DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

15 Pages « < 5 6 7 8 9 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Reconditionare dacia, O dacie la a doua tinerete

neajiji
post 10 Oct 2008, 08:41
Post #181


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Nu schimba nimic la sistemul de franare, de la pompa de frana si servo, pana la saboti si placute toate trebuie sa fie originale adica asa cum a fost facuta masina in fabrica, cel putin daca vrei sa iei itp la ea.


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde57
post 10 Oct 2008, 18:28
Post #182


Membru autentic


Group: Members
Posts: 401
Joined: 30 March 08
From: 3 trancane




corect! si mecanicu de la ITP daca zice altfel e un mincinos.


--------------------
1300 dacia 1973
sa moara comunistii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 10 Oct 2008, 19:04
Post #183


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Si faci o vizita pe la rar sa le treaca in cartea de identitate sau ceva.
Sistemul cu servofrana este omologat pe berlina de fabrica, asa ca tu practic faci o imbunatatire care oricum e facuta de catre fabrica si omologata.

Eu zic ca nu are rost sa ne certam acuma care dintre sistemele de franare este mai bun, pentru ca este clar ca cel dublu circuit este mai eficient si mai fiabil daca este bine montat.

Pur si simplu nu te descurci in ziua de azi cu sistemul simplu circuit, nu afirm ca nu vei lua itp-ul cu el, doar ca ai o franare mult mai buna daca fiecare punte are pompa proprie, va las sa va ganditi ca din start, cantitatea de lichid de frana pe care pompa o poate impinge in etrieri si cilindri este dubla, de aici avem franare mai brusca si in caz de pericol imediat (adica un bou care se baga in fata si apoi franeaza ca sa evite o coliziune iar tu trebuie sa franezi calumea sa nu intri in el) scapi mai ieftin.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde57
post 10 Oct 2008, 20:19
Post #184


Membru autentic


Group: Members
Posts: 401
Joined: 30 March 08
From: 3 trancane




.....franai "calumea" si rotile se blocara si scapai la fel de scump cu sau fara servo

This post has been edited by verde57: 10 Oct 2008, 20:19


--------------------
1300 dacia 1973
sa moara comunistii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 10 Oct 2008, 21:28
Post #185


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




QUOTE(Mr_Devil83 @ 10 Oct 2008, 19:04)
Pur si simplu nu te descurci in ziua de azi cu sistemul simplu circuit, nu afirm ca nu vei lua itp-ul cu el, doar ca ai o franare mult mai buna daca fiecare punte are pompa proprie, va las sa va ganditi ca din start, cantitatea de lichid de frana pe care pompa o poate impinge in etrieri si cilindri este dubla, de aici avem franare mai brusca si in caz de pericol imediat (adica un bou care se baga in fata si apoi franeaza ca sa evite o coliziune iar tu trebuie sa franezi calumea sa nu intri in el) scapi mai ieftin.
*



hmmm, i-ti recomand sa mergi cu ambele sisteme de franare, si ai sa vezi ca simplu circuit este mama franei la dacie wink.gif

Am avut ambele sisteme ca am cumparat masina cu simplu circuit, (ca fostul proprietar stia el ce stia) si aveam ABS romanesc biggrin.gif , acuma cu cel dublu este multumitor smile.gif


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 11 Oct 2008, 01:02
Post #186


