Benzina sau Diesel
Benzina sau Diesel
slider2 |
29 Jun 2012, 11:12
Post
#241
|
||
doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 |
|
||
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|||
mdaniel76 |
29 Jun 2012, 11:57
Post
#242
|
Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 11 September 11 |
QUOTE(klaus @ 29 Jun 2012, 12:00) mdaniel76: stii ce face cutia de viteze? O lectura light: http://facultate.regielive.ro/proiecte/mec...siva-17302.html Poti citi doar primele 2 paragrafe din rezumat, sunt suficiente. Poti incerca sa mai cauti si alte materiale pe marginea rolului si functiei cutiei de viteze la autoturisme, si mai treci pe aici. nu am timp acum sa ma uit la ce ai acolo. daca v-am suparat imi cer scuze |
--------------------
Dacia
Logan
2008, Prestige 1.5dci 85cp
- x xx xxx
|
|
bygy007 |
29 Jun 2012, 12:03
Post
#243
|
Membru autentic Group: Members Posts: 8.165 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
disel= benzina+gpl la costuri
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
klaus |
29 Jun 2012, 15:47
Post
#244
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
QUOTE(mdaniel76 @ 29 Jun 2012, 12:57) e, nu-i nici o problema, citez eu pasajul relevant, ca sa-ti fie mai usor: QUOTE Necesitatea demultiplicarii turatiei si multiplicarii cuplului de la motor la roata, rezida din faptul ca turatiile motorului sunt prea mari fata de cele necesare rotilor pentru asigurarea unor viteze de inaintare acceptabile si ca in multe conditii de inaintare a automobilului, cuplul motor este mult prea mic fata de valorile cuplului rezistent generat de propulsia automobilului |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dl_dr25 |
29 Jun 2012, 16:59
Post
#245
|
Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti |
QUOTE(slider2 @ 29 Jun 2012, 11:12) unde a zis cineva ca benzinarul nu consuma mai mult?? logan 1.6 16v dat in el destul de bine cu 3 persoane in masina si aerul conditionat cam 50% pornit avea consum mediu 7.5%. in aceleasi conditii de mers 1.5dci are consum mediu aproape 6%. vorbim de acelasi stil de mers (acelasi sofer), aceleasi persoane in masina, traseu asemanator. eu raman la parerea ca totusi mergi diferit cu cele 2 masini, cel putin din punct de vedere al stilului de condus. iar daca ai aduce vitezele medii la egalitate diferenta de consum ar fi sub 3L cine nu a condus de la dacia toate motorizarile despre care se vorbeste aici eu zic sa nu mai scrie fiindca ii inducem in eroare pe cei care vor o opinie corecta. eu ma repet si detaliez 1. 1.5dci de 70cp personal are un consum de 5.4 la 1200km (cam atat fac luna de luna), vitezele sunt schimbate intre 2500-3000ture (este in puterea optima sau maxima sa zic ), km sunt facuti 100% in oras dar nu ore de varf, AC pornit doar cand sunt bara la bara ( asta foarte rar) sau cand am copilul in masina. 2. 1.6 8V de la munca care merge numai in oras si are un consum de 9.4 (daca imi aduc bine aminte de ieri) si schimb vitezele intre 2000-3500 ( cel mai des 75% se schimba intre 2000-2800), in marea majoritate la ore de varf (dar fara a sta in trafic, linie de tramvai, refugiu etc. ), AC pornit doar in max 25% din nr de km. 3. 1.6 8V Sandero cu 90km facuti cu trafic super lejer in oras, vitezele schimbate la max. 2400 ture a avut un consum de 7.4 Oras Bucuresti, traseele de deplasare in 90% din cazuri sunt Militari - Dr.Taberei - Militari Militari - Magurele - Berceni - Militari Militari - Berceni - Militari pt mine concluzia este ca la ore de varf si trafic mediu in Bucuresti si stiluri asemanatoare nu poti sa scoti sub 3,5 litri diferenta intre banzina si dci. la trafic lejer se poate cobori sub 3litri la condus asemanator intre dci si benzina ( asta nu cu mai mult de 0.2- 0.3 litri ) sau diferenta poate sa fie si sub 2.5 litri daca cu dci mergi normal spre sportiv si cu benzina nu schimbi la mai mult de 2400 ture (si pedala calcata cu un "fulg" ) si asta dimineata la 06.00-06.30 sau dupa 21.00 |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
adiya |
29 Jun 2012, 18:34
Post
#246
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti |
QUOTE(slider2 @ 29 Jun 2012, 11:12) unde a zis cineva ca benzinarul nu consuma mai mult?? logan 1.6 16v dat in el destul de bine cu 3 persoane in masina si aerul conditionat cam 50% pornit avea consum mediu 7.5%. in aceleasi conditii de mers 1.5dci are consum mediu aproape 6%. Extraurban diferenta e mica; logic. Nu vrei sa faci socotelile si in oras? |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
slider2 |
29 Jun 2012, 18:37
Post
#247
|
doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 |
pai in exemplu tau nu demonstrezi ceea ce spui pentru ca folosesti 1.6 8v in ore de varf, iar dci-ul in afara orelor de varf.
