Aer conditionat zgomotos, functionare zgomotoasa = problema ?
![]() ![]() ![]() |
Aer conditionat zgomotos, functionare zgomotoasa = problema ?
DFA |
![]()
Post
#421
|
||
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
|
||
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|||
petronel |
![]()
Post
#422
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 4 June 05 ![]() |
VC:
"Referitor la sesizarea dumneavoastra va comunicam urmatoarele: > Zgomotul instalatiei de aer conditionat este un zgomot functional > si nu > reprezinta un defect. > In principiu zgomotul este proportional cu turatia motorului." In perioada caniculara ( cu doua saptamani in urma) am simtit zgomotul de care vorbim. Am sunat la IPSO si mi-au zis ca e un zgomot normal pentru perioada verii. M-au programat peste 14 zile la un examen al instalatiei A/C, dupa ce am insistat am fost reprogramat in patru zile. Intamplator, incepand cu a doua zi s-a innorat, temperatura a scazut sub 29 grade. Am fost la service dar nu se mai auzea zgomot. Ce m-a surprins a fost faptul ca desi m-au avertizat ca o sa-mi verifice uleiul si freonul nu au facut acest lucru. Ma face sa cred ca este un lucru deja cunoscut care nu tine de cantitatea de ulei/freon ci fie de proasta calitate a compresorului, fie de proasta configuratie a sistemului. Btw, este identica ( dimensiuni exacte) cu cea de Renault? This post has been edited by petronel: 14 Jul 2006, 21:59 |
--------------------
Dacia Logan
Ambition
- B-..-...
|
|
ICET |
![]()
Post
#423
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(3ldiablo @ 14 Jul 2006, 16:25) daca Doamne fereste porneste si ventilatorul, poti sa mergi linistit, sa nu mai urci peste 2000 rpm! acum ce nu pricep eu, este ce legatura are electroventilatorul cu copresorul si cu turatia motorului! in conditiile in care freonul nu prea se consuma? (mi-a confirmat acest lucru un prieten care a lucrat in domeniu) Pai prietenul ala al tau ar fi trebuit sa-ti explice ca acel compresor nu porneste daca nu se invarte si ventilatorul. In mod normal)dupa lege)daca se constata ca ingredientele(ulei/freon)sunt in cantitate normala,se considera ca defectul e nefondat,deci se plateste.Dar daca acele cantitati sunt peste sau sub limita,se considera ca fiind defect de fabricatie sau defect aparut ulterior(depinde de caz)si nu se plateste. |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
3ldiablo |
![]()
Post
#424
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 21 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu care este adevarul despre mersul simultan al compresorului si al electroventilatorului. cert este ca electroventilatorul este electric si nu inteleg de ce cand porneste el pe treapta a doua (pentru ca nu merge mereu, asta e sigur) compresorul face acel zgomot insuportabil!
Nu se plateste doar in cazul in care se descopera ca sistemul nu este etans! Acest fapt este considerat defect si este acoperit de garantie. |
--------------------
- Dacia Logan
Ambition
2005- -Powered by Ground Zero-
|
|
florinvfd |
![]()
Post
#425
|
![]() florinvfd Group: Members Posts: 163 Joined: 4 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Zomotul ca de motoras electric ce se aude de la motor si este proportional cu turatia (atunci cand e pornit AC) il am si eu...
![]() Vad ca vocea clientului a raspuns cuiva ca este normal. Cam ciudat...pt ca la inceput nu facea asa. In sfarsit..atat timp cat nu e insuportabil il las asa daca ei au zis ca 'asa face toate'. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 MPI
2006, Laureate bunul simt e cea mai buna regula de circulatie!