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Masina initial a avut pompa simpla fara servo. A fost la o statie itp si am intrebat acolo cum sta treaba. Daca masina a avut din fabrica pompa simpla fara servo, ii pot pune pompa dubla+servo si nu e nici o nenorocire, nu apar probleme la itp. Daca masina a fost prevazuta cu pompa dubla+ servo si ii pui pompa simpla atunci apar probleme. Deci pentru o imbunatatire de genul asta nu trebuie omologare. Prin urmare am pus pompa dubla in 3 conducte+servo. La altii am vazut pompa simpla in 3 conducte +servo. Nu stiu ce sa mai cred. Eu sper sa mearga bine asa. Ieri am vrut sa montez etrierele si surpriza. PEnele de la etrier le bag cu mana foarte usor si etrierul joaca. Mi-am luat alte pene noi sa vad care e situatia. Etrierele sunt noi noute. S-ar puteaq sa nu respecte dimensiunile de fabrica(dupa cum zice un nene de paici cam la toate piesele de dacie care se gasesc acum, ca sunt facute de"mielu s.r.l.") In cazul asta degeaba le-am luat noi. Ce mai am nevoie sunt jenti +cauciucuri. Si inainte sa ma arunc sa dau banii pe unele noi care o sa ma duca o palarie de bani mai bine va cer si voua parerea. Care ar fi mai bune, de unde, are cineva? Initial as fi vrut niste jenti mai deosebite, insa nu am gasit nimic...si ma gandeam sa raman la unele de tabla. 750.000 e una in vitan, noua, iar seccond am gasit si cu 200 mii. Cauciucurile le-as vrea noi. cam 1 mil bucata am vazut.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 11 Oct 2008, 12:59
Post #187


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Amandoua cazurile sunt posibile: dublu circuit+servo sau simplu circuit+servo, da sa nu vii peste vreo 2 saptamani ca e pompa proasta si curge pe la garnituri sau pe la tevi, chiar daca ai cumparat-o de noua.
Cauciucuri poti sa iei din metro 155/80/r13 cele mai ieftine sunt un pic sub 90Ron. La o adica poti sa iei si michelin sau pirelli laugh.gif


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 11 Oct 2008, 13:16
Post #188


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Eu am luat cauciucuri TIGAR 155/80/R13, cam 86 lei bucata, sunt all seasons.
Ma declar multumit de ele, sunt facute prin iugoslavia daca e sa dau crezare la ce scrie pe ele, ramane sa vad pe iarna cum stau si cum tin.

In legatura cu jentile si eu ti-as recomanda sa le cumperi noi daca ai finante destule, cele second este posibil sa fie indoite daca au rulat pe la noi pe drum si nu merita sa-ti mai bati capul cu ele. Si ale mele sunt putin indoite si nu am gasit unde sa le indrept.

Adrian_Boy fiecare foloseste ce sistem de franare doreste, eu ma simt mult mai bine la volan cand stiu ca ating putin pedala si masina franeaza eficient.
Apropo si a mea tot simplu circuit avea si stiu ce inseamna asta, stiu mai ales ca are prostul obicei sa cam blocheze rotile de pe spate inainte si mai stiu ca multumita sistemului ala de frana am reusit sa rup puntea spate pentru ca nu ma asteptam la asemenea comportament. Asa ca eu mi-am incheiat socotelile cu frana simplu circuit.

D.J. B.K.L.Y etrierele trebuie sa aiba un mic joc montate pe fuzete, el nu sta fix cand tu franezi, se strange de fapt pe placutele de frana de fapt, nu stiu sa ma exprim, ma rog, ideea este ca etrierul e mobil. totusi nu ar trebui sa aiba joc mare.
Cauta daca gasesti niste pene de alea de otel sau fier sau ce naiba o fi, nu modelul ala de il ggasesti peste tot de aluminiu.

Dupa ce termini cu tot ce tine de frane si directie te duci urgent la un mecanic care are atelier cu o rampa si poate sa-ti faca geometria la roti, ii dai vreo 20 - 30 de lei si ii zici sa se uite pe acolo, sa stranga la cuplu toate suruburile, sa fi sigur pe drum.
Fi atent si la ce iti zice Devilul acuma ca e stan patitul: bucsele de la brate, t-ul de la amortizor, toate cauciucaraiele de la suspensie de pe spate, bucsele alea de la tiranti aia de se prind pe lonjeron, pune-le noi. Nu este foarte placut sa te plimbi cu o dacie care troncane din orice articulatie si o sa uzezi prematur atat bratele, cat si suportii de pe lonjeron. Cauciucurile alea se intaresc a naibii de usor cand masina sta pe loc.

