Aer conditionat zgomotos, functionare zgomotoasa = problema ?
![]() ![]() ![]() |
Aer conditionat zgomotos, functionare zgomotoasa = problema ?
pctelnet |
![]()
Post
#331
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 29 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
break
- b 28 ksz
|
|||
catalin1paul |
![]()
Post
#332
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 5 January 05 From: Bucuresti ![]() |
O constatare facuta dupa cateva zile de studiu...
La servici parchez masina perpendicular pe bordura(in spic), in momentul in care parchez cu fata suspendata pe bordura, zgomotul de motoreta apare imediat ce pornesc A/C-ul. Cand parchez cu spatele pe bodura zgomotul apare dupa 10-15min de functionare ![]() ![]() |
--------------------
Logan
Laureat 1.4
- B12XXX Sa nu uitam!!! "TRAIM IN ROMANIA"
|
|
3ldiablo |
![]()
Post
#333
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 21 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Duke, e interzisa reclama pe forum? da un indiciu cu service-ul ala unde ti-a schimbat tie tot! si nu cumva e acelasi compresor si aceleasi piese? cat o sa dureze mersul asta silentios al lor?
si mie mi-au zis la fel cand mi-am facut programarea. "Asa fac toate" problema e ca la mine nu a facut asa pana acum! cand e mai racoare afara nu e asa zgomotos, mergi lejer cu masina! si iar intreb! lipsa uleiului reprezinta o defectiune sau asa a venit din fabrica? si mersul asta fara ulei suficient eu stiu ca dauneaza. |
--------------------
- Dacia Logan
Ambition
2005- -Powered by Ground Zero-
|
|
coxmobil |
![]()
Post
#334
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 21 June 06 From: Targu Mures ![]() |
am si eu un motor de mobra pe post de compresor
![]() ar trebui sa se livreze la modelele cu aer conditionat ca dotare standard si casti antifonice pentru zilele calduroase de vara ![]() This post has been edited by coxmobil: 29 Jun 2006, 09:18 |
--------------------
DACIA LOGAN
LAUREATE 1.4 MPI
decembrie 2005
- MS 07 HHK
|
|
Lostboy |
![]()
Post
#335
|
![]() Finding my way! Group: Members Posts: 3.261 Joined: 17 May 06 ![]() |
Am fost la service sa vad cand o schimbe compresorul, compresor care cei de la service au zis ca trebuie schimbat pt ca nu este normal sa faca asa. Si surpriza!! Au discutat cu cei de la Dacia si aia le-au spus ca este normal sa faca asa. Am crezut ca innebunesc. Dupa asta alta problema: cum acceleram putin - maxim 2000-2300 de ture - AC se oprea, dupa care atunci cand lasam acceleratia pornea si ma tinea asa continuu. Am fost la ei - la service - si vad ca nu mai face, dar cu zgomotul este la fel. Eu cred ca ne aburesc pana ies din garantie si dupa aia le schimba imediat. Nu mai stiu ce sa fac. Ma gandeam sa trimit un mail celor da le VC sa vedem ce zic. Nu vreau sa aduc in discutie OPC-ul dar daca nu se rezolva discutam si altfel. Dati-mi un sfat va rog!!!!
|
--------------------
.
.
.
|
|
vijelie |
![]()
Post
#336
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cere-le in scris alora de la servis ca tb schimbat compresorul.