eu cum am mai spus am un dci 85cp si acum cateva zile am alimentat si am resetat cb-ul. de atunci am facut vreo 60 km pe urmatoarele rute: - aeroport otopeni - podul grant - podul grant - sala palatului - podul grant - podul grant - facultatea dimitrie cantemir - podul grant in conditiile de trafic normal de bucuresti, un stil de mers mai alert (la nevoie vede si 4500rpm), clima pornita 98% din timp (doar 2 minute de la pornirea motorului las doar ventilatia apoi dau drumul la clima) si am o viteza medie de 25km/h si un consum de 6.8%. sa zicem ca prin adoptarea unui stil de condus mai cuminte s-ar ajunge la 6.3%. pe ruta obisnuita de mers la munca adica podul grant - otopeni si inapoi scot si eu consum de 5 - 5.5% dar acolo traficul este mult mai lejer, se merge mult mai constant cu viteze economice (~90 km/h). deci @dl_dr25 pana nu vei conduce ambele masini in aceleasi conditii de apasat pedala de acceleratie, timp de functionare a ac-ului, nivel de trafic, si aceeasi ruta la aceleasi ore nici tu nu poti compara consumurile specificate de tine. <span class='edit'>29 Jun 2012, 18:40:</span> QUOTE(adiya @ 29 Jun 2012, 18:34) din cate stiu eu se mai merge si extraurban. tata are un focus II 1.6tdci 90cp si are consum 4.8 - 5.8%, in conditiile in care face saptamanal cam 200 km urban si 150 extraurban. inaintea focusului am avut un megane 1 1.6 16v si consumul era intre 6.3 si 6.8% in exact aceleasi conditii. ma refer aici strict la consum mixt. tata nu reseteaza niciodata cb-ul, se reseteaza el automat cand ajunge la limita. This post has been edited by slider2: 29 Jun 2012, 18:40 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
dl_dr25 |
29 Jun 2012, 19:46
Post
#248
|
Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti |
in 5ani si 75mii km dci nu a avut un consum mai mare de 6.4 ( asta pe timp de iarna ).
precum o medie la diferenta de consum eu spun ca este de 2.5 litri si pt mine merita dci ,benzina pt. zgomote reduse si turatii mai bune (daca sti sa mergi cu ea ) |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
slider2 |
29 Jun 2012, 20:26
Post
#249
|
doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 |
n-ai ai avut consum mai mare de 6.4%, dar dupa cum spui folosesti ac-ul foarte rar, eu mai tot timpul (inclusiv iarna).