Eu am schimbat tot ce inseamna cauciuc si bucsa pe fata si pot zice ca am liniste, acum insa trebuie sa schimb si spatele. A naibii cu dacia asta, nu poti niciodata sa te plictisesti.

din pura curiozitate, cam la ce suma ai ajuns cu investitia in dacia asta?
eu ma trecut de 40 de mil si mai bag, nu mai tin socoteala ca e destul s-o aud pe mamamea si prietena cum imi comenteaza. smile.gif


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 11 Oct 2008, 23:39
Post #189


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Si eu am schimbat tot ce e plastic si cauciuc, si toate bucsele fata+spate. Azi cu greu am reusit sa o scot de acolo. Am montat si etrierele care aveau joc din cauza unor cleme care nu le-am pus eu bine. Am aerisit instalatia de franare insa tot nu am frane. Cred ca mai trebuie aerisite, insa nu ammai avut timp azi. Cat am miscat-o si eu putin prin spatele blocului....ce sa zic. Ma asteptam la altceva. Poate si unde sunt obisnuit cu loganul, trecerea la o masina veche pe carburatie mi se pare cam....ca o caruta. Maine o sa o spal si poate fac cateva poze. Probabil o sa ma duc si dupa jenti si cauciucuri tot maine.
Investitia mea a ajuns ca si a ta pe la 40-45 mil si inca mai am de bagat si eu smile.gif
Ca de.... nu ne mai satura Dumnezeu. tongue.gif


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 12 Oct 2008, 04:20
Post #190


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Hai sa te lamuresc putin cu franele cu ce am aflat saptamana asta de la un mecanic:

1. Pe fata le poti aerisi foarte frumos prin cadere.
2. Pe spate nici mort nu o sa le aerisesti prin cadere. Iti iei un prieten si il pui sa faca pedala. Incepi cu fata sa te stii de o treaba, de la etrierul din stanga.

Il pui sa faca 2 - 5 pedale si apoi el no sa mai poata apasa pedala. Ii zici sa apese in continuare pe ea si sa nu o lase. Desfaci aerisitorul. Il lasi sa sara lichidul iar el va simti ca i se duce pedala jos. Strangi aerisitorul. Il pui din nou sa faca pedala si apoi sa tina apasat. Desfaci, lasi sa iasa amestecul de lichid de frana si aer si strangi aerisitorul.
Te duci in spate, primul lucru care il faci este sa-l pui pe baiat sa faca pedala. desfaci un aerisitor, cel mai apropiat ar fi cel din dreapta si ii dai una cu ciocanul la limitatorul de frana. Strangi aerisitorul si din nou pedala. Tinut apasat, deschis aerisitorul si apoi strans aerisitorul. La fel si pentru cealalta roata. Pe spate repeta de minim 2 ori operatiunea.

Asta este valabil in cazul in care simti ca ai pedala moale pana undeva pe la jumatate iar apoi iti franeaza masinuta. Aia inseamna ca nu lucreaza decat franele pe spate.
Alta smecherie este ca rahatii de saboti de pe spate se uzeaza foarte usor si trebuie sa fie noi la ce masini avem noi. La astea mai noi au si autoreglaj in functie de uzura sabotilor insa la noi asa ceva nu exista asa ca vom schimba sabotii mai des.

Ai dreptate la faza cu caruta dar in comparatie cu loganul, cel putin in cazul meu nu sunt de acord cu tine.
eu am un rahat de motor 102.13 aruncat pe bolid si mai nou o cutie de papuc. Un lucru nu am in ultima vreme pe ea: viteza!!! in schimb am un cuplu de invidiat. Azi de exemplu am urcat dintr-o grota de 15 cm adancime in marsarier, cu motorul pe la 1500 de ture fara sa simt ca ar da sa se opreasca motorul si nici acceleratia nu ma deranjam sa o ating. Mi se pare de invidiat performanta asta pentru ca nici cu espero nu reuseam sa urc asa de usor din gropalaul ala, de obicei trebuia sa o dau in fata si sa iau putina viteza in marsarier ca sa o pot urca pe asfalt si ma gandesc ca la 95 de cai putere cat avea monstrul pe la 2000 de ture trebuia sa am disponibili macar 60.