Nu e treaba ta ca servis discuta cu "cei de la Dacia". |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
klaus |
![]()
Post
#337
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Exista o nota tehnica la Solenza care trateaza exact problema cu zgomotul compresorului (nt 9006A) care zice:
QUOTE(nt9006A) Prezenta notă tehnică tratează modul de rezolvare a incidentului “zgomot în funcționare compresor” la automobilele Dacia Solenza echipate cu instalație de aer condiționat la care se reclamă acest incident. DESCRIEREA OPERAȚIEI Se aduce automobilul în postul de lucru. Se pornește motorul și instalația de aer condiționat. Se crește turația motorului peste 1500 - 1800 rot/min. Se verifică existența zgomotului produs de compresor (zgomot de frecvență joasă ce crește odată cu creșterea turației peste 1500 - 1800 rot/min) Dacă incidentul “zgomot compresor” se confirmă atunci se procedează în continuare astfel: 1) Se verifică dacă există pierderi de agent refrigerant (se reface etanșeitatea circuitului dacă este necesar), 2) Se realizează golirea circuitului de aer condiționat cu ajutorul stației de golire - umplere respectând instrucțiunile de utilizare a acesteia. 3) Se verifică cantitatea de ulei existentă în compresor astfel: - se demontează compresorul conform tehnologiei descrise în Manualul de Reparație cap. 62 “Aer condiționat”. - se demontează bușonul de umplere cu ulei al compresorului. - se recuperează uleiul din compresor. - se reface plinul cu ulei al compresorului introducând în acesta 120 cm3 ulei compresor SP 10. - se remontează bușonul de umplere al compresorului (se strânge la cuplu de 1 daNm). - se remontează compresorul conform tehnologiei descrise în Manualul de Reparație cap. 62 “Aer condiționat”. 4) Se realizează umplerea circuitului de aer condiționat respectând cu strictețe instrucțiunile de utilizare a stației, tipul și cantitățile de refrigerant și ulei compresor recomandate de producător. 5) Se verifică etanșeitatea instalației de aer condiționat, 6) Se pornește motorul și instalația de aer condiționat și se verifică dacă mai există zgomotul produs de compresor detectat inițial. Dacă zgomotul persistă atunci se va înlocui compresorul conform tehnologiei descrise în Manualul de Reparație cap.62 “Aer condiționat”. Vă reamintim tipul și cantitățile de agent refrigerant și ulei compresor recomandate de producător: Refrigerant: HFC 134a; cantitate: 0,600 kg Ulei compresor: SP 10; cantitate circuit: 135 cm3 NOTA Clienții vor fi informați în legătură cu recomandarea de pornire frecventă a instalației de aer condiționat (în special în perioada de iarnă) pentru a evita uzura prematură a rulmenților compresorului, ce determină ulterior funcționarea cu zgomot a compresorului. Acest lucru este precizat în Instrucțiunile de Utilizare a automobilului. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ulysse |
![]()
Post
#338
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 18 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Cand m-am prezentat la service pentru zbarnaitul AC in turatie peste 2500 credeam ca mi se va replica ``asa fac toate- zgomot normal``. Au ridicat masina pe elevator, au cautat sa stranga suruburi de zor dar n-au avut ce ca erau stranse si au reincarcat insatatia de AC cu ulei si agent de racire. Ulei a avut cam putin, cred. S-a contatat ca zbarnaitul persista. Concluzia? compresor cu bube, constatarea definitiva nu o face decat specialistul de la Pitesti. Astept acum sa fiu contactat pentru chemarea la service.Personalul de la service? jos palaria. Zgomotul este in continuare de table intrate in rezonanta.
|
--------------------
dacia
logan
prestige 2010
- B xx zz
|
|
ICET |
![]()
Post
#339
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Deci daca se citeste cu atentie ce a atasat Klaus se observa ca pentru a verifica nivelul de ulei din compresor,e necesar demontarea acestuia! Sincer nu as vede de ar schimba Dacia compresoare pe banda rulanta cand e normal sa faca un zgomot in conditii de temperaturi mari(peste 30*C in mediu ambiant).Daca se schimba compresorul si tot asa face,care e concluzia?Un compresor fara ulei sau cu ulei putin nu functioneaza mult,se va cala foarte repede si nu cred eu ca cei de la Sanden uita sa puna ulei cat trebuie. In mod normal ar trebui o cantitate ceva mai mica de freon in instalatie si izolate tevile de aspiratie si refulare.In situatia asta ar trebui sa mai faca zgomot doar la pornire pentru 2-3 minute,pana se egalizeaza presiunea,Dar numai in conditii de temperaturi mari. AAAA,si inca ceva:daca ar fi fost mai bine izolat fonic nu ar mai fi auzit asa tare lumea acel zgomot ![]() |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
diesel |
![]()
Post
#340
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 20 May 04 From: Galati ![]() |
La Clio nu se aude nika. E alt compresor cumva?
|
-------------------- Clio Symbol Alizee 1,5dci -VANDUT :))
Logan 1.4 MPI Laureate / Alb Artika, mai 2005 |
|
ICET |
![]()
Post
#341
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Cumva e dci Clio?
