. Parerile sunt impartite si nu am gasit nimic concret, deci singura solutie este sa experimentez. De asemenea am observat ca pe aici pe forum multi incurca suruburile de reglaje cu jicloare(amestec cu aer) si multe altele. In primul rand m-am decis sa verific jocul culbutorilor si daca este cazul sa il si reglez. Apoi platina la 0,45, aprinderea la punct si avansul la 0. Apoi reglarea carburatorului (cu motorul cald evident) la relanti cu clapeta de acceleratie complet inchisa. As urmari modelul dupa cum s-a discutat aici http://www.daciaclub.ro/reglare-relanti-t130506.html la postul #24 cu mentiunea ca eu mai intai as incalzi motorul dupa relagea culbutorilor fara sa umblu la avans insa, intrucat ma gandesc ca daca pun avansul pe 0 s-ar putea sa nu mai porneasca motorul. Daca are cineva vreo completare sau parere diferita, astept cu nerabdare, pentru ca vreau sa ma pun pe treaba serios maine(defapt azi).

This post has been edited by D.J. B.K.LY: 26 Nov 2008, 02:41


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 26 Nov 2008, 18:35
Post #312


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




QUOTE(gangara @ 26 Nov 2008, 00:02)
lamureste niste nestiutori...pe unde ar putea sa se evapore o cantitate asa mare? sau cel putin pe unde ar putea sa se evapore?
merci
*



la temperatura la care ajunge uleiul amestecat cu benzina din el se evapora doar benzina,dar uleiul isi pierde din calitati;vaporii de benzina se evapora pe laga joja de ulei wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 27 Nov 2008, 00:26
Post #313


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Culbutorii nu i-am mai reglat azi ca a plouat si a fost urat. Insa am incercat sa reglez avansul si carburatorul. Inainte de toate am desfacut bujiile. Toate negre scrum. 2 si 3 nu mergea deloc. Le-am curatat, am reglat si platina. La carburator am inchis clapeta de acceleratie cat s-a putut de mult, fara sa moara motorul, apoi am umblat la surubul de imbogatire pana la un mers constant si o turatie acceptabila. Am repetat asta de vreo 2-3 ori, apoi am reglat putin si avansul si motorul mergea super frumos, fara trepidatii si fara sa tuseasca toba. Am dat cateva ture cu ea si mergea frumos. Am lasat-o si peste 2 ore am vrut sa plec iar cu ea si surpriza. Nu mai pornea. Am tot chinyuit-o eu putin dar nu a pornit nici de nebuna. Am dat bujiile jos sa vad daca e innecata si nu era. Am umblat putin la avans si nimic. Ma uit la platina si era impuscata grav. Am schimbat-o. Apoi nu mai invarte electromotorul. Am crezut k am omorat bateria. Am pus ala de la um prieten de pe masina si tot asa facea. Nu mai invarte. Se chinuie jumate de tura si gata, nu mai poate. Cu bujiile scoase invarte, cand le pun nu mai invarte. Nu stiu ce belea mai are acum...si maine aveam o gramada de treaba cu ea.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Black%Snake
post 27 Nov 2008, 00:40
Post #314


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.717
Joined: 13 June 08
From: Resita




Nu am apucat sa citesc paginile anterioare asa ca imi cer scuze dak ti s-a mai zis asta: De ce nu incerci sa inlocuiesti carburatorul?? pune altul care are consum "normal" si vezi ce se intampla. Oricum nu poate sa se evapore chiar asa multa benzina prin diverse locuri, eu am carburator dublucorp progresiv si imi consuma undeva la 7L, sau cheama pe cineva care se pricepe sa-ti verifice tot la motor si atunci nu mai ai treaba.


--------------------
Dacia 1300 1973/Alpine 1.6 - Cs-02-LEL
Ni se maresc pupilele cand se zdruncina tabla
Stie dracu daca o sa ne tina rabla.... :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 27 Nov 2008, 03:23
Post #315


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




D.J. B.K.L.Y mai redu din avans. Si cu bateria incarcata tot la fel face nu? Redu din avans si am un sentiment ca o sa porneasca usor.



--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 27 Nov 2008, 13:18
Post #316


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Am facut ieri rost de un alt carburator insa a fost modificat pentru gaz. Are o gaura data unde e bagat un stut, mai are si alte gauri astupate si mie nu-mi plac improvizatiile astea. Doar l-am demontat si i-am luat jicloarele si plutitorul care e de alama, nu din plastic cum e al meu. Am incercat sa reduc si avansul si tot asa face. S-ar putea sa fie ceva de la electromotor.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 27 Nov 2008, 15:34
Post #317


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




S-ar putea sa "fure curent" electromotorul, incearca si metoda sa o pornesti pe direct de la baterie atunci iti dai seama cat de bun e electromotorul.


