Reconditionare dacia, O dacie la a doua tinerete
![]() ![]() ![]() |
Reconditionare dacia, O dacie la a doua tinerete
neajiji |
![]()
Post
#181
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
|
||
--------------------
X
Y
Z
|
|||
verde57 |
![]()
Post
#182
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane ![]() |
corect! si mecanicu de la ITP daca zice altfel e un mincinos.
|
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#183
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Si faci o vizita pe la rar sa le treaca in cartea de identitate sau ceva.
Sistemul cu servofrana este omologat pe berlina de fabrica, asa ca tu practic faci o imbunatatire care oricum e facuta de catre fabrica si omologata. Eu zic ca nu are rost sa ne certam acuma care dintre sistemele de franare este mai bun, pentru ca este clar ca cel dublu circuit este mai eficient si mai fiabil daca este bine montat. Pur si simplu nu te descurci in ziua de azi cu sistemul simplu circuit, nu afirm ca nu vei lua itp-ul cu el, doar ca ai o franare mult mai buna daca fiecare punte are pompa proprie, va las sa va ganditi ca din start, cantitatea de lichid de frana pe care pompa o poate impinge in etrieri si cilindri este dubla, de aici avem franare mai brusca si in caz de pericol imediat (adica un bou care se baga in fata si apoi franeaza ca sa evite o coliziune iar tu trebuie sa franezi calumea sa nu intri in el) scapi mai ieftin. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
verde57 |
![]()
Post
#184
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane ![]() |
.....franai "calumea" si rotile se blocara si scapai la fel de scump cu sau fara servo
This post has been edited by verde57: 10 Oct 2008, 20:19 |
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#185
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 10 Oct 2008, 19:04) Pur si simplu nu te descurci in ziua de azi cu sistemul simplu circuit, nu afirm ca nu vei lua itp-ul cu el, doar ca ai o franare mult mai buna daca fiecare punte are pompa proprie, va las sa va ganditi ca din start, cantitatea de lichid de frana pe care pompa o poate impinge in etrieri si cilindri este dubla, de aici avem franare mai brusca si in caz de pericol imediat (adica un bou care se baga in fata si apoi franeaza ca sa evite o coliziune iar tu trebuie sa franezi calumea sa nu intri in el) scapi mai ieftin. hmmm, i-ti recomand sa mergi cu ambele sisteme de franare, si ai sa vezi ca simplu circuit este mama franei la dacie ![]() Am avut ambele sisteme ca am cumparat masina cu simplu circuit, (ca fostul proprietar stia el ce stia) si aveam ABS romanesc ![]() ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#186
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Masina initial a avut pompa simpla fara servo. A fost la o statie itp si am intrebat acolo cum sta treaba. Daca masina a avut din fabrica pompa simpla fara servo, ii pot pune pompa dubla+servo si nu e nici o nenorocire, nu apar probleme la itp. Daca masina a fost prevazuta cu pompa dubla+ servo si ii pui pompa simpla atunci apar probleme. Deci pentru o imbunatatire de genul asta nu trebuie omologare. Prin urmare am pus pompa dubla in 3 conducte+servo. La altii am vazut pompa simpla in 3 conducte +servo. Nu stiu ce sa mai cred. Eu sper sa mearga bine asa. Ieri am vrut sa montez etrierele si surpriza. PEnele de la etrier le bag cu mana foarte usor si etrierul joaca. Mi-am luat alte pene noi sa vad care e situatia. Etrierele sunt noi noute. S-ar puteaq sa nu respecte dimensiunile de fabrica(dupa cum zice un nene de paici cam la toate piesele de dacie care se gasesc acum, ca sunt facute de"mielu s.r.l.") In cazul asta degeaba le-am luat noi. Ce mai am nevoie sunt jenti +cauciucuri. Si inainte sa ma arunc sa dau banii pe unele noi care o sa ma duca o palarie de bani mai bine va cer si voua parerea. Care ar fi mai bune, de unde, are cineva? Initial as fi vrut niste jenti mai deosebite, insa nu am gasit nimic...si ma gandeam sa raman la unele de tabla. 750.000 e una in vitan, noua, iar seccond am gasit si cu 200 mii. Cauciucurile le-as vrea noi. cam 1 mil bucata am vazut.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
neajiji |
![]()
Post
#187
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Amandoua cazurile sunt posibile: dublu circuit+servo sau simplu circuit+servo, da sa nu vii peste vreo 2 saptamani ca e pompa proasta si curge pe la garnituri sau pe la tevi, chiar daca ai cumparat-o de noua.