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
PaulT |
29 Jun 2012, 21:06
Post
#250
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti |
QUOTE(mdaniel76 @ 29 Jun 2012, 10:08) @klaus, toata stima pt tine, dar spui prostii. ce treaba au aici scripetii? vrei tu sa zici ceva dar nu are legatura decat vaga. In toate fisele tehnice ale masinilor sunt date valorile maxime de putere si cuplu cu turatiile la care se obtin maximele lor. acestea sunt valori obtinute la VOLANTA! sunt niste caracteristici care le genereaza motorul in urma functionarii. Atat cutia de viteze cat si roata genereaza un moment rezistent. astfel ca la intrare in cutia de viteze vei avea momentul motor, la iesire din cutie vei avea alt moment (mai mic) care ajunge la roata, iar apoi la iesire din roata ce ajunge pe asfalt este un moment mai mic decat cel care a intrat in roata. Cutia de viteze si roata sunt invartite de motor, ele genereaza un cuplu rezistent care trebuie invins de cuplul motor. pe langa asta mai sunt pierderi prin frecari. daca tu ai impresia ca la roata ai cuplu mai mare decat la volanta, sau ca prin cutia de viteze amplifici cuplul, te inseli amarnic. Daca vrei se poate face analogie si cu scripetii de care zici. fiecare roata de scripete opune un moment rezistent. daca tu invarti manual la scripete si adaug 50de roti, fara greutate la final, nu vei mai putea invarti nimic pt ca momentul motor care il generezi tu prin forta bratelor sau ce alta parghie vei folosi, va fi mai mic decat momentul rezistent al rotilor. La tine chiar am stat in cumpana daca sa iti raspund sau nu. Ai baut cand ai scris? Daca nu, ai gandit ce ai scris? Eu zic sa nu mai debitezi prostii ca mai citesc si alti oameni si induci lumea in eroare. Macar daca nu stii ceva, intrebi si tu pe altul mai priceput sa iti explice dar nu debitezi tampenii. Hai sa iti explic cum sta treaba daca vrei sa inveti ceva. Consumurile de care am vorbit sunt obtinute personal si cu ele ma confrunt zi de zi, la traseele care le fac eu prin bucuresti, da..cu aerul conditionat pus cand este cazul, ma refer la motorina. la cele de benzina consumurile sunt tot cele spuse de voi aici. In unele posturi anterioare se tot povestea ca dacia1300 vai ce bine trage in panta. dar panta e una si rampa e alta, am facut o mica ironie cand am zis panta/rampa dar vad ca era greu sa te prinzi. la 5000rpm poate ajungi imediat asa cu masina stand pe loc nicidecum in mers. si am condus de toate si benzina si motorina. Care sunt datele alea eronate de la care am pornit eu? Eu am pus pe hartie niste calcule realiste, niste bani care ii scot din buzunar referitor la dieselul meu. Daca ai alte justificari, atunci te rog sa argumentezi de la ce chestii eronate am plecat, nu doar asa sa comentezi de dragul de a te afla in treaba. "Cutia nu reduce cuplul dezvoltat de motor ci il amplifica (calculeaza ce rezulta la roata conform rapoartelor din cv si raportului final al cv). Probabil ai vrut sa spui ca, datorita faptului ca in cazul motoarelor pe benzina cutiile au rapoarte mai scurte, amplificarea cuplului dezvoltat de motor este mai mare decat in cazul turbo dieselurilor" - Poate la motoare de OZN, pe alte planete, dar nicidecum pe pamant. Tu chiar stii ce e aia turatie, putere, cuplu? sau pt tine e totuna oricare dintre ele? Dupa mintea ta daca te pun sa impingi o masina, apoi te pun sa impingi 4 masini una lipita de cealalta, vei impinge mai usor 4 masini decat una, pt ca forta ta se va multiplica cu 16 roti si astfel vei impinge mai usor, nu? Cuplul maxim il vei avea la volanta, e dat de caracteristicile motorului, oriunde mai departe pe traseu cuplul va fi mai mic, nu va fi amplificat in vecii vecilor. Citeste mai sus ce i-am scris si lui klaus, e valabil si pt tine, poate te luminezi. "Si, inca ceva, pana si un benzinar de 1,2 ASPIRAT are un cuplu maxim de 112-120Nm. Un 1.6, tot aspirat are vreo 150-160Nm. Sa comparam cu 1.5 dci (diesel TURBO nu aspirat) de 65 cp care avea 160Nm? Al tau are intr-adevar 200Nm. Oricum, sa compari un aspirat de 1,2 cu un turbo de 1.5... Daca iti dau datele tehnice de la un 1.9 sdi (care e diesel aspirat) nu o sa iti vina sa crezi. Fara turbo te asigur ca nu ti-ar mai place 1.5-ul... " Nu esti pe forum de dacia logan? ne vorbim despre comparatia benzina-diesel? ete de aia le comparam 1.5dci care e turbo cu 1.2 sau 1.6 neturbo, e limpede, nu? Nu am inventat eu topicul. stiu cum era 1.9sdi, avea 64cai fara turbo iar apoi cand i-au pus turbo l-au facut de 90cp, dar nu despre asta vorbim aici. Cu cuplurile