Reconditionare dacia, O dacie la a doua tinerete
![]() ![]() ![]() |
Reconditionare dacia, O dacie la a doua tinerete
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|||
neajiji |
![]()
Post
#62
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
D.J. B.K.LY in primul rand felicitari pentru, proiectul pe care l-ai demarat, respect tuturor care au o pasiune si o urmeaza. Am avut de curand accident (am ramas cu banii de piese de la asigurarea dobitocului si manopera o va face subsemnatu bineinteles) si nu am putut sa nu observ ce frumos si ingrijit ai lucrat la capota. Te rog din tot sufletu posteaza etapele pe care le faci cand vopsesti un element de caroserie: tipuri de smirghel, ce fel de spritchit etc.
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
In primul rand multumesc pentru aprecieri. Cat despre lucrare eu procedez in felul urmator:
Curat inainte cu o perie de sarma montata pe flex elementul de caroserie pana la luciu metalic. Daca exista deformari se vor indrepta pe cat posibil cu un ciocan de fier sau de cauciuc, depinde de situatie. Cateva lovituri cu bun simt rezolva treaba. Apoi se aplica cu pensula Feruginol si se lasa sa actioneze 24H. Se curata pelicula de fosfor si broboanele formate cu peria de sarma pe flex sau smirghel(p120) Se aplica prima mana de chit cu ajutorul unui spaclu flexibil sau o tablita din foaie de arc cat mai drept si fara dungi posibil si sa fie mai iesit inafara caroseriei. Daca elementul de caroserie este vopsit se aplica putin si inafara partii slefuite, peste vopsea. A nu se exagera in ideea ca iese la smirghel deoarece nu e chiar asa usor, mai ales daca nu ai masina de slefuit. Chitul folosit de preferat sa nu fie romanesc ca e foarte poros, insa nici cel mai scump, deoarece mai mult de jumate se va pierde prin diverse procedee. Eu am folosit unul galben italian(nu stiu exact numele) si costa 160-170 mii cutia de 1kg. Important e cat intaritor se pune si sa nu faci mult chit odata. O cantitate exacta nu e...o faci la ochi. Se pun 2-3 puncte de intaritor si se amesteca bine de tot sa fie momogen. Daca s-a facut chitul roz sau rosu e clar ca ai pus 5 kg de intaritor si se intareste foarte repede si e posibil sa crape. Daca pui prea putin nu se intareste nici dupa 2 zile(din propria experienta). Un amestec bine facut are timp de pus in opera de 3-4 min. Cand incepe sa faca cocoloase inseamna ca s-a intarit si trebuie facut altul. Dupa ce chitul a fost aplicat se poate slefui dupa 15 min. Prima mana eu o slefuiesc cu masina de slefuit cu smirghel de 120. Ca sa iasa cat mai drept e de preferat sa se slefuiasca mai intai marginile astfel incat sa nu se simta diferenta intre restul caroseriei si marginile partii chituite, apoi se slefuieste toata zona cu masina perpendicular pe caroserie astefl incat sa iasa la nivel cu caroseria. Rezultatul fiind cel mai probabil poros se mai aplica inca o mana de chit insa mai subtire. Se slefuieste la fel insa cu smirghel de 180. MIe din 2 maini de chit imi iese super fin. Daca nu iese poate urma si a 3-a mana mai fin, a 4-a a n-a pana iese(important e sa iasa bine) Dupa ce a fost slefuit bine si e la nivel si e drept se degreseaza bine cu diluant si se aplica spritzchit(la spray sau la pistol). Eu folosesc la spray, este 150 mii tubul insa nici la asta nu mai stiu numele. Se aplica in 1-2-3 straturi pana se acopera bine partea chituita(se observa cand nu se mai vede prin el portiunea chituita). Dupa ce s-a uscat(10-15 min) se slefuieste cu smirghel de apa de 400 cu mana circular pana dispar porii aia urati si iese oglinda. Inainte de a da cu vopsea se mai verifica inca o data daca exista fisuri, pori gauri denivelari etc si daca e nevoie se repeta operatiunile(mai bine acum ca apoi...nu mai ai ce sa ii faci). Daca totul este in regula inainte de a aplica vopseaua se slefuieste iar tot elementul de caroserie cu smirghel p800 si apa Important: Dupa feruginol nu spalti cu apa asa cum scrie pe prospect. Daca sunt gauri de acoperit folositi chit cu fibra de sticla. Daca sunt elemente de caroserie noi se indeparteaza neaaparat grundul care e dat pe ele din fabrica. Ala e dat de forma si cand o sa pice o sa pice cu tot cu vopsea. Nu se aplica chit, grund, spritzchit peste rugina, pentru ca peste ceva timp 1 luna 2, 1 an o sa iasa peste vopsea. Un gram de rugina daca este sub vopsea, in timp lucreaza si rezultatul va fi foarte urat. Inainte de aplicarea vopselei se degreseaza foarte bine. Fara o degresare ca la carte noua vopsea se va exfolia, se va coji. Pentru o degresare mai buna, cand se smirgheluieste ultima mana cu p800 adaugati in apa detergent lichid de spalat vase. Daca am uitat ceva o sa revin cu detalii. |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
|
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Da, l-am vazut si e interesant. Se pare ca un rust converter face treaba buna insa nu stiu pe nimeni sa-l fi testat.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
emircea |
![]()
Post
#66
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Eu am testat la opelul din semnatura, cu un an in urma, in mici locuri, care au fost ulterior chituite si vopsite. Pe cel de la locktite. E super!
