O rabla, ...modificarea motorului standard
![]() ![]() |
O rabla, ...modificarea motorului standard
vis-a-vis |
![]()
Post
#601
|
||
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|||
YRX |
![]()
Post
#602
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu prea are cum sa lucreze pe exterior datorita unghiurilor si faptului ca este o piesa mica cu multe cotituri. Pentru aspectul exterior ori poate sa-i mai dea un strat gros de rasina si apoi slefuire, ori cu chit auto poliesteric, slefuire si vopsire.
Plus de asta ca mai bine are suprafata interioara fina, ca daca ar trebui sa slefuiasca interiorul ar ajunge la balamuc. Per total este frumoasa matrita pana acum, sunt tare curios de rezultatul final. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#603
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
YRX |
![]()
Post
#604
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu am facut odata o turnatura de fibra pe o matrita de extrudat acoperita cu folie de aluminiu de bucatarie. A rezistat fara probleme si daca intinzi bine folia va iesi o suprafata perfecta.
La exterior ii mai dai, dupa ce se usuca laminatul, cu vreo 2-3 straturi de rasina, cu timp de uscare intre ele, ca in momentul slefuirii sa nu ajungi la fibra. This post has been edited by YRX: 18 Feb 2010, 09:43 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Siconi |
![]()
Post
#605
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Dupa cate am obs de la prima incercare de matritare, hartia de transfer era cam cutata in zonele rotunjite ale gatului. De regula, se taie pliurile si se pune peste taieturile efectuate (unde foaia e lipita cap la cap, nu suprapusprin pliu) cate o alta bucata de hartie (un triunghi, un dreptunghi... in functie de necesitate). Astfel se obtine o suprafata mult mai neteda si mai fluida pentru gurgerea aerului, in cazul tau.
Incearca "tehnica" asta pentru suprafata interioara. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
YRX |
![]()
Post
#606
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca trebuie sa o lipesti cu ceva, sa nu se miste. Apoi neaparat agent demulant pe ea, ca n-o mai scoti de pe fibra.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
YRX |
![]()
Post
#607
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Treaba este clara, trebuie sa ai doua parti ale matritei, apoi sa le imbini. Eu nu m-as complica cu flanse de aluminiu la imbinare, as lipi cutia definitiv, asa scapi si de eventuale ne-etanseitati. Asta se poate face simplu, cu rasina si o banda de fibra.
Insertiile metalice pe care le vrei vor trebui ancorate foarte solid intre straturi, trebuie sa ai "mustati" la ele ca fierul beton in betonul armat altfel iti pleaca din rasina la solicitari mecanice. Ideal ancorele de sustinere trebuie sa aiba o structura tip fagure sa fie bine prinse. Intre straturi sa nu ai timp prea mare de uscare, in general se lasa cam 20-30 de min functie de temperatura, pana rasina s-a intarit dar suprafata este lipicioasa la atingere (termenul in engleza de "tacky"). Asa ca nu cateva zile ![]() Am uitat sa te intreb ce fibra folosesti, mat sau tesatura? |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#608
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
YRX |
![]()
Post
#609
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Aha, incep sa inteleg si eu cum e cu trompetele
![]() Daca o vrei demontabila poti sa-i creezi o suprafata plana cu buza direct in rasina, apoi sa o strangi cu suruburi, adica imbinare direct pe fibra eventual cu o garnitura de cauciuc. Mat-ul iti va produce un laminat cu grosime mai mare decat tesatura, asa ca ai de unde sa prelucrezi. Daca ai rateuri e cam nasol, poate sa ti-o sparga si e munca nu gluma la ea. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
YRX |
![]()
Post
#610
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu ce sa-ti zic, cam slabut. Trebuie sa te gandesti ca metalul trebuie sa intre in rasina, nu rasina in metal.
Daca ai putea sa fixezi in rame niste suruburi de exemplu care sa fie inglobate total in rasina ar fi perfect. De aia ti-am zis ca te complici cu flansele de aluminiu, daca nu se lipesc bine se desprind la cel mai mic soc. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
ment |
![]()
Post
#611
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
QUOTE(YRX) Daca o vrei demontabila poti sa-i creezi o suprafata plana cu buza direct in rasina, apoi sa o strangi cu suruburi, adica imbinare direct pe fibra eventual cu o garnitura de cauciuc. Cea mai buna solutie probabil ![]() ![]() This post has been edited by ment: 18 Feb 2010, 17:53 |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
YRX |
![]()
Post
#612
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Pana la urma tu o chestie din asta vrei sa faci, nu? Proiectul astuia este mult mai simplu si zic eu mai usor realizabil, cutia de baza o torni intr-o bucata iar capacul din alta bucata. Imbinarea poti sa o faci cu o garnitura tip snur, suruburi si piulite inglobate in rasina.
