Benzina sau Diesel
![]() ![]() ![]() |
Benzina sau Diesel
VlaD2803 |
![]()
Post
#211
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 7 August 11 From: Moinesti-Bacau ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2005
|
|||
bobo77 |
![]()
Post
#212
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Intra si tu in meniul de diagnosticare, pe loc drep si vezi cata benzina iti arata tie la o liniuta.
This post has been edited by bobo77: 20 Jun 2012, 15:42 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
PaulT |
![]()
Post
#213
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Mai ai 6-7l de benzina cand se aprinde becul, nu cand mai ai o liniuta..
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#214
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
@alexis, @bloodem decat diesele cu bube in cap pe partea de alimentare de la renault, mai bine un motor pe benzina, si dupa caz gpl-u daca te stii ca mergi mult cu masina .. altfel nu se merita investitia in gpl
@blooderm again, ca tot zici ca lauzi 1,5dci 65cp. Inafara de trepte scurte, altceva nu mai vad nimic bun. Dieselul ala dupa 3000 rpm e mult zgomot ptr nimic .. mai bine un 1,6 8v. Macar in ala ai baza, intr-adevar mai sunt cazuri cand se pune in nas 1,6-le 8v la unele depasiri si tre sa retrogradezi, pun pe seama benzinei proaste din romanica This post has been edited by total: 20 Jun 2012, 18:55 |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
adiya |
![]()
Post
#215
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
mdaniel76 |
![]()
Post
#216
|
Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 11 September 11 ![]() |
Eu prefer la orice ora din zi si din noapte dieselul, fara discutii. clar ofera avantaje mult peste benzina. este adevarat ca la achizitie este mai scump cam cu 1500euro fata de varianta pe benzina la aceeasi echipare. dar multi nu mai zic aici ca la momentul respectiv, decat sa dea inca 1500euro, prefera sa o ia pe benzina si sa zica ca de banii care ar fi fost diferenta pt diesel cumpara benzina mult si bine. iar apoi evident ca daca iti iei masina pe benzina nu o sa recunosti ca de fapt ai fi vrut diesel si o sa zici ca dieselul are bube, costa mult, etc. ca sa nu mai zic ca atunci cand te duci in showroom agentul de vanzari te abureste: domneee, dieselul e pt firme, daca nu mergi cel putin 40000km pe an nu renteaza, bla bla bla, asa ca ia motor de 1.2 benzina. asa sa fie oare? hai sa facem un calcul.
- in cazul meu fac max 20000km pe an, cam 80% ii fac in oras, din cand in cand mai fac o escapada pe undeva sau in concediu, dar asta zic eu ca e raportul meu de folosire a masinii. Daca la drumurile care le fac eu, analizez consumul de motorina vs benzina, motorina 5.7%-oras 4.2%-afara, benzina 9%-oras, 6.5% afara, ajung la un total de 1080 litri diesel anual respectiv 1700 litri benzina anual. O diferenta de 700litri ! 700 litri inseamna ~3500 lei. nu cred ca este de neglijat. Ia sa-mi spuneti voi, cam in cat timp se amortizeaza cei 1500 euro dati la inceput? in 6 ani cum zic cei de la showroom? Cu ce este mai scump o revizie la diesel de este asa se blamat? ca are un filtru de motorina care costa 130lei? si la benzina poti sa ai multe probleme cu sistemul de aprindere, nu e musai sa ai motorina ca sa ai probleme de injectoare sau ce mai ziceti voi aici. Pana la urma eu prefer sa am costuri de deplasare mici si o revizie anuala un pic mai mult decat una pe benzina, decat sa am mereu costuri de deplasare mari si odata pe an revizie mai ieftina cu 150-200lei. 3500ron anual, in 6 ani va imaginati cam ce economie de bani faceti. orice mi-ati zice, nu o sa aveti probleme de turbina de injectoare de pompe cand masina este noua. a mea este prestige dci 85cp softata la 110 de mult timp, si merge totul impecabil la 70000km. cine de aici poate sa zica ca a bagat 200milioane reparatie in masina in 6 ani ca sa ajungi la nivelul la care dieselul nu ar fi rentabil? nu cred sa fie cineva. Nu pot sa ma abtin sa nu comentez....cine a zis ca in panta dacia 1300 face un logan diesel a glumit, nu? eu o sa o iau ca o gluma. orice turatie i-ai da nu se va itnampla niciodata asa ceva. Teoretic motorul pe benzina e mai performant decat cel diesel, dar asta la turatii mari. dieselul la turatii de 2000-2500rpm da cam tot ce poate, pe cand unul pe benzina trebe sa il duci in 5000rpm. la mersul zi de zi turatii diesel de 2000-2500rpm se ating usor. ma indoiesc ca cineva cu benzina tine tot timpul motorul in 4500-5000rpm ca sa faca fata la diesel. Este adevarat, cuplul care ajunge ajunge la diesel la roata este mult mai mic decat cel care iese de la volanta, dar la benzina nu se intampla