DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

14 Pages « < 4 5 6 7 8 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Diesel sau benzinara ?

adrian_c
post 3 May 2009, 14:31
Post #151


Membru actionand in sectorul privat


Group: Members
Posts: 453
Joined: 14 November 04
From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia




QUOTE(ArtVandelay @ 2 May 2009, 18:56)
acum cateva zile m-a dat un prieten cu un X5, 3.0 benzina, timp 0-100 kmh fix cat al passatului tdi pe care l-am condus inainte si nu se compara, ma baga in scaun mult mai tare dizelul. si soferul schimba vitezle la 6000 rpm la x5, pana in 4000 rpm era MOARTA. sa zic si cat era consumul ? happy.gif

se auzea misto motorul ce-i drept  icon_mrgreen.gif
*




QUOTE(MAERSK @ 2 May 2009, 18:59)
Ciudat, ai simțit cum te bagă în scaun un 747? Și nici măcar nu e diesel... smile.gif
*




Ce mi se pare destul de ciudat este ca sunt foarte multi care isi cumpara masini (fie ele pe benzina sau pe motorina) pentru a deveni niste mici Schumacheri, sa schimbe vitezele la 6000-7000 rpm, sa verifice daca ating viteza de 100 km/h in x secunde (ca poate a gresit constructorul), drift-uri, si mai ales sa verifice viteza maxima (asta a devenit chiar lait-motiv pe forumurile auto).

Si apoi sa mai ai incredere sa cumperi masina la mana a doua ! smile.gif

This post has been edited by adrian_c: 3 May 2009, 14:33


--------------------
Dacia Solenza Scala xx.09.2004 - DB-05-xxx
Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 3 May 2009, 14:33
Post #152


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu văd o problemă în a schimba treptele la 5-6-7000 rpm, atât timp cât nu depășesc viteza legală. smile.gif

Oricum, nu prea e posibil ce spui mai sus, cu o mașină diesel. tongue.gif

This post has been edited by MAERSK: 3 May 2009, 14:36


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian_c
post 3 May 2009, 14:41
Post #153


Membru actionand in sectorul privat


Group: Members
Posts: 453
Joined: 14 November 04
From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia




Bine, echivalentul Diesel ar fi 4000-5000 rpm sa spunem.

Sa zicem ca nu este o problema pentru participantii la trafic cat nu depasesti viteza legala, insa nu stiu cat de bine ii este masinii si motorului.


--------------------
Dacia Solenza Scala xx.09.2004 - DB-05-xxx
Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 3 May 2009, 14:44
Post #154


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ambele sunt în parametrii. blush.gif smile.gif

Un soi de TDI în acțiune acum pe Eurosport. smile.gif

This post has been edited by MAERSK: 3 May 2009, 14:52


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 3 May 2009, 14:55
Post #155


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




@adrian_c cu dieselul nu am facut liniute sau ceva, nici nu am trecut de 3500rpm. tocmai asta mi-a placut, ca nu era nevoie sa il turez tare..si tragea de la 1500 in sus. x5-ul nu l-am condus eu, dar la cum se auzea si eu as fi mers la fel cu el blush.gif

daca maine mi-as lua masina tot benzina as lua. dar cand e vorba de performanta raportata la consum dieselul iese castigator orice ati zice..


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 3 May 2009, 17:02
Post #156


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.630
Joined: 15 April 08




am si eu o nelamurire, cum puteti spune ca va place dieselul, pentru ca nu e nevoie sa-l turezi foarte mult pentru a obtine puterea maxima, si apoi afirmati ca il turati pana la 4000rpm in depasiri, sau cand mergeti mai sportiv?!?! pai daca la un diesel limitarea este la 5000rpm, la 4000rpm inseamna ca sunteti la 80% din plaja de turatii. e cam acelasi lucru cu 5600rpm la un benzinar cu limitarea la 7000rpm.


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 3 May 2009, 17:08
Post #157


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




dar benzinarul ala incepe sa se miste abea pe la 3500-4000 ...si pe la 6mii si ceva se termina distractia. dieselul trage de la 2000 pana pe la 4500, nu e cam aceeasi plaja de turatie? ca marime..

