Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
argon |
![]()
Post
#241
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
os |
![]()
Post
#242
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Pot aparea probleme, si anume:
- mai putin grav/eventual nu e o problema: masa. Daca electromotorul are (si) un contact la masa - de exemplu pentru deparazitare - povestea cu schimbatul polaritatii nu mai tine; - eficienta redusa a paletajului. Palele se proiecteaza si se construiesc pentru un anumit sens de circulatie a aerului. - Mai grav: apa. GMV se construieste in asa fel incit apa de ploaie sa nu patrunda in motor. Un GMV construit pentru montaj pe interior va ceda rapid datorita apei care se insinueaza in motor - Sensul fortei axiale: In finctie de sensul de rotatie, un ventilator produce forte axiale (ca elicea de la avion). Aceste forte axiale ar trebui preluate de unul din lagarele rotorului, si ele isi schimba sensul la montarea inversata. Recunosc ca se poate ca aceasta problema sa fie numai teoretica - Periile/Colectorul: scinteiere crescuta: daca motorul este construit pentru un anumit sens de rotatie, periile se amplaseaza in concordanta cu sensul (cuvint cheie: reactia rotorului). Daca se inverseaza sensul va aparea scinteiere crescuta la colector, cu efectele de rigoare. Considerind cele de mai sus: de ce sa nu se monteze pe interior, asa cum e prevazut? |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#243
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cauta o elice pe invers palele sa fie inclinata spre dreapta eu am gasit in tirg era de la altceva si am adaptat-o la motoru existent
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#244
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(os @ 6 Jul 2006, 09:51) Pot aparea probleme, si anume: - mai putin grav/eventual nu e o problema: masa. Daca electromotorul are (si) un contact la masa - de exemplu pentru deparazitare - povestea cu schimbatul polaritatii nu mai tine; - eficienta redusa a paletajului. Palele se proiecteaza si se construiesc pentru un anumit sens de circulatie a aerului. - Mai grav: apa. GMV se construieste in asa fel incit apa de ploaie sa nu patrunda in motor. Un GMV construit pentru montaj pe interior va ceda rapid datorita apei care se insinueaza in motor - Sensul fortei axiale: In finctie de sensul de rotatie, un ventilator produce forte axiale (ca elicea de la avion). Aceste forte axiale ar trebui preluate de unul din lagarele rotorului, si ele isi schimba sensul la montarea inversata. Recunosc ca se poate ca aceasta problema sa fie numai teoretica - Periile/Colectorul: scinteiere crescuta: daca motorul este construit pentru un anumit sens de rotatie, periile se amplaseaza in concordanta cu sensul (cuvint cheie: reactia rotorului). Daca se inverseaza sensul va aparea scinteiere crescuta la colector, cu efectele de rigoare. Considerind cele de mai sus: de ce sa nu se monteze pe interior, asa cum e prevazut? in primul rind la alea rominesti nimic nu ingradeste schimbarea sensului.Motoarele de cc in general nu contr-eaza sensul de rotatie.La electroventilatoare auto sint marcate pentru a nu incurca sensul de rotatia astfel incit elicea sa aiba eficenta maxima . eu am facut unul care tragea sa sufle schimbind elicea si o sa-l pun in fata mentionez ca firu rosu vine tot la + iar negru la -. Si te intreb de curiozitate ce meserie ai? This post has been edited by bygy007: 6 Jul 2006, 22:22 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#245
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai toti taximetristii cu 1310 si le-au pus in fata.arata si urat rau de tot:))
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#246
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
schimbind elicea la mine vine frumos adica am decupar un pic din masca din fata dar nu de tot pacat ca nu am aparat foto sa pun o poza la mine vine exact cum s-ar pune pe iterior dar e pe fata in loc sa traga sufla spre radiator . daca se schimba sensul elimina aerul spre virful elicei . faceti si voi urmatorul experiment :almentati e.l.v intru-n sens si celalalt si vedeti eficienta eu am facut expeienta si concluzia a fost schimbarea elicei . Abia l-am montat cu instalatie electrica buton releu protectia fiind pe contact pt a nu a-l uita pornit nu am facut un drum lung sa ii vad eficienta dar imn curind o sa fac si o sa va spun cum a fost
eu stnt electrician de 16 ani si cunosc toate tipurile de motoare constructia si functionarea lor ,ceea ce am vazut mai sus mi s-a parut o aberatie scuze daca am jignit pe cineva This post has been edited by bygy007: 11 Jul 2006, 23:32 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
latinoo |
![]()
Post
#247
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
130720064rj.jpg
130720060035sz.jpg 130720060026fh.jpg pot sa zic ca in oras peste 80 de grade nu trece apa , iar la drum intins peste 70 nu trece nici moarta. radiatorul este cel original al masinii (dacie din 88 motor de 1.6) |
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#248
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#249
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
e cam la fel
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#250
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
super bine montat.eu am ca al tau.da releu e pus in fata nu?