acelasi fenomen? e benzina mai cu mot? ![]() Iar la pante/rampe benzinarul nu are sanse in fata dieselului. cuplul mare la turatii mici isi spune muuult cuvantul. doar daca tii benzinarul in 5000rpm, desi si ca sa ajungi la turatia asta iti ia ceva timp. si cu ce consum de benzina? aaaa? Asa ca nu mai blamati dieselul. Parerea mea este ca majoritatea prefera benzina datorita pretului de achizitie mai mic la benzina. dupa cum vedeti calculele ulterioare arata ca dieselul este mult mai economic. Calculele de mai sus sunt facute la preturile de azi ale carburantilor. deci orice fluctuatii si criza ar fi pe viitor dieselul va fi clar mai avantajos decat benzina. Sanatosi sa fim si sa producem bani pt motorina/benzina !! This post has been edited by mdaniel76: 28 Jun 2012, 17:21 |
--------------------
Dacia
Logan
2008, Prestige 1.5dci 85cp
- x xx xxx
|
|
klaus |
![]()
Post
#217
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mdaniel76 @ 28 Jun 2012, 17:58) Este adevarat, cuplul care ajunge ajunge la diesel la roata este mult mai mic decat cel care iese de la volanta, dar la benzina nu se intampla acelasi fenomen? e benzina mai cu mot? ![]() Sa inteleg ca tu spui ca demultiplicarea numarului de rotatii conduce la scaderea cuplului? Sa intreb cumva de ce s-au inventat tot felul de sisteme cu scripeti? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
cosmint26 |
![]()
Post
#218
|
Membru autentic Group: Members Posts: 219 Joined: 18 February 11 ![]() |
Discutia diesel/benzina intr-adevar este una foarte complexa si tine de multi factori.
Insa NU si atunci cand vorbim de Dacia Logan, asta pt ca motoarele dci puse pe Logan stim cu toti cat de predispuse sunt la celeba problema cu sistemul de injectie. Mai devreme sau mai tarziu apare la toate masinile. Nu se poate face niciun cacul real si conform cu realitatea legat de consum, costuri de intretinere etc, atata timp cat stim cu totii ca se sta la mana hazardului cu problema respectiva. This post has been edited by cosmint26: 28 Jun 2012, 19:37 |
--------------------
Reno
Megane
2000/rxi 1,6 16v
- b22rol
|
|
PaulT |
![]()
Post
#219
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mdaniel76 @ 28 Jun 2012, 16:58) - in cazul meu fac max 20000km pe an, cam 80% ii fac in oras, din cand in cand mai fac o escapada pe undeva sau in concediu, dar asta zic eu ca e raportul meu de folosire a masinii. Daca la drumurile care le fac eu, analizez consumul de motorina vs benzina, motorina 5.7%-oras 4.2%-afara, benzina 9%-oras, 6.5% afara, ajung la un total de 1080 litri diesel anual respectiv 1700 litri benzina anual. O diferenta de 700litri ! 700 litri inseamna ~3500 lei. nu cred ca este de neglijat. Iar la pante/rampe benzinarul nu are sanse in fata dieselului. cuplul mare la turatii mici isi spune muuult cuvantul. doar daca tii benzinarul in 5000rpm, desi si ca sa ajungi la turatia asta iti ia ceva timp. si cu ce consum de benzina? aaaa? Asa ca nu mai blamati dieselul. Parerea mea este ca majoritatea prefera benzina datorita pretului de achizitie mai mic la benzina. dupa cum vedeti calculele ulterioare arata ca dieselul este mult mai economic. Calculele de mai sus sunt facute la preturile de azi ale carburantilor. deci orice fluctuatii si criza ar fi pe viitor dieselul va fi clar mai avantajos decat benzina. Sanatosi sa fim si sa producem bani pt motorina/benzina !! Consumurile alea ma fac sa rad... ![]() De ce n-as avea sanse in panta cu benzinarul? Trage dieselul si la vale mai bine? Cu ajunsul la 5000rpm te contrazic... ajung absolut imediat la turatia aia. Desi, nu e nevoie de mai mult de 3500-4000rpm. Se vede clar cate benzinare ai condus. Calculele din postul tau nu demonstreaza absolut nimic, pentru ca ai pornit de la date eronate. De asemenea, abordarea privind intretinerea este si ea gresita. Daca tot vrei sa fii eficient strict dpdv financiar oricum nu dieselul este solutia ci benzinarul cu gpl. Mai bine spune sincer ca ITI PLACE dieselul si gata. ![]() Afirmatiile legate de cuplul la roata sunt complet eronate, dupa cum ti-a scris si Klaus. Cutia nu reduce cuplul dezvoltat de motor ci il amplifica (calculeaza ce rezulta la roata conform rapoartelor din cv si raportului final al cv). Probabil ai vrut sa spui ca, datorita faptului ca in cazul motoarelor pe benzina cutiile au rapoarte mai scurte, amplificarea cuplului dezvoltat de motor este mai mare decat in cazul turbo dieselurilor. Si, inca ceva, pana si un benzinar de 1,2 ASPIRAT are un cuplu maxim de 112-120Nm. Un 1.6, tot aspirat are vreo 150-160Nm. Sa comparam cu 1.5 dci (diesel TURBO nu aspirat) de 65 cp care avea 160Nm? Al tau are intr-adevar 200Nm. Oricum, sa compari un aspirat de 1,2 cu un turbo de 1.5... Daca iti dau datele tehnice de la un 1.9 sdi (care e diesel aspirat) nu o sa iti vina sa crezi. Fara turbo te asigur ca nu ti-ar mai place 1.5-ul... ![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#220