date de tine ai cam exagerat. motorul de 1.2 are 107Nm, cele de 1.6 au 135Nm vs 148Nm. e cam diferenta, adica cel mai slab diesel de 1.5 care are 160Nm are cuplu mai mare decat cel mai puternic pe benzina care are 148Nm daca faci comparatie slab-slab si tare-tare vei avea: 107Nm(1.2benzina) vs 160Nm (1.5diesel de 65cp), si 148Nm(1.6-16V-107cp) vs 200Nm (dci 85-90cp) gogule, astea sunt consumurile mele in bucuresti si pe unde mai merg pe traseele mele, daca nu iti convine sau tu personal ai altele, sa fii sanatos! Asa este, dar cand ai un castig fata de benzina de 35mil/an, nu cred ca mai e relevant acel casco de 3mil/an Esti tare! ai atins unde trebuie! Pe langa faptul ca esti 100% habarnist mai dai si raspunsuri obraznice. Daca nu esti in stare sa te exprimi decent mai bine renunta. Exprimari gen "ai baut", "gogule", etc sa le folosesti cu prietenii de la autobaza sau cu familia acasa. Daca esti in stare combate cu argumente cat de cat tehnice ceea ce ti se spune. Repet, daca esti in stare. Dar asta tine de educatie, bineinteles, acolo unde este. Si postul asta pe care l-am citat (adica cel scris de tine) este plin de aberatii, la fel ca primul. Calculeaza cuplul la roata si te convingi singur(asta ca cel mai banal exemplu). Pentru asta insa ar trebui sa inveti care este rolul cutiei de viteze. Poate te luminezi, macar un pic. QUOTE(klaus @ 29 Jun 2012, 11:00) mdaniel76: stii ce face cutia de viteze? O lectura light: http://facultate.regielive.ro/proiecte/mec...siva-17302.html Poti citi doar primele 2 paragrafe din rezumat, sunt suficiente. Poti incerca sa mai cauti si alte materiale pe marginea rolului si functiei cutiei de viteze la autoturisme, si mai treci pe aici. Habar n-are ce face cutia de viteze. In schimb e "tare-n gura" si crede ca asta compenseaza. This post has been edited by PaulT: 29 Jun 2012, 21:07 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
BZN |
29 Jun 2012, 21:16
Post
#251
|
Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti |
Eu am detinut/condus 1,5 70cp, mai doi ani. In tot acest timp, consum cf CB, 5,6l/100km.
Acum, la 1,6 16v, consumul s-a stabilizat la 7,3l/100km. Acelasi stil de condus, aceleasi trasee, trafic, conditii atmosferice. |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
alexys |
29 Jun 2012, 22:39
Post
#252
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni |
Mai, din posturile lui (mdaniel76) rezulta ca face o confuzie intre momentul motor si puterea disponibila. Fiindca intr-adevar, puterea cea mai mare o ai la volanta si cu cat introduci mai multe angrenaje, aceasta se inmulteste cu randamentul respectivului angrenaj, care este subunitar.
Iar de atins, n-a atins nimic, eu nu sustineam ca la putere maxima benzinarul consuma mai putin, ci doar ca poti contracara cuplul dieselului daca vrea unul sa-ti demonstreze ca are asa ceva. Cel putin asta am inteles din ce mi s-a spus la dinamica. Acolo se dadea una bucata automobil cu o masa totala, Cx, dimensiuni, viteza maxima si rezulta ca motorul lui trebuie sa aiba o anumita putere. Nu scria nicaieri ca trebuie sa aiba un anumit cuplu sau ca daca e diesel accelereaza mai repede. Si mai mult decat atat, nu-mi pasa cat consuma atata timp cat este sub 10 l GPL/100 km )... Mai exact de obicei 7, adica 21 lei/100 km adica 3,5 litri motorina, cat scot altii cu dieselul, nu-i asa? Da' numai ca masina mea valoreaza cat o reparatie "obisnuita" (aia de ~1000 euro) la un Logan Diesel ), deci m-am scos, fiindca am facut deja km la care pot aparea probleme. |
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
bobo77 |
30 Jun 2012, 22:08
Post
#253
|
........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia |
Si mai rezulta din potarile lui, un obraz gros ca sa nu spun altfel...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
ArtVandelay |
30 Jun 2012, 22:39
Post
#254
|
Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova |
conduc ocazional un clio de 105 cai, oricum as merge cu el nu sare consumu mediu de 5.1% si trage destul de bine, io am 75 de cai puturosi alimentati cu benzina si consum mediu de 7-8%, daca e sa ignor sunetul de tractor,trepidatiile si intarizierea la acceleratie, prefer oricand dieselul in fata unei benzinare, exceptie facand motoarele otto de generatie mai noua gen tsi, tce..
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
bloodem |
1 Jul 2012, 08:08
Post
#255
|
Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania |
Foarte simpatice toate reply-urile de pana acum. Multe se incadreaza la categoria "Bulă".