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#426
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Mai bine te duci si il rezolvi daca esti in garantie. Nici mie nu mi-a facut decat la temp. exterioare peste 32 grade, dar atunci facea urat de tot. La mine s-a rezolvat problema completand cu ulei (cel putin asa au zis ei). Acum nu mai face, dar parca nici nu a mai fost afara peste 32 grade ... se anunta sapt. asta
![]() Oricum ATENTIE: Mie mi-au luat 800.000 si ceva pentru manopera si completare ulei. "Da Doamne romanului mintea ai' de pe urma". E un topic "lipicios" in ceea ce priveste legislatia: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=39207 Daca ai nevoie ori de freon ori de ulei exista 2 cazuri: - ai avut scapari datorita unei defectiuni a sistemului deci se rezolva pe garantie - 0 lei piese (inclusiv ulei/freon) 0 lei manopera; - nu ai avut scapari dar nu a fost incarcata instalatia bine din fabrica ceea ce inseamna ca nu functioneaza in parametrii normali, deci sistemul trebuie sa functioneze in parametrii normali (fara zgomote!) si se aduce la acesti parametrii tot pe garantie, adica 0 lei piese (inclusiv ulei/freon) 0 lei manopera. Sper ca am inteles problema asta bine pana la urma. Daca nu, poate ma corecteaza cineva. NU TE LASA ABURIT. FII TARE si razbuna-ne si pe noi cei care am dat bani din necunostinta de cauza. Sa ne anunti cum ai rezolvat problema. |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
florinvfd |
![]()
Post
#427
|
![]() florinvfd Group: Members Posts: 163 Joined: 4 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Adrian78 @ 17 Jul 2006, 23:11) Mai bine te duci si il rezolvi daca esti in garantie. ... NU TE LASA ABURIT. FII TARE si razbuna-ne si pe noi cei care am dat bani din necunostinta de cauza. Sa ne anunti cum ai rezolvat problema. E in garantie si o sa ma duc.. Daca incearca sa ma abureasca cu ceva ii pun sa imi dea scris ca asa trebuie sa se auda.. Cei de la Dacia Pitesti au incercat sa ma abureasca cu turometrul..cand a fost schimbat pt a 3-a oara (ma luau cu d-alea ca "va deranjeaza asa tare?" "face un zgomot la un nivel acceptabil", etc... ) dar au renuntat sa ma convinga dupa ce au vazut ca nu am de gand sa accept.. Era chiar culmea sa accept un defect pe motiv ca nu derajeaza 'prea tare' |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 MPI
2006, Laureate bunul simt e cea mai buna regula de circulatie!
|
|
Tweak |
![]()
Post
#428
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 18 July 06 ![]() |
si la mine a inceput sa bazaie a/c... indiferent de temperatura de afara si numai cand accelerez (daca las masina pe loc cu a/c pornit merge normal). ciudat e ca pana acum (am masina de 1 luna) nu s-a mai auzit niciodata... si am mers cu a/c pornit tot timpul din prima zi pana acum.
ma gandesc daca merita sa ma duc cu ea acum la meridian sau daca sa astept inca 3-4 luni cand ma duc oricum la revizie... din ce ati zis voi pe aici pare sa fie un zgomot "normal" dar... |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2007
|
|
Costy_clipcea |
![]()
Post
#429
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 19 January 06 ![]() |
La mine se auzea AC`ul intr-un mod insuportabil (drujba) cand am fost la revizie le-am spus ca face un zgomot foarte tare si urat, ei au inceput ca asa trebuie sa faca, dar pana la urma cu putin scandal s-a uitat la ea si nu a mai facut o prioada chiar si cand era canicula afara dar vad ca acum a inceput sa faca iar.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Laureat
- B XXXXX
|
|
_Gio_ |
![]()
Post
#430
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 20 July 06 ![]() |
Pt inceput salut all. Sunt nou p-aici si am o intrebare:
Am un 1,4 MPI cu 1500 km si am aceeasi problema cu AC. Scoate un harjait cand e AC pornit care se aude si cand accelerez si in intervalul de timp in care iei piciorul de pe acceleratie si revine la 900-1000 rpm. Intensitatea zgomotului e direct proportionala cu turatia. Vreau sa clarific ceva de la inceput: sunetul se aude TARE (a zis bine cineva 'drujba') si nu e vorba de o mica diferenta (care este si normala). Deasemenea, nu face tot timpul. Am mers cu ea constanta-valcea si inapoi cu aerul pornit tot timpul si nu a facut decat in bucuresti la intoarcere. Deci daca dai casetofonul peste jumate harjaitul se aude la un nivel mai mult decat deranjant. Am fost azi cu ea la service (si bineinteles ca odata ajuns acolo sunetul a disparut complet) si dupa putin scandal s-a uitat cineva la ea si am obtinut raspunsul de genul 'asa fac toate', adica: cica e de la compresor care consuma mult din puterea motorului si acesta nu face fata. "Specialistul" de-acolo a zis ca el are motor de 1,6 si tot asa face cand e foarte cald afara. Deci in concluzie e un fel de, citez, "defect de proiectare" si nu poate fi facut nimic. Solutia, citez, "deschizi si tu geamurile". Pana la urma e cineva care a fost la service si a rezolvat problema? Daca da va rog sa-mi spuneti si mie unde (daca e si in constanta e perfect ![]() Mersi mult This post has been edited by _Gio_: 20 Jul 2006, 15:30 |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2006 1,4
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#431
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Ma mir ca "nu ti-a taiat-o nimeni" pana acum. Topicul asta exact problema ta o trateaza. Citeste macar ultimele 3-4 pagini. Si eu am avut aceasi problema. S-a rezolvat, dar cu bani. Problema asta se rezolva pe garantie, dar trebuie sa insisti. Inca o data citeste utimele pagini.