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
hai ca ma bag si eu ......din nou
![]() 1.posesor logan 1.5dci 70cp la 1200km consum 5.4 in oras ( cam atat fac luna de luna) 2. la job logan 1.6 8V mers in oras toata ziua consum 9.3 3. acum un sandero de 1.6 8V ( imprumut ) consum 7.4 la 88km in oras la pct. 1 si 2 condus in toate felurile+AC, la pct 3 schimbat la max 2500ture. pt mine este simplu dci pt consum si benzina pt placere si fara stres de injectoate si pompa. ps. dar scriu dupa tel. |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#221
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
@mdaniel76, gogule am cateva logane atat benzina cat si diesel, deci macane rau postul dumneata de mai sus
|
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
slider2 |
![]()
Post
#222
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
am facut scoala de soferi pe solenza 1.4. cand am luat permisul am inceput sa conduc masina tatalui, a unchiului meu si foarte rar a un tovaras, prin urmare:
- megane 1 1.6 16v - solenza 1.4 / megane 2 1.6 16v - logan 1.6 16v in 5 ani de zile cred ca am facut vreo 8000km, si apoi m-am angajat agent vanzari. astfel am condus 2 luni symbol 1.4, iar apoi pentru 1 an de zile si 40.000km un 1.5dci 65cp. am schimbat locul de munca si implicit masina si m-am ales cu un symbol 1.2 16v pentru 2 luni si 5000km. momentan am schimbat din nou locul de munca si mi-am luat masina personala, un symbol 1.5dci 85cp (il am de 4 luni si 5000km), iar pe langa asta am mai condus: - focus II 1.6tdci 90/110cp - megane II 1.5dci 82/85/100cp - laguna II 1.9dci 107cp - qashqai 1.5dci 110cp - megane III 1.5dci 110cp - astra g 1.7dti 75cp - passat b6 2.0tdi 160cp (remapat) - galaxy 1.9tdi 131cp (remapat) dupa cum se poate vedea am condus in mare parte diesel si da intr-adevar daca esti genul de persoana caruia ii e frica sa treaca benzinarul de 3500rpm poti sa spui ca dieselul fuge mai tare. asta fara a aduce in discutia ideea compararii merelor cu perele. pana acum ceva timp benzinarele au fost dezavantajate caci erau propulsoare aspirate, acum a inceput era turbo si la ele si incep sa vina tare din spate. in sfarsit eu ca posesor de diesel si conducator preponderent de propulsoare pe motorina in ultimul timp pot spune asa: - la cati km fac eu acum cu masina (aproximat 15.000km) nu am nevoie de diesel si nu neaparat pentru ca nu fac economie la carburant ci pentru ca acea economie pe care o fac nu renteaza in fata intretinerii mai scumpe, a vibratiilor si zgomotelor de diesel, a timpului foarte mare pana la incalzirea motorului si implicit a habitaclului pe timp de iarna. recunosc cu mana pe inima ca mi-as dori un motor pe benzina, ceva gen 1.6 16v sau un lansator 2.0 16v ![]() am vazut pe aici vehiculandu-se o idee cum ca sigur dci-urile pica. nu prea este asa. la primul loc de munca aveam dci-uri atat euro 3 cat si 4 trecute de prima tinerete, respectiv peste 160.000 si da aveau ambreiaje si pompe de servo schimbate dar pe partea de injectie nu aveau probleme. ba mai mult a cazut pompa de injectie la o masina dar era motorizare 1.4 8v. dieselurile in general sunt mai pacatoase dar tendinta lor de a pica este amplificata de posesori care folosesc piese dubioase, nu respecta intervalele de revizie, subtureaza masiv, etc. si posesorii de otto au acelasi comportament dar motoarele pe benzina sunt mai tolerante la astfel de comportament. This post has been edited by slider2: 28 Jun 2012, 21:24 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
testike |
![]()
Post
#223
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Eu am facut 70 mii km cu benzina si vreo 18mii cu diesel, Logan, puteri apropiate 90 si 85 CP.
Imi plac cum merg amandoua, dar imi place mai mult dieselul. Consumul e mai mic la diesel cu cel putin 3-3.5 litri in oras si 1-1.5 afara. Momentan am consum exclusiv in oras 5.6 (6.1 la pompa) la diesel la 22 km/h si 12.6 la benzina la 13.7 km/h, folosit mai mult cu AC. Daca nu sunt probleme grave si cheltuieli cu reparatiile de ordinul miilor de RON pana in 100mii km, e mai rentabil dieselul, mai ales pentru mine care l-am cumparat la mana a 2-a. This post has been edited by testike: 28 Jun 2012, 21:45 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#224
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Mie mi se par destul de corecte mediile de consum pe care le-a mentiona mdaniel76 in postul sau.
