Plecarea de la stop pe zapada sau gheata, Sondaj de iarna
![]() ![]() ![]() |
Plecarea de la stop pe zapada sau gheata, Sondaj de iarna
vis-a-vis |
![]()
Post
#121
|
||
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|||
jhr |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 23 March 03 From: Bucuresti ![]() |
@ vis a vis
asta cu finetea in dozarea acceleratiei si mai ales modul cum ai formulat-o le iau ca pe copilarii si teribilisme ....cine a condus mai mult ( acum incep eu cu teribilismele) stie ca daca pleci cu a doua si folosesti ambreiajul vei putea tura mai mult motorul fara sa transmiti prea mult cuplu la roata,cuplu pe care il vei putea doza mult mai usor decat daca ai fi in treapta intai sau din acceleratie fara folosirea ambreiajului (hmmm) asa cum recomanzi....motorul va fi mai vanos iar controlul din ambreiaj mult mai fin si, sa zicem, cu gradatii mai mici This post has been edited by jhr: 19 Dec 2009, 21:23 |
--------------------
AUDI
A6
2006,2.7 TDI QUATTRO, 180 CP TIPTRONIC
- bo1xxx www.horiaroman.com
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#123
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
nu numai la plecarea de pe loc trebuie dozata acceleratia ..
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
jhr |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 23 March 03 From: Bucuresti ![]() |
bineinteles, dar despre asta era topicul parca
|
--------------------
AUDI
A6
2006,2.7 TDI QUATTRO, 180 CP TIPTRONIC
- bo1xxx www.horiaroman.com
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#125
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu transmiti cuplu, dar volanta se invarte mult mai repede si cand dai drumul la ambreiaj, ori iti balbaie motorul, pt ca nu l-ai turat corespunzator, ori incep rotile sa patineze. Cum o dai, e doar un mod inutil de a solicita transmisia, mai adaugi faptul ca nu functioneaza la temperatura nominala (ulei vascos, umezeala pe disc, etc) si ai o suma de factori care pe mine m-au adus la concluzia ca cel mai bine e sa merg ca in mod normal, sa plec cu treapta 1... si cu asta-mi asum titulatura de copil teribil al forumului.
Asta e, nu imi e frica sa ma sui la volan, orice situatie noua e o provocare pentru mine, iar comenzile masinii sunt pentru mine o extensie a corpului. Da, pot pipai cu rotile si imi dau seama cand incep sa patineze sau incep supravirarea pe curbe si corectez frumos din acceleratie. Pt. mine e simplu... iar un mic derapaj nu strica, iti dai seama daca ai reflexe. This post has been edited by vis-a-vis: 19 Dec 2009, 21:38 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
adrianne |
![]()
Post
#126
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
marksman |
![]()
Post
#127
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Foarte rar plec cu treapta a 2-a dar pot sa spun ca ajuta.
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
Merced |
![]()
Post
#128
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
De acord cu spusele lui vis-a-vis. Doar de cateva ori am avut nevoie sa plec cu a doua, asta cand eram mai putin obisnuit cu masina.
Cu Dacia pe care o conduc aproape in fiecare zi din 2007 si pana acum nu cred ca am facut vreodata smecheria asta. Si nici ambreiaju' nu-l omori daca sti cum sa il controlezi. Urcam pe la tara o ulita destul de abrupta intr-a intaia la relanti cu Cielo-ul, roti de vara si zapada cat cuprinde in anii trecuti. Totul e sa simti cat mai bine masina, si la plecarile de pe loc, si in mers pe drumuri cu zapada ori polei. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
radian |
![]()
Post
#129
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Mai strada pe care locuiesc este una cu o panta destul de pronuntata, in campusul universitar din Petrosani. Pe timp de ianra, in fiecare zi am ocazia sa vad studenti meseriasi intrale volanului care isi imagineaza ca totul se rezuma la a stapani volanul, anvelopele si tot restul is niste fite pentru pensionari. Mai nasol cand sunt in spatele cate unui astfel de tampit si trebuie sa cobor panta cu spatele sa-i fac loc de manevrea istetului.
Tot nu am inteles la ce poate ajuta sa pleci de pe loc pe gheata sau polei cu viteza a doua? Cel mult sa-ti creasca sansele sa derapezi... |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
Merced |
![]()
Post
#130
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Cine a zis ca anvelopele de iarna-s pentru pensionari?
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Markos |
![]()
Post
#131
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
tot felu de meseriasi de'ai volanului p'aci, îti sta mintea'n loc
![]() deh, doar e DC.. io pe gheata plec cu marjarieru, e sfînt. |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
C@talin |
![]()
Post
#132
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
io am inceput sa simt ca zbor care zapda care gheatza ?