Cauciucuri poti sa iei din metro 155/80/r13 cele mai ieftine sunt un pic sub 90Ron. La o adica poti sa iei si michelin sau pirelli ![]() |
--------------------
X
Y
Z
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#188
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Eu am luat cauciucuri TIGAR 155/80/R13, cam 86 lei bucata, sunt all seasons.
Ma declar multumit de ele, sunt facute prin iugoslavia daca e sa dau crezare la ce scrie pe ele, ramane sa vad pe iarna cum stau si cum tin. In legatura cu jentile si eu ti-as recomanda sa le cumperi noi daca ai finante destule, cele second este posibil sa fie indoite daca au rulat pe la noi pe drum si nu merita sa-ti mai bati capul cu ele. Si ale mele sunt putin indoite si nu am gasit unde sa le indrept. Adrian_Boy fiecare foloseste ce sistem de franare doreste, eu ma simt mult mai bine la volan cand stiu ca ating putin pedala si masina franeaza eficient. Apropo si a mea tot simplu circuit avea si stiu ce inseamna asta, stiu mai ales ca are prostul obicei sa cam blocheze rotile de pe spate inainte si mai stiu ca multumita sistemului ala de frana am reusit sa rup puntea spate pentru ca nu ma asteptam la asemenea comportament. Asa ca eu mi-am incheiat socotelile cu frana simplu circuit. D.J. B.K.L.Y etrierele trebuie sa aiba un mic joc montate pe fuzete, el nu sta fix cand tu franezi, se strange de fapt pe placutele de frana de fapt, nu stiu sa ma exprim, ma rog, ideea este ca etrierul e mobil. totusi nu ar trebui sa aiba joc mare. Cauta daca gasesti niste pene de alea de otel sau fier sau ce naiba o fi, nu modelul ala de il ggasesti peste tot de aluminiu. Dupa ce termini cu tot ce tine de frane si directie te duci urgent la un mecanic care are atelier cu o rampa si poate sa-ti faca geometria la roti, ii dai vreo 20 - 30 de lei si ii zici sa se uite pe acolo, sa stranga la cuplu toate suruburile, sa fi sigur pe drum. Fi atent si la ce iti zice Devilul acuma ca e stan patitul: bucsele de la brate, t-ul de la amortizor, toate cauciucaraiele de la suspensie de pe spate, bucsele alea de la tiranti aia de se prind pe lonjeron, pune-le noi. Nu este foarte placut sa te plimbi cu o dacie care troncane din orice articulatie si o sa uzezi prematur atat bratele, cat si suportii de pe lonjeron. Cauciucurile alea se intaresc a naibii de usor cand masina sta pe loc. Eu am schimbat tot ce inseamna cauciuc si bucsa pe fata si pot zice ca am liniste, acum insa trebuie sa schimb si spatele. A naibii cu dacia asta, nu poti niciodata sa te plictisesti. din pura curiozitate, cam la ce suma ai ajuns cu investitia in dacia asta? eu ma trecut de 40 de mil si mai bag, nu mai tin socoteala ca e destul s-o aud pe mamamea si prietena cum imi comenteaza. ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#189
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Si eu am schimbat tot ce e plastic si cauciuc, si toate bucsele fata+spate. Azi cu greu am reusit sa o scot de acolo. Am montat si etrierele care aveau joc din cauza unor cleme care nu le-am pus eu bine. Am aerisit instalatia de franare insa tot nu am frane. Cred ca mai trebuie aerisite, insa nu ammai avut timp azi. Cat am miscat-o si eu putin prin spatele blocului....ce sa zic. Ma asteptam la altceva. Poate si unde sunt obisnuit cu loganul, trecerea la o masina veche pe carburatie mi se pare cam....ca o caruta. Maine o sa o spal si poate fac cateva poze. Probabil o sa ma duc si dupa jenti si cauciucuri tot maine.