Nici eu nu am auzit la loganul Dci.Oare de ce? This post has been edited by ICET: 29 Jun 2006, 22:25 |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
vsebas |
![]()
Post
#342
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
Intrebare de baraj pentru cei cu zgomotul: unde auziti zgomotul in habitaclu sau la motor ?
Intreb pentru ca atunci cand ascult la motor parca nu se aude ( nici la relanti nici cu motoru turat), iar in habitaclu la turatii 2300rmp -> 2800rpm si uneori si 3500rpm se aude ca o mobra. La service am fost si au zis ca merge normal ( ca nu facea nici un zgomot atunci). Au zis sa revin cand pot sa demonstrez zgomotul ( adica sa vin cu ea cand face zgomot fara programare). |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#343
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(ICET @ 29 Jun 2006, 22:02) [...] In mod normal ar trebui o cantitate ceva mai mica de freon in instalatie si izolate tevile de aspiratie si refulare.In situatia asta ar trebui sa mai faca zgomot doar la pornire pentru 2-3 minute,pana se egalizeaza presiunea,Dar numai in conditii de temperaturi mari. [...] Fix in situatia asta sunt eu. Prima pornire din zi e zgomotoasa dupa care lucrurile se calmeaza. Cred ca m-am mai linistit si n-o sa ma grabesc cu masina la service. O mai las asa sa vad ce se mai intampla. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
lapescuit |
![]()
Post
#344
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 6 December 04 From: Timisoara ![]() |
la mine face ca drujba si la ralanti.
fost in service, recuperat gaze si ulei , bagat la loc tot ce a fost si nimic in plus sau minus, trimis acasa, trotineta functioneaza la fel. din spusele mecanicului(pt ca nu am la mana nimic scris) ar fi fost p-acolo 600freon si 50ulei. prea e ca la carte(solenta)...la logan erau alte valori in carte dar n-am avut cu cine vorbi. totusi eu am logan nu solenta ![]() urmeaza tel la VC. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate - 1.4 MPI
- .
|
|
Lostboy |
![]()
Post
#345
|
![]() Finding my way! Group: Members Posts: 3.261 Joined: 17 May 06 ![]() |
Zgomotul se aude in habitaclu si doar la 2500-3500 de ture. La relanti nimic.
|
--------------------
.
.
.
|
|
VeNoM386 |
![]()
Post
#346
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Citroen
C4
Champion 2007
|
|
Lostboy |
![]()
Post
#347
|
![]() Finding my way! Group: Members Posts: 3.261 Joined: 17 May 06 ![]() |
Exact. Cand este cald >30 grade C. Dimineata cand sunt 18-20 grade C nu face deloc dar cand plec de la servici - 16:30 - dupa vreo 15 minute incepe sa faca. Am citit ca a spus Klaus ca nivelul freonului din instalatia de AC de 840 g este cel car eprovoaca acel zgomot - 750 g ar fi indicat. Nu stiu daca ar fi de acord cei de la service sau daca se pooate pierde garantia la AC. A incercat cineva chestia asta?
|
--------------------
.
.
.
|
|
catalin1paul |
![]()
Post
#348
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 5 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Curiozitate....
