Diesel sau benzinara ?
![]() ![]() ![]() |
Diesel sau benzinara ?
adrian_c |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#152
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu văd o problemă în a schimba treptele la 5-6-7000 rpm, atât timp cât nu depășesc viteza legală.
![]() Oricum, nu prea e posibil ce spui mai sus, cu o mașină diesel. ![]() This post has been edited by MAERSK: 3 May 2009, 14:36 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Bine, echivalentul Diesel ar fi 4000-5000 rpm sa spunem.
Sa zicem ca nu este o problema pentru participantii la trafic cat nu depasesti viteza legala, insa nu stiu cat de bine ii este masinii si motorului. |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#154
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ambele sunt în parametrii.
![]() ![]() Un soi de TDI în acțiune acum pe Eurosport. ![]() This post has been edited by MAERSK: 3 May 2009, 14:52 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#155
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
@adrian_c cu dieselul nu am facut liniute sau ceva, nici nu am trecut de 3500rpm. tocmai asta mi-a placut, ca nu era nevoie sa il turez tare..si tragea de la 1500 in sus. x5-ul nu l-am condus eu, dar la cum se auzea si eu as fi mers la fel cu el
![]() daca maine mi-as lua masina tot benzina as lua. dar cand e vorba de performanta raportata la consum dieselul iese castigator orice ati zice.. |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
slider2 |
![]()
Post
#156
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
am si eu o nelamurire, cum puteti spune ca va place dieselul, pentru ca nu e nevoie sa-l turezi foarte mult pentru a obtine puterea maxima, si apoi afirmati ca il turati pana la 4000rpm in depasiri, sau cand mergeti mai sportiv?!?! pai daca la un diesel limitarea este la 5000rpm, la 4000rpm inseamna ca sunteti la 80% din plaja de turatii. e cam acelasi lucru cu 5600rpm la un benzinar cu limitarea la 7000rpm.
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#157
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
dar benzinarul ala incepe sa se miste abea pe la 3500-4000 ...si pe la 6mii si ceva se termina distractia. dieselul trage de la 2000 pana pe la 4500, nu e cam aceeasi plaja de turatie? ca marime..
This post has been edited by ArtVandelay: 3 May 2009, 17:09 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#158
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Depinde de capacitatea cilindrică. 1.4 1.6 trebuie turate, dar de la 2 litri în sus trag destul de bine de pe la 2000 rpm în sus.
La diesel, din experiența mea limitată, aș zice că peste 4000 rpm se cam plafonează. This post has been edited by MAERSK: 3 May 2009, 17:14 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
C@talin |
![]()
Post
#159
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
dar ai turbina cenusa free
![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
slider2 |
![]()
Post
#160
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
QUOTE(ArtVandelay @ 3 May 2009, 17:08) dar benzinarul ala incepe sa se miste abea pe la 3500-4000 ...si pe la 6mii si ceva se termina distractia. dieselul trage de la 2000 pana pe la 4500, nu e cam aceeasi plaja de turatie? ca marime.. pai tot cam aia e. in general 3500rpm e 50% din plaja de turatii a unui benzinar, respectiv pentru diesel 50% e cam 2500rpm. |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(adrian_c @ 2 May 2009, 14:15) QUOTE(adip @ 2 May 2009, 20:30) Cred ca sunt din ce in ce mai putin tarile unde motorina e mai ieftina. Mai peste tot, cu putine exceptii (v. Franta) motorina e mai scumpa. In unele locuri diferenta e atat de mare incat nu o prea simti la buzunar fata de benzina, de unde si singurul avantaj al motorinei (costul combustibilului mai mic pe kilometru) paleste. Si daca nici la pompa nu ma