PREMIERA ABSOLUTA !, UIS-ul Romanesc de Dacie monocorp
![]() ![]() ![]() |
PREMIERA ABSOLUTA !, UIS-ul Romanesc de Dacie monocorp
AdyTirla |
![]()
Post
#601
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 12 February 08 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Nova 1,6(1998)/
Solenza 1,4MPI(2004)
Scala
- AG-XX-XXX
|
|||
Minel |
![]()
Post
#602
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Mai eu am acea elica + UIS montate (de aproape un an ) si sincer sa fiu s-a simtit o imbunatatire si in ralanti si in ture , urca fara probleme in ture, si in pante , daca accelerezi , cere o treapta superioara, eu unul nu am de ce sa ma plang deloc de acea elica !
![]() Oricum , parerile sunt impartite ! This post has been edited by Minel: 26 Feb 2009, 08:08 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
AdyTirla |
![]()
Post
#603
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 12 February 08 From: Pitesti ![]() |
Turbinatorul ala din capul carburatorului ce efect are se simt diferente?
|
--------------------
Nova 1,6(1998)/
Solenza 1,4MPI(2004)
Scala
- AG-XX-XXX
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#604
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
altu, traiti-ar... chair eu am facut topic cu TURBONATOR . cauta. search. e explicat acolo.
This post has been edited by tzepesch: 27 Feb 2009, 13:48 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
payty |
![]()
Post
#605
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am o intrebare pt cei care au uis pe masina:
nu am inteles foarte bine din postarile initiale al lui Dodobird: duza de plastic se scoate din furtunul cu duza, sau se lasa acolo? Eu am galerie de aluminiu, de papuc, care are un stut undeva langa chiulasa, pt servo si unul orizontal in talpa carburatorului. pe ala l-am astupat si am pus furtunul (scotand duza din el) in al treilea stut de la talpica de apa. Din cate mi-am dat eu seama, merge mai bine fara duza decat cu duza, dar as vrea o confirmare de la cei care folosesc dispozitivul de mai mult timp. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#606
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
duza= o piesa cu o gaura de 1,5 sau 2 mm in ea, adica dozeaza aerul.
Acea duza din flansa de apa, cum ii spui e tot o gaura calibrata de 2 mm (duza in flansa s-a adoptat pt masini cu motor 1397). Ca atare, furtunul dintre TEU si FLANSA nu mai are nevoie de duza de 1,5 mm (adica mai mica, pt 1289 cmc). In cazul UIS, duza e inlocuita de cele 3 gauri orientate. ca atare, nu trebuie duza nici acolo, doar furtun intre teu si flansa uis. flansa ta o vei elimina, evident, in locul ei punind pe cea UIS. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
payty |
![]()
Post
#607
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
ca si concluzie la montatul uis-ului ar fi ca intr-adevar, relantiul e ceva mai stabil. In rest nu as putea zice ca am observat lucruri notabile, adica la turatii de 1500-2000 de exemplu. In orice caz se poate spune ca e o inbunatatire.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#608
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Din masuratori, pe loc, depresiunea in galerie e cvasiconstanta. in mers insa, ea scade. Ca atare si in zona UIS ea va fi mai scazuta. In plus, gindeste ca acolo se petrec doua fenomene:
la relanti viteza de curgere a amestecului e mica iar majoritatea aerului circula prin acel UIS, ca atare vectorul tangential are pondere mare in compunerea "longitudinal-tangential". Ca atare apare turbion care omogenizeaza amestecul. La turatii mari deja viteza longitudinala creste, aerul prin UIS pe linga ca e mai putin are si pondere slaba ca si vector, ca atare turbionul se transforma in spirala (surub) cu pas mare. Din cauza asta UIS nu mai are efect. Ca sa transformi un jet cvasiliniar in turbion, trebuie sa-i schimbi directia, pentru asta s-a montat acea "elica". Avantajul ei e ca uniformizeaza amestecul, dezavantajul ca la turatii si sarcini mari, obtureaza partial. Din cauza asta s-au taiat 4 pale din 8 si s-au indreptat acele nervuri. O solutie care nu mai obtureaza asa mult ar fi montarea a 4 "elici" prelucrate, cite una pe cilindru, in zona de prindere a galeriei pe chiulasa. Diametrul in zona cilindrului e acelasi cu al carburatorului (care asigura intreaga cantitate) ca atare nu va obtura chiar asa mult. Dezavantajul: sint necesare 4 "elici" prelucrate SI, in plus, distanta de turbionare scade, elica fiind exact la intrarea in cilindru, deci timp scurt pentru uniformizare, cu efect de eomogenizare mai slaba. E de testat, un amic spunea ca si-a montat 4 si ca era multumit. Personal nu m-am complicat cu 4, am retinut una singura, la mine preponderent fiind consumul, nu depasirile in forta si liniutele. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
payty |
![]()
Post
#609
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am inteles cum functioneaza si e normal ca uis-ul sa nu mai aiba efect la turatie mai mare. de fapt cred ca la turatii mai mari, prin acele canale nu mai circula cine stie ce gaz. In principal gazele din carter vor fi absorbite prin partea de sus a carburatorului, deasupra clapetei.