Investitia mea a ajuns ca si a ta pe la 40-45 mil si inca mai am de bagat si eu ![]() Ca de.... nu ne mai satura Dumnezeu. ![]() |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#190
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Hai sa te lamuresc putin cu franele cu ce am aflat saptamana asta de la un mecanic:
1. Pe fata le poti aerisi foarte frumos prin cadere. 2. Pe spate nici mort nu o sa le aerisesti prin cadere. Iti iei un prieten si il pui sa faca pedala. Incepi cu fata sa te stii de o treaba, de la etrierul din stanga. Il pui sa faca 2 - 5 pedale si apoi el no sa mai poata apasa pedala. Ii zici sa apese in continuare pe ea si sa nu o lase. Desfaci aerisitorul. Il lasi sa sara lichidul iar el va simti ca i se duce pedala jos. Strangi aerisitorul. Il pui din nou sa faca pedala si apoi sa tina apasat. Desfaci, lasi sa iasa amestecul de lichid de frana si aer si strangi aerisitorul. Te duci in spate, primul lucru care il faci este sa-l pui pe baiat sa faca pedala. desfaci un aerisitor, cel mai apropiat ar fi cel din dreapta si ii dai una cu ciocanul la limitatorul de frana. Strangi aerisitorul si din nou pedala. Tinut apasat, deschis aerisitorul si apoi strans aerisitorul. La fel si pentru cealalta roata. Pe spate repeta de minim 2 ori operatiunea. Asta este valabil in cazul in care simti ca ai pedala moale pana undeva pe la jumatate iar apoi iti franeaza masinuta. Aia inseamna ca nu lucreaza decat franele pe spate. Alta smecherie este ca rahatii de saboti de pe spate se uzeaza foarte usor si trebuie sa fie noi la ce masini avem noi. La astea mai noi au si autoreglaj in functie de uzura sabotilor insa la noi asa ceva nu exista asa ca vom schimba sabotii mai des. Ai dreptate la faza cu caruta dar in comparatie cu loganul, cel putin in cazul meu nu sunt de acord cu tine. eu am un rahat de motor 102.13 aruncat pe bolid si mai nou o cutie de papuc. Un lucru nu am in ultima vreme pe ea: viteza!!! in schimb am un cuplu de invidiat. Azi de exemplu am urcat dintr-o grota de 15 cm adancime in marsarier, cu motorul pe la 1500 de ture fara sa simt ca ar da sa se opreasca motorul si nici acceleratia nu ma deranjam sa o ating. Mi se pare de invidiat performanta asta pentru ca nici cu espero nu reuseam sa urc asa de usor din gropalaul ala, de obicei trebuia sa o dau in fata si sa iau putina viteza in marsarier ca sa o pot urca pe asfalt si ma gandesc ca la 95 de cai putere cat avea monstrul pe la 2000 de ture trebuia sa am disponibili macar 60. De senzatia de caruta nu o sa scapi orice ai face ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#191
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ia jante NOI si anvelope 175/65/13;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sorin1983 |
![]()
Post
#192
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.629 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 12 Oct 2008, 05:20) ...Incepi cu fata sa te stii de o treaba, de la etrierul din stanga...Te duci in spate, primul lucru care il faci este sa-l pui pe baiat sa faca pedala. ... mecanicul tau cred ca e mecanic de cartier... aerisirea se face incepand cu roata cea mai indepartata de pompa de frana! 1.dreapta spate, 2.stanga spate, 3.dreapta fata, 4.stanga fata si eventual aerisitorul de pe pompa de frana(cele care sunt dotate cu asa ceva). metoda e buna: pedale, tinut apasat, desfacut aerisitor, se duce la fund pedala, se strange aeirisitorul, se repeta de la pedale. |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#193
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Hai sa nu ne certam ca nu are sens. Nu uita ca pompa e DUBLU CIRCUIT. Adica are 2 pompe independente in ea. Prin urmare poti sa le aerisesti independent. Culmea, mecanicul ala mi-a fost recomandat de o gramada de oameni ca fiind cel mai bun la dacii. Si cred ca au dreptate.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#194
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Am aerisit pana a iesit tot aerul din lume si degeaba. Vine une nene "mecanic si asta" si imi zice ca asa a patit si el cu o pompa noua si era praf. Decat sa ma duc sa iau alta m-am gandit sa iau doar garniturile si sa le schimb. Si am luat pana la urma tot kit-ul de reparatie(pistoane+garnituri+arcuri+stifturi) intrucat pistoanele cu in cap niste supape ce ar fi putut fi defecte. Supapa pistonului de la conductele de pe fata era praf. Le-am schimbat si totul ok. Iar am aerisit o galeata de lichid si s-a mai intarit pedala, insa nu tin faranele. Foarte slabe. Cred ca pompa asta e praf pana la urma. Nu, nu curge pe nicaieri. M-am uitat peste tot la toate imbinarile si nimic. Si cum asta nu era de ajuns dau sa pornesc sa testez franele. Alaltaieri a mers ok am facut cateva ture cu ea si nu aveam frane. Ieri dupa alte incercari sa o pornesc iar sa testez. Nu mai porneste. de ce...nu mai baga pompa de benzina. Azi am luat membrana si am schimbat-o. Merge pompa. Dau sa pornesc...nimic. A murit bateria incercand. Iau alta baterie de la un prieten de pe masina si abia se invartea. Bateria mea la el mergea brici. Adica s-a dus electromotorul zic eu....O imping si porneste. Fac ce va teste cu ea, franele tin slab. O opresc si dau iar la cheie. Surpiza. Electromotorul invarte bine dar nu porneste. O imping iar si porneste imediat. Opresc motorul dau iar la cheie. Electromotorul invarte bine da tot nu porneste... Cred ca trebuie sa ma mai duc pe la biserica.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#195
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Cunosc, cunosc.