Adica diesel "5.7%-oras 4.2%-afara, benzina 9%-oras, 6.5% afara" Probabil la diesel cosnsumurile date sunt din proprie experienta, iar eu pot sa confirm ca la benzina consumul e cam cum a zis el. In legatura cu economia, pe langa calculele legate de consum si revizii as mai mentiona cateva aspecte care conteaza, desi uneori sunt neglijate: - la o masina diesel pretul e mai mare cu ~1500E (de ex), prin urmare CASCO va fi mai scump cu aprox 5% din 1500E, deci cam 75E pe an - daca nu avem dieferenta de bani intre diesel si benzina cash (cei 1500E) si ii imprumutam, trebuie sa luam in calcul si dobanda platita pentru acesti bani, deci vom avea de recuperat pana la urma mai mult de 1500E (se mai adauga dobanda) - trebuie tinut cont de evolutia preturilor carburantilor. Cine isi lua masina acum 4 ani isi facea calculul de amortizare la un 3.5 ron pe litru. Acum pretul e ~6 ron pe litru. Cine stie cat va fi peste 4 ani. Eu cred ca va fi mai mare. Deci ideea e ca noi facem calculul ACUM ca recuperam diferenta in X Km, luand in calcul pretul ACTUAL. Dar in mod sigur se va recupera mai repede, caci pretul va fi mai mare pe litru, deci diferenta de costuri pentru combustibil se va mari intre diesel si benzina de-a lungul urmatorilor ani. LE: perfect de acord ca multe din avantajele dieselului actual (cu turbo) sunt prezente la benzinarele turbo. In principiu ma refer la cuplul mare de la turatii joase si disponibil pe un palier larg. De acord ca e inpropriu sa zicem ca dieselul are cuplu mai mare, cuplul ala e dat in mare parte de turbo. Doar ca un benzinar turbo e oarecum la fel de scump cu un diesel turbo. In acest caz cine isi ia asa ceva il ia pentru performante si placerea de a conduce, nu pentru economie. This post has been edited by Andy_ACS: 28 Jun 2012, 21:58 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#225
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 28 Jun 2012, 22:54) De acord ca e inpropriu sa zicem ca dieselul are cuplu mai mare, cuplul ala e dat in mare parte de turbo. Doar ca un benzinar turbo e oarecum la fel de scump cu un diesel turbo. In acest caz cine isi ia asa ceva il ia pentru performante si placerea de a conduce, nu pentru economie. Lasa ca dupa ce lumea o sa inceapa sa mearga cu benzina turbo, o sa isi schimbe parerea despre "performante si placerea de a conduce". Si in timp o sa vina si consumul. Acum producatorii nu vor sa investeasca in injectia de benzina la fel ca la diesel.This post has been edited by IRONICK: 28 Jun 2012, 22:08 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
slider2 |
![]()
Post
#226
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
QUOTE(testike @ 28 Jun 2012, 21:42) Imi plac cum merg amandoua, dar imi place mai mult dieselul. Consumul e mai mic la diesel cu cel putin 3-3.5 litri in oras si 1-1.5 afara. mi se pare ca exagerezi un pic la partea cu consumul in oras, mai exact cu diferenta. la symbolul de 1.2 aveam consum in oras 7.5 - 8.5%, iar un dci comparabil ca putere are cam 6 - 7%, deci undeva in maxim 2 litri in plus si nu minim 3. s-ar putea ca diferenta aceea sa fie din alta cauza: - cu cele 2 masini nu se parcurge aceeasi ruta la aceleasi intervale orare si implicit cam la acelasi nivel al traficului (vezi diferenta enorma la viteza medie). - stilul de condus difera destul de mult. sau altfel spus conducatorul de diesel este obisnuit cu acceleratia ceva mai buna a propulsorului pe motorina in intervalul de turatii 2000-3000rpm si astfel pentru a avea timpi de acceleratie comparabili cand conduce otto tinde sa apese pedala mai mult si duce la cresterea consumului. de asemenea vad ca ai specificat ca la motorizarea otto folosesti mai mult aerul conditionat, detaliu ce influenteaza consumul. iar o alta chestie care ma face sa cred ca este cam exagerat consumul la benzina, am un amic are o lancia lybra (masina din clasa mondeo, passat, laguna, etc) cu motor 1.8 131cp si are consum in bucuresti aproximativ 13%. clima este cuplata tot timpul neavand decat 3 optiuni: off, eco, on. deci n-are optiunea de a folosi doar ventilatorul fara a cupla ac. iar tipul nu conduce economic. la drum lung cel mai putin a scos 6.8%. mi se pare foarte ciudat ca un logan 1.6, deci o masina mult mai usoara si cu o motorizare mai mica sa aiba un consum asemanator intr-un oras mult mai lejer din punct de vedere al traficului. |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#227
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#228
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(slider2 @ 28 Jun 2012, 23:10) mi se pare ca exagerezi un pic la partea cu consumul in oras, mai exact cu diferenta. la symbolul de 1.2 aveam consum in oras 7.5 - 8.5%, iar un dci comparabil ca putere are cam 6 - 7%, deci undeva in maxim 2 litri in plus si nu minim 3. Depinde si de oras, una este Bucuresti si alta Cluj. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
slider2 |
![]()
Post
#229
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
@ironick pai tocmai asta este ca eu acele consumuri le-am obtinut in bucuresti cu acelasi stil de mers, cam pe aceeasi ruta. ma indoiesc ca in cluj diferenta de consum se mareste. chiar daca traficul este mai lejer asta inseamna ca se merge ceva mai constant cu ambele masini, implicit diferenta de consum ramane cam aceeasi.
