Despre cauciucuri
![]() ![]() ![]() |
Despre cauciucuri
tud. |
![]()
Post
#331
|
||
![]() Membru Fondator Group: Members Posts: 429 Joined: 13 August 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Astra
G
- I.T.P
|
|||
Fancyman |
![]()
Post
#332
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 September 04 From: Pitesti ![]() |
Ce parere aveti - am masina din 2003 si rezerva e nefolosita (matador); mai e de incredere sa o pun pe spate ?
This post has been edited by Fancyman: 20 Mar 2008, 11:22 |
--------------------
Stepway
1,0Tce
Confort/Laureate/Variant
|
|
argon |
![]()
Post
#333
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Da.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sky79ct |
![]()
Post
#334
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 27 November 07 ![]() |
daca imi montez pe fata cauciucuri 165/70 R14 cand am pe spate 165/65 R14 e posibil sa apara ceva probleme?
am observat ca nu prea se gasesc 165/65 R14...si din cauza asta cred ca sunt si asa scumpe... |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- CT xx SKY
|
|
Reed |
![]()
Post
#335
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Daca nu montezi cauciucuri diferite pe aceeasi axa nu sunt probleme in afara unei erori inerente de kilometraj.
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
sky79ct |
![]()
Post
#336
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 27 November 07 ![]() |
teroretic ar ajuta mult si jantele de pe fata care sunt cele mai expuse gropilor , bordurilor.....
dar cum calculez eroarea de kilometraj daca pe spate am alta dimensiune ? |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- CT xx SKY
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#337
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
Nu conteaza ce dimensiune de anvelope ai pe puntea spate pentru eroarea de kilometraj. Eroarea de kilometraj vine doar de la anvelopele fata, diametrul mai mare al anvelopei de 165/70/14 fata de cel al anvelopei 165/65/14 (inclusiv lungimea caii de rulare este mai mare la prima). Deci daca circuli cu 100 de km/ora (viteza reala a masinii), o sa ai pe bord 95,5 km/ora, deci o eroare de 5 km/ora la kilometraj. Aici ai un exemplu de calculator online. Daca pleci de la anvelopele care se pun pe jantele de tabla (165/70/13), o sa vezi ca cele de pe jentile de aliaj (165/65/14) au deja o abatere de 1,5%, iar cele pe care le vrei tu (165/70/14) au deja 4,34 %. Am avut si eu anvelope pe dimensiunea asta, iarna, si am observat ca masina pleaca un pic mai greu de pe loc cu ele. This post has been edited by bogdanmardare: 20 Mar 2008, 17:25 |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
sky79ct |
![]()
Post
#338
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 27 November 07 ![]() |
Multumesc de raspuns.
Este mai mult decat edificator. Se pare ca abaterea maxima recomandata este de 3%, iar 4.34% este deja prea mare si nerecomandata.... Ma incantatau cele mai mari in speranta protejarii jentii. |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- CT xx SKY
|
|
cristy2008 |
![]()
Post
#339
|
Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 19 March 08 From: CALARASI ![]() |
De cauciucurile NEXEN (all season) ce parere aveti?
|
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#340
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bogdanmardare @ 20 Mar 2008, 17:16) Salut, Nu conteaza ce dimensiune de anvelope ai pe puntea spate pentru eroarea de kilometraj. Eroarea de kilometraj vine doar de la anvelopele fata, diametrul mai mare al anvelopei de 165/70/14 fata de cel al anvelopei 165/65/14 (inclusiv lungimea caii de rulare este mai mare la prima). Deci daca circuli cu 100 de km/ora (viteza reala a masinii), o sa ai pe bord 95,5 km/ora, deci o eroare de 5 km/ora la kilometraj. Aici ai un exemplu de calculator online. Daca pleci de la anvelopele care se pun pe jantele de tabla (165/70/13), o sa vezi ca cele de pe jentile de aliaj (165/65/14) au deja o abatere de 1,5%, iar cele pe care le vrei tu (165/70/14) au deja 4,34 %. Am avut si eu anvelope pe dimensiunea asta, iarna, si am observat ca masina pleaca un pic mai greu de pe loc cu ele. - in primul rand sa stii ca acel kilometraj de pe Solenza , Scala are o eroare de aproximativ 8% . Am masurat-o de mai multe ori cu GPS-uri diferite , deci poti sa pui mai multe marimi de cauciucuri cat timp nu exagerezi cu diferenta . Apoi oricum nu ai loc , la mine atingand rar 175/65/14 . - sfatul meu este sa incerci 175/65/14 , pentru ca obtii si stabilitate , si o franare mai buna si putina ridicare a caroseriei . Daca doar o ridici ( indicele 70 ) pierzi aderenta si stabilitatea mai usor si creste chiar si distanta de franare . Pentru iarna ar fi ok si asa , dar pentru vara , nu faci o alegere buna . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
sky79ct |
![]()
Post
#341
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 27 November 07 ![]() |
Multumesc pentru sfaturi.