da nu inteleg de ce va place sa aVETI curea dintata la radiator This post has been edited by ydaniel: 16 Jul 2006, 19:01 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#251
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 16 Jul 2006, 19:57) super bine montat.eu am ca al tau.da releu e pus in fata nu? da nu inteleg de ce va place sa aVETI curea dintata la radiator cureaua zimtata e mai buna decit cealalta 1 nu se labarteaza ,sa stau tot timpul sa o intind 2 are frecare mai mica intre ea si fulie cand se indoaie in dreptul fuliei zimtii se apropie si frecarea e mai mica 3 are durata de viata mai mare ca celelalte si nu se face franjuri asta de pe masina are cativa ani si uite cum arata |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
argon |
![]()
Post
#252
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
De obicei cureaua zimtata se foloseste cand exista unghiuri mai stranse, la Dacie, nu conteaza prea mult de care e.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#253
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
da ,cum ziceti voi.da numai trapezoidala normala am pus;desi vanzatorii zic toti ca e mai buna asta cu zimti.si eu nu o intind decat cand o pun prima oara
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ddf |
![]()
Post
#254
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
Salut !
Cititind acest topic m-am decis si eu sa-mi trec masina ( un break pe injectie) de pe clasicul sistem cu elice pe electroventilator! Asa ca am facut rost de 2 electroventilatoare : unul are un cadru circular metalic si o elice cu 4 pale asemanatoare cu elicea clasica de pe pompa de apa si celalalt are o elice cu mai multe pale unite la capete printr-un cadru (cerc) de plastic (seamana cu palele unui motor cu reactie). Apoi am achizitionat un ,,TEU" de cupru pe care am sudat(lipit) cu cositor o piulita de bronz pentru a prinde termocupla. Teul este egal la capete avand 50 de mm in diametru.El se foloseste la instalatiile termice pe cupru. Intentionez sa tai furtunul de jos de la radiator si cu ajutorul a 2 coliere sa intercalez teul! Asta ptr. ca radiatorul meu nu are locas de termocupla! Apoi sa montez cele 2 ELV , conectate bineinteles printr-un releu de protectie! Si buton in bord ptr. siguranta. Termocupla are 3 fire : 2 sunt ,,imperecheate" cu un tub varnis de protectie si unul (alb) este singur. Banuiesc ca este o termocupla dubla . Nu-i asa ? Acum intrebarile mele sunt : 1. Care ELV sa-l montez in exterior si care in interior ? (evident ca o sa am in vedere sa sufle aerul corespunzator sa nu se anuleze efectul) 2. Termocupla aceasta cu 3 picioare (cica ar fi de Solenza) la ce temperaturi declanseaza ? |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
cristidb |
![]()
Post
#255
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu te complica cu 2 ventilatoare. Unul e de ajuns. De obicei pe termocupla scrie temperatura. Ideal e sa folosesti una cu temperaturile 82/68. Cu asta acul ar trebui sa stea tot timpul pe mijloc.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
ddf |
![]()
Post
#256
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
QUOTE(cristidb @ 10 Aug 2006, 17:00) Nu te complica cu 2 ventilatoare. Unul e de ajuns. De obicei pe termocupla scrie temperatura. Ideal e sa folosesti una cu temperaturile 82/68. Cu asta acul ar trebui sa stea tot timpul pe mijloc. Pe termocupla asta scrie mai multe ca nu stiu cum sa o leg! Ea are 3 fire : rosu - negru si alb.Rosu si negru sunt imperecheate impreuna. O sa pun 2 aparate de masura pe cele 3 fire (1 e firul comun si banuiesc ca cel negru).Apoi o sa scufund sonda intr-un ibric cu apa si ... foc la argaz! Si care aparat intra in scurt primul e primul nivel de temperatura al sondei. Dilema mea e pe care din cele 2 ventilatoare sa le pun ? Si cum ! In fata sau in spatele radiatorului? Si daca pun al 2lea ventilator legat doar la un buton care sa porneasca doar in caz extrem? Ex : termocupla defecta, releu de actionare defect, urc o panta etc ? |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
cristidb |
![]()
Post
#257