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 28 Nov 2008, 02:19
Post #318


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




S-a rezolvat treaba. Era lagarul de la axul rotorului, cel care vine in carcasa bendixului. Era facuta praf, rotorul s-a frecat de stator si s-a strunjit nitel, insa am avut alt electromotor de piese si i-am luat rotorul. Acum porneste fara probleme din prima., insa nu imi place cum merge motorul. Tot urat e...


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 28 Nov 2008, 14:54
Post #319


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




si cu consumul cum a ramas?


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 28 Nov 2008, 20:09
Post #320


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Tot mare cred ca e.

D.J. B.K.L.Y daca iti place sa mesteresti in frig poti sa dai jos capacul culbutorilor si capacul de la distributie si sa vezi cand semnele de pe pinioane sunt aliniate daca cilindrul 1 este in PMS. Tot atunci poti regla aproximativ si avansul static, chiar cu motorul rece. Cel mai important este sa ai macar certitudinea ca motorul ala are distributia montata bine.

Dupa aia vezi de carburatie/aprindere etc. Daca sunt puse la punct si merge prost chiar cu relnati-ul la 1000 de ture fugi la un service pentru un test de compresie.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 29 Nov 2008, 02:45
Post #321


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Pai sincer nu imi place. Dar ma omoara si curiozitatea(ca tot timpul imi vin idei) si ma si oftic, pentru ca nu i-am dat de cap. Oricum pare sa nu mai consume chiar asa mult. Era pe rosu si am mers cu ea ceva. Am mers cu ea pana a murit si i-am bagat 10 litri sa vad cati km merge apoi vedem daca mai consuma la fel.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 29 Nov 2008, 05:40
Post #322


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Daca indicatorul de benzina e ca la mine poti sa uiti ideea asta. Cand il vad pe rosu mai am cam 4 - 5 litri de benzina in rezervor.

Vezi ca daca vrei sa faci un consum decent, fie el urban faci kilometrii aia intr-o zi, adica la o pornire, te tot plimbi cu masina. Ca daca te apuci sa faci azi 2 km, maine 200 de metri si tot asa no sa-ti vina sa crezi ce consum anormal ai.

Io zic sa dai 1 milion sau cat o fi un test de compresie dar macar stii in ce hal este motorul ala. Asta ca pentru ca un set motor nou e mult mai ieftin decat medicamentele pe care trebuie sa le cumperi dupa ce stai pe vremea asta si tot mesteresti la ea si benzina consumata in exces pe teste cu idei de genul o fi asta, o fi aia...


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 29 Nov 2008, 13:14
Post #323


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




radmasa.gif Beau o tuica si imi trece. Mai in gluma mai in serios asa e! Nu poti estima un consum facut cu bucatica. Dar decat sa schimb un set motor as schimba motorul cu totul ca am altul care e facut beton de tot, insa nu am serie la el. Oricum sunt fericit ca am facut electromotorul si porneste imediat si daca nu mai consuma asa mult...as fi si mai fericit.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
za_kristake
post 29 Nov 2008, 19:03
Post #324


Membru autentic


Group: Members
Posts: 628
Joined: 9 March 08
From: Sibiu




pansoneaza-i seria de la motorul pe care il ai acum, la motorul fara serie, si daca zice cineva ceva i spui ca ti s-a pierdut placuta aia de aluminiu. Eu aveam pansonata seria la 1 motor pe axul de la delcou (pe blocul motor) deoarece placuta de aluminiu cu seria mai statea intr-un singur nit.


--------------------
1310 L 1997 - SB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 29 Nov 2008, 20:26
Post #325


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




nu are rost sa faci asa ceva, pentru cateva sute de mii cat ia o repansonare/transcriere....


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 29 Nov 2008, 23:13
Post #326


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Motorul cica e piesa de schimb. eu nu am nici o serie pe el si nici la RAR nici la ITP nu am avut probleme.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CodeXS
post 30 Nov 2008, 00:08
Post #327


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 30 May 07
From: Timisoara




@Mr_Devil83
Motorul e de dacie banuiesc, aceeasi capacitate cilindrica nu?


--------------------
DACIA 1300 1973
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 30 Nov 2008, 00:12
Post #328


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(Mr_Devil83 @ 30 Nov 2008, 00:13)
Motorul cica e piesa de schimb. eu nu am nici o serie pe el si nici la RAR nici la ITP nu am avut probleme.
*



cica, asa am zis si eu, dar am fost la rar trebuie repansonat si transcris in carte, altfel nu iti face itp (se refera si la nit-uri)


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 30 Nov 2008, 02:09
Post #329


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Daca e chiar asa simplu il schimb. Motorul e acelasi tip, aceeasi capacitate.