costa mai putin, la ce doamne iarta-ma sa-mi mai iau diesel? Voi n-ati mai alimentat de mult... Ia uitativa la preturi (Petrom, Mol)! Nu mai comparati benzina aia ieftina cu motorina aia scumpa. Motorina "normala" e mai ieftina decit benzina "normala"... ![]() |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 3 May 2009, 16:13) Pai nu vad ce sa cauti la 4000 rpm cu dieselul, si la 6000 rpm cu benzina. Din experienta mea de sofer pot spune ca folosirea corecta (uzura minima si consum rezonabil) a unui motor presupune : benzina : regim de mers intre 2500-3000 rpm (3500 rpm pentru motoarele mai turate), cu schimbari alte treptelor de viteza la 3000-3500 rpm motorina : regim de mers intre 2000-2750 rpm, cu schimbari alte treptelor de viteza la maxim 3000 rpm. Ex. : Solenza 1.4MPi, treapta a V-a, 3200 rpm - aprox. 120 km/h Citroen 1.6HDI, treapta a V-a, 2500 rpm - aprox. 130 km/h This post has been edited by adrian_c: 3 May 2009, 23:33 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
C@talin |
![]()
Post
#163
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
tu esti unu dala de face depasiri cu a 5 -a la 2000 ture ? sa nu cumva sa consume
![]() Stii ce turat e motoru de tico si matiz ? La tico pot sa-ti spun ca iarna sta la 2000 ture la relantiu ![]() Scurt benzina e de turatie si dieseluldar nu duce cat benzina,daca era periculos la turatii de 4000-5000 puneau limitarea electronica la 3000 ture si gata. Am vazut motoare diesel la care proprietarii schimba peste 3000 si nu scot pic de fum fata de alea unde lumea merge cu ele subturat sa consume putin ![]() Se pare ca turatia mare si la diesel ii face chiar bine ![]() This post has been edited by C@talin: 4 May 2009, 00:55 |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
axabrt |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.970 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
de acord cu catalin...chiar fabricantul recomanda 3/4 din viteza maxima a masinii pentru un mers economic.
Ma rog aia vine pe la 120 kmh deci cam 4000 si ceva rpm in a V-a. N-o fi chiar economic, dar eu merg mai economic cu 80 in a IV-a decat in viteza V. |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Preturi la combustibil:
http://www.petrom.com/portal/01/petromcom/..._aid=&swa_tcl=1 Cea mai ieftina benzina: OMV Carrera 95 3,48 ron Cea mai ieftina motorina: Euro Diesel 5 3,29 ron. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
argon |
![]()
Post
#166
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C@talin |
![]()
Post
#167
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
axabrt |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.970 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
Aleg benzina. O fi mai lesinata, dar barem costurile sunt mai mici, la cat merg eu. Pana la urma conteaza mai mult la o masina confortul si siguranta decat motorizarea.
Decat sa ajung cu oasele rupte dar cu masina de 200 de cai, mai bine intreg si cu una de 100 de cai... |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
argon |
![]()
Post
#169
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu stiu de unde scoateti multi prostia ca benzina e mai lesinata....pai pe benzina e masina de curse pe langa similara diesel. Comparati si voi doua motoare similare benzina-diesel, adica turbo, voi comparati un motor benzina aspirat cu unul pe motorina turbo. Noa care e mai lesinat intre un 1,9 benzina(orice producator) si un 1,9 de pe Solenza diesel cu 60 de cai? care are cuplu mai mare, 1,9 benzina, sau 1,9 diesel, care ca fapt divers nu are mai mult de 128 NM?
si exemplele pot continua, care e mai lesinat, 1,5 dci de 65 de cai, sau 1,4 Tsi de la VW de 140 de cai? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#170
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
pai hai sa comparam un dizel cu o benzinara ambele cu acelasi consum...