Din cei care au iesit cu masinile din garantie, a ajuns cineva in service cu problemele aste? Sunt curios daca mecanicii reactioneaza la fel,....("asa face toate")... |
--------------------
Logan
Laureat 1.4
- B12XXX Sa nu uitam!!! "TRAIM IN ROMANIA"
|
|
Duke |
![]()
Post
#349
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 20 December 04 ![]() |
QUOTE(3ldiablo @ 29 Jun 2006, 09:33) Duke, e interzisa reclama pe forum? da un indiciu cu service-ul ala unde ti-a schimbat tie tot! si nu cumva e acelasi compresor si aceleasi piese? cat o sa dureze mersul asta silentios al lor? si mie mi-au zis la fel cand mi-am facut programarea. "Asa fac toate" problema e ca la mine nu a facut asa pana acum! cand e mai racoare afara nu e asa zgomotos, mergi lejer cu masina! si iar intreb! lipsa uleiului reprezinta o defectiune sau asa a venit din fabrica? si mersul asta fara ulei suficient eu stiu ca dauneaza. Salut! Scuze, era vorba de schimbarea compresorului si nu a intregului sistem. Pai hai sa-ti spun cum am procedat. Dupa ce am fost la Meridian si Dacoserv (unde mi-au zis jegosuii comunisti ca "asa face toate" si imi pierdusem practic orice speranta ca voi rezolva vreodata acel zgomot de drujba, am facut o ultima incercare la service Cobalcescu! Am facut programare, m-am dus cu masina, s-au uitat baietii la ea timp de vreo doua ore dupa care mi-au zis ca nu are nimic. "Ba are" am zis eu, "si mai ales cand e foarte cald afara. Au bagat-o din nou in service si dupa vreo juma' de ora mi-au dat dreptate! Au zis ca-mi lasa factura deschisa si-mi fac un raport la Dacia, urmand sa vina baietii de acolo sa se uite la ea. Am primit asigurari ca voi avea un rasp in max o sapt-doua. Inytr-adevar s-au tinut de cuvant si in circa 2 sapt m-au sunat sa-mi spuna, surpriza, ca mi-a venit compresorul si savin cu mas sa mi-l schimbe. Zis si facut. A doua zi dim am mers in service, am last masina acolo toata ziua, iar seara am luat-o cu compresorul schimbat. Pentru prima oara n-am dat niciun fel de spaga! De altfel, aia nici nu te lasa sa intri sa vezi ce-ti fac la masina, lucru care m-a deranjat putin, tr sa recunosc! Ideea e ca A DISPARUT IN SFARSIT ZGOMOTUL DE DRUJBA Acum pot sa plec linistit in Grecia cu prietenii! Bafta la schimbat de compresoare! |
--------------------
Logan
1,6 MPI Ambition
- OT-04-DUk
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#350
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(ICET @ 29 Jun 2006, 23:24) ICET, oare diferenta de turatie intre un diesel si un benzinar se pune ? La cat se schimba treapta la un dCi ? 2000rpm cumva ? Ca pe la 2000rpm/benzinar apare zgomotul.PS. Nu stiu cat este raportul de demultiplicare/multiplicare la role. Nu am cautat inca date . . . |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
3ldiablo |
![]()
Post
#351
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 21 December 05 From: Bucuresti ![]() |
deci se pare ca autocobalcescu sunt seriosi! acolo ma duc si eu mereu& nu am avut nici o problema! saptamana viitoare am si eu programare, o sa va anunt cum se solutioneaza
|
--------------------
- Dacia Logan
Ambition
2005- -Powered by Ground Zero-
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#352
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Io zic ca nu o sa iti schimbe compresorul.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
pgpdesign |
![]()
Post
#353
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 28 July 05 From: Șimleu Silvaniei ![]() |
La 16500 km fix a inceput si compresorul meu sa faca la fel. Zgomotul creste odata cu cresterea turatiei motorului - ai impresia ca urmeaza sa decoleze masina. Interesant este ca nu face asa tot timpul: cateodata daca opresc AC si-l pornesc din nou nu se mai aude.