This post has been edited by ArtVandelay: 3 May 2009, 17:09


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 3 May 2009, 17:13
Post #158


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Depinde de capacitatea cilindrică. 1.4 1.6 trebuie turate, dar de la 2 litri în sus trag destul de bine de pe la 2000 rpm în sus.

La diesel, din experiența mea limitată, aș zice că peste 4000 rpm se cam plafonează.

This post has been edited by MAERSK: 3 May 2009, 17:14


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 3 May 2009, 17:26
Post #159


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




dar ai turbina cenusa free wub.gif


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 3 May 2009, 19:51
Post #160


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.630
Joined: 15 April 08




QUOTE(ArtVandelay @ 3 May 2009, 17:08)
dar benzinarul ala incepe sa se miste abea pe la 3500-4000 ...si pe la 6mii si ceva se termina distractia. dieselul trage de la 2000 pana pe la 4500, nu e cam aceeasi plaja de turatie? ca marime..
*



pai tot cam aia e. in general 3500rpm e 50% din plaja de turatii a unui benzinar, respectiv pentru diesel 50% e cam 2500rpm.


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 3 May 2009, 23:13
Post #161


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(adrian_c @ 2 May 2009, 14:15)
Deocamdata in Romania toate merg pe dos : motorina mai scumpa decat benzina...
*
QUOTE(adip @ 2 May 2009, 20:30)
Cred ca sunt din ce in ce mai putin tarile unde motorina e mai ieftina. Mai peste tot, cu putine exceptii (v. Franta) motorina e mai scumpa. In unele locuri diferenta e atat de mare incat nu o prea simti la buzunar fata de benzina, de unde si singurul avantaj al motorinei (costul combustibilului mai mic pe kilometru) paleste. Si daca nici la pompa nu ma costa mai putin, la ce doamne iarta-ma sa-mi mai iau diesel?
*
Voi n-ati mai alimentat de mult... Ia uitativa la preturi (Petrom, Mol)! Nu mai comparati benzina aia ieftina cu motorina aia scumpa. Motorina "normala" e mai ieftina decit benzina "normala"... tongue.gif


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian_c
post 3 May 2009, 23:29
Post #162


Membru actionand in sectorul privat


Group: Members
Posts: 453
Joined: 14 November 04
From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia




QUOTE(MAERSK @ 3 May 2009, 16:13)
La diesel, din experiența mea limitată, aș zice că peste 4000 rpm se cam plafonează.
*



Pai nu vad ce sa cauti la 4000 rpm cu dieselul, si la 6000 rpm cu benzina.

Din experienta mea de sofer pot spune ca folosirea corecta (uzura minima si consum rezonabil) a unui motor presupune :

benzina : regim de mers intre 2500-3000 rpm (3500 rpm pentru motoarele mai turate), cu schimbari alte treptelor de viteza la 3000-3500 rpm

motorina : regim de mers intre 2000-2750 rpm, cu schimbari alte treptelor de viteza la maxim 3000 rpm.

Ex. :
Solenza 1.4MPi, treapta a V-a, 3200 rpm - aprox. 120 km/h
Citroen 1.6HDI, treapta a V-a, 2500 rpm - aprox. 130 km/h


This post has been edited by adrian_c: 3 May 2009, 23:33


--------------------
Dacia Solenza Scala xx.09.2004 - DB-05-xxx
Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 4 May 2009, 00:51
Post #163


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




tu esti unu dala de face depasiri cu a 5 -a la 2000 ture ? sa nu cumva sa consume smile.gif .
Stii ce turat e motoru de tico si matiz ?
La tico pot sa-ti spun ca iarna sta la 2000 ture la relantiu wink.gif

Scurt benzina e de turatie si dieseluldar nu duce cat benzina,daca era periculos la turatii de 4000-5000 puneau limitarea electronica la 3000 ture si gata.
Am vazut motoare diesel la care proprietarii schimba peste 3000 si nu scot pic de fum fata de alea unde lumea merge cu ele subturat sa consume putin tongue.gif .
Se pare ca turatia mare si la diesel ii face chiar bine wink.gif

This post has been edited by C@talin: 4 May 2009, 00:55


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 4 May 2009, 07:31
Post #164


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.970
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




de acord cu catalin...chiar fabricantul recomanda 3/4 din viteza maxima a masinii pentru un mers economic.
Ma rog aia vine pe la 120 kmh deci cam 4000 si ceva rpm in a V-a.
N-o fi chiar economic, dar eu merg mai economic cu 80 in a IV-a decat in viteza V.