dupa mine performanta inseamna "ce face pentru cat consuma". si la acelasi consum ai de comparat diesel de 150cp cu benzinara de 100 This post has been edited by ArtVandelay: 4 May 2009, 09:51 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
argon |
![]()
Post
#171
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
aspirate amandoua presupun, ca ai citit postul meu de mai sus. Pentru un diesel aspirat de 150 de cai iti trebuie vreo 4-5000 cc, pentru benzina de 150 de cai nici jumatate, deci care ar consuma mai putin?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
QUOTE(C@talin @ 3 May 2009, 23:51) Nu merg subturat, insa de ce sa chinui motorul sa il urc pana la 4000 rpm (pe cel pe benzina) cand pot sa depasesc frumos si fara sa il ambalez. axabrt, motorina este mai lesinata, noroc cu turbo, am mers cu un Seat Ibiza mai vechi fara turbo si cand plecam de pe loc ma depasea si un melc. ![]() Benzina este pentru senzatii tari cum spun baietii. Tot pentru axabrt, viteza economica la orice masina este 100-110 km/h. La 4000 rpm ai consum foarte mare fata de 3000 rpm (asta la benzina). argon, comparam si noi ce avem benzina neaspirata si diesel aspirat ca din cel clasic nu prea mai gasesti pe masinile noi. |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
slider2 |
![]()
Post
#173
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
QUOTE(C@talin @ 4 May 2009, 00:51) QUOTE(argon @ 4 May 2009, 08:25) pot oarecum sa confirm chestia asta. am un coleg la facultate cu un tico, si iarna cand o porneste si motorul este rece, dupa cum se aude ralantiul nu are 2000rpm, dar nici departe nu este. turometru nu are, dar masina de semnatura in situatia de mai sus, se tureaza singura pe la 1250rpm, iar zgomotul produs de motor atat interior si exterior are un nivel mult mai mic comparat cu cel de tico. deci trag concluzia ca motorul de tico are o turatie de cel putin 1500rpm in situatia data. @adrian_c la 4000rpm pentru diesel, respectiv 6000rpm pentru benzinara, cauti caii putere maximi. in unele situatii ai nevoie de ei. |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#174
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Unde scrie că un motor de turație e chinuit la 4-5000 rpm? Eu când spuneam de 7000 nu mă refeream la un Logan, și nici la mers constant la acea turație. La un motor i-VTEC, există 2 seturi de came, unele pentru economia de carburant, iar celelalte pentru performanță. Japonezul a proiectat motorul astfel încât setul de came sportiv să intre în funcțiune la depășirea turației de 4000 rpm. Motorul este conceput asemenea celor de motocicletă, ce sunt frecvent turate chiar peste 10.000 rpm, fără uzură semnificativă.
Da, pentru un Logan e cam mult 5000 rpm, dar la 4000 eu cred că e ok. This post has been edited by MAERSK: 4 May 2009, 10:40 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#175
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Slider,
Cu C4 1.6HDI, in treapta a V-a, la 2500 rpm am 130 km/h, la 3000 rpm cred (nu am ajuns inca) ca am 150-155 km/h ... sa ma gandesc cat voi avea la 4000 rpm ? |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#176
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Păi cine face depășiri cu treapta a V-a, și la asemenea viteze?
Era vorba de o depășire cu a III-a și eventual a IV-a, duse în 4000 rpm... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#177
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Parerea mea este ca nu ai ce sa cauti la asemenea turatii cu Diesel-ul. In treapta a III-a si a IV-a ajungi la viteze foarte mari la 3000 rpm, dar la 4000 rpm.
Consider ca cel mai important este sa ai reprize bune la turatii joase (intre 2000 si 3000 rpm), reprize pe care Diesel-ul le asigura datorita cuplului mare in raport cu o Benzina neaspirata. La benzinele aspirate totul devine OK, de ex. la 1.4 TSI de 122 CP, ai cuplu de 240Nm intre 1500 si 4000 rpm. |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#178
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Mie 1.4 TSI mi-a dat aceeași impresie precum 1.4 109 CP de la Kia. Valorile alea par să fie doar pe hârtie.
![]() La 1.8 TSI se schimbă situația. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Ov |
![]()
Post
#179
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
banuiesc ca te-ai dat cu tsi-ul de 122cp. Pe ce masina era montat respectivul?
vezi ca mai este 1.4 tsi si de 140 si 170 cp ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#180
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Pe o struțo-cămilă numită Golf Cross. Avea cică 140 CP, și cutie manuală în 6 trepte.
1.4 TSI au scos cu puteri de 122, 140, 150, 160, 170 CP, parcă și vreo 200 CP, cred că nici ei nu mai știu... Bănuiesc că astea sunt cele mai nefiabile motoare ale VW, dar vom vedea... This post has been edited by MAERSK: 4 May 2009, 11:02 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:29 |