Vad ca foarte multi de aici, compara benzinarele BMW cu Diesel-ul Logan Ca sa o luam pe scurtatura: in acest topic ar trebui sa se compare STRICT Loganul pe benzina cu Loganul pe motorina, caci, ce sa vezi, suntem pe site-ul DACIAclub la categoria "Dacia Logan". Avand in vedere cele spuse mai sus, mi se pare foarte nostima "solutia" unora: "Domne, daca vrei masina buna si un consum bun, iti iei benzina si ii pui GPL" Cei care spuneti acest lucru, chiar ati condus vreodata suficient de mult Dieselul dar si 1.4 MPi, 1.2 16v sau chiar 1.6 8v pentru a compara? Primele doua benzinare (1.4 si 1.2), EFECTIV sunt carute. Am citit mai sus, cineva spunea ca "Benzinara trebuie condusa turata, la 4000 - 5000 RPM" Pai sunt curios cum ajungeti voi la aceste turatii la 1.4 Mpi, caci daca ai 4 oameni in masina, si pleci din treapta a 4-a de pe la 3000 RPM, vrand sa faci o depasire, iti ia o ETERNITATE sa ajungi MACAR la 4000 turatii, daramite la 5000. Si aici vorbim de situatia fericita, cand nu ai aerul conditionat pornit. Iar de consum nici nu mai vorbesc, dupa cum am spus intr-un post anterior, cu stilul meu de mers, in localitate diferenta intre Logan benzina si Logan Diesel este de ~ 4 - 5 litri/100km iar extraurban de vreo 2 - 2.5 litri /100 km (cu mentiunea ca e o placere sa faci depasiri cu Dieselul EXTRAURBAN.) Dar nu-i nimic, puteti continua cu toate comparatiile Porsche Carrera benzina vs Logan Diesel. |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
PaulT |
1 Jul 2012, 08:57
Post
#256
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti |
Avand in vedere diferentele de consum pe care le obtii intre cele doua iti spun, fara vreo intentie de a te jigni, ca habar nu ai cum sa conduci un motor pe benzina(iar daca acele diferente sunt obtinute intr-un oras cu trafic ca in Galati, chiar e grav...). Si da, am condus suficient de mult si Logan dci (si de 65 si de 70 si de 85cp) plus adunate vreo cateva sute de mii de km pe tot felul de dieseluri. In legatura cu plecatul in depasire din treapta 4 la 3000rpm(motor 1.4 aspirat benzina, indiferent de producator) cu masina plina chiar ma apuca rasul... Data viitoare incearca sa pleci in depasire din treapta 3 si aproximativ 4000rpm. O sa ai surpriza sa vezi ca depasirea se va termina cu mult mai repede decat pornind in treapta 4 cu 3000rpm, si vei vedea ce frumos urca in ture chiar si "amaratul" de 1.4 . De un 1.6 8V (cum am si eu, deci l-am frecat destul) nu mai are rost sa comentez, iar de 1.6 16V nici atat.
In alta ordine de idei poate esti dragut si explici de ce e atat de nostima montarea GPL pe un benzinar. Chiar sunt curios. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
tomageorgian |
1 Jul 2012, 09:13
Post
#257
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.375 Joined: 22 February 10 From: Franta |
QUOTE(bloodem @ 1 Jul 2012, 08:08) " Pai sunt curios cum ajungeti voi la aceste turatii la 1.4 Mpi, caci daca ai 4 oameni in masina, si pleci din treapta a 4-a de pe la 3000 RPM, vrand sa faci o depasire, iti ia o ETERNITATE sa ajungi MACAR la 4000 turatii, daramite la 5000. Si aici vorbim de situatia fericita, cand nu ai aerul conditionat pornit. Te rog eu daca e sa mai conduci vreodata o benzinara, sa nu faci nici o depasire cat de mica ca imi este mila de ala ce vine pe contrasens! PONT!!! r e t r o g r a d e a z a !!!! |
--------------------
.
.