This post has been edited by slider2: 28 Jun 2012, 22:32 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
alexys |
![]()
Post
#230
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
@bloodem, eu am un service auto, ce-i drept doar de montaj GPL, dar din motive doar de ei stiute sunt cautat si de posesori de tractorase. Deci vorbesc din cele auzite. Auzite in fiecare zi. Ani de zile. Tu?????
Ca am mers si eu cu diverse dieseluri, ca m-am ocupat de remotorizari cu omologare RAR, nu mai conteaza. Ca utilizator de diesel doar as spune ca simt cum imi cad chi..tii cand ajung la o anumita turatie. Ca nu pot sa fac ca la benzinar, din tr. 4 sa dau 3 si sa accelerez. Adica e un moment critic in care ori de dau 3, ori de dau 5, ori de raman in 4, tot aia e. Si ala e punctul in care incep eu sa ma distrez cand mai incearca cate unul sa arate ca dieselul are cuplu. Deci sa recapitulam: 1. Dieselul consuma mai putin decat benzina, dar te costa mai putin totusi daca ai GPL 2. Motorul Diesel tine 500 000 km ? - poate, dar cunosc taxiuri cu tot atat si GPL 3. Dieselul e mai scump initial chiar decat benzina + GPL 4. Dieselul nu accepta orice mecanici, orice motorina, orice revizii intarziate 5. Din cand in cand motoarele se mai strica, nu conteaza ce anume, doar ca la diesel costa al dracu de mult 6. Daca 2 masini identice au motoare cu aceiasi putere, indiferent de combustibilul utilizat, au aceiasi performanta de viteza maxima, iar daca stii sa conduci, chiar nu conteaza ce si unde are dieselul cuplu, daca a stai aproape de zona de putere maxima cand schimbi vitezele, benzinarul poate obtine aceiasi acceleratie cu dieselul, numai ca poate profita putin de rezerva de turatie disponibila dupa puterea maxima, ceva ce la diesel nu prea exista. Si inca o intrebare de final, daca toti posesorii de diesel sunt multumiti de consum, de ce sunt atatia care ma intreaba daca pot sa-i puna GPL? Si-au luat masina pe motorina si acum brusc nu le mai place? Au devenit toti ecologisti? Si de ce au dezvoltat mai toti producatorii de GPL sisteme pentru diesel? C-a dat boala in toti, PRINS, BRC, AC GAS, UAB Tamona, toti au investit in cercetare pe zona asta. Nu va repeziti, rezultate sunt, dar din cate stiu doar pe motoarele mari, pe alea mici trebuiesc modificari care cam costa. Revin peste 2 saptamani cu comparatii intre un diesel si un benzinar cu GPL pe 3000 km. |
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
adiya |
![]()
Post
#231
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(alexys @ 29 Jun 2012, 00:31) 6. Daca 2 masini identice au motoare cu aceiasi putere, indiferent de combustibilul utilizat, au aceiasi performanta de viteza maxima, iar daca stii sa conduci, chiar nu conteaza ce si unde are dieselul cuplu, daca a stai aproape de zona de putere maxima cand schimbi vitezele, benzinarul poate obtine aceiasi acceleratie cu dieselul, numai ca poate profita putin de rezerva de turatie disponibila dupa puterea maxima, ceva ce la diesel nu prea exista. Si cam cat consuma atunci benzinarul daca stai in "zona de putere maxima"? 6,5l/100km? |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
Ampt |
![]()
Post
#232
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
Ultimele date despre consum :
100 litri consumați, 1.975 kilometri parcurși într-o proporție de 50 %Urban, 50%Extraurban, viteză medie 32,4 Km/h ! |
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#233
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
acum vad ca ati bagat si gpl in schema.