Cred ca pana la urma o sa optez pentru cele recomnadata de producator : 165/65/14, cu toate ca se gasesc mai greu si sunt si mai scumpe .... Mie imi trebuia sa schimb 2 cauciucuri, iar 165/70/14 se gasesc mai usor si sunt mai apropiate de originale.... Cu 175/65/14 vad ca e o abatere de 3.75% care e mai mica decat daca as fi pus 165/70/14...dar ar trebui sa iau 4 ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- CT xx SKY
|
|
negrucvj |
![]()
Post
#342
|
Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 10 October 07 ![]() |
am schimbat cioacele pina la urma. Am optat pt Toyo Vario V2, all season, in detrimentul lui Toyo de vara din motive personale. 165/65/14 all season sunt greu de gasit intr-adevar. Eu am gasit doar debica, fulda (care avea mai mult un profil de vara), bridgestone (care pina la urma sa dovedit a fi tot de vara) si una coreana. Ar mai fi michelin, good year dar nu-s de gasit. De vara e oferta bogata iar unde m-a trimis un coleg de pe forum, pe Dudesti la Autosoft, au preturi maricele.
|
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- b38xxx
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#343
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Si eu le-am schimbat si mi-am luat BFGoodrige V Profiler , de vara , 175/65/14 , sunt extraordinare si la directie si la franare si la demaraj , ca sa nu mai vb de look , care face masina mai sport , mai agresiva putintel
![]() ![]() Negrucvj - nu stiu de ce vrei tu allseason ... din punctul meu de vedere nu sunt nici cal , nici magarus . Nu ai nici un consum bun , pentru ca sunt mai moi si au striatii pentru zapada ( se si tocesc mai repede si dupa ce se incalzesc aluneci cu ele si scartaie ), nici aderenta maxima pentur ca au profilul mixt , nici iarna nu sunt recomandate pentru ca dupa o vara intreaga , iarna sunt deja intarite si profilul care ar ajuta iarna nu se compara cu cel al celor de iarna integral . Am dat 155 ron pe bucata ( in targ la Vitan , tocmeala la greu ![]() Daca mai dadeam 10 ron / buc luam Dunlop , inca 5 ron/buc luam Continental , inca 10 ron/buc luam Pirelli . Dar la acelea nu mi-au placut profilul , semanand cu cele Continental EcoContact , adica cauciucuri pentru economie cu doua dungi pe mijloc si cum am deja 2 Continentale pe spate "de economie " ... am luat decizia respectiva . Astea in profil V au o aderenta mult mai buna , se simte imediat stabilitatea , si cum ai miscat putin directia raspunde mult mai ferm . Nu scartaie la curbe decat daca sunt incinse si asfaltul este cald , dar nu deranjant , ba chair te ajuta sa stii unde te apropii de limita aderentei , franarea este mai buna decat la orice am avut pana acum , nu te incurajeaza sa dai scarturi si in rest , daca ai grija sa le umfli la 2,2 arata super bine . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
pskint25 |
![]()
Post
#344
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
eu acum am 4 de iarna pe ea, din care unul pe spate dreapta are o galma cat casa...
fac bine daca las pe spate 2 de iarna si iau 2 de vara pe fata??? |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
Fancyman |
![]()
Post
#345
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 September 04 From: Pitesti ![]() |
Cel mai bine. Cele de iarna se uzeaza mai repede decat cele de vara asa ca lasa-le pe spate.
This post has been edited by Fancyman: 28 Mar 2008, 12:47 |
--------------------
Stepway
1,0Tce
Confort/Laureate/Variant
|
|
Reed |
![]()
Post
#346
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
NU, NU faci bine. Coeficientul de frecare este diferit la cele doua tipuri de anvelope si vei avea surpriza ca la franare sa se duca aiurea. Pune 4 cauciucuri de ACEEASI marca si TIP pe cele 4 roti.