Fa si tu poze la cutia de kit, cea de feruginol, spritzkit si ce mai folosesti, sa le vedem etichetele. Merci. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
neajiji |
![]()
Post
#67
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
D.J. B.K.LY merci pt raspunsul prompt
![]() |
--------------------
X
Y
Z
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Cu placere! Si cateva poze cu materialele si cu masina in starea in care se afla azi. De data asta putin mai tarziu ca nu mi-a mers site-ul...Acum ca aproape am terminat cu pregatitul...alta belea. Nu mai am vopsitor ca a plecat din bucuresti. Stie cineva vreun vopsitor de incredere pe undeva sa faca treaba buna?
Attached thumbnail(s) Image_472_.jpg ( Size: 251.57k ) Number of downloads: 1689 Image_473_.jpg ( Size: 283.11k ) Number of downloads: 1739 Image_474_.jpg ( Size: 184.37k ) Number of downloads: 1785 Image_463_.jpg ( Size: 236.71k ) Number of downloads: 1904 Image_466_.jpg ( Size: 227.82k ) Number of downloads: 1846 Image_467_.jpg ( Size: 236.61k ) Number of downloads: 795 Image_469_.jpg ( Size: 278.26k ) Number of downloads: 774 Image_471_.jpg ( Size: 266.23k ) Number of downloads: 697 Image_465_.jpg ( Size: 198.98k ) Number of downloads: 725 Image_470_.jpg ( Size: 248.5k ) Number of downloads: 932 |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
neajiji |
![]()
Post
#69
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Arata excelent pana acum, eu totusi iti recomand sa ramai la vopsitorul tau sa nu te grabesti la altu care o sa o vopseasca ca drecu.
Interiorul, adica capitonajul de pe stalpi si plafon cum se prezinta, ca masinuta are ceva anisori? |
--------------------
X
Y
Z
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Pai eu astept...insa trebuie sa mai astept cam o saptamana sau 2 si o cam ia rugina desi o tin acoperita cu o mare folie de plastic. Capitonajul este excelent. Nu e deteriorat deloc si culoarea a ramas foarte alba, intrucat in masina nu s-a fumat. Referitor la plafon am ramas uimit cand am vazut ca plafoniera merge in ambele pozitii, adica permanent aprinsa sau sa se aprinda numai cand este vreo usa deschisa. Si merge chiar la oricare din usi deschise
![]() |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
emircea |
![]()
Post
#71
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Roaga, eventual, pe cineva sa te pasuiasca 2-3 saptamani cu un garaj, sau mai umbla dupa vopsitor... sunt cele mai bune sfaturi ce ti le pot da. Bafta multa!!!
This post has been edited by emircea: 2 Jul 2008, 09:33 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Gata, azi a plecat la vopsit...si am fost foarte dezamagit. Pana acum nimic bun. Am vorbit cu omu la telefon ca imi ia 2 mil manopera si o vopseste la cuptor. A venit cu rampa am platit cursa 1,5 mil si in final am ajuns "la tara" la un garaj(a.k.a. service). Bineinteles prima intrebare a fost unde e cuptorul ca imi rupsesem gatul dupa el si nu semana nimic a cuptor. Si raspunsul pe masura: "Care cuptor?" La cuptor e alta treaba, alti bani. Eu am zis 2 mil manopera de vopsit. Cuptorul trebuie platit separat si e 3 mil." Apoi discutii de genul nu se merita la cuptor, k e dacie, k nu are rost, etc. In final sa vad si eu masina vopsita de el. Afara era masina omului cu care s-a laudat prima. Era "beton" vopseaua cursa, umflaturi de rugina sub ea, gropite de finisaj facut de mantuiala. L-am intrebat de cand e vopsita masina si mi-a zis ca din februarie. Deci in 6 luni o rodea deja rugina. Cand i-am zis a raspuns ca e facuta doar asa...de umblat cu ea...
