Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
ddf |
![]()
Post
#271
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|||
StefanT |
![]()
Post
#272
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Se poate defecta si aia bineinteles. Dar sansele sa se strice amandoua contactele in aceeasi zi sau aceeasi saptamana sunt probabil de una la un milion. Plus ca probabil o sa pui una straina, care... are viata lunga si nu prea iti pune problema. Ce vrei tu sa faci e cam multa munca degeaba.
Ar fi ceva elegant recunosc, insa eu cu un singur ELV, de ala cu 4 pale, cu cadru metalic, pus in spatele radiatorului (cum te sfatuiesc si pe tine), crede-ma ca nu am vazut apa sa treaca de 87 de grade Celsius decat cand merg pe drumuri de tara cu a doua, si la mare cand am fost, si prindeam aglomeratie excesiva prin Eforie, Constanta, insa si atunci pt cateva zeci de secunde, si de 90 nu prea trece. Cu alte cuvinte poti sta relaxat in orice conditii si cu un singur elv. Pt linistea ta sufleteasca, iti poti pune un buton in bord de unde sa il pornesti cand stii ca urmeaza o portiune solicitanta. Stii ca ai o panta, ii dai drumul cu 3 minute inainte. SI garantat nu o sa ai probleme. Pt cine stie colinele de la Podu Turcului, acum le urc f relaxat cu apa pana in 85 de grade. Pe vremea cand conducea tata p-acolo, sta cu ochii pe ceas ca pe butelie, si totdeauna trecea de 95. ELV-ul e o binecuvantare pe care multi refuza sa o primeasca ![]() © Stefan Bafta! |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#273
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ieri in sfarsit mi-am montat si eu elv sau cum se mai zice GMV.da toata ziua am lucrat:dat jos radiatorul.curatat cu "kercher"-u si dupa aia montat pe radiator elv destul de greu ,dat gauri.....montat termocupla in "device"-u facut de un forumist...cablare...aerisire....si merge.cam 1,2 mil cu totu....
termocupla e de 92 de gr.am si una pe acasa de 82/68 da e cam prea rece.la mine porneste la penultima linie alba.e bene? ![]() This post has been edited by ydaniel: 15 Aug 2006, 14:42 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
StefanT |
![]()
Post
#274
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Pune-o pe aia de 86/89 pt mai multa siguranta. Vara, trafic intens, ceva dealuri s-ar putea sa nu fie suficienta aia de 92. Nu te gandi ca economisesti curent, implicit benzina
![]() Bafta! |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#275
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 15 Aug 2006, 17:37) ieri in sfarsit mi-am montat si eu elv sau cum se mai zice GMV.da toata ziua am lucrat:dat jos radiatorul.curatat cu "kercher"-u si dupa aia montat pe radiator elv destul de greu ,dat gauri.....montat termocupla in "device"-u facut de un forumist...cablare...aerisire....si merge.cam 1,2 mil cu totu.... termocupla e de 92 de gr.am si una pe acasa de 82/68 da e cam prea rece.la mine porneste la penultima linie alba.e bene? ![]() Salut , Nu stiu cum merge la tine ca mie mi-a fier apa fara termostat si EV legat pe direct . Radiator mare nou .De la N. Grigorescu la Cora a fiert . Prostie curata . Nu am dat nici un fel de gauri .EV se potrivea perfect pe radiator. Am renuntat la EV si merg pe clasic . Cu termostat imi sta apa sub 80 .Am D1300.Cine ghiceste de ce mia- fier apa , sunt dispus sa mai incerc din nou montarea lui . Concluzia , la mine nu a mers . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
driverx |
![]()
Post
#276
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Aia nu inseamna ca sistemul ar fi prost sau ar avea dezavantaje.....ceva sigur nu ai facut bine. Poate l-ai pus sa sufle in loc sa .... traga aer.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#277
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
mai mult ca sigur ceva nu ai facut bine ca nu are cum sa nu mearga ai verificat daca pleaca elv si daca sunt facute bine legaturile la cabluri,ai facut aerisirea bine
sistemul e foarte bun mai toate masinile au acum asa ceva |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
tarzy |
![]()
Post
#278
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 16 Aug 2006, 21:47) Salut , Nu stiu cum merge la tine ca mie mi-a fier apa fara termostat si EV legat pe direct . Radiator mare nou .De la N. Grigorescu la Cora a fiert . Prostie curata . Nu am dat nici un fel de gauri .EV se potrivea perfect pe radiator. Am renuntat la EV si merg pe clasic . Cu termostat imi sta apa sub 80 .Am D1300.Cine ghiceste de ce mia- fier apa , sunt dispus sa mai incerc din nou montarea lui . Concluzia , la mine nu a mers . ce ELV-ent ai folosit? "sensul" aerului era OK? o prima cauza (dar in nici un caz singura) e si radiatorul mare |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
StefanT |
![]()
Post
#279
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Tarzy, cum sa spui ca i-a fiert apa din cauza ca are radiator mare? Sau am inteles eu gresit? Mai mult lichid, suprafata mai mare pt echilibrul termic ce se produce, racire mai buna...