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Pune-l pe cel mai puternic sau silentios (cum preferi) in spatele radiatorului. In fata intra apa in el. In paralel cu termocupla pui butonul din bord. Oricum electroventilatorul va raci mai bine decat elicea de pe fulie.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
StefanT |
![]()
Post
#258
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Omul are unul de Papuc (cel de plastic), care trebuie musai pus in fata, pt ca impinge aerul, si unul normal, care se pune in spate pt. ca aspira. 2 vor fi normal mai bune decat unul, insa nu prea merita efortul! eu as merge doar pe acela care se monteaza in spate. Cel de Papuc este si mai zgomotos.
Bafta! |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
ddf |
![]()
Post
#259
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 12 Aug 2006, 21:52) Omul are unul de Papuc (cel de plastic), care trebuie musai pus in fata, pt ca impinge aerul, si unul normal, care se pune in spate pt. ca aspira. 2 vor fi normal mai bune decat unul, insa nu prea merita efortul! eu as merge doar pe acela care se monteaza in spate. Cel de Papuc este si mai zgomotos. Bafta! Deci ma sfatuiesti ca pe cel cu elicea de plastic (la care palele sunt unite printr-un cadru circular tot de plastic) sa-l montez in fata ? Iar pe cel cu 4 pale si cu cadru metalic de protectie in spate ? Am vazut la o belina pe injectie ca cel de plastic era pus in interior , in spatele radiatorului, prin urmare aspira aerul.Si inclin sa cred asa ptr. ca daca cuplez 12Vcc pe firul rosu si masa pe negru (conform conventiilor de culoare) ELV de plastic aspira aer, nu sufla. Deci ? Cum ar fi mai bine? Se modifica debitul de aer la schimbarea sensului de rotatie? |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#260
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
QUOTE(ddf @ 13 Aug 2006, 22:02) Deci ma sfatuiesti ca pe cel cu elicea de plastic (la care palele sunt unite printr-un cadru circular tot de plastic) sa-l montez in fata ? Iar pe cel cu 4 pale si cu cadru metalic de protectie in spate ? Am vazut la o belina pe injectie ca cel de plastic era pus in interior , in spatele radiatorului, prin urmare aspira aerul.Si inclin sa cred asa ptr. ca daca cuplez 12Vcc pe firul rosu si masa pe negru (conform conventiilor de culoare) ELV de plastic aspira aer, nu sufla. Deci ? Cum ar fi mai bine? Se modifica debitul de aer la schimbarea sensului de rotatie? eu am elv deasta cu elicea cu palele pe cadru circular si sunt foarte multumit de el si pe aglomeratiile astea din bucuresti nu mi-a trecut temp la apa de 94 de grade si asta pt putin timp debitul de aer este normal sa se modifice pt ca pasul elicei este facut pentru un anumit sens de rotatie iar tu inversand sensul nu o sa mai aiba acelasi randament (e ca si cum ai incerca sa maninci ciorba cu lingura invers) ![]() ![]() |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
ddf |
![]()
Post
#261
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
QUOTE(Giurisici Fabian @ 13 Aug 2006, 22:43) eu am elv deasta cu elicea cu palele pe cadru circular si sunt foarte multumit de el si pe aglomeratiile astea din bucuresti nu mi-a trecut temp la apa de 94 de grade si asta pt putin timp debitul de aer este normal sa se modifice pt ca pasul elicei este facut pentru un anumit sens de rotatie iar tu inversand sensul nu o sa mai aiba acelasi randament (e ca si cum ai incerca sa maninci ciorba cu lingura invers) ![]() ![]() 1. De care ELV ai ? Cu cadru de protectie metalic si 4 pale sau cu cadru de platic ce uneste palele ? 2. Unde este montat ? Exterior sau interior ? |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
StefanT |
![]()
Post
#262
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu neaparat inversand polaritatea se inverseaza si sensul de rotatie. Explicase cineva aici pe forum de ce. Cel putin la asta de metal cu 4 palete, nu se schimba, am incercat si eu. In schimb erau unele albe, poloneze care functionau in ambele sensuri. Era ceva legat de tipul motorului, ma depaseste. Daca o sa cauti bine cred ca gasesti postul in care se explica.