A doua masina cu care s-a laudat era in garaj cu spatele proaspat vopsit. Un megan. Si ala era beton. Vopseaua cursa pe o portiune considerabila si niste basicute chiar vizibile. Raspunsul? Aaaaaaaaaa, aia iese la polish ca e din lac, nu din vopsea. Ca si aia la mercedes sau bmw polishaza masinile dupa vopsire. Probabil el crede ca sunt chiar naiv si habar nu am despre ce e vorba desi a ramas cam surprins de felul in care am pregatit masina. Insa nu am stat sa ma cert cu el pentru ca pana la urma sa aflu ca nu el e vopsitorul, el e doar patronul. Cu vopsitorul o sa vorbesc maine, iar discutia nu cred ca va fi una prea placuta. Oricum, e cam tarziu acum si nu mai am e face...masina e dusa, cursa e platita...aia e. This post has been edited by D.J. B.K.LY: 8 Jul 2008, 23:45 |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Eastman |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 9 July 08 ![]() |
pacat de munca ta de pregatire, daca accepti sa ti-o vopseasca aia!
|
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- DJ-99-DSM
|
|
Minel |
![]()
Post
#74
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
emircea |
![]()
Post
#75
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Vorbeste cu vopsitorul, intelege-te cu el si eventual dai de-o bere-2-3 sa-ti faca treaba ca lumea, sa nu-si bata joc. Daca e in stare.
|
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Am fost azi si am vorbit cu vopsitorul si cu patoronul. Ca un rezumat....tot ce am facut si pregatiti eu la ea e =0. Trebuie sa o ia toata la mana sa o matuiasca, apoi spritzchit iar si matuita iar. Pana la urma, toata treaba manopera vopsit+ pregatire, 4 mil. Apoi materiale necesare pregatirii(smirghel) 300 mii, 2-3 ciocane la tinichigiu 2-3 sute mii. hai sa zic 5 mil cu totul la manopera. Apoi urmeaza vopseaua la care trebuie sa ma decid ce anume sa iau ca oferte sunt destule. Pana la urma tot la 10 mil ajung, insa pacat de munca si timpul si banii mei care i-am bagat degeaba in pregatire.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
emircea |
![]()
Post
#77
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Nu e asa, cel putin ai convingerea ca sub tot ce-ai facut n-a prea ramas rugina. Crezi ca stateau la fel lucrurile si in urma 'meseriasului'?
|
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Asa este. La asta m-am gandit si eu azi. Am fost si am luat vopseaua mai devreme si am dus-o. Intamplator am picat tocmai cand trebuia sa vopseasca aripile la un mercedes. Din cate am vazut omu are mana buna si stie sa foloseasca pistolul ala. Pacat ca o vopsea cam jumate in afara garajului...insa din cate am vazut iese bine. Sper sa iasa si a mea la fel de bine.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
emircea |
![]()
Post
#79
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Cum am mai scris mai sus, poate-ajuta si de-o bere-2-3, numai sa-ti faca treaba faina. Daca e cazul. Bafta multa!
|
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
bafta si te rog incearca sa o faci cat mai originala ... mult noroc !
|
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Multumesc! Abia astept sa ma duc marti sau miercuri sa o iau sa vad cum a iesit. O sa fie cat mai originala posibil, intrucat nu am facut nici o modificare la ea si nici nu am de gand.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
neajiji |
![]()
Post
#82
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Nu uita, miercuri seara vrem pozele sa o vada si ochiu nostru!