. Kia Niro Phev
Laguna3 2.0dCI ex. Latitude 2.0dCI C5 x7 2.0hdi Logan 1.6mpi E39 530D Laguna 3 2.0dCi Qashqai 1.5dCI Twingo 2 1.2i E28 520i |
|
IRONICK |
1 Jul 2012, 10:17
Post
#258
|
- Group: Members Posts: 22.280 Joined: 19 April 05 From: Romania |
QUOTE(tomageorgian @ 1 Jul 2012, 10:13) Te rog eu daca e sa mai conduci vreodata o benzinara, sa nu faci nici o depasire cat de mica ca imi este mila de ala ce vine pe contrasens! La cum scrie, nici pe diesel nu se descurca. Sunt satul in trafic de dci-isti care cred ca au demaraj si abia termina depasirile. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bygy007 |
1 Jul 2012, 11:12
Post
#259
|
Membru autentic Group: Members Posts: 8.165 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
da de fum nu siceti nimic?
am facut misto de un coleg cu dci ca baga astia taxe mari pe disel ca polueaza , si drept dovada am comparat funinginea de pe teava mea (nu avea nimic) , cu a lui (multa , multa negreala) , s-a cam albit |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sorin1983 |
1 Jul 2012, 13:09
Post
#260
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.623 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova |
Adevarul e ca dci-ul ala de 68(70?) cai e fasnet rau... ce sa mai zic...fuge de sub tine... mcv 2008... bucuresti-iasi si retur... Imi dadeau lacrimile cum mergea... daca nu veneai lansat depaseai ca cu berlina din '70. In schimb ala de 85(berlina prestige) merge mult mai ok(fatait doar prin oras cateva sute de km).
Toate bune si frumoase dar cine a condus si una si alta(benzina si diesel) cam pe la cat a inceput sa investeasca in motor/anexe? |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
zfmflorin |
1 Jul 2012, 16:06
Post
#261
|
=*=*=*=*=*=*=*=*=*= Group: Members Posts: 294 Joined: 18 January 07 From: BRASOV |
Dupa cate citesc sunt o gramada de zis si de contrazis. Cert este ca pe mine ma cam bata gandul sa schimb masina (1.5dci E3), cu un alt Logan (1.2 16V) si asta din 2 motive: 1-sa am are conditionat (deci alte conditii de a calatorii) si 2-sa reinoiesc masina (din martie 2006). De la anul va fi cam greu sa o mai vand cu acea taxa de poluare care se vrea a fi introdusa.
De ce motorizarea pe benzina: -pt ca fac cam 10.000 km/an; -diferanta de consum intre ce am acum si motorizarea de 1.2 nu este mare (din datele tehnice); -si pretul de achizitie. |
--------------------
Hyundai
Tucson
Style+ 1.6 T-GDI, E6d AWD 2022
- BV 29 --H ex:
Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km) Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km) |
|
bloodem |
1 Jul 2012, 18:50
Post
#262
|
Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania |
QUOTE(PaulT @ 1 Jul 2012, 08:57) Avand in vedere diferentele de consum pe care le obtii intre cele doua iti spun, fara vreo intentie de a te jigni, ca habar nu ai cum sa conduci un motor pe benzina(iar daca acele diferente sunt obtinute intr-un oras cu trafic ca in Galati, chiar e grav...). Si da, am condus suficient de mult si Logan dci (si de 65 si de 70 si de 85cp) plus adunate vreo cateva sute de mii de km pe tot felul de dieseluri. In legatura cu plecatul in depasire din treapta 4 la 3000rpm(motor 1.4 aspirat benzina, indiferent de producator) cu masina plina chiar ma apuca rasul... Data viitoare incearca sa pleci in depasire din treapta 3 si aproximativ 4000rpm. O sa ai surpriza sa vezi ca depasirea se va termina cu mult mai repede decat pornind in treapta 4 cu 3000rpm, si vei vedea ce frumos urca in ture chiar si "amaratul" de 1.4 . De un 1.6 8V (cum am si eu, deci l-am frecat destul) nu mai are rost sa comentez, iar de 1.6 16V nici atat. In alta ordine de idei poate esti dragut si explici de ce e atat de nostima montarea GPL pe un benzinar. Chiar sunt curios. Ca de-obicei, suntem o tara plina de experti. Sunt curios cati dintre voi depasiti in permanenta cu turatii INCEPAND de la 4000 RPM. Si facand acest lucru, cam ce consum aveti? Sa nu-mi spuneti ca aveti 6 l/100 ca ma tavalesc pe jos de ras. Sau pentru ca tot numiti dieselul "tractoras", cam ce zgomot aveti in habitaclu la 5000 RPM? Caci mie benzinara la 4000 RPM mi se pare mult mai "tractoras" decat Dieselul. In fine, imi pare nespus de rau ca nu stiu sa conduc, oi fi eu mai tantalau, se prea poate. Cat despre montarea GPL pe un motor ca 1.4, este nostima pentru ca, pe benzina fiind, DEJA este caruta (stiu stiu, nu este caruta, daca depasesti la 6000 RPM devine Lamborghini), dar totusi, eu zic ca e caruta si a incepe o depasire de la 3000 RPM, mi se pare o turatie decenta, in concordanta cu vremurile pe care le traim si preturile pe care le avem la pompa. Cineva mai sus zicea