Benzina sau Diesel
![]() ![]() ![]() |
Benzina sau Diesel
PaulT |
![]()
Post
#181
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#182
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Diesel e mai mult pentru oras , benzinarul pentru drumuri lungi odihnitoare , intradevar diesel te omoara la consumabile plus daca pica ceva , turbina injector , apa in motor riscul e sa te injuri ca ai cumparat dci 1.5.
Benzinarul 1,4-1,6,1.6/16v e simplu de intertinut mai dar ca te omoara in oras la consum sub 8 litri la 100 k nu se reduce poate cu adausuri eletronice . Vorba lu PaulT si cu 1300-1310 faci un dci in panta , am avut si stiu cum e sa te iei la intrecere pe dealul negru cu un logan 1,5dci 70cp. Evident si eu aveam alte modificari la partea de avans aprindere . Am opel 1.7tdci desi e nou nu l-am forjat si tot stau cu gandul daca imi pica turbina ba injectoarele fiindca sunt scumpe . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
PaulT |
![]()
Post
#183
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Asu-le, n-am zis asa ceva... mai uita-te o data. Nu am cum sa fac un dci cu 1300-le.
Iar la Opel(cdti) da-i fara probleme, ca decat sa il subturezi, mai bine mergi mai sportiv un pic. Doar sa-i lasi turbina sa se racoreasca inainte sa-l opresti ![]() This post has been edited by PaulT: 18 May 2010, 17:28 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
slider2 |
![]()
Post
#184
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
QUOTE(PaulT @ 18 May 2010, 16:48) am inteles eu gresit atunci, oricum cred ca doru la mondeo mk3 se referea... offtopic sunt curios daca adaosul de 10cp la 1.8tdci a fost facut trecand la 16v, ca pe focus 1.8tdci este in 8v... o sa ma interes pe forumul ford... |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#185
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(PaulT @ 18 May 2010, 18:27) Asu-le, n-am zis asa ceva... mai uita-te o data. Nu am cum sa fac un dci cu 1300-le. Iar la Opel(cdti) da-i fara probleme, ca decat sa il subturezi, mai bine mergi mai sportiv un pic. Doar sa-i lasi turbina sa se racoreasca inainte sa-l opresti ![]() Nu merg subturat de loc dar nici 4500 nu vede , ai dreptate ca nu ai spus dar cu siguranta eu zic ca face dciul in panta . Oricum una peste alta dciul consuma putin dar te omoara la consumabile si deci se combina cu benzinarul una peste alta fara a pica motorul , daca a picat motorul la dci ... te arde rau la buzunar. Dieselurile sunt pentru baieti care conduc sportiv ci nu pentru oameni care merg la consum gen cum se rula pe 1300 sub 1700 de ture. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
slider2 |
![]()
Post
#186
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#187
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Era nu-ul in alta parte..
Am mers cu ambele masini cu 1.8 tdci. Mi-a placut mai mult Focusul, care se misca bine cu varianta de 115cp si are si o tinuta de drum exceptionala. Se misca bine si pe Mondeo, dar fiind cutia in 6 trepte(destul de scurte) trebuia sa mesteci relativ serios cu schimbatorul... Si fiind treptele mai scurte si la depasiri era o mica problema, in sensul ca de multe ori se intampla sa fie nevoie de schimbat treapta in timpul depasirii, lucru care la Focus nu mi s-a intamplat. Diferente erau si la consum, mai ales in urban, lucru normal daca ne gandim la diferenta de masa. Cu Mondeo 1.8tdci aveam in oras, iarna, consum mai mare ca la Logan 1.6 8v . |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Mucifer |
![]()
Post
#188
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 14 February 09 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 18 May 2010, 17:46) Hai ca deja o dai in balarii. Eu zic ca si lastunul ii da fum la un DCI in panta, ca deh, e benzina si poti sa-i dai 24000 rpm fara nici o problema. Trabantul cel putin e avion! Mama lor de prosti astia care au proiectat dieselul ca nu merge nici la drum drept nici la panta!!! Cred ca ar fi cazul sa se inchida topicul, s-au expus avantaje si dezavantaje pentru ambele tipuri de motoare (deja se discuta de alte marci de masini), toata lumea a inteles care e treaba. |
--------------------
Renault
Austral
1.2 tce hybrid 200 CP Techno Esprit Alpine 2025
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#189
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Eram sigur ca tu o sa caputezi
![]() Tu nu intelegi cuplu motor trasmis prin cutie la roata e altfel si difera de la masina la masina. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Mucifer |
![]()
Post
#190
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 14 February 09 From: Timisoara ![]() |
Si chestia asta cu cuplul e valabila doar la Diesel? La benzina e altfel? Sa inteleg ca pe un dci de 160nM de fapt am undeva la 40 nM ca restul se pierd pe undeva? Fi mai explicit!