As fi spus ca e din cauza ca nu e aerisit circuitul, insa daca zici ca iti raceste corespunzator cu elicea clasica, e clar ca suflul aerului nu era in directia potrivita, sau un contact imperfect si acesta nu functiona tot timpul. Eu inainte sa imi pun termocupla imi statea apa pe la 75 de grade, cand mergea ELV tot timpul, insa acum rar trece de 85, si asa e perfect. Ceva nu a fost in regula la tine. ELV-ul e necontestabil mai bun... |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#280
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu am termocupla made in cehia.voi de care aveti.e de 25 ron singura "de dacie';)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
StefanT |
![]()
Post
#281
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Ce 25 roni bre, ca eu am dat 80 de mii, i-am pus un releu care l-am avut eu si merge struna.
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#282
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Va salut pe toti ,
Sunt sigur ca nu am facut nimic prost .EV trage aer din afara spre interior . Deci corect montat . A fost conectat continu prin releu .Nu a avut probleme din acest punct de vedere . Initial am avut radiator mic .Dupa primul test am scos termostatul .Am venit la Bucuresti de la Costesti (Valcea ) cu rezerve de apa serioase in porbagaj .Tot am reusit sa fierb apa de 3 ori . Ajuns la Bucuresti am cumparat radiator mare nou . S-a potrivit exact EV pe el . Am aerisit corect instalatia si am plecat la Cora .Mi-a fier din nou (tot fara termostat) .Daca cineva se stie mai priceput sunt dispus sa mai fac o incercare . Nici eu nu-mi dau seama de ce nu a mers . - Cauza prost montat - exclusa - proasta aerisire - idem - termostat - idem Chiar fac o provocare din asta pentru cine se simte in stare . Cine vrea EV sunt dispus sa-l dau contra cost . Recunosc avantajele cu EV dar eu nu le-am simtit . Chiar sunt dezamagit . Sa mergi cu 60 km/h pe A1 nu e o placere . Sunt dispus sa platesc montarea lui cui se pricepe si terece de probele cu fierberea apei . Cum am spus , acum sunt pe clasic si nu am probleme . Motorul merge ok si ma bucur ca nu a patit nimic . Multa bafta , si astept pe cineva mai curajos . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#283
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Si eu tot ca ydaniel am. Porneste cam tarziu. Luata de la piese de origine.
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#284
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
dar explica-ne si noua in momentul cand apa fierbea sau incepea sa se incinga tie iti pleca elv-ul
cum se compota? |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#285
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Cred ca nu m-ai inteles .Sau nu ai cicit cu atentie . EV porneste de la buton imediat ce pornesc masina .Apa se incalzeste treptat . Nu fierbe imediat . Mi-a fiert la urcare pante si pe A1 care nu prea are pante adevarate . Nu e vorba cand pleaca EV sau de termostat . Am scos termostatul si am legat EV pe direct prin releu si buton . Un pic ma pricep la electrica . Chestia e ca nu face fata . A mers continu . Cand ridicai capota te izbea un aer foarte cald . Mult mai cald ca pe clasic .Cand aruncam cu apa pe radiator se evapora aproape instantaneu . EV nu are probleme de functionare .A mers 7 ore continu .Nu vibreaza , scartie , etc .Initial cand am vazut ce viteza are am crezut ca face face . Ulterior foarte dezamagit . Fa socoteala ca in 7 ore mi-a fiert de 3 ori , cu chinuri sa uzi radiatorul aproape din 5-10 minute la 40-60 km/h. Provocarea e deschisa . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#286
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
mai asa nu stiu precis ce sa iti zic ca ar trebui sa vad si eu cu ochii mei care e treaba dar ar fi 2 lucruri zic eu
1 s-ar putea ca elv sa nu faca fata sa raceasca apa 2 ar fi sa ai ceva infundat sau obturat pe instalatia de racire verifica si tu stutul care iese din chiuloasa si tot traseul plca de sub carburator teul cu aerisitotul stuturire care intra in pompa de apa sa nu cumva sa fie ceva pe acolo ca eu stiu pe cineva care a avut probleme din cauza ca era infundat circuitul asta chiar placa de sub carburator era infundata din cauza depunerilor |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#287