De senzatia de caruta nu o sa scapi orice ai face biggrin.gif si oricum ceva tot va troncani in ea mereu dar nu uita ca reparatiile la o dacie cand nu mai pleaca de pe loc costa maxim 50 de lei biggrin.gif


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 12 Oct 2008, 22:20
Post #191


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ia jante NOI si anvelope 175/65/13;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 12 Oct 2008, 23:10
Post #192


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.629
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




QUOTE(Mr_Devil83 @ 12 Oct 2008, 05:20)
...Incepi cu fata sa te stii de o treaba, de la etrierul din stanga...Te duci in spate, primul lucru care il faci este sa-l pui pe baiat sa faca pedala. ...
*


mecanicul tau cred ca e mecanic de cartier...
aerisirea se face incepand cu roata cea mai indepartata de pompa de frana! 1.dreapta spate, 2.stanga spate, 3.dreapta fata, 4.stanga fata si eventual aerisitorul de pe pompa de frana(cele care sunt dotate cu asa ceva). metoda e buna: pedale, tinut apasat, desfacut aerisitor, se duce la fund pedala, se strange aeirisitorul, se repeta de la pedale.


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 14 Oct 2008, 21:21
Post #193


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Hai sa nu ne certam ca nu are sens. Nu uita ca pompa e DUBLU CIRCUIT. Adica are 2 pompe independente in ea. Prin urmare poti sa le aerisesti independent. Culmea, mecanicul ala mi-a fost recomandat de o gramada de oameni ca fiind cel mai bun la dacii. Si cred ca au dreptate.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 14 Oct 2008, 23:53
Post #194


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Am aerisit pana a iesit tot aerul din lume si degeaba. Vine une nene "mecanic si asta" si imi zice ca asa a patit si el cu o pompa noua si era praf. Decat sa ma duc sa iau alta m-am gandit sa iau doar garniturile si sa le schimb. Si am luat pana la urma tot kit-ul de reparatie(pistoane+garnituri+arcuri+stifturi) intrucat pistoanele cu in cap niste supape ce ar fi putut fi defecte. Supapa pistonului de la conductele de pe fata era praf. Le-am schimbat si totul ok. Iar am aerisit o galeata de lichid si s-a mai intarit pedala, insa nu tin faranele. Foarte slabe. Cred ca pompa asta e praf pana la urma. Nu, nu curge pe nicaieri. M-am uitat peste tot la toate imbinarile si nimic. Si cum asta nu era de ajuns dau sa pornesc sa testez franele. Alaltaieri a mers ok am facut cateva ture cu ea si nu aveam frane. Ieri dupa alte incercari sa o pornesc iar sa testez. Nu mai porneste. de ce...nu mai baga pompa de benzina. Azi am luat membrana si am schimbat-o. Merge pompa. Dau sa pornesc...nimic. A murit bateria incercand. Iau alta baterie de la un prieten de pe masina si abia se invartea. Bateria mea la el mergea brici. Adica s-a dus electromotorul zic eu....O imping si porneste. Fac ce va teste cu ea, franele tin slab. O opresc si dau iar la cheie. Surpiza. Electromotorul invarte bine dar nu porneste. O imping iar si porneste imediat. Opresc motorul dau iar la cheie. Electromotorul invarte bine da tot nu porneste... Cred ca trebuie sa ma mai duc pe la biserica.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 15 Oct 2008, 02:38
Post #195


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Cunosc, cunosc. smile.gif

Nu zic "te compatimesc" pentru ca mai stiu eu pe unu care o bagat o groaza de bani si nu le mai tine socoteala pentru ca se ingrozeste intr-o dacie. Azi iarasi am dat vreo 80 de lei pe pompa de apa, ceva coliere si niste suruburi si a naibii ca tot n-am antigel in sistemul de racire. Asta e dacia, daca sta se strica singura. Ma mir ca numai acuma ti-a facut probleme pompa de benzina, mie cred ca mi s-a rupt membrana la al 2-lea drum de 3 km care l-am facut cu ea.