This post has been edited by Mucifer: 18 May 2010, 19:28 |
--------------------
Renault
Austral
1.2 tce hybrid 200 CP Techno Esprit Alpine 2025
|
|
BZN |
![]()
Post
#191
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Nu se pierd, dar nici turatia unui otto nu o poti egala. De aici ii diferenta.
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#192
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
dieselul are rapoarte mai lungi in cutie => cuplul la roata scade mai mult
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
PaulT |
![]()
Post
#193
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Exact asta am tot repetat de cateva pagini...
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
gattoman |
![]()
Post
#194
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
QUOTE(slider2 @ 18 May 2010, 17:38) offtopic sunt curios daca adaosul de 10cp la 1.8tdci a fost facut trecand la 16v, ca pe focus 1.8tdci este in 8v... o sa ma interes pe forumul ford... offtopic, tot 8v a ramas. PaulT, la focus tr3 merge de la 40 pana la ~110 si tr4 de la 75 pana la ~ 165, poate de aia nu a fost nevoie sa schimbi treapta ![]() |
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
PaulT |
![]()
Post
#195
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai stiu... De aia nu imi plac unele dieseluri in 6 trepte. Pe langa ca se termina repede zona de cuplu mai fac si treptele scurte... Focusul are cutia excelent etajata. La Mondeo au scurtat aiurea primele 3 trepte.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#196
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cum ziceam (nu mai stiu pe unde) aceeasi dilema am avut si eu la un moment dat disel sau benzina, si am luat gpl am consumul de disel raportat la bani , intre benzina si gaz se simte doar cind ai ac pornit si peste 3 persoane in masinadar insesizabil,
nu mai am dureri de cap cu injectoarele revizia a fostde benzina , singurul dezavantaj este roata de rezerva care ocupa mult spatiu in portbagaj , dar am gasit si o solutie care trebuie sa o pun in practica , o roata mica de rezerva ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#197
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#198
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
sau "maghrebinii" de prin suburbii ...
![]() This post has been edited by george_scala_2004: 19 May 2010, 15:28 |
--------------------
...
...
...
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#199
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
gigibrbr |
![]()
Post
#200
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 30 March 10 ![]() |
MERG PE DCI DEOARECE MASINA SE CUNOASTE DUPA CUM ESTE INTRETINUTA IAR TREABA CU CARBURANTUL ESTE RELATIVA DEOARECE CINE TINE LA MASINA LUI ALIMENTEAZA DE LA BENZINARII CUNOSCUTE AM VORBIT CU BAIETII DE LA SERVICE SI SPUN CA IN GERMANIA SAU FRANTA NU SANT PROBLEME CU INJECTOARELE DEOARECE EI NU ALIMENTEAZA CU PALNIA IMBACSITA DE PRAF
|
--------------------
logan
dacia break 2003-2004
2003
- br 98 bgc
|
|
caphonne |
![]()
Post
#201
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 968 Joined: 22 August 06 From: Buc. Drumul taberei si Berceni ![]() |
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Supernova
2003 Rapsodie rosu imperial Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
|
|
rnodix |
![]()
Post
#202
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 6 September 10 ![]() |
Nu e nevoie sa alimentezi cu palnia imbacsite de praf ca sa ai probleme cu injectoarele etc. e destul sa alimentezi de la statiile cunoscute...