As merge la service dar - parca vad - acolo nu o sa se manifeste deloc. ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Duster
1.5 4WD
2012
- B 102 DOT
|
|
pctelnet |
![]() ![]()
Post
#354
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 29 May 05 ![]() |
am ajuns la o concluzie din gresala, ma terorizat sgomotul toata ziua si din gresala i am dat de cap
am mers 35 km prin bucuresti cu mai multe opriri si porniri, neoprind a/c, zgomotul persista, am ajuns la o locatie, am oprit cu 30 secunde inainte a/c ul, am stat 3 minute acolo dupa care am pornit masina sa plec, am lasat motorul sa mearga la relanti 1 minut cu ventilatia pornita dupa care am pornit a/c si spre surprinderea mea nu mai facea galadie deloc, am facut testul asta de 3 ori si a raspuns asteptarilor de mentionat ca daca-l opream in timp ce mergeam cu masina si-l porneam dupa un timp facea ca drujba , sper ca si la voi sa tina chestia asta |
--------------------
dacia
break
- b 28 ksz
|
|
Mich@el |
![]()
Post
#355
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
bion |
![]()
Post
#356
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
bogdy33 |
![]()
Post
#357
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 31 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Astazi am facut si eu o vizita la Dacoserv datorita zgomotului produs de compresorul de AC. Dupa o proba facuta cu masina de inginerul de la garantii nu am ajuns la nici un rezultat. Mi-a spus ca aproximativ 80% din masinile pe care le-a avut la garantii in ultimele zile au fost cu aceeasi problema si ca nu au ce sa faca. Mi-a explicat ca motorul este prea slab din punct de vedere al puterii dezvoltate si sa fiu bucuros ca am motor de 1.6
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN AMBITION
- B-07-xxx
|
|
maidanezu |
![]()
Post
#358
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 9 June 06 ![]() |
vreau si eu sa stiu la cati km va aparut problema ca eu o am din septembrie 2004 am 23000 si nu am umblat deloc la masian si de ac sunt multumit nu face zgomot doar ca parca nu mai raceste asa tare ar trebuii sa ma ingrijorez
|
--------------------
xxx
xxx
xxx
- zzzzzzz
|
|
bogdy33 |
![]()
Post
#359
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 31 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am masina din martie 2005 si abia saptamna aceasta am sesizat acesta problema. Ce m-a deranjat mai tare nu a fost zgomotul produs de AC, ci faptul ca motorul nu mai avea putere.
|
--------------------
DACIA
LOGAN AMBITION
- B-07-xxx
|
|
gdan12 |
![]()
Post
#360
|
mr Group: Members Posts: 42 Joined: 23 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Am avut si eu problema cu aerul conditionat zgomotos. Prima data am fost la Dacoserv. Dupa ce am dat o tura cu masina impreuna cu inginerul de la garantie, mi-a spus ca stie de problema, dar ca nu poate rezolva. Cind i-am zis ca este prea mult freon in instalatie, a zis ca nu poate sa fie prea mult, ca altfel aerul s-ar opri singur. Mi-a zis ca este si din cauza insonorizarii slabute, de aceea am impresia ca aerul conditionat este asa zgomotos. Omul mi-a servit aceeasi placa probabil, ca sa scape mai repede de lume. Propun ca toti cei care am fost pe la el si ne-a aburit sa trimitem mail la Vocea Clientului. Poate ii face un "discount" la salariu si revine la sentimente mai bune cu clientii. Pacat, ca strica imaginea service-ului, iar unii isi fac treaba cu raspundere.
Pina la urma am rezolvat la Meridian Vest. Am facut o programare la telefon cu 2 zile inainte. Aveam freon cam 800 si ceva, iar ulei 50 ml. Am vazut ca mi-a pus tot aceeasi cantitate de ulei. Cit trebuie sa fie de fapt ? Oricum, acuma nu mai face nici un fel de zgomot, si masina trage mult mai bine cu aerul conditionat pornit si raceste bine. In schimb, la Meridian incearca sa iti factureze cite ceva, daca se poate. In cartea de garantie scri e ca freonul nu este acoperit de garantie, dar in carnetul de intretinere zice ca se schimba la 90.000 km sau la 4 ani. Intrebarea e daca in perioada de garantie cine suporta completarea cu freon ? De la Vocea Clientului, .... inca mai astept raspuns la mail ..... |
--------------------
DACIA
LOGAN
2005, 1.4 LAUREATE
- -
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 23:24 |