Esti sigur ca electromotorul invarte bine? Eu saptamana trecuta am reusit sa termin carbunii de tot la el si am dat o raita prin targ dupa carbuni. Am gasit la 3 lei. Ii schimb eu si evident ca o pornit motorul, numai ca i-am montat pe la 3 4 noaptea duminica si luni dimineata trebuia sa ma prezint la RAR. Mergea cu motorul rece, cand se incalzea salutare, abia mai invartea electromotorul. Bulanul meu ca a pornit relativ ok si am putut sa o scot de pe rampa de la RAR si nu m-am facut naibii de rusine. Cam 10 minute dupa aia mi-a murit motorul in drum si m-a terminat. Bun, a plecat impinsa, am tras-o pe dreapta, lasata sa se raceasca si totul a fost ok. Pana seara cand dau sa merg acasa. si mi s-a rupt furtunul de la retur, ala de pe pompa de benzina la conducta de retur. Cand, nu stiu, cert e ca am facut 30 de km cu benzina de 40 de lei. Improvizeaza un furtun din furtunele de la stergator si suna un prieten sa vina sa iti aduca 5l de benzina ca nici bani nu prea mai erau. Am mers acasa escortat pentru ca imi era frica sa nu raman fara benzina din nou. Foarte najpa senzatia.

In legatura cu franele, esti sigur ca ai aerisit bine? Distanta la tija aia de la servofrana e de 9 milimetri masurata intre varful ei si laterala de tabla? Presupun ca nu curge lichid de frana pe nicaieri nu? Etrierele ai zis ca sunt noi.

Hai sa o luam altfel, fa asa:

desfa aerisitorul din stanga fata si asteapta sa curga calumea lichid din el. Da-l jos ca sa fie mai mare diametrul gaurii pt inceput. Cand a curs cam 50 de gr de lichid de frana, strange putin aerisitorul, e destul sa-l strangi cu mana, nu neaparat cu o cheie.
Treci in dreapta si fa acelasi lucru. Vezi daca ti se intareste pedala, cam a 2-a jumatate a cursei. Iti garantez ca ai frane si daca ai pierderi de lichid pe la pompa dar nu recomand sa umblii asa cu ea biggrin.gif

In alta ordine de idei, ar trebui sa vezi in rezervorul cu lichid de frana urme de cauciuc daca sa zicem s-ar roade si ai avea probleme cu pompa.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 15 Oct 2008, 09:56
Post #196


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Am facut si treaba asta, si tot asa e. Am facut aerisirea si cu un furtun transparent bagat pe capul aerisitorului, ca sa pot cedea bule de aer in caz ca sunt. Eu am impresia ca pompa e varza si nu face suficienta presiune. Am verificat si distanta de 9mm intre varful tijei si carcasa servofranei, insa de aia nu sunt convins ca e 9mm. Ma duc sa imi iau cauciucuri si cand ma intorc o sa o iau iarasi cap-coada.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 15 Oct 2008, 12:18
Post #197


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Mi-am reconditionat si eu pompa originala si nu eram multumit de cum tinea,imi mai pierdea si lichid si filetele se cam dusesera ,trecerea timpului si-a spus cuvantul eram cam ruginita ...........acum am cumparat una noua ,chit ca e de ASAM merge mult mai bine si am frane tun .......... nu stiu ce te complici ,cumpara o pompa noua si gata e in jur de 40 de lei ......bafta


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 15 Oct 2008, 19:47
Post #198


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Pai pompa noua e si a mea si tot 40 de lei a costat si e praf. Cred ca o sa ma duc sa imi iau o pompa mai buna daca mai exista asa ceva.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 15 Oct 2008, 20:29
Post #199


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




La mine la shopul de troace era 120ron o pompa dublu circuit in 3 conducte.
Eu am corpul de la una din dezmembrari, adica de la remat si un kit de pistonase de la asam. Vad ca merg bine deocamdata. Oricum eu m-am obijnuit sa nu prea franez cu dacia, doar atunci cand este necesar. Presupun ca si apasatul foarte tare pe pedala duce la uzura rapida a moldovenismelor astor.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipiotul
post 15 Oct 2008, 20:38
Post #200


^RIP^ IS28AUG


Group: Members
Posts: 264
Joined: 22 July 08
From: Iasi




adica tu mergi sau stai ? - referitor la "[...]Oricum eu m-am obijnuit sa nu prea franez cu dacia[...]" ... sau obisnuiesti sa te opresti in cel din fata ? smile.gif
si ... ce te face sa crezi ca unele chestii ... care nu-s "moldoveniste" sunt mai bune ?