|
--------------------
Renault
Clio 3
2006
|
|
Memo |
![]()
Post
#203
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 24 July 09 From: Cluj-Napoca ![]() |
Un pic offtopic:
Nu vi se pare ciudat sa ziceti: "Ma duc la benzinarie sa alimentez cu motorina"... De ce nu mergeti la motorinarie? ![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN
2009 / Prestige F2, 1.6 16V
- -
|
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#204
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
mie imi pare cam ciudat fiindca eu spun ca ma duc la PECO
![]() ![]() |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
cosmintr |
![]()
Post
#205
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 22 October 06 ![]() |
Buna, eu am cumparat un Logan Diesel MCV cu 7 locuri, in 2006 cand a aparut, a avut garantie de 1 an juma asa ca prima revizie am facut-o la Dacia, dupa aceea urmarind carnetul de intretinere am schimbat totul, eu personal. Masina are 41000 de km.
Pentru un consum decent, clar merita diesel, are cuplu mare, i-am pus carlig am si remorca. In timpul asta am renovat casa in care stau si am carat numeroase remorci pina la 1400 de kg cu pietris, nisip. Deci masina este folosita mult in oras, am carat cu ea tot ce a fost necesar mie, acu doua saptamani am fost la mare. Pe autostrada soarelui 4 persoane si bagaje pina in plafon am mers si cu 165. Consumul pe 1500km dus intors pe litoral a fost in jur de 5 si un pic. In oras vara 6, iarna mai urca un litru sau mai mult. Orice motor din lumea asta turbo diesel se tureaza pentru ca altfel pica turbina si injectoarele. Mai am in familie si un Mitsubishi Outlander de 2000 diesel, la fel se comporta daca mergi linistit cu el, fum. Noroc ca eu si tatal meu conducem mai sportiv. Referitor la urcat dealu este super ok la 70 de cai putere, cine doreste mai mult sa cumpere alt motor mai mare si implicit mai puternic. Apropo Outlanderul are 140 de cai, si rupe in orice treapta multe masini, dar consumul in oras este in jur de 9-10. E foarte simplu cui nu-i ajung 70 de cai sa cumpere o masina cu motor mai mare, taxe mai mari si consum mai mare. Loganul in oras pe benzina, consuma mult, ca orice benzina. Apropo numa din benzinarii petrom si omv am alimentat. Pot sa afirm cu certitudine ca si fata de Outlander este mai incapatoare, am carat pt casa diverse obiecte si fara remorca si e mai incapatoare si practica in zona spate. |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 dci
2006 Laureate
|
|
VlaD2803 |
![]()
Post
#206
|
![]() Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 7 August 11 From: Moinesti-Bacau ![]() |
Va salut baieti. Sunt posesor al unui logan 2005 1.4mpi 8v. Mi-a zis cineva ca masina nu e bine sa stea si sa mearga cu mai putin de 10L de benzina in rezervor deoarece se striga pompa de benzina???
E adevarat? ce ziceti? Eu ma gandesc, ca nu toata lumea are posibilitatea sa aiba jumatate de rezervor mereu... cunosc pe cineva care alimenteaza doar de 20lei pe saptamana, uneori luna si cu aia merge, pe o fabia 1.2 . O liniuta la benzina ~= cu 7-8L nu? |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2005
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#207
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
Ideal ar fi sa nu mergi prea mult cu becul aprins la benzina
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
sorin1983 |
![]()
Post
#208
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
alexys |
![]()
Post
#209
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
Din micile mele experiente personale sau ale "clientilor/cunostinte", dieselul pe turisme a fost bun pana la "electronizare". Si pana la scumpirea motorinei. Ca in rest, ca pret al pieselor de schimb, ca riscuri cu motorina iarna, ca diferenta de pret al motorului, intotdeauna a fost dezavantajos. Citand un client mecanic referitor la "alegerea" motorului, intre 400 euro si 4000 pentru aceiasi masina -SH reconditionat, trebuie sa fii batut in cap sa mai risti inca odata aceiasi bani.