eu zic ca este foarte simplu de sintetizat, daca vrei sa mergi mult sau ieftin iti iei motorina, daca nu ai probleme de buget sau nu vrei sa sti prea multe despre masina si sa nu ai "greierasi"iti iei benzina si asta este. ( dar sa nu stai stresat pe turometru cand schimbi vitezele) |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
testike |
![]()
Post
#234
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
QUOTE(slider2 @ 28 Jun 2012, 22:10) mi se pare ca exagerezi un pic la partea cu consumul in oras, mai exact cu diferenta. la symbolul de 1.2 aveam consum in oras 7.5 - 8.5%, iar un dci comparabil ca putere are cam 6 - 7%, deci undeva in maxim 2 litri in plus si nu minim 3. Eu am comparat masinile mele, 1.6 MPI 90 CP si 1.5 dci 85 CP. Am mers cu ambele pe aceleasi drumuri, si asta e diferenta pe care o scot eu : 3-3.5 in oras, 1-1.5 afara. Cu cat scade viteze medie in oras, creste diferenta de consum, probabil pentru ca dieselul consuma mai putin la ralanti. Dupa cum ai vazut in postul anterior, momentan diferenta e chiar vreo 6.5 litri, dar asta e si pentru ca sunt diferente mari intre vitezele medii - benzinarul circula doar prin centru si are viteza medie 13.5 si dieselul are viteza medie ~22 km/h. Benzinarul are AC pornit tot timpul si la diesel cred ca nu l-am pornit de cateva ori. Degeaba se compara orasele, si in Cluj pot sa am viteza medie 11 km/h daca ma invart doar prin centru, sau 30 km/h daca merg pe la periferie si nu am stopuri, cu o diferenta enorma de consum. Se pot compara si tot felul de masini, sunt benzinare mici de oras gen Aygo etc care consum mai putin decat dieseluri de 2l.. Benzinarul de 1.2 nu stiu cat consuma. Unii se plangeau de consum mare in afara orasului, altii am vazut ca postau filmulete cu consum de ~4.5. Eu am specificat doar ce diferenta de consum scot eu, cu masinile mele. Personal sunt multumit de amandoua, de benzinara pentru ca nu are nici o problema dupa 8 ani si orice ar avea se rezolva ieftin, merge bine, si de diesel pentru ca consuma putin si trage bine. Daca as merge mai mult cu benzinara as pune GPL. LE: Diferentele de consum date de producator intre masinile mele sunt de : 4.9 in oras si 1.4 afara. This post has been edited by testike: 29 Jun 2012, 10:27 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
mdaniel76 |
![]()
Post
#235
|
Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 11 September 11 ![]() |
QUOTE(klaus @ 28 Jun 2012, 19:43) Sa inteleg ca tu spui ca demultiplicarea numarului de rotatii conduce la scaderea cuplului? Sa intreb cumva de ce s-au inventat tot felul de sisteme cu scripeti? @klaus, toata stima pt tine, dar spui prostii. ce treaba au aici scripetii? vrei tu sa zici ceva dar nu are legatura decat vaga. In toate fisele tehnice ale masinilor sunt date valorile maxime de putere si cuplu cu turatiile la care se obtin maximele lor. acestea sunt valori obtinute la VOLANTA! sunt niste caracteristici care le genereaza motorul in urma functionarii. Atat cutia de viteze cat si roata genereaza un moment rezistent. astfel ca la intrare in cutia de viteze vei avea momentul motor, la iesire din cutie vei avea alt moment (mai mic) care ajunge la roata, iar apoi la iesire din roata ce ajunge pe asfalt este un moment mai mic decat cel care a intrat in roata. Cutia de viteze si roata sunt invartite de motor, ele genereaza un cuplu rezistent care trebuie invins de cuplul motor. pe langa asta mai sunt pierderi prin frecari. daca tu ai impresia ca la roata ai cuplu mai mare decat la volanta, sau ca prin cutia de viteze amplifici cuplul, te inseli amarnic. Daca vrei se poate face analogie si cu scripetii de care zici. fiecare roata de scripete opune un moment rezistent. daca tu invarti manual la scripete si adaug 50de roti, fara greutate la final, nu vei mai putea invarti nimic pt ca momentul motor care il generezi tu prin forta bratelor sau ce alta parghie vei folosi, va fi mai mic decat momentul rezistent al rotilor. QUOTE(PaulT @ 28 Jun 2012, 20:44) Consumurile alea ma fac sa rad... ![]() De ce n-as avea sanse in panta cu benzinarul? Trage dieselul si la vale mai bine? Cu ajunsul la 5000rpm te contrazic... ajung absolut imediat la turatia aia. Desi, nu e nevoie de mai mult de 3500-4000rpm. Se vede clar cate benzinare ai condus. Calculele din postul tau nu demonstreaza absolut nimic, pentru ca ai pornit de la date eronate. De asemenea, abordarea privind intretinerea este si ea gresita. Daca tot vrei sa fii eficient strict dpdv financiar oricum nu dieselul este solutia ci benzinarul cu gpl. Mai bine spune sincer ca ITI PLACE dieselul si gata. ![]() Afirmatiile legate de cuplul la roata sunt complet eronate, dupa cum ti-a scris si Klaus. Cutia nu reduce cuplul dezvoltat de motor ci il amplifica (calculeaza ce rezulta la roata conform