--------------------
Dacia LOGAN 1.4 MPI 2006 - ISxxSEC
ex: Dacia 1310L - 1994 (RIP)
Dacia 1310L - 1995 (RIP 2018)
Opel Astra G-CC (Y20DTH)
Grabeste-te incet sa intarzii la timp !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 15 Oct 2008, 23:05
Post #201


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




QUOTE(D.J. B.K.LY @ 15 Oct 2008, 19:47)
Pai pompa noua e si a mea si tot 40 de lei a costat si e praf. Cred ca o sa ma duc sa imi iau o pompa mai buna daca mai exista asa ceva.
*


Nu stiu ce sa zic ,ti-am zis am luat pompa noua de ASAM dar totodata am schimbat toate conductele pe masina si asa mi-am facut franele tun .........da nu ai incercat si tu pompa inainte sa o pui pe masina cu putin lichid de frana sa vezi cum "scuipa" ?

This post has been edited by vallyyy: 16 Oct 2008, 08:04


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 16 Oct 2008, 00:48
Post #202


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Ba am incercat-o, si scuipa. Dar una e cand tii cu degetele si zici ca are presiune si alta e cand o pui pe masina unde este necesara o presiune mult mai mare. Sunt putin fericit ca azi mi-am luat cauciucuri noi Rosava si au mers tubeless pe jentile mele fara sa fiu nevoit sa imi mai iau si jenti + ca imi placeau astea pentru ca pot punele la loc carapacele alea cu antifurt. Bineinteles dupa cum m-am obisnuit nu a decurs totul prea simplu. Ieri am vorbit cu omul 900 mii bucata daca iau 4 + montaj gratis. Iar echilibratul daca vreau e 120 mii de roata. Azi m-am prezentat cu rotile in porbagaj, deci fara a fi nevoit sa lea da jos si sa le puna la loc. Imi pune noile cauciucuri + 4 valve a cate 3 lei. Deci facea in total 372 lei. Intreb pe alt nene cat e echilibratul si imi zice 125 mii de roata. Si i-am zis ca la majoritatea vulcanizarilor e 50 mii de roata + inca 50 mii dat jos de pe masina + pus la loc pe masina. "nu, ca la noi nu conteaza cu sau fara dat jos tot atat e". Ok! nu le echilibrez. Ma duc sa dau banii si omu imi zice 422 lei.
-Pai de ce? Ca face 372 lei.
-Pai si montajul 50 lei, zice omul.
-Nu nene, montajul ati zis ca e gratis.
-Aaaa pai e gratis daca faci si echilibratul.
-Nu fac nici un echilibrat si nu asa ne-a fost vorba. Daca e asa da-le jos, nu le mai iau.
Apoi isi suna seful(patronul) care defapt era fiesu, (cu el am vorbit eu ieri) si ii zice ca sa ii dea el 50 lei ca eu nu vreau sa ii dau banii ca asa am vorbit noi ieri si ca el nu munceste degeaba. nu stiu ce i-a zis ala apoi, mi-a facut garantia la ele pe 2 ani si am plecat.

This post has been edited by D.J. B.K.LY: 16 Oct 2008, 00:51


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 16 Oct 2008, 08:13
Post #203


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Pai daca zici ca ''scuipa'' e bine .............eu cred ca tu pierzi pe undeva,sau trage aer pe undeva...........pentru inceput iti vand un pont ..........pune o bucatica de cauciuc in orificiul de la pompa ,cel in care bagi conducta de duce in spate si apoi infiletezi conducta ......astfel ramai cu frane decat pe fata , daca asa ai pedala tun si nu se inmoaie inseamna ca nu ai probleme in fata .........ci prin spate pe la pistonase sau conducte iti pierde sau trage aer ......verifica asa .......bafta


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 16 Oct 2008, 09:59
Post #204