Si daca e sa ne luam dupa textele ca n-ai nici o treaba daca il ingrijesti, am asistat odata la o discutie intre vecini, unul are Logan GPL, celalalt Megane 1,5 dci, mama ce mai povestea el cum isi ingrijeste masina si oricum a lui nu se strica e reno, nu logan, dar.... peste cateva luni de la discutie s-a aprins un beculet. Speriat, i-a schimbat distributie cu pompa de apa, filtre, ulei -1800 lei. Apoi ma intreaba de ce ii merge in continuare din ce in ce mai intrerupt, moment in care ii spun ca trebuia sa pastreze banii fiindca un tester OBD ii spunea ce-i de facut. N-a mai ajuns cu ea la mine sa vedem ce erori erau, ca n-a mai pornit, a dus-o pe platforma la reprezentanta, per total distractie, cu ce schimbase inainte 8000 lei cu "garantie". Cand i-o trece supararea si datoriile o sa-l mai intreb odata daca e mai rentabil Megane diesel decat Logan cu GPL. Deci poti lua diesel de dragul cuplului care se face simtit de la turatii mici, in rest nu vad de ce ti-ai risca buzunarele. Chiar daca mi-ar dovedi cineva ca, in urma unor statistici, doar 1% dintre motoarele astea 1.5 dci au necesitat reparatii de peste 5000 lei, n-as vrea sa aflu daca sunt sau nu norocos. Mai bine schimb cate un motor pe benzina la cate 100 000 km. Trebuie sa recunoastem ca au trecut vremurile alea in care dezactivai electrovalva si dadeai un branci ca sa pornesti cu motorina primita pe tuica din basculanta, fericit ca Golful II consuma doar 4l/100km. |
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
bloodem |
![]()
Post
#210
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
Alexys, vorbesti din auzite, dupa ureche, intr-un cuvant aberezi.
In primul rand, motorul Diesel nu pica decat in situatii cu totul si cu totul speciale. Eu unul nu prea am auzit de astfel de cazuri si slava domnului ca s-au vandut in draci aceste motoare. A, poate te referi la pompa de inalta, la injectoare, asta e alta treaba. Dar motorul in sine tine sigur sigur macar 500 000 km in conditii de exploatare normala. In al doilea rand, multi nu cumpara motor diesel neaparat pentru consum ci pentru ca le place modul in care se comporta. Eu am condus toate motorizarile si sincer singurele motorizari cu care poti fi mai linistit in depasiri sunt 1.6 16V si 1.5 DCi (in special cele mai vechi, care au cutie de viteze cu trepte mai scurte). Ca sa nu mai spun ca dupa pornirea aerului conditionat atat 1.6 8v dar mai ales 1.4 8v devin si mai lenese iar depasirile sunt o adevarata aventura. Deci nu o mai dati toti inspre consum, caci nu e singurul avantaj al Diesel-ului (desi da, faptul ca am consum 5 litri % in oras nu e un lucru de ignorat, mai ales in vremurile de mare tristete pe care le traim). Adica, cazul meu concret (nu din auzite): cu stilul meu de condus, cu masina Diesel am 4.5 % extraurban si maxim 5.5 % in localitate (Galati). Cu ACELASI stil de condus, cu masina 1.6 8v , nu am scazut NICIODATA sub 7 % extraurban iar in localitate ma invart in jurul valorii de 10 l %, ba chiar si peste uneori. Cu Diesel-ul in 8600 km, am consumat 408 litri cu mers 80% urban. Adica un consum de ~ 4.74% Daca sunt INDULGENT si pun un consum mediu de 8% pe care sa zicem ca l-as fi avut in aceleasi conditii cu o benzinara (dar repet, extraurban NU scad sub 7%, deci e greu de crezut ca ar fi fost doar 8 l/% media cu 80% mers urban), rezulta un total de 688 litri. Deci daca - sa zicem - pretul benzinei de referinta este 5.9 lei, inseamna ca as fi cheltuit 4060 RON. La motorina, calculand cu pretul de 6 RON / l, rezulta o cheltuiala de 2396 RON (aceasta nu este estimativa, ci am luat-o direct din fisierul Excel). Eu zic ca nu e CHIAR o diferenta de ignorat (pentru doar 8600 km). This post has been edited by bloodem: 20 Jun 2012, 08:55 |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 23:10 |