intake.jpg ( Size: 8.43k ) Number of downloads: 1350 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
nalodaniel |
![]()
Post
#613
|
![]() a3a oara scriu corect Group: Members Posts: 361 Joined: 24 March 08 From: suceava ![]() |
intrebare: Nu se pot face straturile interioare cu rasina vinilesterica si straturile exterioare din epoxy? (sincer, nu am nici cea mai vaga idee cum se modeleaza fibra)
This post has been edited by nalodaniel: 18 Feb 2010, 21:39 |
--------------------
dacia
1310
1986
- -- -- ---
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#614
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Muttley @ 17 Feb 2010, 09:37) [...] Ma gandesc la o usoara marire a celor doua unghiuri. As obtine in plus si o mica crestere de volum... Daca fac modificarea, vede cineva vreun efect negativ? ![]() Desi, cum s-a zis, exista turbulente in cutie, cu cit traseul e mai "drept" cu atit mai bine... This post has been edited by Muttley: 19 Feb 2010, 08:30 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
payty |
![]()
Post
#615
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
nu e neaparat ca daca aceste carburatoare ti-au functionat ok pe motorul de 1.4 cu axa de 1.4 sa iti mearga la fel si pe cel de 1.6 cu alta axa.
In special daca ai motor slab, cum era cel de 1.4, aceste carburatoare alimenteaza motorul prin circuitul de relanti si progresiune. mult mai sus intra in functiune circuitul principal de alimentare. daca acum ai motor mai mare si axa cu deschidere mai mare s-ar putea ca pe la acel 2000-3000 sa intre circuitul principal si pe asta sa il ai dezechilibrat. incearca macar cu programelul ala (parca ti l-am trimis la un moment dat) sa vezi daca te afli cat de cat in parametri cu jicloarele. nu vad de ce ar scoate fum negru de la avans. stii exact cate grade are axa si cat ridica, sau macar aproximativ? ar fi destul de important. ca idee, la motoarele cu axe de durata mare, ai o panta abrupta a graficului de la centrifugal pe o portiune, apoi un punct de inflexiune unde panta devine mult mai lina. punctul depinde de locul unde motorul nu mai este capabil sa dea amestec afara datorita intarzierii mari de inchidere a supapei de admisie. This post has been edited by payty: 20 Feb 2010, 16:26 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#616
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Baaaa... ce-i cu mopedu' ala acolo?
![]() Matrita a iesit oribil, parerea mea. N-ai nici interior nici exterior frumos finisat. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
marean05 |
![]() ![]()
Post
#617
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 24 August 09 ![]() |
salut
ia uite ce am facut.. mai multe detalii te rog PM sau pe mail marean05@yahoo.com Attached thumbnail(s) DSC01811.JPG ( Size: 813.96k ) Number of downloads: 493 DSC01812.JPG ( Size: 729.68k ) Number of downloads: 470 |
--------------------
dacia 1310
berlina
1997
- b-42-ubf
|
|
payty |
![]()
Post
#618
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 21 Feb 2010, 19:37) Chestie curioasa - cand am scos furtunul de benzina de pe carburatorul dinspre radiator, a tasnit benzina destul de puternic. Nu prea mi-a lasat impresia unei presiuni de 0.1 bar c nu are rost sa te complici cu manometre. umpli cnc-urile apoi decuplezi pompa si pornesti motorul. la ce volum au cnc-urile de la dellorto, in mod sigur tre sa functioneze macar un minut fara sa fie alimentate. asa vezi daca e de la pompa sau altceva. ca idee, cu carfilul, cand scoteam benzina pe la pompa mergea macar 40 de secunde cu furtunul de benzina pus in sticla. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Hexer |
![]()
Post
#619
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 ![]() |
Sa cumperi un WBO2 sa vezi exact cum sta amestecul ca altfel niciodata nu o sa mearga cum trebue.
Si eu am cumparat si cu asta fac setarea la masini cu carburator. |
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
ment |
![]()
Post
#620
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
M-am chinuit ceva sa vad efectul Venturi, ma gandeam ca la carburatoare dupaia mi-am dat seama la ce te referi
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
lucianac79 |
![]()
Post
#621
|
. Group: Members Posts: 153 Joined: 14 June 04 From: Roman,Iasi. ![]() |
Daca mai tin minte ceva din fizica din liceu efetul venturi e asta, din imaginea de mai jos, efectul Coanda este tendinta unui fluid in miscare de a adera la o suprafata.
Attached thumbnail(s) Venturi.png ( Size: 12.69k ) Number of downloads: 781 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 2010
- .
|
|
cristidb |
![]()
Post
#622
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Efect Venturi nu poti avea. Efectul Venturi apare cand teava prin care curge fluidul se ingusteaza. Presiunea scade si viteza creste. In asta consta.