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
radian |
![]()
Post
#133
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Bre C@taline noi p-aci nu vorbeam de zapada d-aia de se prizeaza...
![]() |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
bulan |
![]()
Post
#134
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
In orice conditii nu este recomandata bruscarea comenzilor dar pe drumuri alunecoase cu duhul blandetii trebuiesc actionate pedalele si volanul.Iar daca ramaneti blocat nu faceti mai mult de trei incercari ca praful se alege de ambreiaj si tot acolo ramaneti!
|
--------------------
a
b
c
|
|
radian |
![]()
Post
#135
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Sfatul de mai ar trebuie respectat avand in vedere ca Bulan a condus mai mult decat noi toti ceilalti care ne-am dat cu presupusul, la un loc.
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
T0xic |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 10 October 08 From: Constanta ![]() |
Eu nu ii inteleg pe cei care aici au spus ca pleaca cu a 2-a. Fara suparare dar atunci de ce mai exista treapta 1? Daca masina e facuta sa plece de pe loc cu viteza 1 pt ca atunci ai raportul optim pentru a pleca (indiferent ca e vara sau iarna), de ce as vrea sa plec cu a 2-a? E ca si cum va-ti contrazice cu cei care au proiectat masina ca nu ar fi trebuit sa inventeze si treapta 1..
![]() |
--------------------
Dacia
1310L
1993
- CT-02-AGZ All the power in the universe can't change destiny
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#137
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
pentru ca-cuplul la roata este mai mic in treapta a 2-a => mai putine sanse de patinare. nu stiu pe zapada ca nu am incercat, dar in namol clar merge
![]() |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
vladut88 |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
eu bag viteza I si accelerez foarte usor cand sunt cu solenza si pana la dimineata are cauciucuri de vara
cand sunt cu aro bag 1 sau 2 si nu conteaza cum accelerez ca doar e 4x4 si are si 4 cauciucuri de iarna This post has been edited by vladut88: 20 Dec 2009, 18:15 |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
Muratu |
![]()
Post
#139
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
Pe ghiata daca masina e diesel plec la relantiu, iar daca e benzina plec cu a doua tinand motorul usor accelerat.
Daca e zapada adanca la diesel calc usor acceleratia sa nu moara motorul. Dar daca e benzina plec cu trepta 1 cu motorul ceva mai turat iar din ambreiaj ma joc cu punctul de cuplare(operatiunea merge si la dieselarele de capaitate mica ce au cuplu mic la relantiu). This post has been edited by Muratu: 20 Dec 2009, 20:42 |
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
verde57 |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane ![]() |
eu bag a treia si va fac pa toti!
|
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
jhr |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 23 March 03 From: Bucuresti ![]() |
nu mai faceti misto cu a treia si cu a 5-a, sau ca din fabrica masina are treapta intai pentru pornire, intrebati la camioane ca pornesc cu prima treapta doar daca sunt incarcati, daca nu cu a doua sau chiar a 3-a
la turisme nu se pune problema de a 3-a, bineinteles ca poti pleca cu 1-a mintind din ambreiaj ca un mare meserias cum sunt multi pe aici, dar va spun clar ca in treapta a doua cand sub roti ai gheata sau zapada groasa masina pleaca mai lin si rupe mai greu aderenta si asa destul de precara.... mai intai incercati si apoi va dati destepti as putea si eu acum sa ma dau destept ca am quattro permanent si nu ma mai intereseaza, dar totusi postez aici pentru oameni normali, nu teribilisti, care poate vor beneficia ascultand acest sfat : pe gheata sau aderenta foarte scazuta, porniti cu a doua de pe loc mintind ambreiajul, si nu veti mai face cum fac peste 80 la suta din conducatori la semafoare in fiecare zi...uitati-va in jurul vostru cati specialisti sunt..... |
--------------------
AUDI
A6
2006,2.7 TDI QUATTRO, 180 CP TIPTRONIC
- bo1xxx www.horiaroman.com
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#142
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
De ce sunt ma teribilist ca plec cu a-ntaia de pe loc? Urla invidia-n tine ca nu poti fara sa rupi aderenta?