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 4 May 2009, 07:45
Post #165


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Preturi la combustibil:

http://www.petrom.com/portal/01/petromcom/..._aid=&swa_tcl=1

Cea mai ieftina benzina: OMV Carrera 95 3,48 ron
Cea mai ieftina motorina: Euro Diesel 5 3,29 ron.




--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 May 2009, 08:25
Post #166


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(C@talin @ 4 May 2009, 00:51)
La tico pot sa-ti spun ca iarna sta la 2000 ture la relantiu wink.gif
*




mai da-l naibii, doar nu e lensaru' lu draivarics..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 4 May 2009, 08:59
Post #167


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




biggrin.gif laugh.gif


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 4 May 2009, 09:10
Post #168


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.970
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




Aleg benzina. O fi mai lesinata, dar barem costurile sunt mai mici, la cat merg eu. Pana la urma conteaza mai mult la o masina confortul si siguranta decat motorizarea.
Decat sa ajung cu oasele rupte dar cu masina de 200 de cai, mai bine intreg si cu una de 100 de cai...


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 May 2009, 09:45
Post #169


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu stiu de unde scoateti multi prostia ca benzina e mai lesinata....pai pe benzina e masina de curse pe langa similara diesel. Comparati si voi doua motoare similare benzina-diesel, adica turbo, voi comparati un motor benzina aspirat cu unul pe motorina turbo. Noa care e mai lesinat intre un 1,9 benzina(orice producator) si un 1,9 de pe Solenza diesel cu 60 de cai? care are cuplu mai mare, 1,9 benzina, sau 1,9 diesel, care ca fapt divers nu are mai mult de 128 NM?


si exemplele pot continua, care e mai lesinat, 1,5 dci de 65 de cai, sau 1,4 Tsi de la VW de 140 de cai?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 4 May 2009, 09:49
Post #170


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




pai hai sa comparam un dizel cu o benzinara ambele cu acelasi consum...
dupa mine performanta inseamna "ce face pentru cat consuma". si la acelasi consum ai de comparat diesel de 150cp cu benzinara de 100

This post has been edited by ArtVandelay: 4 May 2009, 09:51


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 May 2009, 09:52
Post #171


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




aspirate amandoua presupun, ca ai citit postul meu de mai sus. Pentru un diesel aspirat de 150 de cai iti trebuie vreo 4-5000 cc, pentru benzina de 150 de cai nici jumatate, deci care ar consuma mai putin?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian_c
post 4 May 2009, 10:22
Post #172


Membru actionand in sectorul privat


Group: Members
Posts: 453
Joined: 14 November 04
From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia




QUOTE(C@talin @ 3 May 2009, 23:51)
tu esti unu dala de face depasiri cu a 5 -a la 2000 ture ? sa nu cumva sa consume smile.gif .
*



Nu merg subturat, insa de ce sa chinui motorul sa il urc pana la 4000 rpm (pe cel pe benzina) cand pot sa depasesc frumos si fara sa il ambalez.

axabrt, motorina este mai lesinata, noroc cu turbo, am mers cu un Seat Ibiza mai vechi fara turbo si cand plecam de pe loc ma depasea si un melc. smile.gif
Benzina este pentru senzatii tari cum spun baietii.

Tot pentru axabrt, viteza economica la orice masina este 100-110 km/h. La 4000 rpm ai consum foarte mare fata de 3000 rpm (asta la benzina).

argon, comparam si noi ce avem benzina neaspirata si diesel aspirat ca din cel clasic nu prea mai gasesti pe masinile noi.




