Reconditionare dacia, O dacie la a doua tinerete
![]() ![]() ![]() |
Reconditionare dacia, O dacie la a doua tinerete
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#361
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|||
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#362
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Eu am frane foarte bune cu pompa dublu circuit in 3 conducte.
MAi postez si eu o metoda de aerisire a franelor: pune un grasan sau chiar 2 in spate si plimba-te prin oras pe un drum mai necirculat franeaza des ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#363
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Da, dar beleaua e ca la mine nu face presiune pe spate si inca nu stiu de ce. M-am bagat pe sub masina si nu pierde pe nicaieri. Nu stiu ce naiba are. Si din cauza asta tind sa cred ca e din pompa...
Era sa uit. LA MULTI ANI tuturor! This post has been edited by D.J. B.K.LY: 1 Jan 2009, 02:43 |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
lapcat |
![]()
Post
#364
|
![]() cracked Group: Members Posts: 84 Joined: 15 June 08 ![]() |
Ar trebui verificată pompa fiindcă e posibil să fie bună și să fie înfundată țeava. La mine un "meseriaș" punea scobitori ca să oprească lichidul când umbla la cilindri...și am avut bucuria să constat că o scobitoare se rupsese iar vârful rămăsese înăuntru, iar eu nu știam de ce nu-mi ține frâna pe roata respectivă.
|
--------------------
.
.
.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#365
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
metoda mai buna e sa pui un furtun astupat sa nu curga lichidu
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
neajiji |
![]()
Post
#366
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Digei Bkly verifica putin cum ai asezat pompa pe servo, daca e reglata cursa pedalei cum trebuie si daca impinge destul "surubul" acela din servo in pompa de frana.
Eu am pompa de asam, dublu circuit, la care i-am schimbat garniturile de la rezervorul de lichid si merge impecabil. Am mai avut o pompa tot de asam, dar a inceput sa curga dupa 2 saptamani pe la conducta de spate, deci e cam loterie. Totusi de ce nu ai ramas la circuit simplu, mai ales ca asa era masina la origine? |
--------------------
X
Y
Z
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#367
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Am verificat si aia si este totul ok. Sincer nici eu nu stiu de ce nu am lasat pompa aia...am vrut sa ii fac o imbunatatire, dar nu am stiut in ce ma bag cu pompele astea pacatoase.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#368
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
geamuri electrice are?
![]() caldura cum e? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#369
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Am vrut sa fac si treaba asta cu geamuri electrice, dar asta pana sa ma decid sa o las asa originala. Cu caldura ar sta super bine daca as fi etansat si eu bine camera caloriferului. Dar am tot umblat la ventilator intrucat nu stiam cum functioneaza si eu credeam ca trebuie sa traga aer din camera caloriferului, nu sa sufle. Desi motorul ala era destept, dar eu am vrut sa fiu mai destept ca el. Pai oricum as fi pus firele alea el se invartea in acelasi sens, desi e motor pe curent continuu. Dar eu nu si nu! Si mai am eu vreo 2 motoare de aeroterma si daca inversez polaritatea se schimba si sensul. Dar cel care era pe masina nu era cu magnet pe stator, ci cu infasurare. Si era facut cu cap, astfelt incat daca nu pui firele bine, el sa sufle spre calorifer oricum. Acum tre sa fac tot de la cap la coada iar. Momentan caldura baga numai daca merg cu viteza si intra aer din mers prin grila aia de la calorifer.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#370
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Am dat si eu peste unu de ala cu bobine pe stator da tot i se schimba sensul de rotatie cu schimbarea alimentarii.
Care ti se pare ca are turatie mai mare? Ala cu statorul bobinat sau ala negru, cu magneti permanenti? Vezi ca la caldura e foarte important ca sub si deasupra caloriferului sa bagi ceva pt etansare, sa nu sufle aer pe acolo, eu am folosit bucati de camera si ceva silicon. This post has been edited by Mr_Devil83: 3 Jan 2009, 00:33 |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#371
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Cel cu statorul bobinat avea turatie mult mai mare fata de cel cu magneti. Bine ca nu l-am aruncat pe ala bobinat , caci vreau sa il pun la loc. Pai parca sub calorifer are niste fante pentru scurgerea apei. Alea trebuiesc astupate? Iar deasupra unde? Unde vine pusa grila aia?
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#372
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
is 2 compartimente sub grila aia, aeroterma trage aer prin aia de sus si ar trebui sa sufle aer in aia de jos, unde e caloriferul. Vezi ca intre compartimente is (ar trebui sa fie niste bucati de ceva musama, care sa astupe gaurile alea 3 care unesc cele 2 compartimente.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#373
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
pfff...Stiu ca era asa ceva pe acolo. Nu stiu daca mai exista, dar parca le-am lasat. Azi m-am apucat de celalalt motor. Sa il curat, sa dau jos baia de ulei si sa curat toata mazga ce o fi pe acolo si prin pompa de ulei. Bineinteles si pe afara vreau sa il fac frumos. O sa pun cateva poze cu el.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#374
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Ce mai face comunista?
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#375
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Pai momentan nimic deosebit. Insa cred ca o asteapta schimbari majore. Alt motor categoric + o cutie in 5 trepte recent achizitionata de la un remat de pe o dacie din 98 care arata impecabil. La asta se adauga Volanta+ disc+ placa de presiune de 180. Apoi ar mai fi un bord cn intrucat m-a zapacit frigul de dimineatza, dar asta inseamna sa imi iau adio de la stilul clasic si nu stiu daca e bine sau nu. Totusi daca o fac voi pune si pe fata macarale electrice ca tot m-am apucat de modificari, nu?
![]() |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#376
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Stai tu linijtit ca is multe care arata mai bine. Si eu cand ma uit la ea si ma gandesc cati bani i-am dat sa inghita imi vine rau.