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#347
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Salut...
scurt si la obiect: Anvelope vara: Debica vs Matador ?? Pretul e un pic mai mare la Matador dar nu ma deranjeaza....vrea sa stiu calitativ voi ce parere aveti...sa raman pe Matador ? (pana acu vara am folosit Matadoarele originale...da' s-au dus) |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#348
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
La 155 ron iei Bf Goodrige de care eu sunt f multumit . Mai pui 10 ron ajungi la Dunlop , inca 10 ron , ajungi la Pirelli ...
Lasa Matadoarele si Debica , ca omu' cat traieste invata ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#349
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
De acord cu tine..dar in zona unde lucrez eu sunt cele mai multe magazine de piese auto din Ploiesti...si afurisitii au doar: Tiger, Kormoran, Montana, Debica...cu montaj si echilibrare inclusa.
Au avut si Fulda da nu mai au...ca altfel d'alea luam. Eu inca mai caut ...dar daca ajung sa aleg strict intre Matador si Debica ?...voi ce a-ti alege? |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#350
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Debica , altfel Kormoran . Dar tot nu inteleg de ce nu poti da comanda sau sa trimiti pe cineva sa-ti ia cauciucurile pe care le doresti ... pentru ca mi se apre o prsotie sa te limitezi la 2 marci ca pe alea le ai aproape .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#351
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Mersic de raspuns.
Deci la intrebarea Debica Passio vs Matador MP15 raspunsul e debica. Cum spuneam asta e ceea ce am intrebat scurt si la obiect. (pt ca si mie imi ceruse cineva parerea si pt ca si eu vreau sa schimb cauciucurile). Decizia mea e sa schimb acum doar anvelopele fata (dar cu ceva bun gen : bridgestone) ...iar cand voi mai avea buget ma ocup si de cele spate (obligatoriu cu acelasi tip ca pe fata). |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
annem |
![]()
Post
#352
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
YR-ZBG Ba.
Raspunsul este Matador MP15. Nu ai precizat in postul celalalt ce fel de cauciucuri Matador erau. Cit despre Bridgestone, atentie mare daca sint fabricate in Turcia. Daca nu deranjeaza, atunci cumpara Lassa pentru ca sint mai ieftine si e acelasi lucru. Daca deranjeaza si, mai ales, pentru ca nu prea se gaseste Bridgestone de dimensiune asa mica, sa cumperi Firestone sau Dayton fabricate in Spania sau Franta (nu Tailanda sau etc). Sint tot Bridgestone, dar nu turcesti. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
pskint25 |
![]()
Post
#353
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
pana la urma am avut 2 gume cu galme si am luat 2 bridgestone de vara pe fata de aceleasi dimensiuni (165/65/14), iar pe spate am lasat 2 din cele de iarna. Intr-adevar la frane puternice imi fuge de spate, avand coef de franare mai mic decat cele pe fata. In rest mi se pare si stabila (la viteza mare, la viraje)..Doar ca cele din fata sunt un pic zgomotoase pe anumite suprafete de rulare (betoane; mai ales la viteza peste 120km/h)
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#354
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Acel coeficient de franare ... este de fapt de frecare , dar fiind mai moi , aluneca mai mult si de acolo senzatia ca-ti fuge spatele . Oricum daca le mai lasi 2-3 luni nu le mai poti folosi la iarna ca bune pt ca vor fi si consumate si intarite la iarna .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
pskint25 |
![]()
Post
#355
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 21 Apr 2008, 17:29) Acel coeficient de franare ... este de fapt de frecare , dar fiind mai moi , aluneca mai mult si de acolo senzatia ca-ti fuge spatele . Oricum daca le mai lasi 2-3 luni nu le mai poti folosi la iarna ca bune pt ca vor fi si consumate si intarite la iarna . corect de franare.. apropos nu e "senzatie ca-ti fuge spatele" chiar fuge fata avand coeficient de frecare mai mare, spatele din inertie avand inertia mai mare , se creaza un moment cinetic ce deviaza masina de la pozitia ei de mers, si in functie de echilibrarile facute pe masina, si distributia greutatii rezulta o directie (stanga sau dreapta ) inspre care spatele "fuge" ![]() sunt consitent ca gumele pe spate o sa devina de vara, ori le schimb ori imi iau alta masina , optiuni personale, mersi de atentionare This post has been edited by pskint25: 21 Apr 2008, 17:10 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#356