sa retrogradez. Adica sa faci depasire cu treapta a 3-a incepand de pe la 4000 4500 RPM? Bine atunci, inseamna ca nu posed eu intelegerea necesara. Dar pana una alta eu am cheltuit doar 580 RON pe 2500 km parcursi, fara a menaja absolut deloc masina. @zfmflorin: te sfatuiesc cu mare drag sa faci un drive test inainte de eventuala achizitie a Loganului 1.2, nu de alta dar sa nu fii dezamagit dupa aceea. Cine stie, e posibil ca si tu sa fii un foarte prost sofer, si sa nu stii (sau sa nu te tina buzunarul) sa depasesti cu 5000 RPM. QUOTE(IRONICK @ 1 Jul 2012, 10:17) La cum scrie, nici pe diesel nu se descurca. Sunt satul in trafic de dci-isti care cred ca au demaraj si abia termina depasirile. Ce coincidenta ! Eu sunt satul de benzinare (Logan, Solenza) in fundul carora trebuie sa stau pana termina depasirea. Probabil ca nici acei soferi nu depasesc cu 5000 RPM... Niste prosti! This post has been edited by bloodem: 1 Jul 2012, 18:59 |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
tomageorgian |
1 Jul 2012, 18:56
Post
#263
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.375 Joined: 22 February 10 From: Franta |
|
--------------------
.
.
. Kia Niro Phev
Laguna3 2.0dCI ex. Latitude 2.0dCI C5 x7 2.0hdi Logan 1.6mpi E39 530D Laguna 3 2.0dCi Qashqai 1.5dCI Twingo 2 1.2i E28 520i |
|
bloodem |
1 Jul 2012, 19:02
Post
#264
|
Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania |
Am avut chiar de doua ori bani sa dau pe Diesel, caci sunt la a doua masina Logan Diesel si nu regret.
Am spus intr-un post anterior: nu consumul este principalul factor determinant care m-a facut sa iau Diesel, ci modul in care se conduce, cuplul si faptul ca atunci cand pornesti AC-ul nu se simte nicio diferenta. |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
IRONICK |
1 Jul 2012, 20:19
Post
#265
|
- Group: Members Posts: 22.280 Joined: 19 April 05 From: Romania |
QUOTE(bloodem @ 1 Jul 2012, 19:50) Ca de-obicei, suntem o tara plina de experti Fan Badea si Ciutacu?QUOTE(bloodem @ 1 Jul 2012, 19:50) Sau pentru ca tot numiti dieselul "tractoras", cam ce zgomot aveti in habitaclu la 5000 RPM? Unul pe care dieselul nu il are nici macar la ralanti. Nu mai vorbesc de trepidatii. QUOTE(bloodem @ 1 Jul 2012, 19:50) In fine, imi pare nespus de rau ca nu stiu sa conduc, oi fi eu mai tantalau, se prea poate Nu te contrazice nimeni.QUOTE(bloodem @ 1 Jul 2012, 19:50) ar pana una alta eu am cheltuit doar 580 RON pe 2500 km parcursi, fara a menaja absolut deloc masina. Tu ai zis asa: 4.88l/100 km - 2480km la pretul aproximat de 5.9RON = 715RON. Diferenta unde este?QUOTE(bloodem @ 1 Jul 2012, 19:50) Ce coincidenta ! Eu sunt satul de benzinare (Logan, Solenza) in fundul carora trebuie sa stau pana termina depasirea. Minti. La fel ca mai sus. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
PaulT |
1 Jul 2012, 20:43
Post
#266
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti |
@bloodem - Depasesti incepand cu 3800-4000rpm doar daca e nevoie... Mai ales in cazul unui motor de 1.4 si cu masina incarcata este bine sa pleci intr-o treapta care sa iti asigure demarajul necesar pentru a termina depasirea repede si in siguranta. 3600/4000rpm inseamna 60-64% din turatia maxima a unui benzinar (pe care il presupunem cu limitare la 6200rpm ca in cazul lui 1.4/1.6 8v) .. Mai ai 40% din plaja de turatie si poti trece de 130km/h in treapta 3... Care e problema in a face depasirea accelerand de la 70-80km/h pana la 90-100km/h in treapta respectiva atunci cand situatia o impune? Absolut nici una, este exploatare 100% normala. Este mult mai ok si pentru motor in comparatie cu pus pedala la fund la 2800-3000rpm in treapta 4. Am citit postul tau cu drumul in Grecia si in legatura cu consumul pot sa iti spun ca media mea pe 1900km, tot drum de Grecia facut la sfarsitul lui mai, a fost de 5,72l/100km. Mers legal+10/20km/h si cu zone destul de lungi de 150-160km/h prin GR. Masina cu 3 persoane si plina de bagaje. Drumuri scurte prin zona cazarii+plimbare Salonic (ca si tine ). Motor de 1.6, masina mai grea cu aproape 200kg fata de Logan. A/C pornit 80-90% din timp si vreo 300 de km facuti pe ploile torentiale de la sfarsitul lui mai (la intoarcere, de la Salonic pana in Bansko). Cu Loganul de 1.6 (8v) as obtine cam acelasi consum in conditiile respective(bazat pe drumurile anterioare facute cu el pe acolo) deci povestile fantastice cu diferente de consum uriase, etc... sa le lasam. Exista o diferenta, dar nici pe departe cea pe care o crezi.. Si modul in care spui ca ai mers cu masina in cei 2000km nu are nici cea mai mica legatura cu ce inseamna "fara mila" . E un regim absolut obisnuit de mers.