![]() Nu zic "te compatimesc" pentru ca mai stiu eu pe unu care o bagat o groaza de bani si nu le mai tine socoteala pentru ca se ingrozeste intr-o dacie. Azi iarasi am dat vreo 80 de lei pe pompa de apa, ceva coliere si niste suruburi si a naibii ca tot n-am antigel in sistemul de racire. Asta e dacia, daca sta se strica singura. Ma mir ca numai acuma ti-a facut probleme pompa de benzina, mie cred ca mi s-a rupt membrana la al 2-lea drum de 3 km care l-am facut cu ea. Esti sigur ca electromotorul invarte bine? Eu saptamana trecuta am reusit sa termin carbunii de tot la el si am dat o raita prin targ dupa carbuni. Am gasit la 3 lei. Ii schimb eu si evident ca o pornit motorul, numai ca i-am montat pe la 3 4 noaptea duminica si luni dimineata trebuia sa ma prezint la RAR. Mergea cu motorul rece, cand se incalzea salutare, abia mai invartea electromotorul. Bulanul meu ca a pornit relativ ok si am putut sa o scot de pe rampa de la RAR si nu m-am facut naibii de rusine. Cam 10 minute dupa aia mi-a murit motorul in drum si m-a terminat. Bun, a plecat impinsa, am tras-o pe dreapta, lasata sa se raceasca si totul a fost ok. Pana seara cand dau sa merg acasa. si mi s-a rupt furtunul de la retur, ala de pe pompa de benzina la conducta de retur. Cand, nu stiu, cert e ca am facut 30 de km cu benzina de 40 de lei. Improvizeaza un furtun din furtunele de la stergator si suna un prieten sa vina sa iti aduca 5l de benzina ca nici bani nu prea mai erau. Am mers acasa escortat pentru ca imi era frica sa nu raman fara benzina din nou. Foarte najpa senzatia. In legatura cu franele, esti sigur ca ai aerisit bine? Distanta la tija aia de la servofrana e de 9 milimetri masurata intre varful ei si laterala de tabla? Presupun ca nu curge lichid de frana pe nicaieri nu? Etrierele ai zis ca sunt noi. Hai sa o luam altfel, fa asa: desfa aerisitorul din stanga fata si asteapta sa curga calumea lichid din el. Da-l jos ca sa fie mai mare diametrul gaurii pt inceput. Cand a curs cam 50 de gr de lichid de frana, strange putin aerisitorul, e destul sa-l strangi cu mana, nu neaparat cu o cheie. Treci in dreapta si fa acelasi lucru. Vezi daca ti se intareste pedala, cam a 2-a jumatate a cursei. Iti garantez ca ai frane si daca ai pierderi de lichid pe la pompa dar nu recomand sa umblii asa cu ea ![]() In alta ordine de idei, ar trebui sa vezi in rezervorul cu lichid de frana urme de cauciuc daca sa zicem s-ar roade si ai avea probleme cu pompa. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#196
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Am facut si treaba asta, si tot asa e. Am facut aerisirea si cu un furtun transparent bagat pe capul aerisitorului, ca sa pot cedea bule de aer in caz ca sunt. Eu am impresia ca pompa e varza si nu face suficienta presiune. Am verificat si distanta de 9mm intre varful tijei si carcasa servofranei, insa de aia nu sunt convins ca e 9mm. Ma duc sa imi iau cauciucuri si cand ma intorc o sa o iau iarasi cap-coada.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#197
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Mi-am reconditionat si eu pompa originala si nu eram multumit de cum tinea,imi mai pierdea si lichid si filetele se cam dusesera ,trecerea timpului si-a spus cuvantul eram cam ruginita ...........acum am cumparat una noua ,chit ca e de ASAM merge mult mai bine si am frane tun .......... nu stiu ce te complici ,cumpara o pompa noua si gata e in jur de 40 de lei ......bafta
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#198
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Pai pompa noua e si a mea si tot 40 de lei a costat si e praf. Cred ca o sa ma duc sa imi iau o pompa mai buna daca mai exista asa ceva.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#199
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
La mine la shopul de troace era 120ron o pompa dublu circuit in 3 conducte.