|
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
Costy_clipcea |
![]()
Post
#432
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 19 January 06 ![]() |
QUOTE(Adrian78 @ 20 Jul 2006, 21:17) Ma mir ca "nu ti-a taiat-o nimeni" pana acum. Topicul asta exact problema ta o trateaza. Citeste macar ultimele 3-4 pagini. Si eu am avut aceasi problema. S-a rezolvat, dar cu bani. Problema asta se rezolva pe garantie, dar trebuie sa insisti. Inca o data citeste utimele pagini. Bun si care este problema mai exact unde. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Laureat
- B XXXXX
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#433
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu inteleg la ce te referi dar mai explic o data. La mine s-a rezolvat problema cu zgomotul, cel putin deocamdata. Duminica la 34 grade nu l-am auzit ... desi functiona
![]() |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
vali71 |
![]()
Post
#434
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 6 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Adrian78 @ 24 Jul 2006, 19:48) Nu inteleg la ce te referi dar mai explic o data. La mine s-a rezolvat problema cu zgomotul, cel putin deocamdata. Duminica la 34 grade nu l-am auzit ... desi functiona ![]() Eu vreau sa va spun ca acum o luna mi-au schimbat uleiul si freonul din instalatie la Meridian Sud si vreo 10 - 15 zile a mers relativ bine....dupa care iar facea zgomot si m-am intors la service.Au scos compresorul, au completat uleiul din el si dupa cateva zile iar face zgomot .... de fapt face urat cand schimb vitezele si mi se pare ca face si pe ralanti sau pe o turatie mai mica un zgomot mai ciudat. Maine ma duc iar in sevice si revin cu rezultatele. |
--------------------
mercedes
e Klas
220
- b-80- e220
|
|
Dj_Eros |
![]()
Post
#435
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 9 July 06 ![]() |
mai fratilor cum e ma cu aerul ala conditionat ma facut cu nervii huruie ca o drujba am fost azi la ipso otopeni mia luat-o un mecanic a zis domne sa vezi ai prea multi freoni o baga la niste aparate dupa o tureaza si hopa nu se mai auzea zgomotul dar dezamagire ies cu masina pe poarta treapta a 2a 3 mii de ture iar se aude acel zgomot e ceva normal ? tin sa va zic loganu meu nu are decat 400 de km rulati si chiar incep sa ma enervez parca imi vine sa zic pacat ca nu miam luat cielo astept un raspuns ceva la chestia asta cu AC vreau sa stiu e normal sau ma duc cu televiziunea peste ei ? merci mult
![]() |
--------------------
dacia
logan
2006 laureat
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#436
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Adrian78 @ 20 Jul 2006, 21:17) Topicul asta exact problema ta o trateaza. Citeste macar ultimele 3-4 pagini. Si eu am avut aceasi problema. S-a rezolvat, dar cu bani. Problema asta se rezolva pe garantie, dar trebuie sa insisti. Inca o data citeste utimele pagini. @Dj_Eros Mai repet acelasi sfat inca o data. |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
tibibodea |
![]()
Post
#437
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 26 July 06 ![]() |
Salut,
Sunt nou pe aici si sper sa nu fac vreo boroboata. Eu am un Logan 1.5dci, la vreo 2300 km si, desi AC nu face zgomot, cred ca nu raceste asa de bine (ca la Ciela de exemplu). Asa merg ele sau trebuie sa merg la service ?.Sper sa nu fiu off topic. Cu multumiri. |
--------------------
Dacia
Logan 1.5dci
2006 Laureate
|
|
alinakes |
![]()
Post
#438
|
X Group: Members Posts: 341 Joined: 24 March 06 From: X ![]() |
@Dj_Eros ai primit un sfat foarte bun de la Adrian78 iar eu iti mai dau inca unul , mai pune si tu din cand in cand cate o virgula , ca sa putem intelege si noi mai usor ce vrei !