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
din aia am si eu si am dat 7 ron din depozit.am zis sa nu stau cu frica pt cativa lei.alea sunt fara parinti.macar asta cat de cat
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
cristidb |
![]()
Post
#288
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
B31AYZ dar turatia ventilatorului cum e in comparatie cu altele. La mine trage mai mult aer decat elicea de pe pompa de apa de la berlina la 4000 rpm. Nu prea inteleg cum ar putea sa nu faca fata. Poate e bolnav ventilatorul si nu are turatie suficient de mare.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#289
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(cristidb @ 18 Aug 2006, 12:39) B31AYZ dar turatia ventilatorului cum e in comparatie cu altele. La mine trage mai mult aer decat elicea de pe pompa de apa de la berlina la 4000 rpm. Nu prea inteleg cum ar putea sa nu faca fata. Poate e bolnav ventilatorul si nu are turatie suficient de mare. Salut , E posibil sa nu aiba turatie suficienta . Asta numai cineva care are si merge cum trebuie poate sa faca comparatia . Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#290
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Da e posibil ca EV sa nu faca fata .Numai tu poti sa-ti dai seama .In ce priveste problema cu traseu infundat , e putin probabil avand in vedere ca pe clasic nu am nici o problema . Ti-am dat PM . Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
ddf |
![]()
Post
#291
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
Revin pe forum cu noutati
![]() Am montat cele 2 ELV-uri si sunt multumit! Pe caldura asta (37grade) nu a pornit decat primul ELV : cel interior. Cel de-al 2lea ELV nici nu a pornit. Am pus o termocupla cu 2 nivele de temperatura.Fiecare nivel comanda prin intermediul a cate un releu , separat cate un ventilator.Cel cu cadru metalic si 4 pale l-am pus interior iar cel cu cadru de plastic ce uneste toate palele , in exterior. Temperatura creste un pic pana cand acul se suprapune cam jumate cu linia alba a ceasului, apoi scade.Dar, repet al 2lea ELV nici nu a pornit. Ptr a monta termocupla a trebuit sa tai furtunul de jos dintre radiator si pompa si sa intercalez T-ul ce cupru cu termocupla |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#292
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
eu ti-am zis de la inceput ca unul singur face fata nu stiu daca cel de-al doilea o sa il folosesti vreodata
![]() |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
ddf |
![]()
Post
#293
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
QUOTE(Giurisici Fabian @ 19 Aug 2006, 20:14) eu ti-am zis de la inceput ca unul singur face fata nu stiu daca cel de-al doilea o sa il folosesti vreodata ![]() Sincer nu am crezut mai ales ca citisem postul lui B31AYZ si ma cam descumpanisem.Al 2lea ELV era tot de interior deci de aspiratie dar l-am pus asa, adica pe exterior. Daca tot il aveam ... ![]() Am insa o intrebare : ce temperatura este cand acul ajunge la linia alba si se suprapune cam jumate cu ea ? Pana acum cu elicea statea mai in jos de linia alba cam cu 2,3 mm sa ma exprim asa. Sa pun o termocupla de temperatura mai joasa sau sa fac un montaj electronic conform unei scheme vazute pe forum ? Cum recunosc o termocupla de valoare mai scazuta?Ca nici vanzatorul nu stie saracu' ... Se poate arde garnitura de chiulasa ? |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
cristidb |
![]()
Post
#294
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
La ultima linie alba sunt cam 95 de grade. Cu termocupla 82/68 o sa stea cam pe mijloc acul. Daca la iesirea din radiator apa are 80 de grade, in motor va avea cam 85-87, temperatura ideala.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#295
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
am venit de la mare.pai pe autobahn nu merge deloc,de cat cand dau talpa.oricum merita da trebuie si putina manopera pe acasa
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
aly |
![]()
Post
#296
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
Am montat si eu sambata o jucarie de asta si pt cei interesati o sa dau cateva detalii:
-in primul rand masina mea (dacia 1310 TLX-1987) a avut din fabrica montat dar proprietarul dinaintea mea l-a scos nu stiu din ce motive. -cablajul si radiatorul(mic) cu locas pt termocupla le aveam deci misiunea mea a fost mai simpla -pt cei care vor sa-si puna si nu au cablaj sau pt cei care au cablaj dar nu stiu ce si cum vine o sa descriu cum este la mine: in partea dreapta a masinii sunt doua fire care intra in termocontact si anume unul este MASA(culoare neagra cu o dunga rosie), si unul(negru) care se prelungeste pana in partea stanga a masinii(unde este si releul) care se cupleaza la releu; tot pe stanga masinii mai este un fir rosu care este PLUS permanent. Deci la mine termocupla este interpusa pe firul de masa si nu pe plus cum era o schema pe la inceputul acestiu topic(desi nu cred ca are vreo importanta). Ca montaj am procedat astfel: firele din dreapta masinii (cel negru si cel rosu cu negru) se leaga la termocupla, apoi in stanga masinii cel negru se leaga la releu(daca aveti de ala mare negru vine la pinul de la baza acestuia care are un "T" parca in dreptul lui), iar cel rosu se leaga la pinul "+" al releului. Deci in momentul asta pe releu mai sunt doi pini liberi si anume cel de masa care se leaga la minus (eu l-am pus pe alternator), iar langa el mai e un pin(are un"M" parca) la care se leaga plusul de la ventilator; a mai ramas minusul ventilatorului care l-am cuplat si pe el la alternator. In plus fata de aceste cablaje eu m-am montat un beculet care se aprinde cand porneste ventilatorul (am tras un plus de pe plusul ventilatorului-deci cand releul inchide , ventilatorul primeste plus si porneste si tot atunci primeste plus si becul si se aprinde-si bineinteles o masa), iar pt siguranta mi-am montat si un buton care atunci cand e apasat scurtcircuiteaza termocontactul si declanseaza releul(aici asi vrea o parere a celor mai priceputi la electrica daca nu se strica termocupla de la scurtcircuitari repetate). OBSERVATII: Dupa montaj, de sambata pana astazi si mai ales ieri cand la Iasi a fost destul de cald am parcurs vreo 150km din care vreo 60 duminica (prin oras-la pranz), si ventilatorul nu a pornit nici macar odata iar acul nu a depasit orizontala(am termocupla de 88-83grade si termostat de 89 grade). Am resusit sa-l pornesc doar cand am probat montajul si asta abia dupa vreo 5-6 minute de turat (3000-4000ture), la ralanti cand apa se ridicase pe la vreo 90 grade a pornit cca 2-3min si apoi s-a oprit acul ajungand iar la orizontala. Ca o concluzie cred ca de acum si pana la anul prin mai nu o sa pornesca decat foarte foarte rar si de aceea nu cred ca e necesara pastrarea elicii pe pompa de apa si nici punerea de plus dupa contact(aici depinde de termocupla). Scuze pt postul lung si explicatiile mai putin academice dar m-am gandit ca mai sunt printe noi si unii care nu se pricep deloc la electrica(nu ca eu asi fi vreun as), si atunci explicatiile mai pe romaneste i-ar ajuta si pe ei. Revin cu rugamintea la specialisti de a-mi spune daca am facut bine cu butonul care scurtcircuiteaza termocontactul. PS: Inca o intrebare si ati scapat de mine: electroventilatorul meu are un mic joc dar nu stanga-dreapta ci unul inainte-inapoi (adica daca imping si trag de elice are un mic joc ), e normal sau nu? Daca nu e normal nu asi putea sa-l anulez punand o saiba pe rotor(in interior)? |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
StefanT |
![]()
Post
#297
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu are nici o treaba daca "scurtcircuiteaza". Cand se activeaza termocupla, tot un "scurtcircuit" se produce.
Jocul e perfect normal, nu fa greseala sa ii pui vreo saiba. Bafta! |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
aly |
![]()
Post
#298
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
Mersi mult.
|
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#299
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu nu mai merg mai deloc cu dacia.dar cat am mers cu elv pornea putin sub penultima linie alba.asa daca ar fi sa adun cat ar costa ar fi ceva gen 150 de ron:elv.termocupla,antigel si diverse.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
dacis |
![]()
Post
#300
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 20:13 |