Eu am corpul de la una din dezmembrari, adica de la remat si un kit de pistonase de la asam. Vad ca merg bine deocamdata. Oricum eu m-am obijnuit sa nu prea franez cu dacia, doar atunci cand este necesar. Presupun ca si apasatul foarte tare pe pedala duce la uzura rapida a moldovenismelor astor. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Cipiotul |
![]()
Post
#200
|
![]() ^RIP^ IS28AUG Group: Members Posts: 264 Joined: 22 July 08 From: Iasi ![]() |
adica tu mergi sau stai ? - referitor la "[...]Oricum eu m-am obijnuit sa nu prea franez cu dacia[...]" ... sau obisnuiesti sa te opresti in cel din fata ?
![]() si ... ce te face sa crezi ca unele chestii ... care nu-s "moldoveniste" sunt mai bune ? |
--------------------
Dacia
LOGAN 1.4 MPI
2006
- ISxxSEC ex: Dacia 1310L - 1994 (RIP)
Dacia 1310L - 1995 (RIP 2018) Opel Astra G-CC (Y20DTH) Grabeste-te incet sa intarzii la timp ! |
|
vallyyy |
![]()
Post
#201
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(D.J. B.K.LY @ 15 Oct 2008, 19:47) Pai pompa noua e si a mea si tot 40 de lei a costat si e praf. Cred ca o sa ma duc sa imi iau o pompa mai buna daca mai exista asa ceva. Nu stiu ce sa zic ,ti-am zis am luat pompa noua de ASAM dar totodata am schimbat toate conductele pe masina si asa mi-am facut franele tun .........da nu ai incercat si tu pompa inainte sa o pui pe masina cu putin lichid de frana sa vezi cum "scuipa" ? This post has been edited by vallyyy: 16 Oct 2008, 08:04 |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#202
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Ba am incercat-o, si scuipa. Dar una e cand tii cu degetele si zici ca are presiune si alta e cand o pui pe masina unde este necesara o presiune mult mai mare. Sunt putin fericit ca azi mi-am luat cauciucuri noi Rosava si au mers tubeless pe jentile mele fara sa fiu nevoit sa imi mai iau si jenti + ca imi placeau astea pentru ca pot punele la loc carapacele alea cu antifurt. Bineinteles dupa cum m-am obisnuit nu a decurs totul prea simplu. Ieri am vorbit cu omul 900 mii bucata daca iau 4 + montaj gratis. Iar echilibratul daca vreau e 120 mii de roata. Azi m-am prezentat cu rotile in porbagaj, deci fara a fi nevoit sa lea da jos si sa le puna la loc. Imi pune noile cauciucuri + 4 valve a cate 3 lei. Deci facea in total 372 lei. Intreb pe alt nene cat e echilibratul si imi zice 125 mii de roata. Si i-am zis ca la majoritatea vulcanizarilor e 50 mii de roata + inca 50 mii dat jos de pe masina + pus la loc pe masina. "nu, ca la noi nu conteaza cu sau fara dat jos tot atat e". Ok! nu le echilibrez. Ma duc sa dau banii si omu imi zice 422 lei.