![]() |
--------------------
X
Y
Z
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Categoric. Dar nu stiu daca va fi miercuri seara...L-am sunat azi sa vad ce face si mi-a zis ca nu s-a apucat de ea inca. Cica maine incepe si dureaza 2-3 zile. Nu prea imi plac semnele astea de neseriozitate...dar incerc totusi sa fiu optimist.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
MECCA |
![]()
Post
#84
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
pana la urma pe ce vopsea ai mers?? eu ti-as fi recomandat standox pe apa, alaturi de fuller, si lac de aceeasi firma producatoare, dau rezultate excelente.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#85
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
deja am ajuns aproape de vopsitorie.... numai ca nu gasesc un loc bun pentru vopsit, vopsitor am dar spatiu nema
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Am luat pana la urma o vopsea pe baza de diluant. Nu e standox ca nu eram nebun sa iau standox si sa o vopsesc intr-un garaj. Bataie de joc fata de vopsea si de bani. Am ales o cale de mijloc si am gasit o vopsea bunicica, iar tanti aia de la magazin mi-a facut LB9A(Candy White) asa cum vroiam eu. Cu diluanti, lac, intaritor etc s-a dus la 5 mil. Faza cu vopseaua pe baza de apa a inceput sa ma enerveze. Ba ca se da lac deasupra, ba nu se da. Ba ca daca o zgarii nu mai iese nici la polish, ba ca e cea mai tare. Numai pareri de vopsitori am auzit. Faza cu spatiul de vopsit e nasoala. Daca aveam si eu unde o vopseam eu cu manuta mea, ca scule bune aveam de unde sa fac rost. Si cum iesea...iesea, macar era munca mea. Pana la urma dupa multe cautari am ajuns aici si am ajuns sa nu mai am nici rabdare sa o vad terminata
![]() Cred ca am uitat sa mentionez ca inainte de asta am mai fost la o vopsitorie aici in cartier sa vad cat imi ia sa vopsesc masina. Si mi-a zis 4 mil de corp. Eu credeam ca un corp...adica o masina. Dar noroc ca am avut parte si de explicatii amanuntite. Un corp nu inseamna o masina. Un corp=o portiera, o aripa, o capota, etc. Dupa o scurta socoteala imi zice nea ala ca sunt cam 13 corpuri la o dacie. 4x13....nu mai stiu sa socotesc si considerand ca matematica lui e prea grea pt mine, am plecat repede ca omu avea treaba si nu am vrut sa il retin. ![]() This post has been edited by D.J. B.K.LY: 15 Jul 2008, 00:15 |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
Adrian. |
![]()
Post
#87
|
![]() Slowhand Group: Members Posts: 170 Joined: 9 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Legat de vopsit , vi se pare mult 600 lei manopera ( evident, nu la cuptor )? Tipu` lucreaza ingrijit, curat. A mai vopsit masina si acum vreo 8 ani si a iesit bine . Tot el se ocupa si de pregatirea ei pt vopsire.
bafta D.J. B.K.LY cu reconditionarea ! |
--------------------
Renault
Laguna 2
2002
|
|
neajiji |
![]()
Post
#88
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Cam 100-200 de euro e manopera la o dacie de vopsit (fara cuptor) la care se adauga costurile materiale.
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
CiprianPJM |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru Avertizat Group: Members Posts: 197 Joined: 17 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Felicitari, D.J.! Membri DC, ar trebui sa strangem bani sa ii luam omului un cadou frumos. Cred ca e cel mai frumos topic pe care il citesc pe forumul asta de cativa ani. Omul are vointa, stie si poate. Cred ca e de prisos sa discutam daca merita sau nu sa reconditioneze masina. Nu cred ca se poate discuta daca merita sa mergi la mare sau la pescuit, nu? E o pasiune care costa cam mult, e drept dar cred ca numai el stie daca merita si e singurul care hotaraste ce face in continuare. Plus de asta deja a ajuns cu lucrarea la "the point of no return".
![]() |
--------------------
Opel
Omega 2.0i
1997
- B 33 EZW Zic si io, nu dau cu paru!
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Multumesc mult pentru aprecieri si pentru incurajare. Uite asa se mai ridica moralul putin ca sunt tare suparat. Marti se fac 2 saptamani de cand e masina la vopsit si nici pana azi nu s-a apucat de ea. Zace in curte de atunci si el ma minte ca seara sta in garaj. Tot face alte masini ca sunt obligatii si alte alea. Pretul a fost stabilit de el si eu nu am negociat nimic la bani deci nu cred ca e asta motivul. Ieri l-am sunat si mi-a zis ca de luni se apuca de ea si ma suna...Incep sa imi pierd rabdarea. Oricum ma bucur ca vad ca sunt si unii care inteleg ca nu conteaza "daca se merita" sau nu. Ca de vorbe de genul " da-i foc, fa-o si da-o la remat, frate nu se merita, etc" sunt satul.
600 ron mi se pare un pret bun daca o pregateste serios si nu isi bate joc de ea. E foarte mult de munca sa pregatesti o masina pentru vopsit. Acum depinde si in ce stare e. Daca are doar 2-3 puncte de rugina, nu se merita. Daca e cum a fost a mea...banu jos. |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 14:59 |