Buna ideea cu bordul cn, numai sa gasesti unul care sa arate decent si aeroterma in stare de functionare buna. Eu am mai descoperit la instalatia clasica de caldura ca e foarte important sa fie aerisita perfect (pentru asta ridic borcanu fara furtun in el si il intirc invers) si ea mai nou ma rasplateste cu aer fierbinte in habitaclu. Prea fierbinte ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
neajiji |
![]()
Post
#377
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
nu-i problema cu gasitul la remat daca pandesti vreo 2-3 zile sigur apare o dacie cu bord cn in stare buna, dar nu-i strica aspectul exterior
![]() |
--------------------
X
Y
Z
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#378
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Pai bordul il am deja. L-am luat la promotie cred, pentru ca am dat 1,5 mil pe el cu tot cu ceasuri si aeroterma si arata impecabil. Nu are nici un defect. La exterior chiar nu vreau sa schimb nimic. Numai la interior sunt in dubii.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
TheGreatBabanu |
![]()
Post
#379
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 373 Joined: 12 January 09 From: BUCURESTI - Sector 3 ![]() |
de unde ai luat bordul?
|
--------------------
Dacia Sport-Sold :(
Opel Corsa B - Swing
1988/1994
- IF 23 TGB / B 23 TGB It's not about speed, It's about technique
|
|
neajiji |
![]()
Post
#380
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Pe langa bord mai trebuia sa iei si instalatia electrica de pe masina respectiva, va trebui sa schimbi si blocul de lumini, maneta semnal + stergatoare si instalatia electrica spate.
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#381
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
de ce sa schimbe electrica in spate?
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
neajiji |
![]()
Post
#382
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
nu se mai potrivesc mufele vechi, ai putea sa le tai dar nu stiu cat de indicat ar fi
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#383
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Bordul l-am luat de la remat. Si m-a dus mintea sa iau si mufele alea ca stiam ca nu sunt la fel. Firele care vin la ceasuri sunt un fleac. Chiar daca e un pumn de fire mi-am dat seama imediat ce si unde vine. Iar la blocul de lumini nu cred ca o sa schimb nimic. Nu vad de ce ar trebui schimbat. Si nici instalatia electrica pe spate. Ce o sa ma chinuie o sa fie aertoterma aia. Dar fara aia nu are nici un farmec.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#384
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
pai singurul motiv sa pui bord cn este aeroterma aia.
neajiji eu am stat 2 nopti sa fac instalatia electrica fata la dacie si cablajul din bord pentru ca cea care era pe masina din punctul meu de vedere era terminata si am refolosit mufele vechi, in care am montat papucii si limbile alea noi, din comert. Conexiunile le-am facut prin lipire cu cositor si vad ca nu comenteaza. Eu nu inteleg o chestie: dacia 1300 are un cablaj rudimentar, dar cu cabluri bine dimensionate. In comparatie cu multe cablaje care le-am vazut as zice ca e chiar supradimensionat. Cum naiba, in conditiile astea foarte multi au probleme cu partea electrica? Sa fie si posesorii de vina pentru o parte din problemele ei? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
emircea |
![]()
Post
#385
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Nu, ci faptul ca zonele de contact oxideaza (condens, umiditate), mufele nefiind suficient protejate; material prost, care in plus la vibratii se rupe...
|
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
neajiji |
![]()
Post
#386
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Multi au probleme ca de-a lungul timpului a existat un minitehnicus care a facut cate o mica improvizatie pe la fire. Eu am schimbat tot cablajul electric fata anul trecut+ releu incarcare electronic si tablou sigurante tip nou, inainte avea un scurt la stergatoare, sigurantele nu se mai ard, dar treaba a fost facuta de electrician mi-a parut rau dupa ce am vazut ca poate as fi putut si eu sa stau 2 zile si sa-mi schimb singur.
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#387
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Releu de incarcare electronic, adica unul mic si plat cum au daciile astea mai noi sa zicem? Intreb pentru ca in sensul asta cred ca am si eu o problema. Indicatorul ala de incarcare trece pe verde numai cand e motorul turat. Daca nu-l turez nici nu se misca. Alternatorul e ok totusi si e de 36A. Mai nou am luat altul de la remat de 50A si face la fel ca inainte. Intensitatea luminilor scade cand nu e motorul turat. Iar cu asta de 50A cand turez motorul, desi creste intensitatea luminilor, palpaie. Si ma bate gandul ca poate fi de la releu...
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#388
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
la fel patesc cu lumina, doar ca eu am releu mai vechi, se simte si cand aprind faza scurta ca scade turatia motorului iar la relantiu lumina e galbuie, si cand turez cresc in intesitate farurile. ce sa fie oare?
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
neajiji |
![]()
Post
#389
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Legat de releu ce sa zic, eu l-am luat de pe un oltcit pe care l-am dezmembrat e releu cu fir de referinta incarca 14,25V la relanti cu faza scurta si am alernator de 50A.
Ia un multimetru e cel mai sanatos asa aflii cat de bine se incarca, efectul de faruri care pierd din intensitate e la ambele alternatoare si de 36A si de 50A dar nu trebuie sa fie decat putin sesizabil acest fenomen, poti sa schimbi tresa de masa daca gasesti una impletita cum veneau daciile pe vremuri din fabrica. |
--------------------
X
Y
Z
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#390
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
pai eu nu mai am tresa aia, ci am un cablu mai gros, insa papucul ala care venea prins pe alternator s-a rupt si am pus eu unul, insa e mai mic si mai subtire si e prins acolo cam la limita. Ma gandeam ca ar putea fi de acolo, dar si de la releu. O sa ii pun un papuc mai sanatos si sa vad care e diferenta.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 20:42 |