-Pai de ce? Ca face 372 lei. -Pai si montajul 50 lei, zice omul. -Nu nene, montajul ati zis ca e gratis. -Aaaa pai e gratis daca faci si echilibratul. -Nu fac nici un echilibrat si nu asa ne-a fost vorba. Daca e asa da-le jos, nu le mai iau. Apoi isi suna seful(patronul) care defapt era fiesu, (cu el am vorbit eu ieri) si ii zice ca sa ii dea el 50 lei ca eu nu vreau sa ii dau banii ca asa am vorbit noi ieri si ca el nu munceste degeaba. nu stiu ce i-a zis ala apoi, mi-a facut garantia la ele pe 2 ani si am plecat. This post has been edited by D.J. B.K.LY: 16 Oct 2008, 00:51 |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#203
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Pai daca zici ca ''scuipa'' e bine .............eu cred ca tu pierzi pe undeva,sau trage aer pe undeva...........pentru inceput iti vand un pont ..........pune o bucatica de cauciuc in orificiul de la pompa ,cel in care bagi conducta de duce in spate si apoi infiletezi conducta ......astfel ramai cu frane decat pe fata , daca asa ai pedala tun si nu se inmoaie inseamna ca nu ai probleme in fata .........ci prin spate pe la pistonase sau conducte iti pierde sau trage aer ......verifica asa .......bafta
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#204
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ai cumva discuri noi si placute noi, eventual saboti noi? Ar fi o explicatie pana se pasuiesc nu tin franele oricat ai vrea tu.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
neajiji |
![]()
Post
#205
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Mergi mai mult cu ea ca sa se aeriseasca si in mers, daca tot nu tine si esti convins ca tot circuitul e etans atunci verifica daca atinge surubul ala de servo in pompa cum trebuie. Principalele locuri pe unde poate sa piarda lichid sunt:
-garnituri vas pompa -garnituri din pompa -furtunasele care duc la etrieri -la aerisitor |
--------------------
X
Y
Z
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#206
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Am discuri noi, placute noi, etriere noi. Insa problema e ca nu prea se intareste pedala...Nu cred ca poate fi vorba de discuri sau placute.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#207
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Iti garantez ca poate sa piarda si pe la conducte ......... ma refer in jurul capatului conductei ,mie asa imi pierdea ........da incepea sa picure dupa ce dadeam 3-4 pedale adica dupa ce ii faceam presiune ......
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
emircea |
![]()
Post
#208
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Ti s-a scris ce sa faci sa vezi daca circuitul de spate e de vina (blocheaza-l; daca se intareste pedala numai cu fata, inseamna ca ceva de acolo are nevoie de mai mult lichid si iti determina o cursa mai mare a pedalei de frana).
Daca tamburii de pe spate nu sunt cu autoreglaj, trebuie sa te mai joci pe la reglajul lor (presupunand ca n-ai jocuri in rulmenti pe fata). Se va intari pedala. Chiar daca sunt cu autoreglaj, e posibil sa nu functioneze cum trebuie. Pune mana la treaba si tine-ne la curent! |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#209
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
QUOTE(Cipiotul @ 15 Oct 2008, 20:38) adica tu mergi sau stai ? - referitor la "[...]Oricum eu m-am obijnuit sa nu prea franez cu dacia[...]" ... sau obisnuiesti sa te opresti in cel din fata ? ![]() si ... ce te face sa crezi ca unele chestii ... care nu-s "moldoveniste" sunt mai bune ? Ia tu un pivot superior de ASAM si da-i aparatorea de cauciuc jos. Ia si unul uzat de la o dacie si da-i aparatoarea aia jos. Apoi da-ti singur seama ce calitate are pivotul ala si de ce mi-e frica sa merg cu unul de ala pe drum. Poti sa mergi frumos cu dacia, in a 4-a constant cu 60 - 80 km/h, oricum nu prea ai unde sa-i dai mai mult, cel putin la mine nu ai unde mai mult. Daca trebuie sa franezi e destul sa apesi ambreajul si sa o lasi sa se infraneze singura, apoi e destul sa apesi usor pedla de frana si o opresti. Uzura intregului sistem de franare este mult mai mica, uzura placutelor de frana de asemenea, consumul de benzina am un sentiment ca este putin mai mic. In alta ordine de idei, am schimbat marti pompa de apa si am zis sa schimb si cureaua sa fac treaba buna. Ei, din cauza ca era prea mica aceasta splendida curea facuta de fartec nu stiu ce, dupa vreo 50 de km facuti cu masina mi-a terminat fulia de la arborele motorului, strambat fulia de la pompa de apa si a trebuit sa le schimb pe toate. Am cumparat un rahat de carburator de dacie din targ si tot scapa benzina, pe la lagarele de teflon nu, sunt noi, pe la membrana pompei de sprit nu, e noua, pe la talpa carburatorului nu, pe la capac nu. Se poate uza si ax-ul ala de la acceleratie din bronz? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Minel |
![]()
Post
#210
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 00:02 |