Bafta! |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#263
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
![]() Attached thumbnail(s) IMAG00fggh31_2.JPG ( Size: 86.12k ) Number of downloads: 1654 |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
ddf |
![]()
Post
#264
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
Eu intentionez ca sa pun in interior un ventilator exact ca in poza de mai sus postata de Giurisici Fabian.Exact asa am vazut la o berlina pe injectie !
Si inca unul in exterior cu cadru metalic . Incape foarte bine intre masca si radiator! Fara a mai decupa nimic. Am modelul zimbet! Unul va fi conectat pe o treapta a termocuplei si cel de-al 2lea pe a doua treapta. Si fiecare treapta cu releul ei. |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#265
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
eu zic ca unul ca asta al meu e de ajuns pt racire eu am fost la munte pe serpentine cu urcusuri crancene(Transfagarasan,Lacul Vidra) si apa nu a trecut de 94 de grade si am mers cu viteza a doua pe urcusurile alea si in plus am prins si vreme calduroasa.
parerea mea e ca nu merita sa montezi 2 elv-uri ca unul bun face treaba si singurplus ca si consuma ca naiba 7Amperi de scade putin turatia la relanti si tu daca vrei sa pui 2 o sa consume enorm |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
calinutz |
![]()
Post
#266
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 1 June 06 From: Oradea ![]() |
QUOTE(Giurisici Fabian @ 14 Aug 2006, 21:12) eu zic ca unul ca asta al meu e de ajuns pt racire eu am fost la munte pe serpentine cu urcusuri crancene(Transfagarasan,Lacul Vidra) si apa nu a trecut de 94 de grade si am mers cu viteza a doua pe urcusurile alea si in plus am prins si vreme calduroasa. parerea mea e ca nu merita sa montezi 2 elv-uri ca unul bun face treaba si singurplus ca si consuma ca naiba 7Amperi de scade putin turatia la relanti si tu daca vrei sa pui 2 o sa consume enorm Daca pui doua mai mici? Ideea nu e sa raceasca mai eficient ci ce te faci daca te lasa periile ,sa zicem, la unicul ventilator, cind ai mai mare nevoie de el? |
--------------------
Dacia,Logan,Clio
1300,Laureate,Simbol
1980,2004,2006
- BH04_ _ _ BH08_ _ _ motorul merge bine dar are probleme cu piesa dintre volan si pedale
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#267
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Pai tu ce tii in portbagaj, haine? Eu am si o elice clasica de rezerva. Daca pica electroventilatorul, o pun repede pe fulie si plec mai departe
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#268
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
eu cind l-am cumparat chiar de nou l-am desfacut sa vad ce este inauntru si mai ales daca il cumperi second hand ar fi ideal sa il desfaci si sa vezi uzura lui
parerea mea este ca daca il cumperi de nou trebuie sa te tina cativa ani fara sa ii faci nimic |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#269
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 14 Aug 2006, 16:24) Nu neaparat inversand polaritatea se inverseaza si sensul de rotatie. Explicase cineva aici pe forum de ce. Cel putin la asta de metal cu 4 palete, nu se schimba, am incercat si eu. In schimb erau unele albe, poloneze care functionau in ambele sensuri. Era ceva legat de tipul motorului, ma depaseste. Daca o sa cauti bine cred ca gasesti postul in care se explica. Bafta! nu conteaza motorul ci palele sensul lor si unghiul elicei ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
StefanT |
![]()
Post
#270
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 19:17 |