Oricum, e o imbunatatire dupa parerea mea, pt ca relantiul e zona unde carburatorul nu are eficienta suficienta la omogenizare si de aici rezulta benzina aruncata aiurea. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#610
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Este si, desi "UIS" este un acronim provenit din rusa (adica rusii au avut ideea, cu dodo doar am dezvoltat-o), daca privesti o schema de carburator OZON (alea de Lada) o sa vezi ca ele au intrinsec un turbionator pe relanti. In esenta "acul" de dozaj al amestecului lasa sa treaca amestec sau benzina (nu am schema la indemina) axial iar aerul intra tangential. Adica solutia a fost gindita mai demult.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bam13sept |
![]()
Post
#611
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 28 November 07 From: Brasov ![]() |
Fratilor, unde gasesc si eu o elice (turbinator), ca am cautat prin Brasov si nu am gasit. Tocmai mi-am luat un EEBIO si daca tot umblu la carb mi-as pune si o elice.
|
--------------------
Renault
Clio
2004 - 1.5 dci
- Bv-42-BAM
|
|
baranga |
![]()
Post
#612
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
|
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
bam13sept |
![]()
Post
#613
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 28 November 07 From: Brasov ![]() |
L-am luat de pe ocazii.ro, si era sigilat. Mai trebuie sa-mi iau o electrovalva si o sa-l montez. Totusi, nu stie nimeni unde pot gasi o elica, sa-mi pun si eu sub carburator?
|
--------------------
Renault
Clio
2004 - 1.5 dci
- Bv-42-BAM
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#614
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
montezi degeaba mai bine lasi doar flansa fara elica si modifici flansa in uis
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#615
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Mi-am facut si eu azi UIS. Dar sunt dezamagit deocamdata. In primul rand nu mi-a iesit triunghiul. La proba cu apa nu batea in triunghi. Si montat pe masina nu sta masina deloc la relanti. Cu socu tras, o fixez la 1000rpm si variaza intre 1000 si 1200. Nu sta fix. Sfatuile sunt bine venite!
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#616
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Nu e nici o problema ca nu sunt exact in triunghi,oricum se vroia doar crearea unui vartej care omogenizeaza mai bine carburantul.
Ai infundat gaura initiala din flansa,cea de 2 mm diametru? Ce diametru au cele 3 gauri pe care le-ai dat? Daca sunt de 1 nu sunt bune,ideal ar fi 1,21 deoarece suma sectiunilor gaurilor daca sunt de 1 mm diametru este mai mica decat sectiunea totala a fostei gauri de 2mm. Asteptam sa ne zici mai detaliat |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#617
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Cele 3 gauri le-am dat de 1mm, dupa o schema de aici. Am astupat si gaurile, destul de bine cred eu...cu sarma de cupru, cea de 2mm cu sarma de aluminiu mai groasa. Canalul circular l-am dat cu burghiu de 2. Gaurile le-am dat cam la 2mm de jos in sus(de jos in sus cu talpica montata pe masina). Noua gaura prin care intra aerul e de 3mm
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#618
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
De ce 3 mm?De ce nu 2 mm?
Suspectez ca nu ai infundat bine gaura initiala cea de 2 mm. Pune pe furtun o diuza de 2 mm sa vezi daca se imbunatateste relantiul. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
djasu82 |
![]()
Post
#619
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
daca sunt gaurile date in forma de triungi echilateral functioneaza perfect , plus sapatul pe langa in interior pentru a fi mai adanc canalul . Asa cum dorin a pus imagini cu vratejul asa am avut si eu si mult ialti care au respectat indicatiile .
Turatia pe care am avut-o era de 450 - 500 de ture si fara aprinderi eletronice si alte tampeni direct pe clasic , asa am si vandut masina. Daca se da cu burghiu mai mare canalele riscul e sa-ti creasca consumul din cauza ca tu ai dai mai mult amestec si treci de primul orificiu de progresiune. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
pcostica |
![]()
Post
#620
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
@Bogdan90 - pune cateva poze sa vedem ce a iesit!