Alaltaieri am dat bujiile jos ca 2 si 3 nu mergeau si erau negre scrum toate. Azi iar le-am dat jos ca nu mai pornea deloc si erau la fel de negre. Asta probabil ca inseamna consum excesiv de benzina. Nimic nou, si totusi nu pornea. Am verificat iar platina, scanteie, etc si nimic. Am dat jos racordul de la filtrul de aer sa vad daca sprituieste pompa si era ok. Cu racordul dat jos si socul pe jumatate, a pornit imediat. Opresc motorul, pun la loc filtrul si nu mai porneste. Dau iar racordul jos si porneste. In mintea mea de semimecanic ma gandesc ca filtrul ar putea fi umed sau colmatat si nu trage aer suficient, sau deloc. Iar depresiunea ce se creeaza(care e destul de mare) suge numai benzina si aer deloc, de unde vine si consumul, si bujiile negre, etc. E posibil sa fie asta?

Am dat si carburatorul jos sa il desfac iar si de tata asta sa il curat bine. Si dupa cum am citit pe aici pe forum am facut o ciorba de carburator si am lasat-o la fiert cam o ora, apoi am suflat toate canalele, orificiile si jicloarele. Cand am desfacut carburatorul, am observat ca acel joclor de mers in gol este crestat(facut un sant) din varf spre margine, ceea ce probabil permite trecerea unei cantitati mai mari de benzina. Un alt lucru ar fi ca tubul emulsor are toate gaurile de aceeasi dimensiune, iar ciocul acela sprituieste cam imprastiat, nu cu jet asa cum ar trebui.

In ce masura pot afecta toate astea consumul si functionarea motorului?



--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 30 Nov 2008, 03:26
Post #330


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




CodeXS motorul este 1397cmc iar original era 1289cmc. Inginerul de la rar care mi-a facut autentificarea a zis ca din punctul lui de vedere e ok, placa aia cam pica de la dacii, dar oricum acuma nu mai ai atata bataie de cap daca schimbi motorul si sa vin cand am timp sa-mi poansoneze seria pe el pentru ca or sa imi faca baietii de la itp probleme. Apoi mi-a zis sa intru in cealalta parte sa-mi faca baietii si inspectia tehnica. Evident ca nu am facut itp-ul la rar.

Cristi te duci la ei ca sa iti poansoneze seria din cartea de identitate pe motor. Costa cica in jur de 80 de lei iar pt o schimbare de motor cu trecerea in cartea de identitate cica in jur de 2 milioane.

D.J. B.K.L.Y schimba jiglerele alea toate. Cred ca motorul ala a functionat mult cu saiba sau o bucata de carton la jiglerul de relanti. Influenta consumului este cam egala cu benzina consumata la relanti de catre motor. Adica in mod normal motorul de dacie ar trebui sa consume cam 1l/h, hai maxim 1,3l acuma pe frigul asta. La tine daca e tesit jiglerul, mai ai si saiba aia pe el si mai ai si avansul decalat poti sa te astepti pe la 5 6 litri lejer. Ai observat cat de mica este gaura din jigler in comparatie cu tesiturile alea 2 laterale? Cunosc "sistemul" pentru ca mi-a mai bagat cineva o dacie in curte cu acelasi tratament special. Si consum 25 - 30%.

Eu am iesit la un compromis bun in ce priveste troaca rosie care o am in curte cu:

un jigler principal de 1,22mm
tub emulsor f6 (evident)
jigler de aer de 1300
jigler relanti luat de pe un carburator vechi de tot ca avea cea mai mica gaura biggrin.gif
corp carburator de 1300 si capac carburator de 1400.
ciocul de papagal si surubul ala care il strange l-am recuperat de pe un carburator vechi si am folosit saibe de cupru noi din cateva seturi de jiglere de 11 lei pe care scrie carfil.
cui pontou de 18 lei, care ar fi un carfil.
Furtun si duza luate din magazin, aleator.

Relanti undeva la 800 de ture. Motorul e foarte silentios, se aud doar rulmentii de la alternator si daca trag de furtunul cu duza sa il scot din carburator se aude cum aspira aerul.

Regleaza tachetii aia si mai vedem ce e acolo.

Si eu am avut problema ta, imi termina bujiile urgent si era de la supape. Eu am schimbat cu ocazia distrugerii filetului de la bujia 3, chiulasa completa.

Oricum trebuie sa te misti cu ragalia asta de masina ca sa nu ai probleme cu ea. Daca doar o pornesti sa o auzi cat de frumos toarce ba se infunda carburatorul, ba se umplu bujiile de calamina, ba se strica una, ba alta.

Asta-i dacia...


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
15 Pages « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 00:11
Forum Renault