@Tibi cum nu face rece , pe o treapta de ventilare mai mare 3 - 4 ? Sau chiar si pe acestea nu face ? Ai comparat cu o alta masina Logan , cat de rece si cat de repede face la tine si cat de rece si cat de repede face la alta ?! De obicei zgomotul produs de AC este dat de lipsa uleiului din compresor iar faptul ca nu face rece este rezultatului lipsei freonului din instalatie ! Tibi fa o comparatie intre masina ta si alta relativ asemanatoare ! In aceleasi conditii ! Adica o culoare asemanatoare si sa fie una langa alta in aceleasi conditii de temperatura ! Daca nu sunt la fel trebuie sa mergi in service , dar si sa poti sa le demonstrezi chestia asta celor de acolo , eventual sa ii rogi sa iti masoare temperatura din habitaclu ! |
--------------------
X
X
X
- X
|
|
tibibodea |
![]()
Post
#439
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 26 July 06 ![]() |
Culoarea este albastru Egee parca ii zice. Vreau sa spun ca la temperaturi de peste 32 C nu poti sa o tii sub nivelul 2 al ventilatorului (masina aerisita si pe recirculare). Cred ca mai degraba pe 3-4 ar merge mai bine. Este adevarat ca in timp, pe nivelul 2 si dupa 30-40 de minute de rulare, este cat de cat acceptabil. Tin minte ca odata, intr-un Cielo al unui prieten, la 37 C afara, am vazut gheata pe parbriz !!! (era dat pe dezaburire). Oricum, cand pun mana la aerator, parca nu vine asa de rece ca la altele.
O sa incerc sa vad si la alte Logan-uri cum merge AC. Multumesc de ajutor. |
--------------------
Dacia
Logan 1.5dci
2006 Laureate
|
|
body |
![]()
Post
#440
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 568 Joined: 19 July 04 From: Ploiesti ![]() |
Nu era gheata , era condens si se forma datorita umiditatii exterioare , pe partea exterioara a parbrizului.
|
--------------------
Mitsubishi/Suzuki
Lancer/SX4
2007/2008
- PH-72-BVR PH-77-MMR body cu lancer si nevasta cu suzuki sx4
|
|
tibibodea |
![]()
Post
#441
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 26 July 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan 1.5dci
2006 Laureate
|
|
klaus |
![]()
Post
#442
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Da, da.. Si marmota invelea ciocolata in staniol....
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
tibibodea |
![]()
Post
#443
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 26 July 06 ![]() |
Daca nu ma credeti, nu e nici o suparare doar ca nu cred ca era nevoie de comentarii ironice.
Oricum, am deviat de la subiect. Eu ma opresc aici. Multumesc pentru ajutor. |
--------------------
Dacia
Logan 1.5dci
2006 Laureate
|
|
klaus |
![]()
Post
#444
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Stimate tibibodea, suntem si noi oameni cu ceva experienta la viata noastra si mai stim niste chestii din cand in cand.
AC-ul de masina, oricat de performat ar fi, nu poate cobora temperatura aerului cu 37 de grade. Un 25 de grade mai merge dar cam atat. in al doilea rand, ca sa se depuna gheata pe un geam, acesta trebuie sa aiba temperatura, fie si local, IN JUR DE ZERO GRADE. As vrea eu sa vad parbrizul ala care la 37 grade afara are sub zero grade pe suprafata lui... In al treilea rand circuitele de AC pot livra aer la temperatura care nu poate fi mai mica decat temperatura evaporatorului (in cazul in care aerul de intrare are temperatura mai maredecat evaporatorul, nu iarna cand temperatura de intrare e mai mica). Pentru depuneri de gheata aerul ce trece prin evaporator trebuie sa aibe o temperatura apropiata de zero grade. Deci si evaporatorul trebuie sa aibe o temperatura tot in zona aia. Cum temperaturi apropiate de zero grade sunt periculoase pentru vaporizator (depuneri de gheata care pot deteriora vaporizatorul si reduc din eficienta acestuia), producatorii cat de cat seriosi de masini au grija ca acest lucru sa nu se intample si au diverse sisteme de siguranta impotriva inghetarii evaporatorului. Si acum revenind la Cielo: standard temperatura de iesire la aeratorul central trebuie sa fie, petnru o umiditate de 50% (desi e cam mica pentru vara): - 21 grade afara - 8 grade la aeratorul central - 27 grade afara - 12 grade la aeratorul central - 32 grade afara - 15 grade la aeratorul central - 38 grade afara - 21 grade la aeratorul central Sa zicem ca aerul era pe recirculare, ca sa nu traga aer de afara (cald) ci rece din habitaclu) Cum pe Cielo compresorul este cu geometrie variabila, cu cat coboara temperatura de intrare a aerului, cu atat mai putin actioneaza racirea aerului (adica temperatura mai mica a aerului de intrare, diferenta mica a aerului de iesire - dupa cum se vede si de mai sus, cu cat temperatura este mai mica, diferenta intre in si out este mai mica) . Luam cazul cel mai defavorabil, cu diferenta de temperatura 21-8 = 13 grade (desi daca aerul de intrare este sub 21 grade, diferenta ar tb sa fie mai mica de 13 grade, cf. constatarilor de mai sus privitoare la relatia temperatura aer in-temperatura aer out) Deci ar fi trebuit sa fie in habitaclu 13 grade, sa zicem 14, ca la iesirea aeratorului sa fie zero grade, un grad. Asta in cazul in care nu a intrat protectia antiinghet. As fi curios sa vad cum v-ati dat voi jos dintr-o masina in care erau 13 grade direct la aerul de afara de 37 de grade... Si as fi curios cat a astat aerul ala sa raceasca parbrizul ca sa-l aduca la temperatura de inghet... Ce sa-i fac, asa sunt eu mai sceptic si am niste retineri cand aud povesti cu Mos Craciun... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
vad |
![]()
Post
#445
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
aceeasi problema o am si eu, a inceput sa faca din aceasta vara, anul trecut nu a facut, am fost in service la AMG au reverificat freonul din instalatie...etc si concluzia......rola din capat de la alternator s-a tocit si ea produce acest zgomot sfatul lor trebuie schimbata ( o sa o schimb in curand cand o sa schim toate curelele ca de am facut 60 000 ), o alta chestie ciudata cand opresc ac-ul indiferent daca aerul este pe recirculare sau de afara deasupra gurii de aer de la parbriz se face o pojghita, ca un fel de aburire uleioasa, ce persista ceve timp, sau disparae imediat daca repornesc ac-ul, fapt inexplicabil de cei de la AMG!
This post has been edited by vad: 26 Jul 2006, 11:08 |
--------------------
logan
laureate 1.6
- bz xx vad iaca si eu pe aici ma bag in seama ... poate invat si eu cate ceva de la cineva ... sau mai invata si altii de la mine!
|
|
vali71 |
![]()
Post
#446
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 6 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Am fost ieri la Meridian si au dat comanda pentru compresor spunandu-mi ca urmeaza sa vina piesa cam in doua saptamani.
![]() Acum... asta este situatia.... oricum plec in concediu si o sa va mai tin la curent. |
--------------------
mercedes
e Klas
220
- b-80- e220
|
|
bunicu |
![]()
Post
#447
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 12 September 04 ![]() |
hai sa-l credem pe cuvant si ca s-a format gheata pe parbriz. a uitat sa spuna insa ceva:
afara era iarna ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1
Estate 1,5 dci 101 CP comfort expression
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#448
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
![]() @klaus & @bunicu : suntem 2 ciudati care am vazut OZN-uri ![]() Fara a avea pretentia de a ma crede pe cuvant va spun ca si pe parbrizul loganului meu s-a format acel condens cu aspect de gheata in mijlocul verii (puteam sa jur ca este gheata si poate ca era). Mi s-a intamplat de vreo 2-3 ori, dar la mine pe interior era uscat, iar pe exterior nu am verificat pentru ca pur si simplu am inchis masina si am plecat inspre unde aveam treaba. Nu am dat o prea mare importanta, dar nu am vrut sa-l las singur pe colegul de forum tibibodea. ![]() Din ce imi amintesc s-a intamplat dimineata cand in masina era racoare ca de altfel si afara (departe de 37 de grade) si am mers cu aerul dat pe la dezaburire pe drum cu relativ destula umbra. Explicatia logica imi lipseste dar precum klaus as vrea sa o aflu si eu. Sunt convins ca exista si ca nu se incadreaza in acel procent infim de fenomene care erau descrise in facultate la fizica : "in anumite conditii ..." Edit : nu am incercat sa repet fenomenul. P.S. De ce este asa incruntat smili-ul de offtopic? ![]() This post has been edited by madhorsefuzzy: 26 Jul 2006, 20:56 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
klaus |
![]()
Post
#449
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Dimineata si seara, daca instalatia de AC este bine reglata, se intampla ceea ce a enuntat body, si anume condens pe partea exterioara a parbrizului datorita umiditatii exterioare (parbrizul este mai rece decat aerul de afara, si aerul de afara nefiind f. cald are o capacitate de retinere a apei mai mica decat aerul cald, moment in care condenseaza apa din aer pe suprafetele reci, in speta parbriz).
Numai ca acel condens este pe exterior, nu pe interior. Mi s-a intamplat si mie. Insa in nici un caz sa fie 37 de grade afara si pe parbriz pe interior sa fie promoroaca. PS: si as fi curios de unde condens sau gheata pe parbriz pe interior, cand se stie ca aerul conditionat tocmai ca are proprietatea ca usuca aerul, ca d-aia se foloseste intens la dezaburire. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#450
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
Cum strici tu klaus placerea marmotei ...
|
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 09:11 |