--------------------
Dacia Solenza Scala xx.09.2004 - DB-05-xxx
Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 4 May 2009, 10:26
Post #173


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.630
Joined: 15 April 08




QUOTE(C@talin @ 4 May 2009, 00:51)
La tico pot sa-ti spun ca iarna sta la 2000 ture la relantiu wink.gif
*




QUOTE(argon @ 4 May 2009, 08:25)
mai da-l naibii, doar nu e lensaru' lu draivarics..
*



pot oarecum sa confirm chestia asta. am un coleg la facultate cu un tico, si iarna cand o porneste si motorul este rece, dupa cum se aude ralantiul nu are 2000rpm, dar nici departe nu este. turometru nu are, dar masina de semnatura in situatia de mai sus, se tureaza singura pe la 1250rpm, iar zgomotul produs de motor atat interior si exterior are un nivel mult mai mic comparat cu cel de tico. deci trag concluzia ca motorul de tico are o turatie de cel putin 1500rpm in situatia data.

@adrian_c la 4000rpm pentru diesel, respectiv 6000rpm pentru benzinara, cauti caii putere maximi. in unele situatii ai nevoie de ei.


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 4 May 2009, 10:28
Post #174


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Unde scrie că un motor de turație e chinuit la 4-5000 rpm? Eu când spuneam de 7000 nu mă refeream la un Logan, și nici la mers constant la acea turație. La un motor i-VTEC, există 2 seturi de came, unele pentru economia de carburant, iar celelalte pentru performanță. Japonezul a proiectat motorul astfel încât setul de came sportiv să intre în funcțiune la depășirea turației de 4000 rpm. Motorul este conceput asemenea celor de motocicletă, ce sunt frecvent turate chiar peste 10.000 rpm, fără uzură semnificativă.

Da, pentru un Logan e cam mult 5000 rpm, dar la 4000 eu cred că e ok.

This post has been edited by MAERSK: 4 May 2009, 10:40


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian_c
post 4 May 2009, 10:34
Post #175


Membru actionand in sectorul privat


Group: Members
Posts: 453
Joined: 14 November 04
From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia




Slider,

Cu C4 1.6HDI, in treapta a V-a, la 2500 rpm am 130 km/h, la 3000 rpm cred (nu am ajuns inca) ca am 150-155 km/h ... sa ma gandesc cat voi avea la 4000 rpm ?


--------------------
Dacia Solenza Scala xx.09.2004 - DB-05-xxx
Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 4 May 2009, 10:36
Post #176


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Păi cine face depășiri cu treapta a V-a, și la asemenea viteze?

Era vorba de o depășire cu a III-a și eventual a IV-a, duse în 4000 rpm...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian_c
post 4 May 2009, 10:48
Post #177


Membru actionand in sectorul privat


Group: Members
Posts: 453
Joined: 14 November 04
From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia




Parerea mea este ca nu ai ce sa cauti la asemenea turatii cu Diesel-ul. In treapta a III-a si a IV-a ajungi la viteze foarte mari la 3000 rpm, dar la 4000 rpm.

Consider ca cel mai important este sa ai reprize bune la turatii joase (intre 2000 si 3000 rpm), reprize pe care Diesel-ul le asigura datorita cuplului mare in raport cu o Benzina neaspirata.

La benzinele aspirate totul devine OK, de ex. la 1.4 TSI de 122 CP, ai cuplu de 240Nm intre 1500 si 4000 rpm.


--------------------
Dacia Solenza Scala xx.09.2004 - DB-05-xxx
Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 4 May 2009, 10:50
Post #178


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Mie 1.4 TSI mi-a dat aceeași impresie precum 1.4 109 CP de la Kia. Valorile alea par să fie doar pe hârtie. smile.gif

La 1.8 TSI se schimbă situația.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 4 May 2009, 10:55
Post #179


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




banuiesc ca te-ai dat cu tsi-ul de 122cp. Pe ce masina era montat respectivul?

vezi ca mai este 1.4 tsi si de 140 si 170 cp wink.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 4 May 2009, 10:59
Post #180


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Pe o struțo-cămilă numită Golf Cross. Avea cică 140 CP, și cutie manuală în 6 trepte.

1.4 TSI au scos cu puteri de 122, 140, 150, 160, 170 CP, parcă și vreo 200 CP, cred că nici ei nu mai știu...

Bănuiesc că astea sunt cele mai nefiabile motoare ale VW, dar vom vedea...

This post has been edited by MAERSK: 4 May 2009, 11:02


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
14 Pages « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:29
Forum Renault