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Ai cumva discuri noi si placute noi, eventual saboti noi? Ar fi o explicatie pana se pasuiesc nu tin franele oricat ai vrea tu.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 16 Oct 2008, 12:43
Post #205


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Mergi mai mult cu ea ca sa se aeriseasca si in mers, daca tot nu tine si esti convins ca tot circuitul e etans atunci verifica daca atinge surubul ala de servo in pompa cum trebuie. Principalele locuri pe unde poate sa piarda lichid sunt:
-garnituri vas pompa
-garnituri din pompa
-furtunasele care duc la etrieri
-la aerisitor


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 16 Oct 2008, 13:38
Post #206


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Am discuri noi, placute noi, etriere noi. Insa problema e ca nu prea se intareste pedala...Nu cred ca poate fi vorba de discuri sau placute.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 16 Oct 2008, 14:38
Post #207


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Iti garantez ca poate sa piarda si pe la conducte ......... ma refer in jurul capatului conductei ,mie asa imi pierdea ........da incepea sa picure dupa ce dadeam 3-4 pedale adica dupa ce ii faceam presiune ......


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 17 Oct 2008, 12:32
Post #208


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Ti s-a scris ce sa faci sa vezi daca circuitul de spate e de vina (blocheaza-l; daca se intareste pedala numai cu fata, inseamna ca ceva de acolo are nevoie de mai mult lichid si iti determina o cursa mai mare a pedalei de frana).

Daca tamburii de pe spate nu sunt cu autoreglaj, trebuie sa te mai joci pe la reglajul lor (presupunand ca n-ai jocuri in rulmenti pe fata). Se va intari pedala.
Chiar daca sunt cu autoreglaj, e posibil sa nu functioneze cum trebuie.

Pune mana la treaba si tine-ne la curent!


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 17 Oct 2008, 16:34
Post #209


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




QUOTE(Cipiotul @ 15 Oct 2008, 20:38)
adica tu mergi sau stai ? - referitor la "[...]Oricum eu m-am obijnuit sa nu prea franez cu dacia[...]" ... sau obisnuiesti sa te opresti in cel din fata ? smile.gif
si ... ce te face sa crezi ca unele chestii ... care nu-s "moldoveniste" sunt mai bune ?
*



Ia tu un pivot superior de ASAM si da-i aparatorea de cauciuc jos. Ia si unul uzat de la o dacie si da-i aparatoarea aia jos. Apoi da-ti singur seama ce calitate are pivotul ala si de ce mi-e frica sa merg cu unul de ala pe drum.

Poti sa mergi frumos cu dacia, in a 4-a constant cu 60 - 80 km/h, oricum nu prea ai unde sa-i dai mai mult, cel putin la mine nu ai unde mai mult. Daca trebuie sa franezi e destul sa apesi ambreajul si sa o lasi sa se infraneze singura, apoi e destul sa apesi usor pedla de frana si o opresti. Uzura intregului sistem de franare este mult mai mica, uzura placutelor de frana de asemenea, consumul de benzina am un sentiment ca este putin mai mic.

In alta ordine de idei, am schimbat marti pompa de apa si am zis sa schimb si cureaua sa fac treaba buna. Ei, din cauza ca era prea mica aceasta splendida curea facuta de fartec nu stiu ce, dupa vreo 50 de km facuti cu masina mi-a terminat fulia de la arborele motorului, strambat fulia de la pompa de apa si a trebuit sa le schimb pe toate.

Am cumparat un rahat de carburator de dacie din targ si tot scapa benzina, pe la lagarele de teflon nu, sunt noi, pe la membrana pompei de sprit nu, e noua, pe la talpa carburatorului nu, pe la capac nu. Se poate uza si ax-ul ala de la acceleratie din bronz?


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 17 Oct 2008, 16:57
Post #210


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Mr_Devil83 @ 17 Oct 2008, 17:34)
Se poate uza si ax-ul ala de la acceleratie din bronz?
*




Da, cel putin la mine era uzat , si am schimbat tot ce se putea schimba la carburator , in afara de jicloare care sunt foarte bune .


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
15 Pages « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 00:02
Forum Renault