Pai tu compari cutia de camion care are treapta 1 ca un soi de reductor pt a putea urca sau pleca de pe loc cu marfa multa cu o masina obisnuita? Te-ai uitat vreodata la etajarea treptelor in cutiile moderne sa vezi ca prima treapta e scurta si celelalte sunt decalate mult de ea? Mor pe pustii astia cu reflexe de pensionar care pun etichete una-doua. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
jhr |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 23 March 03 From: Bucuresti ![]() |
referitor la postul lui vis a vis de mai sus
nu face decat sa confirme faptul ca abordeaza infantil problema enuntata, asa cum am mai spus nimeni nu a sustinut ca nu poti pleca maiastru cu treapta intai asa cum o face Dumnealui, nimeni nu a sustinut ca altii- recte eu- nu pot, si murim de invidie pentru asta-sa pornim cu treapta intai de pe loc, am spus doar ca e mai usor si mai abordabil pentru marea masa de soferi sa porneasca cu a doua- si inclin sa cred ca putini in trafic sunt atat de indemanatici ca si colegul vis-a vis, dovada o vedeti in jurul vostru permanent, asa incat, ma repet, pentru marea masa a soferilor, consider si recomand ca pornirea cu a doua e mult mai usoara si mai la indemana - spun asta fara a fi pensionar si fara sa mor de invidie-nu am de ce. de aici inainte ma vad nevoit sa nu mai raspund in acest topic, deoarece consider ca mi-am spus punctul de vedere. ramane ca pustanii necopti sa sustina ca e mai usor sa castigi un maraton cu un sac in spate - ei pot - decat in sort si maieu..... asta ca sa fac o parabola pe intelesul lor This post has been edited by jhr: 20 Dec 2009, 22:32 |
--------------------
AUDI
A6
2006,2.7 TDI QUATTRO, 180 CP TIPTRONIC
- bo1xxx www.horiaroman.com
|
|
radian |
![]()
Post
#144
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Mai, dar repede se revarsasa fasolea in tine cand cineva are o opinie diferita...
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
Agrig |
![]()
Post
#145
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.066 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
De fapt cred ca poate era mai bine de intitulat topicul pornire in rampa pe
zapada inghetata. Atunci cam fiecare ar incerca sa plece cit mai lin si plecarea cu o treapta ridicata aduce avantaje. Treaba cu cutia de camion e perfect adevarata. Dar la fel de adevarat e ca si Renault pune o treapta 1-a scurta aproape ca la camion, lucru care mie personal imi place, mai ales daca te bagi cu masina pe drumuri neamenajate. Asa pe zapada in functie de conditii poti pleca fara nici o problema in anumite cazuri. Ar ma fi un pont da care la dacii in afara de unii papuci nu se potriveste. Daca frina de mina actioneaza pe puntea motoare la porniri dificile in care patineaza o roata incercati si cu frina de mina trasa cit sa nu omoriti motorul. Ajuta deoarece pune ceva moment si pe roata fara aderenta si va ajuta sa porniti in situatii dificile sau sa iesiti dintr-o inpotmolire. La Daciile normale incercati sa pulsati frina de serviciu , de multe ori ajuta. Cel mai bine se utilizeaza tragerea frinei de mine la 4X4 cu reductor , unde o tragi cit poti si pleci usor ci 1 low deoarece eu nu am vazut inca masina de acest tip la care frina de mina sa opreasca motorul !In acest mod iasa aproape un diferential blocabil. Asta e valabil la masinile care au frina de mina pe roti nu pe cardan, gen Patrol. Bafta, Grig |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
axabrt |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.970 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
Oameni (ne)buni, fiecare sofer in masina personala pleaca cu ce treapta vor muschii lui...nu trebuie sa faceti discutii in contradictoriu pe forum. Eu pe polei am incercat sa plec cu treapta I, nu am reusit.
Apoi treapta II, III nimic. Ridicam complet piciorul de pe ambreiaj. Abia cu a IV-a am reusit sa ma misc de pe loc si pe la 15-20 km i-am dat aV-a. Repet cu ambreiajul ridicat complet. Nu s-a stricat nimic, nu s-a intamplat ABSOLUT nimic. A plecat absolut normal, nu era subturata n-avea nici pe dracu. Inutil sa spun ca in aceeasi intersectie, nimeni nu reusea sa plece decat impins. Adica cei din masinile din spate se dadeau jos si il impingeau pe primu...si tot asa. Eu am impins vreo 2, apoi m-am urcat in masina si am plecat FARA ajutor. DAR CU TREAPTA 4...asa ca discutiile nu-si au rostul, fiecare pleaca cu ce poate... |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
radian |
![]()
Post
#147
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
baranga |
![]()
Post
#148
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
hai sa va vad care o stiti p-aia cu covorasele de cauciuc...ce faceti cu ele in cdt-ii de zapada???
|
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#149
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Le dai foc sa se topeasca zapada
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#150
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Dacă-s zburătoare, pui câte unul sub fiecare anvelopă de vară, și apoi dai cu subsemnatul la Autoritatea Aeronautică Română...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 04:17 |