This post has been edited by PaulT: 1 Jul 2012, 21:15 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Leo0608 |
1 Jul 2012, 20:56
Post
#267
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 |
|
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
bloodem |
1 Jul 2012, 21:16
Post
#268
|
Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania |
@PaulT: Nu te contrazic, tu stii cel mai bine ce consum ai obtinut. Dar diferentele de consum de care vorbesc eu nu le "cred" ci le constat. Dupa cum am spus, Diesel-ul personal nu e singura masina Logan pe care o conduc. Cat despre turatiile benzinarelor, sunt perfect constient de ceea ce spui, doar ca in practica, eu unul nu pot sa le conduc la acele turatii... macar pentru faptul ca exista riscul REAL sa surzesc.
@Ironick: Nu mint ca nu am niciun motiv. Da, ai dreptate, am facut eu un calcul eronat. Bineinteles ca 121 litri x 5.9 = 715 RON. Problema e ca am platit in 3 monede diferite si de aceea am facut un calcul brut... si gresit . Ca sa fiu mai exact am platit asa: - am plecat cu plinul facut. - am alimentat la Giurgiu: 121 RON - am alimentat la Sofia: 40 leva (~ 90 RON) - am alimentat pe drumul de intoarcere la Thessaloniki: 60 euro (~ 270 RON) - am alimentat pe A2: 220 RON - am i-am facut plinul la Galati: 60 RON Deci totalul corect ar fi cam de 760 RON cu toate conversiile de valuta. Evident ca 590 RON ar fi fost de vis. Ar fi insemnat ca am avut consum 4 % ceea ce ar fi fost practic imposibil pentru un asemenea drum. Cat despre faptul ca stau in fundul benzinarelor Logan 1.4, nu mint chiar deloc. Chiar ma mira faptul ca sunt nevoit sa ma contrazic cu voi pe tema asta. Parerea unanima a mea, a colegilor si in general a cunoscutilor in legatura cu aceasta motorizare este ca e extraordinar de puturoasa. Nu e vorba doar de o singura masina care ar putea avea probleme ci de mai multe. Efectiv dupa ce ma urc inapoi in Diesel (fie Logan 90 cp, fie Clio 70 cp, fie Kangoo 85 cp) am senzatia ca decolez. PS: nu sunt fan Badea si Ciutacu, ba chiar pe cel din urma mai ales nu pot sa il sufar. N-am inteles de unde ai scos-o pe asta. This post has been edited by bloodem: 1 Jul 2012, 21:19 |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
Ampt |
1 Jul 2012, 21:43
Post
#269
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București |
Sincer să fiu depașirile, chiar și la Diesel, le fac în treapta a III-a, dacă vreți pentru mai multă siguranță !
Și nu mă jenez deloc, în urcare sau atunci când este nevoie, să-l duc pe o plajă de turații cuprinsă între 3.000 și 3.500 rpm ! (75-90 % din puterea motorului) P.S Ca regulă principală prefer întotdeauna să depășesc ținând cont în primul rând de integritatea mea, dar și a celorlalți participanți la trafic ! |
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
bobo77 |
1 Jul 2012, 22:21
Post
#270
|
........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia |
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th January 2025 - 21:39 |