rapoartelor din cv si raportului final al cv). Probabil ai vrut sa spui ca, datorita faptului ca in cazul motoarelor pe benzina cutiile au rapoarte mai scurte, amplificarea cuplului dezvoltat de motor este mai mare decat in cazul turbo dieselurilor. Si, inca ceva, pana si un benzinar de 1,2 ASPIRAT are un cuplu maxim de 112-120Nm. Un 1.6, tot aspirat are vreo 150-160Nm. Sa comparam cu 1.5 dci (diesel TURBO nu aspirat) de 65 cp care avea 160Nm? Al tau are intr-adevar 200Nm. Oricum, sa compari un aspirat de 1,2 cu un turbo de 1.5... Daca iti dau datele tehnice de la un 1.9 sdi (care e diesel aspirat) nu o sa iti vina sa crezi. Fara turbo te asigur ca nu ti-ar mai place 1.5-ul... ![]() La tine chiar am stat in cumpana daca sa iti raspund sau nu. Ai baut cand ai scris? Daca nu, ai gandit ce ai scris? Eu zic sa nu mai debitezi prostii ca mai citesc si alti oameni si induci lumea in eroare. Macar daca nu stii ceva, intrebi si tu pe altul mai priceput sa iti explice dar nu debitezi tampenii. Hai sa iti explic cum sta treaba daca vrei sa inveti ceva. Consumurile de care am vorbit sunt obtinute personal si cu ele ma confrunt zi de zi, la traseele care le fac eu prin bucuresti, da..cu aerul conditionat pus cand este cazul, ma refer la motorina. la cele de benzina consumurile sunt tot cele spuse de voi aici. In unele posturi anterioare se tot povestea ca dacia1300 vai ce bine trage in panta. dar panta e una si rampa e alta, am facut o mica ironie cand am zis panta/rampa dar vad ca era greu sa te prinzi. la 5000rpm poate ajungi imediat asa cu masina stand pe loc ![]() Care sunt datele alea eronate de la care am pornit eu? Eu am pus pe hartie niste calcule realiste, niste bani care ii scot din buzunar referitor la dieselul meu. Daca ai alte justificari, atunci te rog sa argumentezi de la ce chestii eronate am plecat, nu doar asa sa comentezi de dragul de a te afla in treaba. "Cutia nu reduce cuplul dezvoltat de motor ci il amplifica (calculeaza ce rezulta la roata conform rapoartelor din cv si raportului final al cv). Probabil ai vrut sa spui ca, datorita faptului ca in cazul motoarelor pe benzina cutiile au rapoarte mai scurte, amplificarea cuplului dezvoltat de motor este mai mare decat in cazul turbo dieselurilor" - Poate la motoare de OZN, pe alte planete, dar nicidecum pe pamant. Tu chiar stii ce e aia turatie, putere, cuplu? sau pt tine e totuna oricare dintre ele? Dupa mintea ta daca te pun sa impingi o masina, apoi te pun sa impingi 4 masini una lipita de cealalta, vei impinge mai usor 4 masini decat una, pt ca forta ta se va multiplica cu 16 roti si astfel vei impinge mai usor, nu? Cuplul maxim il vei avea la volanta, e dat de caracteristicile motorului, oriunde mai departe pe traseu cuplul va fi mai mic, nu va fi amplificat in vecii vecilor. Citeste mai sus ce i-am scris si lui klaus, e valabil si pt tine, poate te luminezi. "Si, inca ceva, pana si un benzinar de 1,2 ASPIRAT are un cuplu maxim de 112-120Nm. Un 1.6, tot aspirat are vreo 150-160Nm. Sa comparam cu 1.5 dci (diesel TURBO nu aspirat) de 65 cp care avea 160Nm? Al tau are intr-adevar 200Nm. Oricum, sa compari un aspirat de 1,2 cu un turbo de 1.5... Daca iti dau datele tehnice de la un 1.9 sdi (care e diesel aspirat) nu o sa iti vina sa crezi. Fara turbo te asigur ca nu ti-ar mai place 1.5-ul... ![]() Nu esti pe forum de dacia logan? ne vorbim despre comparatia benzina-diesel? ete de aia le comparam 1.5dci care e turbo cu 1.2 sau 1.6 neturbo, e limpede, nu? Nu am inventat eu topicul. stiu cum era 1.9sdi, avea 64cai fara turbo iar apoi cand i-au pus turbo l-au facut de 90cp, dar nu despre asta vorbim aici. Cu cuplurile date de tine ai cam exagerat. motorul de 1.2 are 107Nm, cele de 1.6 au 135Nm vs 148Nm. e cam diferenta, adica cel mai slab diesel de 1.5 care are 160Nm are cuplu mai mare decat cel mai puternic pe benzina care are 148Nm daca faci comparatie slab-slab si tare-tare vei avea: 107Nm(1.2benzina) vs 160Nm (1.5diesel de 65cp), si 148Nm(1.6-16V-107cp) vs 200Nm (dci 85-90cp) QUOTE(total @ 28 Jun 2012, 21:42) @mdaniel76, gogule am cateva logane atat benzina cat si diesel, deci macane rau postul dumneata de mai sus gogule, astea sunt consumurile mele in bucuresti si pe unde mai merg pe traseele mele, daca nu iti convine sau tu personal ai altele, sa fii sanatos! QUOTE(Andy_ACS @ 28 Jun 2012, 22:54) Mie mi se par destul de corecte mediile de consum pe care le-a mentiona mdaniel76 in postul sau. Adica diesel "5.7%-oras 4.2%-afara, benzina 9%-oras, 6.5% afara" Probabil la diesel cosnsumurile date sunt din proprie experienta, iar eu pot sa confirm ca la benzina consumul e cam cum a zis el. In legatura cu economia, pe langa calculele legate de consum si revizii as mai mentiona cateva aspecte care conteaza, desi uneori sunt neglijate: - la o masina diesel pretul e mai mare cu ~1500E (de ex), prin urmare CASCO va fi mai scump cu aprox 5% din 1500E, deci cam 75E pe an - daca nu avem dieferenta de bani intre diesel si benzina cash (cei 1500E) si ii imprumutam, trebuie sa luam in calcul si dobanda platita pentru acesti bani, deci vom avea de recuperat pana la urma mai mult de 1500E (se mai adauga dobanda) Asa este, dar cand ai un castig fata de benzina de 35mil/an, nu cred ca mai e relevant acel casco de 3mil/an QUOTE(adiya @ 29 Jun 2012, 08:01) Esti tare! ai atins unde trebuie! |