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Discutia este mult mai lunga ... pentru ca este vorba de franare in linie dreapta sau stabilitate in curba ... Apoi in timpul franarii , masa se transfera catre fata , ca sa nu mai spun de faptul ca oricum aprox 70% din forta franarii este pe fata ! Cu cat masina este mai incarcata pe spate , cu atat si forta de franare este transferata catre el de repartitor !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#357
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 25 Apr 2008, 17:06) Discutia este mult mai lunga ... pentru ca este vorba de franare in linie dreapta sau stabilitate in curba ... Apoi in timpul franarii , masa se transfera catre fata , ca sa nu mai spun de faptul ca oricum aprox 70% din forta franarii este pe fata ! Cu cat masina este mai incarcata pe spate , cu atat si forta de franare este transferata catre el de repartitor ! nu inteleg nici in ruptul capului cum se transfera masa masinii catre fata. este ea (masina) formata din elemente mobile care translateaza catre fata? eu credeam ca masina , in ansamblui ei, reprezinta un corp unitar, care se deplaseaza cu viteza v. In momentul franarii masina se apleaca catre fata datorita momentului de rotatie creat de masa inertiala a masinii ( forta de sens opus ca vector fortei de franare) care are originea la o cota( inaltime fata de sol) mai mare decat forta de franare care actioneaza la nivelul solului ( interfata cauciuc /sol). In fapt originea vectorului masa inertiala trebuie sa fie in centrul de greutate al masinii care, asa cum mentionam anterior, se afla la o cota mai mare decat cota solului (cota zero). Ei bine acest moment de rotatie duce la comprimarea arcurilor fata ( pentru ca centrul de greutate al masinii este inapoia rotilor fata ) si relaxarea celor de pe spate (pentru ca centrul de greutate este in fata rotilor spate), creind astfel miscarea de ruliu a masinii. "fuga" de spate a masinii este creata tocmai de relaxarea arcurilor spate care duce la o scadere a presiunii rotilor spate asupra solului si implicit la scaderea capacitatii de franare a rotilor spate, stiut fiind ca forta de frecare este produsul dintre forta normala la suprafata planului (greutatea masinii in cazul nostru) si coeficientul de frecare ( dat de structura si compozitia suprafetelor aflate in contact). Directia de fuga a spatelui masinii este data de directia axei longitudinale a masinii ( in momentul franarii) fata de directia vectorului viteza ( directia de deplasare) prin crearea unui alt moment de rotatie (in plan orizontal de data aceasta) fata de centrul de masa al masinii. Simplu. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
bolek_bolek |
![]()
Post
#358
|
Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 14 June 06 From: Bucurestii din deal ![]() |
"inca ceva- stii de ce noile modele de mercedes au etrierii spate ( de la rotile spate) montati in fata discului de frana si nu in spatele discului de frana ,asa cum au alte masini ( care au frane pe disc pe rotile spate)?
chestie tot de fizica, nu de pilotaj. hai ca este simplu!" Pai eu zic ca s-au montat asa , pentru ca momentul de rotatie aplicat de forta de franare pe articulatia spate sa fie indreptat in jos (ajuta un pic la apasarea pe sol), si nu in sus (unde mai mult incurca si chinuie amortizoarele) ... nu stiu cum s-au gandit aia de la mercedes ... ma gandesc si eu asa... |
--------------------
dacia
slz
$K@|@_04
- Numar inmatriculare Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi... |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#359
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Este un topic de CAUCIUCURI ! Deci puteti vb de prezervative dupa atata off topic !
![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#360
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
bolek-bolek - in principiu ai dreptate. pentru apasarea puntii spate pe sol in vederea cresterii aderentei, implicit a coeficientului de frecare si mai departe la marirea fortei de franare. Rezulta astfel o capacitate de franare mai mare pe puntea spate si o distanta de oprire la zero mai mica. Si se reduce substantial pericolul deraparii de spate a masinii.
Fizica elementara. bolek meriti o bere! daca esti din bucuresti da-mi un mesaj si chiar iti dau berea pentru ca o meriti. Desi asteptam raspunsul de la marius_80 care iar a postat aiurea, pentru ca discutia nu era espre cauciucuri ci despre franare si derapare -vezi postul 356. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 02:05 |