Tesitura trebuie facuta ca in primul desen. Daca o faci ca in ultimul cu deschiderea orientata catre filtru, aerul care curge pe langa ea va produce o presiune la capatul tevii. Daca o orientezi cu deschiderea spre motor, la capatul tevi vei avea depresiune. Nu prea vad bine cutia aia din fibra de sticla. Vapori de benzina din baie, traseu scurt al admisiei, overlap mare al supapelor... sanse sunt destule sa ajunga flacara inapoi pe admisie pana in cutie. Daca nu e foarte rigida o sa vibreze, o sa faca zgomot si o sa se crape. Ideal era sa fie din plastic cu nervuri de rigidizare, cum sunt cutiile standard, dar e cam greu de manufacturat. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
emircea |
![]()
Post
#623
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Stutul ala poti sa-l pui si drept (adica fara sa aibe tesitura), dar mai bine cu tesitura orientata catre motor; cum zice payty, in spatele lui se creaza depresiune. Efectul venturi are treaba in principal cu viteza de curgere; de obicei, pentru a fi sigur ca se-ntampla, se realizeaza o restrictie care sa mareasca viteza de curgere in zona dorita. Uita-te peste link-urile astea: vent1, vent2, vent3, vent4.
Vezi ca nu cumva din cauza vitezei prea mari a aerului sa-ti scoata si sunete; tziuie destul de enervant. Aici, daca dai click pe 'venturi', ai niste poze mai convingatoare. This post has been edited by emircea: 23 Feb 2010, 10:17 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
emircea |
![]()
Post
#624
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Pot sa ma bag eu in seama?
Problema nu e nici temperatura, nici efectul chimic al vaporilor de benzina sau ulei. Problema e efectul exploziei, amestecului vapori combustibil cu aer, care ar duce la distrugerea celui mai slab element. In functionare s-ar putea sa nu-ti ia foc, flacara e absorbita spre cilindri. Dar tu sigur nu vrei ca energia combustibilului sa se piarda in exteriorul cilindrilor, tu vrei ca explozia sa se transforme in energie mecanica, sa-nvarta motorul. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
elro |
![]()
Post
#625
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
Scuze de OFF TOPIC.
Colegul Muttley,sa nu ma intelegi gresit...te admir pt. tot ce ai facut masinii si ce ii faci in continuare,urmaresc zilnic tot ce apare. Tot ce am dedus eu,este faptul ca daca ne punem la contributie toti ideile,putem realiza de la 0 (zero) o masina.Avem printre noi ingineri,mecanici,etc....poate in viitorul apropiat ajungem sa face o colaborare Dacia/Renault si construim o masina ![]() ![]() Spor la proict colegul,sunt cu ochii pe tine ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#626
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
O iau eu daca nu va deranjeaza. Nu vreau sa va certati intre voi pentru un lucru marunt.
This post has been edited by IRONICK: 23 Feb 2010, 14:21 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
ment |
![]()
Post
#627
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Scuze ca tot ma leg de efectul venturi sau ce o fi, stiu ca deja exageram pentru ceva ce nu prea conteaza
![]() ![]() Si cu rateurile pe carburatoare, nu prea ma pricep la aprindere/avans, si stiu ca e diferenta mare de la motorul meu cu monocorp si axa stock si al tau, dar la mine fiecare rateu pe carburator (si au fost ceva ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
emircea |
![]()
Post
#628
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Mai ai o (relativa) speranta cu axa asta, dar cu (alta) bataie de cap: evacuare rezonanta, sa-ti 'absoarba' gazele arse, sa nu mai vina pe admisie. Ce zici? Cum iti schimba planurile si calculele anterioare (de evacuare custom, cu ceva pagini in urma)? Sau poate cea standard e buna, dar tu n-o ai complet montata?
Opinie personala: te-ai cam grabit cu axa, fara sa fi pus restul la punct si (posibil) fara sa stii complet ce 'cerinte' de functionare are. Cel putin asta concluzionez din ce prezentare i-ai facut prin paginile astea. This post has been edited by emircea: 23 Feb 2010, 14:57 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Siconi |
![]()
Post
#629
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
S-ar putea ca, datorita rateurilor pe admisie si vaporilor colectati de pe stut, sa ai explozii neprevazute in camera de fibra. In timp se va dezintegra. Traseul interior al aerului aspirat este aproape drept si foarte lin (sau cel putin asta urmareai), ceea ce favorizeaza aparitia exploziilor brutale in cutia respectiva. Vezi tu in timp cum se comporta. Cred cain sarcina nu vei avea acest efect (datorat axei cu came), insa la mers in gol devine o problema.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#630
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
PAi ai soc la astea?
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 08:09 |