--------------------
Dacia
Logan
2008, Prestige 1.5dci 85cp
- x xx xxx
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#236
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mdaniel76) Este adevarat, cuplul care ajunge ajunge la diesel la roata este mult mai mic decat cel care iese de la volanta, dar la benzina nu se intampla acelasi fenomen? e benzina mai cu mot? Asa ca va puteti imagina, daca un diesel banal are 200Nm cuplu la 2000rpm cat cuplu ar ajunge la roata? fata de o benzina care are cuplu 110Nm la...3500-4000rpm? QUOTE(klaus) Sa inteleg ca tu spui ca demultiplicarea numarului de rotatii conduce la scaderea cuplului? Sa intreb cumva de ce s-au inventat tot felul de sisteme cu scripeti? QUOTE(mdaniel76 @ 29 Jun 2012, 11:08) Daca vrei se poate face analogie si cu scripetii de care zici. fiecare roata de scripete opune un moment rezistent. daca tu invarti manual la scripete si adaug 50de roti, fara greutate la final, nu vei mai putea invarti nimic pt ca momentul motor care il generezi tu prin forta bratelor sau ce alta parghie vei folosi, va fi mai mic decat momentul rezistent al rotilor. Aceasta mostra de dialog nu trebuie pierduta. |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
klaus |
![]()
Post
#237
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mdaniel76 @ 29 Jun 2012, 11:08) Atat cutia de viteze cat si roata genereaza un moment rezistent. astfel ca la intrare in cutia de viteze vei avea momentul motor, la iesire din cutie vei avea alt moment (mai mic) care ajunge la roata, iar apoi la iesire din roata ce ajunge pe asfalt este un moment mai mic decat cel care a intrat in roata. Cutia de viteze si roata sunt invartite de motor, ele genereaza un cuplu rezistent care trebuie invins de cuplul motor. pe langa asta mai sunt pierderi prin frecari. daca tu ai impresia ca la roata ai cuplu mai mare decat la volanta, sau ca prin cutia de viteze amplifici cuplul, te inseli amarnic. Pe vremea mea, la fizica de scoala generala si la cea de liceu se faceau si notiunile de "brat al cuplului". Se mai vorbea si despre scripetii mobili si efectul lor asupra fortei datorita maririi bratului cuplului. Se mai mentiona si de mecanisme si demultiplicari si influenta demultiplicarilor in fortele finale. Ma rog, oi fi uitat eu fizica de generala si de liceu, sau s-o fi schimbat intre timp, nu stiu ce sa zic. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
mdaniel76 |
![]()
Post
#238
|
Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 11 September 11 ![]() |
QUOTE(klaus @ 29 Jun 2012, 11:31) Pe vremea mea, la fizica de scoala generala si la cea de liceu se faceau si notiunile de "brat al cuplului". Se mai vorbea si despre scripetii mobili si efectul lor asupra fortei datorita maririi bratului cuplului. Se mai mentiona si de mecanisme si demultiplicari si influenta demultiplicarilor in fortele finale. Ma rog, oi fi uitat eu fizica de generala si de liceu, sau s-o fi schimbat intre timp, nu stiu ce sa zic. da da da, momentul = bratul x forta, creste bratul creste momentul. dar tu ai un moment la motor, care il trimiti mai departe. roata, cutia, opun un moment rezistent, care tot bratxforta este, numai ca se opune momentului motor. Spune-mi te rog, daca in fisa tehnica a masinii scrie ca are cuplu 200Nm (la volanta, da? deci moment motor), cat ajunge la asfalt? mai mare de 200, egal cu 200 sau mai mic decat 200? Si as mai indrazni o intrebare, daca schimbi roata de pe masina cu una de dimensiuni mai mari, cat cuplu va ajunge la asfalt? mai mare de 200 sau mai mic? sau egal? |
--------------------
Dacia
Logan
2008, Prestige 1.5dci 85cp
- x xx xxx
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#239
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
greu cu mecanica asta
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
klaus |
![]()
Post
#240
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
mdaniel76: stii ce face cutia de viteze?
O lectura light: http://facultate.regielive.ro/proiecte/mec...siva-17302.html Poti citi doar primele 2 paragrafe din rezumat, sunt suficiente. Poti incerca sa mai cauti si alte materiale pe marginea rolului si functiei cutiei de viteze la autoturisme, si mai treci pe aici. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 23:11 |