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#621
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Cu burghiu de 3 pentru ca asa scrie in schema(scris cu galben). Ce diuza sa pun?(nu prea stiu despre ce vorbesti). djasu gaurile sunt sub forma de triunghi date, dar nu le-am nimerit sa formeze triunghi aerul, am probat cu apa. Cat despre canal nu e mai mare, e mai mic zic eu la grosime pentru ca l-am dat cu burghiu de 2mm si in schema am vazut ca e egal la grosime cu noua gaura care e de 3mm. De adanc e adanc....am facut doua poze dar nu are rost sa le pun, sunt facute cu telefonul si nu se intelege nimic.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
gaby-cta-ro |
![]()
Post
#622
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 14 March 06 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310/1410
1987/1998
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#623
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Cele 3 de 1mm
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
Minel |
![]()
Post
#624
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(gaby-cta-ro @ 20 Apr 2010, 09:14) A astupat cele 3 gauri tehnologice , care se observa si in desen ...DETALII2.JPG ( Size: 395.7k ) Number of downloads: 531 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#625
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Multumesc Minel. Dupa desenul asta am facut eu uis-ul meu. Nu va chinuiti sa imi mai dati sfaturi ca am citit aseara post cu post. A fost primul facut de mine, in graba ca eram curios sa vad cum functioneaza si nu a iesit prea minunat. Mai incerc, nici ca ma las
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#626
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
E gresit total gaura de 3 mm diametru.Logic e sa fie de 2 mm cat a fost cea initiala
Attached thumbnail(s) uis.jpg ( Size: 933.89k ) Number of downloads: 536 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#627
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Nu prea cred ca are importanta. Aer in galerie intra tot pe cele 3 de 1mm, si tot motorul trage acel aer, nu il impinge nimeni. Azi am fost si am facut canalul buffer la un strung. A iesit meserie. Ce am facut eu ieri era tiganie
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#628
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Baieti am terminat azi UIS-ul. Pus pe masina, mergea ca naiba. Am zis hai sa pun ala normal inapoi ca aveam nevoie de masina. Surpriza, mergea la fel de prost si cu flansa nemodificata. Desfacut carburator, curatat, suflat...la fel. Acum e cat de cat mai stabil...de unde ar putea fi!!! Nu am umblat deloc la carburator, doar cat l-am scos si montat la loc. Garniturile de sub el le-am dat cu putina vaselina pt etansare...nu stiu ce sa mai fac. Mi-a zis cineva de pe dacia club "nu te lega la cap daca nu te doare!". Am ajuns la vorba lui. Inainte sa umblu la flansa masina imi statea foarte stabil la 800 de turatii, torcea ca o albinutza, nu dadea nici un rateu in teava de esapament, teava era uscata. Acuma cand m-am uitat in spate dupa ce am barnait-o ca sa o reglez, jos era improscat tot...imi da rateuri, teava de esapament uda tot...nu stiu ce sa mai fac. Help!!!
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
dorinromeo |
![]()
Post
#629
|
![]() inca incepator Group: Members Posts: 160 Joined: 5 February 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
citesc cu interes documentatia despre UIS si cred ca daca acest dispozitiv scade consumul, oricat ar fi economia tot merita incercat. ma gandesc serios sa confectionez unul dar nu gasesc de cumparat talpicea (flansa) sa o modific. si m-am gandit sa fac unul din doua garnituri de teflon scobite. gaurile de un mm se pot face cu o pila fina pe una dintre garnituri,la unghiul dorit, iar pentru admisia de aer se poate adapta usor un stut dintr-o bucatica de teava potrivita cu grosimea furtunului care intra pe ea. aici e nevoie de putin poxipol pt etansare dar in rest ni se pare mai usor de realizat. astept critici si sfaturi avizate. multumesc.
16 May 2010, 20:00: elicea de sub carburator am confectionat-o dupa forma unei garnituri si taiata cu o dalta mica. am folosit tabla de aluminiu de 0.3 de la o tipografie. palele le-am indoit usor cu mana la inclinatia care mi s-a parut potrivita. asta a fost acum vre-o 3 ani, am vazut elica la un prieten dar nu am gasit atunci de cumparat. oricum am uitat de ea...pana acum. iar consumul, sincer nu mi-am dat seama. This post has been edited by dorinromeo: 16 May 2010, 19:00 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
|
|
payty |
![]()
Post
#630
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
UIS-ul merita efortul - la mine a avut efecte vizibile pe carburatorul monocorp. dupa parerea mea elicea aceea nu face decat sa induca pierderi pe traseul de admisie si exact asta e mai putin de dorit la un motor pe carburator unde si asa sunt destule elemente restrictive (difuzorul, centratorul de amestec, clapeta de soc).
Si eu lucrez la un UIS facut de la 0, fara flansa pata calda, pentru varianta dublu corp de carfil (cel care era pt motoarele de 1600). incerc ceva dintr-o bucata de textolit de 10 mm. la monocorp e mult mai simplu.la nevoie se poate folosi si talpica cu doua stuturi: se da o gaura in lateral, convenabil, si apoi se pune o bucata de teava. mai facuse cineva pe aici. eu am gasit flanse din acelea in targ o gramada. This post has been edited by payty: 16 May 2010, 19:26 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 18:26 |